ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO AUKŠTOS PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 23 d. Nr. T-481

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 22 punktu, 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 20212023 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 4 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 20212023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Miesto ekonominės plėtros programos (Nr. 05) 03 tikslą „Skatinti miesto ekonominę plėtrą pritraukiant Europos Sąjungos fondų ir valstybės lėšas“, atsižvelgdama į Aukštos profesinės kvalifikacijos specialistų pritraukimo (skatinimo) dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse finansinės paramos skyrimo komisijos siūlymą (2021 m. lapkričio 8 d. protokolas Nr. VAK-597), Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams  tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 3 d. sprendimą Nr. T-318 „Dėl Aukštos profesinės kvalifikacijos specialistų pritraukimo (skatinimo) dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse finansinės paramos skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-481

 

 

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO AUKŠTOS PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams tvarkos aprašas (toliau Aprašas) reglamentuoja finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams (toliau – finansinė parama), siekiant juos pritraukti (paskatinti) dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse ir įstaigose, tvarką ir reikalavimus, subjektus, kuriems gali būti skiriama finansinė parama, atsakomybę už tinkamą finansinės paramos panaudojimą.

2. Finansinės paramos skyrimo tikslas – pritraukti (paskatinti) trūkstamų specialybių aukštos profesinės kvalifikacijos specialistus dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, įstaigose ir institucijose (toliau – įmonė).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Aukštos profesinės kvalifikacijos specialistas – specialistas,  įgijęs profesinio bakalauro arba bakalauro ar magistro aukštojo mokslo diplomą aukštosiose mokyklose ir (ar) universitetuose ir (arba) turintis ne mažiau kaip penkerių metų profesinę patirtį, kuri yra būtina eiti atitinkamas pareigas ar dirbti konkrečiame sektoriuje, nurodytą darbo sutartyje ar kitame dokumente.

3.2. Bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 200 000,00 Eur vienam ūkio subjektui per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p.1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013). Visa parama, kuri yra teikiama pagal Aprašą, yra prilyginama de minimis pagalbai.

3.3. Finansinė parama – iki 6 000 eurų išmoka, skirta specialistui Aprašo 5 punkte pasirinktam vienam finansinės paramos tikslui.

3.4. Įmonė Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikianti įmonė, įstaiga ar institucija, kuriai reikalingas specialistas ir kuri pasirašo sutartį, nurodytą Aprašo 3.7 papunktyje.

3.5. Institucija  – viešojo administravimo subjektas (įstaiga, tarnyba, agentūra ar kitokia organizacinė struktūra, išskyrus Šiaulių miesto savivaldybės administraciją (toliau – Savivaldybės administracija), turinti įstatymų suteiktas viešojo administravimo teises ir praktiškai įgyvendinanti vykdomąją valdžią ar atskiras vykdomosios valdžios funkcijas, taip pat organizacija, nesanti valstybės ar savivaldybių institucija, jei jai įstatymais pavesta vykdyti tam tikras viešojo administravimo funkcijas ir priimti sprendimus valstybės ar savivaldybės vardu, kuriai reikalingas specialistas ir kuri pasirašo sutartį, nurodytą Aprašo 3.7 papunktyje.

3.6. Finansinės paramos teikimo aukštos kvalifikacijos specialistams komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija.

3.7. Trišalė sutartis – sutartis, sudaryta tarp Savivaldybės administracijos, specialisto ir įmonės.

3.8. Profesijų, kurioms būtina aukšta profesinė kvalifikacija ir kurių darbuotojų trūksta Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, sąrašas sąrašas, patvirtintas Finansinės paramos teikimo aukštos kvalifikacijos specialistams komisijos protokoliniu sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 4-491 „Dėl Profesijų, kurioms būtina aukšta profesinė kvalifikacija ir kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašo patvirtinimo“ su visais vėlesniais jo pakeitimais, ir suderintas su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių skyriumi, atnaujinamas ne rečiau kaip kartą per metus.

4. Vadovaujantis Aprašo nuostatomis suteikta finansinė parama yra laikoma bendrąja nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba) aukštos profesinės kvalifikacijos specialistus (toliau – specialistas) įdarbinusioms įmonėms (išskyrus institucijas).

