LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
lIETUVOS rESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO, LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. KOVO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-188/A1-84/ISAK-487 „DĖL NEĮGALUMO LYGIO NUSTATYMO KRITERIJŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. spalio 25 d. Nr. V-1219/A1-545/V-822
Vilnius
P a k e i č i a m e Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. V-188/A1-84/ISAK-487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“:
2. Pakeičiame 4 punktą ir jį išdėstome taip:
„4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
4.1. bazinis neįgalumo lygis – medicininis kriterijus, nustatomas atsižvelgiant į asmens sveikatos būklę: į visas jo neįgalumui įtaką darančias ligas, traumas, patologines būkles ir su tuo susijusius organizmo funkcijų sutrikimus;
4.2. gebėjimas dalyvauti – asmens gebėjimas dalyvauti kasdieniniame fiziniame, socialiniame bei ugdomajame gyvenime, atsižvelgiant į asmens amžiaus grupę;
4.3. lengvo neįgalumo lygis – asmens būklė, kai dėl ligos, traumos, sužalojimo, įgimtų arba vaikystėje įgytų sveikatos sutrikimų, aplinkos veiksnių neigiamo poveikio nežymiai sumažėjusios galimybės ugdytis, dalyvauti, veikti;
4.4. specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių;
4.5. sunkaus neįgalumo lygis – asmens būklė, kai dėl ligos, traumos, sužalojimo, įgimtų arba vaikystėje įgytų sveikatos sutrikimų, aplinkos veiksnių neigiamo poveikio žymiai sumažėjusios galimybės ugdytis, dalyvauti, veikti ir būtina nuolatinė kitų žmonių slauga, priežiūra, pagalba;
3. Pakeičiame II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
4. Pakeičiame 8.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
„8.2. pedagoginės psichologinės tarnybos ar švietimo pagalbos tarnybos pažymą dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo pagal Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775 „Dėl Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8 priedą, jeigu asmeniui, kurio neįgalumo lygis vertinamas, yra nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai;“.
5. Pakeičiame 10 punktą ir jį išdėstome taip:
6. Pakeičiame III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
7. Pakeičiame 11.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
8. Pakeičiame 12.41.3 papunktį ir jį išdėstome taip:
„12.4ˡ.3. gautą balą apvalina iki sveikojo skaitmens (jeigu pirmas skaitmuo po kablelio yra didesnis arba lygus 5, apvalinama į didesniąją pusę; jeigu pirmas skaitmuo po kablelio yra mažesnis nei 5, apvalinama į mažesniąją pusę) ir priima sprendimą dėl asmens neįgalumo lygio:
9. Pakeičiame IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
10. Papildome 16.5 papunkčiu:
11. Pakeičiame 19 punktą ir jį išdėstome taip:
„19. Asmens neįgalumo lygis pagal Tvarkos aprašo 16.1 ir (ar) 16.2 papunkčius pakartotinai įvertinamas ir sprendimas priimamas per 15 darbo dienų nuo visų pakartotinai neįgalumo lygiui įvertinti reikiamų dokumentų gavimo NDNT dienos, pagal Tvarkos aprašo 16.3 ir (ar) 16.5 papunkčius – per 30 kalendorinių dienų nuo visų pakartotinai neįgalumo lygiui įvertinti reikiamų dokumentų gavimo NDNT dienos, pagal Tvarkos aprašo 16.4 papunktį – per Ginčų komisijos nustatytą terminą.
Kai pakartotinai neįgalumo lygis vertinamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 16.1 ir (ar) 16.2 papunkčiais, neįgalumo lygio nustatymo termino pradžia yra visų dokumentų gavimo NDNT diena. Anksčiau NDNT teritorinio skyriaus priimtas sprendimas ir išduotos pažymos nuo naujo sprendimo priėmimo dienos laikomos negaliojančiomis.
