KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. sausio 25 d. Nr. TS-5
Kazlų Rūda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, 28 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-06-14 nutarimu Nr. 583 patvirtinto Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo 3 ir 4 punktais Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 26 d. sprendimą Nr. TS V(17)-2704 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, 44240 Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos
2021 m. sausio 25 d. sprendimu
Nr. TS-5
mokėjimo už socialines paslaugas tvarkOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymo tvarką ir sąlygas, pagalbos pinigų mokėjimo tvarką ir sąlygas, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo tvarką ir kitas sąlygas.
2. Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Kazlų Rūdos savivaldybėje. Tvarkos aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir organizuoja Kazlų Rūdos savivaldybės administracija (toliau tekste – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
3. Konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį suskaičiuoja Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau tekste – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-06-14 nutarimu Nr.583 patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.
4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006-06-14 nutarimu Nr.583. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93.
5. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.
6. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška. Konkretus asmens mokėjimo už socialines paslaugas dydis apskaičiuojamas tuo pačiu metu, kada pasirašoma socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutartis. Mokestis mokamas už praėjusį mėnesį suteiktas socialines paslaugas.
7. Savivaldybės įstaigose teikiamų socialinių paslaugų kainas tvirtinti tarybai teikia socialinių paslaugų įstaigų vadovai (jei biudžetinės įstaigos) arba kainos tvirtinamos įstaigos dalininkų susirinkime ar paslaugas teikiančios organizacijos nustatyta tvarka.
8. Finansavimo sutartis už asmeniui teikiamas ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas pasirašoma Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau tekste – Administracijos direktorius) ir socialinės globos įstaigos (toliau tekste – Globos įstaiga) vadovo. Konkretus mokėjimo dydis pinigine išraiška yra apskaičiuojamas Mokėjimo už socialines paslaugas pažymoje (sutarties priede), kuris yra neatsiejama sutarties dalis. Su sutarties priedu Globos įstaiga asmenį supažindina pasirašytinai.
9. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
II. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
13. Kitos bendrosios paslaugos, išvardintos Socialinių paslaugų kataloge, teikiamos socialines paslaugas teikiančių įstaigų ar organizacijų nustatyta tvarka ir patvirtintomis kainomis.
14. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.
III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
17. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui:
17.1. kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis yra 5 procentai asmens pajamų;
17.2. kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis yra 10 procentų asmens pajamų;
17.3. kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų penkiagubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis yra 15 procentų asmens pajamų;
18. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis šeimai:
18.1. kai šeimos pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų;
18.2. kai šeimos pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis yra 10 procentų šeimos pajamų;
18.3. kai šeimos pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų penkiagubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis yra 15 procentų šeimos pajamų;
19. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, laikino apgyvendinimo Krizių centre paslauga 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai. Kai paslaugą gaunantis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą, už paslaugą moka iki 20 procentų savo pajamų.
20. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
21. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.
22. Laikino apnakvindinimo paslauga socialinę riziką patiriančiam suaugusiam asmeniui ar socialinės rizikos šeimai 1 kartą per metus ne ilgiau kaip 3 paras gali būti teikiama nemokamai.
23. Akredituotos vaikų socialinės priežiūros paslaugos vaikų dienos centruose yra teikiamos nemokamai.
24. Mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už teikiamas paslaugas, kai asmens (šeimos) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra:
Eil Nr. |
Pajamos vienam šeimos nariui VRP |
Nemoka už paslaugas |
Moka už paslaugas (proc. nuo paslaugos kainos per mėnesį)
|
|
|
||||
10
|
15 |
20 |
30 |
50 |
80 |
100 |
|||
1. |
Iki 2 VRP |
X |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
2-3 VRP |
|
X |
|
|
|
|
|
|
3. |
3-3,5 VRP |
|
|
X |
|
|
|
|
|
4. |
3,5-4 VRP |
|
|
|
X |
|
|
|
|
5. |
4-4,5 VRP |
|
|
|
|
X |
|
|
|
6. |
4,5 -5 VRP |
|
|
|
|
|
X |
|
|
7. |
5 -5,5VRP |
|
|
|
|
|
|
X |
|
8. |
Virš 5,5 VRP |
|
|
|
|
|
|
|
X |
*VRP – valstybės remiamos pajamos.
IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMAS ATVEJAI
26. Kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūra asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais, šios paslaugos gali būti keičiamos į piniginę išmoką – pagalbos pinigus.
27. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys.
28. Pagalbos pinigai mokami tuo atveju, kai socialinis darbuotojas socialinių paslaugų vertinimo išvadoje rekomenduoja bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą pakeisti pagalbos pinigais. Pagalbos pinigus skiria Administracijos direktorius Paslaugų komisijos siūlymu.
