LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO NR. V-1193 „DĖL KONKURSO VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ PAREIGOMS EITI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gegužės 14 d. Nr. V-719
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. V-1193 „Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KONKURSO VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ PAREIGOMS EITI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
1. T v i r t i n u Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į g a l i o j u Nacionalinę švietimo agentūrą vykdyti kandidatų eiti valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigas kompetencijų vertinimą vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“.“
1.2. pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašą:
1.2.1. pakeičiu tvirtinimo žymą ir ją išdėstau taip:
„PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
mokslo ir sporto ministro 2011 m.
liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193“;
1.2.2. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.3. pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Konkursas skelbiamas likus ne mažiau kaip 6 mėnesiams iki švietimo įstaigos vadovo kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai vadovas paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka arba nedelsiant, kai švietimo įstaigos vadovo pareigybė įsteigiama, pareigybė tampa laisva ar, jei iš anksto žinoma (yra teisinis pagrindas), kad pareigybė bus laisva. Atrankos datą konkurso organizatorius suderina su švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija (atrankos data turi būti ne vėliau kaip po 5 mėnesių nuo konkurso paskelbimo datos). Konkurso skelbimas paskelbimo dieną įdedamas į konkurso organizatoriaus interneto svetainę (pagrindinis skelbimas) ir papildomai į atitinkamos švietimo įstaigos bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – ministerija) interneto svetaines, taip pat į artimiausią regiono laikraščio numerį. Konkurso organizatorius informaciją apie skelbiamą konkursą pateikia ministerijai ir švietimo įstaigai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki konkurso paskelbimo dienos. Skelbimas paprastai išimamas dokumentų pateikimo pabaigos dieną.“;
1.2.4. pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Pagrindiniame skelbime nurodoma: švietimo įstaigos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, kvalifikaciniai reikalavimai pretendentui, kokius dokumentus, kur ir iki kada turi pateikti pretendentai, konkurso paskelbimo ir atrankos datos, pasiteiravimo telefonų numeriai ir kita informacija. Papildomuose skelbimuose nurodomas švietimo įstaigos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, konkurso paskelbimo ir atrankos datos ir nuoroda į pagrindinį skelbimą.“;
1.2.5. pakeičiu 9.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.4. vadovavimo švietimo įstaigai gaires, kuriose išdėstyti pretendento siūlymai dėl atitinkamos švietimo įstaigos, į kurios vadovo pareigas pretenduojama, veiklos (tikslų, prioritetų, jų įgyvendinimo būdų ir kt.), taip pat pretendento nuostatos apie vadovavimą ir vadovo vaidmenį. Gairėse turi atsispindėti pretendento kompetencijos (strateginio švietimo įstaigos valdymo; vadovavimo pedagogų kvalifikacijos tobulinimui; švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo; švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo; bendravimo ir informavimo), numatytos Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašas). Vadovavimo švietimo įstaigai gairių apimtis neturi būti didesnė kaip 10 000 spaudos ženklų (iki 5 puslapių teksto);“;
1.2.6. pakeičiu 9.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.5. Pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo arba jam prilyginto vertinimo ataskaitos, išduotos Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo nustatyta tvarka (toliau – kompetencijų vertinimo ataskaita), kopiją;“;
1.2.7. pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.8. pakeičiu 19.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.9. pakeičiu 20.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.10. pakeičiu 21.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.11. pakeičiu 211 punktą ir jį išdėstau taip:
„211. Konkurso į naujai įsteigtos švietimo įstaigos vadovo pareigas komisija sudaroma be mokyklos bendruomenės ir socialinių partnerių teikiamų asmenų. Kai vykdomas konkursas į naujai įsteigtos bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos vadovo pareigas, papildomą asmenį teikia konkurso organizatorius.“;
1.2.12. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Konkurso organizatorius ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki atrankos posėdžio tvirtina komisijos sudėtį. Komisijos pirmininku skiriamas vienas iš komisijos narių. Komisijos sudėtis viešai skelbiama švietimo įstaigos interneto svetainėje, jei švietimo įstaiga interneto svetainės neturi – skelbiama konkurso organizatoriaus interneto svetainėje.“;
1.2.13. pakeičiu V skyrių ir jį išdėstau taip:
„V SKYRIUS
ATRANKA
32. Atranka yra konkurso dalis, kurios metu komisija posėdyje atrenka pretendentą, geriausiai pasirengusį eiti konkrečios švietimo įstaigos vadovo pareigas. Vykdant atranką, kiekvienas komisijos narys analizuoja informaciją apie pretendentus, ja remdamasis, savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento kompetencijas, nurodytas Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašo 5.1.5, 5.2.1, 5.2.3, 5.2.4 ir 5.2.5 papunkčiuose (toliau – vertinamos kompetencijos). Pretendentas tiesiogiai prieš pokalbį komisijai pateikia dokumentų, nurodytų 9 punkte, originalus ir dalyvauja pokalbyje.