Kai pakartotinai neįgalumo lygis vertinamas vadovaujantis bent vienu iš Tvarkos aprašo 16.3–16.5 papunkčių, neįgalumo lygio nustatymo termino pradžia yra NDNT sprendimo priėmimo diena, išskyrus atvejus, kai, atlikus pakartotinį neįgalumo lygio vertinimą, nustatomas sunkesnio neįgalumo lygis nei nurodytas keičiamame NDNT teritorinio skyriaus sprendime. Tokiu atveju neįgalumo lygio nustatymo termino pradžia yra keičiamame NDNT teritorinio skyriaus sprendime nurodyta neįgalumo lygio nustatymo termino pradžia. Anksčiau NDNT teritorinio skyriaus priimtas sprendimas ir išduotos pažymos nuo naujo sprendimo priėmimo dienos laikomos negaliojančiomis.“
12. Papildome 19ˡ punktu:
„19ˡ. Jei dėl objektyvių priežasčių per Tvarkos aprašo 19 punkte nurodytus terminus pakartotinis neįgalumo lygio vertinimas negali būti atliktas, NDNT direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali pakartotinį neįgalumo lygio vertinimo terminą pratęsti iki 15 kalendorinių dienų. Asmeniui apie termino pratęsimą pranešama raštu per 3 darbo dienas nuo NDNT direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimo pratęsti pakartotinio neįgalumo lygio vertinimo terminą priėmimo dienos.“
13. Pakeičiame V skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
14. Pakeičiame 23.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
16. Pakeičiame 28 punktą ir jį išdėstome taip:
„28. Už asmens, jo tėvų (įtėvių), globėjų ar rūpintojų supažindinimą su neįgalumo lygio vertinimo tvarka, kriterijais, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti klausimyno pildymo tvarka, asmens neįgalumo lygio vertinimo aktu bei priimtu NDNT sprendimu atsako NDNT darbuotojai, atlikę asmens neįgalumo lygio vertinimą.“
17. Pakeičiame VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
18. Pakeičiame 30 punktą ir jį išdėstome taip:
19. Pakeičiame 1 priedą:
19.1. Pakeičiame 1 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.2. Pakeičiame 1.1.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
„1.1.2. |
Mišrūs specifiniai raidos sutrikimai, kai vaiko raidos koeficientas, vertinant DISC metodika ar kitu vaiko amžių ir diagnozę atitinkančiu testu, bent trijose raidos srityse iki 30 % (vaikams iki 8 metų)“. |
19.3. Pakeičiame 1.2.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
„1.2.2. |
Mišrūs specifiniai raidos sutrikimai, kai vaiko raidos koeficientas, vertinant DISC metodika ar kitu vaiko amžių ir diagnozę atitinkančiu testu, bent trijose raidos srityse atitinka 31–50 % (vaikams iki 8 metų)“. |
19.4. Pakeičiame 1.3.2 papunktį ir jį išdėstome taip:
„1.3.2. |
Mišrūs specifiniai raidos sutrikimai, kai vaiko raidos koeficientas, vertinant DISC metodika ar kitu vaiko amžių ir diagnozę atitinkančiu testu, bent trijose raidos srityse atitinka 51–80 % (vaikams iki 8 metų)“. |
19.5. Pakeičiame 2 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.6. Pakeičiame 3 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.7. Pakeičiame 4 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.8. Pakeičiame 5 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.9. Pakeičiame 6 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
19.10. Pakeičiame 7 skyriaus pavadinimą ir jį išdėstome taip:
Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir
tvarkos aprašo
2 priedas
Asmens veiklos ir gebėjimo dalyvauti klausimynas
(4–6 metų amžiaus vaikai)
______________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
______________________________________________________________________________
(asmens tėvų (įtėvių), globėjo (rūpintojo) vardas ir pavardė)
______________________________________________________________________________
(Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojo, atlikusio vertinimą ir užpildžiusio klausimyną, vardas ir pavardė)
Su neįgalumo lygio vertinimo tvarka esu supažindintas, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti klausimyno reikšmė vertinant neįgalumo lygį man yra žinoma.
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _________________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________
(data)
Į klausimus atsako asmuo ir (ar) asmens atstovas.
Toliau pateikti klausimai, susiję su kasdiene vaikų veikla. Pildant klausimyną reikia pažymėti (apibraukti), kaip dažnai kiekviena iš išvardintų veiklų kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį:
0 balų – kai asmuo nepatiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų;
1 balas – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje kartais reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
2 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
3 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: nėra savarankiškas, kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir visada reikalinga kito asmens pagalba;
4 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: savarankiškai negali atlikti jokio veiksmo, reikalinga absoliuti pagalba, kasdienėje veikloje visiškai priklausomas nuo techninės pagalbos priemonių ir kitų asmenų.
