RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS jaunimo savanoRiškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2021 m. gruodžio 30 d. Nr. TS-333
Raseiniai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu, Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Raseinių rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybos, sudarytos Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. TS-158 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybos sudarymo“, 2021 m. gruodžio 7 d. posėdžio nutarimą (protokolas ŠV7-12), Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Raseinių rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d.sprendimą Nr. TS-167 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su priedais.
Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai).
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gruodžio 30 d. sprendimu
Nr. TS-333
RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savanoriškos tarnybos Raseinių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) trukmę, vykdytojus ir jų veiklos organizavimą, savanorių teises ir pareigas, finansavimo tvarką.
2. Jaunimo savanoriškos tarnybos įgyvendinimo ypatumai:
2.1. Aprašas taikomas, jei, organizuojant savanorišką veiklą, dalyvauja savanoris, jaunimo savanorius priimanti organizacija (toliau – Priimanti organizacija), jaunimo savanorišką veiklą organizuojanti organizacija (toliau – SVO organizacija) ir savanoriškai tarnybai vykdyti skiriamas finansavimas iš Lietuvos Respublikos valstybės ar Savivaldybės biudžeto;
2.2. savanoris jaunimo savanorišką tarnybą gali įgyvendinti tik vienoje pasirinktoje SVO organizacijoje. Jaunas žmogus gali tikslinti Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka pateiktą prašymą dėl jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimo (toliau – prašymas) iki Jaunimo savanoriškos tarnybos sutarties, sudarytos tarp savanorio, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos (toliau – Sutartis), sudarymo dienos, Departamentui pateikdamas laisvos formos prašymą dėl jo pateikto prašymo tikslinimo.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. administracinė pagalba – Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos vykdoma veikla, siekiant padėti savanoriui užpildyti Jaunimo savanoriškos tarnybos Sutartį, prašymus dėl Sutarties koregavimo, nutraukimo, administruoti dokumentus, pagrindžiančius savanoriškos veiklos metu patirtas išlaidas, ir kitus su savanoriška veikla susijusius dokumentus;
3.2. jaunimo savanoriška tarnyba – visuma organizuojamų ir vykdomų savanoriškų veiklų, kuriose dalyvauja savanoris, Priimanti organizacija ir SVO organizacija;
3.3. kompetencijų vertinimas – procesas, kurio metu vertinamos savanorio įgytos kompetencijos vadovaujantis tvarka ir vertinimo kriterijais, nustatytais kompetencijų vertinimą reguliuojančiuose teisės aktuose, siekiant įvertinti ir pripažinti kompetencijas, įgytas savanoriškos tarnybos metu, ir taip padidinti savanorio galimybes siekti aukštojo mokslo ir įsitraukti į darbo rinką;
3.4. kuratorius – asmuo, dirbantis Priimančioje organizacijoje arba atliekantis savanorišką veiklą, atsakingas už savanoriškos veiklos organizavimą ir koordinavimą bei dalyvaujantis savanorio kompetencijų, įgytų savanoriškos tarnybos metu, vertinimo ir įsivertinimo procese;
3.5. mentorius – asmuo, SVO organizacijoje dirbantis arba atliekantis savanorišką veiklą, atsakingas už savanorių dalyvavimą savanoriškoje tarnyboje, savanoriškos veiklos metu įgytų kompetencijų vertinimo ir įsivertinimo organizavimą, kuratorių informavimą ir konsultavimą;
3.6. organizacijos akreditavimas – procesas, kurio metu potenciali Priimanti organizacija įvertinama vadovaujantis vertinimo kriterijais ir tvarka, nustatyta Priimančių organizacijų akreditavimą reguliuojančiuose teisės aktuose, arba procesas, kurio metu potenciali SVO organizacija įvertinama vadovaujantis vertinimo kriterijais ir tvarka, nustatyta SVO organizacijų akreditavimą reguliuojančiuose teisės aktuose;
3.7. Priimanti organizacija – akredituotas Lietuvos Respublikoje įregistruotas ne pelno siekiantis juridinis asmuo (savanoriškos tarnybos organizatorius), galintis sudaryti sąlygas savanoriams tobulėti asmeniškai ar profesinėje srityje ir užtikrinti jų palaikymą;
3.8. savanoris – jaunas žmogus, kuris savo noru, neatlygintinai atlieka visuomenei naudingą veiklą Priimančioje organizacijoje (Raseinių rajone);
3.9. SVO organizacija – akredituota Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija, galinti užtikrinti savanorių dalyvavimą savanoriškoje veikloje, bendradarbiavimą su Priimančiomis organizacijomis, teikti Priimančioms organizacijoms metodinį palaikymą dėl savanoriškos veiklos metu savanorio įgytų kompetencijų vertinimo ir įsivertinimo;
3.10. kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme vartojamas sąvokas, Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), vartojamas sąvokas.
