Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. GRUODŽIO 18 D. NUTARIMO NR. 1253 „DĖL NACIONALINĖS SUSISIEKIMO PLĖTROS
2014–2022 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. gruodžio 5 d. Nr. 1244
Vilnius
1. Pakeisti Nacionalinę susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti 9.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„9.2.2. Lietuvoje tarpmiestinį susisiekimą viešuoju transportu koordinuoja Lietuvos transporto saugos administracija, susisiekimą miestuose ir priemiesčiuose – savivaldybės. Akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ koordinuoja tarpmiestinį susisiekimą geležinkeliais. Šios institucijos tik iš dalies bendradarbiauja tarpusavyje planuodamos maršrutus, derindamos tvarkaraščius, kainodarą, informavimo ir rinkodaros priemones. Plečiantis didiesiems miestams, priemiesčių teritorijos patenka į kitų savivaldybių teritoriją (didžiųjų miesto savivaldybių ir rajono savivaldybių atveju), todėl jos neįtraukiamos į bendrą miesto viešojo transporto sistemą. Išaugusi urbanizacija iškėlė iššūkių transporto sistemai: urbanistinės sklaidos augimas, miestų ir jų priemiesčių plėtra bei naujų verslo centrų ir gyvenamųjų rajonų kūrimasis neigiamai paveikė transporto sistemos plėtrą, išaugo asmeninių automobilių poreikis, viešasis transportas nebeužtikrina gyventojų judumo poreikių. Darbo vietos ir paslaugų centrai (įskaitant valstybines institucijas) telkiasi miesto centre, o gyvenamieji rajonai – miesto pakraščiuose ir priemiesčiuose. Taip sukuriami papildomi eismo srautai, ypač piko metu. Nėra sprendimų, kaip suderinti asmeninį ir viešąjį transportą (pvz., Park&Ride sistemų).“
1.2. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Pagal Programoje numatytus tikslus ir uždavinius įgyvendintų projektų būklę oro transporto infrastruktūros srityje prižiūrės viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra, kurios veiklos sritys apima aerodromų ir aviacijos saugumo priežiūrą. Oro uostų infrastruktūros kūrimo, modernizavimo ir plėtros projektai finansuojami iš valstybės įmonės Lietuvos oro uostų biudžeto, valstybės biudžeto ir ES struktūrinių fondų.“
1.3. Pakeisti 1 priedo 1.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„1.9. |
Įrengti naują, atnaujinti ir tobulinti esamą tarptautinės ir vietinės reikšmės geležinkelių infrastruktūrą (įskaitant naujų projekto „Rail Baltica“ geležinkelio kelių ir antrųjų geležinkelio kelių bei aplinkkelių tiesimą), įgyvendinti naujus kontrolės, valdymo ir signalizacijos, energijos posistemių projektus (įskaitant geležinkelių linijų elektrifikavimą) |
nutiestų naujų 1 435 mm pločio vėžės geležinkelio kelių ilgis, kilometrais
nutiestų naujų (taip pat ir antrųjų geležinkelio kelių) 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių kelių ilgis, kilometrais
rekonstruotų 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių kelių ilgis, kilometrais
elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis, kilometrais |
0
0
0
122 |
100
64
92,4
150 |
126
75
196,4
314 |
Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. |
1.4. Pakeisti 1 priedo 4.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„4.10. |
Mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir valstybinės reikšmės geležinkelių tinklo infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus
|
šalia valstybinės reikšmės kelių įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais
šalia valstybinės reikšmės geležinkelių tinklo įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais
atnaujinti pagrindinių geležinkelių, kuriais per metus važiuoja daugiau nei 30 tūkst. traukinių, strateginiai triukšmo žemėlapiai ir parengti triukšmo prevencijos veiksmų planai;
parengtas viso Lietuvos geležinkelių tinklo strateginis triukšmo žemėlapis ir triukšmo prevencijos veiksmų planas |
1,1
–
–
–
|
3,4
41
1
–
|
5,5
41
2
1
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. |
1.5. Pakeisti 1 priedo 5.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.3. |
Didinti eismo saugą, diegti technines saugaus eismo priemones ir kitas inovacijas |
įrengta eismo saugą užtikrinančių techninių priemonių (saugos salelės, pervažų užtvarai, mobili stebėjimo įranga ir kt.), skaičius |
0
|
1
|
1
|
Lietuvos transporto saugos administracija“. |
1.6. Pakeisti 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.4. |
Didinti eismo saugą ir saugumą, tobulinti eismo valdymą diegiant ITS ir kitas inovacijas
|
įdiegtų saugą ir saugumą didinančių bei eismo valdymą gerinančių ITS ir kitų inovacijų projektai, vienetais |
– |
2+ (2) |
3 + (1) + (2) |
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, savivaldybės“. |