VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTO DUOMENŲ IR IŠVADOS FORMOS PATVIRTINIMO
2017 m. gruodžio 28 d. Nr. 2017/8-309
Vilnius
Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalį ir Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo 66 straipsnio 2 dalies 1 punktą bei vadovaudamasi viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros įstatais,
1. T v i r t i n u Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto pagrindinių duomenų ir išvados dėl projekto ir partnerystės socialinės ekonominės naudos formą (pridedama).
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Centrinės projektų
valdymo agentūros direktoriaus
2017 m. gruodžio 28 d. įsakymu
Nr. 2017/8-309
(VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTO PAGRINDINIŲ DUOMENŲ IR IŠVADOS DĖL PROJEKTO IR PARTNERYSTĖS SOCIALINĖS EKONOMINĖS NAUDOS FORMĄ)
VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTO
_______________________________________________________
Viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) projekto pavadinimas/
ĮGYVENDINAMO
____________________________________________________
Institucija, įgyvendinanti VPSP projektą
PAGRINDINIAI DUOMENYS IR IŠVADA DĖL PROJEKTO IR PARTNETRYSTĖS SOCIALINĖS EKONOMINĖS NAUDOS
I DALIS
INFORMACIJA APIE INVESTICIJŲ PROJEKTĄ
1. Informacija apie investicijų projektą |
|
1.1. Strateginis dokumentas, pagrindžiantys projekto poreikius |
|
1.2. Sprendžiama problema / projekto poreikis |
|
1.3. Tikslas ir siekiamas rezultatas |
|
1.4. Nagrinėtos investicijų projekto įgyvendinimo alternatyvos |
|
1.5. Projekto ataskaitinis laikotarpis |
|
1.6. Pasirinkta alternatyva |
|
CPVA išvada Paklausos / poreikio / prielaidų pagrįstumas, Tikslo ir rezultato atitikimas sprendžiamai problemai, Nagrinėtų alternatyvų korektiškumas, Pasirinktos alternatyvos pagrįstumas. |
2. Investicijų projekto finansiniai duomenys (nominalios vertės)[1] |
|||
|
Finansinio srauto vertė (su PVM / be PVM) |
Rizikų vertė (su PVM / be PVM) |
Finansinio srauto su rizika vertė (su PVM / be PVM) |
2.1. Kapitalo išlaidos |
|
|
|
2.1.1. Investicijos |
|
|
|
2.1.2. Reinvesticijos |
|
|
|
2.2. Investicijų likutinė vertė |
|
|
|
2.3. Veiklos pajamos |
|
|
|
2.4. Veiklos išlaidos |
|
|
|
2.2.1. Žaliavos |
|
|
|
2.2.2. Darbo užmokesčio išlaidos |
|
|
|
2.2.3. Elektros energijos išlaidos |
|
|
|
2.2.4. Šildymo (išskyrus elektrą) išlaidos |
|
|
|
2.2.5. Infrastruktūros būklės palaikymo išlaidos |
|
|
|
2.2.6. Kitos išlaidos |
|
|
|
2.5. Grynasis lėšų srautas (2.1 - 2.2 – 2.3 + 2.4) |
|
|
|
CPVA išvada Išlaidų ir pajamų apskaičiavimo, prielaidų pagrįstumas, įskaitant pajamų kainodarą (jeigu taikoma), rizikos identifikavimo ir poveikio įvertinimo korektiškumas, investicijų mąsto atitikimas identifikuotam poreikiui / paklausai. |
3. Investicijų projekto finansinė, socialinė-ekonominė nauda |
|||
3.1. Finansiniai rodikliai[2] |
FGDV investicijoms[3]
|
FVGN investicijoms[4] |
FNIS[5] |
|
|
|
|
