LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKO

 

ĮSAKYMAS

DĖL LĖŠŲ SKYRIMO MOKSLO RENGINIAMS ORGANIZUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 23 d. Nr. V-374

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 19.13 papunkčiu:

1. T v i r t i n u pridedamą Lėšų skyrimo mokslo renginiams organizuoti tvarkos aprašą.

2P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2018 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. V-157 „Dėl Paramos mokslo renginiams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                                Gintaras Valinčius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2024 m. rugpjūčio 23 d. įsakymu Nr. V-374

 

LĖŠŲ SKYRIMO MOKSLO RENGINIAMS ORGANIZUOTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lėšų skyrimo mokslo renginiams organizuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) administruojamų valstybės biudžeto lėšų skyrimo mokslo renginiams organizuoti ir skirtų lėšų administravimo tvarką.

2. Lėšų skyrimo mokslo renginiams organizuoti tikslas – skatinti Lietuvos mokslo plėtrą, tarptautinius mokslinius ryšius, skleisti naujausias mokslines idėjas, skatinti jų pritaikymą praktikoje ir socialinę kultūrinę plėtrą.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1paraiška – dokumentas, kurį, siekdami gauti lėšų mokslo renginiui organizuoti, Tarybai teikia paraiškos pateikėjas kartu su vykdančiąja institucija;

3.2paraiškos pateikėjas – asmuo, kartu su vykdančiąja institucija teikiantis paraišką Tarybai bei vykdančiosios institucijos įgaliojimu atsakingas už skirtų lėšų įgyvendinimą tinkamai ir laiku;

3.3vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą, universiteto ligoninė, suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, taip pat Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme paminėta mokslo (-ų) akademija, teisės aktų nustatyta tvarka administruojanti skirtas valstybės biudžeto lėšas;

3.4kviestinis pranešėjas – pranešėjas, skaitantis plenarinį (pilnumos) pranešimą pagrindinėje bendroje renginio dalyje rengėjų pasiūlyta tema;

3.5renginio dalyviai – fiziniai asmenys, dalyvaujantys renginyje (pranešėjai ir klausytojai), neįskaitant aptarnaujančio personalo.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ar Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosiose taisyklėse (toliau – Bendrosios taisyklės) vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI FINANSUOJAMIEMS RENGINIAMS IR IŠLAIDOMS

 

5. Lėšos gali būti skiriamos mokslo renginiams, vykstantiems tik Lietuvoje.

6. Gali būti finansuojamos šios išlaidos, jei kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip:

6.1. patalpų ir įrangos nuomai;

6.2. kviestinio (-ų) pranešėjo (-ų) kelionei ir apgyvendinimui;

6.3. prekėms, susijusioms su renginiu ir jo organizavimu;

6.4. informacinei renginio sklaidai.

7Vykdančioji institucija ir (arba) renginio partneriai (rėmėjai) privalo prie mokslo renginio organizavimo prisidėti savo lėšomis. Tarybos skiriamos lėšos renginiui organizuoti negali būti didesnės, nei bendra vykdančiosios institucijos ar kitų renginio rėmėjų renginiui organizuoti skiriama suma.

8. Įgyvendinant projektą patirtos išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei jos yra:

8.1. atitinkančios kvietime nurodytos maksimalios ar minimalios galimos skirti vienam renginiui sumos (jei tokia buvo nustatyta) reikalavimus;

8.2. realios ir pagrįstos projekto įgyvendinimo kalendoriniais metais išrašytais ir (ar) apmokėtais finansiniais, išlaidų pagrindimo bei jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais;

8.3. patirtos vykdančiosios institucijos;

8.4. patirtos kvietime teikti paraiškas nurodytu laikotarpiu;

8.5. skirtos tik projekto tikslams įgyvendinti ir numatytiems rezultatams projekto įgyvendinimo laikotarpiu pasiekti, yra būtinos ir atitinka ekonomiškumo bei efektyvumo principus;

8.6. apskaitytos vykdančiosios institucijos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, apskaitos principais, vidaus taisyklėmis;

8.7. atitinka Apraše nurodytas išlaidas bei kitus reikalavimus, nurodytus Lėšų skyrimo projektui mokslo renginiui organizuoti sutartyje (toliau – sutartis).

9. Netinkamos projekto įgyvendinimo išlaidos:

9.1. nuostoliai dėl užsienio valiutų kursų svyravimo ir valiutos keitimo komisiniai mokesčiai;

9.2. deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais vykdančiojoje institucijoje vykdomais projektais ar veiklomis;

9.3. kitiems renginio finansavimo šaltiniams deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos;

9.4. dienpinigiai ir honorarai renginio pranešėjams (įskaitant kviestinius), su pramoginio pobūdžio išvykomis susijusioms paslaugoms, tarpmiestinio susisiekimo lengvuoju automobiliu taksi paslaugoms, sinchroninio vertimo paslaugoms, taip pat prekėms ir paslaugoms, susijusioms su renginio spausdintinių leidinių, išskyrus informacinius plakatus, leidyba, renginio dalyvių maitinimu, dalomąja medžiaga renginio dalyviams, įvairios įrangos (fotoaparatų, filmavimo kamerų, kompiuterių, mikrofonų, ausinių ir pan.) įsigijimu, patalpų ar įrangos nuomos ir susijusių paslaugų ne renginio metu, išlaidos.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas ir paraiškos teikiamos Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

