Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2000 M. SPALIO 9 D. NUTARIMO NR. 1207 „DĖL KAUNO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR VEIKLOS PRADŽIOS“ PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 11 d. Nr. 724
Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. spalio 9 d. nutarimą Nr. 1207 „Dėl Kauno laisvosios ekonominės zonos statuto patvirtinimo ir veiklos pradžios“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KAUNO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Kauno laisvosios ekonominės zonos statutą (pridedama).“

 

 

 

Krašto apsaugos ministras, pavaduojantis

Ministrą Pirmininką                                                                         Juozas Olekas

 

 

 

Finansų ministrė, pavaduojanti

ūkio ministrą                                                                                   Rasa Budbergytė

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2000 m. spalio 9 d. nutarimu Nr. 1207
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 724
redakcija)

 

 

 

KAUNO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – Statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos Kauno laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Kauno laisvosios ekonominės zonos įstatymas) ir Tarptautinio konkurso Kauno laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui ir zonos statutui parengti bei steigėjų grupei parinkti nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. spalio 16 d. nutarimu Nr. 1139 „Dėl komisijos tarptautinio konkurso Kauno laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui ir zonos statutui parengti bei steigėjų grupei parinkti sudarymo ir konkurso nuostatų patvirtinimo“.

2. Statutas reguliuoja Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamas veiklos sritis, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už savo ir zonos veiklą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti zonų valstybinę priežiūrą valstybės institucijai tvarką ir terminus, patariamosios zonos įmonių (toliau – zonos įmonės) tarybos (toliau – taryba) sudarymą ir kompetenciją, leidimo ūkio subjekto veiklai zonoje (toliau – leidimas) išdavimo tvarką ir terminus, zonos įmonės veiklos sustabdymą, laisvąsias teritorijas, zonos įmonių įmokų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus, zonos vidaus tvarką, taip pat ginčų komisijos ūkio subjektų ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją.

3. Zonos valdymo bendrovės, zonoje veikiančių įmonių ir kitų zonoje veikiančių ūkio subjektų ūkinę komercinę ir finansinę veiklą zonoje reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas, Kauno laisvosios ekonominės zonos įstatymas, Statutas, zonos vidaus tvarkos taisyklės, kurias tvirtina zonos valdymo bendrovė, taip pat zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys dėl veiklos zonoje sąlygų.

4. Zonos valdymo bendrovė pagal tarpusavio susitarimus bendradarbiauja su Kauno miesto savivaldybe ir Kauno rajono savivaldybe šiose srityse: zonai reikalingų savivaldybės paslaugų teikimo, zonos teritorijoje esančių savivaldybės statinių ir infrastruktūros objektų naudojimo, keitimosi abiem šalims naudinga informacija, kitos su zonos plėtojimu susijusios veiklos vykdymo.

 

II SKYRIUS

ZONOS VEIKLOS SRITYS

 

5. Zonoje gali būti plėtojama ši veikla:

5.1. apdirbamoji gamyba;

5.2. elektros, dujų, garo tiekimas ir oro kondicionavimas;

5.3. statyba;

5.4. didmeninė ir mažmeninė prekyba;

5.5. variklinių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas;

5.6. asmeninių ir namų ūkio reikmenų taisymas;

5.7. apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų veikla;

5.8. transportas ir saugojimas;

5.9. piniginis tarpininkavimas;

5.10. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas;

5.11. švietimas (techninis ir profesinis vidurinis mokymas);

5.12. žmonių sveikatos priežiūra ir socialinis darbas (žmonių sveikatos priežiūros veikla);

5.13. mišrusis žemės ūkis;

5.14. žuvų auginimas;

5.15. kita veikla, nurodyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo.

 

III SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ SAVO IR ZONOS VEIKLĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮGALIOTAI ATLIKTI ZONŲ VALSTYBINĘ PRIEŽIŪRĄ VALSTYBĖS INSTITUCIJAI TVARKA IR TERMINAI

 

6. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį nuo patvirtinto zonos valdymo bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui dienos pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti zonų valstybinę priežiūrą valstybės institucijai zonos valdymo bendrovės metinį pranešimą, kuriame pateikiama informacija apie zonos veiklos rodiklių įgyvendinimą ir žemės sklypų ir infrastruktūros, kurios priežiūra perduota zonos valdymo bendrovei, priežiūrą.

