rajono nespalvotas

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS  ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO 2021 METŲ METINĖS FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2022 m. balandžio 21 d. Nr. K-70

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, 11 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2, 3 ir 7 dalimis, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 26 straipsniu, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 7.3 papunktį, viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų, patvirtintų Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. K-278 „Dėl viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo“, 35.5 papunktį ir 36 punktą, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro 2021 metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (finansinės būklės ataskaitą, veiklos rezultatų ataskaitą, pinigų srautų ataskaitą, grynojo turto pokyčių ataskaitą, finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamąjį raštą) (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Algirdas Vrubliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2022 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. K-70

 

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO

2021 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2022 m. kovo 7 d.

 

I. BENDROJI DALIS

 

Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Alytaus rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

Įstaigos savininkė nuo 1997-09-25 Alytaus rajono savivaldybės taryba. Įstaigos buveinė yra Naujoji g. 48, LT62381 Alytus.

Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais, LR Vyriausybės nutarimais, galiojančiais teisės aktais, savininkės teises įgyvendinančios institucijos teisės aktais, įstaigos direktoriaus įsakymais ir įstatais.

Įstaiga yra juridinis asmuo, pelno nesiekianti viešoji įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, atsiskaitomąsias sąskaitas banke AB „Swedbank“, „Luminor Bank“ AS Lietuvos skyriuje.

Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos veikla neterminuota. Finansinių ataskaitų rinkinys sudarytas pagal 2018 metų paskutinės dienos duomenis.

Įstaigos identifikavimo numeris 193107218. Įregistruota 1997 m. rugsėjo 25 dieną. Registracijos Nr. VŠ97-6. Sveikatos priežiūros įstaigos veiklą apibrėžia 1999-06-30 asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 367, išduota Valstybinės akreditavimo tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai: gerinti žmonių sveikatą, sumažinti mirtingumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

Pagrindinės įstaigos veiklos kryptys yra:

- pirminė ambulatorinė ir stacionarinė asmens sveikatos priežiūra;

- akušerio – akušerio praktika;

- slaugos;

- bendroji (terapinė) odontologų veikla;

- vidurinio medicinos personalo paslaugos, teikiamos ligoniams ne ligoninėse;

- medicinos laboratorijų veikla;

- kita ambulatorinė asmens sveikatos priežiūra – paliatyvioji pagalba;

- kita įstatymais neuždrausta veikla.

Pagrindiniai įstaigos veiklos uždaviniai yra organizuoti ir teikti nespecializuotas ir specializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines ir stacionarines paslaugas Alytaus miesto ir rajono gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje ir pacientų namuose. Esant reikalui, asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos visos Lietuvos Respublikos gyventojams, užsieniečiams, asmenims be pilietybės.

Finansiniu laikotarpiu toliau buvo vykdomas projektas „Integrali pagalba Alytaus rajone“ Nr. 08.4.1-ESFA-V-418-04-0024/SR-41.

Buvo toliau vykdomas 2019 metais pradėtas projektas „Priemonių, gerinančių ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą tuberkulioze sergančių asmenų Alytaus rajone Nr.08.4.2.-ESA-R615-11-0004 įgyvendinimas“.

Tai pat buvo toliau vykdomas projektas „Pirminės asmens sveikatos priežiūros veiklos efektyvumo didinimas Alytaus rajono savivaldybėje Nr. 08.1.3-CPVA-R-609-11-0009.

Projekto pagalba buvo padarytas remontas gyventojų aptarnavimo centre pirmame aukšte, atnaujinta medicininė įranga.

2020 metų balandžio 8 d. buvo pasirašyta sutartis Nr.1S-126 ir pradėtas vykdyti projektas „Sveikatos priežiūros paslaugų pajėgumų didinimas atokiose Alytaus ir Voronovo rajonuose“. Projekto Nr. ENI-LLB-2-356. 2021 metais iš projekto buvo nupirkta su įranga trys automobiliai.

VŠĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro struktūrą ataskaitinio laikotarpio pabaigoje sudaro:

 

Eil.Nr.

Filialas / struktūrinis padalinys

Buveinės adresas

Pagrindinė veikla

1

2

3

4

1

Administracija

Naujoji g. 48, Alytus

2

Bendras aptarnaujantis personalas

Naujoji g. 48, Alytus

3

Finansų skyrius

Naujoji g. 48, Alytus

4

Daugų ambulatorija

Pergalės g. 9, Daugai, Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

5

Simno ambulatorija

Vytauto g. 55, Simnas, Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

6

Butrimonių ambulatorija

Ateities g. 4, Butrimonys, Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

7

Krokialaukio ambulatorija

Vytauto g. 1, Krokialaukis, Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

8

Miroslavo ambulatorija

Vilties g. 6, Miroslavas, Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

9

Luksnėnų bendrosios praktikos gydytojo kabinetas

Luksnėnai, Alytaus sen., Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

10

Makniūnų bendrosios praktikos gydytojo kabinetas

Makniūnai, Raitininkų sen., Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

11

Pivašiūnų bendrosios praktikos gydytojo kabinetas

Pivašiūnai, Pivašiūnų sen., Alytaus rajonas

Bendros praktikos gydytojų veikla

12

Daugų palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninė

Pergalės g. 9, Daugai, Alytaus rajonas

Slaugos ligonių veikla

13

Gyventojus aptarnaujantis skyrius

Naujoji g. 48, Alytus

Bendros praktikos gydytojų veikla

14

Psichikos sveikatos skyrius

Naujoji g. 48, Alytus

Gydytojų veikla

15

Nemunaičio bendruomenės medicinos punktas

Nemunaitis, Nemunaičio sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

16

Vankiškių bendruomenės medicinos punktas

Vankiškių k., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

17

Verebiejų bendruomenės medicinos punktas

Verebiejai, Simno sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

18

Alovės bendruomenės medicinos punktas

Alovė, Alovės sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

19

Kančėnų bendruomenės medicinos punktas

Kančėnai, Daugų sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

20

Punios bendruomenės medicinos punktas

Punia, Punios sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

21

Miklusėnų bendruomenės medicinos punktas

Miklusėnai, Alytaus sen., Alytaus rajonas

Medicinos personalo paslaugos ne namuose

 

 

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (2021-12-31) patvirtinti 125,02 etatai, praėjusį ataskaitinį laikotarpį (2021-12-31) buvo 123,82 etatai.

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (2021-12-31) dirbo 143 darbuotojai.

Ataskaitiniu laikotarpiu už įstaigos veiklą buvo atsakinga direktorė Giedrė Ilgūnaitė, kuri laimėjusi viešą konkursą, Alytaus rajono savivaldybės mero 2019 m. balandžio 18 d. potvarkiu Nr. K17-13 nuo 2019 m. liepos 1 d. paskirta vadovauti penkeriems metams, ir vyriausioji finansininkė Marytė Mačiukienė.

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras neturi kontroliuojamų ir (arba) asocijuotųjų subjektų.

II. APSKAITOS POLITIKA

 

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro parengtos finansinės ataskaitos atitinka Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus (toliau – VSAFAS).

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras, tvarkydamas buhalterinę apskaitą ir sudarydamas finansinių ataskaitų rinkinį, vadovavosi šiais teisės aktais, įskaitant jų pakeitimus:

1. Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu.

2. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu.

3. VSAFAS.

4. Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu.

5. Lietuvos Respublikos viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 719 patvirtintomis Inventorizacijos taisyklėmis.

7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 179 patvirtintomis Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklėmis.

Visos operacijos ir ūkiniai įvykiai apskaitoje registruojami dvejybiniu įrašu didžiojoje knygoje. Buhalterinė apskaita tvarkoma ir finansinė atskaitomybė sudaroma vadovaujantis šiais privalomais bendraisiais principais (nustatytais Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme): subjekto, veiklos tęstinumo, periodiškumo, pastovumo, piniginio mato, kaupimo, palyginimo, atsargumo, neutralumo ir turinio viršenybės prieš formą.

Nuo 2015 m. sausio 1 d. įstaigos apskaita tvarkoma ir apskaitos dokumentai surašomi naudojant Lietuvos Respublikos piniginį vienetą – eurą.

