VALSTYBINĖ LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL prašymUS įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2022 m. balandžio 29 d. Nr. 1K-153
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 30 straipsnio 13 punktu ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. V-35 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.13 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Prašymus įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. S u d a r a u šios sudėties Prašymus įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančią komisiją (toliau – Komisija):
Viačeslavas Zaksas – Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) vyriausiasis patarėjas (Komisijos pirmininkas)
Neringa Norkūnaitė-Sasnauskienė – VLK direktoriaus pavaduotoja (Komisijos pirmininko pavaduotoja);
Žydrūnė Baigienė – VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus skyriaus patarėja;
Giedrius Baranauskas – VLK Medicinos priemonių kompensavimo skyriaus vedėjas;
Daiva Berūkštienė – VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėja;
Inga Cechanovičienė – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau SAM) Asmens sveikatos departamento Specializuotos sveikatos priežiūros skyriaus vedėja;
Tatjana Golubajeva – VLK direktoriaus pavaduotoja;
Rasa Jakučionytė – VLK Teisės skyriaus patarėja;
Violeta Kutraitė – VLK Kainų skyriaus vedėja;
Lina Reinartienė – VLK Centralizuotai apmokamų vaistų skyriaus vedėja;
Jurgita Šilinaitė-Šermukšnienė – VLK Biudžeto skyriaus vedėja;
Vilma Uždavinienė – VLK Paslaugų stebėsenos skyriaus vedėja.
3. Pavedu Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdyti VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vyriausiajai specialistei Rasai Savičiūtei.
4. Į p a r e i g o j u Komisiją:
4.1. sprendimus priimti ir darbą organizuoti vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu patvirtintu Prašymus įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašu;
PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2022 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-153
prašymuS įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Prašymus įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Prašymus įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimą nagrinėjančios komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS
3. Komisija nagrinėja:
3.1. universiteto ligoninių ir (ar) sveikatos priežiūros specialistus vienijančių asociacijų prašymus dėl jau teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis įvertinimo. Šie prašymai gali būti pateikiami tiesiogiai Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) arba persiunčiami nagrinėti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM). Nagrinėjami tik argumentuoti prašymai, pagrindžiantys asmens sveikatos priežiūros paslaugos (technologijos) ar procedūros, dėl kurios kreipiamasi, klinikinį veiksmingumą;
3.2. paraiškas, pateiktas SAM Asmens sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo komitetui (toliau – Komitetas), kurias Komitetas persiunčia VLK nagrinėti ir nuomonei pateikti;
III SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
4. Komisija posėdžius dėl Aprašo 3.1 ir 3.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų nagrinėjimo organizuoja ne rečiau kaip kartą per metų ketvirtį (jeigu yra svarstytinų dokumentų), dėl Aprašo 3.2 papunktyje nurodytų dokumentų – per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.
6. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir Komisijos sekretorius.
7. Apie organizuojamą posėdį Komisijos narius informuoja, nurodydamas posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę, bei su svarstomais klausimais susijusią medžiagą jiems pateikia Komisijos sekretorius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.
8. Komisijos posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, iš kurių vienas – Komisijos pirmininkas ar Komisijos pirmininko pavaduotojas.
9. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei balsai pasidalija po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas.
10. Išnagrinėjusi Aprašo 3.1 papunktyje nurodytą prašymą, Komisija priima vieną iš toliau nurodytų sprendimų:
10.1. kreiptis į pareiškėją dėl prašyme pateiktos informacijos papildymo, jeigu sprendimui dėl paslaugos apmokėjimo priimti būtina papildoma informacija. Jeigu pareiškėjas nepateikia papildomos informacijos, prašymas toliau nenagrinėjamas;
10.2. siūlyti pareiškėjui kreiptis į Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos (technologijos), procedūros klinikinio veiksmingumo įvertinimo, jeigu trūksta informacijos apie šios paslaugos (technologijos), procedūros klinikinį veiksmingumą;
10.3. siūlyti pareiškėjui kreiptis į Komitetą, jei nustatoma, kad pareiškėjas kreipiasi dėl naujos asmens sveikatos priežiūros paslaugos kompensavimo arba organizacinių pakeitimų, dėl kurių padidėtų PSDF biudžeto išlaidos;
10.4. netenkinti prašymo, jei Komisija nustato, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugos bazinė kaina padengia šios paslaugos teikimo sąnaudas;
10.5. siūlyti vieną iš asmens sveikatos priežiūros paslaugos išlaidų kompensavimo būdų (arba nurodyti pareiškėjui, kur kreiptis dėl galimo kompensavimo būdo pasirinkimo), jei Komisija nustato, kad prašymas yra pagrįstas:
