LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2022 M. KOVO 3 D. ĮSAKYMO NR. 1V-156 „DĖL PROJEKTO PRIPAŽINIMO REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTU, REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS IR REGIONO PLĖTROS TARYBOS SPRENDIMO, KURIUO PROJEKTAS PRIPAŽINTAS REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTU, PAKEITIMO AR PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gegužės 15 d. Nr. 1V-291
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. kovo 3 d. įsakymą Nr. 1V-156 „Dėl Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, pakeitimo ar pripažinimo netekusiu galios priėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. 1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, pakeitimo ar pripažinimo netekusiu galios priėmimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTO PRIPAŽINIMO REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTU, REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS IR REGIONO PLĖTROS TARYBOS SPRENDIMO, KURIUO PROJEKTAS PRIPAŽINTAS REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTU, PAKEITIMO AR PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi ir Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 151 punktu:
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, pakeitimo ar pripažinimo netekusiu galios priėmimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas):
1.2.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Regioninės svarbos projektu gali būti pripažintas projektas, jeigu jis atitinka poveikio nacionalinės regioninės politikos tikslui ir uždaviniams įgyvendinti vertinimo kriterijus, nurodytus Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje, taip pat ir 147.2.2 arba 147.2.3 papunktyje.
Laikoma, kad projektas atitinka Strateginio valdymo metodikos 147.2.2 ar 147.2.3 papunktyje nurodytą kriterijų, jei jis atitinka visas atitinkamame Strateginio valdymo metodikos papunktyje nustatytas sąlygas.“
1.2.2. Pakeičiu 5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.2. kai projektui įgyvendinti reikalingas valstybinės žemės sklypas ar laisva valstybinė žemė, kurioje projekto pripažinimo regioninės svarbos atveju bus formuojamas žemės sklypas projekte numatytai veiklai vykdyti (toliau – laisva valstybinė žemė), į kurį (-ią) projekto vykdytojas ar jo partneris dar nėra įgijęs daiktinių teisių:
5.2.1. savivaldybės, kurios teritorijoje yra valstybinės žemės sklypas ar laisva valstybinė žemė, administracijos išvada, kuria patvirtinama, kad:
5.2.1.1. konkrečiame identifikuotame (nurodomas preliminarus valstybinės žemės plotas, vieta, (preliminarus pažymėjimas plane) ar kt.) valstybinės žemės sklype ar laisvoje valstybinėje žemėje gali būti vykdomos visos projekto veiklos, atsižvelgiant į teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus teritorijų naudojimo, tvarkymo, apsaugos priemonių, teritorijų vystymo reikmių ir sąlygų sprendinius, ir nėra rengiama ar priimta savivaldybės institucijų ir įstaigų sprendimų, kurie ribotų galimybę konkretų valstybinės žemės sklypą ar laisvą valstybinę žemę naudoti projekto vykdymo tikslais;
5.2.1.2. arba tai, kad iki projekto įgyvendinimo pradžios savivaldybės institucijos ir įstaigos pakeis teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus teritorijų naudojimo, tvarkymo, apsaugos priemonių, teritorijų vystymo reikmių ir sąlygų sprendinius ir (ar) kitus savivaldybės institucijų ir įstaigų sprendimus taip, kad konkrečiame valstybinės žemės sklype ar laisvoje valstybinėje žemėje galės būti vykdomos visos projekto veiklos;
5.2.2. Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos ar, kai valstybinė žemė Lietuvos Respublikos žemės įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka patikėjimo teise perduota kitam subjektui, subjekto, kuriam valstybinė žemė perduota patikėjimo teise, išvada, kuria patvirtinama, kad nėra rengiama ar priimta valstybinės žemės patikėtinio (t. y. subjekto, kuris valstybinę žemę valdo, naudoja ir disponuoja ja patikėjimo teise) sprendimų, kurie ribotų galimybę konkretų valstybinės žemės sklypą ar laisvą valstybinę žemę naudoti projekto vykdymo tikslais (taikoma, kai valstybinės žemės sklypo ar laisvos valstybinės žemės, kuriame (-ioje) numatoma įgyvendinti projektą, patikėtiniu yra ne savivaldybė);“.