Remiantis minėtais teisės aktais yra parengta ir VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus 2009 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-107 patvirtinta apskaitos politika, kuri įsigaliojo nuo 2010 m. sausio 1 d. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymu apskaitos politikoje pakeistos nuostatos (direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymas Nr.V-98), susijusios su nacionalinės valiutos pasikeitimu nuo 2015-01-01. Per ataskaitinį laikotarpį pagrindinės apskaitos politikos nuostatos ir apskaitiniai įverčiai nebuvo keičiami, taip pat nebuvo nustatyta esminių klaidų, kurios padarytos praėjusių ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose.

Vadovaujantis LR Vyriausybės 2014 m. lapkričio 5 d. nutarimu Nr.1215 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr.564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“ pakeitimo nuo 2015 m. sausio 1 d. nustatyta (direktoriaus 2014-12-31 įsakymas Nr. V-102) minimali įstaigos ilgalaikio materialiojo turto vertė įsigijimo (pasigaminimo) savikaina. Iki 2014 m. gruodžio 31 d. įsigijimo ar pasigaminimo materialiojo turto grupavimas dėl naujai nustatytos, minimalios ilgalaikio turto vertės apskaitos registruose nekeičiamos.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros viešojo sektoriaus subjektų ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominių normatyvų patvirtinimo“ patvirtinti (direktoriaus 2014-12-31 įsakymas Nr. V-101), VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominiai normatyvai, kuriais remiantis skaičiuojamas ilgalaikio turto nusidėvėjimas nuo 2015 m. sausio 1 d. Iki 2014 m. gruodžio 31 d. sukauptos turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos neperskaičiuojamos.

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais, tarpinis ataskaitinis laikotarpis sutampa su kalendoriniu ketvirčiu.

Apskaitai vesti naudojama buhalterinės apskaitos programa „Agnum“, susidedanti iš modulių:  pirkimai, pardavimai, atsargos, ilgalaikis turtas, darbo užmokestis.

2021 m. finansinių ataskaitų rinkinyje pateikiami ataskaitinio laikotarpio duomenys:

-finansinės būklės ataskaita (pateikiama 2021 m. ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos ir lyginamoji praėjusių finansinių metų paskutinės dienos informacija);

-veiklos rezultatų ataskaita (pateikiama informacija nuo ataskaitinių 2021 finansinių metų ir lyginamoji praėjusių 2020 finansinių metų ).

Apskaitos politika detalizuota pateiktoje finansinės būklės metinėje ataskaitoje už 2021 metus.

Įstaigoje finansinė rizika valdoma vykdant buhalterinės apskaitos kontrolės procedūras, kurios nustatytos apskaitos politikoje.

Finansinė kontrolė vykdoma vadovaujantis Finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus 2010 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V- 98.

 

Nematerialusis turtas

 

Nematerialusis turtas yra pripažįstamas, jei atitinka 13-ajame VSAFAS pateiktą sąvoką ir nematerialiajam turtui nustatytus kriterijus.

Nematerialusis turtas pripažįstamas ir registruojamas, jei jis atitinka nematerialiojo turto apibrėžimą ir šiuos nematerialiojo turto pripažinimo kriterijus:

-yra lengvai atskiriamas nuo kitų turto vienetų;

-pagrįstai tikėtina, kad įstaiga būsimaisiais laikotarpiais iš turto gaus ekonominės naudos;

-galima patikimai nustatyti turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainą;

-įstaiga turi teisę tuo turtu disponuoti (įskaitant teisę apriboti juo naudotis kitiems) ir jį kontroliuoti.

Nematerialusis turtas pirminio pripažinimo metu apskaitoje yra registruojamas įsigijimo savikaina. Po pirminio pripažinimo nematerialus turtas, kurio naudingo tarnavimo laikas ribotas, finansinėse ataskaitose parodomas įsigijimo savikaina, atėmus sukauptą amortizaciją ir nuvertėjimą, jei jis yra.

Nematerialiojo turto amortizuotoji vertė yra nuosekliai paskirstoma per visą nustatytą naudingo tarnavimo laiką, taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) amortizacijos skaičiavimo metodą. Nematerialiojo turto likvidacinė vertė – 0.

Neatlygintinai gautas nematerialusis turtas ne iš viešojo sektoriaus subjekto registruojamas jo tikrąja verte pagal įsigijimo dienos būklę, jei tikrąją vertę įmanoma patikimai nustatyti. Jei tikrosios vertės patikimai nustatyti negalima, tuomet nematerialusis turtas registruojamas simboline vieno euro verte.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros viešojo sektoriaus subjektų ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominių normatyvų patvirtinimo“ patvirtinti (direktoriaus 2014-12-31 įsakymas Nr. V-101) VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominiai normatyvai, kuriais remiantis skaičiuojamas ilgalaikio turto nusidėvėjimas nuo 2015 m. sausio 1 dienos. Iki 2014 m. gruodžio 31 d. sukauptos turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos neperskaičiuojamos.

Nustatytas šios nematerialiojo turto grupės ir turto amortizacijos laikas:

 

Eil.Nr.

Ilgalaikio turto grupės ir rūšys

Turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvai (metais)

 

 

 

1

Programinė įranga, jos licencijos ir techninė dokumentacija

 

4

2

Patentai, išradimai, licencijos, įsigytos kitos teisės

 

9

3

Kitas nematerialus turtas

 

9

4

Prestižas

 

14

 

Ilgalaikis materialusis turtas

 

Ilgalaikis materialusis turtas pripažįstamas ir registruojamas apskaitoje, jei jis atitinka ilgalaikio materialiojo turto sąvoką ir 12-ajame VSAFAS nustatytus ilgalaikio materialiojo turto pripažinimo kriterijus.

Vadovaujantis LR Vyriausybės 2014 m. lapkričio 5 d. nutarimu Nr. 1215 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“ pakeitimo“ nuo 2015 m. sausio 1 d. nustatyta (direktoriaus 2014-12-31 įsakymas Nr. V-102) minimali įstaigos ilgalaikio materialiojo turto vertės (įsigijimo (pasigaminimo) savikaina – 500 Eur visoms turto grupėms, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes ir transporto priemones. Transporto priemonės apskaitomos ilgalaikio materialiojo turto sudėtyje, nepriklausomai nuo jų įsigijimo vertės. Ilgalaikis materialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo verte, o ataskaitose rodomas likutine verte. Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas ilgalaikio materialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą nusidėvėjimo sumą.

Iki 2014 m. gruodžio 31 d. įsigijimo ar pasigaminimo materialiojo turto grupavimas dėl naujai nustatytos minimalios ilgalaikio turto vertės apskaitos registruose nekeičiamas.

Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas skaičiuojamas taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) nusidėvėjimo skaičiavimo metodą, ilgalaikio turto vieneto metinė nusidėvėjimo suma apskaičiuojama pagal formulę:

N= (V1 – V2)/T, kur:                                        

N – metinė nusidėvėjimo suma;

V1 – ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikaina;

V– ilgalaikio materialiojo turto likvidacinė vertė;

T – naudingo tarnavimo laikas (metais).

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros viešojo sektoriaus subjektų ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominių normatyvų patvirtinimo“ patvirtinti (direktoriaus 2014-12-31 įsakymas Nr. V-101) VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominiai normatyvai, kuriais remiantis skaičiuojamas ilgalaikio turto nusidėvėjimas. Nuo 2021 m. sausio 1 dienos iki 2021 m. gruodžio 31 d. sukauptos turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos neperskaičiuojamos.

 

ILGALAIKIO TURTO NUSIDĖVĖJIMO (AMORTIZACIJOS) EKONOMINIAI NORMATYVAI

 

 

Eil. Nr.

 

Ilgalaikio turto grupės ir rūšys

Turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvai (metais)

 

MATERIALUS TURTAS

 

5.

Pastatai

 

 

5.1

Kapitaliniai mūriniai pastatai (sienos 2,5 ir daugiau plytų storio, gelžbetonio; perdengimai ir denginiai – gelžbetoniniai ir betoniniai); monolito gelžbetonio pastatai, stambių blokų (perdengimai ir denginiai – gelžbetoniniai) pastatai

 

100

 

5.2

Pastatai (sienos – iki 2,5 plytos storio, blokų, monolitinio šlako, betono, lengvų šlako blokų, perdengimai ir denginiai – gelžbetoniniai, betoniniai arba mediniai)

 

75

5.3

Tašytų rąstų pastatai

40

5.4

Surenkamieji, išardomieji, moliniai ir kiti pastatai

15

6.

