Logo  Description automatically generated

vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS reguliavimo tarybos 2018 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. O3E-314 „DĖL Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2023 m. balandžio 19 d. Nr. O3E-447

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3 dalimi, 2017m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2023 m. balandžio 11 d. pažymą Nr. O5E-301 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikų pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2018 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):

1.1. Pakeisti Metodikos 14.1.1.5 papunktį ir išdėstyti jį taip:

14.1.1.5. gamtinių dujų įsigijimo, laikymo gamtinių dujų saugykloje ir transportavimo iki ir (ar) iš gamtinių dujų saugyklų sąnaudas bei prognozuojamą gamtinių dujų pirkimo kainą, kuri nustatoma vadovaujantis Metodikos 12 punktu;“

1.2. Pakeisti Metodikos 14.1.2.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:

14.1.2.3. gamtinių dujų įsigijimo, laikymo gamtinių dujų saugykloje ir transportavimo iki ir (ar) iš gamtinių dujų saugyklų sąnaudas bei prognozuojamą gamtinių dujų pirkimo kainą, kuri nustatoma vadovaujantis Metodikos 12 punktu;“

1.3. Pakeisti Metodikos 14.3.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:

14.3.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamą vartotojų kainų indeksą (toliau – VKI), pakoreguotą efektyvumo rodikliu, kuris yra lygus 1 proc. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta OPEX(be DU) buvo mažesnė už Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį – atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, pakoreguotą pagal Metodikos (11) formulę. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų OPEX(be DU) apimtis buvo didesnė už Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį ir Operatorius nepagrindė šio viršijimo – atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį, pakoreguotą pagal Metodikos (11) formulę. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX (be DU) dydis skaičiuojamas:

14.3.1.1. ekonomiškai pagrįstas metinis OPEX(be DU) dydis pirmiems reguliavimo periodo metams, yra apskaičiuojamas pagal (1) formulę:

 

, Eur (1)

 

čia:

OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt-1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudų (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinių, rinkodaros ir pardavimo sąnaudų, kitų paskirstomų sąnaudų praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatyta arba faktinė pagrįsta šių sąnaudų metinė apimtis, Eur, kuri yra pakoreguojama (t-3), (t-2) ir (t-1) metų VKI pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų, pagal Metodikos (11) formulę:

 

 

, Eur (11)

 

čia:

OPEXt-1(be DU) pakoreguotas – Tarybos nustatytos arba faktinės remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais), pakoreguotos (t-3), (t-2) ir (t-1) metų VKI pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų, Eur;

OPEXt-1(be DU) – Tarybos nustatytos arba faktinės remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais), Eur;

It-n (faktinis) – faktinis VKI pokytis (t-1), (t-2) ir (t-3) metais, nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

It-n (prognozuotas) – prognozuotas VKI pokytis (t-1), (t-2) ir (t-3) metais, naudotas nustatant remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudas, personalo sąnaudas (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudas, kitas paskirstomas sąnaudas (t-n) metais;

 

It – prognozuojamas VKI pokytis t metams, proc. Jis nustatomas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų. Nesant Finansų ministerijos duomenų, nustatoma pagal Lietuvos banko duomenis;

It+prognozuojamas VKI pokytis t+1 metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų. Nesant Finansų ministerijos duomenų, nustatoma pagal Lietuvos banko duomenis;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;

14.3.1.2. visais kitais metais, einančiais po pirmųjų naujojo reguliavimo periodo metų, OPEX (be DU) apimtis kiekvieniems metams nustatoma pagal VKI pokytį, nurodytą Finansų ministerijos pateiktame paskutiniame ekonominės raidos scenarijuje, ir efektyvumo koeficientą. Antrųjų–penktųjų metų OPEX(be DU) skaičiuojamas pagal (2) formulę:

 

; Eur (2)

 

čia:

OPEXt+n (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+n metais (antraisiais–penktaisiais reguliavimo periodo metais);

OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės sąnaudos, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais);

It+n – prognozuojamas VKI pokytis t+n metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų. Nesant Finansų ministerijos duomenų, nustatoma pagal Lietuvos banko duomenis;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;

14.3.1.3. jeigu VKI pokytis ≤ 1 proc., tai OPEX(be DU) sąnaudos nekoreguojamos (paliekamos to paties dydžio);

14.3.1.4. kiekvienais metais perskaičiuojant OPEX(be DU) pagal Metodikos 1 ir 2 formules vertinami aktualūs Finansų ministerijos pateikti duomenys pagal paskutinį ekonominės raidos scenarijų, t. y. pakoreguojami anksčiau naudoti prognoziniai duomenys pagal faktinius duomenis. Taip pat Operatoriui pagrindus Tarybai, įvertinami  planuojami reikšmingi OPEX(be DU) pokyčiai, patiriami ilgiau nei vienerius metus ir sudarysiantys ne mažiau nei 1 proc. Operatoriui einamiesiems (t) metams nustatytos perdavimo paslaugos pajamų viršutinės ribos (Pt), atsiradę dėl teisės aktuose numatytų naujų Operatoriaus funkcijų, kurių nebuvo galima numatyti nustatant metines perdavimo paslaugos pajamas (Ppso) pirmiesiems reguliavimo periodo metams, ir (ar) dėl Operatoriaus įgyvendintų su Taryba suderintų investicijų. Šiuo atveju, pagrįsdamas sąnaudų pokytį, Operatorius turi pateikti:

