Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Direktorius

 

Įsakymas

DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2007 M. GRUODŽIO 20 D. ĮSAKYMO NR. V-665 „DĖL ELEKTRONINĖS DRAUDĖJŲ APTARNAVIMO SISTEMOS NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 8 d. Nr. V-152

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisykles, patvirtintas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-665 „Dėl Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2.  Į p a r e i g o j u:

2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui;

2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;

2.3. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams.

 

 

 

Direktorius                                                                                                    Kęstutis Čereška

 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus 2007 m. gruodžio

20 d. įsakymu Nr. V-665

(Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus

2024 m. gegužės 8 d. įsakymo Nr. V-152

redakcija)

 

ELEKTRONINĖS DRAUDĖJŲ APTARNAVIMO SISTEMOS

NAUDOJIMO TAISYKLĖS

 

I Skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos (toliau - EDAS) naudojimo taisyklės (toliau - Taisyklės) nustato elektroninių socialinio draudimo pranešimų ir elektroninių prašymų teikimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms bei informacijos gavimo iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau - Fondo valdyba) informacinės sistemos elektroniniu būdu, taip pat informacijos, kurią teisės aktų nustatyta tvarka draudėjai privalo teikti kitoms valstybės institucijoms naudodamiesi EDAS, teikimo tvarką.

2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR), 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB (toliau – eIDAS reglamentas), Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 435 „Dėl Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais duomenų teikimą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams (toliau - Fondo valdybos teritorinis skyrius) ir kitoms valstybės institucijoms.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Administratorius – fizinis asmuo, kuriam suteikiama teisė pateikti savo ir (arba) atstovaujamo asmens (draudėjo) dokumentus ir (arba) atlikti kitus su teikiamais dokumentais susijusius veiksmus, naudojantis Elektronine draudėjų aptarnavimo sistema bei suteikti teisę kitam fiziniam asmeniui naudotis Elektronine draudėjų aptarnavimo sistema.

3.2. Apdorojimas – Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos procesas, kurio metu pateiktas elektroninis dokumentas įvertinamas, patikrinami duomenys bei atliekami kiti veiksmai, siekiant įsitikinti, kad dokumentas ir jo turinys atitinka teisės aktais nustatytus reikalavimus, o taip pat ir kitus duomenis, kurie pateikti ne dokumento pagrindu.

3.3. Draudėjas kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme.

3.4. Draudėjo skola – kaip suprantama Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenų, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. V-50 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenų, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.5. Draudėjų portalas – portalas, pasiekiamas adresu https://draudejai.sodra.lt.

3.6. Draudėjo vadovas – fizinis asmuo, kuris Mokesčių mokėtojų registre nurodytas kaip juridinio asmens, kitos organizacijos ar jos padalinio (filialo atstovybės) vadovas, arba savarankiškai dirbantis asmuo.

3.7. Elektroninis prašymas Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklių nustatyta tvarka Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos priemonėmis paruoštas ir (ar) pateiktas prašymas, ar skundas Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigai. 

3.8. Elektroninis pranešimas Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos priemonėmis pateiktas socialinio draudimo pranešimas ir/ar prašymas dėl apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu duomenų tikslinimo bei pranešimas apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius.

3.9. Fondo valdybos informacinė sistema – valstybės informacinė sistema, Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti reikiamos informacijos apdorojimo procesus (duomenų ir dokumentų tvarkymo, apsikeitimo su kitomis informacinėmis sistemomis, skaičiavimo ir t. t.) vykdanti sistema, kuri veikia informacinių technologijų pagrindu.

3.10. Metaduomenys duomenys apie dokumentą, jo valdymą ir naudojimą.

3.11. Naudotojas – fizinis asmuo, kuriam suteikiama teisė pateikti atstovaujamo asmens (draudėjo) dokumentus ir (arba) atlikti kitus su teikiamais dokumentais susijusius veiksmus, naudojantis Elektronine draudėjų aptarnavimo sistema bei naudotis kitomis jam suteiktomis Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos paslaugomis.

