VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ, VYKDOMŲ JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE YRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 1 d. Nr. 2017/8-143..

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 1.2 punktu ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 167 punktu:

1. T v i r t i n u Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašą (pridedama);

2. Pripažįstu netekusiu galios CPVA direktoriaus pavaduotojo 2016 m. vasario 2 d. potvarkį Nr. 2016/20-22 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Direktorė                                                                                                            Lidija Kašubienė


 

Patvirtinta

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros direktoriaus

2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-143

 

 

VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ, VYKDOMŲ JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE YRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vidaus saugumo fondo lėšomis finansuojamiems projektams (toliau – projektai) taikomą projekto pirkimų plano keitimo, išankstinės ir paskesnės viešųjų pirkimų priežiūros vykdymo tvarką bei su tuo susijusias projektų vykdytojų teises ir pareigas.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ) bei Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose 2015 m. rugsėjo 3 d. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo ir finansavimo taisyklės).

3. Aprašu turi vadovautis projekto vykdytojas ir (arba) partneris, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

3.1. viešasis pirkimas vykdomas projekto vykdytojo, partnerio, centrinės (-ių) perkančiosios (-iųjų) organizacijos (-ų) ar įgaliotosios organizacijos, kurios yra perkančiosios organizacijos pagal VPĮ;

3.2. su projekto vykdytoju yra pasirašyta projekto sutartis, pagal kurią projektas visa apimtimi ar iš dalies finansuojamas finansinės paramos lėšomis;

3.3. viešuoju pirkimu įsigyjamos prekės, paslaugos arba darbai yra pilnai ar iš dalies skirti projektui įgyvendinti ir pagal projekto sutartį jų įsigijimo išlaidas visa apimtimi ar iš dalies numatoma apmokėti finansinės paramos lėšomis.

4. Už visų vykdomų viešųjų pirkimų atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams yra atsakingas juos vykdantis projekto vykdytojas, partneris, centrinė perkančioji organizacija arba įgaliotoji organizacija, tačiau Apraše nurodytų dokumentų teikimą VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) ir kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais privalo užtikrinti projekto vykdytojas.

5. Šiame Apraše nustatytos pirkimų priežiūros priemonės ir tvarka netaikoma:

5.1. pirkimams, kai išlaidos prekėms, paslaugoms ir darbams įsigyti priskiriamos netiesioginėms išlaidoms, kurias paskirstant taikoma vienodo dydžio norma;

5.2. prekių, paslaugų ir darbų pirkimams, kurie vykdomi pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą, taip pat Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“;

5.3. pirkimams, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką.

6. Projektų vykdytojai Apraše nurodytus dokumentus ir informaciją CPVA teikia per Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinę sistemą, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami paštu arba elektroniniu paštu info@cpva.lt.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS

 

7. Projekto pirkimų planas rengiamas, teikiamas ir atnaujinamas vadovaujantis Administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.

8. Projekto pirkimų plane nurodomi visi pagal VPĮ planuojami vykdyti, vykdomi bei iki projekto sutarties įsigaliojimo įvykdyti pirkimai, skirti projektui įgyvendinti, įskaitant ir pirkimus, vykdomus per centrinę perkančiąją organizaciją, išskyrus tuos pirkimus, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką. CPVA, vertindama projekto pirkimų planą ir vykdydama pirkimų priežiūrą, tikrina tik pirkimus, neturinčius slaptumo žymos.

9. Projekto pirkimų planas gali būti keičiamas. Projekto pirkimų plano pakeitimai, pateikiant atitinkamai patikslintą (pakeistą) projektų pirkimų planą, turi būti pateikti CPVA įvertinti iki atitinkamo pirkimo pradžios, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

9.1. keičiasi numatyta pirkimo rūšis (prekės, paslaugos, darbai);

9.2. keičiasi pirkimą vykdantis subjektas;

9.3. keičiasi pirkimo suma. Šis papunktis netaikomas, kai vienas mažos vertės apklausos būdu pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti mažos vertės pirkimų ir nesikeičia bendra šiems pirkimams projekto pirkimų plane numatyta lėšų (pirkimų) suma;

9.4. keičiasi pirkimo objektas, įtraukiant naują projekto pirkimų plane nenumatytą prekę, paslaugą ar darbus. Šis papunktis netaikomas, jei įtraukiami papildomi projekto pirkimų plane jau numatytų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai, kurių įsigijimas neprieštarauja projekto sutarčiai;

9.5. keičiasi pirkimo būdas. Šis papunktis netaikomas, kai vietoj apklausos numatoma vykdyti supaprastintą (atvirą) konkursą arba vietoj supaprastinto atviro konkurso numatoma vykdyti atvirą konkursą;

9.6. numatomas naujas pirkimas. Šis papunktis netaikomas, kai vienas mažos vertės apklausos būdu pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti mažos vertės pirkimų.