14.3.1.4.1. tikslią teisės akto nuostatą, numatančią naują Operatoriaus funkciją;

14.3.1.4.2. ateinančių (t+1) metų papildomų prognozuojamų sąnaudų dydį pagrindžiančius dokumentus (su tiekėjais sudarytas sutartis dėl papildomų paslaugų teikimo, iš tiekėjų gautus pasiūlymus ir (ar) jų apklausos rezultatus dėl reikalingų papildomų paslaugų kainų ar kt.).“

1.4. Pakeisti Metodikos 14.4.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:

14.4.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamą vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytį ir efektyvumo rodiklį. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta darbo užmokesčio sąnaudų apimtis buvo mažesnė už Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, pakoreguotą pagal Metodikos (31) formulę. Jeigu Operatoriaus praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų darbo užmokesčio sąnaudos buvo didesnės už Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį ir Operatorius nepagrindė šio viršijimo – atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų apimtį, pakoreguotą pagal Metodikos (31) formulę. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus vidutinį pasiektą faktinį efektyvumą per laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Operatoriaus reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, bei kitus nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų / pajamų nuokrypius, įskaitant ir nuokrypius dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX(DU) dydis skaičiuojamas:

14.4.1.1. ekonomiškai pagrįstas darbo užmokesčio sąnaudų dydis pirmiems reguliavimo periodo metams yra apskaičiuojamas pagal (3) formulę:

 

, Eur (3)

 

čia:

OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t+1 metais (pirmais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt-1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais), nustatytos pagal Metodikos 14.4.1 papunktį, Eur, kurių apimtis yra pakoreguojama (t-3), (t-2) ir (t-1) metų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų, pagal (31) formulę:

 

, Eur (31)

 

čia:

OPEXt-1(DU) pakoreguotas – Tarybos nustatytos arba faktinės darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais), pakoreguotos (t-3), (t-2) ir (t-1) metų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

OPEXt-1(DU) – Tarybos nustatytos arba faktinės darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais praėjusio reguliavimo periodo metais);

ΔDUt-n (faktinis) – faktinis vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis atitinkamai (t-1), (t-2) ir (t-3) metais, nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

ΔDUt-n (prognozuotas) – prognozuotas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis (t-1), (t-2) ir (t-3) metais, naudotas nustatant darbo užmokesčio sąnaudas (t-n) metais;

ΔDUt – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

ΔDUt+1 – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t+1 metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

e – efektyvumo koeficientas, kuris lygus pusei Finansų ministerijos skelbiamo vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčio (proc.), bet ne didesnis nei 1,5 proc.;

14.4.1.2. visais kitais metais, einančiais po pirmųjų naujo reguliavimo periodo metų, šių sąnaudų apimtis kiekvieniems metams nustatoma įvertinus Finansų ministerijos prognozuojamą vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytį ateinantiems metams ir efektyvumo rodiklį. Darbo užmokesčio sąnaudos antriesiems–penktiesiems reguliavimo periodo metams skaičiuojamos pagal (4) formulę:

 

; Eur (4)

 

čia:

OPEXt+n(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos antraisiais–penktaisiais reguliavimo periodo metais, Eur;

OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos pirmaisiais reguliavimo periodo metais, Eur;

ΔDUt+n – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis n-tiesiems metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

e – efektyvumo koeficientas, kuris lygus pusei Finansų ministerijos skelbiamo vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčio (proc.), bet ne didesnis nei 1,5 proc.;

14.4.1.3. jeigu pagal 3 arba 4 formulę skaičiuojamų OPEX(DU) sąnaudų ateinančių metų reikšmė gaunama mažesnė, nei prieš tai buvusių metų, OPEX(DU) sąnaudos ateinantiems metams paliekamos to paties dydžio;“

1.5. Pakeisti Metodikos 14.4.2 papunktį ir išdėstyti jį taip:

14.4.2. kiekvienais metais perskaičiuojant OPEX(DU) pagal Metodikos 3 ir 4 formules vertinami aktualūs Finansų ministerijos pateikti duomenys pagal paskutinį ekonominės raidos scenarijų, t. y. pakoreguojami anksčiau naudoti prognoziniai duomenys pagal faktinius duomenis. Taip pat, Operatoriui pagrindus Tarybai, perskaičiuojant OPEX(DU), įvertinami  planuojami reikšmingi OPEX(DU) pokyčiai, sudarysiantys ne mažiau nei 1 proc. Operatoriui einamiesiems (t) metams nustatytos perdavimo paslaugos pajamų viršutinės ribos (Pt), atsiradę dėl teisės aktuose numatytų naujų Operatoriaus funkcijų, kurių nebuvo galima numatyti nustatant metines perdavimo paslaugos pajamas (Ppso) pirmiesiems reguliavimo periodo metams, ir (ar) dėl Operatoriaus įgyvendintų su Taryba suderintų investicijų. Šiuo atveju, pagrįsdamas sąnaudų pokytį, Operatorius turi pateikti tikslią teisės akto nuostatą, numatančią naują Operatoriaus funkciją. Papildomų OPEX(DU) dydis nustatomas atsižvelgiant į Tarybos nustatytą OPEX(DU) pasibaigusiems metams, pasibaigusiais metais Operatoriaus perdavimo veiklai priskirtų darbuotojų etatų skaičių, reikalingą papildomų etatų skaičių ateinantiems (t+1) metams.“