3.12. Pateikimas – procesas, kurio metu naudotojas, ribotas naudotojas arba administratorius elektroninį pranešimą arba elektroninį prašymą perduoda Elektronine draudėjų aptarnavimo sistema ir taip inicijuoja jų apdorojimą.

3.13. Portalo draudėjo sritis – Draudėjų portalo sritis, kurioje esanti informacija ir paslaugos prieinamos tik autorizuotiems ir autentifikuotiems atitinkamo draudėjo Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ribotiems naudotojams, naudotojams ir administratoriams.

3.14. Pranešimų pildymo programinė įranga – programinė įranga, leidžianti rengti elektroninius pranešimus atjungtame nuo interneto kompiuteryje.

3.15. Ribotas naudotojas - fizinis asmuo, kuriam suteikiama teisė pateikti atstovaujamo asmens (draudėjo) dokumentus, peržiūrėti savo paruoštus ir pateiktus dokumentus bei formuoti jam administratoriaus leidžiamas suvestines, naudojantis Elektronine draudėjų aptarnavimo sistema.

3.16. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaiga (toliau – Fondo administravimo įstaiga) – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinis skyrius.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos eIDAS reglamente.

5. Mygtukų „Pateikti“, „Vykdyti“, „Registruoti“ ir kitų mygtukų, kuriais EDAS priemonėmis pateikiami dokumentai (informacija), užbaigiamas kitas veiksmas (susipažinimo su pranešimu ar taisyklėmis patvirtinimas, nurodymas, pavedimas, teisės suteikimas ir panašiai), paspaudimas Portalo draudėjo srityje yra prilyginamas pasirašymui elektroniniu parašu, kurio teisinė galia prilygsta parašui rašytiniuose dokumentuose. Ši nuostata netaikoma tais atvejais, kai teikiami dokumentai kurie, vadovaujantis imperatyviomis teisės normomis, privalo būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu – tais atvejais taikomos taisyklės, reglamentuojančios kvalifikuoto elektroninio parašo naudojimą.

 

II SKYRIUS

ADMINISTRATORIAUS TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Administratorius turi šias teises:

6.1. teisę suteikti kitam asmeniui šiose Taisyklėse nustatytas administratoriaus, riboto naudotojo arba naudotojo teises;

6.2. teisę suteikti kitam draudėjui galimybę peržiūrėti įsiskolinimo būklę Valstybinio socialinio draudimo fondui;

6.3. teisę nustatyti informavimo režimus;

6.4. teisę nustatyti pranešimo formų laukų numatytąsias reikšmes;

6.5. naudotojo teises, nustatytas šių Taisyklių 8 punkte ir riboto naudotojo teises, nustatytas šių taisyklių 9  punkte.

7. Administratorius privalo laikytis visų įsipareigojimų, nustatytų šių Taisyklių 10 punkte. Administratorius yra atsakingas už naudotojo, riboto naudotojo arba administratoriaus teisių kitiems asmenims suteikimą ir panaikinimą.

 

III SKYRIUS

NAUDOTOJO IR RIBOTO NAUDOTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Naudotojas turi teisę (jei administratorius nenustato kitaip):

8.1. rengti ir teikti Elektroninius pranešimus;

8.2. Portalo draudėjo srityje teikti elektroninius prašymus;

8.3. susipažinti su visa apie draudėją Portalo draudėjo srityje teikiama informacija;

8.4. konsultuotis per EDAS pokalbiu internetu (angl. chat);

8.5. naudotis kitomis EDAS teikiamomis paslaugomis.

9. Ribotas naudotojas turi teisę:

9.1. šių Taisyklių 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nustatytas teises;

9.2. peržiūrėti savo paruoštus ir pateiktus elektroninius prašymus ir/ar elektroninius pranešimus;

9.3. formuoti jam administratoriaus leidžiamas suvestines.