10. Kiti projekto pirkimų plano pakeitimai, turi būti pateikti CPVA pateikiant jai atitinkamai patikslintą (pakeistą) projekto pirkimų planą ne vėliau kaip su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto projekto pirkimų plano.

11. Išimtiniais atvejais, siekiant mažinti administracinę naštą projektų vykdytojams, veiklos projektuose projekto vykdytojai projekto pirkimų plano pakeitimus CPVA turi pateikti ne vėliau kaip per 30 dienų po to, kai CPVA pateikia išvadą dėl išlaidų deklaracijos, kurioje deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto projekto pirkimų plano. Šis punktas netaikomas projekto pirkimų plano pakeitimams, susijusiems su išlaidomis, deklaruojamomis galutinėje išlaidų deklaracijoje. Projekto pirkimų plano informacija pagal faktinę padėtį turi būti atnaujinta, pateikiant CPVA atitinkamus projekto pirkimų plano pakeitimus, iki galutinės išlaidų deklaracijos pateikimo.

12. Projekto pirkimų plano pakeitime pateikiama ir atnaujinama informacija apie atliktus, vykdomus bei planuojamus vykdyti pirkimus. Projekto pirkimų plano pakeitimus CPVA įvertina Administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

III SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDAI IR PIRKIMŲ PRIEŽIŪRAI TAIKOMI ATRANKOS KRITERIJAI

 

13. Pirkimų priežiūrą CPVA vykdo išankstinės pirkimų priežiūros ir (arba) paskesnės pirkimų priežiūros būdais, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Veiklos projektams ir Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose užsienyje įgyvendinamiems projektams (toliau – užsienyje įgyvendinami projektai) išankstinės pirkimų priežiūros būdas netaikomas ir pirkimų priežiūra vykdoma tik paskesnės pirkimų priežiūros būdu.

14. Ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo atnaujinto projekto pirkimų plano arba informacijos, kad projekto pirkimų planas, pateiktas kartu su paraiška nesikeičia,  gavimo iš projekto vykdytojo dienos CPVA atskiru raštu informuoja projekto vykdytoją apie atrinktus pirkimus, kuriems taikoma:

14.1. išankstinė pirkimų priežiūra (CPVA išankstinės pirkimo priežiūros būdą gali taikyti ir pirkimams, kurie buvo pradėti, tačiau nebuvo užbaigti iki projekto sutarties pasirašymo);

14.2. paskesnė pirkimų priežiūra.

15. CPVA projekto įgyvendinimo metu gali keisti išankstinei ir (ar) paskesnei pirkimų priežiūrai atrinktų pirkimų sąrašą, apie tai informuodama projekto vykdytoją raštu.

16. Projekto vykdytojas, laikydamasis Apraše nustatytų terminų, gali CPVA įvertinimui išankstinei  pirkimų priežiūrai  pateikti ir pirkimus, kuriems netaikoma išankstinė priežiūra. Projekto vykdytojas gali prašyti, kad  CPVA tokiems pirkimams taikytų tik vieną ar abu Aprašo 25 punkte numatytus išankstinės pirkimų priežiūros etapus.

17. Pirkimai, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia tvarka:

17.1. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti visus projekto pirkimus, kurių  planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didesnė nei 58 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) prekių ir paslaugų atveju bei didesnė nei 145 000 eurų be PVM darbams. Jeigu projekto įgyvendinimo eigoje pirkimų planas pakeičiamas ir jame atsiranda naujų pirkimų, atitinkančių šiame papunktyje numatytą sutarties vertę, tokie pirkimai turi būti pateikti išankstinei pirkimų priežiūrai. Personalo mokymų projektams taikomas tik šiame papunktyje  numatytas išankstinės pirkimų priežiūros atrankos būdas (t. y. Aprašo 17.2–17.3 papunkčiai netaikomi); 

