Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. BIRŽELIO 9 D. NUTARIMO NR. 753 „DĖL KLAIPĖDOS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR VEIKLOS PRADŽIOS“ PAKEITIMO

 

2016 m. lapkričio 23 d. Nr. 1159

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 9 d. nutarimą Nr. 753 „Dėl Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos statuto patvirtinimo ir veiklos pradžios“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KLAIPĖDOS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos statutą (pridedama).“

 

 

 

Laikinai einanti

finansų ministro pareigas, pavaduojanti

laikinai einantį Ministro Pirmininko pareigas                                  Rasa Budbergytė

 

 

 

Laikinai einantis

ūkio ministro pareigas                                                                     Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1999 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 753
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. lapkričio 23 d. nutarimo Nr. 1159 
redakcija)

 

 

 

KLAIPĖDOS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – Statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas) ir Lietuvos Respublikos Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos įstatymas).

2. Statutas reguliuoja Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamas veiklos sritis, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už savo ir zonos veiklą tvarką ir terminus, patariamosios zonos įmonių tarybos (toliau – taryba) sudarymo tvarką ir kompetenciją, ūkio subjekto veiklos zonoje leidimo (toliau – leidimas) išdavimo tvarką ir terminus, zonos įmonių įmokų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus, ginčų komisijos ūkio subjektų ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją.

3. Zonos valdymo bendrovės, zonoje veikiančių įmonių ir kitų zonoje veikiančių ūkio subjektų ūkinę komercinę ir finansinę veiklą zonoje reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas, Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos įstatymas, Statutas, zonos vidaus tvarkos taisyklės, taip pat zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys dėl veiklos zonoje sąlygų. 

4. Zonos valdymo bendrovė pagal tarpusavio susitarimus bendradarbiauja su Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybėmis šiose srityse: zonai reikalingų savivaldybės paslaugų teikimo, zonos teritorijoje esančių savivaldybės statinių ir infrastruktūros objektų naudojimo, keitimosi abiem šalims naudinga informacija, kitos su zonos plėtojimu susijusios veiklos vykdymo.

5. Sąvoka „įmoka bendriems zonos reikalams“ Statute suprantama taip, kaip vartojama Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, ir atitinka sąvoką „rinkliavos“, vartojamą Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos įstatyme.

6. Zonos laisvųjų teritorijų, į jas įvežamų, jose laikomų ir iš jų išvežamų prekių muitinės priežiūros tvarką nustato 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p.1), Lietuvos Respublikos muitinės įstatymas ir kiti muitų teisės aktai.

 

II SKYRIUS

ZONOs VEIKLOS RŪŠYS

 

7. Zonoje gali būti plėtojama ši veikla:

7.1. apdirbamoji gamyba;

7.2. elektros, dujų, garo tiekimas ir oro kondicionavimas;

7.3. vandens tiekimas, nuotekų valymas, atliekų tvarkymas ir regeneravimas;

7.4. statyba;

7.5. didmeninė ir mažmeninė prekyba;

7.6. variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas;

7.7. apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų veikla;

7.8. transportas ir saugojimas;

7.9. informacija ir ryšiai;

7.10. finansinė ir draudimo veikla;

7.11. nekilnojamojo turto operacijos;

7.12. profesinė, mokslinė ir techninė veikla;

7.13. administracinė ir aptarnavimo veikla;

7.14. kita veikla, nurodyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (ERVK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo.

 

III SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ SAVO IR ZONOS VEIKLĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮGALIOTAI ATLIKTI VALSTYBINĘ PRIEŽIŪRĄ VALSTYBĖS INSTITUCIJAI TVARKA IR TERMINAI

 

8. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį nuo patvirtinto zonos valdymo bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui dienos pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti zonų valstybinę priežiūrą valstybės institucijai zonos valdymo bendrovės metinę ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie zonos veiklos rodiklių įgyvendinimą ir žemės sklypų ir infrastruktūros, kurios priežiūra perduota zonos valdymo bendrovei, priežiūrą.

9. Zonos įmonės kiekvienais metais iki gegužės 1 d. turi pateikti zonos valdymo bendrovei statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą. Zonos valdymo bendrovė, apibendrinusi iš zonos įmonių gautus duomenis apie zonos įmonių plėtojamą įvairių rūšių veiklą, sukurtų darbo vietų skaičių, investicijų dydį, pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti zonų valstybinę priežiūrą valstybės institucijai pateikia zonos valdymo bendrovės valdybos patvirtintą ataskaitą, kurioje nurodomi šie duomenys:

9.1. zonos įmonės (jų pavadinimai, veiklos laisvojoje ekonominėje zonoje pradžios metai, pagrindinės plėtojamos veiklos rūšys, darbo vietų skaičius);

9.2. prognozuojamų investicijų zonoje dydis per ateinančius finansinius metus;

9.3. zonos įmonių bendras darbo vietų skaičius;

9.4. zonos įmonių atliktų tiesioginių investicijų dydis;

9.5. bendri zonos įmonių veiklos rezultatai (nurodoma zonos įmonių pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertė, zonos įmonių eksporto apimtis, prekių ir paslaugų, įsigytų iš kitų Lietuvos įmonių, vertė, sumokėti valstybei mokesčiai: valstybinio socialinio draudimo įmokos, gyventojų pajamų mokestis ir pridėtinės vertės mokestis);