1.2.3. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.1. įvertina, ar projektas atitinka Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje nustatytą reikalavimą:
8.1.1. kai projektą numatoma finansuoti ar projektas jau finansuojamas finansavimo šaltinio (-ių), kuris (-ie) nustatytas (-i) Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 8 d. Nr. įsakymu 1K-265 „Dėl Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijos patvirtinimo“, lėšomis (toliau – valstybės biudžeto asignavimų lėšos), įvertinama, ar projektas prisideda prie regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo pasiekimo ir uždavinio įgyvendinimo ir ar projektas numatomas regiono plėtros plano pažangos priemonei arba plėtros programos pažangos priemonei įgyvendinti. Laikoma, kad projektas numatomas regiono plėtros plano pažangos priemonei įgyvendinti, jeigu jis yra įtrauktas į regiono plėtros tarybos patvirtintą regiono plėtros planą ir visomis projekto įgyvendinimo veiklomis ir jų siekiamais rezultatais prisidedama prie regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio, kurio siekiama ta regiono plėtros plano pažangos priemone, o regiono plėtros plano, kuris parengtas ir patvirtintas iki 2021 m. sausio 1 d. ir kuris įgyvendinamas po 2021 m. sausio 1 d., atveju – kurio siekiama ta regiono plėtros plano priemone. Laikoma, kad projektas numatomas plėtros programos pažangos priemonei įgyvendinti, jeigu jis yra įtrauktas į ministerijos patvirtintą plėtros programos pažangos priemonės aprašą arba, kai pagal pažangos priemonės aprašą projektai atrenkami kitu, nei planavimas, būdu – dėl projekto finansavimo yra sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis;
8.1.2. kai projektą numatoma finansuoti ar projektas jau finansuojamas tik iš savivaldybės (-ių) biudžeto (-ų) ir (ar) privačių lėšų, įvertinama, ar projektu siekiama regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio. Laikoma, kad projektu siekiama regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio, jeigu visomis projekto veiklomis ir jų siekiamais rezultatais prisidedama prie bent vieno iš regiono plėtros tikslų ir bent vieno iš regiono plėtros uždavinių, nustatytų regiono plėtros tarybos patvirtintame regiono plėtros plane, kurio įgyvendinimas nėra pasibaigęs. Tuo atveju, kai regiono plėtros taryba patvirtina regiono plėtros planą naujam laikotarpiui, nebaigus įgyvendinti ankstesnio laikotarpio regiono plėtros plano, projektu turi būti siekiama naujo laikotarpio regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio;“.
1.2.4. Pakeičiu 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.2. įvertina, ar projektas atitinka bent vieną iš Strateginio valdymo metodikos 147.2.2 ar 147.2.3 papunktyje nustatytų vertinimo kriterijų. Vertinant projekto atitiktį Strateginio valdymo metodikos 147.2.2 papunktyje nustatytam vertinimo kriterijui, darbo vietų, sukuriamų įgyvendinant projektą, skaičiumi laikomas numatomas tiesiogiai su projektu susijęs konkrečios (-ių) įmonės (-ių) darbuotojų skaičiaus padidėjimas. Tiesiogiai su projektu susijusiu konkrečios (-ių) įmonės (-ių) darbuotojų skaičiaus padidėjimu laikomas konkrečios (-ių) įmonės (-ių) darbuotojų, kurie įdarbinti dirbti naudojant tą infrastruktūrą, įrangą, kuri sukurta, modernizuota ar įsigyta vykdant projekto veiklas, skaičius. Vertinant projekto atitiktį Strateginio valdymo metodikos 147.2.3 papunktyje nustatytam vertinimo kriterijui, laikoma, kad projektas turės tiesioginį poveikį visuomenei ne mažesnėje nei trijų savivaldybių teritorijoje, kai nustatoma, kad:“.
1.2.5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Sprendimas dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priimamas per 40 darbo dienų nuo pasiūlymo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu gavimo regiono plėtros taryboje dienos arba nuo po vietos savivaldos rinkimų kolegijos naujos personalinės sudėties patvirtinimo dienos. Į šiame punkte nurodytą terminą nėra įskaičiuojamas laikas, per kurį taisomi regiono plėtros tarybos nustatyti pasiūlymo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu trūkumai. Kai kolegija nurodo projektą pervertinti, šiame punkte nurodytas sprendimo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priėmimo terminas kolegijos sprendimu gali pratęstas ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
1.2.6. Pakeičiu 13.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.4. regiono plėtros plano pažangos priemonės (arba, kai taikoma, regiono plėtros plano, kuris parengtas ir patvirtintas iki 2021 m. sausio 1 d. ir kuris įgyvendinamas po 2021 m. sausio 1 d., priemonės), prie kurios įgyvendinimo prisidedama projektu, arba plėtros programos pažangos priemonės pavadinimas (taikoma tuo atveju, kai projektą numatoma finansuoti ar jis finansuojamas iš valstybės biudžeto asignavimų lėšų);“.
1.2.7. Pakeičiu 13.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.8. Pakeičiu 13.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.9. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūrą atlieka regiono plėtros taryba, kurios sprendimu projektas pripažintas regioninės svarbos projektu. Regioninės svarbos projekto, kuris regioninės svarbos projektu pripažintas iki 2021 m. kovo 1 d., priežiūrą atlieka regiono plėtros taryba, kurios dalyve esanti savivaldybė inicijavo projekto pripažinimą regioninės svarbos projektu, vertindama projekto atitiktį tiems kriterijams, kuriais remiantis projektas buvo pripažintas regioninės svarbos projektu.“
1.2.10. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Regiono plėtros taryba savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie visus regioninės svarbos projektus, už kurių įgyvendinimo priežiūrą pagal Aprašo 17 ir 18 punktus ji yra atsakinga (skelbiami regioninės svarbos projektų pavadinimai, vykdytojai, partneriai, siekiami rezultatai, projektų įgyvendinimo terminai, investicijų vertė ir, kai taikoma, Aprašo 35.1 papunktyje nurodyta informacija apie regioninės svarbos projektą).“
1.2.11. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Savivaldybės, kurios savivaldybės taryba teikė regiono plėtros tarybai pasiūlymą dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, administracija turi regiono plėtros tarybai pateikti:
20.1. pagal Aprašo 3 priede nustatytą formą parengtą regioninės svarbos projekto įgyvendinimo ataskaitą (toliau – ataskaita) ir, kai taikoma, ataskaitoje pateiktą informaciją pagrindžiančius dokumentus. Ataskaita rengiama ir ją pagrindžiantys dokumentai teikiami vadovaujantis Aprašo 4 priede nustatytais reikalavimais dėl atsiskaitymo už vertinimo kriterijuose nustatytų sąlygų vykdymą. Ataskaitoje neteikiama informacija apie vertinimo kriterijus, pagal kuriuos, vadovaujantis Aprašo 4 priedu, nėra vykdoma projekto įgyvendinimo priežiūra;
20.2. investicijų sutarties kopiją, valstybinės žemės nuomos sutarties kopiją (taikoma, kai savivaldybė ir projekto vykdytojas – investuotojas yra sudarę tokias sutartis), informaciją apie valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų projektui taikomas ar taikytas lengvatines sąlygas ar suteiktą kitokią naudą.“
1.2.12. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.13. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.14. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Pripažįstama, kad įgyvendinant regioninės svarbos projektą įvykdytos visos Strateginio valdymo metodikos 147.2.3 papunktyje nurodyto vertinimo kriterijaus sąlygos, kai per 5 metus nuo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, t. y. nuo regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, įsigaliojimo:“.