1.6. Pakeisti Metodikos 15 punktą ir išdėstyti jį taip:

15. Gamtinių dujų metinės perdavimo paslaugos pajamos (Ppso) skaičiuojamos pagal (7) formulę:

 

Ppso= Spso + ROIpso + P∆.; Eur (7)

 

čia:

Spso – nustatytos metinės perdavimo paslaugos bazinės sąnaudos, skaičiuojamos:

 

Spso = OPEX(be DU) + CL + CDA + OPEXDU + C+  CCBCA + CINO; Eur (8)

 

čia:

OPEX(be DU) – nustatytos perdavimo paslaugos operacinės sąnaudos skaičiuojamos pagal Metodikos 14.3 papunktį, Eur;

 

OPEX (be DU) = CM + C+ CA + CS + CO; Eur (9)

 

čia:

C– remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos, Eur;

CP – personalo sąnaudos be darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudų, Eur;

CA – administracinės sąnaudos, Eur;

C– rinkodaros ir pardavimų sąnaudos, Eur;

CO – kitos paskirstytinos sąnaudos, Eur.

CL – gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.1 papunktį, Eur;

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.2 papunktį, Eur;

OPEXDU – darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įnašų į garantinį fondą sąnaudos skaičiuojamos pagal Metodikos 14.4 papunktį, Eur;

CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 14.5. papunktį, Eur;

CCBCA – metinės kompensacijų, mokamų kitų šalių Operatoriams pagal nacionalinių reguliavimo institucijų ir (ar) Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros (ACER) sprendimus dėl tarpvalstybinio sąnaudų paskirstymo pagal 2013 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentą (ES) Nr. 347/2013 dėl transeuropinės energetikos infrastruktūros gairių, įgyvendinant Europos Sąjungos bendro intereso projektus (angl. Projects of Common Interest, PCI), sąnaudos bei su jomis susijusios pagrįstos metinės palūkanų sąnaudos, kai tokių kompensacijų  vertė nėra įtraukiama į reguliuojamąją turto vertę, Eur;

CINO – Operatoriaus energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų dalis, finansuojama per reguliuojamas gamtinių dujų kainas, kuri negali sudaryti daugiau kaip 0,5 proc. Tarybos nustatyto metinio pajamų lygio (vertinamas Operatoriaus kreipimosi dėl energetikos inovacijos metu galiojantis Tarybos nustatytas pajamų lygis, iš jo eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir reguliavimo sąskaitos dydį apskaičiuotą pagal Metodikos 18 punktą), skaičiuojama atsižvelgiant į Metodikos 251 punktą, Eur. Ūkio subjektas prie su energetikos inovacijų plėtojimu susijusių išlaidų ne mažesne dalimi, negu skyrė Taryba turi prisidėti iš nuosavų ir (ar) skolintų lėšų. Jeigu Ūkio subjekto diegiamai energetikos inovacijai skiriama kitų institucijų ir (ar) fondų parama, paramos dydžiu lygiomis dalimis mažinama Tarybos energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų, finansuojamų per reguliuojamas kainas, dalis ir Ūkio subjekto nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis finansuota energetikos inovacijos sąnaudų dalis;

ROIpso – pagal Metodikos 14.6.1 papunktį suskaičiuota perdavimo veiklos investicijų grąža, Eur;

P∆ – nepakankamos ir perteklinės pajamos, gautos už perdavimo paslaugas, bazinių sąnaudų, koreguotinų pagal Metodiką, nuokrypiai, investicijų grąžos neatitiktis ir kiti pagrįsti sąnaudų / pajamų nuokrypiai nuo Tarybos nustatytų ar suderintų rodiklių, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai ir yra kaupiami reguliavimo sąskaitojeapskaičiuotoje vadovaujantis Metodikos šio skyriaus II skirsnyje numatytais principais.“

1.7. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 17.2 papunktį.

1.8. Pakeisti Metodikos 17.5 papunktį ir išdėstyti jį taip:

17.5. Metodikos 17.51 papunktyje nurodyti teigiami ir (ar) neigiami nekontroliuojamų sąnaudų nuokrypiai bei kiti dėl nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų nuokrypiai, nurodyti Metodikos 17.52 papunktyje (Cx). Metodikos 17.52 papunktyje nurodyti sąnaudų nuokrypiai (Cx) vertinami skaičiuojant ateinančių (t+1) metų gamtinių dujų metinės perdavimo paslaugos pajamas (Ppso) tik tais atvejais, kai tenkinami visi Metodikos 17.53 papunktyje numatyti kriterijai.“

1.9. Papildyti Metodiką 17.51 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

17.51. Nekontroliuojamų sąnaudų nuokrypiais (∆S) laikomi:

17.51.1. pasibaigusių (t-1) metų technologinių sąnaudų pokytis ir (ar) apyvartinių taršos leidimų sąnaudų pokytis dėl didesnių / mažesnių nei prognozuota faktinių gamtinių dujų įsigijimo kainų ir kiekių, neviršijančių Metodikos 14.1 papunktyje nustatytų apribojimų (ar) apyvartinių taršos leidimų kainų ir kiekių;