10. Naudotojas ar ribotas naudotojas įsipareigoja:

10.1. teikti tik teisingus ir aktualius kontaktinius bei kitus duomenis;

10.2. naudoti Portalo draudėjo srityje esančią informaciją ir duomenis tik teisėtais tikslais;

10.3. saugoti asmens duomenų paslaptį, jei šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai;

10.4. nenaudoti Portalo ir Portale esančios informacijos su draudėjo veikla nesusijusiais tikslais;

10.5. nesiųsti tiesiogiai su EDAS funkcijomis nesusijusių elektroninių dokumentų.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ REGISTRAVIMASIS EDAS

 

11. Asmuo, norėdamas teikti elektroninius pranešimus arba elektroninius prašymus, gauti informaciją iš Fondo valdybos informacinės sistemos bei pasinaudoti kitomis elektroninėmis paslaugomis Portalo draudėjo srityje, turi registruotis EDAS šių Taisyklių nustatyta tvarka.

12. Registruotis EDAS gali draudėjo vadovas bei asmenys, kuriems Portalo draudėjo srityje suteiktos naudotojo, riboto naudotojo arba administratoriaus teisės:

12.1. Draudėjo vadovui administratoriaus teisės suteikiamos automatiškai registravimosi EDAS metu.

12.2. Administratorius naudotojo, riboto naudotojo arba administratoriaus teises kitam asmeniui gali suteikti Portalo draudėjo srityje esančiomis priemonėmis. Duomenų įrašymas į Fondo valdybos informacinę sistemą vyksta automatizuotai ir paprastai įvyksta ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo duomenų pateikimo EDAS.

12.3. Draudėjo vadovas administratoriaus teises asmeniui gali suteikti ir užpildęs šių Taisyklių 1 priede nustatytą formą bei pateikęs Fondo valdybos teritoriniam skyriui. Jeigu draudėjo vadovas dėl objektyvių priežasčių negali pateikti pirma minėto dokumento, tai jį gali pateikti kitas asmuo, kuris laikinai eina draudėjo vadovo pareigas, kartu pateikdamas dokumentus, įrodančius jo teisę tokias pareigas eiti.

Duomenys į Fondo valdybos informacinę sistemą įrašomi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumento pateikimo Fondo administravimo įstaigai dienos.

12.4. Draudėjas naudotojo teises kitam asmeniui gali suteikti ir Fondo valdybos teritoriniam skyriui pateikdamas įgaliojimą atstovauti santykiuose su Fondo administravimo įstaigomis (toliau – VSD įgaliojimas) ar jam prilyginamą įgaliojimą Įgaliojimų atstovauti santykiuose su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigomis pateikimo tvarkos apraše, patvirtintame Fondo valdybos direktoriaus 2022 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. V-138 „Dėl Įgaliojimų atstovauti santykiuose su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigomis pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įgaliojimų aprašas), nustatyta tvarka.

13. Asmuo, norėdamas registruotis EDAS, autentifikuojamas per Portale siūlomas asmens autentifikavimo sistemas.

14. Asmuo, kuriam yra suteiktos EDAS administratoriaus ar naudotojo teisės, ir kuris yra prisijungęs prie Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, tos pačios sesijos metu be pakartotinio autentifikavimo gali pereiti į EDAS.

15. Asmuo, registruodamasis EDAS, turi susipažinti su šiomis Taisyklėmis ir Portale patvirtinti, kad suprato šių Taisyklių nuostatas bei sutinka jų laikytis. Portale nustatytu būdu asmens išreikštas sutikimas dėl šių Taisyklių nuostatų laikymosi turi tokią pat juridinę galią kaip ir asmens parašu patvirtintas sutikimas. Atnaujinus Taisykles, asmenys iš naujo turi susipažinti su Taisyklėmis, patvirtinti, kad suprato jų nuostatas bei sutinka jų laikytis.