17.2. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti projekto, kurio planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didžiausia projekte, jei nei vienas projekto pirkimas neatitinka 17.1 papunktyje numatytos sąlygos. Jei pirkimas išankstinei pirkimų priežiūrai buvo atrinktas vadovaujantis Aprašo 17.2 papunkčiu ir projekto įgyvendinimo eigoje pasikeitus pirkimų planui atsiranda naujas projekto lėšomis finansuojamas pirkimas, kurio vertė didesnė nei prieš tai išankstinei priežiūrai atrinkto pirkimo, šis naujas pirkimas taip pat turi būti pateiktas išankstinei pirkimų priežiūrai;

17.3. jei projekto rizika didelė, CPVA išankstinės pirkimų priežiūros būdu turi patikrinti ne mažiau kaip 50 procentų visų projekto pirkimų, įskaitant  ir pagal Aprašo 17.1 ar 17.2 papunkčius atrinktus pirkimus (t. y. šie pirkimai patenka į 50 procentų visų projektų pirkimų imtį). Pasikeitus projekto rizikos vertinimui ir Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinei sistemai automatiškai pakeitus projekto rizikos įvertinimą, vykdant naują projekto pirkimų atranką taikomas aktualus projekto rizikos vertinimas. Pagal šį papunktį išankstinei priežiūrai atrenkant pirkimus, vadovaujamasi šia pirkimų atrankos tvarka:

17.3.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas didžiausios vertės pirkimas, kuris į išankstinės pirkimų priežiūros būdu tikrinamus pirkimus nepateko pagal Aprašo 17.1–17.2 papunkčius;

17.3.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros ir (ar) kelionių ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 17.3.1 papunktį;

17.3.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 17.3.1–17.3.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą). 

17.4. Pakartotinai atliekamiems atviram konkursui, supaprastintam skelbiamam pirkimui, mažos vertės pirkimui ar neskelbiamoms deryboms bei supaprastintam neskelbiamam pirkimui, kai šie pirkimai atliekami jau prieš tai CPVA išankstinės priežiūros metu įvertintų atviro konkurso, skelbiamo supaprastinto konkurso ar mažos vertės pirkimo dokumentų pagrindu, Aprašo 25.1 papunktyje numatyta I etapo išankstinė pirkimų priežiūra netaikoma (t. y. netaikomas išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas). Tokie pakartotinai atliekami pirkimai įvertinami dokumentus pateikiant Aprašo 25.2 papunktyje numatyto II etapo išankstinei pirkimų priežiūrai. Jei pakartotinai atliekant pirkimą, kurio dokumentai jau buvo CPVA vertinti išankstinės priežiūros būdu, pakoreguojama tik techninė specifikacija ar kita pirkimo dokumentų dalis, ar įvykdžius kelių pirkimo dalių pirkimą, pakeičiami tik vienos pirkimo dalies dokumentai, CPVA I etapo išankstinei priežiūrai pateikiama tik pakoreguota pirkimo dokumentų dalis ar pakeistos atitinkamos pirkimo dalies dokumentai.

18. Pirkimai, kuriems taikoma paskesnė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia pirkimų priežiūros tvarka:

18.1. pirkimai, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 21 punkte, kurie nebuvo patikrinti išankstinės priežiūros būdu, turi būti patikrinti paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Šis papunktis netaikomas personalo mokymų projektams, veiklos projektams ir užsienyje įgyvendinamiems projektams;

18.2. personalo mokymų, veiklos bei užsienyje įgyvendinamų projektų atveju paskesnės pirkimų priežiūros būdu turi būti patikrinta:

18.2.1. ne mažiau kaip 30 procentų pirkimų (skaičiuojama nuo visų personalo mokymų projekto pirkimų), kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra, ir 

18.2.2. ne mažiau kaip 30 procentų veiklos projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų veiklos projekto pirkimų) ir

18.2.3. ne mažiau kaip 30 procentų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų). Paskesnei pirkimų priežiūrai pirkimai atrenkami pagal projektų vykdytojų pateiktą atnaujintą pirkimų planą (jeigu atnaujintas pirkimų planas pateiktas nebuvo, atranka atliekama pagal pirkimų planą, pateiktą kartu su paraiška).