17.51.2. pasibaigusių (t-1) metų mokesčių sąnaudų pokytis;

17.51.3. pasibaigusių (t-1) metų nusidėvėjimo sąnaudų pokytis dėl planuotų ir faktiškai įgyvendintų su Taryba suderintų investicijų skirtumo;“

1.10. Papildyti Metodiką 17.52 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

17.52. Dėl nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylančiais sąnaudų nuokrypiais (CX) gali būti laikomi:

17.52.1. kiti ateinančių (t+1) metų ir (ar) pasibaigusių (t-1) metų OPEX(be DU) pokyčiai, atsiradę dėl teisės aktuose numatytų naujų Operatoriaus funkcijų, kurių nebuvo galima numatyti nustatant gamtinių dujų metines perdavimo paslaugos pajamas (Ppso) pirmiesiems reguliavimo periodo metams. Šiuo atveju, pagrįsdamas sąnaudų pokytį Operatorius turi nurodyti tikslią teisės akto nuostatą, numatančią naują Operatoriaus funkciją.

17.52.2. Operatoriaus pagrįstos pasibaigusiais (t-1) metais patirtos ir (ar) ateinančiais (t+1) planuojamos patirti papildomos OPEX(be DU), atsiradusios dėl teisės aktuose nustatytų naujų reikalavimų, kai Operatorius, remdamasis faktiniais duomenimis pagrindžia, kad pagal Metodikos 14.3  papunktį nustatytų ir (ar) pakoreguotų OPEX(be DU) nepakanka šiems naujiems teisės aktų reikalavimams įgyvendinti;

17.52.3. Operatoriaus pagrįstos pasibaigusiais (t-1) metais patirtos papildomos remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, priklausančios nuo transportuoto gamtinių dujų kiekio, vertinamos tais atvejais, kai:

17.52.3.1. pasibaigusiais (t-1) metais Operatoriaus gamtinių dujų perdavimo sistema transportuotas gamtinių dujų kiekis reikšmingai išauga lyginant su praėjusiais metais transportuotu gamtinių dujų kiekiu;

17.52.3.2. Operatorius pagrindžia papildomų remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudų priklausomybę nuo Operatoriaus gamtinių dujų perdavimo sistema transportuotų gamtinių dujų kiekio;

17.52.3.3. pagal Metodikos 14.3  papunktį nustatytų ir (ar) pakoreguotų OPEX(be DU) nepakanka šioms papildomoms sąnaudoms padengti.“

1.11. Papildyti Metodiką 17.53 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

17.53. Sąnaudų nuokrypiai (CX) vertinami skaičiuojant ateinančių (t+1) metų gamtinių dujų metinės perdavimo paslaugos pajamas (Ppso), kai:

17.53.1. Sąnaudų nuokrypis yra vienkartinis, t. y. nebus patiriamas vėlesniais reguliavimo periodo metais ir;

17.53.2. Operatorius pateikia ateinančių (t+1) metų prognozuojamų sąnaudų dydį pagrindžiančius dokumentus (su tiekėjais sudarytas sutartis dėl papildomų paslaugų teikimo, iš tiekėjų gautus pasiūlymus ir (ar) jų apklausos rezultatus dėl reikalingų papildomų paslaugų kainų ar kt.) ir (ar) nusidėvėjimo sąnaudų pokytį dėl planuotų ir faktiškai įgyvendintų su Taryba suderintų investicijų skirtumo.“

1.12. Papildyti Metodiką 17.54 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

17.54. Pagal Metodikos 17.52–17.53 papunkčius apskaičiuoti ateinančių (t+1) metų sąnaudų nuokrypiai (CX, t+1) vertinami tik tuo atveju, jeigu šie nuokrypiai sudaro ne mažiau nei 1 proc. Operatoriui einamiesiems (t) metams nustatytos perdavimo paslaugos pajamų viršutinės ribos (PPSO), apskaičiuotos pagal Metodikos 15 punktą.“

1.13. Papildyti Metodiką 17.6 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

17.6. Investicijų grąžos skirtumas (∆ROIpso), kaip numatyta Metodikos 14.6.2 papunktyje, skaičiuojamas pagal Metodikos (101) formulę:

 

; Eur (101)

 

čia:

∆ROIpso – investicijų grąžos skirtumas dėl protingumo kriterijų atitinkančios investicijų grąžos normos, nustatomos pagal vidutinę svertinę kapitalo kainos (WACC) pasikeitimo, Eur;

r (t-2) – protingumo kriterijų atitinkanti investicijų grąžos norma, nustatoma pagal vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC), proc., vertinta nustatant pasibaigusių (t-1) metų Operatoriaus gamtinių dujų perdavimo pajamų viršutinę ribą;

RABpso – gamtinių dujų perdavimo paslaugai priskirtino reguliuojamo turto vertė, apskaičiuota pagal Metodikos (6) formulę, Eur;

r (t-1) – aktuali pasibaigusiems (t-1) metams paskelbta protingumo kriterijų atitinkanti investicijų grąžos norma, nustatoma pagal vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC), proc.,

p – projektas, kuriam skiriamas skatinimas pagal Investicijų grąžos normos nustatymo metodiką, Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką, ar diegiant pasiteisinusias energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuris buvo finansuojamas iš Operatoriaus nuosavų ir (ar) skolintų lėšų;