9.6. zonos valdymo bendrovės darbuotojų skaičius, investicijų zonoje dydis ir jų pokytis, palyginti su ankstesniais finansiniais metais;

9.7. zonos teritorijos įsisavinimo eiga ir bendras teritorijos užimtumas (subnuomotos zonos teritorijos plotas);

9.8. iš zonos įmonių veiklą prižiūrinčių institucijų gauta informacija apie tai, kaip zonoje laikomasi įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS SUDARYMAS IR KOMPETENCIJA

 

10. Zonos įmonių interesams atstovauti zonoje gali būti sudaroma taryba. Taryba sudaroma zonos įmonių sutartimi dėl tarybos steigimo ir veiklos, kai tokios sutarties sudarymą inicijuoja ne mažiau kaip 5 zonos įmonės, raštu kreipdamosi į tarybą. Taryba veikia ir sprendimus priima vadovaudamasi tarybos darbo reglamentu, kurį per pirmąjį tarybos posėdį patvirtina taryba.

11. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė šioje taryboje nutraukiama keičiant zonos įmonių sudarytą sutartį pagal to pageidaujančias zonos įmonės paduotą rašytinį prašymą.

12. Visos tarybos narės, dalyvaudamos tarybos veikloje, turi lygias teises.

13. Taryba turi teisę:

13.1. teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo;

13.2. teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl gautos iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų informacijos apie tai, kaip zonos įmonės laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;

13.3. teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl socialinės infrastruktūros zonoje plėtojimo, paslaugų teikimo organizavimo.

14. Tarybos priimti sprendimai neprivalomi zonos valdymo bendrovei.

15. Tarybos posėdžiuose zonos įmonių tarybos narėms atstovauja jų valdymo organų įgalioti asmenys. Tarybos posėdžiuose turi teisę dalyvauti zonos valdymo bendrovės įgaliotas atstovas ir svarstomais klausimais pagal kompetenciją teikti paaiškinimus ir pasiūlymus.

 

V skyrius

Leidimo išdavimO TVARKA IR TERMINAI

 

16. Leidimą išduoda zonos valdymo bendrovė.

17. Leidimui gauti ūkio subjektas zonos valdymo bendrovei turi pateikti:

17.1. zonos valdymo bendrovės nustatytos formos prašymą, kuriame nurodoma, kokio dydžio žemės sklypo ar kitokio nekilnojamojo turto reikia, kokia veikla planuojama;

17.2. rašytinį įsipareigojimą laikytis Statuto ir zonos vidaus tvarkos;

17.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotos licencijos (leidimo) vykdyti veiklą, kuriai tokio leidimo reikia, kopiją arba dokumentą, patvirtinantį, kad išduota elektroninė licencija (jeigu išduota).

18. Gavusi Statuto 17 punkte nurodytus dokumentus, zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų (jeigu pateikiami trūkstami ar patikslinti dokumentai, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo visų užpildytų dokumentų gavimo)  nuo visų dokumentų gavimo įvertina, ar nėra nurodytų Laisvųjų ekonominių pagrindų įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje aplinkybių, dėl kurių ūkio subjektui negali būti išduodamas leidimas, priima sprendimą išduoti leidimą ar jo neišduoti ir apie savo sprendimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu praneša ūkio subjektui.

19. Zonos valdymo bendrovė, įvertinusi pateiktus dokumentus ir nustačiusi, kad prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, pateikti ne visi Statuto 17 punkte nurodyti dokumentai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo raštu praneša apie tai ūkio subjektui ir nustato terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos nuo pranešimo gavimo, patikslintam prašymui ir trūkstamiems dokumentams pateikti.

 

VI Skyrius

ZONOS ĮMONIŲ ĮMOKŲ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

20. Zonos įmonės moka zonos valdymo bendrovės valdybos nustatytas įmokas bendriems zonos reikalams.

21. Zonos valdymo bendrovės valdybos nustatytos įmokos galioja tik zonos teritorijoje ir mokamos zonos valdymo bendrovei.

22. Zonos valdymo bendrovės valdyba savo sprendimu nustato įmokos paskirtį, įmokos tarifo dydį, zonos įmonių įmokų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus.

23. Zonos įmonės nustatytas įmokas moka eurais arba atskiru zonos įmonės ir zonos valdymo bendrovės rašytiniu susitarimu – užsienio valiuta.

 

VII SKYRIUS

GINČŲ KOMISIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA

 

24. Ūkio subjektų ginčams nagrinėti sudaroma ginčų komisija. Ginčų komisija sudaroma vienos iš ginčo šalių iniciatyva per 5 darbo dienas nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę dėl ginčų komisijos sudarymo. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš šalių, ir vieną atstovą, skiriamą zonos valdymo bendrovės. Ginčų komisijos sudėtį tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba. Ginčų komisijos posėdžiams vadovauja zonos valdymo bendrovės skirtas ginčų komisijos narys. Ginčų komisijos posėdžiai protokoluojami. Ginčas turi būti išnagrinėtas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo išspręsti ginčą pateikimo ginčų komisijai.

 

 

 

––––––––––––––––––––