16. Išreiškęs sutikimą dėl šių Taisyklių nuostatų laikymosi, asmuo yra registruojamas EDAS.

 

V skyrius

Asmenų Teisių panaikinimas EDAS

 

17. Administratoriaus teisės panaikinamos:

17.1. fiziniam asmeniui mirus;

17.2. pasikeitus draudėjo vadovui;

17.3. Fondo valdybos teritoriniam skyriui gavus šių Taisyklių 2 priede nustatytos formos dokumentą;

17.4. asmeniui Portalo draudėjo srityje esančiomis priemonėmis atsisakius atstovavimo draudėjui;

17.5. administratorių pripažinus neveiksniu arba ribotai veiksniu srityje, kurią apima administratoriaus teisės, arba nežinia kur esančiu.

18. Naudotojo ar riboto naudotojo teisės panaikinamos:

18.1. fiziniam asmeniui mirus;

18.2. administratoriui panaikinus naudotojo ar riboto naudotojo teises Portalo draudėjo srityje esančiomis priemonėmis;

18.3. pasibaigus draudėjo pateikto VSD įgaliojimo ar jam prilyginamo įgaliojimo terminui;

18.4..draudėjui panaikinus VSD įgaliojimą (IG-2 formos pranešimas apie VSD įgaliojimo panaikinimą) arba laisvos formos rašytinį prašymą dėl VSD įgaliojimo ar jam prilyginamo įgaliojimo panaikinimo;

18.5. pačiam naudotojui ar ribotam naudotojui Portalo draudėjo srityje esančiomis priemonėmis atsisakius arba pateikus laisvos formos rašytinį prašymą dėl VSD įgaliojimo ar jam prilyginamo įgaliojimo atsisakymo;

18.6. naudotoją ar ribotą naudotoją pripažinus neveiksniu arba ribotai veiksniu srityje, kurioje suteiktos šios teisės, arba nežinia kur esančiu.

19. Taisyklių 17.1, 17.2, 18.1, 18.3 papunkčiuose nurodytos pasekmės, susijusios su EDAS teisių panaikinimu, taikomos automatiškai. Kitais pagrindais EDAS teisės panaikinamos (nebeleidžiama prisijungti prie EDAS) nuo tada, kai duomenys apie jų pasibaigimą įrašomi į EDAS.

Duomenų apie EDAS teisių panaikinimą Taisyklių 17.4, 18.2, 18.4 18.5 papunkčiuose nurodytais atvejais, kai apie atitinkamas aplinkybes (EDAS teisių panaikinimą) pranešama specialios formos tam skirtais įrankiais EDAS, įrašymas į EDAS vyksta automatizuotai ir paprastai (nesant Fondo valdybos IS veiklos sutrikimo) įvyksta ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo duomenų pateikimo EDAS (duomenų įrašymo momentas ir yra teisės panaikinimas). Atvykus į Fondo valdybos teritorinį skyrių ir pateikus pranešimą apie VSD įgaliojimo panaikinimą ar įgaliotinių atsisakymą, jų duomenis į VSD įgaliojimų duomenų bazę įrašo iš karto, asmens aptarnavimo metu. Kitais būdais gautų pranešimų apie VSD įgaliojimo ar jam prilyginamo įgaliojimo pasibaigimą duomenys įrašomi ne automatiniu būdu, po to, kai jį išnagrinėja Fondo valdybos teritorinio skyriaus darbuotojas, kuriam pavesta administruoti VSD įgaliojimus.

Fondo valdybos teritoriniam skyriui pateikus Taisyklių 17.3 papunktyje nurodyta dokumentą - nuo jo duomenų į Fondo valdybos Dokumentų valdymo sistemą įrašymo momento.