19. Jei Aprašo 18.2 papunktyje numatytais atvejais vykdant paskesnę pirkimų priežiūrą 30-yje procentų iš eilės patikrintų to paties projekto pirkimų nenustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), kiti to paties projekto pirkimai netikrinami. Jei patikrintame pirkime (-uose) nustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), atitinkamai didinama paskesne pirkimų priežiūra tikrinamų pirkimų imtis, užtikrinant, kad kiti to paties projekto pirkimai būtų tikrinami tol, kol 30-yje procentų projekto pirkimų nenustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui.

20. Pirkimai paskesnei priežiūrai pagal Aprašo 18.2 papunktį atrenkami (t. y. į 30 procentų tikrinamų pirkimų imtį įtraukiami) vadovaujantis šia pirkimų atrankos tvarka:

20.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas vienas didžiausios vertės pirkimas;

20.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros ir (ar) kelionių ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 20.1 papunktį;

20.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 20.1–20.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą). 

20.4. nustačius VPĮ pažeidimą konkretaus pirkimo atveju, Aprašo 19 punkte numatyta tvarka didinant tikrinamų pirkimų imtį, turi būti patikrintas analogiškas savo objektu pirkimas (jeigu toks pirkimas yra numatytas projekto pirkimų plane).

21. Į tikrinamą pirkimų, išskyrus veiklos projektų pirkimus, imtį neįtraukiami:

21.1. pirkimai, atlikti per centrinę perkančiąją organizaciją. Pagrindinės sutarties sudarymo bei vykdymo atitiktis VPĮ tikrinama, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

21.3. pirkimai, kai pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.4. pirkimai, kuriuos atlikus sudarytos preliminarios sutartys, kurių pagrindu sudarytos pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM (pvz., įstaiga sudarė preliminarią kelionių pirkimo–pardavimo sutartį, pagal šią sutartį, atnaujinant tiekėjų varžymąsi, numatoma sudaryti dvi projekto lėšomis finansuotinas pagrindines pirkimo sutartis, kurių kiekvienos vertė – 500 eurų). Atnaujinto varžymosi vykdymas ar pagrindinės sutarties sudarymo be atnaujinto varžymosi atitiktis VPĮ, tikrinamas, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.5. bendrosioms įstaigos reikmėms skirti pirkimai, kuriuose numatytas fiksuoto įkainio kainodaros būdas, pagal kuriuos numatoma projekto lėšomis įsigyti prekių, paslaugų ar darbų už vertę, mažesnę kaip 3 000 eurų be PVM;

21.6. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

21.7. VPĮ 10 straipsnyje „numatytais atvejais.

22. Į tikrinamų veiklos projektų pirkimų imtį neįtraukiami:

22.1. pirkimai, atlikti per centrinę perkančiąją organizaciją;

22.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

22.3. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su veiklos projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

22.4. VPĮ 10 straipsnyje numatytais atvejais.

23. Aprašo 21-22 punktuose numatytais atvejais CPVA vertina, ar įvykdyto pirkimo ir (ar) sudarytos pirkimo sutarties objektas, jo kiekis, vertė, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminas atitinka projekto sutartį.

IV SKYRIUS

IŠANKSTINĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

24. Išankstinė pirkimų priežiūra skirta galimų pirkimo procedūrų pažeidimų prevencijai ir vykdoma atliekant išankstinį pirkimo dokumentų ir viešojo pirkimo procedūrų bei pirkimo sutarties įvertinimą.

25. Išankstinė priežiūra vykdoma dviem tikrinimo etapais:

25.1. I etapas – pirkimo dokumentų įvertinimas projekto vykdytojui dar nepradėjus vykdyti pirkimo;

25.2. II etapas – po I-ojo etapo atliktų viešųjų pirkimo procedūrų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto įvertinimas prieš pasirašant pirkimo sutartį su dalyviu, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu; taip pat tikrinama, kai pirkimas buvo pradėtas vykdyti anksčiau nei buvo pasirašyta projekto sutartis, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta.

26. Pirkimo dokumentus išankstiniam pirkimo derinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki planuojamo pirkimo pradžios.

27. Atliktų viešųjų pirkimo procedūrų dokumentus ir pirkimo sutarties projektą CPVA įvertinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po to, kai priimamas sprendimas sudaryti pirkimo sutartį.

28. Išankstiniam įvertinimui pateiktus dokumentus CPVA įvertina vidaus procedūrose nustatyta tvarka ir rekomendacijas pateikia projekto vykdytojui per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Jei išankstiniam pirkimo įvertinimui trūksta dokumentų ar informacijos, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo trūkstamų dokumentų ar informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos.