4. Savanoriška tarnyba nelaikoma atsitiktinė, nesisteminga savanoriškos veiklos savybių turinti asmens veikla, profesinė praktika įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, darbas ar kita atlygintina veikla pagal darbo, paslaugų ar autorinės veiklos sutartį, pagalba artimiesiems, draugams, poilsio ar turizmo veikla, studijos ar profesinis mokymas, specialaus išsilavinimo ar įgūdžių reikalaujančios užduotys.
II SKYRIUS
JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS VYKDYTOJAI IR JŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
5. Jaunimo savanoriška tarnyba, išskyrus 6 punkte numatytas išimtis, turi būti vykdoma ne mažiau kaip 10 val. per savaitę arba ne mažiau kaip 40 val. per mėnesį (po ne mažiau nei 2 val. per savaitę), Sutartyje nustatytu terminu, ne trumpesniu kaip 6 mėnesiai pagal savanorio, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos suderintą jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką (Tvarkos aprašo 1 priedas).
6. Jaunimo savanoriškos tarnybos stabdymas:
6.1. savanorio motyvuotu prašymu Departamentui, savanorio atliekama jaunimo savanoriška tarnyba gali būti sustabdyta komisijos, sudarytos iš Departamento, SVO organizacijos ir Priimančios organizacijos atstovų (toliau – Komisijos) sprendimu vieną kartą ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų per visą Sutartyje nustatytą savanorio jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimo terminą dėl pateisintomis pripažintų aplinkybių (ligos, artimųjų giminaičių mirties ir kt.);
6.2. esant išimtinėms aplinkybėms ir savanorio motyvuotu prašymu, kuriuo pagrindžiama būtinybė stabdyti jaunimo savanorišką tarnybą ilgesniam nei 30 kalendorinių dienų laikotarpiui ir pateikiami tokio stabdymo aplinkybes įrodantys dokumentai, Komisijos sprendimu savanorio atliekama jaunimo savanoriška tarnyba gali būti sustabdyta vieną kartą ilgesniam nei 30 kalendorinių dienų laikotarpiui, kurį nustato Komisija, atsižvelgdama į savanorio prašyme nurodytas aplinkybes ir kartu su prašymu pateiktus dokumentus;
6.3. komisijai priėmus sprendimą stabdyti savanorio atliekamą jaunimo savanorišką tarnybą, Departamentas ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo nurodyto sprendimo priėmimo dienos parengia ir su savanoriu, SVO organizacija bei Priimančiąja organizacija suderina Sutarties pakeitimo projektą, pakeisdamas Sutartyje nustatytą jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimo terminą ir (ar) jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką.
7. Jaunimo savanoriškos tarnybos vykdytojai yra:
8. Jaunimo savanorišką tarnybą ir Aprašo 7.1–7.2 papunkčiuose nurodytų savanoriškos tarnybos vykdytojų akreditavimą bei jų veiklos stebėseną koordinuoja Departamentas, vadovaudamasis Departamento direktoriaus patvirtintais savanorišką veiklą reguliuojančiais teisės aktais, nustatančiais Priimančių organizacijų ir SVO organizacijų akreditavimo tvarką ir kriterijus bei SVO organizacijų ir Priimančių organizacijų veiklos kokybės vertinimo tvarką.
9. Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos turi vadovautis Departamento direktoriaus patvirtintais savanorišką veiklą reguliuojančiais teisės aktais, nustatančiais SVO organizacijų ir Priimančių organizacijų veiklos kokybės kriterijus, Tvarkos aprašu bei šiuo Aprašu.