RABPSO,p – gamtinių dujų perdavimo paslaugai priskirtino reguliuojamo turto, sukurto projektu, kuriam skiriamas skatinimas pagal Tarybos Investicijų grąžos normos nustatymo metodiką, Tarybos Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką ar diegiant pasiteisinusias energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuris buvo finansuojamas iš Operatoriaus nuosavų ir (ar) skolintų lėšų, vertė, apskaičiuota pagal Metodikos (6) formulę, Eur;“

1.14. Pakeisti Metodikos 18 punktą ir išdėstyti jį taip:

18. Nustatant reguliavimo sąskaitos dydį (P) antriesiems reguliavimo periodo metams (po penkerių reguliavimo periodo metų) ir pirmiesiems bei ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams (po dvejų ir ketverių reguliavimo periodo metų), jeigu koreguojama investicijų grąža pagal Metodikos 25 punktą, įvertinami reguliavimo sąskaitoje pagal Metodikos 17.1–17.5 papunkčius sukaupti nuokrypiai, o tretiesiems ir penktiesiems reguliavimo periodo metams (po pirmųjų ir trečiųjų reguliavimo periodo metų) bei pirmiesiems ir ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams (po dvejų ir ketverių reguliavimo periodo metų), jeigu nėra koreguojama investicijų grąža pagal Metodikos 25 punktą, įvertinami pagal Metodikos 17.1–17.3 ir 17.5 punktus sukaupti nuokrypiai.

Reguliavimo sąskaita reguliavimo periodo metams (P) apskaičiuojama pagal (11) formulę:

 

P = PQ – Pkal. + CG+ ∆S + Cx – C∆INO – ∆ROIpso; Eur  (11)

 

čia:

PQ – perdavimo paslaugos pajamų nuokrypis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal (10) formulę, Eur;

Pkal. – faktinės t-1 laikotarpio grynosios pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, Eur;

C– investicijų grąžos neatitiktis, apskaičiuojama pagal Metodikos 19−25 punktus;

∆S – pagal Metodikos 17.51 papunktį nustatyti nekontroliuojamų sąnaudų nuokrypiai, Eur;

Cx – pagal Metodikos 17.52 papunktį nustatyti sąnaudų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, Eur;

C∆INO – sąnaudų nuokrypiai dėl energetikos inovacijų įgyvendinimo, įvertinamos pagal Metodikos 252 punktą, Eur;

∆ROIpso – investicijų grąžos skirtumas dėl protingumo kriterijų atitinkančios investicijų grąžos normos, nustatomos pagal vidutinę svertinę kapitalo kainos (WACC), pasikeitimo, Eur.

1.15. Pakeisti Metodikos 19 punktą ir išdėstyti jį taip:

19. Jeigu dėl Operatoriaus veiklos efektyvumo, t. y. dėl OPEX(be DU) ir OPEXDU (toliau kartu – OPEX) suefektyvinimo, reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, o vėliau – ketverių ir visų penkerių reguliavimo periodo metų, investicijų grąža, įvertinus taikytinų korekcijų, atliktų vadovaujantis Metodikos 14 punktu, įtaką, yra didesnė, palyginti su nustatyta atitinkamų metų investicijų grąža, šios veiklos atitinkamų metų leistina investicijų grąža didinama 50 proc. OPEX efektyvumo dydžiu, tačiau ne daugiau nei 10 proc. metams, kuriais patirtas Operatoriaus veiklos efektyvumas, nustatytos investicijų grąžos, kuris yra skaičiuojamas pagal Metodikos (12) formulę. Operatoriui tinkamai pagrindus, pripažįstamas didesnis nei 10 proc. investicijų grąžos veiklos efektyvumas.

 

; Eur (12)

 

čia:

G – suma, kuria didinama leistina investicijų grąža, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

OPEXnust.,pso – nustatyta OPEX apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, pakoreguota atitinkamų metų faktiniais VKI pokyčiais ir vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų, Eur;

OPEXfakt.,pso – faktinė OPEX  apimtis per pirmus dvejus, vėliau – per ketverius reguliavimo periodo metus ir per visą reguliavimo periodą, priskirtina perdavimo paslaugai, Eur;

ROIpso - metams, kuriais patirtas Operatoriaus veiklos efektyvumas, nustatyta investicijų grąža perdavimo paslaugai, pakoreguota atsižvelgiant į atitinkamų metų WACC ir faktinį RAB atitinkamų metų pradžioje, Eur;“

1.16. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 20 punktą.

1.17. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 21 punktą.

1.18. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 23 punktą.