11. Kartu su paraiška teikiami privalomi papildomi dokumentai ar paraiškos priedai, nurodyti kvietime.

12. Paraiškos ir, jei reikia, kitų privalomų pateikti dokumentų formos tvirtinamos Tarybos pirmininko įsakymu.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR REZULTATŲ PASKELBIMAS

 

13. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

14. Paraiškų administracinė patikra, jos rezultatų tvirtinimas ir paskelbimas atliekami Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

15. Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ekspertų komisijos, kurios sudaromos Tarybos pirmininko patvirtintų ekspertų veiklos bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

16. Paraiškų ekspertinis vertinimas atliekamas vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu ekspertinio vertinimo tvarkos aprašu, išskyrus nuostatą dėl ekspertų komisijų sudarymo – vienas ekspertas individualiai gali vertinti ne daugiau kaip 20 paraiškų, ir nuostatas dėl šių ekspertinio vertinimo etapų: paraiškų pirminio apibendrinamojo įvertinimo rengimas bei galimybė projekto vadovui (paraiškos pateikėjui) nurodyti faktines paraiškos įvertinimo klaidas.

17. Paraiškų atranka ir konkurso rezultatų tvirtinimas bei paskelbimas atliekami Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

Lėšų skyrimas ir atsiskaitymas

 

18. Tarybos pirmininkui patvirtinus kvietimo teikti paraiškas rezultatus, dėl kiekvieno į finansuojamų projektų sąrašą įtraukto projekto įgyvendinimo Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka pasirašoma dvišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos sutartis. Sutarties šalys yra Taryba ir vykdančioji institucija.

19. Lėšos mokslo renginiams organizuoti išmokamos avansinio apmokėjimo ir išlaidų kompensavimo tvarka. Avansu gali būti skiriama iki 100 proc. projektui įgyvendinti Tarybos skirtos lėšų sumos. Lėšų konkrečiam projektui teikimo tvarka, avansu skiriamų lėšų dydis, lėšų pervedimo sąlygos ir terminai nustatomi sutartyje.

20. Projektui įgyvendinti skirtos lėšos turi būti naudojamos pagal paraiškoje numatytą išlaidų sąmatą. Projekto finansinė priežiūra vykdoma Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

21. Atsiskaitydama už gautas lėšas projektui įgyvendinti, vykdančioji institucija sutartyje nurodyta tvarka ir terminais pateikia Tarybai lėšų panaudojimo ataskaitą (-as) pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą.

22. Lėšų panaudojimo ataskaitą (-as) vertina Tarybos administracija. Taryba gali paprašyti papildomos informacijos dėl ataskaitose nurodytų duomenų, prašyti juos patikslinti ar pateikti paaiškinimų, taip pat nepripažinti patirtų išlaidų tinkamomis.

23. Projekto įgyvendinimo metu gali būti inicijuojami motyvuoti sutarties keitimai. Tarybos nuostatos dėl sutarties keitimų nurodomos sutartyje. Sprendimą dėl leidimo atlikti keitimus priima Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo. Prieš priimdamas sprendimą, Tarybos pirmininkas dėl ekspertinės nuomonės gali kreiptis į Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetą arba Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetą (toliau – Tarybos komitetas).

24. Atsiskaitant už gautas lėšas, paraiškos pateikėjas sutartyje nurodyta tvarka ir terminais teikia Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą.

25. Projektų įgyvendinimo ataskaitas vertina Tarybos pirmininko patvirtinta vertinimo grupė, sudaryta iš Tarybos administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – vertinimo grupė), užpildydama Tarybos pirmininko patvirtintą projekto įgyvendinimo ataskaitos vertinimo formą. Vertindama ataskaitas, vertinimo grupė gali kreiptis į paraiškos pateikėją nurodydama pataisyti pateiktą ataskaitą arba pateikti paaiškinimų.

26. Projektų įgyvendinimo ataskaitų vertinimo rezultatus tvirtina Tarybos pirmininkas. Prieš priimdamas sprendimą, Tarybos pirmininkas dėl ekspertinės nuomonės, ar skirtos lėšos panaudotos tinkamai, gali kreiptis į Tarybos komitetą pagal kompetenciją.

 

VI SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

27. Apeliacijos dėl paraiškų ar projektų įgyvendinimo ataskaitų administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo teikiamos ir nagrinėjamos Bendrųjų taisyklių nustatyta tvarka.

28. Viešinant renginį turi būti vadovaujamasi Tarybos svetainėje https://lmt.lrv.lt/ esančiomis rekomendacijomis dėl informavimo apie finansavimo šaltinį, informaciją apie gautą Tarybos finansavimą pateikiant bet kuriuo iš šių būdų: tekstu, tekstu su Tarybos logotipu ar Tarybos logotipu (vietoje tekstinio Tarybos pavadinimo).

____________________________