Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

3 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS IR KITIEMS ŠVIETIMO TEIKĖJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 23 d. Nr. TS-61

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigoms ir kitiems švietimo teikėjams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. TS-34 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigoms ir kitiems švietimo teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais papildymais ir pakeitimais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2017 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. TS-61

 

 

mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigoms ir kitiems švietimo teikėjams tvarkos aprašAS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigoms ir kitiems švietimo teikėjams tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimą ir paskirstymą mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, formalųjį švietimą papildančio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą (toliau – mokiniai), mokymo reikmėms tenkinti. Šis aprašas taikomas skirstant mokinio krepšelio lėšas Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms ir kitiems švietimo teikėjams (toliau – neformaliojo vaikų švietimo teikėjai), taip pat Kauno rajono švietimo centro Pedagoginei psichologinei tarnybai. Ši tvarka leis stiprinti mokyklų finansinį savarankiškumą ir užtikrinti jų finansavimo skaidrumą.

2. Mokinio krepšelis – lėšos, skirtos vienam sutartiniam mokiniui, mokykloms skiriamos ateinantiesiems biudžetiniams metams pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o sanatorijų mokykloms (sanatorijų klasėms)  –  pagal vidutinį metinį mokinių skaičių.

3. Mokinio krepšelio lėšos mokykloms skiriamos švietimo ir mokslo ministro patvirtintam ugdymo planui įgyvendinti.

4. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos šioms mokymo reikmėms:

4.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (apmokėti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (ne daugiau kaip 10 procentų lėšų, skirtų ugdymo planui įgyvendinti, išskyrus kaimo gyvenamojoje vietovėje esančias mokyklas, turinčias iki 120 mokinių, kurioms numatoma ne daugiau kaip 13 proc. lėšų, skirtų  ugdymo planui įgyvendinti), mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba; ne mažiau kaip 4 proc. šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame papunktyje nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Pareigybių, kurias atliekant darbas laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, mokinių priežiūra o pamokų, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

4.2. kitoms mokymo reikmėms:

4.2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio sumų;

4.2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti ne mažiau kaip 40 proc. nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio sumų.

5. Bendras mokyklos mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas jos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio.

6. Savivaldybė 93 proc. atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai Savivaldybės ir nevalstybinei mokyklai, apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.

7. Savivaldybė 7 proc. atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

7.1. Kauno rajono Švietimo centro pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti 100 proc. nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos;

7.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti 80 proc. nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos;

7.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose organizuoti lėšų neskirti;

7.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti 100 proc. nurodytos mokinio krepšelio lėšų sumos;

7.5. likusi dalis – pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumui išlyginti mokyklose, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti.

8. Lėšos neformaliojo vaikų švietimo programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio  ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) skiriamos iš valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų. Rekomenduojama neformaliojo vaikų švietimo lėšų suma vienam programoje dalyvaujančiam vaikui – 15 eurų per mėnesį. Šios lėšos skiriamos neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą. Jos paskirstomos ir naudojamos savivaldybės nustatyta tvarka neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti.

9. Neformaliojo vaikų švietimo programoms, išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, finansuoti skiriamos lėšos gali būti naudojamos:

9.1. neformaliojo vaikų švietimo mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių neformaliojo vaikų švietimo programas, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti;

9.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su neformaliojo vaikų švietimo programos vykdymu.

10. Mokinio krepšelio lėšos, perskirstomos tarp mokyklų dėl pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus pagal einamųjų metų rugsėjo 1 d. duomenis ir naudojamos laikantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nuostatų.

11. Iš mokinio krepšelio lėšų, gautų iš bendrosios perskirstomos sumos atėmus perskirstomas pagal aprašo 10 p. mokinio krepšelio lėšas, mokamas darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokestis, išeitinės išmokos ir kitos su darbo santykiais susijusios išmokos bei kompensacijos, mokyklos, kurioje mokosi pabėgėliai, tenkinamos mokymo reikmės.

12. Gauta ir nepanaudota specialios tikslinės dotacijos dalis mokinio krepšeliui finansuoti grąžinama į valstybės biudžetą iki teisės aktuose nurodytos datos.

13. Siekiant išvengti mokinio krepšelio lėšų trūkumo, mokyklų vadovai kiekvienų mokslo metų mokyklos tarybos patvirtintą ugdymo planą turi suderinti su Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriumi.

14. Efektyviam ir rezultatyviam mokinio krepšelio lėšų panaudojimui užtikrinti Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius vykdo sistemingą ugdymo proceso, Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius – mokykloms skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo stebėseną.

15. Mokyklos vadovas atsako už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą, kad ugdymo programos ir ugdymo planų įgyvendinimas būtų susietas su švietimo įstaigų finansavimu.

 

______________________