LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2017 M. BALANDŽIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 4-238 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės nr. 01.2.1-LVPA-v-835 „IKIPREKYBINIAI PIRKIMAI LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo PAKEITIMO

 

2019 m. lapkričio 22 d. Nr. 4-659

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymą Nr. 4-238 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ PRIEMONĖS NR. 01.2.1-LVPA-V-835 „IKIPREKYBINIAI PIRKIMAI LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-V-835 „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą:

2.1.    Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);“.

2.2.    Pripažįstu netekusiu galios 2.4 papunktį.

2.3.    Pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1. Ikiprekybinis pirkimas – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme. Vertinant, ar pirkimas yra ikiprekybinis, vadovaujamasi Komunikatu Nr. 799/2007.“

2.4.    Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. Inovatyvusis viešasis pirkimas – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta  Inovatyviųjų viešųjų pirkimų gairėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 4-938 „Dėl Inovatyviųjų viešųjų pirkimų gairių patvirtinimo“, kuris skelbiamas interneto svetainėje http://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/inovaciju-veiklos-sritis/parama-inovaciju-pletrai/inovaciju-paklausos-skatinimas.“

2.5.    Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).“

2.6.    Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 15 674 273 Eur (penkiolikos milijonų šešių šimtų septyniasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt trijų eurų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, Ministerija turi teisę šiame Aprašo punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.“

2.7.    Papildau 111 punktu:

111. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2019 m. IV ketvirtį. Valstybės projektų sąraše (-uose) nurodomas paraiškų finansuoti projektą pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas – ne ilgesnis nei iki 2020 m. sausio 20 d. Jeigu sudaromas rezervinių valstybės projektų sąrašas, iš jo projektai į valstybės projektų sąrašą perkeliami ne vėliau kaip iki 2020 m. balandžio 30 d., nurodant paraiškų finansuoti projektus pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminą – ne ilgesnį nei iki 2020 m. birželio 30 d.“

2.8.    Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui ir partneriui, jei jie yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės kategorijai ir (arba) jei pareiškėjas (partneris) nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.“

2.9.    Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 44P-13.1 (15), 2018 m. vasario 22 d. protokoliniu sprendimu Nr. 44P-1 (31) ir 2019 m. rugpjūčio 8 d. protokoliniu sprendimu Nr. 44P-8 (44) (projektas turi atitikti Aprašo 19.1 arba 19.3 papunktyje nurodytą specialųjį projektų atrankos kriterijų ir 19.2 papunktyje nurodytą specialųjį projektų atrankos kriterijų):

19.1. Projektas prisideda prie Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 4-491 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – 2014–2017 m. veiksmų planas), įgyvendinimo (vertinama, ar projektas prisideda prie 2014–2017 m. veiksmų plano 4 tikslo „.Didinti inovacijų politikos formavimo ir įgyvendinimo efektyvumą ir skatinti inovacijas viešajame sektoriuje“ 4.2 uždavinio „Kurti inovacijų paklausos skatinimo priemones, padedančias spręsti socialinius, ekonominius ir aplinkosaugos iššūkius“ 4.2.7 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus energetikos ir tvarios aplinkos srityje“, 4.2.8 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvias technologijas ir procesus įtraukios ir kūrybingos visuomenės srityje“, 4.2.9 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus agroinovacijų ir maisto technologijų srityje“, 4.2.10 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti naujus produktus, gamybos procesus, medžiagas, technologijas ar paslaugas“, 4.2.11 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus sveikatos technologijų ir biotechnologijų srityje“ arba 4.2.12 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvų transportą, logistiką ir informacines ir ryšių technologijas“ įgyvendinimo, taip pat vertinama, ar pareiškėjas atitinka už anksčiau nurodyto 2014–2017 m. veiksmų plano veiksmo įgyvendinimą atsakingam vykdytojui keliamus reikalavimus).

19.2. Projektas atitinka Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programa), nuostatas ir bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką (vertinama, ar projektas prisideda prie Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos ir atitinka bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką).