 

VI SKYRIUS

ELEKTRONINIŲ PRANEŠIMŲ RENGIMO IR PATEIKIMO TVARKA

 

20. Elektroninius pranešimus naudotojas, ribotas naudotojas ar administratorius gali rengti šiais būdais:

20.1. naudodamas Portalo draudėjo srityje esančius įrankius;

20.2. naudodamas pranešimų pildymo programinę įrangą;

20.3. naudodamas draudėjo finansų valdymo arba buhalterinės apskaitos įrankius.

21. Norėdamas rengti elektroninius pranešimus Portalo draudėjo srityje esamais įrankiais ir teikti juos Fondo valdybos teritoriniam skyriui, naudotojas, ribotas naudotojas arba administratorius gali:

21.1. per naršyklę ir siūlomas asmens autentifikavimo sistemas prisijungti prie Portalo draudėjo srities;

21.2. pasirinkti atstovaujamą draudėją. Jeigu naudotojas, ribotas naudotojas ar administratorius atstovauja tik vienam draudėjui, draudėjas parenkamas automatiškai;

21.3. Portalo draudėjo srityje esamais įrankiais parengti ir pasirašyti elektroninius pranešimus;

21.4. pasirašytus elektroninius pranešimus pateikti Fondo valdybos teritoriniam skyriui šių Taisyklių 24.1 papunktyje nustatytu būdu.

22. Norėdamas rengti elektroninius pranešimus su pranešimų pildymo programine įranga, naudotojas, ribotas naudotojas ar administratorius gali:

22.1. savo kompiuteryje įsidiegti pranešimų pildymo programinę įrangą. Fondo valdyba siūlo laisvai platinamą (nemokamą) pranešimų pildymo programinę įrangą, kurią galima atsisiųsti iš Fondo valdybos internetinio puslapio adresu www.sodra.lt;

22.2. iš Fondo valdybos internetinio puslapio adresu www.sodra.lt atsisiųsti norimas pildyti Elektroninių pranešimų formas (MXFD formatu) ir jų pildymo taisykles;

22.3. parengti elektroninius pranešimus, išsaugoti jų duomenis FFData formatu;

22.4. su trečiųjų šalių sukurta elektroninio parašo generavimo programine įranga arba pasinaudojęs Portalo draudėjo srities įrankiais pasirašyti elektroninius pranešimus ir juos pateikti Fondo valdybos teritoriniam skyriui šių Taisyklių 24.1 ir 24.2 papunkčiuose nustatytais būdais.

23. Norėdamas rengti elektroninius pranešimus su draudėjo finansų valdymo arba buhalterinės apskaitos įrankiais, naudotojas, ribotas naudotojas ar administratorius gali:

23.1. įrankių, sukurtų vadovaujantis Elektroninių pranešimų duomenų struktūros aprašais kurie pateikti Fondo valdybos internetiniame puslapyje adresu www.sodra.lt, nuoroda „Formos ir šablonai“, bei Elektroninių pranešimų kvalifikuoto elektroninio parašo ir kvalifikuoto elektroninio spaudo taisyklėmis, patvirtintomis Fondo valdybos direktoriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-666 „Dėl Elektroninių pranešimų kvalifikuoto elektroninio parašo ir kvalifikuoto elektroninio spaudo taisyklių patvirtinimo“, ir pritaikytų draudėjo finansų valdymo arba buhalterinės apskaitos taikomosioms sistemoms, pagalba rengti ir pasirašyti elektroninius pranešimus;

23.2. pasirašytus elektroninius pranešimus pateikti Fondo valdybos teritoriniam skyriui šių Taisyklių 24.1 ir 24.2 papunkčiuose nurodytais būdais.

24. Elektroninius pranešimus Fondo valdybos teritoriniam skyriui galima pateikti šiais būdais:

24.1. naudojantis Portalo draudėjo srities įrankiais;

24.2. naudojantis tinkline paslauga, pasiekiama adresu https://draudejai.sodra.lt/edasexternal/services/DataService.