Infrastruktūros ir kiti statiniai

 

6.1

Infrastruktūros statiniai

 

6.1.1

Betoniniai, gelžbetoniniai, akmens

60

6.1.2

Metaliniai

35

6.1.3

Mediniai

15

6.2

Kiti statiniai

15

7.

Nekilnojamojo kultūros paveldo objektai

 

7.1

Nekilnojamojo kultūros paveldo objektų restauravimo darbai

 

8.

Mašinos ir įrengimai

 

8.1

Gamybos mašinos ir įrengimai

24

8.2

Medicininė įranga

9

8.3

Apsaugos įranga

9

8.4

Filmavimo, fotografavimo, mobiliojo telefono ryšio įrenginiai

4

 

8.5

Radijo ir televizijos, informacinių ir ryšių technologijų tinklų valdymo įrenginiai ir įranga

 

14

8.6

Kitos mašinos ir įrenginiai

24

9.

Transporto priemonės

 

9.1

Lengvieji automobiliai ir jų priekabos

9

9.2

Specialūs automobiliai

6

 

9.3

Autobusai, krovininiai automobiliai, jų priekabos ir puspriekabės

 

65

9.4

Kitos transporto priemonės

14

10.

Baldai ir biuro įranga

 

10.1

Baldai

11

10.2

Kompiuteriai ir jų įranga, telefonai

3

10.3

Kopijavimo ir dokumentų dauginimo priemonės

7

10.4

Kita biuro įranga

9

11.

Kitas ilgalaikis materialus turtas

 

11.3

Ūkinis inventorius ir kiti reikmenys

6

11.4

Specialieji drabužiai ir avalynė

1

11.5

Kitas ilgalaikis materialus turtas

5

 

 

 

 

Atsargos

 

Atsargos apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 8-ajame VSAFAS „Atsargos“. Apskaičiuojant veikloje sunaudotų atsargų savikainą, taikomas FIFO atsargų įkainojimo būdas. Pirminio pripažinimo metu atsargos įvertinamos įsigijimo savikaina, o sudarant finansines ataskaitas – įsigijimo savikaina ar grynąja realizavimo verte, atsižvelgiant į tai, kuri iš jų mažesnė.

Atsargos gali būti nukainojamos iki grynosios realizavimo vertės tam, kad jų balansinė vertė neviršytų būsimos ekonominės naudos ar teikiamų paslaugų vertės, kurią tikimasi gauti šias atsargas panaudojus. Kai atsargos sunaudojamos, nurašomos ar perduodamos, jų balansinė vertė pripažįstama sąnaudomis to laikotarpio, kuriuo pripažįstamos atitinkamos pajamos.

Prie atsargų priskiriamas neatiduotas naudoti ūkinis, medicinos ir kitas inventorius. Atiduoto naudoti inventoriaus vertė iš karto įtraukiama į sąnaudas. Naudojamo inventoriaus apskaita tvarkoma nebalansinėse sąskaitose kiekine ir vertine išraiška.

 

Finansinis turtas

 

Finansinis turtas apskaitoje pripažįstamas tik tada, kai yra įvykdomos visos sąlygos, nustatytos 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“. Pirmą kartą pripažindama finansinį turtą, įstaiga įvertina įsigijimo savikainą, kurią sudaro sumokėta arba mokėtina už jį suma arba kito perduoto turto vertė. Tiesioginės sandorių sudarymo išlaidos neįtraukiamos į finansinio turto įsigijimo savikainą ir pripažįstamos ataskaitinio laikotarpio, kurio metu buvo sudarytas sandoris, finansinės ir investicinės veiklos sąnaudomis.

 

Gautinos sumos

 

Gautinos sumos registruojamos tada, kai įstaiga įgyja teisę gauti pinigus ar kitą finansinį turtą pagal 17-ąjį VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai. Gautinos sumos pirminio pripažinimo metu yra įvertinamos įsigijimo savikaina, o finansinėse ataskaitose rodomos atėmus nuvertėjimo nuostolius.

 

Pinigai ir pinigų ekvivalentai

 

Pinigus sudaro pinigai kasoje ir banko sąskaitose. Pinigų ekvivalentai yra trumpalaikės, labai likvidžios investicijos, lengvai konvertuojamos į žinomą pinigų sumą. Tokių investicijų terminas neviršija trijų mėnesių, o vertės pokyčių rizika yra labai nežymi.

Pinigų srautų ataskaitoje pinigus ir pinigų ekvivalentus sudaro pinigai kasoje, pinigai einamosiose sąskaitose ir kitos trumpalaikės investicijos.

 

Finansavimo sumos

 

Finansavimo sumos pripažįstamos, kai atitinka 20-ojo VSAFAS nustatytus kriterijus.

Gautos (gautinos) ir panaudotos finansavimo sumos arba jų dalis pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais patiriamos su finansavimo sumomis susijusios sąnaudos.

Gautos ir perduotos kitiems viešojo sektoriaus subjektams finansavimo sumos, įstaigos sąnaudomis nepripažįstamos. Perdavus finansavimo sumas kitiems viešojo sektoriaus subjektams, mažinamos gautos finansavimo sumos, registruojant perduotas finansavimo sumas. Gautos ir perduotos ne viešojo sektoriaus subjektams finansavimo sumos, registruojamos kaip įstaigos sąnaudos, kartu pripažįstant finansavimo, kuris buvo skirtas šiam tikslui, pajamos.

Finansavimo sumos skirstomos į:

-finansavimo sumas nepiniginiam turtui įsigyti, kurios apima ne tik finansavimo sumas turtui, tokiam kaip ilgalaikis materialusis, nematerialusis, investicijos į kitų subjektų nuosavybės ir ne nuosavybės vertybinius popierius, biologinis turtas ir atsargos, įsigyti, bet ir finansavimo sumas, apimančias nemokamai gautą arba už simbolinį atlygį įsigytą nepiniginį turtą;

-finansavimo sumas kitoms išlaidoms kompensuoti.

 

Finansiniai įsipareigojimai

 

Įsipareigojimai apskaitomi remiantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ ir 19-ajame VSAFAS „Nuoma, finansinė nuoma (lizingas) ir kito turto perdavimo sutartys“.

Įsipareigojimai yra skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius, atsižvelgiant į numatomą įsipareigojimų įvykdymo laiką. Įsipareigojimai registruojami apskaitoje tik tada, kai gavus turtą ar paslaugas įstaiga prisiima įsipareigojimą atsiskaityti pinigais arba turtu.

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje ilgalaikių skolų dalis, kuri turės būti sugrąžinta per ateinančius finansinius metus, perkeliama į trumpalaikių įsipareigojimų grupę. Trumpalaikiai įsipareigojimai yra tie, kuriuos įstaiga turės įvykdyti per vienerius metus nuo finansinės būklės ataskaitos sudarymo datos.

 

Finansinės nuomos (lizingo)

 

Finansinės nuomos (lizingo) ūkinės operacijos apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, kurios nurodytos 19-ajame VSAFAS „Nuoma, finansinė nuoma, (lizingas) ir kitos turto perleidimo sutartys“.

Nuomos sutartims taikomas turinio viršenybės prieš formą principas. Ar nuoma bus laikoma veiklos nuoma ar finansine nuoma, priklauso ne nuo sutarties formos, o nuo jos turinio ir ekonominės prasmės.

 

Valiutinės operacijos

 

Valiutinių operacijų apskaita VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre tvarkoma remiantis 21-ajame VSAFAS „Sandoriai užsienio valiuta“ nustatytais reikalavimais.

Valiutinėmis operacijomis laikomos ūkinės operacijos, kurių vykdymas susijęs su užsienio valiuta. Prie valiutinių operacijų priskiriamos: prekių, paslaugų ir kito turto pirkimas–pardavimas, už kurį mokama arba įsipareigojama sumokėti užsienio valiuta; užsienio valiuta gaunamos ir grąžinamos paskolos; kitu būdu įgytas arba perleistas turtas, prisiimti finansiniai įsipareigojimai ir jų įvykdymas užsienio valiuta.

