Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės NR. 03-001-06-03-02 „DIDINTI ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ DALĮ, UŽTIKRINANT ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ INTEGRACIJĄ Į ELEKTROS TINKLUS“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2024 m. gruodžio 4 d. Nr. 1-216

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“:  

1.1. Pakeičiu aprašo III skyriaus 4 veiklos eilutę ir ją išdėstau taip:

 

„4. Gamintojų ir gaminančių vartotojų  investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą

I

LEA, APVA

Pj

Taip

D

96 207

 

 

EGADP (REPowerEU)

 

 

P-03-001-06-03-02-05 – Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš AEI pajėgumai

225,38

(2026)

CPVA

-„

P-03-001-06-03-02-16 –

Patvirtintos paraiškos dėl elektros energijos gamybos iš AEI pajėgumų (MW)

225,38 (2025)

R – Įdiegti papildomi atsinaujinančios energijos veikimo pajėgumai

n/a

R Įdiegti papildomi atsinaujinančiosios energijos veikimo pajėgumai, iš jų: atsinaujinančiųjų išteklių energijos gamybos pajėgumai

n/a

R – Paramą gavusios įmonės 

n/a

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų: labai mažos ir mažos įmonės

n/a

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų: vidutinės įmonės

n/a

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų: didelės įmonės

n/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

156 860

Privačios lėšos

 

 

 

 

 

1.2. Papildau 2 priedą 1.1.1.8 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

1.1.1.8. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais ir 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentai).“

1.3. Pakeičiu 2 priedo 2 lentelės pirmą pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

„Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių (toliau – AEI) pajėgumai

P-03-001-06-03-02-05

P.S.1.1216

MW

170,38

(2026 m. II ketv.)”

 

1.4. Papildau 2 priedo 2 lentelę nauja antra pastraipa ir ją išdėstau taip:

 

„Patvirtintos paraiškos dėl elektros energijos gamybos iš AEI pajėgumų (MW)

P-03-001-06-03-02-16

MW

170,38

(2025 m. III ketv.)”

 

1.5. Pakeičiu 2 priedo 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Kvietimai teikti paraiškas finansuoti jungtinio projekto (toliau – JP) projektus turi būti išdėstyti taip, kad užtikrintų šių rezultato rodiklių pasiekimą: 170,38 MW sukurtų naujų elektros energijos gamybos pajėgumų iki 2026 m. kovo 31 d.“.

1.6. Pakeičiu 2 priedo 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.7. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti skiriama iki 76 207 000 (septyniasdešimt šeši milijonai du šimtai septyni tūkstančiai eurų) Eur EGADP (REPowerEU) lėšų“.

1.7. Pakeičiu 2 priedo 2.10.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10.8. Pagal Aprašą galimi JP projektų pareiškėjai:

2.10.8.1. privatieji juridiniai asmenys: labai mažos, mažos, vidutinės įmonės, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir didelės įmonės, registruotos ne trumpiau nei 1 metus iki paraiškos pateikimo;

2.10.8.2. ūkininkai, kurių ūkiai iki paraiškos pateikimo ne trumpiau nei 1 metus įregistruoti Ūkininkų ūkių registre;

2.10.8.3.          atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos (toliau – AIEB);

2.10.8.4. piliečių energetikos bendrijos (toliau – PEB);

2.10.8.5. pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas“.

1.8. Pakeičiu 2 priedo 2.10.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10.11. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre“.

1.9. Pakeičiu 2 priedo 2.10.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10.12 Didžiausias galimas skirti finansavimo dydis 1 kW įrengtosios galios saulės elektrinės įrengti:

2.10.12.1.   Aprašo 2.10.8.1 ir 2.10.8.2 papunkčiuose nurodytiems pareiškėjams – 35 proc. Aprašo 10.1 papunktyje nurodyto įkainio; 

2.10.12.2.   Aprašo 2.10.8.3, 2.10.8.4 ir 2.10.8.5 papunkčiuose nurodytiems pareiškėjams – 45 proc. Aprašo 10.1 papunktyje nurodyto įkainio“.