1.19. Pakeisti Metodikos 24 punktą ir išdėstyti jį taip:

24. Operatorius, mažindamas sąnaudas ir siekdamas didesnio efektyvumo bei investicijų grąžos, turi užtikrinti patikimą sistemos darbą ir vartotojų aptarnavimo kokybę. Vadovaujantis Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės, rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, gamtinių dujų perdavimo investicijų grąža pasibaigus reguliavimo periodui, įskaitant reguliavimo laikotarpio pratęsimą, sumažinama atitinkamai už kiekvieną perdavimo patikimumo rodiklį:

24.1. 1 proc., jei perdavimo patikimumo rodiklis, kuriam nustatytas minimalus lygis, pablogėjo nuo 5 iki 10 proc., palyginti su Tarybos nustatytu minimaliu lygiu;

24.2. 2 proc., jei perdavimo patikimumo rodiklis, kuriam nustatytas minimalus lygis, pablogėjo daugiau nei 10 proc., palyginti su Tarybos nustatytu minimaliu lygiu.“

1.20. Pakeisti Metodikos 25 punktą ir išdėstyti jį taip:

25. Jeigu po pirmų dvejų, vėliau – po ketverių reguliavimo periodo metų, ir pasibaigus visam reguliavimo periodui, nustatoma, kad faktinė investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinų korekcijų įtaką, viršijo Tarybos nustatytą dydį, apskaičiuojamas nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydis, kuriuo mažinamas reguliuojamos veiklos leistinas pajamų lygis antriesiems naujo reguliavimo periodo metams taip, kad Operatoriaus reguliuojamos veiklos faktinė investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinas korekcijas, sutaptų su Tarybos nustatytu leistinu investicijų grąžos dydžiu. Skaičiuojant nustatytos investicijų grąžos viršijimo dydį įvertinama:

25.1. Operatoriaus uždirbta faktinė investicijų grąža iš reguliuojamos veiklos; skaičiuojant investicijų grąžos neatitiktį (CG), ROI pokyčiams įvertinti naudojama faktinė reguliuojamo turto vertė metų, einančių prieš metus, kuriems nustatoma ar koreguojama pajamų viršutinė riba, pabaigai, t. y. įvertinamas skirtumas tarp atitinkamo tarifinio laikotarpio RAB prognozuojamo ir faktinio dydžio; jei WACC atitinkamam tarifiniam laikotarpiui Tarybos yra nustatoma vėliau, nei tam laikotarpiui patvirtinamas leidžiamųjų pajamų lygmuo, vertinant investicijų grąžos neatitiktį iš vėliau nustatomos WACC kylančiu ROI skirtumu tikslinama Bendrovei nustatyta to tarifinio laikotarpio normatyvinė (Tarybos patvirtinta) ROI suma;

25.2. Operatoriaus gautos papildomos pajamos, susijusios su reguliuojamų paslaugų ir (ar) produktų teikimu, kuriems teikti naudojami ar nenaudojami reguliuojamos veiklos ištekliai;

25.3. OPEX suefektyvinimas, suskaičiuotas pagal Metodikos 19 punktą;

25.4. investicijų grąžos pokytis, suskaičiuotas pagal Metodikos 24 punktą;

25.5. Metodikos 19–25 punktuose numatyta tvarka apskaičiuotą Tarybos nustatytos investicijų grąžos dydžio viršijimą, Operatorius privalo grąžinti Metodikos numatyta tvarka. Jei Tarybos nustatytos investicijų grąžos dydžio viršijimo grąžinimas išdėstomas per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį, įvertinama pinigų kaina. Pinigų kainos nustatymui taikoma skolinto kapitalo kainos viršutinė riba, nurodyta Tarybos tinklalapio skiltyje „WACC skaičiavimo duomenys“. Tais reguliavimo periodo metais, kai grąžinama didesnė nei Tarybos nustatyta Operatoriaus gauta investicijų grąža, pritaikoma ½ palūkanų normos;

25.6. tais metais, kurių investicijų grąžos viršijimo dydis yra vertinamas, Operatoriaus patirti teigiami ir (ar) neigiami nekontroliuojamų sąnaudų nuokrypiai (∆S), numatyti Metodikos 17.51 papunktyje, įvertinti skaičiuojant perdavimo paslaugos pajamas. Teigiamais (kai faktinės sąnaudos buvo didesnės nei prognozuotos) ∆S, kuriais nustatytos perdavimo paslaugos pajamos buvo didinamos, didinamas investicijų grąžos viršijimas, o neigiamais ∆S, kuriais nustatytos perdavimo pajamos buvo mažinamos, investicijų grąžos viršijimas mažinamas;

25.7. tais metais, kurių investicijų grąžos viršijimo dydis yra vertinamas, patirti nuo Operatoriaus nepriklausančių veiksnių kylantys teigiami ir (ar) neigiami sąnaudų nuokrypiai (CX), įvertinti skaičiuojant perdavimo paslaugos pajamas. Teigiamais (kai faktinės sąnaudos buvo didesnės nei prognozuotos) CX, kuriais nustatytos perdavimo paslaugos pajamos buvo didinamos, didinamas investicijų grąžos viršijimas, o neigiamais CX, kuriais nustatytos perdavimo pajamos buvo mažinamos, investicijų grąžos viršijimas mažinamas;

25.10. tų metų, kurių investicijų grąžos viršijimo dydis yra vertinamas, pajamų nuokrypiai (PQ), jau įvertinti nustatant perdavimo paslaugos pajamas. Neigiamais (kai faktinės pajamos buvo didesnės nei prognozuotos) PQ, kuriais nustatytos perdavimo paslaugos pajamos buvo mažinamos, mažinamas investicijų grąžos viršijimas, o teigiamais PQ, kuriais perdavimo paslaugos pajamos buvo didinamos, investicijų grąžos viršijimas didinamas;