3.2. Išorinio socialinio ekonominio poveikio (naudos / žalos) apskaičiavimas |
|
||
3.3. Ekonominiai rodikliai |
EGDV[6] |
EVGN[7] |
ENIS[8] |
|
|
|
|
CPVA išvada Rodiklių apskaičiavimo korektiškumas. Investicijų projekto išorinio socialinio-ekonominio poveikio apskaičiavimo korektiškumas. |
II DALIS
INFORMACIJA APIE PARTNERYSTĖS TAIKYMO TIKSLUS, PP APIMTĮ IR IŠVADA APIE PARTNERYSTĖS TAIKYMO TIKSLINGUMĄ IR NAUDĄ
4. VPSP pagrindiniai duomenys |
|
4.1. VPSP taikymo priežastys |
|
4.2. Pasirinktas VPSP būdas |
|
4.3. Privataus subjekto atrankos būdas |
|
4.4. VPSP projekto pasirengimo terminai |
|
4.5. VPSP sutarties laikotarpis |
|
4.5.1.projektavimo / statybų laikotarpis |
|
4.5.2. paslaugų teikimo laikotarpis |
|
CPVA išvada VPSP tikslingumas, būdo pasirinkimo pagrįstumas (įskaitant atitikimą VPSP kriterijams) ir laikotarpio / terminų nustatymo pagrįstumas,
|
5. Turtas |
|
5.1. Perduodamas turtas |
|
5.2. Naujai kuriamas turtas pagal viešojo subjekto poreikius. |
|
5.3. Naujai kuriamas turtas privataus subjekto rizika. |
|
CPVA išvada Turto perdavimo / sukūrimo logiškumas, teisėtumas, pagrįstumas ir efektyvumas. Esami ir būsimi turto naudojimo apribojimai
|
6.1.1.
6.1.1.
6.1.1.
6.1.1.
6.1.1.
6.1.1.
6. Veiklos |
||
6.1. Veiklų perdavimas privačiam subjektui |
||
6.1.1. Privačiam subjektui perduodamos vykdyti veiklos (viešosios paslaugos ir / ar ūkinė komercinė veikla) |
|
|
6.1.2. Veiklos, kurias privatus subjektas gali vykdyti savo iniciatyva ir rizika |
|
|
6.2. Perduodamų / pasiliekamų veiklų pasiskirstymas biudžeto eilutėse (nominalios vertės)[9] |
||
|
Viešojo subjekto pasiliekamos veiklos, kurios neįtrauktos į VPSP projektą |
VPSP projekte perduodamos veiklos privačiam subjektui |
6.2.1. Kapitalo išlaidos: |
|
|
6.2.1.1. Žemė |
|
|
6.2.1.2. Nekilnojamasis turtas |
|
|
6.2.1.3. Statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir kiti darbai |
|
|
6.2.1.4. Įranga, įrenginiai ir kitas ilgalaikis turtas |
|
|
6.2.1.5. Projektavimo, techninės priežiūros ir kitos su investicijomis į ilgalaikį turtą susijusios paslaugos |
|
|
6..2.1.6. Kitos paslaugos ir išlaidos |
|
|
6.2.1.7. Reinvesticijos: |
|
|
6.2.1.7.1. Statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir kiti darbai |
|
|
6.2.1.7.2. Įranga, įrenginiai ir kitas ilgalaikis turtas |
|
|
6.2.2. Veiklos pajamos |
|
|
6.2.3. Veiklos išlaidos: |
|
|
6.2.3.1. Žaliavos |
|
|
6.2.3.2. Darbo užmokesčio išlaidos |
|
|
6.2.3.3. Elektros energijos išlaidos |
|
|
6.2.3.4. Šildymo (išskyrus elektrą) išlaidos |
|
|
6.2.3.5. Infrastruktūros būklės palaikymo išlaidos |
|
|
6.2.3.6. Kitos išlaidos |
|
|
6.2.4. PVM |
|
|
CPVA išvada Veiklų perdavimo logiškumas, teisėtumas, pagrįstumas ir efektyvumas. Esami ar būsimi apribojimai dėl veiklų perdavimo / vykdymo. Pinigų srautų, susijusių su veiklų, įtrauktų į VPSP projekto apimtį ir neįtrauktų, tačiau susijusių su VPSP projekto rezultatų pasiekimu, vertės detalizacija biudžetinėse eilutėse.
