ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖs ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

2016 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. I(6.6 E)-414 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014-2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „RIZIKOS VALDYMAS” VEIKLOS SRITIES „PASĖLIŲ, GYVŪNŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKOS”, SUSIJUSIOS SU ŪKINIŲ GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMU, PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. spalio 28 d. Nr. I(6.6 E)-919

Zarasai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 27 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014-2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo”, 2015 m. gegužės 12/29 d. bendradarbiavimo ir duomenų teikimo sutarties Nr.TP11-(7.7)-60/SR-284, bei 2015 m. gruodžio 04/11 d. Susitarimo Nr.1 „Dėl 2015 m. gegužės 12/29 d. bendradarbiavimo ir duomenų teikimo sutarties Nr.TP11-(7.7)-60/SR-284 pakeitimo” 3.1.2.5.2. papunkčiu,           

k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014-2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „ Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu procedūros aprašo, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. I(6.6 E)-414 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašo patvirtinimo“.

1. Išdėstau 11.1 papunkčio 2 proceso žingsnio paskutinę pastraipą taip:

„Savivaldybė gavusi iš Agentūros raštu ir (ar) el. paštu apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, taikytinas sankcijas ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas priima sprendimą paramos sumą sumažinti ar padidinti, apie tai informuoja Agentūrą pataisydama ŽŪMIS esančius duomenis ir atitinkamą paramos gavėją apie patikslintą mokėtinos paramos sumos dydį ar priimtą sprendimą paramos neskirti registruotu laišku, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką“.

2. Papildau 11.1 papunktį 3 proceso žingsniu ir išdėstau jį taip:

Proceso žingsnio pavadinimas: Pareiškėjų tikrinimas dėl aktyvaus žemės ūkio veiklos subjekto atitikimo (I etapas). Proceso žingsnio aprašymas: Šis procesas pradedamas savivaldybėje užregistravus gautą paraišką ir su ja susijusius dokumentus. Savivaldybės darbuotojas atlikdamas užregistruotos paraiškos vertinimą pildo paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 5 priedas) ir pagal Taisyklėse nurodytą sąlygą įsitikina, ar pareiškėjo pagrindinė veikla ar įmonės tikslas yra žemės ūkio veiklos vykdymas. Fizinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatomas savivaldybei patikrinus, ar fizinis asmuo yra įregistravęs ūkininko ūkį teisės aktų nustatyta tvarka (atitiktis tikrinama prisijungus prie Ūkininkų ūkio registro). Juridinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatomas, pareiškėjui pateikus pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudas. Pažymos pildymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-542 „Dėl žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudų įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Atvejais, kai savivaldybės darbuotojui prisijungus prie ūkininkų ūkio registro nustatoma, kad pareiškėjas nėra įregistravęs ūkininko ūkio teisės aktų nustatyta tvarka, – savivaldybės darbuotojas elektroniniu paštu nacparama@nma.lt siunčia slaptažodžiu apsaugotą pareiškėjų sąrašą (Excel formatu) patikrinti, ar pareiškėjas už praėjusius kalendorinius metus gavo bendrą Europos Sąjungos tiesioginių išmokų sumą, neviršijančią 5 000 Eur. Pareiškėjams patikrinti Excel lentelėje turi būti nurodyti šie duomenys: asmens kodas/įmonės kodas; vardas, pavardė/įmonės pavadinimas; valdos Nr.; savivaldybė (pagal valdos centrą). Agentūrai patikrinus pareiškėjų sąrašus, savivaldybė raštu ir (arba) el. paštu informuojama apie patikrinimo rezultatus, t. y. pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų apskaičiuota suma viršija/neviršija 5 000 Eur, t. y., jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma neviršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja savivaldybę apie tolimesnį paraiškos vertinimą, bet jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma viršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja savivaldybę, kad pareiškėjas privalo pateikti vieną iš įrodymų, pagrindžiančių žemės ūkio svarbą vykdomoje tiesioginėmis išmokomis neremiamoje veikloje. Šiuo atveju savivaldybės vykdo pareiškėjams paklausimų siuntimą, kurių veiksmai nurodyti darbo procedūros apraše, pridedant atspausdintą pažymos formą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti per praėjusius kalendorinius metus. Pažymos pildymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-541 „Dėl žemės ūkio veiklos svarbos įrodymo kriterijų, pagal kuriuos skaičiuojama pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Savivaldybės darbuotojas, gavęs iš pareiškėjo iš dalies užpildytą pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti per praėjusius kalendorinius metus, persiunčia Agentūrai įvertinti, ar pareiškėjo metinė tiesioginių išmokų suma už praėjusius kalendorinius metus, kuri turi sudaryti bent 5 proc. visų pajamų, kurių jis gavo už praėjusius finansinius metus iš ne žemės ūkio veiklos, ir, ar vykdoma žemės ūkio veikla yra reikšminga, t. y. pajamos iš žemės ūkio veiklos turi sudaryti ne mažiau kaip 33 proc. visų už praėjusius finansinius metus gautų pajamų. Agentūra informacinio pobūdžio raštą su užpildytomis pažymomis siunčia savivaldybei tolimesniam vertinimui atlikti“.

3. Papildau 11.1 papunktį 4 proceso žingsniu ir išdėstau jį taip:

„Proceso žingsnio pavadinimas: Popierinės suvestinės (duomenų) siuntimas. Proceso žingsnio aprašymas: Administravimo procesas pradedamas, kai neveikiant Žemės ūkio ministerijos informacinei sistemai (toliau – ŽŪMIS) savivaldybės darbuotojas negali pateikti Agentūrai Taisyklių 4 priede nurodytų duomenų apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti bei Taisyklių 5 priede nurodytų duomenų apie lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti. Savivaldybės darbuotojas, vadovaudamasis Taisyklėmis, parengia minėtas suvestines bei Taisyklėse nustatytais terminais pateikia Agentūrai registruotu paštu“.

4. Išdėstau 14.1 papunkčio 7 proceso žingsnį taip:

„Gautų pirkimo dokumentų administravimo procesas inicijuojamas, kai pareiškėjas savivaldybės atsakingam skyriui pateikia paraišką su ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimo dokumentais. Savivaldybės darbuotojas turi atkreipti dėmesį, ar ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimas buvo atliekamas laikantis pirkimo procedūrų, numatytų taisyklėse, t. y. ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimas turi būti atliekamas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis arba Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Paslaugų pirkimo taisyklės). Pagal Viešųjų pirkimų įstatymą atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina Agentūra. Atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko didelės vertės perkančioji organizacija, savivaldybė perduoda vertinimą Agentūros Viešųjų pirkimų skyriui, o atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko mažos vertės perkančioji organizacija – Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento Utenos teritoriniam administravimo skyriui. Paslaugų pirkimo taisykles atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina savivaldybės“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                       Ramūnas Keršys