 

II SKYRIUS

FINANSINĖ PRIEMONĖ IR JOS TAIKYMO TVARKA

 

5. Finansinė parama skiriama specialistui, kuris su įmone ne anksčiau kaip prieš 3 mėnesius iki prašymo suteikti finansinę paramą pateikimo dienos sudarė darbo sutartį dėl įdarbinimo pagal profesiją (arba buvo priimtas kito teisinio dokumento pagrindu), kuri nurodyta Profesijų, kurioms būtina aukšta profesinė kvalifikacija ir kurių darbuotojų trūksta Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, sąraše, pasirinktinai vienam tikslui:

5.1. dvejų metų būsto nuomos Šiaulių mieste ar Šiaulių rajone išlaidoms padengti. Finansinės paramos suma negali būti didesnė nei būsto nuomos sutartyje numatyta dvejų metų būsto nuomos išlaidų suma;

5.2. įsikūrimo išlaidoms: būsto įsigijimo pradiniam įnašui, būsto paskolos ar išperkamosios būsto nuomos įmokoms padengti, baldams, buitinei technikai, automobiliui įsigyti;

5.3. įsikūrimo išlaidoms, netikrinant finansinės paramos panaudojimo.

6. Aprašo 5.1 papunktyje numatyta finansinė parama skiriama specialistui, neturinčiam nekilnojamojo turto Šiaulių mieste arba Šiaulių rajone.

7. Aprašo 5.3 papunktyje numatyta finansinė parama specialistui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčių įstatymo nuostatomis, nėra priskiriama neapmokestinamosioms pajamoms, todėl Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau Apskaitos skyrius), išmokėdamas finansinės paramos sumą, privalo išskaičiuoti ir sumokėti į Lietuvos Respublikos biudžetą gyventojų pajamų mokestį.

8. Finansine parama specialistas gali pasinaudoti tik įsipareigodamas dirbti įmonėje ne trumpiau kaip dvejus metus nuo Trišalės sutarties, nurodytos Aprašo 3.7 papunktyje, pasirašymo dienos (nėštumo ir gimdymo atostogų, atostogų vaikui prižiūrėti ir privalomos pradinės karo tarnybos laikotarpis neįskaičiuojamas).

9. Specialistui, kuriam parama suteikta 5.1 papunktyje nurodytam tikslui, finansinės paramos teikimo metais įsigijus nuosavą būstą Šiaulių mieste ar rajone, neišmokėta finansinės paramos suma, jo prašymu ir pateikus būsto įsigijimo sutartį, Finansinės paramos teikimo aukštos kvalifikacijos specialistams komisijos (toliau – Komisija) sprendimu gali būti pervesta į jo nurodytą sąskaitą ir turi būti panaudota būsto pirkimo išlaidoms padengti. 

10.  Finansine parama specialistas gali pasinaudoti vieną kartą.

11.  Išnaudojus einamųjų metų Šiaulių miesto savivaldybės biudžete (toliau – savivaldybės biudžetas) numatytas lėšas, skirtas finansinei paramai, specialistų prašymai nesvarstomi.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKA

 

12. Specialistas, norėdamas gauti finansinę paramą, Savivaldybės administracijos direktoriui pateikia:

12.1. prašymą suteikti finansinę paramą (priedas);

12.2. darbo sutarties ar susitarimo su įmone dėl priėmimo į darbą arba kito dokumento, įrodančio priėmimo į darbą faktą, kopiją;

12.3. aukštojo mokslo baigimo diplomo kopiją ir (arba) kvalifikaciją patvirtinančio dokumento kopiją, jei įsidarbina į reglamentuojamas pareigas, kurioms reikia turėti tam tikrą kvalifikaciją, arba dokumento, patvirtinančio ne mažesnę kaip penkerių metų profesinę patirtį, kuri yra būtina siekiant eiti tam tikras pareigas ar dirbti konkrečiame sektoriuje, nurodytiems darbo sutartyje ar kitame teisiniame dokumente, kopiją.

13. Prašymas ir dokumentai gali būti pateikti paštu, elektroniniu būdu arba Savivaldybės administracijos priimamajame, Vasario 16-osios g. 62, Šiauliuose.

