LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 9 D. ĮSAKYMO NR. V-952 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-04-03 „SUKURTI RINKOS POREIKIUS ATLIEPIANČIĄ PROFESINIO UGDYMO SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 3 d. Nr. V-642
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,
p a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-952 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruojan-čioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Teisės aktų, susijusių su profesinio mokymo reglamentavimu, rengimas |
R |
- |
- |
Ne |
- |
- |
- |
P – Paskelbtas teisės akto dėl Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos steigimo projektas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis |
1 (2022 m.) |
ŠMSM |
ŠMSM |
P – Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos sukūrimą patvirtinančių teisės aktų įsigaliojimas |
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl profesinio mokymo kompetencijos centrų |
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję teisės aktai, kuriais nustatoma Paramos pameistrystei ir mokymuisi darbo vietoje schema |
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję Profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl priėmimo į valstybės finansuojamas vietas profesiniame mokyme planavimo metodikos |
1 (2022 m.) |
||||||||||
2. Priemonių profesinio mokymo programoms atnaujinti ar parengti, profesijos mokytojams ir meistrams praktikams pritraukti parengimas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Formaliojo profesinio mokymo programų atnaujinimas ir (ar) parengimas |
M |
ESFA |
P |
Ne |
D |
2 299: 1 900
399 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos (toliau – ES) lėšos fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais |
1 (2023 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams |
95 (2026 m.) |
||||||||||
P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese |
1 000 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a (2026 m.) |
||||||||||
2.2. Profesijos mokytojų ir (arba) meistrų kompetencijų tobulinimas |
M |
ESFA |
P |
Ne |
D |
3 751: 3 100
651 |
EGADP lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais
|
1 (2023 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams |
95 (2026 m.) |
||||||||||
P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese |
1 000 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
3. Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Galimybių mokytis profesinio mokymo programų modulius sudarymas
|
I |
Profesinio mokymo įstaigos |
TA |
Taip |
D |
1 960 |
EGADP lėšos |
R – Mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose ir yra baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius, skaičiaus padidėjimas |
4 900 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose besimokantys mokiniai, baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius |
4 900 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n / a (2026 m.) |
||||||||||
3.2. Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas |
I |
Profesinio mokymo įstaigos |
P |
Taip |
D |
4 040 |
EGADP lėšos |
P – Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas |
4 000 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas |
1050 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
4. Priemonių, skirtų profesiniam mokymui pameistrystės forma organizuoti ir skatinti, sukūrimas ir įgyvendinimas |
M |
ESFA ir profesinio mokymo įstaigos |
Pj |
Taip |
D |
19 105: 19 000
105 |
EGADP lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis (proc.) |
100 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Įgyvendintos profesinio mokymo programos pameistrystės forma |
3 866 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a* (2026 m.) |
||||||||||
5. Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą |
I |
ESFA |
Pj |
Taip |
D |
7 260: 6 000
1 260 |
EGADP lėšos ()
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Mokiniai, dalyvavę nacionalinėje mobilumo programoje ir gavę pažymėjimą, patvirtinantį, kad jie pagerino praktinius ir skaitmeninius įgūdžius sektoriniuose praktinio mokymo centruose (skaitmeninius įgūdžius pagerins ne mažiau kaip 40 procentų dalyvių) |
12 394 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a (2026 m.) |
||||||||||
6. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
953,236: 476,618 – ES fondų lėšos, 476,618 – bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis
|
4 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti
|
130 (2029 m.) |
||||||||||
6.2. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
4 729,147: 4 019,775 – ES fondų lėšos, 709,372 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis |
4 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti
|
660 (2029 m.) |
||||||||||
7. Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1 Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė |
A |
ESFA |
P |
Taip |
D |
800: 680 – ES fondų lėšos, 120– BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
P – Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė |
1 (2025 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
7.2 Profesinio mokymo įstaigų regionuose aprūpinimas praktiniam profesiniam mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis |
I |
Profesinio mokymo įstaigos |
P |
Taip |
D |
38 062,145: 32 352,823 – ES fondų lėšos, 5 709,322 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus |
22 860 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros mokymo klasių talpumas |
28 575 (2029 m.) |
||||||||||
8. Profesinio mokymo, organizuojamo pameistrystės mokymo forma, veiklos viešinimo priemonių sukūrimas ir įgyvendinimas |
K |
ESFA |
P
|
Taip |
D |
1 000
210 |
EGADP lėšos)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis |
100 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM“ |
2. Pakeičiu 7 priedą:
2.1. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
Projektui taikomi tęstinumo reikalavimai, numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 245–248 punktuose.“ |
2.2. Pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.3. Pagal Aprašą Nr. 7 tinkamų finansuoti išlaidų rūšys yra šios:
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Netinkama finansuoti. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkama finansuoti.
|
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkama finansuoti (veiklos nurodytos Aprašo Nr. 7 2.6 papunktyje), jei nefinansuojama kitų pažangos priemonių lėšomis. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamos finansuoti išlaidos, skirtos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms, nurodytoms Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 341 punkte. Išlaidos apmokamos pagal Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas išlaidų fiksuotųjų sumų nustatymo tyrimą. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkama finansuoti. Išlaidos aptartos Aprašo Nr. 7 14.6 papunktyje.“ |
2.3. Pakeičiu 13.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
„13.6. Kryžminis finansavimas gali būti taikomas atsižvelgiant į Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 294.7 papunkčio nuostatas, 2023 m. birželio 22 d. viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2023/8-246 patvirtintų Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams nuostatas ir negali viršyti 10 procentų nuo visų projektui skiriamų lėšų.“