|
7. Rizikų paskirstymas |
|||
Rizikų grupės |
Viešasis subjektas |
Privatus subjektas |
|
Veiklos, kurios neįtrauktos į VPSP projektą |
VPSP projektas |
||
VPSP projekte pasiliekamos veiklos |
VPSP projekte perduodamos veiklos |
||
7.1. Statybos rizika |
|
|
|
7.2. Tinkamumo rizika |
|
|
|
7.3. Paklausos rizika |
|
|
|
CPVA išvada Rizikos pasidalinimo logiškumas, pagrįstumas ir efektyvumas. Prielaidų, kurios leistų tikėtis, kad VPSP sutartis gali būti apskaitoma už viešojo sektoriaus balanso ribų, šiame etape vertinimas. |
8. Partnerystės finansiniai rodikliai |
|||
|
Reali vertė |
Nominali vertė |
Diskontuota vertė |
8.1. Valdžios ir privataus subjektų partnerystės (VžPP) / Koncesijos (palikti kas aktualu) projektas |
|
|
|
8.1.1. Maksimalūs viešojo subjekto turtiniai įsipareigojimai VPSP projekte[10] |
|
|
|
8.1.2. Maksimalūs Viešojo subjekto mokėjimai privačiam subjektui[11] |
|
|
|
8.1.3. Prisiimami viešojo subjekto turtiniai įsipareigojimai PP[12] |
|
|
|
8.1.4. VPSP sutarties vertė (aktualu tik koncesijos atveju) |
|
|
|
8.1.5. Tikėtinas skolos dydis viešojo subjekto biudžete[13] |
|
|
|
8.1.6. Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) dalis, skaičiuojant maksimalius viešojo subjekto turtinius įsipareigojimus[14] |
|
|
|
Kita: |
|
|
|
8.1.7. Viešojo subjekto išlaidų ir rizikų, susijus su VPSP projekto įgyvendinimu, tačiau kurios nėra įtrauktos į VPSP projekto apimtį, vertė. |
|
|
|
8.1.8. Kita |
|
|
|
CPVA išvada VPSP projekto finansinių rodiklių apskaičiavimo korektiškumas. Tikėtino skolos dydžio, jei vadovaujantis fiskalinės drausmės ir Eurostato reikalavimais, sukurtas turtas būtų apskaičiuojama viešojo sektoriaus balanse, vertinimas.
|
9. VPSP projekto finansinis gyvybingumas[15] |
|
9.1. Metinis atlyginimas (jei taikoma)[16] nominalia verte |
|
9.2. Koncesijos mokestis (jei taikoma)[17] nominalia verte |
|
9.3. Atlygis (jei taikoma)[18] nominalia verte |
|
9.4. Mokesčiai |
|
9.5. VPSP projekto grąža[19] nominalia išraiška |
|
9.6. VPSP projekto finansinis prieinamumas[20] |
|
9.7. Kita |
|
CPVA išvada VPSP projekto finansinio gyvybingumo iki pelno mokesčio vertinimas. Mokestiniai klausimai (atleidimas / mokėjimas). VPSP projekto patrauklumo rinkai vertinamas, atsižvelgiant į grąžos rodiklius. Viešojo subjekto galimybių mokėti mokėjimus privačiam subjektui už veiklų vykdymą ir prisiimti kitus finansinius įsipareigojimus vertinimas. Rekomendacijos pvz., dėl atleidimo nuo mokesčių, pvz.: žemės nuomos arba turto nuomos / didinimo mokesčių.
|
12. VPSP projektą įgyvendinančio viešojo subjekto pasirengimas įgyvendinti Rekomendacijos dėl mokesčių taikymo ir pan.is |
||
12.1. Rinkos suinteresuotumas VPSP projektu |
|
|
12.2. Viešojo subjekto turima kompetencija / patirtis |
|
|
CPVA išvada Informacija apie atliktą rinkos tyrimą, rinkos suinteresuotumą, institucijos patirtį ir galimybes įgyvendinti VPSP projektą. |
Galutinė vertinimo išvada:
Vertinimą atlikusių ekspertų vardas, pavardė, parašas
1.