25.11. į metų, kurių investicijų grąžos viršijimo dydis yra vertinamas nustatytas perdavimo paslaugos pajamas įtraukta ankstesnių metų investicijų grąžos viršijimo, įskaitant pinigų kainą, dalis. Šiomis sumomis didinama metų, į kurių nustatytas perdavimo paslaugos pajamas įtraukta investicijų grąžos viršijimo dalis, faktinė investicijų grąža.“

1.21. Papildyti Metodiką 251 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

251. Jeigu reguliuojamos veiklos pirmų dvejų reguliavimo periodo metų, ir (ar) vėliau – ketverių metų faktinės ir nustatytos, įvertinus investicijų grąžos korekciją dėl veiklos efektyvumo, investicijų grąžos skirtumas yra didesnis nei 10 proc. metų, kuriais susidaręs investicijų grąžos viršijimas yra vertinamas, perdavimo paslaugai Tarybos nustatytos investicijų grąžos sumos, Taryba turi teisę investicijų grąžą koreguoti ketvirtiesiems ir (ar) pirmiesiems reguliavimo periodo metams taip, kad Įmonės faktinė reguliuojamos veiklos investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinas korekcijas, sutaptų su Tarybos nustatytu leistinu investicijų grąžos dydžiu.“

1.22. Papildyti Metodiką 252 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

252. Jeigu pasibaigus visam reguliavimo periodui nustatoma, kad faktinė investicijų grąža, atsižvelgus į taikytinų korekcijų įtaką, buvo mažesnė už Tarybos nustatytą dydį dėl prognozuotų ir faktinių VKI ir (ar) vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčių skirtumo, šis OPEX sąnaudų skirtumas įvertinamas antriesiems naujo reguliavimo periodo metams OPEX sąnaudose. Šis OPEX sąnaudų skirtumas negali būti didesnis nei nustatytų OPEX sąnaudų, pakoreguotų atitinkamų metų faktiniais VKI pokyčiais ir vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokyčiais, nustatomais pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų, ir nepakoreguotų atitinkamų metų nustatytų OPEX sąnaudų skirtumas.“

1.23. Pakeisti Metodikos 251 punkto, 251.1, 251.2, ir 251.3 papunkčių numeraciją atitinkamai į 253, 254, 255 ir 256 punktus.

1.24. Pakeisti Metodikos 252 papunktį ir išdėstyti jį taip:

257. Operatoriui, diegiančiam energetikos inovacijas bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, Tarybai panaikinus teisę veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje ir (arba) per du metus nuo finansavimo energetikos inovacijoms ne bandomojoje aplinkoje taikymo pradžios Operatoriui nepradėjus vykdyti energetikos inovacijų bandymų, vartotojams grąžinamos visos Operatoriui skirtos, per reguliuojamas gamtinių dujų kainas įsisavintos, lėšos, susijusios su energetikos inovacijos diegimu, mažinant tolesnių metų pajamų lygį.“

1.25. Papildyti Metodiką 27.1.5 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

27.1.5. Lietuvos perdavimo sistemos sujungimo taškas su Lietuvos biodujų gamybos įrenginiais (vidinis įleidimo taškas).“

1.26. Pakeisti Metodikos 39.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:

39.3. Operatorius nustato pastoviosios dalies mokėjimo koeficientą (≤1) kiekvieniems reguliavimo periodo. Bendras pastovios dalies mokėjimo koeficientas gamtinių dujų perdavime nustatomas įvertinus atitinkamų metų sąnaudas, kurias tiesiogiai lemia perduodamų dujų apimtys;“

1.27. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 43 punktą.

1.28. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 44 punktą.

1.29. Pripažinti netekusiu galios Metodikos 46 punktą.

1.30. Pakeisti Metodikos 47 punktą ir išdėstyti jį taip:

47. Disbalanso neutralumo mokestis sistemos naudotojams metų eigoje yra išmokamas arba iš jų imamas dalimis, proporcingai transportuojamam ataskaitinio laikotarpio kiekiui bent tuo pačiu dažnumu, kuriuo sistemos naudotojams išrašomos atitinkamų mokesčių sąskaitos faktūros, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.“

1.31. Pakeisti Metodikos 50.2 papunktį ir išdėstyti jį taip:

50.2. pasibaigus reguliavimo periodo antriesiems ir ketvirtiesiems metams – duomenis nustatytai investicijų grąžai koreguoti;“

1.32. Pakeisti Metodikos 2 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2.         Nustatyti, nustatant OPEX(be DU) 2024–2028 metų reguliavimo periodui 2022 metams Tarybos nustatyta OPEX(be DU) sąnaudų metinė apimtis pagal Metodikos (11) formulę yra pakoreguojama tik (t-1) metų VKI pokyčiais, t. y. vertinamas tik (t-1) metų faktinis VKI pokytis, nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų (VKIt-1 (faktinis)) ir prognozuotas VKI pokytis, naudotas nustatant OPEX(be DU) sąnaudas (t-1) metais (VKIt-1 (prognozuotas)).

