JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS 2023 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. vasario 7 d. Nr. 2V-36(1.4E)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-263 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“, pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina 1.2.4. priemonę „perduoti Lietuvos patirtį ES Rytų partnerystės ir kitoms besivystančioms valstybėms jaunimo reikalų“ bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimu dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1175 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos patvirtinimo“, Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2023 m. sausio 10 d. nutarimu Nr. 14 „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajai specialistei Miglei Lamonovaitei teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2023 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. 2V-36 (1.4E)
LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS
2023 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.2. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;
2.3 Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos (toliau – Taryba) vadovaujantis organas;
2.4. nacionalinė valdymo institucija – Tarybos administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Jaunimo reikalų agentūra (toliau - Agentūra), Ukrainoje – Jaunimo ir sporto ministerija;
2.7. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
2.8. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.9. išankstinis parengiamasis vizitas – prieš projekto pagrindinį etapą vykdomas abiejų šalių dalyvių susitikimas, skirtas pasiruošti pagrindiniam projekto etapui;
2.10. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projektą (turi būti pasirašęs partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 2 priedą ir gali būti sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai ir (ar) paslaugų, prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai. Projekto partneriams taip pat keliamas reikalavimas turėti darbo su jaunimu patirties. Ta pati institucija/organizacija kaip partnerė negali dalyvauti daugiau nei dviejuose (arba trijuose) projektuose;
2.11. organizacijų-partnerių grupė – pareiškėjas ir partneris, kurie kartu įgyvendins projektą ir turi (arba neturi) pasirašę bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis, o partneris yra užpildęs partnerystės deklaraciją (-as). Ta pati organizacijų / organizacijų – partnerių grupė konkursui gali pateikti tik vieną paraišką;
2.12. projektas – tikslinės jaunų žmonių grupės, jaunimo ar su jaunimo dirbančios organizacijos veikla, finansuojama iš valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti), kuri yra apibrėžta pasirengimo ir įgyvendinimo terminais, tikslais, finansavimo šaltiniais, vykdytojais ir dalyviai.
2.14. projekto vykdytojas – pareiškėjas, atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti, ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD.
2.15. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jos dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2023 m. sausio 10 d. nutarimą Nr. 14 “Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis finansuojamų projektų konkurso paskelbimo” (toliau – Nutarimas). Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse ir Nutarime nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklių nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų agentūra (toliau - Agentūra), vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Konkurso tikslas – kurti pridėtinę vertę projektais, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Ukrainos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
11. Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 93 000 (devyniasdešimt trys tūkstančiai) Eur.:
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS
14. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:
14.1. jaunimo mainai (kai yra sudaryta partnerystė su Ukrainoje registruota organizacija pagal 2 priedą);
15. Konkurso būdu gali būti finansuojama veikla, sietina su viena iš žemiau išvardytų temų:
15.1. Parama jaunimo iniciatyvoms, kuriomis siekiama įveikti Rusijos karo prieš Ukrainą padarinius, pagalba jaunimui, nukentėjusiam nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą, savanoriaujant;
15.2. Ryšių stiprinimas ir keitimasis patirtimi tarp Ukrainos ir Lietuvos skautų organizacijų, siekiant formuoti aktyvią jaunimo pilietinę poziciją;
15.3. Jaunimo ir vietos bendruomenių bendradarbiavimas, siekiant integruoti jaunus žmones į pilietinį bendruomenės gyvenimą;
16. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
16.5. projekto trukmė turi būti nuo 4 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų (aktualu vykdant 14.1 papunktyje nurodytą veiklą);
16.6. projekto, kuriuo įgyvendinama Nuostatų 14.1. papunktyje nurodyta veikla, išankstinis parengiamasis vizitas (jei yra) gali vykti nuotoliniu būdu;
17. Finansavimo prioritetas už kurį vertinant projektus, skiriami papildomi balai - pareiškėjui iki 2023 m. nebuvo skirtas Tarybos finansavimas.
18. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
19. Projekto veiklos gali būti vykdomos fiziškai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir (arba) Ukrainos teritorijoje ir (ar) nuotolinio bendravimo (skaitmeninėmis) priemonėmis.
20. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:
20.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
20.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;
20.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
20.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Ukrainos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
20.7. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti, bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS
21. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:
21.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatuose 2.8 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas grupei;
21.3. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
21.4. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
21.5. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 11.1 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.
