Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. KOVO 17 D. NUTARIMO NR. 285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 25 d. Nr. 816
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimą Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 43 straipsnio 5 dalimi ir atsižvelgdama į 2005 m. gruodžio 23 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 2150/2005, nustatantį lankstaus oro erdvės naudojimo bendrąsias taisykles, 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. balandžio 22 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/666, 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. kovo 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2023/566, 2014 m. balandžio 29 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 452/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams, vykdomiems trečiųjų šalių vežėjų, susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 2 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/659, 2019 m. gegužės 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. kovo 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/425, 2021 m. balandžio 22 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2021/664 dėl sistemos „U-space“ reglamentavimo sistemos ir 2021 m. vasario 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2021/116 dėl Pirmojo bendro projekto, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 550/2004 padedama įgyvendinti Europos oro eismo valdymo pagrindinį planą, sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 409/2013 ir panaikinamas Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 716/2014, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles:
1.2.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Orlaiviai, skrendantys valdomąja oro erdve, gali kirsti Lietuvos Respublikos valstybės sieną oro erdvėje per oro eismo paslaugų teikėjo nustatytus įskridimo, išskridimo arba tarpinius (maršruto) taškus.
Orlaiviai, skrendantys nevaldomąja oro erdve pasienio zonoje su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika, gali kirsti Lietuvos Respublikos valstybės sieną tik ant jos ribos esančiuose įskridimo, išskridimo arba tarpiniuose (maršruto) taškuose. Orlaiviai, skrendantys nevaldomąja oro erdve pasienio su Šengeno sutarties valstybėmis zonoje, gali kirsti Lietuvos Respublikos valstybės sieną bet kurioje vietoje. Lietuvos kariuomenė turimą informaciją apie orlaivius, ketinančius kirsti Lietuvos Respublikos valstybės sieną ar skraidyti nevaldomojoje oro erdvėje pasienio zonoje, teikia Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) teritoriniam padaliniui (rinktinei), kurio veikimo teritorijoje numatoma skraidyti arba kirsti Lietuvos Respublikos valstybės sieną. Tokios informacijos teikimo tvarka ir sąlygos nustatomos Lietuvos kariuomenės vado ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos vado įsakymu.“
1.2.2. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.3. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Rezervuojamąją oro erdvę, laikinai išskirtas zonas ir specialiąsias sklandymo zonas nustato oro eismo paslaugų teikėjas. Šių zonų nustatymo tvarkos aprašą oro eismo paslaugų teikėjo teikimu tvirtina Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – LTSA), suderinusi su Lietuvos kariuomenės vadu.“
1.2.4. Pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip:
„38. Orlaivių įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais, skrydžių informacijos tarnybomis, antžeminių tarnybų personalu ir orlaivių įgulų tarpusavio pokalbiai radijo ryšiu bei skrydžių vadovų pokalbiai, atliekant koordinavimo procedūras tarp vietinių skrydžių valdymo centrų, vyksta anglų arba lietuvių kalba laikantis nustatytos radijo ryšio frazeologijos. Jeigu pokalbiai vyksta anglų kalba, laikomasi Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) dokumentuose, 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010, priede ir 2017 m. kovo 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011, nurodytose priimtinose atitikties užtikrinimo priemonėse (angl. Acceptable Means of Compliance, AMC), kurias priėmė Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra, nustatytos radijo ryšio frazeologijos anglų kalba. Jeigu pokalbiai vyksta lietuvių kalba, laikomasi radijo ryšio frazeologijos lietuvių kalba, kurią nustato LTSA direktorius.“