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre galimas prekių, paslaugų ar kito turto pirkimas užsienio valiuta bei komandiruotės išlaidos užsienio valiuta.

Valiutinė operacija registruojama apskaitoje eurais pagal ūkinės operacijos atlikimo dienos valiutos kursą.

 

Atidėjiniai

 

Įstaigoje atidėjiniai apskaitomi vadovaujantis 18-ojo VSAFAS nuostatomis. Atidėjiniai pripažįstami ir registruojami apskaitoje tada, kai dėl įvykio praeityje įstaiga turi dabartinę teisinę prievolę ar neatšaukiamąjį pasižadėjimą ir, tikėtina, kad jam įvykdyti bus reikalingi ištekliai, o įsipareigojimo suma gali būti patikimai įvertinta. Jei patenkinamos ne visos šios sąlygos, atidėjiniai nėra pripažįstami.

 

Pajamos

 

Pagrindinės veiklos kitos pajamos apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 10-ajame VSAFAS „Kitos pajamos“.

Pajamų apskaitai taikomas kaupimo principas. Finansavimo pajamos pripažįstamos tuo pačiu laikotarpiu, kai yra patiriamos su šiomis pajamomis susijusios sąnaudos.

Pajamos, išskyrus finansavimo pajamas, pripažįstamos, kai tikėtina, jog įstaiga gaus su sandoriu susijusią ekonominę naudą, kai galima patikimai įvertinti pajamų sumą ir kai galima patikimai įvertinti su pajamų uždirbimu susijusias sąnaudas. Pajamos registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinėse ataskaitose tą ataskaitinį laikotarpį, kurį yra uždirbamos, t. y. kurį suteikiamos paslaugos ar parduodamas turtas ar kt. nepriklausomai nuo pinigų gavimo momento.

Pajamos turi būti įvertintos ir finansinėse ataskaitose rodomos tikrąja verte.

 

Sąnaudos

 

Sąnaudos apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytomis 11-ajame VSAFAS „Sąnaudos“.

Sąnaudos apskaitoje pripažįstamos vadovaujantis kaupimo ir palyginamumo principais tuo ataskaitiniu laikotarpiu, kai uždirbamos su jomis susijusios pajamos, neatsižvelgiant į pinigų išleidimo laiką. Tais atvejais, kai per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų neįmanoma tiesiogiai susieti su konkrečių pajamų uždirbimu ir jos neduos ekonominės naudos ateinančiais ataskaitiniais laikotarpiais, šios išlaidos pripažįstamos sąnaudomis tą patį laikotarpį, kada buvo patirtos.

Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos registruojamos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną. Apskaitoje darbuotojams mokėti už kasmetines atostogas sumos kaupiamos ir pripažįstamos sąnaudomis vieną kartą per metus – gruodžio 31 d. atostoginių kaupiniai.

 

 

Segmentai

 

Įstaigos vykdoma pagrindinė veikla priskiriama prie valstybės veiklos segmento –sveikatos apsaugos.

Pelno mokestis

 

Pelno mokesčio apskaičiavimas remiasi metiniu veiklos rezultatu, įvertinus finansinės apskaitos ir mokestinės apskaitos skirtumus. Pelno mokestis skaičiuojamas pagal Lietuvos pelno mokesčio įstatymo reikalavimus.

Įstaiga yra pelno mokesčio mokėtoja.

Įprastinės veiklos mokestiniai nuostoliai gali būti atskaitomi neribotai.

Ataskaitiniu laikotarpiu įstaigos veiklos rezultatas yra teigiamas, bet įstaiga yra sukaupusi keliamųjų mokestinių nuostolių.

 

Turto nuvertėjimas

 

Nuostoliai dėl turto nuvertėjimo apskaitoje pripažįstami pagal nuvertėjimo požymius. Sudarant finansinių ataskaitų rinkinį, nustatoma, ar yra turto nuvertėjimo požymių. Jeigu yra vidinių ar išorinių nuvertėjimo požymių, nustatoma turto atsiperkamoji vertė, kuri palyginama su turto balansine verte.

Pripažinus ilgalaikio materialiojo ar nematerialiojo turto nuvertėjimo nuostolį, perskaičiuojamos būsimiesiems ataskaitiniams laikotarpiams tenkančios turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos, kad turto nudėvimoji (amortizuotoji) vertė po nuvertėjimo būtų tolygiai paskirstyta per visą likusį jo naudingo tarnavimo laiką, t. y. nuvertėjimo suma nudėvima per likusį naudingo tarnavimo laiką, mažinant nusidėvėjimo sąnaudas.

 

Įvykiai, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui

 

Įvykiai, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, kurie suteikia papildomos informacijos apie subjekto finansinę padėtį paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną (koreguojantys įvykiai), atsižvelgiant į jų įtakos reikšmę parengtoms finansinėms ataskaitoms, yra parodomi finansinės būklės, veiklos rezultatų ir pinigų srautų ataskaitose. Nekoreguojantys įvykiai, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, aprašomi aiškinamajame rašte, kai jie yra reikšmingi.

 

Tarpusavio užskaitos ir palyginamieji skaičiai

 

Sudarant finansinių ataskaitų rinkinį, turtas ir įsipareigojimai bei pajamos ir sąnaudos nėra užskaitomos tarpusavyje, išskyrus atvejus, kai konkretūs VSAFAS reikalauja būtent tokios užskaitos, pvz., dėl draudiminio įvykio patirtos sąnaudos yra užskaitomos su gauta draudimo išmoka.

Palyginamieji skaičiai yra koreguojami, kad atitiktų ataskaitinių metų finansinius rezultatus. Apskaitos principų ir apskaitinių įverčių pasikeitimai, sudarant ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų rinkinį, pateikiami aiškinamajame rašte.

 

Apskaitos politikos keitimas

 

Įstaiga pasirinką apskaitos politiką taiko nuolat tam, kad būtų galima palyginti skirtingų ataskaitinių laikotarpių finansines ataskaitas. Tokio palyginimo reikia įstaigai finansinės būklės, veiklos rezultatų, grynojo turto ir pinigų srautų keitimosi tendencijoms nustatyti. Ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių pripažinimo, apskaitos ar dėl jų atsirandančio turto, įsipareigojimų, finansavimo sumų, pajamų ir (arba) sąnaudų vertinimo apskaitoje pakeitimas yra laikomas apskaitos politikos keitimu. Apskaitos politikos keitimas finansinėse ataskaitose parodomas taikant retrospektyvinį būdą, t. y. nauja apskaitos politika taikoma taip, lyg ji visada būtų buvusi naudojama, todėl pakeista apskaitos politika yra pritaikoma ūkinėms operacijoms ir ūkiniams įvykiams nuo jų atsiradimo.

 

Apskaitos įverčių keitimas

 

Apskaitiniai įverčiai yra peržiūrimi tuo atveju, jei pasikeičia aplinkybės, kuriomis buvo remtasi atliekant įvertinimą, arba atsiranda papildomos informacijos ar kitų įvykių. Įstaigos apskaitinio įverčio pasikeitimo rezultatas įtraukiamas į tą veiklos rezultatų ataskaitos eilutę, kurioje buvo parodytas pirminis įvertis, nebent pasikeitimas ataskaitiniu laikotarpiu turi įtakos tik finansinės būklės ataskaitos straipsniams. Informacija, susijusi su apskaitinio įverčio pakeitimu, pateikiama aiškinamajame rašte.

 

Apskaitos klaidų taisymas

 

Ataskaitiniu laikotarpiu gali būti pastebėtos apskaitos klaidos, padarytos praėjusiųjų ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose. Apskaitos klaida laikoma esmine, jei jos vertinė išraiška individualiai arba kartu su kitų to ataskaitinio laikotarpio klaidų vertinėmis išraiškomis yra didesnė nei 0,0025 procento per praėjusius finansinius metus gautų finansavimo sumų vertės.

 

III. AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS

 

Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai. Visos aiškinamojo rašto pastabos numeruojamos eilės tvarka. Tas pats aiškinamojo rašto pastabos numeris nurodomas prie finansinių ataskaitų straipsnio, kurį jis paaiškina. Aiškinamojo rašto pastabos neteikiamos, jeigu ataskaitinio laikotarpio finansinės ataskaitos straipsnio suma yra lygi nuliui.