29. Pakartotiniam įvertinimui išankstinės pirkimų priežiūros atveju dokumentai neteikiami, išskyrus šiuos atvejus, kai CPVA nepateikia konkrečių siūlomų pirkimo dokumentų formuluočių ir: 

29.1. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės patikslinti techninę specifikaciją ir (arba);

29.2. pagal CPVA pastabas būtina skaidyti pirkimą į dalis ir atitinkamai būtina iš esmės koreguoti kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams ir (ar) techninę specifikaciją, ir (ar) kitas pirkimo sąlygas, ir (arba);

29.3. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės koreguoti pasiūlymų vertinimo kriterijus (pvz., mažiausios kainos kriterijų keisti į ekonominio naudingumo kriterijų) ar iš esmės koreguoti ekonominio naudingumo kriterijus ir (ar) parametrus, ir (ar) jų lyginamuosius svorius.

30. CPVA, atlikusi pirkimo dokumentų vertinimą, Aprašo 29 punkte numatytais atvejais projektų vykdytojų raštu paprašo patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam įvertinimui. Pirkimo dokumentai pakartotiniam CPVA vertinimui turi būti pateikti per CPVA numatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, išskyrus išimtinius atvejus, kai projekto vykdytojas CPVA pagrindžia ilgesnio termino poreikį. Pakartotinis pirkimo dokumentų įvertinimas atliekamas Aprašo 28 punkte numatytais terminais.

31. Projekto vykdytojas išankstinės pirkimų priežiūros I ar II etape CPVA teikia dokumentų kopijas, nurodytas Aprašo priede.

32. Pasirašytos pirkimo sutarties kopija kartu su pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo kopija (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį), taip pat pirkimo sutarties pakeitimų bei sutarties įvykdymo užtikrinimo pratęsimo, jei tokių buvo, kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos šio pirkimo išlaidos.

33. Išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto derinimas neprilygsta išlaidų tinkamumo įvertinimui.

V SKYRIUS

PASKESNĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

34. Paskesnė pirkimų priežiūra skirta pasibaigusio pirkimo dokumentų, pirkimo procedūrų ir vykdomos (-ytos) pirkimo sutarties įvertinimui. Paskesnės pirkimų priežiūros metu vykdomas įvykusio pirkimo dokumentų ir procedūrų bei pirkimo sutarties vykdymo (keitimo, jei toks buvo) įvertinimas, tikrinant projektų vykdytojų pateiktus prašymus išlaidoms apmokėti ar prašymus išlaidoms kompensuoti, ar išlaidų deklaraciją, ir nustatant išlaidų atitiktį finansavimo reikalavimams.

35. Paskesnė pirkimų priežiūra taikoma:

35.1. veiklos projektams;

35.2. užsienyje įgyvendinamiems projektams;

35.3. personalo mokymų projektų pirkimams, kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra;

35.4.  pirkimams, kurių pirkimo sutartys, pradėtos vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo;

35.5. pirkimams, kuriems nebuvo taikoma išankstinė pirkimų priežiūra.

36. Pirkimai, atrinkti paskesnei pirkimų priežiūros patikrai, turi būti pateikti CPVA vertinimui ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija. 

37. Projekto vykdytojas paskesnės pirkimų priežiūros etape CPVA teikia dokumentų, nurodytų Aprašo priede, kopijas.

VI SKYRIUS

KITOS BENDROS NUOSTATOS

 

38. Dokumentai, kuriuos vadovaujantis VPĮ, perkančioji organizacija paskelbė Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) viešai (pvz., pirkimo sutartį, laimėtojo pasiūlymą), CPVA gali būti neteikiami. Tokiu atveju, projekto vykdytojas nurodo, kokių dokumentų jis neteikia, nes jie yra paskelbti CVP IS. Jeigu dėl dokumente esančios konfidencialios informacijos ar kitų priežasčių, CVP IS yra paskelbtas ne visas dokumentas, projekto vykdytojas CPVA turi pateikti visą dokumentą (ne tik CVP IS nepaskelbtą dokumento dalį).

39. Jeigu pirkimai vykdomi elektroninėmis priemonėmis, CPVA gali būti pateikiama prieiga prie CVP IS vykdyto pirkimo arba pateikiami elektroniniai dokumentai.