3.         Nustatyti, kad šiuo nutarimu pakeista Metodikos 19 ir 25 punktų redakcija taikoma skaičiuojant Operatoriui Tarybos nustatytos investicijų grąžos dydžio viršijimą už 2024 m. ir vėlesnius metus. Skaičiuojant Operatoriui Tarybos nustatytos investicijų grąžos dydžio viršijimą už ankstesnius nei 2024 metus taikoma Metodikos 19 ir 25 punktų redakcija, galiojusi iki šio nutarimo priėmimo.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                             Renatas Pocius

 


 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

2 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

Pavadinimas

V., pavardė

Kodas

Pareigos

Buveinės adresas

Telefonas

Telefonas

Faksas

Faksas

El. paštas

Tinklalapis

El. paštas

 

__________________DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI KOREGUOTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Perdavimo veikla

I

II

III

IV

V

I

20__

20__

20__

20__

20__

20__

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

I.1*

Qt

Prognozuotas bazinis gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

MWh, (MWh/ parą, metus)

I.2

Qtf

Faktinis t+1ųjų metų gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

„-“

II.1*

It

VKI pokytis, įvertinus efektyvumą, naudojamas ateinančių metų OPEX(be DU) skaičiavimui

proc.

II.2*

OPEX (be DU)t

nustatytas OPEX(be DU)t

tūkst. Eur

II.3**

OPEX

faktinis OPEX(be DU)f

„-“

(be DU)f

III.1*

OPEX (PROJ)t

Nustatytas OPEX(PROJ)t

Eur

III.2**

OPEX (PROJ)f

Faktinis OPEX(PROJ)f

Eur

IV.1*

ΔDUt

Nustatytas (prognozuotas) ΔDUįvertinus efektyvumą naudojamas ateinančių metų OPEX (DU) nustatyti

proc.

IV.2*

OPEX(DU)t

Nustatytas (prognozuotas) OPEX(DU)

tūkst. Eur

IV.2**

OPEX(DU)f

Faktinis OPEX(DU)f

tūkst. Eur

IV.4**

ΔDUtf

Faktinis (patikslintas) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

proc.

IV.5**

OPEX(DU)tf

Skaičiuotina OPEX(DU)tf reikšmė pagal faktinį (patikslintą ) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

tūkst. Eur

V.1*

CLt

Technologinės sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

V.2**

CLf

Technologinės sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

VI.1*

CDAt

Nusidėvėjimo sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

VI.2**

CDAf

Nusidėvėjimo sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

VII.1*

CT

Mokesčių sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

VII.2**

CTf

Mokesčių sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

VIII. 1**

Pkal

Faktinės t-1 laikotarpio pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo

tūkst. Eur

VIII.2*

Pprogn., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), prognozuotos

tūkst. Eur

VIII.3**

Pfakt., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), faktinės

tūkst. Eur

VIII.4

PQ

Pajamų (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), skirtumas

tūkst. Eur

VIII.5

PQ - Pkal

Nuokrypiai dėl pajamų nuokrypio, disbalanso neutralumo mokesčio dedamosios ir perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

IX.1*

WACC

Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais

proc.

IX.2*

RAB

Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė

tūkst. Eur

IX.3*

ROIt

Investicijų grąža, nustatyta

tūkst. Eur

IX.4**

ROIf

Investicijų grąža, faktinė

tūkst. Eur

IX.5

ROI(f-t)

Investicijų grąžos skirtumas

tūkst. Eur

IX.1*

OPEX
nustatyt.

OPEX(be DU)t + OPEX(DU)t

tūkst. Eur

IX.2**

OPEX faktinis

OPEX(be DU)f + OPEX(DU)f

tūkst. Eur

IX.3***

G

OPEX nustatyt.– OPEX faktinis

tūkst. Eur

x

x

x

x

IX.4***

Dydis, kuriuo koreguojama pajamų viršutinė riba dėl einamojo reguliavimo periodo

tūkst. Eur

x

x

x

x

IX.5*

Investicijų grąžos neatitiktis dėl praeito reguliavimo periodo

tūkst. Eur

x

x

x

IX.6

CG

Investicijų grąžos neatitiktis iš viso (dėl einamojo ir praeito regul. periodų)

tūkst. Eur

x

x

X.1

Cx

Kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

X.2

CINO

Sąnaudos skirtos energetikos inovacijoms

tūkst. Eur

XI.1

P

Nuokrypiai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje, iš viso (PQ - Pkal + CG + Cx)

XI.1*

Spso + ROIpso

Pajamų lygis (be reguliavimo sąskaitos), nustatytas

tūkst. Eur

XI.2*

Ppso, t

Pajamų lygis (įvertinus reguliavimo sąskaitą), nustatytas (Spso+ ROIpso + P)

tūkst. Eur

*Pradedama pildyti antriesiems reguliavimo periodo metams. Skaičiuojant sąnaudas antriesiems reguliavimo periodo metams įvertinamas skirtumas tarp praėjusio reguliavimo periodo nustatytų ir faktinių OPEX ir ROI.

** Pradedama pildyti tretiesiems reguliavimo periodo metais turint faktinius (patikslintus) pirmųjų metų duomenis ir pildant prognozuojamus duomenis tretiesiems metams.

*** Pradedama pildyti ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams, turint faktinius pirmųjų ir antrųjų metų duomenis, skaičiuojant IX.3 ir IX.4 eilučių rezultatus.

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

______________

 

part_30eb16d7ccd246718b400d79ace51441_end