7. Zonos įmonės kiekvienais metais iki gegužės 1 d. turi pateikti zonos valdymo bendrovei statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą. Zonos valdymo bendrovė, apibendrinusi iš zonos įmonių gautus duomenis apie zonos įmonių plėtojamą įvairių rūšių veiklą, sukurtų darbo vietų skaičių, investicijų dydį, pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti zonų valstybinę priežiūrą valstybės institucijai pateikia zonos valdymo bendrovės valdybos patvirtintą ataskaitą, kurioje nurodomi šie duomenys:

7.1. zonoje plėtojamos veiklos rūšys;

7.2. zonoje esančių darbo vietų skaičius (bendras darbo vietų skaičius ir per ataskaitinius metus sukurtos naujos darbo vietos), apskaičiuotas ataskaitinių metų pabaigoje;

7.3. zonoje įregistruotų ir vykdančių ūkinę komercinę veiklą zonos įmonių (nurodomas jų pavadinimas, tipas, pateikiamas trumpas veiklos aprašymas) skaičius, apskaičiuotas ataskaitinių metų pabaigoje;

7.4. zonos įmonių atliktų tiesioginių investicijų zonoje dydis, apskaičiuotas ataskaitinių metų pabaigoje;

7.5. zonos valdymo bendrovės investicijų zonoje dydis, jų pokytis, palyginti su ankstesniais ataskaitiniais metais, ir planuojamų zonos įmonių investicijų dydis per ateinančius ataskaitinius metus;

7.6. zonos teritorijos įsisavinimo eiga (nurodomas visos zonos įsisavintos teritorijos plotas, per ataskaitinius metus įsisavintos zonos teritorijos plotas, zonos subnuomotos teritorijos plotas ir priežastys, turėjusios įtakos zonos teritorijos įsisavinimo eigai);

7.7. bendri zonos įmonių veiklos rezultatai (nurodoma zonos įmonių pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertė ir zonos įmonių eksportas);

7.8. iš zonos įmonės veiklą prižiūrinčių valstybės institucijų gauta informacija apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonoje.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS SUDARYMAS IR KOMPETENCIJA

 

8. Zonos įmonių interesams atstovauti zonoje gali būti sudaryta taryba. Taryba sudaroma zonos įmonių sutartimi dėl tarybos steigimo ir veiklos, kai tokią sutartį sudaryti tarybą raštu inicijuoja ne mažiau kaip 5 zonos įmonės.

9. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė taryboje nutraukiama tarybos sprendimu pagal to pageidaujančios zonos įmonės paduotą rašytinį prašymą. Taryba veikia ir sprendimus priima vadovaudamasi tarybos darbo reglamentu, kurį per pirmąjį tarybos posėdį patvirtina taryba.

10. Visos tarybos narės, dalyvaudamos tarybos veikloje, turi lygias teises.

11. Taryba turi teisę teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus:

11.1. dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo;

11.2. dėl gautos iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų informacijos apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonos įmonėse;

11.3. zonos valdymo bendrovės prašymu:

11.3.1. dėl zonos teritorijos ir ribų apsaugos;

11.3.2. kitais klausimais.

12. Tarybos priimti sprendimai nėra privalomi zonos valdymo bendrovei.

13. Tarybos posėdžiuose tarybos narėms atstovauja jų valdymo organų įgalioti asmenys. Tarybos posėdžiuose taip pat turi teisę dalyvauti zonos valdymo bendrovės įgaliotas atstovas ir svarstomais klausimais pagal kompetenciją teikti paaiškinimus ir pasiūlymus.

 

V SKYRIUS

LEIDIMO IŠDAVIMO TVARKA IR TERMINAI

 

14. Leidimą išduoda zonos valdymo bendrovė.

15. Leidimas išduodamas ūkio subjektui, atlikusiam visus šiuos veiksmus:

15.1. pateikusiam zonos valdymo bendrovės nustatytos formos prašymą, kuriame nurodoma, kokio žemės sklypo ar kitokio nekilnojamojo turto reikia, kokia veikla planuojama;

15.2. pateikusiam rašytinį įsipareigojimą per 3 mėnesius po zonos įmonės statuso įgijimo pasirašyti sutartį (-is) su zonos valdymo bendrove dėl veiklos zonoje sąlygų, valstybinės žemės subnuomos ir infrastruktūros;

15.3. pateikusiam rašytinį įsipareigojimą laikytis Statuto ir zonos vidaus tvarkos;

15.4. pateikusiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotos licencijos (leidimo) veiklai, kuriai toks leidimas reikalingas, kopiją arba dokumentą, patvirtinantį elektroninės licencijos išdavimą (jeigu tokia yra išduota). Jeigu elektroninės licencijos išdavimo ūkio subjektui patvirtinimo pateikti negali, jis turi pateikti laisvos formos raštą, kad turi licenciją.

16. Zonos valdymo bendrovė, gavusi Statuto 15 punkte nurodytus dokumentus, per 15 darbo dienų nuo šių dokumentų gavimo įvertina, ar nėra aplinkybių, nurodytų Laisvųjų ekonominių pagrindų įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje, dėl kurių ūkio subjektui negali būti išduodamas leidimas, ir priima sprendimą išduoti leidimą ar jo neišduoti, o apie savo sprendimą raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo praneša ūkio subjektui.

17. Zonos valdymo bendrovė, įvertinusi gautus dokumentus ir nustačiusi, kad prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, pateikti ne visi Statuto 15 punkte nurodyti dokumentai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo raštu praneša apie tai ūkio subjektui ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo pranešimo gavimo patikslintam prašymui ir trūkstamiems dokumentams pateikti. Ūkio subjektui neištaisius trūkumų ir per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą nepateikus patikslinto prašymo ir (ar) trūkstamų dokumentų, leidimas neišduodamas.