1.2.15. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.16. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
„38. Regiono plėtros taryba gali pakeisti regiono plėtros tarybos sprendimą dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu savivaldybės tarybos, iniciavusios projekto pripažinimą regioninės svarbos projektu, savivaldybės administracijos iniciatyva, jeigu nustatoma, kad pasikeitė aplinkybės, lėmusios regiono plėtros tarybos sprendimo priėmimą. Regiono plėtros tarybos sprendimas negali būti pakeičiamas, jeigu yra Aprašo 41 punkte nurodytos aplinkybės, dėl kurių regiono plėtros tarybos sprendimas turi būti pripažintas netekusiu galios“.
1.2.17. Pakeičiu 41.2.1papunktį ir jį išdėstau taip:
„41.2.1. kai, atlikus Aprašo 31 ir 32 punktuose ir, kai taikoma, Aprašo 33 punkte nurodytus veiksmus, paaiškėja, kad per nustatytą terminą projekto įgyvendinimo trūkumai, kurie susiję su vertinimo kriterijuose nustatytų sąlygų įgyvendinimu, neištaisyti. Tokiu atveju sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo trūkumams ištaisyti nustatyto termino pabaigos arba nuo po vietos savivaldos rinkimų kolegijos naujos personalinės sudėties patvirtinimo dienos;“.
1.2.18. Pakeičiu 41.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„41.3. projekto vykdytojas pateikia regiono plėtros tarybai rašytinį pranešimą, kad jis atsisako įgyvendinti regioninės svarbos projektą. Tokiu atveju sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo pranešimo gavimo regiono plėtros taryboje dienos arba nuo po vietos savivaldos rinkimų kolegijos naujos personalinės sudėties patvirtinimo dienos.“
1.2.19. Pakeičiu 1 priedo 11 punktą ir jį išdėstau taip:
11. Projekto prisidėjimas prie regiono plėtros tikslų, uždavinių: |
Kai projekto finansavimo šaltiniu numatomos valstybės biudžeto asignavimų lėšos[1], nurodykite regiono plėtros plano pažangos priemonę (arba, kai taikoma, regiono plėtros plano priemonę), kuriai įgyvendinti skirtas projektas, arba plėtros programos pažangos priemonę ir pagrįskite, kad visomis projekto veiklomis ir jų siekiamais rezultatais prisidedama prie regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio, kurio siekiama ta regiono plėtros plano pažangos priemone (arba, kai taikoma, regiono plėtros plano priemone), kuriai įgyvendinti skirtas projektas arba plėtros programos pažangos priemone, paaiškindami kiekvienos projekto veiklos ir jos siekiamo rezultato ryšį su regiono plėtros tikslu ir uždaviniu, kuriam įgyvendinti skirta pažangos priemonė (arba, kai taikoma, regiono plėtros plano priemonė) arba plėtros programos pažangos priemonė. Kai projektą numatoma finansuoti tik iš savivaldybės (-ių) biudžeto (-ų) ir (ar) privačių lėšų, nurodykite regiono plėtros plane nustatytą regiono plėtros tikslą, uždavinį (-ius), prie kurių prisidedama projekto veiklomis ir jų siekiamais projekto rezultatais. Pagrįskite, kad visomis projekto veiklomis ir jų siekiamais rezultatais prisidedama prie regiono plėtros tikslo bei uždavinio (-ių) siekimo, paaiškindami kiekvienos projekto veiklos ir jos siekiamo rezultato ryšį su regiono plėtros tikslu ir uždaviniu. |
1.2.22. Pakeičiu 5 priedo antraštę ir ją išdėstau taip:
2. Nustatau, kad projektams, kurie regioninės svarbos projektais pripažinti iki 2021 m. balandžio 30 d., Aprašo 4 priede nustatyti reikalavimai dėl atsiskaitymo už vertinimo kriterijuose nustatytų sąlygų vykdymą taikomi nuo 2024 m. gegužės 2 d.
Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu,
regioninės svarbos projekto įgyvendinimo
priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo,
kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos
projektu, pakeitimo ar pripažinimo netekusiu
galios priėmimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Pasiūlymo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu vertinimo išvados forma)
_____________________________
(regiono plėtros tarybos pavadinimas)
PASIŪLYMO DĖL PROJEKTO PRIPAŽINIMO REGIONINĖS SVARBOS PROJEKTU VERTINIMO IŠVADA
________________________
(data, registracijos numeris)
1.Informacija apie projektą ir pasiūlymą dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu (toliau – pasiūlymas):
1.1.Projekto pavadinimas |
|
1.2. Pasiūlymą pateikusios institucijos pavadinimas |
|
1.3. Pasiūlymo gavimo regiono plėtros taryboje data |
|
1.4. Projekto vykdytojas |
|
1.5. Projekto partneris (-iai) |
|
1.6. Projekto tikslas ir veiklos |
|
1.7. Projekto rezultatai ir jų rodikliai |
|
1.8. Projekto įgyvendinimo vieta |
|
1.9. Projekto finansavimo šaltiniai |
|
2. Projekto atitikties Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje nustatytam reikalavimui vertinimas:
Vertinimo klausimai |
Vertintojo išvada (taip / ne / netaikoma) |
Vertintojo komentaras, kaip projektas atitinka / neatitinka reikalavimo |
2.1. Ar projektas yra numatomas regiono plėtros plano pažangos priemonei ar plėtros programos pažangos priemonei įgyvendinti? (Taikoma, kai projektą numatoma finansuoti valstybės biudžeto asignavimų lėšomis). |
|
(Vertinimas atliekamas vadovaujantis Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, pripažinimo netekusiu galios priėmimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 8.1.1 papunkčio nuostatomis). |
2.2. Ar projektu siekiama regiono plėtros plane nustatyto regiono plėtros tikslo ir uždavinio? (Taikoma, kai projektą numatoma finansuoti tik iš savivaldybės (-ių) biudžeto (-ų) ir (ar) privačių lėšų). |
|
(Vertinimas atliekamas vadovaujantis Aprašo 8.1.2 papunkčio nuostatomis). |
3. Projekto atitikties vertinimo kriterijams vertinimas:
Vertinimo kriterijus |
Vertintojo išvada (taip / ne / netaikoma) |
Vertintojo komentaras, kaip projektas atitinka / neatitinka vertinimo kriterijų |
3.1. Ar, remiantis projekto, siūlomo pripažinti regioninės svarbos projektu, aprašyme pateikta informacija, galima pagrįstai numatyti, kad įgyvendinant projektą per 5 metus nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos: 3.1.1. bus sukurta ne mažiau kaip 50 darbo vietų, kurias užimtų darbuotojai, su kuriais būtų sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys; sukurtas darbo vietų skaičius bus išlaikomas ne trumpiau kaip 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas šias darbo vietas dienos; sukurtoms darbo vietoms skiriamo darbo užmokesčio mediana bus didesnė kaip Valstybės duomenų agentūros paskelbtas paskutinių metų šalies ūkio vidutinio mėnesio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualias įmones, dydis apskrityje; 3.1.2. ir bus investuota ne mažiau kaip 2 milijonai eurų privačių kapitalo investicijų. |
|
(Vertinant vadovaujamasi Aprašo 8.2 papunkčio nuostatomis ir atsižvelgiama į Aprašo 26 punkto nuostatas). |
3.2. Ar remiantis projekto aprašyme pateikta informacija galima pagrįstai numatyti, kad per 5 metus nuo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu bus sukurta ar patobulinta viešoji infrastruktūra ir (arba) pagerintas viešosios paslaugos teikimas, kuris turės tiesioginį poveikį visuomenei ne mažesnėje nei trijų savivaldybių teritorijoje. |
|
(Vertinimas atliekamas vadovaujantis Aprašo 8.2.1 ir 8.2.2 papunkčių nuostatomis ir atsižvelgiant į Aprašo 27 punkto nuostatas). |
* Valstybės biudžeto asignavimų lėšos – lėšos, kurių finansavimo šaltinis (-iai) atitinka finansavimo šaltinį (-ius), nustatytus Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 8 d. Nr. įsakymu 1K-265 „Dėl Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijos patvirtinimo“.
