TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. rugsėjo 9 d. Nr. 1-224
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 ir 6 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu, Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 533 „Dėl Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatų patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės veiklos reglamento, patvirtinto 2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. 1-133 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 183 punktu, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 21 d. sprendimą Nr. 1-306 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos nuostatų patvirtinimo“.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 9 d. sprendimu Nr.1-224
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Tauragės rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintais administracinių ginčų komisijų darbo nuostatais, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Komisija už savo darbą kartą per metus atsiskaito Tauragės rajono savivaldybės tarybai, taip pat yra atsakinga Tauragės rajono savivaldybės merui.
II. KOMISIJOS KOMPETENCIJA
5. Komisija nagrinėja asmenų skundus (prašymus) dėl savivaldybės viešojo administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat šių subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.
III. SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR
PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI
7. Skundą (prašymą) Komisijai, jos kompetencijai priskirtais klausimais turi teisę paduoti asmenys, taip pat viešojo administravimo subjektai, kai šie mano, kad jų teisės yra pažeistos.
8. Skundas (prašymas) Komisijai surašomas pagal Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 23 straipsnyje nustatytus formos ir turinio reikalavimus ir paduodamas raštu tiesiogiai arba gali būti siunčiamas paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Prie skundo (prašymo) pridedami šie priedai:
9.2. jeigu skundas (prašymas) yra išnagrinėtas Komisijoje, kitoje išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka ar teisme, - tai patvirtinantis procesinis dokumentas;
9.3. jeigu būtina, - dokumentas, patvirtinantis reikalavimų ar prieštaravimų skundžiamai institucijai, įstaigai, tarnybai įteikimo data;
10. Skundą (prašymą) pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo (prašymo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.
11. Skundas (prašymas) Komisijai turi būti paduotas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo skundžiamo administracinio akto paskelbimo arba individualaus akto įteikimo ar pranešimo apie administracijos (tarnautojo) veiksmus (neveikimą) suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi reikalavimo įvykdymo terminas. Tais atvejais, kai administracija (tarnautojas) nevykdo savo pareigų ar vilkina priimti sprendimą, toks neveikimas (vilkinimas) gali būti apskųstas per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi klausimui išspręsti nustatytas laikas.
12. Komisijai teikiami skundai registruojami Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu patvirtintų Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka. Skundus registruoja komisijos pirmininko įgaliotas asmuo.
13. Kiekvienam skundui (prašymui) pradedama atskira byla. Skundo (prašymo) registravimo numeris laikomas skundo (prašymo) bylos numeriu.
15. Komisijos pirmininkas įvertina:
15.2. skundo padavimo termino atitiktį Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 30 straipsnio reikalavimams;
15.3. ar nėra nagrinėjamo ar išnagrinėto administracinio ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu Komisijoje, kitoje ikiteisminėje ginčus nagrinėjančioje institucijoje ar teisme;
15.4. skundo atitiktį Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 23 straipsnyje nustatytiems reikalavimams;
16. Įvertinęs Nuostatų 17 punkte nurodytus skundo (prašymo) priimtinumo klausimus, komisijos pirmininkas nusprendžia:
17. Komisijos pirmininkas, nustatęs, kad komisijoje yra skirtingų pareiškėjų skundų (prašymų) dėl to paties atsakovo to paties akto ar veiksmo (neveikimo), iki bylos nagrinėjimo iš esmės pabaigos gali juos sujungti į vieną bylą. Kai byloje yra daugiau kaip vienas reikalavimas, prireikus komisijos pirmininkas kai kuriuos iš jų gali išskirti į atskirą bylą (bylas).
18. Skundo priimtinumo (bylos pradėjimo), bylų sujungimo ar bylos išskyrimo į kelias klausimas išsprendžiamas komisijos pirmininko rezoliucija.
19. Atsisakęs priimti skundą (prašymą) nagrinėti ar nustatęs pareiškėjui 14 kalendorinių dienų terminą ištaisyti skundo (prašymo) trūkumus, komisijos pirmininkas surašo motyvuotą sprendimą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą ištaiso skundo (prašymo) trūkumus, skundas laikomas paduotu nuo trūkumų pašalinimo dienos ir nuo tos dienos pradedamas skaičiuoti skundo nagrinėjimo terminas.
20. Priėmęs sprendimą nagrinėti skundą (prašymą), komisijos pirmininkas eilės tvarka skiria komisijos narį pranešėju byloje ir paveda jam parengti bylą nagrinėti komisijos posėdyje.
21. Pradėta byla nedelsiant perduodama pranešėju byloje paskirtam komisijos nariui. Apie bylos gavimą komisijos narys pasirašo skundų (prašymų) registravimo žurnale.
22. Komisijos narys, rengdamas bylą posėdžiui, sprendžia šiuos pasirengimo nagrinėti bylą komisijoje klausimus:
22.1. prireikus įpareigoja pareiškėją per nurodytą terminą pateikti su skundu (prašymu) susijusius įrodymus ar papildomus rašytinius paaiškinimus;
22.2. išsiunčia atsakovui, tretiesiems suinteresuotiems asmenims skundo (prašymo) nuorašus ir paprašo pateikti atsiliepimą į skundą ir su skundu susijusią medžiagą (įrodymus, paaiškinimus);
22.3. suderina su komisijos pirmininku bylos nagrinėjimo komisijos posėdyje datą ir laiką; išsiunčia proceso dalyviams pranešimus apie posėdžio vietą ir laiką, kartu pasiūlo ginčo šalims išspręsti ginčą taikiai;
22.4. prireikus siūlo komisijos pirmininkui surengti posėdį ir spręsti klausimą dėl skundo (prašymo) nagrinėjimo termino pratęsimo 14 kalendorinių dienų ir protokolinio sprendimo priėmimo;
23. Bylą posėdžiui rengiantis komisijos narys turi teisę:
23.1. reikalauti iš skundžiamo viešojo administravimo subjekto paaiškinimo, atsiliepimo, dokumentų, medžiagos ir informacijos, susijusios su komisijos posėdžiui rengiamu klausimu;
23.2. prašyti kitų viešojo administravimo subjektų dokumentų, medžiagos ar kitos bylai nagrinėti reikalingos informacijos;
23.3. pasitelkti savivaldybių institucijų, komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, taip pat specialistų, kitų fizinių ar juridinių asmenų, kad jie pateiktų paaiškinimą ir (ar) išvadą dėl skundo (prašymo) ar atliktų kitus pasirengimo nagrinėti bylą ar bylos nagrinėjimo veiksmus.
24. Reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos Komisijai turi būti perduotos ne vėliau kaip 3 darbo dienas nuo reikalavimo gavimo. Prireikus Komisija terminą gali pratęsti.
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
26. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas, kai jo nėra įgaliotas komisijos narys.
29. Komisijos pirmininkas:
V. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS
31. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Jie šaukiami prireikus, atsižvelgiant į bylų skaičių, antradieniais ir ketvirtadieniais. Prireikus organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai.
32. Komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas arba jo paskirtas komisijos narys.
33. Komisijai paduoti skundai (prašymai) turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl jų priimti ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo jų gavimo. Prireikus motyvuotu Komisijos protokoliniu sprendimu skundo (prašymo) nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo terminas gali būti pratęstas 14 kalendorinių dienų.
34. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir teikiamų nagrinėti skundų (prašymų) kopijos pateikiamos Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Su kita medžiaga Komisijos nariai gali susipažinti kreipęsi į Komisijos narį, kuriam pavesta ištirti skundą (prašymą) ir pateikti jį nagrinėti Komisijos posėdžiui.
35. Apie Komisijos posėdžio laiką ir vietą pranešama skundo (prašymo) pareiškėjui, taip pat institucijoms ar jų valstybės tarnautojams, dėl kurių priimtų individualių administracinių aktų ar jų veiksmų skundžiamasi. Gavę pranešimus, šie asmenys arba jų atstovai turi teisę susipažinti su skundu (prašymu) ir kitais dokumentais iki Komisijos posėdžio.
VI. SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS
POSĖDYJE IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
38. Komisijos posėdis pradedamas posėdžio pirmininko pranešimu apie ginčo dalyką, šalis, komisijos sudėtį posėdyje, komisijos posėdžio sekretorių. Komisijos posėdžio pirmininkas supažindina šalis su posėdžio tvarka, eiga ir šalių procesinėmis teisėmis. Šalims suteikiama galimybė pateikti papildomus prašymus, dokumentus, pareikšti nušalinimus.
39. Bylos nagrinėjimas posėdyje pradedamas bylą posėdžiui rengusio komisijos nario pranešimu apie pareiškėjo skundą (jo motyvus), pareiškėjo reikalavimo komisijai pagarsinimu ir šalių posėdyje pateiktų prašymų išsprendimu. Vėliau išklausomas pareiškėjas (pareiškėjai), jų įgaliotas atstovas (atstovai), skundžiamos institucijos atstovas (atstovai), trečiasis suinteresuotas asmuo (asmenys). Komisijos posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbą, jeigu ja nukrypstama nuo ginčo esmės. Šalims (jų atstovams) po jų kalbų komisijos nariai gali užduoti klausimų. Paskui ginčo šalys dėl nagrinėjamo ginčo gali trumpai atsakyti į viena kitos argumentus, užduoti viena kitai klausimų. Bylos nagrinėjimo posėdyje metu taip pat ištiriami kiti įrodymai: išklausomi liudytojų parodymai, specialistų paaiškinimai, apžiūrimi daiktiniai įrodymai, paskelbiami rašytiniai įrodymai.
40. Atlikus nuostatų 39 punkte numatytus veiksmus Komisijos pirmininkas paskelbia skundo (prašymo) nagrinėjimą baigtą ir praneša, sprendimo priėmimo laiką ir jo apskundimo tvarką. Komisija priima sprendimą bendru sutarimu. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo dauguma dalyvavusių posėdyje komisijos narių. Jeigu komisijos posėdyje dalyvavo 4 komisijos nariai, balsams dėl sprendimo priėmimo pasiskirsčius po lygiai, lemiamą sprendimo priėmimo balsą turi komisijos posėdžio pirmininkas. Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos nuomone, gali išdėstyti raštu savo atskirąją nuomonę. Ši viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos
41. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:
41.3. įpareigoti viešojo administravimo subjektą pašalinti padarytą pažeidimą ar įvykdyti kitą komisijos nurodymą;
41.4. įpareigoti viešojo administravimo subjektą per komisijos nustatytą laiką priimti sprendimą dėl šio subjekto atsisakymo ar vilkinimo atlikti jo kompetencijai priskirtus veiksmus;
41.5. nutraukti bylą šiais atvejais: kaip nepriskirtiną komisijai; jeigu yra įsiteisėjęs teismo ar komisijos sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu; jeigu pareiškėjas atsisakė skundo (prašymo), išskyrus Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 56 straipsnio 2 dalyje numatytus atvejus; jeigu, mirus fiziniam asmeniui ar likvidavus juridinį asmenį, kuris buvo pareiškėjas, ginčo teisinis santykis neleidžia perimti teisių; jeigu paaiškėja, kad skundas (prašymas) buvo priimtas praleidus nustatytus jo padavimo terminus;
41.6. skundą (prašymą) palikti nenagrinėtą šiais atvejais: jei skundą (prašymą) padavė neveiksnus asmuo; jeigu komisijoje ar teisme nagrinėjamas administracinis ginčas tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu; jeigu skundą (prašymą) suinteresuoto asmens vardu neįgaliotas pradėti bylą asmuo.
42. Komisijos sprendime įrašoma: sprendimo priėmimo vieta ir data; komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių, kitų proceso dalyvių, jų atstovų vardai ir pavardės; skundo (prašymo) turinys; komisijos nustatytos aplinkybės, jų teisinis įvertinimas; priimto sprendimo esmė ir motyvai; sprendimo apskundimo tvarka ir terminas. Komisijos sprendimą pasirašo komisijos posėdžio pirmininkas ir komisijos nariai dalyvavę bylos nagrinėjime.
43. Komisijos posėdžio metu daromas garso įrašas ir (ar) rašomas posėdžio protokolas. Sprendimą dėl posėdžių veiklos fiksavimo priima Komisija. Jeigu komisijos posėdžių eiga fiksuojama protokolu, jame įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data, pradžia ir pabaiga; komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių ir jų atstovų vardai ir pavardės; nagrinėjamo skundo (prašymo) turinys; asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant skundą (prašymą), paaiškinimai, prašymai; komisijos nario reikalavimu – asmeninė jo nuomonė svarstomu klausimu; balsavimo rezultatai; informacija apie sprendimo priėmimo laiką, jo apskundimo tvarką. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
VII. KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS
44. Komisijos sprendimas išsiunčiamas ginčo šalims ne vėliau kaip kitą darbo dieną po priėmimo. Viešojo administravimo subjektas privalo sprendimą įvykdyti per jame nurodytą laiką, o jeigu laikas nenurodytas, per 20 kalendorinių dienų nuo sprendimo gavimo dienos.
VIII. KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMAS
46. Komisijos sprendimas per 20 kalendorinių dienų nuo jo gavimo gali būti skundžiamas Klaipėdos apygardos administraciniam teismui.