Nėra nei teisingų, nei neteisingų atsakymų.
Veikla ir gebėjimas dalyvauti |
Veikla kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį (balais) |
|||||
1. Pažinimas (mokymasis ir žinių taikymas) |
|
|
|
|
|
|
1.1. Ar turi sunkumų žaisdamas su žaislais? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.2. Ar turi sunkumų mokydamasis kalbėti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.3. Ar turi sunkumų suprasdamas sąvokas, apibūdinančias ilgį, kiekį, santykį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.4. Ar turi sunkumų mokydamasis skaityti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.5. Ar pažįsta raides? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.6. Ar turi sunkumų mokydamasis skaičiuoti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2. Bendros užduotys ir reikalavimai |
|
|
|
|
|
|
2.1. Ar turi sunkumų vykdydamas paprastą (vieną) užduotį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.2. Ar turi sunkumų vykdydamas užduotį, kuriai įvykdyti reikia atlikti kelis veiksmus (pvz.: neužtenka jėgų, nesugeba sutelkti dėmesio, negali susikaupti, nesuvokia veiksmų sekos ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.3. Ar turi sunkumų vykdydamas kasdienę veiklą (pvz.: išsivalyti dantis, nusiprausti, apsirengti ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3. Bendravimas |
|
|
|
|
|
|
3.1. Ar turi sunkumų suprasdamas, ką sako kiti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.2. Ar turi sunkumų suprasdamas gestų ir (ar) paveikslėlių reikšmę? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.3. Ar turi sunkumų kalbėdamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.4. Ar turi sunkumų tardamas garsus? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.5. Ar turi sunkumų naudodamas gestus, paveikslėlius ir (ar) piešinius bendravimui? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4. Mobilumas (judėjimas) |
|
|
|
|
|
|
4.1. Ar turi sunkumų atsisėsdamas ir (ar) atsistodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.2. Ar turi sunkumų sėdėdamas ir (ar) stovėdamas ilgesnį laiką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.3. Ar turi sunkumų valdydamas plaštaką, pirštus ir (ar) nykštį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.4. Ar turi sunkumų valdydamas petį ir (ar) ranką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.5. Ar turi sunkumų vaikščiodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5. Savarankiškumas (savitarnos įgūdžiai) |
|
|
|
|
|
|
5.1. Ar turi sunkumų prausdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.2. Ar turi sunkumų naudodamasis tualetu? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.3. Ar turi sunkumų rengdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.4. Ar turi sunkumų valgydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.5. Ar turi savisaugos sunkumų (pvz.: vengdamas nudegti, nukristi, įsipjauti, paslysti, pargriūti, ar gali saugiai pereiti gatvę ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
6. Tarpasmeniniai santykiai ir sąveikos |
|
|
|
|
|
|
6.1. Ar turi sunkumų bendraudamas su aplinkiniais (pvz.: pasisveikinti, prireikus padėkoti, atsiprašyti ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7. Pagrindinės gyvenimo sritys |
|
|
|
|
|
|
7.1. Ar turi sunkumų žaisdamas su kitais? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7.2. Ar turi sunkumų dalyvaudamas ikimokykliniame ugdyme (pvz.: vaikų darželyje ar namuose susikaupti, išlaikyti dėmesį, įsisavinti žinias, įgyti naujų įgūdžių ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7.3. Ar turi sunkumų suprasdamas, kas yra pinigai? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Iš viso klausimų – 28 |
Balų suma |
0 |
28 |
56 |
84 |
112 |
Asmens balų suma |
|
|
|
|
|
|
Iš viso asmens balų |
|
|
Atsakymų vertinimas:
Balai
|
Koeficientas |
112–76 |
0,9 |
75–38 |
1,0 |
37–0 |
1,1 |
Vertinimą atlikęs darbuotojas __________ ____________________________
(parašas) (pareigos, vardas ir pavardė)
Susipažinau:
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _____________ _______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pastabos ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
___________________________________
Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir
tvarkos aprašo
3 priedas
Asmens veiklos ir gebėjimo dalyvauti klausimynas
(7–13 metų amžiaus vaikai)
______________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
______________________________________________________________________________
(asmens tėvų (įtėvių), globėjo (rūpintojo) vardas ir pavardė)
______________________________________________________________________________
(Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojo, atlikusio vertinimą ir užpildžiusio klausimyną, vardas ir pavardė)
Su neįgalumo lygio vertinimo tvarka esu supažindintas, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti klausimyno reikšmė vertinant neįgalumo lygį man yra žinoma.