25. Pateikiami elektroniniai pranešimai turi būti pasirašyti draudėjo (vadovo) arba jo įgalioto fizinio asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai atitinkamų elektroninių pranešimų pateikimo taisyklėse nustatyta kitaip. Įgaliojimai pasirašyti elektroninius pranešimus Fondo valdybos teritoriniams skyriams pateikiami Fondo valdybos nustatyta tvarka.

26. Asmuo, turintis teisę pasirašyti elektroninius pranešimus, prieš pirmą kartą pasirašydamas elektroninį pranešimą, privalo savo kvalifikuotą elektroninį sertifikatą registruoti EDAS. Sertifikatas registruojamas elektroniniu parašu pasirašant „Paraišką dėl elektroninio parašo kvalifikuoto sertifikato registravimo“ (3 priedas), kuri pateikta Fondo valdybos internetinio puslapio adresu www.sodra.lt .

27. Asmuo, įsigijęs naują elektroninio parašo kvalifikuotą sertifikatą, privalo jį iš naujo užregistruoti šių Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ELEKTRONINIŲ PRANEŠIMŲ APDOROJIMAS IR PRIĖMIMAS

 

28. Ne vėliau kaip per aštuonias darbo valandas (arba vieną darbo dieną) nuo elektroninio pranešimo pateikimo Portalo draudėjo srityje naudotojas, ribotas naudotojas arba administratorius informuojamas apie elektroninio pranešimo būklę: pateikimą, apdorojimą, priėmimą ar atmetimą. Administratorius gali nurodyti Portalo draudėjo srityje draudėjo el. pašto adresą, kuriuo gali gauti informaciją apie pateiktų elektroninių pranešimų būklę. Administratorius, naudotojas ar ribotas naudotojas Portalo draudėjo srityje gali papildomai nurodyti ir savo el. pašto adresus.

29. Teikiamas elektroninis pranešimas yra priimamas, jeigu:

29.1. pateikto elektroninio pranešimo bylos formatas atitinka Elektroninių pranešimų kvalifikuoto elektroninio parašo ir kvalifikuoto elektroninio spaudo taisyklėse išdėstytus reikalavimus;

29.2. elektroninio pranešimo duomenų struktūra atitinka konkretaus tipo ir versijos Elektroninio pranešimo duomenų struktūros apraše, kuris pateiktas Fondo valdybos internetiniame puslapyje adresu www.sodra.lt, nuoroda „Formos ir šablonai“, išdėstytus reikalavimus;

29.3. elektroniniame pranešime esantys duomenys atitinka konkretaus elektroninio pranešimo tipo ir versijos išdėstytus reikalavimus;

29.4. elektroninis pranešimas pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai reikalavimas pasirašyti elektroninį pranešimą kvalifikuotu elektroniniu parašu nėra nustatytas;

29.5. elektroninį pranešimą pasirašė asmuo, turintis tam įgaliojimą;

29.6. pateikto elektroninio pranešimo duomenys Fondo valdybos informacinės sistemos arba Fondo valdybos teritorinio skyriaus specialisto atžvilgiu yra teisingi.

30. Jeigu pateiktas elektroninis pranešimas netenkina šių Taisyklių 29 punkte nustatytų reikalavimų, jis yra atmetamas ir apie tai informuojama šių Taisyklių 28 punkte nurodytais būdais, nurodant atmetimo priežastį.

31. Tais atvejais, kai elektroninis pranešimas yra atmestas, laikoma, kad jis nebuvo priimtas.

 

VIII SKYRIUS

ELEKTRONINIŲ PRAŠYMŲ APDOROJIMAS IR PRIĖMNIMAS

 

32. Naudotojas, ribotas naudotojas arba administratorius Portalo draudėjo srityje gali pateikti elektroninius prašymus (išduoti rašytines pažymas, išduoti A1 pažymėjimą, grąžinti permoką ir kitus).

