KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. LAPKRIČIO 26 D. SPRENDIMO NR. T2-394 „DĖL ŽYMIŲ ŽMONIŲ, ISTORINIŲ DATŲ, ĮVYKIŲ ĮAMŽINIMO IR GATVIŲ PAVADINIMŲ KLAIPĖDOS MIESTE SUTEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gegužės 30 d. Nr. T2-164

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinimų Klaipėdos mieste suteikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. T2-394 „Dėl Žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinimų Klaipėdos mieste suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje. 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Vytautas Grubliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2009 m. lapkričio 26 d.

sprendimu Nr. T2-394

(Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2019 m. gegužės 30 d.

sprendimo Nr. T2-164 redakcija)

 

 

ŽYMIŲ ŽMONIŲ, ISTORINIŲ DATŲ, ĮVYKIŲ ĮAMŽINIMO IR GATVIŲ PAVADINIMŲ KLAIPĖDOS MIESTE SUTEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinimų Klaipėdos mieste suteikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų dėl žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinimų suteikimo pateikimą ir svarstymą, Žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo ir gatvių pavadinimų suteikimo komisijos (toliau – Komisija) sudarymą, jos funkcijas ir darbo organizavimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. 1V-57 „Dėl Numerių pastatams, patalpoms, butams ir žemės sklypams, kuriuose pagal jų naudojimo paskirtį (būdą) ar teritorijų planavimo dokumentus leidžiama pastatų statyba, suteikimo, keitimo ir apskaitos tvarkos aprašo ir Pavadinimų gatvėms, pastatams, statiniams ir kitiems objektams suteikimo, keitimo ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS

 

3. Prašymus dėl žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo bei gatvių pavadinimų Klaipėdos mieste suteikimo ar keitimo gali teikti fiziniai arba juridiniai asmenys.

4. Prašymai dėl žymių žmonių, istorinių datų ar įvykių įamžinimo bei gatvių pavadinimų suteikimo ar keitimo adresuojami Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) merui.

5. Prašyme dėl žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo nurodoma: išsami informacija apie asmenį, istorinę datą ar įvykį, įamžinimo motyvas, finansavimo šaltiniai, iniciatorių kontaktai. Gali būti pateikta: įamžinimo būdas, įrašo tekstas, vaizdinė medžiaga ir t. t.

6. Prašyme dėl gatvių pavadinimų suteikimo ar keitimo nurodoma: išsami informacija apie pavadinimo suteikimo ar keitimo motyvus, iniciatorių kontaktai.

7. Prašymus dėl žymių žmonių, istorinių datų, įvykių įamžinimo nagrinėja ir išvadas teikia Komisija.

8. Gautas prašymas apsvarstomas Komisijoje per 20 d. dienų nuo jo gavimo Savivaldybės administracijoje dienos.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS

 

9. Komisija yra visuomeninė patariančioji institucija, vykdanti konsultanto-eksperto funkcijas, patarianti Savivaldybės tarybai gatvių pavadinimų suteikimo ar keitimo, taip pat svarbių istorinių datų ir įvykių bei krašto istorijai ir kultūrai nusipelniusių asmenų atminimo įamžinimo klausimais.

10. Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba savo kadencijos laikotarpiui. Komisijos veikla baigiasi, kai naujai išrinkta Savivaldybės taryba patvirtina naujos sudėties Komisiją. Kiekvieną kadenciją Komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip 1/3.

11. Komisiją sudaro 8 nariai:

11.1. 2 Savivaldybės tarybos narius deleguoja meras;

11.2. 2 atstovus deleguoja savivaldybės administracija;

11.3. 1 miesto istorijos specialistą (ekspertą, kraštotyrininką) siūlo Savivaldybės Mažosios Lietuvos istorijos muziejus;

11.4. 2 atstovus siūlo Klaipėdos universitetas (1 atstovą siūlo iš Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto ir 1 atstovą siūlo iš Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto);

11.5. 1 atstovą siūlo viešoji įstaiga Registrų centras.