4. Išvada dėl projekto atitikties Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje nustatytam reikalavimui ir vertinimo kriterijams
(pateikiama išvada, remiantis šio priedo 2 ir 3 dalyse pateiktomis vertintojo išvadomis ir informacija)
Projektas atitinka Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje nustatytą reikalavimą ir vertinimo kriterijus
arba
Projektas neatitinka Strateginio valdymo metodikos 147.2.1 papunktyje nustatyto reikalavimo ir (ar) vertinimo kriterijų, t. y. neatitinka:
(nurodomi reikalavimai ir kriterijai, kurių projektas neatitinka) |
|
(vertinimą atlikusio (-ių) darbuotojo (-ų) pareigų pavadinimas (-ai)
|
|
(parašas (-ai) |
|
(vardas (-ai) pavardė (-ės) |
Regiono plėtros tarybos administracijos direktorius |
|
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas pavardė) |
Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu,
regioninės svarbos projekto įgyvendinimo
priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo,
kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos
projektu, pakeitimo ar pripažinimo netekusiu
galios priėmimo tvarkos aprašo
4 priedas
REIKALAVIMAI DĖL ATSISKAITYMO UŽ VERTINIMO KRITERIJUOSE NUSTATYTŲ SĄLYGŲ VYKDYMĄ
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Reikalavimai dėl atsiskaitymo už vertinimo kriterijuose nustatytų sąlygų vykdymą |
|
Vertinimo kriterijai, kuriais remiantis projektai pripažįstami regioninės svarbos projektais nuo 2021 m. balandžio 30 d. (Vertinimo kriterijai nustatyti Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“). |
|||
1. |
Įgyvendinant projektą per 5 metus nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos bus sukurta ne mažiau kaip 50 darbo vietų, kurias užimtų darbuotojai, su kuriais būtų sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, ir sukurtas darbo vietų skaičius išlaikomas ne trumpiau kaip 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas šias darbo vietas dienos. Sukurtoms darbo vietoms skiriamo darbo užmokesčio mediana bus didesnė kaip Valstybės duomenų agentūros paskelbtas paskutinių metų šalies ūkio vidutinio mėnesio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualias įmones, dydis apskrityje ir investuota ne mažiau kaip 2 milijonai eurų privačių kapitalo investicijų. |
1.1. Regioninės svarbos projekto įgyvendinimo ataskaitoje (toliau – ataskaita) nurodoma: 1.1.1. projekto investicijų sutarties įsigaliojimo data; 1.1.2. projektui įgyvendinti skirtų privačių kapitalo investicijų* dydis nuo investicijų sutarties įsigaliojimo dienos; 1.1.3. įgyvendinant projektą sukurtų darbo vietų, kurias užima darbuotojai, su kuriais sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, skaičius; 1.1.4. darbuotojų pirmojo priėmimo į visas įgyvendinant projektą sukurtas darbo vietas data (t. y. data, kada pirmą kartą pagal visos darbo dienos sutartį priimtas darbuotojas į paskutinę laisvą, įgyvendinant projektą tiesiogiai sukurtą darbo vietą); 1.1.5. dienų, kurias kiekviena iš sukurtų darbo vietų buvo laisva kiekvienais metais (12 mėnesių) po pirmojo darbuotojų priėmimo į visas įgyvendinant projektą tiesiogiai sukurtas darbo vietas, skaičius ir išlaikytų darbo vietų, kurias užima darbuotojai, su kuriais sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, skaičius** nuo pirmojo darbuotojų priėmimo į visas įgyvendinant projektą tiesiogiai sukurtas darbo vietas; 1.1.6. sukurtoms darbo vietoms (tiesiogiai susijusioms su projektu) skirto mėnesio bruto darbo užmokesčio vidurkių per kiekvienus praėjusius kalendorinius metus mediana nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas įgyvendinant projektą tiesiogiai sukurtas darbo vietas (medianai apskaičiuoti mutatis mutandis taikomi Projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu, regioninės svarbos projekto įgyvendinimo priežiūros ir regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, pripažinimo netekusiu galios priėmimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 26.3 papunktyje nustatyti reikalavimai), ir apskaičiuotos medianos palyginimas su Valstybės duomenų agentūros paskelbtu atitinkamų paskutinių metų šalies ūkio vidutinio mėnesio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualias įmones, dydžiu apskrityje; 1.1.7. tiesiogiai su projektu susijusioms sukurtoms darbo vietoms skirto mėnesio bruto darbo užmokesčio vidurkių per 5 metų laikotarpį nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas šias darbo vietas dienos mediana (medianai apskaičiuoti taikomi Aprašo 26.3 papunktyje nustatyti reikalavimai) ir apskaičiuotos medianos palyginimas su Valstybės duomenų agentūros paskelbtų šalies ūkio vidutinio mėnesio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualias įmones, dydžių apskrityje vidurkiu atitinkamu laikotarpiu (šiame punkte nurodyta informacija teikiama, pasibaigus 5 metų laikotarpiui nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos). 1.2. Kartu su ataskaita pateikiama: 1.2.1. investicijų sutarties kopija (netaikoma, jeigu investicijų sutarties kopija regiono plėtros tarybai jau pateikta, vadovaujantis Aprašo 23 punktu); 1.2.2. auditoriaus išvada, kuria patvirtinamas projektui įgyvendinti skirtų privačių kapitalo investicijų dydis per 5 metus nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos; ši išvada teikiama: 1.2.2.1. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 22.1 papunkčiu, teikiama pirmą kartą po to, kai pasibaigia 5 metų laikotarpis nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos; 1.2.2.2. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 31 punktu, teikiama per 20 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos nurodytų projekto įgyvendinimo trūkumų ištaisymo (taikoma, kai projekto vykdytojui per 5 metus nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos neįvykdžius vertinimo kriterijaus sąlygos, susijusios su investuotinų privačių kapitalo investicijų dydžiu, regiono plėtros taryba buvo nustačiusi terminą šiam projekto įgyvendinimo trūkumui ištaisyti); 1.2.3. auditoriaus išvada, kuria patvirtinamas sukurtų darbo vietų (tiesiogiai susijusių su projektu), kurias užima darbuotojai, su kuriais sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, skaičius; ši išvada teikiama: 1.2.3.1. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 22.1 papunkčiu, teikiama pirmą kartą po to, kai pasibaigia 5 metų laikotarpis nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos; 1.2.3.2. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 31 punktu, teikiama per 20 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos nurodytų projekto įgyvendinimo trūkumų ištaisymo (taikoma, kai projekto vykdytojui per 5 metus nuo projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos neįvykdžius vertinimo kriterijaus sąlygos, susijusios įgyvendinant projektą su tiesiogiai sukurtų darbo vietų skaičiumi, regiono plėtros taryba buvo nustačiusi terminą šiam projekto įgyvendinimo trūkumui ištaisyti); 1.2.4. auditoriaus išvada, kuria patvirtinamas sukurtų ir tiesiogiai susijusių su projektu darbo vietų, kurias užima darbuotojai, su kuriais sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, ir kurios išlaikytos** 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas šias darbo vietas dienos, skaičius; ši išvada teikiama: 1.2.4.1. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 22 punktu, teikiama pirmą kartą po to, kai pasibaigia 5 metų laikotarpis nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas sukurtas darbo vietas; 1.2.4.2. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 31 punktu, teikiama per 20 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos nurodytų projekto įgyvendinimo trūkumų ištaisymo (taikoma, kai, projekto vykdytojui per 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas sukurtas darbo vietas dienos neįvykdžius vertinimo kriterijaus sąlygos, susijusios su sukurtų darbo vietų išlaikymu, regiono plėtros taryba buvo nustačiusi terminą šiam projekto įgyvendinimo trūkumui ištaisyti); 1.2.5. auditoriaus išvada, kuria patvirtinama visoms sukurtoms ir tiesiogiai su projektu susijusioms darbo vietoms skirto mėnesio bruto darbo užmokesčio vidurkių per 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas šias darbo vietas dienos mediana, apskaičiuota pagal Aprašo 26.3 papunktyje nustatytus reikalavimus; ši išvada teikiama: 1.2.5.1. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 22 punktu, teikiama pirmą kartą po to, kai pasibaigia 5 metų laikotarpis nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas sukurtas darbo vietas; 1.2.5.2. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 31 punktu, teikiama per 20 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos nurodytų projekto įgyvendinimo trūkumų ištaisymo (taikoma, kai, projekto vykdytojui per 5 metus nuo darbuotojų pirmojo priėmimo į visas sukurtas darbo vietas dienos neįvykdžius vertinimo kriterijaus sąlygos, susijusios su sukurtoms darbo vietoms skirtino darbo užmokesčio dydžiu, regiono plėtros taryba buvo nustačiusi terminą šiam projekto įgyvendinimo trūkumui ištaisyti). 1.3. Auditoriaus išvada, susijusi su konkrečia vertinimo kriterijaus sąlyga, pagal šios lentelės 1.2 papunktyje nustatytus reikalavimus regiono plėtros tarybai neturi būti teikiama, jeigu projekto vykdytojas ataskaitoje pripažįsta, kad konkreti vertinimo kriterijaus sąlyga nėra įvykdyta. 1.4. Šios lentelės 1.2.2–1.2.5 papunkčiuose nurodytos auditoriaus išvados gali būti teikiamos, sujungus jas į vieną ar kelis auditoriaus išvados dokumentus, jeigu toks išvadų sujungimas neprieštarauja šioje lentelėje nustatytiems reikalavimams dėl autoriaus išvadų pateikimo terminų. |
|
2. |
Per 5 metus nuo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu bus sukurta ar patobulinta viešoji infrastruktūra ir (arba) pagerintas viešosios paslaugos teikimas, kuris turės tiesioginį poveikį visuomenei ne mažesnėje nei trijų savivaldybių teritorijoje. |