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _________________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________
(data)
Į klausimus atsako asmuo ir (ar) asmens atstovas.
Toliau pateikti klausimai, susiję su kasdiene vaikų veikla. Pildant klausimyną reikia pažymėti (apibraukti), kaip dažnai kiekviena iš išvardintų veiklų kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį:
0 balų – kai asmuo nepatiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų;
1 balas – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje kartais reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
2 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
3 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: nėra savarankiškas, kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir visada reikalinga kito asmens pagalba;
4 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: savarankiškai negali atlikti jokio veiksmo, reikalinga absoliuti pagalba, kasdienėje veikloje visiškai priklausomas nuo techninės pagalbos priemonių ir kitų asmenų.
Nėra nei teisingų, nei neteisingų atsakymų.
Veikla ir gebėjimas dalyvauti |
Veikla kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį (balais) |
|||||
1. Pažinimas (mokymasis ir žinių taikymas) |
|
|
|
|
|
|
1.1. Ar turi sunkumų žaisdamas su žaislais? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.2. Ar turi sunkumų naudodamas žodžius, frazes, sakinius? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.3. Ar turi sunkumų suprasdamas sąvokas, apibūdinančias, ilgį, kiekį, santykį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.4. Ar turi sunkumų skaitydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.5. Ar turi sunkumų rašydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.6. Ar turi sunkumų skaičiuodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2. Bendros užduotys ir reikalai |
|
|
|
|
|
|
2.1. Ar turi sunkumų vykdydamas paprastą (vieną) užduotį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.2. Ar turi sunkumų vykdydamas užduotį, kuriai įvykdyti reikia atlikti kelis veiksmus (pvz.: neužtenka jėgų, nesugeba sutelkti dėmesio, negali susikaupti, nesuvokia veiksmų sekos ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.3. Ar turi sunkumų vykdydamas kasdienę veiklą (pvz.: ryte atlikti būtinus darbus: išsivalyti dantis, nusiprausti, apsirengti, susidėti daiktus, reikalingus mokykloje, susitvarkyti darbo vietą, pasiekti ugdymo įstaigą ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3. Bendravimas |
|
|
|
|
|
|
3.1. Ar turi sunkumų suprasdamas, ką sako kiti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.2. Ar turi sunkumų suprasdamas gestų ir (ar) paveikslėlių reikšmę? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.3. Ar turi sunkumų kalbėdamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.4. Ar turi sunkumų tardamas skirtingus garsus? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.5. Ar turi sunkumų naudodamas gestus, paveikslėlius ir (ar) piešinius bendravimui? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4. Mobilumas (judėjimas) |
|
|
|
|
|
|
4.1. Ar turi sunkumų atsisėsdamas ir (ar) atsistodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.2. Ar turi sunkumų sėdėdamas ir (ar) stovėdamas ilgesnį laiką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.3. Ar turi sunkumų valdydamas plaštaką, pirštus ir (ar) nykštį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.4. Ar turi sunkumų valdydamas petį ir (ar) ranką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.5. Ar turi vaikščiojimo sunkumų? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5. Savarankiškumas (savitarnos įgūdžiai) |
|
|
|
|
|
|
5.1. Ar turi sunkumų prausdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.2. Ar turi sunkumų naudodamasis tualetu? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.3. Ar turi sunkumų rengdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.4. Ar turi sunkumų valgydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.5. Ar turi savisaugos sunkumų (pvz.: vengdamas nudegti, nukristi, įsipjauti, paslysti, pargriūti, ar gali saugiai pereiti gatvę ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