33. Pateiktas elektroninis prašymas perduodamas apdorojimui. Jeigu apdorojamame elektroniniame prašyme nustatoma klaidų, jis yra atmetamas, nurodant atmetimo priežastį. Jeigu klaidų nenustatoma, prašymas priimamas.

34. Apie elektroninio prašymo pateikimą, apdorojimą, priėmimą ar atmetimą, per 5 darbo dienas nuo elektroninio prašymo pateikimo momento naudotojas, ribotas naudotojas arba administratorius yra informuojami Portalo draudėjo srityje. Administratorius gali nurodyti Portalo draudėjo srityje draudėjo el. pašto adresą, kuriuo gali gauti informaciją apie pateikto prašymo būklę. Administratorius, naudotojas ar ribotas naudotojas Portalo draudėjo srityje gali papildomai nurodyti ir savo el. pašto adresus.

35. Tais atvejais, kai elektroninis prašymas yra atmestas, laikoma, kad jis nebuvo priimtas.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS PORTALE

 

36. Portalo draudėjo srityje yra pateikiami suvestinės formavimo momentu aktualūs konkretaus draudėjo duomenys ar jų pagrindu suformuoti (performuoti) duomenys (draudėjo skola ir kt.), esantys Fondo valdybos informacinėje sistemoje.

37. Portalo draudėjo srityje teikiama informacija iš Fondo valdybos informacinės sistemos prilygsta rašytine forma išduotai pažymai.

38. Portalo draudėjo srityje draudėjas gali gauti informaciją apie savo apdraustiesiems asmenims suteiktus skaidriai dirbančiojo asmens identifikavimo kodus Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo išdavimo, panaikinimo, kodo galiojimo ir jame užšifruotų duomenų teisingumo patikrinimo tvarkos apraše, patvirtintame Fondo valdybos direktoriaus 2022 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jame užšifruotų duomenų atvaizdavimo formos ir Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo išdavimo, panaikinimo, kodo galiojimo ir jame užšifruotų duomenų teisingumo patikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

39. Administratorius turi galimybę suteikti teisę kitam draudėjui Portalo draudėjo srityje susipažinti su informacija apie jo atstovaujamo draudėjo įsiskolinimo būklę Valstybinio socialinio draudimo fondui.

 

X  SKYRIUS

DUOMENŲ APSAUGOS REIKALAVIMAI

 

40. Asmens duomenų, tvarkomų EDAS, apimtis reglamentuota Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro nuostatuose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 435 „Dėl Lietuvos Respublikos Apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Fondo valdybos direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. V-486 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“.

41. Administratorius, naudotojas ar ribotas naudotojas yra atsakingas už tai, kad jo EDAS pateikti kontaktiniai ir kiti asmens duomenys yra tikslūs, teisingi ir išsamūs. Jeigu pasikeičia draudėjo kontaktiniai duomenys, jis privalo nedelsdamas juos atnaujinti. Fondo administravimo įstaigos nėra atsakingos už žalą, atsiradusią draudėjui dėl to, jog EDAS nurodyti netikslūs, neteisingi ir (ar) neišsamūs kontaktiniai duomenys.

42. Portalo draudėjo srityje draudėjo nurodyti kontaktiniai duomenys naudojami, informuojant draudėją apie būtinus pateikti elektroninius pranešimus ir kitus dokumentus, pateiktų elektroninių pranešimų ir elektroninių prašymų būklę, klaidas ir jų ištaisymo terminus, apie apskaičiuotas socialinio draudimo įmokų sumas bei kitais socialinio draudimo klausimais.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Elektroniniai pranešimai ir elektroniniai prašymai gali būti teikiami 24 valandas per parą.

44. Jeigu elektroninis pranešimas ar elektroninis prašymas buvo priimtas, tai elektroninio pranešimo ar elektroninio prašymo priėmimo data laikoma ta data, kada elektroninis pranešimas ar elektroninis prašymas buvo pateiktas. Ši data nustatoma EDAS programinėmis priemonėmis ir nurodoma Portalo draudėjo srityje.