Iki finansinių ataskaitų sudarymo apskaitoje buvo užregistruotos visos ataskaitinio laikotarpio ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai.

 

1. Nematerialiojo turto balansinės vertės pasikeitimas per ataskaitinį laikotarpį

 

Informacija apie nematerialiojo turto balansinės vertės pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį yra pateikta aiškinamojo rašto Nr.1 priede (13-ojo VSAFAS „Nematerialus turtas“ 1 priedas).

Įstaiga turi nematerialiojo turto, kurio naudingo tarnavimo laikas skaičiuojamas vieneriems metams, įsigijimo vertė metų pradžioje yra 4954,19 Eur. Per 2021 metus nematerialiojo turto įstaiga nepirko. Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje nebuvo nustatyta reikšmingų nematerialiojo turto nuvertėjimo požymių. Finansinės būklės ataskaitoje nematerialiojo turto vertė atitinka tikrąją vertę.

Įstaigos veikloje yra naudojamas nematerialaus turtas, kuris yra visiškai nudėvėtas. Šio turto įsigijimo savikaina 4952,19 eurai.

 

2. Ilgalaikio materialiojo turto balansinės vertės pasikeitimas per ataskaitinį laikotarpį

 

Ilgalaikio materialiojo turto balansinės vertės pasikeitimo per ataskaitinį laikotarpį lentelė yra pateikta aiškinamojo rašto Nr. 2 priede (12-ojo VSAFAS „Ilgalaikis materialus turtas“ 1 priedas).

Įstaigos veikloje yra naudojamas ilgalaikis materialus turtas, kuris yra visiškai nudėvėtas. Šio turto įsigijimo savikaina 1485338,33 Eur, iš jų:

pastatai – 719181,67 Eur;

Mašinos ir med. Įranga – 437191,28 Eur;

transporto priemonės – 221960,49 Eur;

baldai – 15616,99 Eur;

kompiuteriai ir kita biuro įranga – 48715,63 Eur;

kitas ilgalaikis materialus turtas – 42672,27 Eur.

Ilgalaikio materialiojo turto užstatyto kaip įsipareigojimų įvykdymo garantija, pagal finansinės nuomos (lizingo) sutartis įstaiga neturi.

Pagal Alytaus rajono savivaldybės nekilnojamojo turto patikėjimo sutartį 2020 m. gegužės 14 d. Nr. SUT-411, dvidešimčiai metų perdavė patikėjimo teise valdyti, naudoti ir disponuoti jai priklausantį nekilnojamąjį turtą įsigijimo savikaina 2032499,90 Eur. 2021 m. balandžio 29 d Nr. (3.41) K62-93 buvo perduota atgal Alytaus rajono savivaldybei Simno sen.Vytauto g.57 nekilnojamo turto registro Nr.60/64868 unikalus numeris 3392-3000-2027 pradinė balansinė vertė 454,69 Eur. Iki 2021 metų pabaigos likutinė vertė 1244676,01 Eur.

Per ataskaitinį laikotarpį turto pergrupavimo iš vienos turto grupės į kitą nevykdyta.

Ilgalaikio materialaus turto (transporto priemonių), kuris yra visiškai nudėvėtas ir nebenaudojamas veikloje nebeturime.

Ataskaitiniu laikotarpiu buvo pirkta: reklaminė įstaigos iškaba už 2855,60 eurus, priduota pirmo aukšto remonto darbai už 79797,55 eurus, deguonies koncentratas už 680 eurus, trys garų sterilizatoriai už 13794 eurus, penkios funkcinės elektrinės lovos už 4475,63 eurus, automobilis SUZUKI VITARA, automobilis „Mobilus odontologas“ su įranga už 103900 eurus, du automobiliai Mobili ambulatorija“ su įranga už 191885,30 eurų visur buvo prisidėta ir įmonės piniginėmis lėšomis. Iš PSDF lėšų nupirkta buvo kompiuteris ir telefonas.

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje nebuvo nustatyta reikšmingų ilgalaikio materialiojo turto nuvertėjimo požymių. Finansinės būklės ataskaitoje ilgalaikio materialiojo turto vertė atitinka tikrąją vertę.

Ilgalaikio materialiojo turto amortizacijos sąnaudos ataskaitiniu laikotarpiu sudarė 59121,60 Eur. Ilgalaikio turto nusidėvėjimas eurais yra apskaitytas veiklos sąnaudose ir atsispindi 2021 m. veiklos rezultatų ataskaitoje nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudose.

 

3. Informacija apie ilgalaikį finansinį turtą

 

Ilgalaikio finansinio turto įstaiga neturi.

 

4. Atsargų vertės pasikeitimas per ataskaitinį laikotarpį

 

Informacijos apie atsargų vertės pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį lentelė yra pateikta aiškinamojo rašto Nr. 3 priede (8-ojo VSAFAS „Atsargos“ 1 priedas).

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras nepertraukiamai veiklai vykdyti metų eigoje pirko, gavo nemokamai ar įsigijo centralizuota tvarka iš valstybinės ligonių kasos, Visuomenės sveikatos centro, Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro, tarptautinių organizacijų, SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centro bei naudojo įvairias materialines vertybes.

Atsargos apskaitoje įvertintos įsigijimo savikaina ir apskaitomos FIFO metodu. Gautos atsargos iš skirtingų lėšų šaltinių apskaitomos atskirai.

Per ataskaitinį laikotarpį atsargose apskaitomo ilgalaikio materialiojo ir biologinio turto, skirto parduoti, nebuvo.

 

Atsargų detalizavimas

Eur

 

Rodikliai

 

Medikamentai

Degalai, tepalai

 

Medžiagos

 

Inventorius

 

Kuras (

 

Iš viso

Finansinių metų pabaigoje (2020-12-31)

34459,84

40,17

4187,51

4882,63

1960,45

45530,60

Finansinių metų pabaigoje (2021-12-31)

61978,97

52,37

7448,92

47277,71

2692,06

119450,03

 

Ilgalaikio turto, skirto parduoti bei apskaitomo atsargų straipsnyje, įstaiga per 2021 metus neturėjo.

Ataskaitinių metų pabaigoje atsargų likučio vertė iki grynosios realizavimo vertės sumažinta nebuvo, nes jų balansinė vertė neviršijo būsimos ekonominės naudos tas atsargas sunaudojus.

5. Informacija apie išankstinius mokėjimus

 

Informacijos apie išankstinius apmokėjimus lentelė yra pateikta aiškinamojo rašto Nr. 4 priede (6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ 6 priedas).

Kitos ateinančių laikotarpių sąnaudos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje sudarė 10226,35 Eur, iš jų:

spaudos prenumerata – 132 Eur;

transporto priemonių draudimo sąnaudos – 9852,67 Eur;

už programos „Agnum“ palaikymą ir kasos aparato aptarnavimą – 241,68 Eur.

 

6. Informacija apie per vienerius metus gautinas sumas

 

Informacijos apie per vienerius metus gautinas sumas lentelė yra pateikta aiškinamojo rašto Nr 5 priede (17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ 7 priedas).

Per vienerius metus gautinos sumos už paslaugas sudaro 266988,13 Eur, iš jų: Vilniaus teritorinės ligonių kasos įsiskolinimas už paslaugas – 253321,76 Eur. Gautinos finansavimo pajamos iš valstybės biudžeto 7220,02 Eur, kitų juridinių ir fizinių asmenų įsiskolinimas už suteiktas medicinines paslaugas 4640,12 Eur, už negyvenamųjų patalpų eksploatavimo ir komunalines paslaugas 1248,06 Eur. Kitos gatinos sumos 558,17 Eur.

Įstaiga neturi gautinų sumų, kurioms per ataskaitinį laikotarpį buvo pripažintas nuvertėjimas.

 

7. Informacija apie pinigus ir pinigų ekvivalentus

 

Informacija apie pinigus ir pinigų ekvivalentus yra pateikta aiškinamojo rašto Nr. 6 priede (17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ 8 priedas).

Įstaiga neturi trumpalaikių ir ilgalaikių terminuotų indėlių.