10. Už Aprašo įgyvendinimą Savivaldybėje atsakingas Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius (toliau – jaunimo reikalų koordinatorius), kuris prisideda prie savanoriškos tarnybos įgyvendinimo ir plėtros Savivaldybėje. Jaunimo reikalų koordinatorius konsultuoja jaunimą, organizacijas, priimančias savanorius ir organizuojančias savanorišką veiklą Savivaldybėje.
11. Jaunimo savanoriška tarnyba vykdoma tik sudarius rašytinę Sutartį tarp jauno žmogaus, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos (Tvarkos aprašo 2 priedas), kurioje apibrėžiami šalių įsipareigojimai bei atsakomybės: savanorio užduotys, darbų apimtys, pareigos, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos pareigos, atsakomybė, savanorio, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos kontaktiniai duomenys.
12. Norėdamas tapti savanoriu, jaunas žmogus turi pateikti prašymą oficialioje Departamento interneto svetainėje.
13. Priimanti organizacija turi teisę atsisakyti sudaryti Sutartį ar nutraukti su savanoriu sudarytą Sutartį, jei:
13.1. organizacijoje siūlomos savanoriškos veiklos neįmanoma suderinti su savanorio gebėjimais, interesais, poreikiais ir motyvacija;
13.3. savanoris neturi teisės dirbti su tiksline grupe (pvz.: dėl neišnykusio ar nepanaikinto teistumo, neturi sveikatos pažymėjimo, leidžiančio dirbti su vaikais, nors tokį pažymėjimą privaloma turėti ir pan.);
14. Priimanti organizacija jauną žmogų, pateikusį prašymą, privalo informuoti apie atsisakymą sudaryti Sutartį arba apie Sutarties nutraukimą bei atsisakymo sudaryti Sutartį ar Sutarties nutraukimo priežastis per 5 darbo dienas.
15. Savanoriškai veiklai vykdyti Priimanti organizacija privalo paskirti kuratorių (‑ius), o SVO organizacija – mentorių (-ius).
16. Ta pati organizacija gali būti ir Priimančia organizacija, ir SVO organizacija. Kuratoriaus ir mentoriaus veiklas privalo vykdyti skirtingi asmenys.
17. Savanoris savanorišką veiklą vykdo Priimančioje organizacijoje. Priimančių organizacijų, vykdančių veiklą Raseinių rajono savivaldybėje, sąrašas skelbiamas oficialioje Departamento interneto svetainėje ir Savivaldybės interneto svetainėje.
18. Mentoriai prašymą pateikusiam jaunam žmogui privalo sudaryti sąlygas susitikti su Priimančių organizacijų kuratoriais. Susitikimai su Priimančių organizacijų kuratoriais organizuojami siekiant užtikrinti, kad savanoriška veikla atlieptų jauno žmogaus lūkesčius, sumažintų ankstyvo pasitraukimo iš savanoriškos veiklos riziką.
19. Kiekvieną kartą iš Departamento gavus jauno žmogaus prašymą, Departamento direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka SVO organizacijos paskirtas mentorius kartu su Priimančiosios organizacijos kuratoriumi aptaria jauno žmogaus, pateikusio prašymą, pagrindines būsimos savanoriškos veiklos sritis, užduotis, galimą veiklos grafiką ir kitus su jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimu susijusius klausimus.
III SKYRIUS
JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS PROGRAMOS FINANSAVIMAS
20. Jaunimo savanoriškos tarnybos programos Savivaldybėje organizavimas gali būti finansuojamas iš:
20.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų skirtų asignavimų;
21. Lėšos jaunimo savanoriškos tarnybos programos savivaldybėje organizavimui yra skiriamos SVO organizacijai.
22. Savivaldybė jaunimo savanoriškos tarnybos programą finansuoja iš savo biudžeto tik tuo atveju, jeigu yra panaudotas visas Raseinių rajonui Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų skirtas finansavimas.
23. Lėšos iš Savivaldybės biudžeto SVO organizacijai gali būti skiriamos:
23.2. kaip Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų organizuojamo (-ų) konkurso (-ų) laimėtos jaunimo savanoriškos tarnybos programos dalinis finansavimas;
24. Jaunimo savanoriškos tarnybos programos organizavimo finansavimo šaltinis - Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos iš Švietimo pažangos ir jaunimo užimtumo programos Jaunimo verslumo, lyderystės ir savanorystės programos įgyvendinimo priemonės.
