LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 9 D. ĮSAKYMO NR. V-952 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-04-03 „SUKURTI RINKOS POREIKIUS ATLIEPIANČIĄ PROFESINIO UGDYMO SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m. birželio 3 d. Nr. V-642

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,

p a k e i č i u  2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-952 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų

atrankos būdas

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

(ir metai)

Administruojan-čioji institucija

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Teisės aktų, susijusių su profesinio mokymo reglamentavimu, rengimas

R

-

-

Ne

-

-

-

P – Paskelbtas teisės akto dėl Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos steigimo projektas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis 

1

(2022 m.)

ŠMSM

ŠMSM

P – Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos sukūrimą patvirtinančių teisės aktų įsigaliojimas

1

(2022 m.)

P – Įsigalioję Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl profesinio mokymo kompetencijos centrų

1

(2022 m.)

P – Įsigalioję teisės aktai, kuriais nustatoma Paramos pameistrystei ir mokymuisi darbo vietoje schema

1

(2022 m.)

P – Įsigalioję Profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl priėmimo į valstybės finansuojamas vietas profesiniame mokyme planavimo metodikos

1

(2022 m.)

2. Priemonių profesinio mokymo programoms atnaujinti ar parengti, profesijos mokytojams ir meistrams praktikams pritraukti parengimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Formaliojo profesinio mokymo programų atnaujinimas ir (ar) parengimas

M

ESFA

P

Ne

D

2 299:

1 900

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

399

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau EGADP) lėšos

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos (toliau ES) lėšos fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais

1

(2023 m.)

CPVA

ŠMSM

P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams

95

(2026 m.)

P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese

1 000

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n/a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n/a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

 

n/a

(2026 m.)

2.2. Profesijos mokytojų ir (arba) meistrų kompetencijų tobulinimas

M

ESFA

P

Ne

D

3 751:

3 100

 

651

EGADP lėšos

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais

 

1

(2023 m.)

CPVA

ŠMSM

P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams

95

(2026 m.)

P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese

1 000

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

3. Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Galimybių mokytis profesinio mokymo programų modulius sudarymas

 

I

Profesinio mokymo įstaigos

TA

Taip

D

1 960

EGADP lėšos

R – Mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose ir yra baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius, skaičiaus padidėjimas

4 900

(2026 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

P – Pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose besimokantys mokiniai, baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius

4 900

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n/a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n/a

(2026 m.)

R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

 

n / a

(2026 m.)

3.2. Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas

I

Profesinio mokymo įstaigos

P

Taip

D

4 040

EGADP lėšos

P – Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas

4 000

(2026 m.)

CPVA

ŠMSM

Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas

1050

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius

n / a

(2026 m.)

4. Priemonių, skirtų profesiniam mokymui pameistrystės forma organizuoti ir skatinti, sukūrimas ir įgyvendinimas

M

ESFA ir profesinio mokymo įstaigos

Pj

Taip

D

19 105:

19 000

 

105

EGADP lėšos

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis (proc.)

100

(2026 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

P – Įgyvendintos profesinio mokymo programos pameistrystės forma

3 866

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

n / a*

(2026 m.)

5. Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą

I

ESFA

Pj

Taip

D

7 260:

6 000

 

1 260

EGADP lėšos ()

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

P – Mokiniai, dalyvavę nacionalinėje mobilumo programoje ir gavę pažymėjimą, patvirtinantį, kad jie pagerino praktinius ir skaitmeninius įgūdžius sektoriniuose praktinio mokymo centruose (skaitmeninius įgūdžius pagerins ne mažiau kaip 40 procentų dalyvių)

12 394

(2026 m.)

CPVA

ŠMSM

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius

n / a

(2026 m.)

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

(2026 m.)

6. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione

I

ESFA

P

Taip

D

953,236:

476,618  – ES fondų lėšos,

476,618  bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis

 

4

(2029 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti

 

130

(2029 m.)

6.2. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

ESFA

P

Taip

D

4 729,147:

4 019,775 – ES fondų lėšos,

709,372 – BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis

4

(2029 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti

 

660

(2029 m.)

7. Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą

Vidurio ir vakarų Lietuvos regione 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1 Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė

A

ESFA

P

Taip

D

800:

680 – ES fondų lėšos,

120– BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

P – Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė

1

(2025 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

7.2 Profesinio mokymo įstaigų regionuose aprūpinimas praktiniam profesiniam mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis

I

Profesinio mokymo įstaigos

P

Taip

D

38 062,145:

32 352,823 – ES fondų lėšos,

5 709,322  – BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

22 860

(2029 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM

P – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros mokymo klasių talpumas 

28 575

(2029 m.)

8. Profesinio mokymo, organizuojamo pameistrystės mokymo forma, veiklos viešinimo priemonių sukūrimas ir įgyvendinimas

K

ESFA

P

 

 

 

 

 

Taip

D

1 000

 

210

EGADP lėšos)

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis

100

(2026 m.)

CPVA

ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM“

 

2. Pakeičiu 7 priedą:

2.1. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Projektui taikomi tęstinumo reikalavimai, numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 245–248 punktuose.“

 

2.2. Pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„13.3. Pagal Aprašą Nr. 7 tinkamų finansuoti išlaidų rūšys yra šios:

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

 

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti (veiklos nurodytos Aprašo Nr. 7 2.6 papunktyje), jei nefinansuojama kitų pažangos priemonių lėšomis.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti išlaidos, skirtos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms, nurodytoms Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 341 punkte. Išlaidos apmokamos pagal Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas išlaidų fiksuotųjų sumų nustatymo tyrimą.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Išlaidos aptartos Aprašo Nr. 7 14.6 papunktyje.“

 

2.3. Pakeičiu 13.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

„13.6. Kryžminis finansavimas gali būti taikomas atsižvelgiant į Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 294.7 papunkčio nuostatas, 2023 m. birželio 22 d. viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2023/8-246 patvirtintų Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams nuostatas ir negali viršyti 10 procentų nuo visų projektui skiriamų lėšų.“

3. Papildau aprašą 8 priedu (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė, laikinai einanti   

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                                         Monika Navickienė

 

 

 

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros 2024 m. gegužės 23 d. raštu

Nr. 2024/2-6024