1.10. Pakeičiu 2 priedo 2.10.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10.14. Kartu su paraiška teikiami dokumentai ir informacija:

2.10.14.1. Kai paraišką teikia Aprašo 2.10.8.1 ir 2.10.8.2 papunkčiuose nurodyti JP projekto pareiškėjai, elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos (toliau – sąlygos) gamintojams, skirtos savo poreikių tenkinimui arba perteklinės elektros energijos pardavimui arba sąlygos gaminantiems vartotojams, skirtos gaminančių vartotojų elektros energijos poreikio tenkinimui arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui. Kai paraišką teikia Aprašo 2.10.8.3–2.10.8.5 papunkčiuose nurodyti JP projekto pareiškėjai, pateikiamos sąlygos arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui. Aprašo 2.10.8.1 ir 2.10.8.2 nurodyti pareiškėjai negali vykdyti veiklos, nurodytos Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių įstatymo 201 straipsnio 8 dalyje;

2.10.14.2.     Įgaliojimas, išduotas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka atstovauti JP projekto pareiškėjui, jeigu JP projekto pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su paraiškos pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus;

2.10.14.3. Informacija apie JP projekto pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal kvietime teikti paraiškas JP vykdytojo nustatytą formą;

2.10.14.4. Nuosavo įnašo (jei daugiau negu 10 000 Eur) finansavimo šaltinius pagrindžiančius dokumentus, pvz. pažymą, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita;

2.10.14.5. Kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, nuosavo įnašo finansavimo šaltinis negali būti viešosios lėšos  (pvz., paskola iš viešosiomis lėšomis finansuojamų finansinių priemonių), jeigu dėl to būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnyje nustatytas didžiausias JP projekto pagalbos intensyvumas;

2.10.14.6. „Viena įmonė“ deklaracija, kurios forma patvirtinta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, kai paraiška teikiama pagal De minimis reglamentus;

2.10.14.7. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014“;

2.10.14.8. Kvietime teikti paraiškas nustatytos formos pažyma dėl didelės įmonės statuso, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014.

1.11. Pakeičiu 2 priedo 2.10.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10.17. JP projekto įgyvendinimo laikotarpis ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.“.

1.12. Pakeičiu 2 priedo 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

5.1. Pagal Aprašą JP projektams teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus arba pagal De minimis reglamentus.

5.2. JP vykdytojui valstybės pagalba neteikiama.

5.3. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka JP vykdytojas pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus. Finansavimo JP projektui atitikties De minimis reglamentams vertinimą atlieka JP vykdytojas pagal Aprašo priedus Projekto atitikties „de minimis“ pagalbos taisyklėms patikros lapus (Aprašo 68 priedai).

5.4. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas JP projekto paraiškos teikimo metu. Per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų.

5.5. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 valstybės pagalba nėra teikiama:

5.5.1. JP projekto pareiškėjui, jeigu jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

5.5.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba;

5.5.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje.

5.6. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

5.6.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

5.6.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7-8 dalyse nustatyto pagalbos intensyvumo.

5.7. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.

5.8. Energetikos ministerija, pagal JP vykdytojo pateiktą informaciją, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos skaidraus pagalbos skyrimo modulyje ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

5.9. JP vykdytojas JP projekto paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o JP vykdytojui priėmus sprendimą finansuoti projektą, JP vykdytojas duomenis apie suteiktą JP projekto pareiškėjui valstybės pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.  

5.10. Valstybės pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams.

5.11. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos. 

5.12. Energetikos ministerija turi užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą.

5.13. Paaiškėjus, kad pagal priemonę buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

1.13. Pakeičiu 2 priedo 9.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3.    Jeigu JP projektas, kuriam prašoma finansavimo pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, pradedamas įgyvendinti (sudaroma mažos galios saulės modulių ar kitų Aprašo 9.2 papunktyje išvardytų komponentų pirkimo – pardavimo sutartis arba pradedami montavimo darbai) iki paraiškos pateikimo JP vykdytojui dienos, visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas. Kai valstybės pagalba teikiama pagal De minimis reglamentus, JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti nuo 2023 m. birželio 22 d.“.

1.14. Pakeičiu 2 priedo 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„10.2. Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų

FN-01

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Iš fiksuotosios projekto išlaidų normos dengiamos JP vykdytojo netiesioginės išlaidos“

 

1.15. Papildau 2 priedą 68 priedais (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo nuostatos taikomos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos paskelbtiems kvietimams.

 

 

 

Laikinai einantis energetikos ministro pareigas                                                             Dainius Kreivys

 

20212030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklėsInvesticinė parama saulės elektrinėms sausumoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

6 priedas

 

ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Duomenys apie paraišką/projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas/galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

 

 

II. Atitikties 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai  (toliau – de minimis reglamentas) nustatytoms sąlygoms vertinimas

 

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas/partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas vykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą, kuriai taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000?

 

 

2.

Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas/partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas vykdo žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kuriam pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kuriam pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

 

 

6.

Ar pagalba teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veiklai tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

7.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui/partneriui (-iams)/ galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų?

 

 

8.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas/partneris (-iai)/ galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą 1–5 punktuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu  bent viename sektoriuje, kuriam taikomas de minimis reglamentas, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal de minimis reglamentą?