2.1. Ataskaitoje nurodoma: 2.1.1. kokia viešoji infrastruktūra sukurta ar patobulinta ir kokios (-ių) viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) teikimas pagerintas, įgyvendinant projektą; 2.1.2. kurie viešosios infrastruktūros ir (ar) viešųjų paslaugų teikimo parametrai (elementai) ir kiek (kaip) pagerinti (taikoma, kai įgyvendinant projektą ne sukurta nauja, bet patobulinta buvusi viešoji infrastruktūra ir (ar) pagerintas buvusios viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) teikimas); 2.1.3. įgyvendinant projektą sukurtos ar patobulintos viešosios infrastruktūros ir viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) naudotojų (vartotojų) skaičius per paskutinius praėjusius 12 mėnesių; 2.1.4. savivaldybės, kurių gyventojai yra įgyvendinant projektą sukurtos ar patobulintos viešosios infrastruktūros ir viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) naudotojais (vartotojais). 2.2. Kartu su ataskaita šios lentelės 2.3 papunktyje nustatyta tvarka pateikiamos: 2.2.1. dokumentų, kuriais pagrindžiama, kad įgyvendinant projektą sukurtos ar patobulintos viešosios infrastruktūros ir viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) naudotojais yra ne mažiau kaip trijų savivaldybių gyvenamųjų vietovių gyventojai, (pvz., sudarytų paslaugų teikimo sutarčių, paslaugų gavėjų apklausų ir (ar) šių apklausų apibendrintų rezultatų ataskaitų) kopijos; 2.2.2. dokumentų, kuriais pagrindžiama, kad pasiekti regiono plėtros tarybos sprendime dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu nustatyti projekto įgyvendinimo galutiniai rezultatai ir rodikliai, susiję su viešosios infrastruktūros ar viešosios paslaugos pagerinimu, kopijos (taikoma, kai įgyvendinant projektą ne sukurta nauja, bet patobulinta buvusi viešoji infrastruktūra ir (ar) pagerintas buvusios viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) teikimas). 2.3. Šios lentelės 2.2 papunktyje nurodyti dokumentai teikiami: 2.3.1. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 22 punktu, teikiama pirmą kartą po to, kai pasibaigia 5 metų laikotarpis nuo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu (t. y. regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažįstamas regioninės svarbos projektu, įsiteisėjimo); 2.3.2. kartu su ataskaita, kuri, vadovaujantis Aprašo 31 punktu, teikiama per 20 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos nurodytų projekto įgyvendinimo trūkumų ištaisymo (taikoma, kai, projekto vykdytojui per 5 metus nuo projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu neįvykdžius vertinimo kriterijaus sąlygos, susijusios su savivaldybių, kurių gyventojai yra sukurtos (patobulintos) viešosios infrastruktūros ir viešosios (-ųjų) paslaugos (-ųjų) naudotojais (vartotojais), skaičiumi, ir (ar) nepasiekus regiono plėtros tarybos sprendime dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projekte nustatytų projekto rezultatų ir rodiklių, susijusių su viešosios infrastruktūros tobulinimu ir (ar) viešosios (-ųjų) paslaugos (-ų) teikimo gerinimu, regiono plėtros taryba buvo nustačiusi terminą atitinkamam projekto įgyvendinimo trūkumui ištaisyti). 2.4. Šios lentelės 2.2 papunktyje nurodyti dokumentai, susiję su konkrečia vertinimo kriterijaus sąlyga, pagal šios lentelės 2.2 ir 2.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus regiono plėtros tarybai neturi būti teikiami, jeigu projekto vykdytojas ataskaitoje pripažįsta, kad konkreti vertinimo kriterijaus sąlyga nėra įvykdyta. |
|
Vertinimo kriterijai, kuriais remiantis projektai pripažinti regioninės svarbos projektais nuo 2020 m. balandžio 17 d. iki 2021 m. balandžio 29 d. (Vertinimo kriterijai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 381 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1184 „Dėl Regionų socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektų pripažinimo regioninės svarbos projektais kriterijų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“). |
|||
3. |
Per investicijų projekte numatytą projekto ataskaitinį laikotarpį projektu planuojama sukurti ekonominė ir socialinė nauda regionui yra didesnė už sąnaudas, t. y. naudos ir sąnaudų santykis yra didesnis kaip 1. |
Reikalavimai nenustatomi – projekto įgyvendinimo priežiūra pagal šį vertinimo kriterijų nėra vykdoma ir ataskaita apie šio vertinimo kriterijaus sąlygų vykdymą neturi būti teikiama. |
|
4. |
Projekto investicijų vertė – ne mažesnė kaip 1 mln. eurų. |
Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodomas projektui įgyvendinti skirtų investicijų dydis nuo regiono plėtros tarybos sprendimo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priėmimo dienos. |
|
5. |
Projekto rezultatai turės regionui, visuomenei poveikį ne mažesnėje nei trijų savivaldybių teritorijoje (toliau – projekto teritorija), t. y.: 1) visuomenės grupę, kuriai tenka projektu sukuriama socialinė ir ekonominė nauda (toliau – tikslinė grupė), sudaro trijose ar daugiau savivaldybių esančių gyvenamųjų vietovių gyventojai; vertinant ekonominę ir socialinę naudą, turi būti atsižvelgta į projekto teritorijos tikslinei grupei prieinamus analogiškus infrastruktūros ir paslaugų objektus bei kitus suplanuotus projektus; 2) įgyvendinant projektą sprendžiama bendra kelių savivaldybių problema, kurios buvimas pagrįstas situacijos analize, remiantis oficialiąja statistika ir duomenimis; 3) nėra iš anksto žinomų administracinių, teisinių, mobilumo ar kitų apribojimų, neleisiančių projekto teritorijos tikslinei grupei pasinaudoti rezultatais projekto įgyvendinimo vietoje, arba šiuos apribojimus numatoma pašalinti įgyvendinant projekto veiklas. |
5.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 5.1.1. projekto rezultatai, pasiekti įgyvendinant / įgyvendinus projektą; 5.1.2. savivaldybės, kuriose esančių gyvenamųjų vietovių gyventojams tenka projektu sukurta socialinė ir ekonominė nauda; 5.1.3. konkreti projektu sukurta nauda, tenkanti kiekvienos iš savivaldybių gyventojams.