30. Pagalbos pinigų dydis gali siekti iki 3 bazinės socialinės išmokos (BSI) dydžių per mėnesį, bet neviršyti teikiamos paslaugos kainos.
31. Pagalbos pinigų suma negali būti didesnė už socialinių paslaugų, kurios nustatytos asmeniui (šeimai), kainą.
32. Pagalbos pinigai šeimai, globojančiai be tėvų globos likusius vaikus, mokami Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ
35. Dienos socialinė globa asmens namuose teikiama asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims, vaikams su negalia.
36. Dienos socialinė globa asmens namuose teikiama nuo 2 iki 8 val. per parą iki 5 dienų per savaitę.
38. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis vienam gyvenančiam asmeniui:
38.1. kai pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis, neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
38.2. kai pajamos yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis, neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;
39. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis šeimoje gyvenančiam asmeniui:
39.1. kai pajamos vienam šeimos nariui yra mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydį neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
39.2. kai pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų;
39.3. kai pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 30 procentų asmens pajamų;
39.4. kai pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už valstybės remiamų pajamų keturgubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų penkiagubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 40 procentų asmens pajamų;
40. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą institucijoje, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
43. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal LR Valstybinių šalpos išmokų įstatymą, gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.
44. Jei asmeniui trumpalaikė socialinė globa suteikiama su tikslu prižiūrintiems šeimos nariams suteikti laikiną atokvėpį (iki 14 dienų), mokėjimo dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.
45. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
46. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
47. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.
VII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
50. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal LR Valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
51. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.
52. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal LR Valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
53. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.
54. Asmenys, laikinai (iki 45 kalendorinių dienų per metus, dėl asmeniui svarbių priežasčių gali būti nustatytas ilgesnis laikotarpis) teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.
55. Asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą trukmė nėra ribojama – už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros asmenys moka 30 proc. jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio mokestį. Už tris pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.
VIII. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
58. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos narių) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.
59. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.
60. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.
61. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.
62. Informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą pateikiama raštu – pildomas prašymas-paraiška suteikti socialines paslaugas, kuriame nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.
64. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, nustačius socialinių paslaugų poreikį, vertina Skyriaus darbuotojas.
65. Asmens (šeimos narių), kuriam(-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
66. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.
67. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio(-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
68. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.
69. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybė turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.
70. Bendrųjų socialinių paslaugų poreikį turinčio asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.
71. Skyriaus specialistas ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Skyriaus specialistai ar socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ar organizuojantys poreikio nustatymą, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.
73. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos, praneša Skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.
74. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.
75. Skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.
76. Skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio(-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo įvertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.
IX. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ FINANSAVIMAS
78. Socialinės paslaugos, kurias planuoja ir savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybė, finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų, valstybės biudžeto lėšų, valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų.
79. Teikiančias trumpalaikę ar ilgalaikę socialinę globą socialinės globos įstaigas, kurias pasirenka pats socialinės globos gavėjas (globėjas, rūpintojas, kiti teisėti asmens atstovai), ar socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama sutartis dėl asmeniui teikiamos trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo socialinės globos įstaigai.
80. Savivaldybė finansuoja maksimalius išlaidų dydžius socialinės globos įstaigoms, teikiančioms trumpalaikes ir ilgalaikes socialinės globos paslaugas Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams:
80.1. vienišiems senyvo amžiaus ar neįgaliems asmenims – socialinės ilgalaikės ar trumpalaikės globos mėnesio išlaidų kainos ir asmens mokėjimo už suteiktas paslaugas dydžio skirtumą, bet ne daugiau kaip 20 BSI (bazinė socialinė išmoka);
X. ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS
81. Savivaldybė turi teisę dalinai ar visiškai atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialines paslaugas. Asmuo atleidžiamas nuo Turto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą, jei turtas buvo iš esmės sugadintas ar sunaikintas, esant tai patvirtinantiems dokumentams (priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (dėl gaisro) pažyma, antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas ar kitų atsakingų institucijų ar įstaigų dokumentai) ir po turto sugadinimo ar sunaikinimo datos turto vertė nebuvo perskaičiuota teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Asmuo (šeima) dėl dalinio ar visiško atleidimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į Skyrių, pateikia raštišką prašymą ir aplinkybes pateisinančius, motyvuotus dokumentus.
83. Skyriaus specialistas patikrina paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo buities tyrimo aktą ir išvadas pateikia Paslaugų komisijai.
84. Administracijos direktorius, vadovaudamasis Paslaugų komisijos siūlymu, priima sprendimą dėl asmens dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
86. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už jas vertinimo išvadas, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.
87. Ginčai dėl savivaldybės institucijos, Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
88. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, savivaldybė gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.
89. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.