14. Specialisto prašymą nagrinėja ir sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo ar neskyrimo priima Komisija protokoliniu sprendimu. Komisija turi teisę paprašyti specialisto pateikti kitus papildomus dokumentus, nenumatytus Apraše, bet reikalingus jo prašymui išnagrinėti.

15. Komisija savo darbe vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu ir Aprašu.

16. Apie priimtą sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo ar neskyrimo specialistas informuojamas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, elektroniniu būdu ar registruotu paštu prašyme nurodytu adresu išsiunčiant pranešimą.

17. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo Komisijos priimto sprendimo, kuriuo nuspręsta skirti finansinę paramą, su specialistu ir įmone pasirašo Trišalę sutartį dėl finansinės paramos skyrimo.

18. Trišale sutartimi Savivaldybės administracija įsipareigoja skirti specialistui iki 6 000 Eur finansinę paramą, Aprašo 5 punkte numatytam vienam pasirinktam finansinės paramos tikslui. Įmonė  įsipareigoja suteikti specialistui darbo vietą. Specialistas įsipareigoja dirbti įmonėje Trišalėje sutartyje nustatytą laiką, bet ne trumpiau kaip 2 (dvejus) metus.

19. Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir investicijų skyrius (toliau – Ekonomikos ir investicijų skyrius) rengia Trišalės sutarties, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, projektą, vertina finansinės paramos tikslinio panaudojimo dokumentus ir teikia Apskaitos skyriui pranešimą dėl finansinės paramos išmokėjimo.

20. Finansinė parama, numatyta 5.15.3 papunkčiuose, išmokama pasirašius Trišalę sutartį ir Ekonomikos ir investicijų skyriui įvertinus Aprašo 21, 23, 24 punktuose specialisto pateiktus dokumentus.

21. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.1 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos ir investicijų skyriui pateikia:

21.1. laisvos formos prašymą (prašyme nurodomas: vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys, prašomos finansinės paramos suma ir jos panaudojimo tikslas);

21.2. būsto nuomos sutarties kopiją;

21.3. Valstybinės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą (originalą) apie būsto nuomos sutarties įregistravimą (informacijos pateikti nereikia, jei būstas nuomojamas iš įmonės ar įstaigos, kurios veikla yra patalpų nuoma, pvz., mokymo įstaigų bendrabutis).

22. Finansinė parama, nurodyta Aprašo 5.1 papunktyje, specialistui pervedama avansiniais mokėjimais, kas 6 (šešis) mėnesius. Avansinių mokėjimų suma perskaičiuojama priklausomai nuo būsto nuomos kainos, nurodytos būsto nuomos sutartyje, ir negali būti didesnė kaip 1 500 Eur. Pirminis avansas išmokamas per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų po Trišalės sutarties pasirašymo dienos Trišalėje sutartyje nustatytomis sąlygomis. Vėlesni avansiniai mokėjimai išmokami, kai specialistas Ekonomikos ir investicijų skyriui pateikia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą nustatytos formos ataskaitą apie pirminiu avansu gautos sumos tikslinį panaudojimą, nuomos apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą nustatytos formos prašymą.

23. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.2 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos ir investicijų skyriui pateikia:

23.1. laisvos formos prašymą (prašyme nurodoma: vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys, prašomos finansinės paramos suma ir jos panaudojimo tikslas);

23.2. įsikūrimo išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas (kredito įstaigos mokėjimo pavedimus arba kasos čekius, kredito sutartį, kurioje nurodytas reikalaujamas pradinis būsto įsigijimo įnašas, būsto pirkimo sutartis arba išperkamosios būsto nuomos sutartis, kitus dokumentus, reikalingus finansinės paramos panaudojimo tiksliniam pagrindimui, kurių paprašo Ekonomikos ir investicijų skyrius).

24. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.3 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos ir investicijų skyriui pateikia laisvos formos prašymą (prašyme nurodoma: vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys, prašomos finansinės paramos suma ir jos panaudojimo tikslas).

25. Aprašo 23.2 papunktyje nurodyti, finansinės paramos tikslinį panaudojimą patvirtinantys dokumentai negali būti išrašyti ir apmokėti anksčiau, nei pasirašyta Aprašo 3.7 papunktyje nurodyta Trišalė sutartis.