12. Komisija per pirmąjį posėdį iš savo narių išsirenka Komisijos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją. Komisijos sprendimas įforminamas Komisijos posėdžio protokolu.

13. Komisijos narys, nesibaigus kadencijai, turi teisę atsistatydinti arba jį gali atšaukti delegavusi institucija. Tokiu atveju skiriamas naujas komisijos narys.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

14. Komisija gali pagal savo kompetenciją:

14.1. teikti išvadas dėl:

14.1.1. žymių žmonių, istorinių datų ar įvykių įamžinimo fakto reikšmės ar poreikio;

14.1.2. įrašų planuojamuose memorialiniuose objektuose;

14.1.3. gatvių pavadinimų suteikimo ar pakeitimo motyvų;

14.1.4. objektų, teritorijų ar pavadinimų, kurie yra istorinis Klaipėdos miesto paveldas, išsaugojimo būtinybės;

14.2. teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai, Savivaldybės administracijos padaliniams;

14.3. kviesti į savo posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos atstovus, įmonių, įstaigų, organizacijų atstovus ir privačius asmenis;

14.4. gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių Komisijos darbui reikalingą informaciją ir dokumentus.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

16. Komisijos posėdžius inicijuoja ir veda Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pavaduotojas. Taip pat inicijuoti posėdį gali 1/3 Komisijos narių.

17. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus specialistas. Komisijos sekretorius, Komisijos pirmininko nurodymu, į posėdžius kviečia Komisijos narius ir kitus asmenis, rengia posėdžių darbotvarkę ir reikiamą medžiagą, rašo posėdžių protokolus, tvarko, saugo ir paruošia perduoti į archyvą Komisijos dokumentus. Protokolus pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžio protokolas parengiamas ir teikiamas pasirašyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Komisijos siunčiamus raštus ir kitus dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas.

18. Kiekvienas Komisijos narys turi teisę siūlyti klausimus posėdžiui, iš anksto informuodamas apie tai pirmininką.

19. Komisija renkasi kartą per mėnesį, o jeigu nėra klausimų – pagal poreikį.

20. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja 2/3 narių.

21. Sprendimai priimami, kai jiems pritaria daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos (posėdžio) pirmininko balsas.

22. Komisijai pritarus dėl žymių žmonių, istorinių datų ar įvykių fakto įamžinimo, Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus specialistai ruošia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą. Komisijai nepritarus, Komisijos sekretorius raštiškai informuoja prašymo teikėjus apie Komisijos išvadą.

23. Komisijai pritarus dėl siūlomo (-ų) gatvės (-ių) pavadinimo (-ų), Komisijos sekretorius paruošia ir Valstybinei lietuvių kalbos komisijai (toliau – VLKK) išsiunčia raštą dėl prašymo pritarti siūlomam pavadinimui. Raštu gavus teigiamą VLKK pritarimą, Savivaldybės administracijos Geodezijos ir GIS skyriaus specialistai ruošia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą. VLKK nepritarus siūlomam (-iems) gatvės (-ių) pavadinimui (-ams), Komisijos posėdis inicijuojamas iš naujo ir siūlomos kitos alternatyvos.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Savivaldybės tarybai pritarus dėl įamžinimo fakto, memorialinių objektų pastatymo Klaipėdos mieste, projektų derinimas vykdomas, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintomis Dailės kūrinių statymo (įrengimo) ir nukeldinimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose taisyklėmis.

25. Komisijos pirmininkas iki einamųjų metų balandžio 1 d. privalo viešai Savivaldybės interneto svetainėje paskelbti Komisijos veiklos ataskaitą ir, Savivaldybės tarybai ar merui pareikalavus, ją pristatyti Savivaldybės tarybai.

26. Aprašo įgyvendinimą prižiūri Savivaldybės administracijos direktorius (arba jo įpareigotas ir jam atskaitingas viešojo administravimo subjektas).

 

______________________