40. CPVA gali paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir (ar) dokumentus, susijusius su pirkimais. Šie įpareigojimai turi būti įvykdyti per prašyme nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos ir ilgesnis nei 7 darbo dienos.

41. CPVA konsultuoja projekto vykdytojus Aprašo taikymo klausimais.

 

VII SKYRIUS

NUOSTATOS DĖL PAŽEIDIMŲ VYKDANT PIRKIMUS

 

42. Įtarus, kad vykdant viešąjį pirkimą ar pirkimo sutartį, buvo pažeistas VPĮ, CPVA, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą.

_____________________


 

Vidaus saugumo fondo projektų

pirkimų, vykdomų juridinių asmenų,

kurie yra perkančiosios organizacijos

pagal Lietuvos Respublikos viešųjų

pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo

priedas

 

 

DOKUMENTŲ, KURIE TURI BŪTI TEIKIAMI CPVA, ATSIŽVELGIANT Į PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDĄ, SĄRAŠAS

Nr.

Dokumento pavadinimas

Išankstinė pirkimų priežiūra (I etapas)

Išankstinė pirkimų priežiūra iki pirkimo sutarties pasirašymo

(II etapas)

Paskesnė pirkimų priežiūra

1.

Pirkimo dokumentai (pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kvietimas dalyvauti pirkime)

 

2.

Tiekėjams išsiųstas kvietimas dalyvauti pirkime, tiekėjams išsiųstos pirkimo sąlygos, pirkimų žurnalo kopija su nurodytu teikiamu pirkimu, apklausos pažyma ir kiti priedai

 

 

3.

Jei pirkimas vykdomas pagal įgaliojimą – įgaliojimas

 

4.

Paskelbti pirkimo dokumentai

 

5.

Skelbimas apie pirkimą (taikoma tik tarptautinių skelbiamų pirkimų atveju)

 

6.

Tiekėjams siųsti pirkimo dokumentų paaiškinimai ir patikslinimai (jei pirkimas vykdytas per CVP IS*, paaiškinimai, patikslinimai turi būti paskelbti CVP IS)

 

7.

Pripažintas laimėjusiu tiekėjo pasiūlymas su priedais

 

8.

Atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, jei vertinta pagal mažiausios kainos vertinimo kriterijų, arba visų – jei vertinta pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų

 

9.

Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 15 str. 5 d. reikalavimus atitinkantį perkančiosios organizacijos sprendimą (pagrindimą) nepirkti prekių, paslaugų ar darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos katalogo (jei perkamos prekės, paslaugos ar darbai, yra numatyti šiame kataloge)

 

10.

Susirašinėjimas su tiekėjais

 

11.

Viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų ) komisijos protokolai

 

12.

Viešųjų pirkimų tarnybos ar kitų kontroliuojančių institucijų išvados dėl techninės specifikacijos projekto, jei tokios buvo

 

13.

Viešųjų pirkimų tarnybos ar kitų kontroliuojančių institucijų išvados dėl pirkimo procedūrų, jei tokios buvo

 

14.

Skundai, pretenzijos ir atsakymai, jei tokie buvo

 

15.

Teismo nutartys, sprendimai ar ieškiniai teismui, jei tokių buvo

 

16.

Pirkimo sutarties projektas

 

 

17.

Pasirašyta pirkimo sutartis

 

 

18.

Pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas (jei toks numatytas)

 

 

19.

Pasirašyti pirkimo sutarties pakeitimai / papildomi susitarimai / pratęsimai

 

 

20.

Jei vykdomas neskelbiamas pirkimas iš vieno tiekėjo ir šio pirkimo vertė didesnė kaip 15 000 eurų perkant prekes ir (ar) paslaugas ir didesnė kaip 50 000 eurų perkant darbus, privalu pateikti laisvos formos projekto vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą deklaraciją, kurioje patvirtinama, kad perkančiosios organizacijos darbuotojai, dalyvavę svarstant ir (ar) priimant sprendimus, susijusius su šiuo pirkimu, įskaitant pirkimo sutarties sudarymą, nėra susiję** su tiekėju.

 

 

 

Pastabos:

* CVP IS – Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema

** Darbuotojas laikomas susijusiu su tiekėju esant aplinkybėms, galinčioms sukelti interesų konfliktą taip, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatyme.