LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIASIS VALSTYBINIS DARBO INSPEKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖJE DARBO INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PAKEITIMO

 

2014 m. rugpjūčio 29 d. Nr. V-380

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 6 punkto nuostatomis bei siekdamas gerinti Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI) veiklos kokybę:

1. P a k e i č i u Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos valstybinėje darbo inspekcijoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2011 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. V-168 (kartu su pakeitimais: 2012 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. V-250 ir 2013m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. V-200):

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos valstybinėje darbo inspekcijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų, skundų, pranešimų, gautos informacijos ir individualių paklausimų nagrinėjimą ir asmenų aptarnavimą Lietuvos Respublikos valstybinėje darbo inspekcijoje (toliau – VDI). Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymu, nuostatais, darbo reglamentu ir kitais norminiais teisės aktais“.

1.2. Įrašau 3 punkte penktoje pastraipoje vietoj žodžių „Piliečių prašymų tyrimo ir analizės skyrius“ žodžius „Asmenų aptarnavimo ir teisės taikymo skyrius“.

1.3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. VDI valstybės tarnautojai ar darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami (tirdami) prašymus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, „vieno langelio“, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms principais“.

1.4. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Teikdami informaciją VDI valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais“.

1.5. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Jei asmuo (pareiškėjas) prašo išspręsti klausimą, kuris tuo metu nagrinėjamas ar išnagrinėtas darbo ginčų komisijoje ir/ar teisme, arba jei tai paaiškėja vėliau prašymo nagrinėjimo metu, prašymas kartu su priedais gali būti grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį“.

1.6. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Pareiškėjui nepranešama apie įmonių komercines bei technologines paslaptis, taip pat neteikiama privati informacija apie kitus asmenis bei duomenys, laikytini asmens duomenimis pagal Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą, laikantis šių įstatyminių teisinių normų ir konfidencialumo principo“.

1.7. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25.Kai prašymą VDI paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr.1079“.

1.8. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius, jo pavaduotojai (pagal kompetenciją), teritorinių skyrių vedėjai (ar jų pavaduotojai) per 3 darbo dienas įrašo rezoliuciją į užduoties kortelę (2 priedas) ir pradeda prašymo nagrinėjimo procedūrą. Rezoliucijoje trumpai nurodoma, koks skyrius ar tarnautojas turi nagrinėti (tirti) keliamus klausimus, gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas, jei jis nustatomas trumpesnis, nei nustatyta šiose Taisyklėse, bei nuoroda dėl atsakymo pasirašymo. Jeigu nuorodos dėl atsakymo pasirašymo nėra, atsakymą pasirašo parašo teisę turintis inspektorius.

Teritorinių skyrių vedėjai (ar jų pavaduotojai), įvertinę VDI duomenų bazėje turimą ir/ar gautą informaciją apie skundžiamą ūkio subjektą, taip pat jo rizikingumą pagal VDI įdiegtą Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodiką, bei kilus pagrįstiems įtarimams dėl ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitiktį teisės aktų reikalavimų, priima sprendimą dėl neplaninio patikrinimo atlikimo skundžiamame ūkio subjekte, šį sprendimą įrašydami prašymo užduoties kortelės rezoliucijoje. Jei skundžiamą ūkio subjektą jau numatyta tikrinti planine tvarka arba yra poreikis atlikti neplaninį patikrinimą skundžiamame ūkio subjekte dėl kitų priežasčių, prašymas tiriamas išvykstant į skundžiamą ūkio subjektą kito planinio ar neplaninio šio subjekto patikrinimo metu. Šiais atvejais Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinėje sistemoje (DSS IS) įforminamas vienas inspektavimas (planinis ar neplaninis dėl kitų priežasčių)“.

1.9. Pakeičiu 37punktą ir jį išdėstau taip:

37. Asmenų prašymai nagrinėjami (tiriami) vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir šiomis Taisyklėmis“.

1.10. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Prašymai dėl atliktų inspektoriaus veiksmų/neveikimo nagrinėjami (tiriami) vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta administracine procedūra ir šiomis Taisyklėmis tiek, kiek tai reglamentuoja tyrimo vykdymo eigą“.