18. Zonos valdymo bendrovės sprendimas dėl atsisakymo išduoti leidimą turi būti motyvuotas.

 

VI SKYRIUS

ZONOS ĮMONĖS VEIKLOS SUSTABDYMAS

 

19. Zonos įmonės veikla sustabdoma, jeigu zonos įmonė pažeidžia Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 7 straipsnio 7 ir 8 dalis ir 8 straipsnio 2 dalį.

20. Per 10 darbo dienų nuo pažeidimų nustatymo zonos valdymo bendrovė priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo ir apie priimtą sprendimą raštu praneša zonos įmonei, nurodo sustabdymo priežastis ir pažeidimų pašalinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 3 mėnesiai nuo zonos įmonės veiklos sustabdymo dienos. Sustabdžius zonos įmonės veiklą, zonos įmonė nustatytus veiklos pažeidimus turi pašalinti per zonos valdymo bendrovės nustatytą laiką, ne trumpesnį kaip 20 darbo dienų nuo pranešimo apie zonos įmonės veiklos sustabdymą gavimo. Per nustatytą laiką pašalinusiai visus nurodytus pažeidimus zonos įmonei veiklos sustabdymas panaikinamas zonos valdymo bendrovės sprendimu. Zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų nuo dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, gavimo priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo ir apie priimtą sprendimą raštu praneša zonos įmonei. Zonos įmonė gali tęsti veiklą nuo sprendimo dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo priėmimo.

 

VII SKYRIUS

LAISVOSIOS TERITORIJOS

 

21. Zonos teritorijų skelbimą laisvosiomis teritorijomis, šių teritorijų ribų nustatymą, apsaugos užtikrinimą, Lietuvos Respublikos muitinės (toliau – muitinė) darbo tokių teritorijų muitinės kontrolės postuose sąlygų sudarymą reguliuoja Kauno laisvosios ekonominės zonos įstatymas.

22. Prekių įvežimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvežimo iš jų priežiūrą atlieka muitinė, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos pagal kompetenciją.

23. Zonos laisvųjų teritorijų, į jas įvežamų, jose laikomų ir iš jų išvežamų prekių muitinės priežiūros tvarką reguliuoja 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1), ir kiti muitų teisės aktai.

 

VIII SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ ĮMOKŲ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

24. Zonos įmonės moka zonos valdymo bendrovės valdybos nustatytas įmokas bendriems zonos reikalams.

25. Zonos valdymo bendrovės valdybos nustatytos įmokos galioja tik zonos teritorijoje ir mokamos zonos valdymo bendrovei.

26. Zonos valdymo bendrovės valdyba savo sprendimu nustato įmoką, įmokos tarifo dydį, įmokų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus.

27. Zonos įmonės nustatytąsias įmokas gali mokėti eurais arba atskiru zonos įmonės ir zonos valdymo bendrovės rašytiniu susitarimu užsienio valiuta.

 

IX SKYRIUS

ZONOS VIDAUS TVARKA

 

28. Zonos vidaus tvarka, įskaitant zonos ir jos ribų fizinę apsaugą, bet ja neapsiribojant, saugos priemonių organizavimo tvarka, transporto priemonių saugaus eismo ir statymo zonoje tvarka, aplinkotvarka ir aplinkosauga, vizualinės informacijos, reklamos ir viešųjų ryšių organizavimo tvarka, urbanistinio architektūrinio vientisumo išlaikymo reikalavimai, ūkinės veiklos organizavimo reikalavimai ir tvarka, atsakomybė už vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus nustatomi zonos valdymo bendrovės valdybos tvirtinamose zonos vidaus tvarkos taisyklėse. Zonos vidaus tvarkos taisyklės įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiose zonos vidaus tvarkos taisyklėse nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

29. Apie patvirtintas zonos vidaus tvarkos taisykles ir jų pakeitimus zonos valdymo bendrovė informuoja zonos įmones ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo zonos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo ar pakeitimo.

 

X SKYRIUS

GINČŲ KOMISIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA

 

30. Ginčams, kilusiems tarp ūkio subjektų dėl naudojimosi zonos žemės sklypais, statiniais ir infrastruktūra, nagrinėti sudaroma ginčų komisija. Ginčų komisija sudaroma vienos iš ginčo šalių iniciatyva. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš šalių, ir vienas atstovas, skiriamas zonos valdymo bendrovės. Ginčų komisijos sudėtį tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba. Ginčų komisijos darbą organizuoja ir posėdžiams vadovauja zonos valdymo bendrovės skirtas ginčų komisijos narys. Ginčų komisijos posėdžiai protokoluojami. Ginčas turi būti išnagrinėtas per 30 kalendorinių dienų nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę. Kai į zonos valdymo bendrovę kreipiasi ginčo šalis ir zonos valdymo bendrovė ginčų komisijos nesudaro arba sudaryta ginčų komisija per nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl ginčo, arba ginčo šalys nevykdo ginčų komisijos sprendimo, suinteresuota šalis turi teisę savo teises ginti pareikšdama ieškinį teismui.

 

 

 

––––––––––––––––––––