19.3. Projektas prisideda prie Lietuvos inovacijų plėtros 20142020 metų programos įgyvendinimo 2018–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2018 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 4-58 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2018–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – 2018–2020 m. veiksmų planas), įgyvendinimo (vertinama, ar projektas prisideda prie 2018–2020 m. veiksmų plano 4 tikslo „Didinti inovacijų politikos formavimo ir įgyvendinimo efektyvumą ir skatinti inovacijas viešajame sektoriuje“ 4.2 uždavinio „Kurti inovacijų paklausos skatinimo priemones, padedančias spręsti socialinius, ekonominius ir aplinkosaugos iššūkius“ 4.2.5 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus energetikos ir tvarios aplinkos srityje“, 4.2.6 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvias įtraukios ir kūrybingos visuomenės srities technologijas ir procesus“, 4.2.7 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius  agroinovacijų ir maisto technologijų srities  produktus“, 4.2.8 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti naujus produktus, gamybos procesus, medžiagas, technologijas ar paslaugas“, 4.2.9 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvius produktus sveikatos technologijų ir biotechnologijų srityje“ arba 4.2.10 veiksmo „Vykdyti ikiprekybinius pirkimus, siekiant sukurti inovatyvų transportą, logistiką ir informacines ir ryšių technologijas“ įgyvendinimo, taip pat vertinama, ar pareiškėjas atitinka už anksčiau nurodyto 2018–2020 m. veiksmų plano veiksmo įgyvendinimą atsakingam vykdytojui keliamus reikalavimus).“

2.10. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Aprašo 27.2, 27.3 ir 27.4 papunkčiuose nurodytiems Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“. Aprašo 27.1 papunktyje nurodytam Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliui apskaičiuoti taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

2.11. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Projekto vykdytojui Aprašo lentelės 5.1 papunktyje nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų dalis apmokama tik tuo atveju, jei yra įgyvendintos visos šios sąlygos (išskyrus Aprašo 50 punkte nurodytus atvejus):“.

2.12. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Didžiausia galima finansuojamoji dalis Aprašo lentelės 5 punkte nurodytoms tinkamoms finansuoti išlaidoms sudaro 90 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto vykdymo išlaidų ne mažiau nei 10 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Didžiausia galima finansuojamoji dalis Aprašo lentelės 6 ir 7 punktuose nurodytoms tinkamoms finansuoti išlaidoms sudaro 100 procentų.“

2.13. Pakeičiu 29.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.4. gautas Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos pritarimas pareiškėjo prašymui dėl didelės vertės ikiprekybinio pirkimo, t. y. ikiprekybinio pirkimo, kurio vertė yra didesnė kaip 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų) su pridėtinės vertės mokesčiu, vykdymo Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 52 punkte nustatyta tvarka.“

2.14. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos Aprašo lentelėje.

 

Lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkamos finansuoti išlaidos.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkamos finansuoti išlaidos.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

5.1. MTEP paslaugų pirkimo išlaidos iš ikiprekybinio pirkimo dalyvių;

5.2. projektą vykdančio personalo (pareiškėjo ir partnerio technologų, tyrėjų, ekspertų ir pan., jei tokių veiklų neatlieka Pirkimų komisija) darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos, kurios negali sudaryti daugiau negu 15 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas bei vykdančiojo personalo išmokos už papildomas poilsio dienas apmokamos taikant didžiausias kasmetinių atostogų bei papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos vadovaujantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Pakeistos kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos taikomos nuo jų įsigaliojimo dienos, įskaitant ir įgyvendinamas sutartis.

6.