 

9.

Ar bendra vienai įmonei (vienos įmonės sąvoka apibrėžta de minimis reglamente) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 300 000 EUR per bet kurį trejų metų laikotarpį?

 

 

10.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių?

 

11.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną?

 

12.

Ar pagalbą išreiškiant kaip piniginę dotaciją visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų?

 

 

13.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal de minimis reglamento reikalavimus ?

 

 

14.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į de minimis reglamento galiojimo laikotarpį?

 

 

 

III.  Išvada dėl atitikties de minimis reglamente nustatytoms sąlygoms

 

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas/nustatytos rizikos

Taip

Ne

15.

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka de minimis reglamentą?

 

 

 

 

 

 

____________________________________                                            ____________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)                                                               (parašas)           

 

__________________

 

20212030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklėsInvesticinė parama saulės elektrinėms sausumoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

7 priedas

 

ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Duomenys apie paraišką/projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas/galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

 

 

II. Atitikties 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas) nustatytoms sąlygoms vertinimas

 

 

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pagalba teikiama pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriui? (Reglamento 1 straipsnis)

 

 

2.

Ar teikiamos pagalbos dydis nėra nustatomas remiantis rinkai tiekiamų produktų kaina arba kiekiu? (Reglamento 1 straipsnio a punktas)

 

 

3.

Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veiklai tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? (Reglamento 1 straipsnio b punktas)

 

 

4.

Ar nėra teikiama pagalba kuri priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių? (Reglamento 1 straipsnio c punktas)

 

 

5.

Ar pagalbos gavėjui veikiančiam ir viename ar keliuose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, teikiant pagalbą pagal jį tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, yra užtikrinama, kad pagalba nebūtų skiriama pirminės žemės ūkio gamybos sektoriui? (Reglamento 1 straipsnio 2 dalis)

 

 

6.

Ar pagalbos gavėjui veikiančiam ir viename ar keliuose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, su visais pakeitimais, teikiant pagalbą pagal jį tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, yra užtikrinama, kad pagalba nebūtų skiriama pirminės žemės ūkio gamybos sektoriui? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalis)

 

 

7.

Ar suteikus pagalbą bendra pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje veiklą vykdančioms įmonėms skiriamos de minimis pagalbos suma Lietuvoje per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neviršys 41 579 950 Eur nacionalinės ribos? (Reglamento 3 straipsnio 3a dalis)

 

 

8.

Ar bendra vienai įmonei (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 25 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? (Reglamento 3 straipsnio 3a dalis)

 

 

9.

Ar teikiant pagalbą ir nustatant jos suteikimo momentą vadovautasi nuostata, kad de minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datos? (Reglamento 3 straipsnio 4 dalis)

 

 

10.

Ar šio patikros lapo 7 ir 8 dalyse nurodytos de minimis viršutinės ribos ir nacionalinė bei sektoriaus ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą ar siekiamą tikslą ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba visa arba iš dalies finansuojama Sąjungos kilmės ištekliais? (Reglamento 3 straipsnio 5 dalis)

 

 

11.

Ar šio patikros lapo 7 ir 8 dalyse nurodytų de minimis viršutinių ribų ir nacionalinės bei sektoriaus ribos, pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija ir visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. prieš mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą? (Reglamento 3 straipsnio 6 dalis)

 

 

12.

Ar keliomis dalimis mokama pagalba diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės, o palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma? (Reglamento 3 straipsnio 6 dalis)

 

 

13.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar teikiama de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamas de minimis viršutines ribas, atitinkamą nacionalinę ribą arba sektoriaus ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Reglamento 3 straipsnio 8 dalis)

 

14.

Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Reglamento 3 straipsnio 9 dalis)

 

15.

Ar pagalba sumuojama pagal Reglamento reikalavimus? (Reglamento 5 straipsnis)

 

 

16.

Ar teikiama pagalba patenka į Reglamento galiojimo laikotarpį? (Reglamento 8 straipsnis)

 

 

 

II.  Išvada dėl atitikties Reglamente nustatytoms sąlygoms

 

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas/nustatytos rizikos

Taip

Ne

17.

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamente nustatytas sąlygas?

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________________                                          ____________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)                                                               (parašas)           

 

 

________________________

 

20212030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklėsInvesticinė parama saulės elektrinėms sausumoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

8 priedas

 

ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Duomenys apie paraišką/projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas/galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

 

 

II. Atitikties 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas), nustatytoms sąlygoms vertinimas

 

 

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pagalba teikiama įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą? (Reglamento 1 straipsnis)

 

 

2.