6. Buitis |
|
|
|
|
|
|
6.1. Ar turi sunkumų atlikdamas paprastus buities darbus (pvz.: paliepus suplauti indus, nušluostyti dulkes, susitvarkyti daiktus – susirinkti žaislus, piešimo priemones ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7. Tarpasmeniniai santykiai ir sąveikos |
|
|
|
|
|
|
7.1. Ar turi sunkumų bendraudamas su aplinkiniais (pvz.: pasisveikinti, prireikus padėkoti, atsiprašyti, tinkamai elgtis įvairiose situacijose, suprasti kitų žmonių jausmus ir į juos reaguoti ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7.2. Ar turi sunkumų susipažindamas su bendraamžiais ir tęsdamas draugystę? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
8. Pagrindinės gyvenimo sritys |
|
|
|
|
|
|
8.1. Ar turi sunkumų žaisdamas su kitais? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
8.2. Ar turi sunkumų dalyvaudamas ugdymo procese (pvz.: mokykloje susikaupti ir sutelkti dėmesį pamokų metu, netrukdyti kitiems vaikams, įgyti dalykines žinias, jei vaikas mokomas namuose – susikaupti, išlaikyti dėmesį, įgyti dalykines žinias, įgyti naujų įgūdžių ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
8.3. Ar turi sunkumų naudodamasis pinigais (pvz.: sumokėdamas už prekes parduotuvėje, suvokdamas daiktų vertę ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
9. Bendruomeninis, socialinis ir pilietinis gyvenimas |
|
|
|
|
|
|
9.1. Ar turi sunkumų dalyvaudamas neformaliojo vaikų švietimo veiklose (pvz.: muzikos, dailės, sporto, technikos mokyklose, įvairiuose būreliuose, studijose, klubuose, draugijose ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Iš viso klausimų – 30 |
Balų suma |
0 |
30 |
60 |
90 |
120 |
Asmens balų suma |
|
|
|
|
|
|
Iš viso asmens balų |
|
|
Atsakymų vertinimas:
Balai
|
Koeficientas |
120–81 |
0,9 |
80–41 |
1,0 |
40–0 |
1,1 |
Vertinimą atlikęs darbuotojas __________ ____________________________
(parašas) (pareigos, vardas ir pavardė)
Susipažinau:
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _____________ _______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pastabos ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
___________________________________
Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir
tvarkos aprašo
4 priedas
Asmens veiklos ir gebėjimo dalyvauti klausimynas
(14–17 metų amžiaus vaikai)
___________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________
(asmens tėvų (įtėvių), globėjo (rūpintojo) vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________
(Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojo, atlikusio vertinimą ir užpildžiusio klausimyną, vardas ir pavardė)
Su neįgalumo lygio vertinimo tvarka esu supažindintas, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti klausimyno reikšmė vertinant neįgalumo lygį man yra žinoma.
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _________________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________
(data)
Į klausimus atsako asmuo ir (ar) asmens atstovas.
Toliau pateikti klausimai, susiję su kasdiene vaikų veikla. Pildant klausimyną reikia pažymėti (apibraukti), kaip dažnai kiekviena iš išvardintų veiklų kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį:
0 balų – kai asmuo nepatiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų;
1 balas – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje kartais reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
2 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: yra savarankiškas, tačiau kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir kartais reikalinga kito asmens pagalba;
3 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: nėra savarankiškas, kasdienėje veikloje visada reikalingos techninės pagalbos priemonės ir visada reikalinga kito asmens pagalba;
4 balai – kai asmuo patiria veiklos ir gebėjimų dalyvauti sunkumų: savarankiškai negali atlikti jokio veiksmo, reikalinga absoliuti pagalba, kasdienėje veikloje visiškai priklausomas nuo techninės pagalbos priemonių ir kitų asmenų.
Nėra nei teisingų, nei neteisingų atsakymų.