25. SVO finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarka:
25.1. SVO organizacija, organizuojanti savanorišką veiklą Savivaldybėje, gavusi finansavimo pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų organizuoto konkurso finansavimui gauti rezultatus ir gavusi iš Jaunimo reikalų departamento užsiregistravusių jaunuolių skaičių, su lydraščiu pateikia prašymą (Aprašo 1 priedas) Savivaldybės administracijos direktoriui, dėl jaunimo savanoriškos tarnybos programos finansavimo užsiregistravusiems jaunuoliams, kuriems trūksta gauto finansavimo iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų. Prie prašymo pridedama preliminari Sutarties kopija su nuasmenintais savanorio duomenimis, preliminari programos išlaidų sąmata;
25.2. jaunimo reikalų koordinatorius Departamento interneto svetainėje patikrina, ar SVO organizacija yra akredituota jaunimo savanoriškos tarnybos programoje. Peržvelgia SVO organizacijos, Priimančios organizacijos pateiktus dokumentus ir įvertina, ar SVO organizacijos pateikta programos išlaidų sąmata atitinka Apraše numatytas išlaidas;
25.3. jaunimo reikalų koordinatorius perduoda SVO prašymą per 10 darbo dienų svarstyti Raseinių rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybai (toliau – Jaunimo reikalų taryba). Jaunimo reikalų taryba priima protokolinį nutarimą, dėl jaunimo savanoriškos tarnybos programos finansavimo, atsižvelgdama į Savivaldybės einamųjų metų biudžete Švietimo pažangos ir jaunimo užimtumo programos Jaunimo verslumo, lyderystės ir savanorystės programos įgyvendinimo priemonei numatomas lėšas.
26. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Jaunimo reikalų tarybos protokolinių nutarimu ir einamųjų metų Savivaldybės einamųjų metų biudžete Jaunimo verslumo, lyderystės ir savanorystės įgyvendinimo priemonėje numatytomis lėšomis, įsakymu priima vieną iš šių sprendimų:
27. Savivaldybės administracija sudaro biudžeto lėšų naudojimo sutartį su SVO organizacija, kurioje aprašomi SVO organizacijos įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, veiklos vertinimo kriterijai, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atsakomybės, atsiskaitymo tvarka, lėšų paskirstymas, sutarties nutraukimo ir kitos sąlygos. Sutarties neatskiriama dalis yra programos išlaidų sąmata.
28. SVO organizacija norėdama patikslinti programos išlaidų sąmatą turi pateikti jaunimo reikalų koordinatoriui pagrįstą prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą, nurodant programos tikslą ir priemones, kurios yra tikslinamos ir tikslinamų išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų.
29. Jaunimo reikalų taryba, išnagrinėjusi SVO organizacijos prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima protokolinį sprendimą dėl programos išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai pareiškėją informuoja raštu ar elektroniniu paštu.
30. Tinkamos finansuoti jaunimo savanoriškos tarnybos programos organizavimo išlaidos:
30.1. programos administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 proc. iš Savivaldybės prašomos sumos):
30.1.1. programos vadovo darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas;
30.1.2. asmens, tvarkančio apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas;
30.2. išlaidos savanoriui reikalingoms prekėms ir paslaugoms finansuoti (ne mažiau kaip 10 proc. iš Savivaldybės prašomos sumos);
30.2.2. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 50 Eur 1 asmeniui per parą);
30.3. programos veiklų išlaidos:
30.3.1. programos mentoriaus darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas;
30.3.3. transporto išlaidos (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma, viešojo transporto bilietai);
30.3.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
31. Netinkamos jaunimo savanoriškos tarnybos programos organizavimo išlaidos:
31.6. ilgalaikio materialiojo turto, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos.
32. Savanoriškos veiklos metu savanorio patirtos išlaidos finansuojamos vadovaujantis Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“.
33. Savanoris, pretenduojantis į išlaidų finansavimą, renka dokumentus, įrodančius patirtas išlaidas, ir pateikia juos mentoriui.