Ar teikiamos pagalbos dydis nėra nustatomas remiantis rinkai tiekiamų produktų kaina arba kiekiu? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies a punktas)

 

 

3.

Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veiklai tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies b punktas)

 

 

4.

Ar nėra teikiama pagalba, kuri priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies c punktas)

 

 

5.

Ar nėra teikiama pagalba žvejybos laivams įsigyti? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies d punktas)

 

 

6.

Ar nėra teikiama pagalba, skirta žvejybos laivų pagrindiniams ar pagalbiniams varikliams atnaujinti ar pakeisti naujais? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies e punktas)

 

 

7.

Ar nėra teikiama pagalba operacijoms, kuriomis padidinamas žvejybos laivo žvejybos pajėgumas, arba įrangos, kuria didinamas žvejybos laivo pajėgumas rasti žuvų, įsigijimo pagalba? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies f punktas)

 

 

8.

Ar nėra teikiama žvejybos laivų statybos ar jų importo pagalba? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies g punktas)

 

 

9.

Ar nėra teikiama pagalba, skirta žvejybos veiklai visam laikui arba laikinai nutraukti, išskyrus pagalbą, kuri atitinka Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 20 ir 21 straipsniuose nustatytas sąlygas? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies h punktas)

 

 

10.

Ar nėra teikiama žvalgomosios žvejybos vykdymo pagalba? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies i punktas)

 

 

11.

Ar nėra teikiama verslo nuosavybės teisių perdavimo pagalba? (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies j punktas)

 

 

12.

Ar  nėra teikiama tiesioginio išteklių atkūrimo pagalba, išskyrus atvejus, kai tai Sąjungos teisės akte aiškiai numatyta kaip apsaugos priemonė arba kai tai daroma eksperimentinio išteklių atkūrimo tikslais?  (Reglamento 1 straipsnio 1 dalies k punktas)

 

 

13.

Ar pagalbos gavėjui, veikiančiam ir viename ar keliuose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, teikiant pagalbą pagal jį tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas yra užtikrinama, kad pagalba nebūtų skiriama  žuvininkystės ir akvakultūros produktų gamybos sektoriui? (Reglamento 1 straipsnio 2 dalis)

 

 

14.

Ar pagalbos gavėjui, veikiančiam ir viename ar keliuose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, su visais pakeitimais, teikiant pagalbą pagal jį tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas yra užtikrinama, kad pagalba nebūtų skiriama  žuvininkystės ir akvakultūros produktų gamybos sektoriui? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalis)

 

 

15.

Ar suteikus pagalbą bendra žuvininkystės ir akvakultūros  sektoriuje veiklą vykdančioms įmonėms skiriamos de minimis pagalbos suma Lietuvoje per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neviršys 3 328 000 Eur nacionalinės ribos? (Reglamento 3 straipsnio 3 dalis)

 

 

16.

Ar bendra vienai įmonei (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 30 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? (Reglamento 3 straipsnio 2 dalis)

 

 

17.

Ar teikiant pagalbą ir nustatant jos suteikimo momentą vadovautasi nuostata, kad de minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datos? (Reglamento 3 straipsnio 4 dalis)

 

 

18.

Ar šio patikros lapo 15 ir 16 dalyse nurodytos de minimis viršutinės ribos ir nacionalinė bei sektoriaus ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą ar siekiamą tikslą ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba visa arba iš dalies finansuojama Sąjungos kilmės ištekliais? (Reglamento 3 straipsnio 5 dalis)

 

 

19.

Ar šio patikros lapo 15 ir 16 dalyse nurodytų de minimis viršutinių ribų ir nacionalinės bei sektoriaus ribos, pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija ir visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. prieš mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą? (Reglamento 3 straipsnio 6 dalis)

 

 

20.

Ar keliomis dalimis mokama pagalba diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės, o palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma? (Reglamento 3 straipsnio 6 dalis)

 

 

21.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar teikiama de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamas de minimis viršutines ribas, atitinkamą nacionalinę ribą arba sektoriaus ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Reglamento 3 straipsnio 8 dalis)

 

22.

Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Reglamento 3 straipsnio 9 dalis)

 

23.

Ar pagalba sumuojama pagal Reglamento reikalavimus? (Reglamento 5 straipsnis)

 

 

24.

Ar teikiama pagalba patenka į Reglamento galiojimo laikotarpį? (Reglamento 8 straipsnis)

 

 

 

III.  Išvada dėl atitikties Reglamente nustatytoms sąlygoms

 

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas/nustatytos rizikos

Taip

Ne

25.

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamente nustatytas sąlygas?

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________________                                          ____________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)                                                               (parašas)           

 

________________________