33. Atranka vykdoma konkurso skelbime nustatytą dieną, praėjus ne mažiau kaip vienam ir ne daugiau kaip penkiems mėnesiams nuo konkurso paskelbimo dienos. Konkurso organizatorius force majeure atveju gali keisti konkurso datą, apie aplinkybes ir kitą nustatytą datą nedelsiant informavęs visas suinteresuotas šalis.
34. Atranką sudaro šie etapai:
34.1. pasirengimas. Jo metu komisija aptaria pateikiamus klausimus, pokalbio struktūrą ir kitus atrankos metodinius aspektus, taip pat sutikrina, ar visi pretendentai yra pateikę reikalingus dokumentus ir atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
34.2. rašytinės informacijos apie pretendentus analizė. Jos metu komisijos nariai išnagrinėja pretendentų pateiktus dokumentus, kitus apraše nurodytus duomenis ir Vertinimo pagrindimo lentelėje (3 priedas) pasižymi pradinius savo argumentus apie kiekvieno pretendento kompetencijas;
34.3. pokalbis su pretendentu. Jo metu pretendentas atsako į komisijos narių teikiamus klausimus, skirtus pretendento vertinamoms kompetencijoms išsiaiškinti. Pagrindiniai klausimai visiems pretendentams yra vienodi, tikslinamieji gali skirtis. Pokalbio su pretendentu eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas, kuris pridedamas prie posėdžio protokolo;
34.4. pretendentų įvertinimas. Jo metu komisija aptaria pagrindines pastabas ir komisijos nariai savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento vertinamas kompetencijas pagal 1–5 balų skalę, užpildydami Vertinimo pagrindimo lenteles (3 priedas). Komisijos nariai supažindina komisiją su argumentais, įrašytais Vertinimo pagrindimo lentelėje ir pagrindžiančiais pretendentų vertinimus;
34.5. konkursinio balo skaičiavimas. Jo metu komisijos sekretorius komisijos narių Vertinimo pagrindimo lentelėse pateiktus balus surašo į 2 priede pateiktą Vertinimo lentelę, išveda kiekvienos vertintos kompetencijos balų vidurkį, suskaičiuoja komisijos narių vertintų kompetencijų balų vidurkių sumą ir įtraukia pretendentų kompetencijų įvertinimą balais iš kompetencijų vertinimo ataskaitos. Galutinis pretendento konkursinis balas apskaičiuojamas susumuojant komisijos narių vertintų kompetencijų balų vidurkių sumą ir pretendento kompetencijų įvertinimą iš kompetencijų vertinimo ataskaitos.
35. Atspausdintos, komisijos narių pasirašytos Vertinimo pagrindimo lentelės ir atspausdintos, komisijos pirmininko ir sekretoriaus pasirašytos Vertinimo lentelės pridedamos prie atrankos posėdžio protokolo.
36. Pretendentai, kurių galutinis konkursinis įvertinimas balais yra 31 arba daugiau balų, laikomi tinkamais eiti pareigas, į kurias buvo organizuojamas konkursas. Konkursą laimi daugiausiai balų surinkęs pretendentas. Nė vienam pretendentui nesurinkus 31 arba daugiau balų, laikoma, kad tinkamo pretendento nėra. Tokiu atveju skelbiamas naujas konkursas.
38. Keliems pretendentams gavus vienodus aukščiausius konkursinius balus, komisija papildomai aptaria šių pretendentų pranašumus ir slaptu balsavimu balsų dauguma išrenka konkurso laimėtoją.
40. Apskaičiavus konkurso rezultatus pretendentai apie juos nedelsiant informuojami pasirašytinai. Pretendentas po konkurso rezultatų paskelbimo turi teisę susipažinti su konkurso protokolu ir su protokolo priedu, kuriame pateikti visų, nenurodant asmens duomenų, komisijos narių vertinimai jo atžvilgiu, taip pat pokalbio su juo skaitmeniniu garso įrašu.“;
1.2.14. pakeičiu 42 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„42. Jeigu komisijos narys ar pretendentas mano, kad buvo pažeista apraše nustatyta tvarka ir tai gali arba galėjo lemti konkurso rezultatus, o konkurso organizatorius ar komisija nepašalino pažeidimų, jis turi teisę per 3 darbo dienas po konkurso pateikti skundą švietimo, mokslo ir sporto ministrui, kuris gali sudaryti komisiją galimam pažeidimui ištirti, į kurią negali būti įtraukiami konkursui vykdyti sudarytos komisijos nariai. Sudaryta komisija pateikia tyrimo išvadas per 5 darbo dienas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras gali:“;
2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo paskelbti konkursai valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti vykdomi iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusia tvarka.
Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo
įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų
pareigoms eiti tvarkos aprašo
2 priedas
(Vertinimo lentelės forma)
VERTINIMO LENTELĖ
Pretendento vardas ir pavardė_____________________________
Vertinami kriterijai |
1 komisijos nario vertinimas |
2 komisijos nario vertinimas |
3 komisijos nario vertinimas |
4 komisijos nario vertinimas |
5 komisijos nario vertinimas |
6 komisijos nario vertinimas |
7 komisijos nario vertinimas |
Balų vidurkis |
1. Strateginio konkrečios švietimo įstaigos valdymo |
|
|
|
|
||||
2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo |
|
|
||||||
3. Vadovavimo konkrečios švietimo įstaigos pedagogų kvalifikacijos tobulinimui |
|
|
||||||
4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo |
|
|
||||||
5. Bendravimo ir informavimo |
|
|
|
|
Pretendento vadovavimo valstybinei ir savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų (toliau – kompetencijos) įvertinimas konkurso komisijoje (konkurso komisijos įvertintų kompetencijų vertinimo balų vidurkių suma) |
|
Pretendento kompetencijų įvertinimas iš Pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo arba jam prilyginto vertinimo ataskaitos (balais) |
|
Galutinis pretendento konkursinis įvertinimas (pretendento kompetencijų vertinimo konkurso komisijoje ir pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo arba jam prilyginto vertinimo ataskaitos balų suma) |
Komisijos pirmininkas _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Komisijos sekretorius _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________
Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo
įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų
pareigoms eiti tvarkos aprašo
3 priedas
VERTINIMO PAGRINDIMO LENTELĖ
Pretendento vardas ir pavardė________________________
Vertinami kriterijai/aspektai |
Vertinimo argumentai (pagal pokalbį, veiklos švietimo įstaigoje gaires, pretendento gyvenimo aprašymą, rekomendacijas, kitą apraše nurodytą informaciją) |
Balas |
1. Strateginio konkrečios švietimo įstaigos valdymo: - gebėjimas formuoti švietimo įstaigos strateginę veiklos kryptį, rengti strateginius bei veiklos planus; - analizuoti informaciją apie švietimo įstaigos veiklą, priimti ir įgyvendinti veiklos tobulinimo sprendimus; - kurti informavimo sistemą švietimo įstaigoje; - kurti palankią mokymuisi švietimo įstaigos kultūrą, susietą su strateginiais tikslais ir grindžiamą šveitimo įstaigos etikos principais bei vertybėmis; - aiškiai išreikšti mokyklos viziją, formuoti veiksmingus viešuosius ryšius; - išsamiai ir objektyviai atsiskaityti už švietimo įstaigos veiklas. |
|
|
2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo: - gebėjimas kurti, valdyti ir tobulinti švietimo įstaigos organizacinę struktūrą ir infrastruktūrą; - formuoti ir įgyvendinti veiksmingą personalo politiką, užtikrinančią ugdymo ir mokymosi kokybę, taikyti šiuolaikinius vadovavimo metodus; - nustatyti materialinių, finansinių ir kitų išteklių, reikalingų švietimo įstaigai funkcionuoti, poreikį, jų šaltinius bei paskirstymo prioritetus, inicijuoti papildomų išteklių pritraukimą; - užtikrinti, kad visi ištekliai būtų valdomi ir už juos atsiskaitoma remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kt. teisės aktais. |
|
|
3. Vadovavimo konkrečios švietimo įstaigos pedagogų kvalifikacijos tobulinimui: - gebėjimas motyvuoti pedagogus tapti reflektuojančiais praktikais, skatinti juos prisiimti atsakomybę už asmeninį tobulinimąsi ir veiklos tobulinimą, integruoti geriausias patirtis; - gebėjimas sudaryti palankias sąlygas pedagogų profesinėms kompetencijoms ugdyti; - gebėjimas siekti, kad pedagogų įgyjamos kompetencijos būtų veiksmingai skleidžiamos bei integruojamos švietimo įstaigoje; - gebėjimas įtraukti švietimo įstaigos bendruomenę ir socialinius partnerius į pedagogų kvalifikacijos tobulinimo procesą. |
|
|
4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo: - gebėjimas dalytis veiksminga patirtimi;
- gebėjimas remti iniciatyvas, prisidėti prie švietimo sistemos tobulinimo; - gebėjimas bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene, verslo organizacijomis, socialiniais, užsienio ir kitais suinteresuotais partneriais; - gebėjimas užtikrinti, kad mokinių mokymasis būtų siejamas su vietos (bendruomenės) kultūra; - gebėjimas pareikšti aktyvią pilietinę poziciją, dalyvavimas vietos savivaldos gyvenime. |
|
|
5. Bendravimo ir informavimo: - dalykinio bendravimo įgūdžiai; - gebėjimas išklausyti, išgirsti, suprasti; - derybų įgūdžiai; - gebėjimas valdyti konfliktines situacijas; - viešojo kalbėjimo (oratoriniai) įgūdžiai; - gebėjimas rengti ir aiškiai pateikti informaciją žodžiu bei raštu. |
|
|
Vertinimo skalė:
1 – vertinamas kriterijus nepasireiškia arba pasireiškia labai silpnai;
2 – vertinamas kriterijus pasireiškia atskirais atvejais, silpnai;
3 – vertinamas kriterijus pasireiškia pakankamai, išryškėja esminiai principai, patenkinamai;
4 – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, gerai;
5 – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, demonstruojamas puikus supratimas, paremtas įžvalgomis plačiame kontekste, gali būti pavyzdys kitiems, labai gerai.
Komisijos narys _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________________