1.11. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Asmenų prašymai, susiję su įvykiais darbe, nagrinėjami (tiriami) vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintais Nelaimingų atsitikimų darbe tyrimo ir apskaitos nuostatais, šiomis Taisyklėmis ir kitais teisės aktais.“

1.12. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Asmenų prašymai, susiję su profesinėmis ligomis, nagrinėjami (tiriami) vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintais Profesinių ligų tyrimo ir apskaitos nuostatais, šiomis Taisyklėmis ir kitais teisės aktais.“

1.13. Pakeičiu 54.7 punktą ir jį išdėstau taip:

54.7. Prieš parengiant administracinės procedūros sprendimą, apklausti asmenį (susitikimo metu ar telefonu), dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų buvo gautas prašymas ir dėl šio prašymo pradėta administracinė procedūra. Administracinės procedūros sprendimas be apklausos priimamas, jeigu prašymas patenkinamas iš karto ir administracinės procedūros sprendimas nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų, asmuo (pareiškėjas) nepageidauja susitikti ir/ar bendrauti telefonu, arba pagal teisės aktų reikalavimus administracinės procedūros sprendimas turi būti priimtas nedelsiant“.

1.14. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Asmenų prašymai (priklausomai nuo turimos ir gautos informacijos apie skundžiamą ūkio subjektą, nuo keliamų klausimų sudėtingumo, poreikio vykti į vietą, pateiktinų dokumentų apimties ir kt.) nagrinėjami išvykstant arba neišvykstant į skundžiamą ūkio subjektą, pareikalavus raštu ar elektroninio ryšio pagalba pateikti patikrinimui būtinus dokumentus. Sprendimą dėl ūkio subjekto veiklos neplaninio patikrinimo priima teritorinių skyrių vedėjai (ar jų pavaduotojai) įvertinus VDI duomenų bazėje turimą ir/ar gautą informaciją apie skundžiamą ūkio subjektą, taip pat jo rizikingumą pagal VDI įdiegtą Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodiką.

Jei ūkio subjektą jau numatyta tikrinti planine tvarka arba yra poreikis atlikti neplaninį patikrinimą ūkio subjekte dėl kitų priežasčių, prašymas nagrinėjamas išvykstant į ūkio subjektą ir įforminamas Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinėje sistemoje (DSS IS) šių Taisyklių 35 punkto nustatyta tvarka.

1.15. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Atsakymas parengiamas dviem egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas ar išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio buvo pradėta prašymo nagrinėjimo procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, kitas lieka VDI ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.

Administracinės procedūros sprendimas parengiamas trimis egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas ar išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, antras įteikiamas ar išsiunčiamas viešojo administravimo subjektui, kurio veiksmai buvo skundžiami, trečias lieka viešojo administravimo subjektui, kuris atliko administracinę procedūrą, ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.

Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojas, užregistravęs Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinėje sistemoje (DSS IS) priimtą VDI sprendimą, kuriame yra Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nurodymas inicijuoti tarnybinį patikrinimą dėl valstybės tarnautojo, VDI darbuotojo veiksmų, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną po jo priėmimo ir užregistravimo DSS IS dienos šį VDI sprendimą perduoda už personalo tvarkymą atsakingam skyriui “.

1.16. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Atsakymai į elektroniniu paštu gautus prašymus (pranešimus) pateikiami asmeniui elektroniniu paštu. Toks atsakymas, jei prašymas buvo gautas ir pasirašytas saugiu elektroniniu parašu, turi būti parengtas ir pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158, nustatyta tvarka“.

1.17. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

„70. Asmuo, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl jo prašymo, savo pasirinkimu tokį sprendimą gali apskųsti Lietuvos Respublikos vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui“.

1.18. Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

„72. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 292 straipsniu, nutarimas administracinio teisės pažeidimo byloje skirti baudą gali būti skundžiamas apylinkės teismui pagal pažeidimo padarymo vietą. Skundas paduodamas per nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmusį inspektorių. Inspektorius per tris dienas, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas, skundą kartu su byla pasiunčia atitinkamam apylinkės teismui.