Pinigų likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje sudarė 474366,58 Eur, iš jų:

pinigai banko sąskaitose vykdant pagrindinę veiklą – 244349,15 Eur;

projekto „Integrali pagalba į namus Alytaus rajone“ pinigai banko sąskaitoje – 18939,95 Eur;

projekto „Pirminės sveikatos priežiūros veiklos efektyvumo didinimas Alytaus rajono savivaldybėje“ pinigai banko sąskaitoje – 75411,72 Eur;

projekto „Priemonių, gerinančių ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą tuberkulioze sergančių asmenų, Alytaus rajone įgyvendinimas“ pinigai banko sąskaitoje – 864,04 Eur;

projekto „Sveikatos priežiūros paslaugų pajėgumų didinimas atokiose Alytaus ir Voronovo rajonų vietose“ pinigai banko sąskaitoje – 133952,31 Eur;

pinigai banko sąskaitoje projekto Klimato kaita – 358,16

pinigai kasoje – 491,25 Eur.

 

8. Finansavimo sumos pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį, finansavimo sumų likučiai

 

Informacija apie finansavimo sumas pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį yra pateikta aiškinamojo rašto Nr.7 priede (20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“ 4 priedas“), informacija apie finansavimo sumų likučius yra pateikta aiškinamojo rašto Nr.8 priede (20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“ 5 priedas).

2021 metais gautos finansavimo piniginės lėšos:

Pagal projektą „Integrali pagalba į namus Alytaus rajone“, projekto Nr. 08.4.1-ESFA-V-418-04-0024, finansuojamą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, buvo gauta per ataskaitinį laikotarpį 111622,39 Eur.

Iš kitų šaltinių gautos piniginės lėšos ataskaitiniu laikotarpiu – 2 % gyventojų pajamų mokesčio parama – 2655,52 Eur.

Iš valstybės biudžeto už socialinę slaugą Alytaus rajono savivaldybėje – 75502,86 Eur.

Pagal projektą „Medicininio aptarnavimo efektyvumo didinimas Alytaus rajone“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gauta 34348,54 eurai ir valstybės biudžeto 7857,18 eurai.

Pagal projektą „Sveikatos paslaugų stiprinimas Alytaus ir Voronovo rajonų nutolusiose vietovėse iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gautas 60910,48 Eur.

Ataskaitiniu laikotarpiu neatlygintinai gauta turto:

2021 metų sausio 6 d. Alytaus rajono savivaldybė pagal nekilnojamo turto patikėjimo sutartį SUT-7 perdavė ilgalaikio turto už 321081,71 eurą iš jų: ES 10972,37 eurus, VB 307863,41 euras ir 2245,93 eurai iš savivaldybės lėšų, gautas turtas yra visiškai nudėvėtas.

Trumpalaikio turto buvo perduota už 42103,88 eurus. Iš jų iš ES už 2219,49 eurus iš VB 37677,08 eurus ir 2207,31 eurus iš savivaldybės.

2021 metais buvo finansuojami Alytaus rajono savivaldybės pagal 2021 m. rugpjūčio 13 d. sutartį Nr. SUT – 771/SR - 82 projektas „Skiepai arčiau gyventojų „ ir pagal sutartį Nr. SUT – 766/SR – 79 projektas „COVID – 19 prevencijos priemonių didinimas Alytaus rajono savivaldybėje“ tam buvo skirta 7630 eurų.

Vykdant Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 22 d. sprendimą Nr. K-70 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės remiamų sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems asmenims ir papildomai finansuojamų iš Alytaus rajono savivaldybės biudžeto lėšų, nenurodytų Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 48 straipsnio 1–8 punktuose, teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ iš savivaldybės biudžeto lėšų neatlygintinai gautas turtas (atsargos – tuberkulinas) ir švirkštai tuberkulino. su adatom už 245,70 eurus.

Neatlygintinai gauta parama gauta iš UAB „Medikona“, buvo gauti medikamentai už 7182,00 eurus, iš Santaros klinikos gauta vakcinų už 184464,35 eurus, iš UAB „Tamro“ gautos vakcinos ir medikamentai už 25421,90 eurus, iš UAB „Armilos“ gautos vakcinos ir medikamentai 14926,68 eurus.

 

Finansavimo sumų likučių detalizavimas

 

Eur

Rodikliai

Finansavimas ilgalaikio turto įsigijimui

 

Paramos būdu gautos lėšos

Kitas finansavimas

Iš viso

 

Finansinių metų pabaigoje 2020-12-31

 

1547585,24

 

2613,10

 

103862,02

 

1654060,36

Finansinių metų pabaigoje 2021-12-31

 

1509952,02

 

2655,52

 

228294,33

 

1740901,87

 

Finansavimas ilgalaikio turto įsigijimui yra įsigyto ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė pagal finansavimo šaltinius. Iš jų Alytaus rajono savivaldybės lėšų ilgalaikio turto įsigijimo likutinė vertė – 1262560,89 Eur, ir atsargoms gauta už 2207,31 Eur.

Iš valstybės biudžeto likutinė vertė ilgalaikio turto – 41396,98 Eur, atsargoms 50262,91 Eur ir kitoms išlaidoms kompensuoti – 2625,15 Eur.

Iš Europos Sąjungos lėšų finansavimo ataskaitinio laikotarpio ilgalaikiam turtui pabaigoje likutinė vertė buvo 205747,47 Eur, atsargoms 20359,75 Eur ir kitoms išlaidoms kompensuoti – 125395,38 Eur, iš tarptautinių organizacijų gauta atsargoms už 7290,75 Eur.

Iš kitų šaltinių nemokamai perduotas ilgalaikis turtas už 246,68 Eur ir kitoms išlaidoms – 20153,08 Eur.

Paramos būdu gautų lėšų paramos likutis 2 % gyventojų pajamų mokesčio – 2655,52 eurų. Gauta ir panaudota pateikiama aiškinamojo rašto priede Nr. 13 ir Nr. 14 (6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ 7 ir 8 priedas).

 

9. Finansinių įsipareigojimų pokytis

 

Ilgalaikių įsipareigojimų: paskolų, finansinės nuomos (lizingas) įstaiga neturi, tai pateikta aiškinamojo rašto Nr.10 priede (17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“

 

10. Informacija apie kai kurias trumpalaikes mokėtinas sumas

 

Informacija apie kai kurias trumpalaikes mokėtinas sumas yra pateikta aiškinamojo rašto Nr. 9 priede (17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ 12 priedas).

 

 

Mokėtinų sumų detalizavimas

Eur

Rodikliai

Skolos ar jų dalys, apmokėtinos:

 

Mokėtinų sumų skaidymas pagal rūšis

Per vienerius finansinius metus, mokėtinos sumos 2021 m.

Per vienerius finansinius metus, mokėtinos sumos

2020 m.

Finansinės skolos: kredito įstaigoms

0

0

Skolos tiekėjams

54431,17

21378,46

Avansu gautos sumos

 

 

Su darbo santykiais susiję įsipareigojimai

57412,03

64954,37

Sukauptos mokėtinos sumos

280499,55

276570,35

Kiti trumpalaikiai įsipareigojimai

792,11

456,37

 

Gauti išankstiniai apmokėjimai

 

122,30

 

237,30

 

Iš viso:

 

393257,16

 

363596,85

 

 

Tiekėjams mokėtinose sumose nėra senų skolų. Jas sudaro ataskaitinio laikotarpio paskutinio mėnesio skolų tiekėjams likučiai už suteiktas paslaugas, komunalinius ir eksploatavimo išlaidas.

Įsipareigojimų su darbo santykiais likutį ataskaitinio laikotarpio pabaigoje sudaro  įmokos socialiniam draudimui – 57412,03 Eur.

Sukauptos mokėtinos sumos sudaro:

-  sukauptos atostoginių sąnaudos – 275480,19 Eur;

-  sukauptos mokėtinos sumos „Sodrai“ – 5019,36 Eur.

Kitus trumpalaikius įsipareigojimus sudaro: PVM mokestis 792,11 Eur, gauti išankstiniai mokesčiai 122,30 Eur.

Informacija apie įsipareigojimų dalį nacionaline ir užsienio valiutomis pateikta 10 priede (17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ 13 priedas).

 

11. Nuoma, finansinė nuoma (lizingas) ir panauda

 

Finansinės nuomos būdu naudojamo turto įstaiga neturi.

 

12. Grynasis turtas

 

Informacija apie grynąjį turtą pateikta grynojo turto pokyčių ataskaitoje pagal 4-ojo VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“ 1 priedą.