Informavimas apie projektą

Privalomos informacijos apie projektą teikimo išlaidos, nurodytos Projektų taisyklių 450 punkte, taip pat gali būti numatomos kitos viešinimo priemonės (straipsniai, seminarai, konferencijos projekto tematika), jei tai yra būtina projektui įgyvendinti ir tokių priemonių nevykdo koordinuojančioji organizacija.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkamų finansuoti netiesioginių projekto išlaidų suma apskaičiuojama pagal fiksuotąją normą, vadovaujantis Projekto taisyklių 10 priedu.“

 

 

2.15. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.“

2.16. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Projekto išlaidos, apmokamos taikant Aprašo lentelės 5.2 papunktyje ir 7 punkte nurodytas fiksuotąsias projekto išlaidų normas, turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nustatytus reikalavimus. Projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyta, patikslintas fiksuotosios normos dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo fiksuotosios normos dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

2.17. Pakeičiu 46.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

46.2. neišvardytos kaip tinkamos Aprašo lentelėje;“.

2.18. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Nustatant Aprašo lentelės 5.1 papunktyje nurodytų išlaidų dydį, turi būti įvertinama, kiek ikiprekybinio pirkimo dalyvių perkančioji organizacija (pareiškėjas) finansuos kiekvieno ikiprekybinio pirkimo etapo metu, tačiau pagal Aprašą finansuotinų ikiprekybinio pirkimo dalyvių skaičius pirmojo ikiprekybinio pirkimo etapo metu neturi viršyti 4 dalyvių, antrojo – 3 dalyvių, trečiojo – 2 dalyvių.“

2.19. Pakeičiu 51.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

51.2. Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos pritarimas pareiškėjo prašymui dėl didelės vertės ikiprekybinio pirkimo vykdymo Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 52 punkte nustatyta tvarka (taikoma tik didelės vertės ikiprekybinio pirkimo atveju). Jeigu iki kvietime teikti projektinį pasiūlymą nurodyto termino Mokslo, technologijų ir inovacijų taryba pareiškėjo prašymo dėl didelės vertės ikiprekybinio pirkimo nespėjo išnagrinėti, projektinis pasiūlymas gali būti pateiktas be Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos pritarimo, tačiau Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos pritarimas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo kvietime teikti projektinį pasiūlymą nurodyto termino pabaigos.“

2.20. Pakeičiu 59.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.12. Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos pritarimas pareiškėjo prašymui dėl didelės vertės ikiprekybinio pirkimo vykdymo Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 52 punkte nustatyta tvarka;“.

2.21. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Paraiškų pateikimo paskutinė diena, bet ne vėlesnė nei nurodyta Aprašo 111 punkte, nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

2.22. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir Projektų taisyklių 166 punkte nustatyta tvarka nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 90 dienų. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Jei įgyvendinančioji institucija nustato trumpesnį nei 90 dienų terminą projekto sutarčiai pasirašyti, pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą, tačiau šis terminas bet kuriuo atveju negali būti ilgesnis nei 90 dienų. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti projekto sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, įgyvendinančioji institucija informuoja Ministeriją ir pareiškėją Projektų taisyklių 168 punkte nustatyta tvarka.“

2.23. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Projekto (-ų) įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudaromas Projekto (-ų) priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo. Projekto (-ų) priežiūros komitetas sudaromas iš įgyvendinančiosios institucijos, Ministerijos ir koordinuojančiosios organizacijos atstovų, į Projekto (-ų) priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projekto (-ų) priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, o jo veiklos principai bus nustatyti šio komiteto darbo reglamente.“

2.24. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Projekto vykdytojas įsipareigoja teikti Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos, MTEP ir inovacijų prioritetų ir MTEP ir inovacijų prioritetų veiksmų planų įgyvendinimo stebėsenai ir vertinimui atlikti reikalingą informaciją stebėseną ir poveikio vertinimą atliekančiai (-ioms) institucijai (-oms), nurodytai (-oms) Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo bei verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. V-1218/4-911 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių plėtros ir jų prioritetų įgyvendinimo stebėsenos ir poveikio vertinimo bei verslo subjektų ir mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimo tvarkos aprašo patvirtinimo.“

2.25. Pakeičiu 1 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos
1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 1.2.1 konkretų uždavinį „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje“ ir siekiamą rezultatą.

 

Informacijos šaltinis – paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) ir ikiprekybinio pirkimo dokumentai nurodyti Aprašo 29.3 papunktyje.

(Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau –

įgyvendinančioji institucija), pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau –

Ministerija) atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)“.

 

 

2.26. Pakeičiu 1 priedo 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

Projektas turi atitikti nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, nurodytus Aprašo 19.1 arba 19.3 papunkčiuose.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą)“.

 

 

2.27. Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

Informacijos šaltiniai: paraiška, Juridinių asmenų registro duomenys.“

 

 

 

2.28. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar
2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)
;

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu
Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)

Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Juridinių asmenų registro duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.

Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, vadovaujamasi pareiškėjo (partnerio) pateikta deklaracija.

Pareiškėjo (partnerio) deklaracijoje pateiktų teiginių dėl atitikties šiam vertinimo aspektui nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankiniu būdu vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.“ 

 

 

 

2.29. Papildau 1 priedą 6.4 papunkčiu:

„6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas.

Netaikoma.“

 

 

 

2.30. Pakeičiu 1 priedo 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos;

8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

– ES teritorijoje;

– ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti
Aprašo 26 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis paraiška.“

 

 

 

 

 

2.31. Pakeičiu 2 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Projektas priskiriamas Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“, nurodytam prioritetui ir įgyvendinimo tematikai (taikoma, vertinant projekto atitiktį Aprašo 19.2 papunktyje nurodytam specialiajam projektų atrankos kriterijui).

Mokslinių tyrimų ir (ar) eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) prioritetas

(pasirenkamas vienas variantas)

MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematika

(pasirenkamas vienas variantas)

2.1. Energetika ir tvari aplinka

2.1.1. Paskirstytojo ir centralizuoto generavimo, tinklų ir efektyvaus energijos vartojimo sistemos sąveikumo stiprinimas

2.1.2. Esamų ir naujų galutinių vartotojų poreikių tenkinimas, energijos vartojimo efektyvumo, išmanumo stiprinimas

2.1.3. Atsinaujinančiųjų biomasės ir saulės energijos išteklių panaudojimo ir atliekų perdirbimo energijai gauti plėtra

2.2. Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

2.2.1. Molekulinės technologijos medicinai ir biofarmacijai

2.2.2. Pažangios taikomosios technologijos asmens ir visuomenės sveikatai

2.2.3. Pažangi medicinos inžinerija ankstyvai diagnostikai ir gydymui

2.3. Agroinovacijos ir maisto technologijos

2.3.1. Tvarūs agrobiologiniai ištekliai ir saugus maistas

2.3.2. Beatliekis biožaliavų perdirbimas į vertingus komponentus

2.4. Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

2.4.1. Fotoninės ir lazerinės technologijos

2.4.2. Pažangiosios medžiagos ir konstrukcijos

2.4.3. Lanksčios produktų kūrimo ir gamybos technologijos

2.5. Išmanusis, netaršus, susietas transportas

2.5.1. Išmaniosios transporto sistemos

2.5.2. Tarptautinių transporto koridorių valdymo ir transporto rūšių integracijos technologijos (modeliai)

2.6. Informacinės ir ryšių technologijos

2.6.1. Dirbtinis intelektas, didieji ir paskirstytieji duomenys

2.6.2. Daiktų internetas

2.6.3. Įvairiarūšė analizė, apdorojimas ir diegimas

2.6.4. Kibernetinis saugumas

2.6.5. Finansinės technologijos ir blokų grandinės

2.7. Įtrauki ir kūrybinga visuomenė

2.7.1. Modernios ugdymosi technologijos ir procesai

2.7.2. Dizaino ir audiovizualinių medijų technologijos ir produktai

2.7.3. Socialinės ir kultūrinės inovacijos visuomenės vystymo produktams ir paslaugoms kurti,  novatoriški verslo modeliai

2.7.4. Lanksčiosios ir taikomosios procesų valdymo technologijos

Pateikiama prisidėjimą prie MTEPI prioriteto ir atitiktį MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematikai pagrindžianti informacija.“

 

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                                 Virginijus Sinkevičius