Veikla ir gebėjimas dalyvauti |
Veikla kėlė rūpesčių per paskutinį mėnesį (balais) |
|||||
1. Pažinimas (mokymasis ir žinių taikymas) |
|
|
|
|
|
|
1.1. Ar turi sunkumų skaitydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.2. Ar turi sunkumų rašydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.3. Ar turi sunkumų skaičiuodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1.4. Ar turi sunkumų priimdamas adekvačius sprendimus (pvz.: pasirinkdamas veiklos būdą ir priemones, numatydamas galimas elgesio pasekmes bei atsakomybę ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2. Bendros užduotys ir reikalavimai |
|
|
|
|
|
|
2.1. Ar turi sunkumų vykdydamas paprastą (vieną) paliepimą? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.2. Ar turi sunkumų vykdydamas užduotį, kuriai įvykdyti reikia atlikti kelis veiksmus (pvz.: neužtenka jėgų, nesugeba sutelkti dėmesio, negali susikaupti, nesuvokia veiksmų sekos ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.3. Ar turi sunkumų vykdydamas kasdienę veiklą (pvz.: ryte atlikti būtinus darbus: išsivalyti dantis, nusiprausti, apsirengti, susidėti daiktus, reikalingus mokykloje; susitvarkyti darbo vietą, pasiekti ugdymo įstaigą ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3. Bendravimas |
|
|
|
|
|
|
3.1. Ar turi sunkumų suprasdamas, ką sako kiti? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.2. Ar turi sunkumų suprasdamas gestų ar paveikslėlių reikšmę? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.3. Ar turi kalbėjimo sunkumų? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
3.4. Ar turi sunkumų naudodamas gestus, paveikslėlius ar piešinius bendravimui? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4. Mobilumas (judėjimas) |
|
|
|
|
|
|
4.1. Ar turi sunkumų atsisėsdamas ir (ar) atsistodamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.2. Ar turi sunkumų sėdėdamas ir (ar) stovėdamas ilgesnį laiką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.3. Ar turi sunkumų valdydamas plaštaką, pirštus ir (ar) nykštį? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.4. Ar turi sunkumų valdydamas petį ir (ar) ranką? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
4.5. Ar turi vaikščiojimo sunkumų? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5. Savarankiškumas (savitarnos įgūdžiai) |
|
|
|
|
|
|
5.1. Ar turi sunkumų prausdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.2. Ar turi sunkumų naudodamasis tualetu? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.3. Ar turi sunkumų rengdamasis? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.4. Ar turi sunkumų valgydamas? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5.5. Ar turi savisaugos sunkumų (pvz.: vengdamas nudegti, nukristi, įsipjauti, paslysti, pargriūti, ar gali saugiai pereiti gatvę ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
6. Buitis |
|
|
|
|
|
|
6.1. Ar turi sunkumų atlikdamas sudėtingesnius buities darbus (pvz.: išskalbti drabužius, tvarkyti kambarius, pagaminti valgį ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7. Tarpasmeniniai santykiai ir sąveikos |
|
|
|
|
|
|
7.1. Ar turi sunkumų bendraudamas su aplinkiniais (pvz.: pasisveikinti, prireikus padėkoti, atsiprašyti, tinkamai elgtis įvairiose situacijose, suprasti kitų žmonių jausmus ir į juos reaguoti, adekvačiai priimti reiškiamą kritiką ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
7.2. Ar turi sunkumų susipažindamas su bendraamžiais ir tęsdamas draugystę? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
8. Pagrindinės gyvenimo sritys |
|
|
|
|
|
|
8.1. Ar turi sunkumų dalyvaudamas ugdymo procese (pvz.: mokykloje susikaupti ir sutelkti dėmesį pamokų metu, netrukdyti kitiems, įgyti dalykines žinias, atlikti namų darbus, jei vaikas mokomas namuose – susikaupti, išlaikyti dėmesį, įgyti dalykines žinias, įgyti naujų įgūdžių, vykdyti paskirtas užduotis ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
8.2. Ar turi sunkumų naudodamasis pinigais (pvz.: sumokėdamas už prekes parduotuvėje, suvokdamas daiktų vertę, paskirstydamas gaunamus smulkius pinigus nedidelėms reikmėms – kišenpinigius ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
9. Bendruomenė, socialinis ir pilietinis gyvenimas |
|
|
|
|
|
|
9.1. Ar turi sunkumų dalyvaudamas neformaliojo vaikų švietimo veiklose (pvz.: muzikos, dailės, sporto, technikos mokyklose, įvairiuose būreliuose, studijose, klubuose, draugijose ir kt.)? |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Iš viso klausimų – 27 |
Balų suma |
0 |
27 |
54 |
81 |
108 |
Asmens balų suma |
|
|
|
|
|
|
Iš viso asmens balų |
|
|
Atsakymų vertinimas:
Balai |
Koeficientas |
108–73 |
0,9 |
72–37 |
1,0 |
36–0 |
1,1 |
Vertinimą atlikęs darbuotojas __________ ____________________________
(parašas) (pareigos, vardas ir pavardė)
Susipažinau:
Asmens tėvas (įtėvis),
globėjas ar rūpintojas _____________ _______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pastabos ________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_______________________________