Redakcija nuo 2015-01-01:

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 292 straipsniu, nutarimas administracinio teisės pažeidimo byloje skirti baudą gali būti skundžiamas apylinkės teismui pagal pažeidimo padarymo vietą. Skundas paduodamas per nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmusį inspektorių. Inspektorius per tris darbo dienas, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas, skundą kartu su byla pasiunčia atitinkamam apylinkės teismui“.

1.19. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Jei per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, asmuo turi teisę šiuos veiksmus/neveikimą apskųsti administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka“.

1.20. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. Dėl inspektorių veiksmų (piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje) ir neveikimo asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui arba Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka“.

1.21. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Asmenys VDI administracijoje (Aguonų g. 10, LT-03213 Vilnius) priimami konsultacijoms ir informacijos teikimui pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 9.00 iki 12.00 val. ir nuo 13.00 iki 16.00 val., penktadieniais nuo 9.00 iki 12.00 val. ir nuo 13.00 iki 15.00 val.“.

1.22. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Konsultacijos pagal VDI veiklos kompetenciją vykdomos vieningu konsultacijų telefonu Nr. (8 5) 213 9772.

Administracijos skyrių vedėjai, inspektoriai ir kiti darbuotojai informaciją teikia šiais telefonais:

 

 

Skyriaus pavadinimas

 

Telefonų numeriai*

 

Planavimo ir veiklos stebėsenos

 

(8 5) 260 3393

 

Teisės

 

(8 5) 213 9768

 

Asmenų aptarnavimo ir teisės taikymo

 

(8 5) 260 3474

 

Nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų

 

(8 5) 213 9759

 

Techninės saugos

 

(8 5) 213 9777

 

Informacinių technologijų

 

(8 5) 210 4410

 

Finansų ir buhalterinės apskaitos

 

(8 5) 265 1670

* teikiama tik informacija“.  

 

1.23. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:

78. Asmenys VDI teritoriniuose skyriuose priimami pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 7.30 iki 11.30 val. ir nuo 12 iki 16.15 val., penktadieniais nuo 7.30 iki 11.30 val. ir nuo 12 iki 15 val. Informacija teikiama šiais telefonais:

 

 

Vilniaus (Kauno g. 1A, 01314 Vilnius)

 

(8 5) 210 4721*

 

Kauno  (Aušros g. 44, 44157 Kaunas)

 

(8 37) 338 506*

 

Klaipėdos (Taikos pr. 28, 91220 Klaipėda)

 

(8 46) 495 064*

 

Šiaulių (Dvaro g. 50 , 76346 Šiauliai)

 

(8 41) 524 635*

 

Panevėžio (Respublikos g. 38, 35173 Panevėžys)

 

(8 45) 430 195*

 

Utenos (Aušros g. 2, 28241 Utena)

 

(8 389) 61 226*

 

Alytaus (Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, 62113 Alytus)

 

(8 315) 73 370*

 

Marijampolės (Vytauto g. 17, 69299 Marijampolė)

 

(8 343) 54 921*

 

Tauragės  (Žemaitės g. 37, 72235 Tauragė)

 

(8 446) 61 085*

 

Telšių (Respublikos g. 32, 87333 Telšiai)

 

(8 444) 60 269*

* teikiama tik informacija“.  

 

1.24. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Individualūs paklausimai, pateikti elektroniniu būdu per VDI interneto svetainę, nagrinėjami taip pat, kaip rašytiniai paklausimai. Atsakymai į šiuo būdu atsiųstus individualius paklausimus pateikiami asmeniui tik elektroniniu paštu nurodytu adresu.“

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2010m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. V-141 „Dėl sprendimo inicijuoti tarnybinį patikrinimą perdavimo“.

3. P a v e d u:

3.1. VDI Dokumentų valdymo skyriaus vedėjui organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre.

3.2. VDI teritorinių skyrių vedėjams supažindinti skyrių darbo inspektorius su šio įsakymo nuostatomis.

3.3. Įsakymo vykdymo kontrolę Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus pavaduotojui pagal administruojamą sritį.

 

 

 

Lietuvos Respublikos vyriausiojo

valstybinio darbo inspektoriaus pavaduotojas,

laikinai vykdantis Lietuvos Respublikos vyriausiojo

valstybinio darbo inspektoriaus funkcijas                                                          Arūnas Lupeika