34. SVO organizacija, gavusi Savivaldybės finansavimą, kiekvieną ketvirtį turi informuoti jaunimo reikalų koordinatorių apie jaunimo savanoriškos tarnybos savivaldybėje programos įgyvendinimą ir pasiektus rodiklius.
35. Už kiekvieną ketvirtį, ne vėliau kaip ketvirčiui pasibaigus per 3 darbo dienas, SVO organizacija turi pateikti ketvirčio ataskaitas, o įvykdžius sutarties įsipareigojimus, per 15 kalendorinių dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 18 d. – su lydraščiu jaunimo reikalų koordinatoriui pateikti programos ataskaitą (Aprašo 3 priedas) ir biudžetinių lėšų panaudojimo ataskaitą:
35.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita pateikiama sutrumpinta forma, ji pildoma eurais ir euro centais, praleidžiant tuščias eilutes;
35.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita pateikiama su dokumentų, patvirtinančių jaunimo savanoriškos tarnybos programos išlaidas (sąskaitos faktūros, prekių (paslaugų) pirkimo kvitų kopijos, sutartys, kelionės lapai, žiniaraščiai ir kt. bei mokėjimą įrodantys dokumentai (banko išrašai, čekiai ir kt.)) sąrašu (Aprašo 4 priedas). Esant poreikiui SVO organizacija turi leisti susipažinti su dokumentų, patvirtinančių jaunimo savanoriškos tarnybos programos išlaidas, originalais arba pateikti šių dokumentų kopijas.
36. SVO organizacija dokumentus patvirtinančius jaunimo savanoriškos tarnybos programos išlaidas turi saugoti 5 metus po programos įgyvendinimo.
37. Nepanaudotas jaunimo savanoriškos tarnybos programai vykdyti skirtas lėšas, pasibaigus savanorio tarnybai, per 5 darbo dienas grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 18 d.
38. Savivaldybės biudžeto lėšos jaunimo savanoriškos tarnybos programos organizavimui turi būti panaudotos einamaisiais biudžetiniais metais iki gruodžio 15 d.
39. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
40. Jaunimo reikalų koordinatorius turi teisę vykdyti priežiūrą ir stebėseną užpildant patvirtintą formą (Aprašo 2 priedas), kaip savanoris, SVO ir Priimanti organizacija laikosi šio Aprašo ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų ir, esant, reikalui, siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nutraukti finansavimo sutartį.
41. SVO organizacija, Priimanti organizacija ir savanoris apie numatomą atlikti priežiūros ir kontrolės vizitą informuojami raštu arba žodžiu likus 2 darbo dienoms iki susitikimo.
IV SKYRIUS
JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS ORGANIZAVIMAS
43. Priimančios organizacijos funkcijos:
43.1. numatyti savanorių veiklas ir sudaryti savanorių lankomumo grafikus, atsižvelgiant į individualius jų poreikius, turimas ir norimas įgyti kompetencijas;
43.3. pasirašytinai supažindinti savanorius su organizacijos vidaus tvarkos taisyklėmis ir darbo saugos reikalavimais;
43.4. stebėti savanorių veiklą ir teikti jiems konsultacijas su savanoriška tarnyba susijusiais klausimais;
43.5. informuoti SVO organizacijos mentorių apie savanorių lankomumą pagal Priimančios ir SVO organizacijos susitarimą, bet ne rečiau kaip vieną kartą per vieną kalendorinį mėnesį;
43.6. sudaryti sąlygas savanoriams dalyvauti jiems skirtuose susitikimuose su mentoriumi ir kitose su savanoriškos veiklos vykdymu susijusiose veiklose;
43.7. bendradarbiauti su SVO organizacijos savanorių mentoriumi, savanoriškos tarnybos metu ir jos pabaigoje informuoti savanorį apie pasiektus rezultatus, įgytas kompetencijas;
43.8. atsižvelgiant į finansines galimybes, padėti SVO organizacijai užtikrinti savanorio apgyvendinimą, maitinimą, aprūpinimą veiklos ar kitomis būtinomis priemonėmis;
43.11. periodiškai organizuoti susitikimus su savanoriu, siekiant aptarti klausimus, susijusius su savanoriška veikla. Rekomenduojama susitikimus organizuoti reguliariai, ne rečiau kaip vieną kartą per 14 kalendorinių dienų;