21.6. pareiškėjas turi turėti (atitikimą vienam iš šių punktų):
21.6.1. bent vieną partnerį, kuris yra jaunimo organizacija, su jaunimu dirbanti organizacija, neformaliojo švietimo, ne pelno siekiantis juridinis asmuo ar jo padalinys, ar nevyriausybinė organizacija registruota Ukrainoje, kaip juridinis asmuo, įsteigtas ir veikiantis pagal Ukrainos teisės aktų reikalavimus;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
23. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai iki 2023 m. lapkričio 30 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
23.1. esminius kiekybinius:
23.1.1. užtikrinti, kad visi projekto dalyviai yra jauni asmenys, kaip tai apibrėžta Nuostatų 2.5 papunktyje;
23.1.2. užtikrinti, kad projekte iš viso dalyvauja ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 30 asmenų ir ne daugiau kaip 15 asmenų iš vienos šalies, neįskaitant grupės vadovų;
23.2. kiekybinius rodiklius:
23.3. kokybinius rodiklius:
23.3.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;
23.3.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;
24. Pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytus esminius kiekybinius rodiklius. Esminių kiekybinių rodiklių nepasiekimas, vadovaujantis Nuostatų 62 punktu ir jo papunkčiais, numato sankcijų taikymą.
25. Pareiškėjas, projekto vykdytojas įgyvendindamas projektą, privalo laikytis šių principų:
25.2. dalinantis gerąją patirtimi, kurti ir stiprinti bendradarbiavimą tarp Lietuvos Respublikos ir Ukrainos nevyriausybinių organizacijų;
26. Jeigu pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data ir projekto dalyviai bei vykdytojai.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
28. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. birželio 1 d. iki 2023 m. lapkričio 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
29. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:
29.1. pagrindiniam projekto etapui, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 30 (trisdešimt) Eur per parą vienam žmogui;
29.2. kitoms prekių ir (ar) paslaugų įsigijimo išlaidoms, reikalingoms projekto veikloms įgyvendinti (pvz., draudimas, bilietai į ekskursiją ir kita) skiriama po 10 (dešimt) Eur per parą vienam žmogui;
29.3. projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 15 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;
29.4. mažiau galimybių turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui gali būti skiriama iki 100 (vienas šimtas) Eur vienam asmeniui. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos ir pan.).
30. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
30.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 70 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
30.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai projekto vadovas ir (ar) asmuo vykdantis buhalterinę apskaitą, yra įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);
30.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 14 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
30.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį) (prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 proc. iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
30.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
30.2.2.1 transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (autobuso ar lėktuvo ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), nepažeidžiant Nuostatų 13 ir 19 punktuose nustatytų reikalavimų;
30.2.2.2 materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
30.2.2.3. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos ir (ar) teisinės ar finansų konsultacinės paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);
30.2.2.4. komunalinių paslaugų išlaidos (projekto vykdytojo patalpų, skirtų projekto veikloms vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
30.2.2.5 kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms, iš jų:
30.2.2.5.1. kitos Nuostatų 30.2.2.1 – 30.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai renginių ir veiklų pertraukoms organizuoti, apsaugos priemonės: medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai);
30.2.2.6. kitos Nuostatų 30.2.2.1 – 30.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
30.2.2.6.1. išlaidos maitinimo ir apgyvendinimo paslaugoms, skiriant ne daugiau kaip 30 Eur 1 asmeniui per parą, kaip tai nurodyta Nuostatų 30.1 papunktyje, nepažeidžiant Nuostatų 13 ir 19 punktuose nustatytų reikalavimų;
30.2.2.6.2. viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslauga, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas), laikantis Nuostatų 30.3 papunktyje nustatyto apribojimo;
30.2.2.6.4. kitos Nuostatų 30.2.2.1–30.2.2.4 ir 30.2.2.6.1–30.2.2.6.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos, pvz., apmokėjimas už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga, kelionių draudimas ir pan.).
31. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
31.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
31.2 statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros išlaidos;
31.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta Lietuvos Respublikos ir (ar) Ukrainos teritorijoje iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.) taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. birželio 1 d. imtinai ir po 2023 m. lapkričio 30 d.
31.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
31.5. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
31.7. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
31.8. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
32. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
34. Paraiškoje nurodoma:
34.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, finansininką ir partnerį (jeigu projektas įgyvendinamas be partnerio – pateikti informaciją apie projekto dalyvius (jaunimą iš Ukrainos ir Lietuvos));
34.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
34.11. pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas, vykdytojai ir (ar) savanoriai) ir jų pajėgumas įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte ,kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinant planuojamą projektą, informacija pateikiama laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą);
34.12. projekto atitiktis privalomosioms sąlygomis, dėl Nuostatų 16 punkte numatytų reikalavimų įgyvendinimo;
34.13. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 21 punktuose nustatytam (-iems) reikalavimui (-ams);
34.16. projekto veiklų įgyvendinimo planas 2023 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), tikslinė grupė, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23 punkte;
34.17. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybinio biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);
35. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
35.2. partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 2 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, jeigu projektas bus vykdomas su partneriu;
35.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
36. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
38. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
39. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 21, 32-35, punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
40. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
41. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams Projektų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka vertina SPPD. Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka.
42. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 52 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti komisija, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
43. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2021 metais finansuojamų projektų konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
44. Ekspertai vertindami projekto turinį ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:
44.1 projekto atitikį Nuostatų 16 punkte nurodytoms privalomoms sąlygomis. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
44.2. projekte aiškiai ir tiksliai aprašytas projekto įgyvendinimo poreikis bei motyvacija, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.3. projekto tikslai yra aprašyti aiškiai ir konkrečiai, jie atitinka konkurso tikslą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.4. projekte planuojamos veiklos ir pasirengimas užtikrina lygiavertiškumą tarp dalyvių, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.5. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytam finansavimo prioritetui skiriant 0 (nulio) arba 5 (penkių) balus: 0 – neatitinka, 5 - atitinka;
44.6. pasirengimo etapas atitinka projekto tikslus, pasirinktos tinkamos veiklos jo įgyvendinimui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.7. pasirinkti kokybiški ir tinkami metodai ir priemonės veikloms įgyvendinti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4– iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.8. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
44.9. suplanuotas projekto įvertinimo etapas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1-3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
44.10. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.11. projekte planuojamas tarpkultūrinis mokymasis ir naudojami tarpkultūrinio mokymosi metodai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – ne, 1-3 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 4-6 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 7 – atitinka;
44.12. projekto veiklose užtikrinamas aktyvus jaunų žmonių dalyvavimas ir jaunimo dalyvavimas visuose projekto etapuose, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – ne, 1-4 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 5-6 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 7 – atitinka;
44.13. užtikrinamas efektyvus ir kokybiškas neformalusis ugdymas ir naudojami neformaliojo ugdymo metodai vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies užtikrintas vienas kriterijus, 5-6 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 7 – atitinka;
44.14. užtikrintas projekto partnerio įsitraukimas į visus projekto planavimo ir vykdymo etapus, jeigu projektas bus atliekamas su partneriu, arba užtikrinamas jaunimo grupės iš Ukrainos, kurie paraiškos teikimo metu gyvena Lietuvos Respublikos teritorijoje, įtraukimas į projekto veiklas, pavyzdžiui, jaunimo mainai, vizitai, mokymai ir panašiai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.15. projekto veiklose užtikrinamas dalyvių fizinis ir emocinis saugumas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
44.16. projekto sąmata pagrįsta ir atitinka numatytų veiklų įgyvendinimą, yra aiški, detalizuota ir racionali (įvertinant planuojamų išlaidų detalizavimą), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 iš dalies atitinka, 10 - atitinka;
44.17. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 100 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 40 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
46. Agentūra, skelbdama Konkurso finansuotinų projektų sąrašą, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Taisyklių 91 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, finansuotiniems projektams skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
47. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra reikalingesnis.
48. Agentūra komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Agentūrai.
Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo per informacinę sistemą informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo per informacinę sistemą dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.
49. Komisijos sekretoriui patikslintose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
50. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos sekretoriaus tarnybinio pranešimo gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas SPPD ir Agentūros interneto svetainėje.
51. Komisijos sekretoriui patikslintuose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
52. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
56. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. lapkričio 30 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., metinę projekto veiklos ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
56.1. išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
56.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
56.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);
56.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
56.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;
56.4.2. informacija apie dalyvių ir vykdytojų, dalyvavusių įgyvendinant projektą, skaičių, pasiskirstymą pagal kilmės valstybę, lytį, pildoma vadovaujantis Nuostatų 16 punkte ir jo papunkčiuose nustatytais reikalavimais ir kriterijais;
56.4.3. informacija apie Nuostatų 23 punkte ir jo papunkčiuose, išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
57. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
58. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
59. Jei tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 60 punkte nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 60 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.
60. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Agentūros paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūros paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Agentūros paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
61. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Agentūrą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
62. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 23.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t.y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
62.1. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 (trisdešimt tris ir trisdešimt tris šimtąsias) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
62.2. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,66 (šešiasdešimt šešis ir šešiasdešimt šešias šimtąsias) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
64. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
65. Agentūros veiksmai ir neveikimas, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Agentūra patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
66. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.
67. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
68. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
69. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
70. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.