Grynąjį turtą sudaro dalininkų kapitalas ir sukauptas einamųjų bei ankstesnių metų perviršis. Ataskaitiniais metais dalininkų kapitalą sudaro dalininkų įnašai, kurie buvo perduoti steigiant viešąją įstaigą ir nesikeitė nuo įstaigos įsteigimo laikotarpio. Įstaigos dalininkui Alytaus rajono savivaldybės tarybai priklauso 35140,96 Eur įnašas.

Sukauptas ankstesnių metų perviršis sudarė 596118,48 Eur ir 2021 metų perviršis –6860,12 eurai.

 

13. Pagrindinės veiklos kitos pajamos

 

Informacija apie kitas pajamas pateikta aiškinamojo rašto Nr. 11 priede (10-ojo VSAFAS  „Kitos pajamos“ 1 priedas).

Įstaigos tipinės veiklos pajamos yra pagrindinės veiklos pajamos, susijusios su medicinine veikla ir kita veikla.

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ataskaitiniu laikotarpiu teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų finansavimas 71,81 % priklauso nuo privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) uždirbamų lėšų. Kitą dalį, tai yra 5,01 %, lėšų uždirbama teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas kitoms gydymo įstaigoms ir teikiant gyventojams mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas bei gyventojams neapdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu, ūkinės veiklos paslaugos sudaro 0,23 %, finansavimo pajamos 22,83 %.

 

Pajamos pagal finansavimo šaltinius pateikiamos lentelėje:

 

Eur

Sveikatos priežiūros paslaugos

2021 metai

2020 metai

Sumažėjo – Padidėjo +

Pagrindinės veiklos pajamos iš PSDF:

 

Slaugos ir palaikomojo gydymo

 

 

610320,57

 

 

586359,62

 

 

23960,95

Už prisirašiusius gyventojus

1560095,22

1499831,58

60263,64

Skatinamąsias paslaugas, gerus darbo rezultatus

355032,12

345733,50

9298,62

Slaugos paslaugos namuose

61960,61

70400,30

-8439,69

Prevencinių programų: širdies kraujagyslių, gimdos kaklelio, krūminių dantų dengimas silantais, mamogramų, priešinės liaukos ir storosios žarnos vėžio

 

64179,47

 

54829,41

9350,06

Paliatyvioji pagalba, stacionarinė,  ambulatorinė

47564,14

30098,30

17465,84

Kompensuojamų vaistų pasų išdavimas

0

55,48

-55,48

Iš viso iš PSDFL

2699152,13

2587308,19

111843,94

Pagrindinės veiklos pajamos:mokamos paslaugos:

 

Skiepų planavimo ir psichiatrų teikiamos paslaugos

 

 

1311,09

 

 

1139 ,80

 

171,29

Suteiktos odontologinės paslaugos

23348,03

18509,87

4838,16

Pajamos už profilaktinius patikrinimus

35377,62

25963,71

9413,91

Gydytojų priėmimas ir konsultavimas

1638,40

1449,57

188,83

Mokamos stacionarinės globos paslaugos

18952,00

40319,00

-21367

Laboratoriniai tyrimai ir kitos suteiktos paslaugos

95499,62

39531,41

55968,21

Socialinės paslaugos Alytaus rajono gyventojams namuose

12207,54

12050,84

156,70

Iš viso :

188334,30

138964,20

49370,10

Kitos pagrindinės veiklos pajamas:

Kitos ūkinės veiklos pajamos: parduotos vakcinos, el. energija, šilumos tiekimas

 

8523,81

 

7277,05

1246,76

Pervestinos sumos už KVP keitimą

 

0

 

-43

43

Iš viso pagrindinės veiklos pajamos:

2896010,24

2733506,44

162503,80

 

14. Finansavimo pajamos

 

Finansavimo pajamos rodomos Veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Finansavimo pajamos“.

Ataskaitiniu laikotarpiu įstaiga toliau vykdė projektus, kuriems buvo naudojamos ES lėšos, valstybės biudžeto lėšos, savivaldybės biudžeto lėšos, naudojamos gautos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių.

 

Finansavimo pajamų detalizavimas

Eur

Pajamų šaltinio pavadinimas

Ataskaitinio laikotarpio pabaigai

2021-12-31

Ataskaitinio laikotarpio pabaigai

2020-12-31

Pokytis 2021/2020

Finansavimo pajamos – atsargų panaudojimas iš tarptautinių organizacijų lėšų

13331,29

13331,29

Finansavimo pajamos – ilgalaikio turto amortizacija iš valstybės biudžeto lėšų

3008,97

2717,73

291,24

Finansavimo pajamos – atsargų panaudojimas valstybės biudžeto lėšų

450129,40

82504,29

367625,11

Finansavimo pajamos – kitoms išlaidoms

panaudojimas iš valstybės biudžeto lėšų

144558,16

620,30

143937,86

Finansavimo pajamos – ilgalaikio turto amortizacija iš savivaldybės biudžeto

21753,23

13300,24

8452,99

Finansavimo pajamos – atsargų

panaudojimas iš savivaldybės biudžeto lėšų

7827,92

197,92

7630,00

Finansavimo pajamos – ilgalaikio turto amortizacija iš ES finansinės paramos

14581,94

12101,62

2480,32

Finansavimo pajamos – atsargų panaudojimas iš ES

95239,47

97104,76

-1865,29

Finansavimo pajamos – kitoms išlaidoms iš ES

8199,81

1593,85

6606,96

Finansavimo pajamos – ilgalaikio turto amortizacija iš kitų šaltinių

184,32

184,32

0

Finansavimo pajamos – atsargų panaudojimas apmokamų VLK (vakcinos) iš kitų šaltinių

75636,87

79193,20

-3556,33

Finansavimo pajamos – kitoms išlaidoms iš kitų šaltinių

23471,87

84780,13

-61308,26

Iš viso finansavimo pajamų:

857923,25

374298,36

483624,89

 

15. Finansinės investicinės veiklos pajamos

 

Informacija apie finansinės investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas pateikiama aiškinamojo rašto Nr. 12 priede (6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“, 4 priedas).

Finansinės investicinės veiklos pajamos ataskaitiniu laikotarpiu buvo 4641,40 Eur, priskaičiuoti delspinigiai už laiku nepristatytus automobilius.

 

16. Sąnaudos

 

Ataskaitinio laikotarpio sąnaudos ir jų struktūra yra rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje (3-iojo VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“ 2 priedas), įvertintos tikrąja verte.

 

Įstaigos sąnaudų panaudojimas pajamoms uždirbti:

 

 

Eur

Sąnaudų pavadinimas

Ataskaitinis laikotarpis

2021-12-31

Panaudojimo % nuo sąnaudų

Ataskaitinis laikotarpis

2020-12-31

Panaudojimo % nuo sąnaudų

Darbo užmokestis

2735422,30

72,91

2533925,37

82,80

Socialinio draudimo įmokos

54171,52

1,44

50214,74

1,64

Amortizacinės sąnaudos ilgalaikio turto

59121,60

1,58

38392,02

1,26

Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas

2902,00

0,01

1838,90

0,01

Komunalinių paslaugų: šildymo, el. energijos, ryšių, šalto vandens, šiukšlių išvežimo

72700,44

1,94

61811,95

2,03

Komandiruočių sąnaudos

30,00

0,00

0,00

0,00 

Transporto išlaikymo sąnaudos

25705,76

0,69

18223,78

0,61

Paprasto remonto, patalpų eksplotacinės išlaidos, medicininės aparatūros remontas priežiūra

20453,61

0,63

22739,08

0,76

Sunaudotų atsargų ligonių gydymui,

577837,81

15,40

188745,89

6,18

patalpų eksploatacijai

Nuoma

1427,92

0,01

1210,28

0,01

Kitų paslaugų sąnaudos: laboratoriniai tyrimai, gydytojų konsultacijos, skalbimo, patalpų apsaugos, med. atliekų išvežimo, pasientų išankstinės registracijos, civ.atsak. draudimas už padarytą žalą pacientams ir kt. tame skaičiuje ES lėšos

192666,63

5,14

137448,98

4,50

Pagrindinės veiklos kitos sąnaudos: įmokos į garantinį fondą, spaudiniai, blankai, kanceliarinės prekės, pašalpos darbuotojams, banko aptarnavimo paslaugos ir kt. Tame skaičiuje: ES lėšos, valstybės lėšos ir kiti šaltiniai

9261,34

0,25

5828,72

0,20

Iš viso:

3751700,93

100

3060379,71

100

 

Informacija apie darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas pateikiama aiškinamojo rašto priede Nr.16 (25-ojo VSAFAS „Su darbo santykiais susijusios išmokos“). Veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos“ nurodytas sumas sudaro sąnaudos etatų saraše nurodytiems darbuotojams

 

17. Finansinės investicinės veiklos sąnaudos

 

Eur

Sąnaudų pavadinimas

2021 metai

2020 metai

Kitos sąnaudos: delspinigiai

-13,84

-2,43

 

 

18. Segmentai

Informacija apie veiklos segmentus pateikiama aiškinamojo rašto Nr. 15 priede (25-ojo VSAFAS „Segmentai“ priedas).

Įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami prie sveikatos apsaugos segmento.

 

19. Su darbo santykiais susijusios išmokos

 

Informacija apie su darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas pateikiama aiškinamojo rašto Nr.16 priede (25-ojo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Su darbo santykiais susijusios išmokos“ priedas).

Asmenų, kurie teikė paslaugas ir atliko darbus pagal kitas nei darbo sutartis, savo ekonomine prasme atitinkančias darbo santykių esmę, kaip nustatyta 24-ame standarte, ataskaitinio laikotarpio pradžioje ir pabaigoje nebuvo. Įstaiga neketina sumažinti darbuotojų skaičiaus, neturi konkrečių susitarimų su darbuotojais dėl išeitinių išmokų mokėjimo nutraukus darbo santykius su darbuotoju iki išėjimo į pensiją amžiaus arba darbuotojui priėmus sprendimą išeiti iš darbo savo noru mainais į tokią išmoką, todėl tokių įsipareigojimų atsiradimo tikimybė labai maža, o jų atsiradimo atveju esminės įtakos įstaigai veiklos rezultatams nebūtų. Tokie įsipareigojimai neskaičiuojami ir dėl sudėtingo kaupinių išmokų skaičiavimo, kurie turėtų apimti periodo iki įvykio įvertinimą, atlyginimo už darbą pasikeitimo prognozavimą, pinigų laiko vertės ir darbuotojų kaitos įvertinimą.

 

20. Turto nuvertėjimas

 

Ataskaitiniu laikotarpiu išankstinių apmokėjimų nuvertėjimo apskaityta nebuvo.

Ataskaitiniu laikotarpiu nematerialiajam turtui, ilgalaikiam materialiajam turtui, atsargoms nuvertėjimo priskaičiuota bei nuvertėjimo panaikinimo ar sumažinimo nebuvo.

 

21. Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos 2014 m. balandžio 17 d. Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymu Nr. XII-828, direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-98 įstaigoje pakeistos apskaitos politikos nuostatos.

Ataskaitiniu laikotarpiu apskaitiniai įverčiai keisti nebuvo.

Ataskaitiniais metais finansinėse ataskaitose esminių apskaitos klaidų taisyta nebuvo.

 

22. Neapibrėžtieji įsipareigojimai

 

2021 metais gruodžio 31 d. įstaiga neturėjo reikšmingų neapibrėžtųjų įsipareigojimų.

 

23. Poataskaitiniai įvykiai

 

Po finansinių ataskaitų sudarymo datos įstaigos veikloje nebuvo įvykių, kurie turėtų reikšmingos įtakos 2021 m. gruodžio 31 d. sudarytoms finansinėms ataskaitoms

 

24. Tarpusavio užskaitos

 

Tarpusavio užskaitos atliktos remiantis apskaitos principais, nustatytais 1 VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“ bei tais atvejais, kai atskiruose VSAFAS nurodyta tas užskaitas atlikti.

Per ataskaitinį laikotarpį buvo atliktos tarpusavio užskaitos VSDFV Alytaus skyriaus, Vilniaus teritorinės ligonių kasos ir VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro (pagal trišalę sutartį) socialinio draudimo įmokos sumai – 431949,45 Eur. Vilniaus teritorinė ligonių kasa tiesiogiai apmokėjo socialinio draudimo įmokas VSDFV Alytaus skyriui, o VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras užskaitė kaip gautas sumas už suteiktas medicinines paslaugas ir sumokėtas socialinio draudimo įmokas.

 

25. Pinigų srautai

 

Informacija apie pinigų srautus pateikta (5-ojo VSAFAS „Pinigų srautų ataskaita“ 2 priedas).

Ataskaitinio laikotarpio pinigų srautai ataskaitoje yra grupuojami į pinigų srautus iš pagrindinės, investicinės ir finansinės veiklos.

Pagrindinės veiklos pinigų srautų finansavimo įplaukos:

- gauta iš valstybės biudžeto kitoms išlaidoms ir atsargoms – 218324,39 Eur;

- gauta iš savivaldybės biudžeto pinginės lėšos – 7630 Eur;

- gauta iš ES, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų – 164407,35 Eur;

- gauta iš kitų šaltinių – 44091,20 Eur.

Pinigų srautų ataskaitoje atsispindi pinigų srautai tiekėjams už paslaugas ir prekes, darbuotojams mokamas išmokėtas darbo užmokestis be socialinio draudimo, kadangi socialinio draudimo išmokoms atliktos tarpusavio užskaitos.

Investicinės veiklos pinigų srautai – tai yra ilgalaikio materialiojo ir ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimas iš PSDF lėšų.

 

26. Turtas, gautas pagal panaudos ir patikėjimo teise sutartis

 

VŠĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro veiklai vykdyti naudojamas panaudos teise perduotas turtas, gauto turto vertė paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną sudarė:

 

Turto grupės pavadinimas

Vertė, Eur

Alytaus rajono savivaldybės panaudos ir patikėjimo teise perduotas turtas

- pastatai

- medicininė įranga

- kitas ilgalaikis materialus turtas (ūkinis inventorius)

- transportas

- kompiuterinė technika

- trumpalaikis medicininis ir ūkinis turtas

2032045,30

140737,72

16094,65

164249,34

 

42103,88

Iš viso:

2395230,89

Iš kitų juridinių asmenų panaudos teise perduotas turtas

- pastatai

4294,61

- medicininė įranga

26742,08

 

VŠĮ Alytaus rajono savivaldybei pagal 2021 m. balandžio 29 d. perdavimo aktą Nr. (3.41) K62-93 buvo patikėjimo teise gauto, grąžinta esančios Vytauto g.57, Simne patalpos. Unikalus numeris 3392-3000-2027 pradinė vertė 454,69 Eur, likutinė vertė pagal 2021 m. balandžio 30 d. lygi 0,00 Eur.

Alytaus miesto savivaldybės administracijos panaudos sutartį Nr. SR-1096, keistas 2 punktas 2018 m. spalio 30 d. Nr. SR-1818(385) ir galioja iki 2038 m spalio 31 d. nekilnojamas turtas (garažai) įsigijimo savikaina – 4294,61 Eur.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos panaudos sutartis Nr. SUT-15-59/SUT -15-1801,eElektrokardiografai su programine įranga, 3 vnt. įsigijimo savikaina – 12844,83 Eur.

UAB „Interlux“ panaudos sutartys Nr. 4-471/SMG, Nr. 4-673/SMG, Nr. 4-98/SMG, i-Chroma septyni analizatoriai, įsigijimo savikaina – 9877,54 Eur.

UAB Diagnostikos laboratorijaos panaudos sutartys Nr. SR-58, Nr. SR-12, trys laboratorinės centrifugos, įsigijimo savikaina – 2738,53 Eur.

UAB „PRO ARIS“ panaudos sutartys  Nr. P01-140, Nr. P02-47, Nr. P02-78, Nr. P02-194, Nr. P02-198/SR-42, įsigijimo savikaina – 613,26 Eur.

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro panaudos sutartis Nr. 267, trys vienetai šaltkrepšių, įsigijimo savikaina – 667,92 Eur.

Panaudos būdu perduotą turtą įstaiga apskaito nebalansinėse sąskaitose.

 

Direktorė                                                                                                                          Giedrė Ilgūnaitė

 

Vyr. finansininkė                                                                                                        Marytė Mačiukienė