43.12. Sutartyje numatytomis sąlygomis padėti savanoriui ugdyti kompetencijas, reikalingas veikloms vykdyti;
44. SVO organizacijos funkcijos:
44.1. bendradarbiauti su Departamento direktoriaus paskirtu atsakingu specialistu ir Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi jaunimo savanoriškos veiklos vykdymo klausimais;
44.2. konsultuoti prašymą pateikusius jaunus žmones savanoriškos tarnybos atlikimo, Priimančios organizacijos pasirinkimo ir kitais su savanoriška veikla susijusiais klausimais;
44.3. stebėti ir koordinuoti savanoriškos veiklos vykdymą savanorius Priimančiose organizacijose ir konsultuoti savanorius;
44.4. stebėti savanorių veiklą Priimančiose organizacijose ir jų kompetencijų ugdymą, įgytų kompetencijų vertinimą ir įsivertinimą, vadovaujantis Departamento direktoriaus patvirtintų Priimančių organizacijų veiklos kokybę reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka ir kriterijais;
44.5. sudaryti sąlygas savanoriui į(si)vertinti savanoriškos veiklos metu įgytas kompetencijas, atlikti reikalingas užduotis;
44.6. Departamento direktoriaus nustatyta tvarka išduoti savanoriškos tarnybos atlikimą bei savanorio įgytas kompetencijas/pasiekimus patvirtinantį dokumentą;
44.7. padėti spręsti konfliktus tarp mentoriaus, kuratoriaus, savanorio ar savanorių ir kitų suinteresuotų asmenų, jei tokių kilo ir (ar) jei jų nepavyksta išspręsti kuratoriui;
44.8. bendradarbiaujant su Priimančia organizacija, spręsti savanorių apgyvendinimo (kai būtina ir yra galimybės), kelionių (kai būtina ir yra galimybės), taip pat, pagal galimybes –maitinimo, konsultavimo, administracinės pagalbos teikimo klausimus;
44.12. teikti individualias konsultacijas su savanoriška tarnyba susijusiais klausimais Priimančių organizacijų kuratoriams;
45. Savanorio funkcijos:
45.1. atlikti savanorišką veiklą Priimančioje organizacijoje Sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis;
45.2. susipažinti ir laikytis Priimančios organizacijos vidaus tvarkos taisyklių bei darbo saugos reikalavimų;
45.3. aktyviai bendrauti su kuratoriumi ir mentoriumi, kitomis SVO organizacijomis ir Priimančiomis organizacijomis;
45.5. dalyvauti į(si)vertinant kompetencijas Departamento direktoriaus nustatyta tvarka pagal kriterijus jaunimo savanorių įgytoms kompetencijoms vykdant savanorišką veiklą įvertinti ir įsivertinti;
46. Savivaldybės funkcijos:
46.1. teikti metodinę pagalbą, rekomendacijas SVO organizacijoms ir Priimančioms organizacijoms, kitoms valstybės, savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims savanoriškos tarnybos įgyvendinimo klausimais;
46.2. analizuoti Priimančių organizacijų kaitą, sritis, kuriose jos veikia, jų galimybes ir poreikį priimti savanorius;
46.3. analizuoti jaunų žmonių, vykdžiusių savanorišką veiklą, skaičius, pasiekimus, kokybinius ir kiekybinius savanoriškos tarnybos rodiklius;
46.4. esant galimybėms, remti SVO organizacijų veiklą, skirti finansavimą ar papildomą finansavimą jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo savivaldybėje programoms ir kitaip prisidėti prie savanoriškos tarnybos įgyvendinimo savivaldybėje;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. Dalyvavimas savanoriškoje tarnyboje, atsižvelgiant į jos tikslus ir pobūdį, gali būti pripažįstamas savanorio praktinio darbo ir (ar) mokymosi patirtimi.
48. Atlikta savanoriška tarnyba gali būti įskaityta kaip socialinė veikla pagal bendrojo ugdymo planus.
49. Savanoriui savanoriškos tarnybos metu padaryta žala atlyginama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
50. Savanoriška veikla gali būti nutraukta Sutartyje ir įstatymuose nustatytais pagrindais ir tvarka.