45. Per EDAS pateikti elektroniniai pranešimai, elektroniniai prašymai ir kiti dokumentai saugomi Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų socialinio draudimo funkcijų vykdymo dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Fondo valdybos direktoriaus 2013 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. V-383 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų dokumentų saugojimo terminų“, nustatytą terminą. Visi EDAS administratoriaus, naudotojo ar riboto naudotojo atliekami veiksmai yra fiksuojami ir saugomi 12 mėnesių nuo veiksmo dienos.

46. Fondo valdyba turi teisę vienašališkai keisti Portale siūlomas autentifikavimo sistemas.

47. Draudėjas yra Portalo draudėjo srityje esamų draudėjo duomenų ir asmens duomenų valdytojas ir organizacinėmis bei Portalo suteikiamomis techninėmis priemonėmis turi užtikrinti Portalo draudėjo srityje esamų duomenų tinkamą tvarkymą.

_________________

 

Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos

naudojimo taisyklių

1 priedas

 

____________________________________________________________________

(Draudėjo pavadinimas)

 

____________________________________________________________________

(draudėjo kodas, adresas, telefono numeris)

 

 

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos

____________________________

(skyriaus pavadinimas)

 

_____-___-___ Nr. __________

(dokumento sudarymo data ir registracijos numeris)

 

 

 

 

DĖL TEISĖS NAUDOTIS ELEKTRONINĖS DRAUDĖJŲ APTARNAVIMO SISTEMOS DRAUDĖJŲ PORTALO DRAUDĖJO SRITIMI ADMINISTRATORIAUS TEISĖMIS SUTEIKIMO

 

 

Informuojame, kad ______________________________________________________

(pareigos, asmens vardas, pavardė, asmens kodas ir/arba asmens socialinio draudimo numeris)

___________________________________________________________________________

yra suteikta teisė naudotis Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos (toliau – EDAS) Draudėjų portalo Draudėjo sritimi administratoriaus teisėmis.

Prašome įvesti šią informaciją į EDAS.

Su EDAS naudojimo taisyklėmis esu susipažinęs ir su jomis sutinku.

 

______________________                     ___________                ___________________

(draudėjo vadovo pareigų pavadinimas)     (parašas)           (draudėjo vadovo vardas, pavardė)

 

A. V.

 

_________________

 

 

Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos

naudojimo taisyklių

2 priedas

 

____________________________________________________________________

(Draudėjo pavadinimas)

 

____________________________________________________________________

(draudėjo kodas, adresas, telefono numeris)

 

 

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos

____________________________

(skyriaus pavadinimas)

 

_____-___-___ Nr. __________

(dokumento sudarymo data ir registracijos numeris)

 

 

 

 

DĖL TEISĖS NAUDOTIS ELEKTRONINĖS DRAUDĖJŲ APTARNAVIMO SISTEMOS DRAUDĖJŲ PORTALO DRAUDĖJO SRITIMI ADMINISTRATORIAUS TEISĖMIS PANAIKINIMO

 

 

Informuojame, kad ______________________________________________________

(pareigos, asmens vardas, pavardė, asmens kodas ir/arba asmens socialinio draudimo numeris)

___________________________________________________________________________

yra panaikinta teisė naudotis Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos (toliau – EDAS) Draudėjų portalo Draudėjo sritimi administratoriaus teisėmis.

Prašome įvesti šią informaciją į EDAS.

Su EDAS naudojimo taisyklėmis esu susipažinęs ir su jomis sutinku.

 

 

______________________                     ___________                ___________________

(draudėjo vadovo pareigų pavadinimas)     (parašas)           (draudėjo vadovo vardas, pavardė)

 

A. V.

 

_________________

 

Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos

naudojimo taisyklių

3 priedas

PS-1

__________________

_________________