10.5.1. papildyti jau teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos (išskyrus stacionarinio aktyviojo gydymo) apimtį, nekeičiant jos bazinės kainos;
10.5.2. nustatyti ir (ar) perskaičiuoti asmens sveikatos priežiūros paslaugos bazinę kainą (išskyrus aktyviojo gydymo paslaugas);
10.5.3. pareiškėjui kreiptis į Medicinos priemonių (prietaisų), būtinų sveikatos priežiūrai namuose užtikrinti, įrašymo (išbraukimo) į (iš) PSDF biudžeto lėšomis nuomojamų medicinos priemonių (prietaisų), būtinų sveikatos priežiūrai namuose užtikrinti, sąrašą (-o) komisiją dėl medicinos priemonės nuomos išlaidų kompensavimo;
10.5.4. pareiškėjui kreiptis į SAM Vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisiją dėl vaistinio preparato ar MPP įrašymo į Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-910 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Sąrašas), jeigu, preliminariai vertinant, prašyme nurodytas vaistinis preparatas ar MPP atitinka bendruosius vaistinio preparato ar MPP įrašymo į Sąrašą kriterijus, o vaistinio preparato ar MPP, skiriamų stacionarinio aktyviojo gydymo paslaugos teikimo metu, naudojimo sąnaudos atitinka kriterijus, nurodytus Aprašo 10.5.6.2 papunktyje;
10.5.5. pareiškėjui kreiptis į SAM Vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisiją dėl vaistinio preparato ar MPP įrašymo į kompensavimo sąrašus, vadovaujantis Vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių įrašymo į kompensavimo sąrašus ir jų keitimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 159 „Dėl Vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių įrašymo į kompensavimo sąrašus ir jų keitimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), jeigu, preliminariai vertinant, prašyme nurodytas vaistinis preparatas ar MPP atitinka Tvarkos apraše nustatytus įrašymo į kompensavimo sąrašus kriterijus;
10.5.6. kompensuoti aktyviojo gydymo atvejo kainą, jeigu, preliminariai vertinant, prašyme nurodytas vaistinis preparatas ar MPP neatitinka įrašymo į Sąrašą kriterijų, o vidutinė faktinė aktyviojo gydymo atvejo kaina nepadengia vidutinių procedūros atlikimo ir (ar) MPP, ir (ar) vaistinio preparato naudojimo sąnaudų, susidarančių teikiant aktyviojo gydymo paslaugas:
10.5.6.1. įskaičiuoti vidutines procedūros atlikimo ir (ar) MPP, ir (ar) vaistinių preparatų naudojimo sąnaudas į aktyviojo gydymo atvejo kainą ir koreguoti aktyviojo gydymo atvejo kainos koeficientą, vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, bazinių kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-388 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, bazinių kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), 10.5.1 papunkčiu;
10.5.6.2. įrašyti procedūrą ir (ar) MPP, ir (ar) vaistinį preparatą bei jų bazines kainas į Medicinos pagalbos priemonių, vaistų, procedūrų ir kraujo komponentų kainų, turinčių įtakos faktinei aktyviojo gydymo atvejo kainai, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-1118 „Dėl Giminingų diagnozių grupių sąrašo, Normatyvinės gydymo trukmės ir giminingų diagnozių grupėms priskiriamų kainų koeficientų sąrašo, bazinės aktyviojo gydymo atvejo kainos ir Medicinos pagalbos priemonių, vaistų, procedūrų ir kraujo komponentų kainų, turinčių įtakos faktinei aktyviojo gydymo atvejo kainai, sąrašo tvirtinimo“, tais atvejais, kai netenkinama Metodikos 10.5.1 papunktyje nurodyta sąlyga ir procedūros atlikimo ir (ar) MPP, ir (ar) vaistinio preparato naudojimo sąnaudos, susidariusios teikiant aktyviojo gydymo paslaugas, yra didesnės nei 15 bazinių socialinių išmokų (toliau – BSI) dydžių suma ir tai sudaro ne mažiau kaip 50 proc. vidutinės vienos paros aktyviojo gydymo atvejo kainos arba yra mažesnės nei 15 BSI dydžių suma ir tai sudaro ne mažiau kaip 60 proc. vidutinės vienos paros aktyviojo gydymo atvejo kainos.
11. Išnagrinėjusi Aprašo 3.2 papunktyje nurodytas paraiškas, Komisija preliminariai įvertina, ar Komiteto pateiktoje paraiškoje nurodyta asmens sveikatos priežiūros paslauga atitinka Sveikatos draudimo įstatymo 92 straipsnio 1 dalies nuostatas – ar paslauga yra nauja, ar tai jau PSDF biudžeto lėšomis apmokama asmens sveikatos priežiūros paslauga, kurios teikimo sąnaudos padidėjo dėl organizacinių pakeitimų ir (ar) diegiamų naujų technologijų, ir pateikia vieną iš Aprašo 10.5 papunktyje nurodytų siūlymų dėl galimo šios paslaugos kompensavimo būdo.
12. Išnagrinėjusi Aprašo 3.3 papunktyje nurodytus VLK padalinių teikimus, Komisija priima sprendimą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos, centralizuotai apmokamo vaisto ar MPP kompensavimo keitimo tikslingumo ir pasiūlo tinkamiausią kompensavimo būdą.
13. Komisija, išnagrinėjusi Aprašo 3.1 papunktyje nurodytus prašymus, Aprašo 3.2 papunktyje nurodytas paraiškas ir Aprašo 3.3 papunktyje nurodytus teikimus, teikia posėdžio protokolą su išvadomis ir (arba) siūlymais dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo tobulinimo VLK direktoriui.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Komisijos nariai negali teikti informacijos pareiškėjams ir suinteresuotiesiems asmenims apie Komisijos sprendimus, įformintus protokolu, išskyrus organizacinio pobūdžio informaciją.