26. Specialistui finansinės paramos teikimo metais įsigijus nuosavą būstą Šiaulių mieste ar rajone (jei finansinė parama išmokėta Aprašo 5.1 papunktyje nurodytam tikslui) likusi neišmokėta finansinės paramos suma, pateikus būsto įsigijimo sutartį, pervedama specialistui neatsižvelgiant į Aprašo 22 punkto nuostatas.

27. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Ekonomikos ir investicijų skyrius.

28. Aprašui įgyvendinti lėšos kiekvienais metais numatomos Šiaulių miesto ekonominės plėtros programoje (Nr. 05) ir skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

 

IV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

29. Specialistas, nutraukęs darbo santykius per pirmuosius metus po Trišalės sutarties pasirašymo dienos, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo darbo santykių nutraukimo dienos privalo ne ginčo tvarka grąžinti iki darbo santykių nutraukimo dienos gautas visas finansinės paramos lėšas į savivaldybės biudžetą. Specialistas, nutraukęs darbo santykius praėjus daugiau nei vieneriems metams nuo Trišalės sutarties pasirašymo dienos, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo darbo santykių nutraukimo dienos privalo ne ginčo tvarka grąžinti lėšas, proporcingai neišdirbtam laikui.

30. Nutraukus darbo santykius praėjus daugiau nei vieneriems metams, grąžinama finansinės paramos suma apskaičiuojama taip: gauta finansinės paramos suma dalijama iš 2, gautas skaičius dalijamas iš 365 kalendorinių dienų ir dauginamas iš neišdirbtų kalendorinių dienų, likusių iki sutartinių įsipareigojimų pabaigos, skaičiaus.

31. Panaudotos ne pagal paskirtį arba pagal Aprašo 29 punktą negrąžintos išmokėtos finansinės paramos lėšos iš specialisto išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Specialistas atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą.

33. Komisija turi teisę tikrinti, ar finansinės paramos lėšos naudojamos pagal numatytą paskirtį.

 

V SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBA

 

34. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 maksimali de minimis pagalbos suma vienam ūkio subjektui per trejų mokestinių metų laikotarpį (per einamuosius ir dvejus ankstesnius mokestinius metus) gali siekti ne daugiau kaip 200 000,00 Eur, o įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą, – ne daugiau kaip 100 000,00 Eur. Maksimali teiktinos pagalbos suma gali būti skiriama vienam ūkio subjektui, kurį gali sudaryti ir keli ūkio subjektai. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įgyja kitą, atsižvelgiama į ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių.

35. Kriterijai, kuriais remiantis yra nustatoma, ar ūkio subjektui teikiama parama gali būti laikoma valstybės pagalba:

35.1. parama teikiama valstybės narės iš jos išteklių;

35.2. teikiama parama palaiko tam tikrus ūkio subjektus arba tam tikrų prekių gamybą ir suteikia išskirtinę ekonominę naudą;

35.3. teikiama parama iškraipo arba gali iškraipyti konkurenciją;

35.4. teikiama parama daro poveikį valstybių narių tarpusavio prekybai.

36. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas:

36.1. pagalbai įmonėms, veikiančioms žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje;

36.2. pagalbai įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

36.3. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

36.4. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams;

36.5. pagalbai su eksportu susijusiai veiklai (išskyrus dalyvavimą prekybos mugėse) trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse;

36.6. pagalbai, kuri priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių (sudarant palankesnes sąlygas vietinėms prekėms, palyginti su importuojamomis).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Savivaldybės tarybos priimtuose sprendimuose.

38. Aprašą tvirtina, keičia, papildo ar pripažįsta netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

39. Komisijos sprendimai dėl finansinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

40. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti prašymus pateikusius asmenis, įvertinti asmenų atitiktį reikalavimams ir teisę gauti paramos finansavimą, Savivaldybės administracijai tvarkyti paramos finansavimo apskaitą, tinkamai organizuoti paramos finansavimą, įgyvendinimą ir kontrolę. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

41. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro
2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.
Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

 

__________________