2.
[1] Nominali vertė suprantama, kaip vertė, kuri atspindi kiekvienu analizuojamu laikotarpiu esamas kainas.
[2] Skaičiuojami, naudojant nominalius pinigų srautus, t. y. įvertinant infliacijos įtaką.
[3] Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV)- būsimų projekto pajamų ir (investicijų ir veiklos) išlaidų skirtumo dabartinė vertė
[4] Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – tai tokia projekto grąžos norma, kuriai esant FGDV lygi nuliui.
[5] Finansinės naudos ir išlaidų santykis (FNIS) – būsimų projekto pajamų ir veiklos išlaidų dabartinių verčių santykis.
[6] Ekonominė grynoji dabartinė vertė (EGDV) – būsimų projekto socialinės ekonominės naudos ir patiriamų išlaidų dabartinė vertė.
[7] Ekonominė vidinė grąžos norma (EVGN) – projekto socialinė-ekonominė grąžos norma, kuriai esant EGDV lygi nuliui.
[8] Ekonominės naudos ir išlaidų santykis (ENIS) – būsimos projekto socialinės ekonominės naudos išlaidų dabartinių verčių santykis.
[9] Jeigu pagal teisės aktus įtraukti PVM į PVM ataskaitą ir susigrąžinti PVM, 6.2.1 ir 6.2.2 punktuose sumos nurodomos su PVM. Jeigu tokia galimybė yra, PVM suma turi būti nurodyta 6.2.4 punkte
[10] Privačiam subjektui perduodamų veiklų vykdymo išlaidos kartu su šių veiklų vykdymu susijusia rizika.
[11] Privačiam subjektui perduodamos veiklos vykdymo išlaidos kartu su perduodamomis rizikomis.
[12] Viešojo subjekto prisiimamų rizikų, susijusių su privačiam subjektui perduodamomis veiklomis, vertė.
[13] Vertinama, atsižvelgiant į fiskalinės drausmės reikalavimus ir Europos Sąjungos statistikos tarnybos (Eurostato) reikalavimus.
[14] Maksimali PVM mokėtina suma, kuri tikėtina grįš į valstybės biudžetą.
[15] Ang. k. (financial viability) – finansinių galimybių padengti projekto išlaidas, vykdyti įsipareigojimus, sugeneruoti pakankamą grąžą privačiam subjektui kompleksinis vertinimas.
[16] Viešojo subjekto mokėtinas metinis atlyginimas, kai yra įgyvendinamas VžPP projektas.
[17] Koncesijos mokestis suprantamas kaip privataus subjekto (koncesininko) mokėjimas viešajam subjektui (suteikiančiajai institucijai) už suteiktą koncesiją ir taikomas tik koncesijų atveju. .
[18] Atlygis suprantamas, kaip suteikiančiosios institucijos mokėjimas koncesininkui arba bet kurios rūšies finansinė nauda, įskaitant kompensacijas už viešųjų paslaugų teikimą ar investicijų subsidijas. Taikoma tik koncesijos atveju.
[19] VPSP projekto veiklos pelno grąža skaičiuojama prieš nusidėvėjimą ir amortizaciją (ang. EBITDA)
[20] Viešasis subjektas turi užtikrinti pakankamą finansavimą (jei aktualu), savo finansiniams įsipareigojimams vykdyti, jog VPSP projektas galėtų būti įgyvendintas.