|
|
Vertinimo kriterijai, kuriais remiantis projektai pripažinti regioninės svarbos projektais nuo 2015 m. lapkričio 17 d. iki 2020 m. balandžio 16 d. (Vertinimo kriterijai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1184 „Dėl Regionų socialinės, ekonominės plėtros ir (arba) infrastruktūros projektų pripažinimo regioninės svarbos projektais kriterijų aprašo patvirtinimo“). |
|||
6. |
Projekto investicijų vertė – ne mažesnė kaip 1 mln. eurų, jeigu investuojama į projektus, kuriais numatoma sukurti arba rekonstruoti regiono gyventojų, viešųjų ir privačių juridinių asmenų ir juridinio asmens statuso neturinčių organizacijų poreikius tenkinančią inžinerinę infrastruktūrą, socialinę infrastruktūrą, kaip šių rūšių infrastruktūra apibrėžta Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, verslo aplinkos infrastruktūrą (pramoninius parkus, mokslo ir technologijų parkus, inkubatorius, verslo, konferencijų ir parodų centrus ir kitą infrastruktūrą, tiesiogiai naudojamą ekonominei veiklai vykdyti), mokslinių tyrimų infrastruktūrą (mokslo tyrimų centrus, laboratorijas, kitas priemones ir išteklius, kurie naudojami moksliniams tyrimams atlikti), taip pat privačių juridinių asmenų ir juridinio asmens statuso neturinčių organizacijų gamybos srities projektus, arba 250 tūkst. eurų, išskyrus investicijas į pastatų ir statinių statybą, rekonstravimą ir remontą, jeigu investuojama į socialinėms ir viešosioms paslaugoms teikti reikalingų produktų, technologijų, procesų, metodų sukūrimą ar tobulinimą, žmogiškųjų išteklių kvalifikacijos tobulinimą, privačių juridinių asmenų ir juridinio asmens statuso neturinčių organizacijų paslaugų srities projektus. |
6.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 6.1.1. projektui įgyvendinti skirtų investicijų dydis nuo regiono plėtros tarybos sprendimo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priėmimo dienos; 6.1.2. investavimo objektas (-ai); paaiškinama investavimo objekto (-ų) atitiktis investavimo sričiai (-ims), nurodytai (-oms) vertinimo kriterijaus sąlygose.
|
|
7. |
Projekto veiklos susijusios su Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytomis prioritetinėmis mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros bei inovacijų raidos (sumanios specializacijos) kryptimis (toliau – sumanios specializacijos kryptys) ir (arba) inovatyvių socialinių paslaugų plėtra. Tai yra projekte numatyta kurti inovatyvias technologijas, produktus, procesus ir (arba) metodus pagal sumanios specializacijos kryptis arba įgyvendinant projektą naudoti sukurtas inovatyvias technologijas, produktus, procesus ir (arba) metodus pagal sumanios specializacijos kryptis, pritaikant juos visuomenės poreikiams ir (arba) diegiant į rinką, ir (arba) kurti, plėsti socialines inovacijas, siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas šeimai, vaikams ar kitoms socialiai pažeidžiamoms grupėms. |
7.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma, kurį (-iuos) iš šių požymių atitinka vykdomos / baigtos vykdyti projekto veiklos: 7.1.1. yra susijusios su sumanios specializacijos kryptimis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 951 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių patvirtinimo“ (toliau – sumanios specializacijos kryptys), t. y. įgyvendinant projekto veiklas sukurta (-os) inovatyvi (-ios) technologija (-os), inovatyvus (-ūs) produktas (-ai), inovatyvus (-ūs) procesas (-ai) ir (arba) inovatyvus (-ūs) metodas (-ai) pagal sumanios specializacijos kryptis arba įgyvendinant projekto veiklas naudota (-os) inovatyvi (-ios) technologija (-os), inovatyvus (-ūs) produktas (-ai), inovatyvus (-ūs) procesas (-ai) ir (arba) inovatyvus (-ūs) metodas (-ai) pagal sumanios specializacijos kryptis, pritaikant juos visuomenės poreikiams ir (arba) diegiant į rinką; 7.1.2. yra susijusios su inovatyvių socialinių paslaugų plėtra, t. y. įgyvendinant projekto veiklas sukurtos ir (ar) išplėtotos socialinės inovacijos, padedančios efektyviau teikti socialines paslaugas šeimai, vaikams ar kitoms socialiai pažeidžiamoms grupėms; 7.2. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje paaiškinama projekto veiklų atitiktis nurodytam (-iems) požymiui (-ams). |
|
8. |
Projektą numatoma įgyvendinti vienoje iš Lietuvos Respublikos partnerystės sutarties, patvirtintos 2014 m. birželio 20 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2014) 4234, 3.1.2 dalyje nurodytų integruotų teritorijų plėtros programų įgyvendinimo teritorijų. |
Reikalavimai nenustatomi – projekto įgyvendinimo priežiūra pagal šį vertinimo kriterijų nėra vykdoma ir ataskaita apie šio vertinimo kriterijaus sąlygų vykdymą neturi būti teikiama. |
|
9. |
Į projektą ir su projektu susijusią veiklą, tai yra pagal projektą sukurtos infrastruktūros būklės palaikymą, įrangos atnaujinimą, gamybos vykdymą ir (ar) paslaugos teikimą ir kitą projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veiklą, kurią vykdyti sudaro sąlygas įgyvendintas projektas, per 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pradžios numatoma pritraukti privačių tiesioginių vidaus ar užsienio investicijų, sudarančių ne mažiau kaip: 1) 10 procentų projekto vertės, jeigu investuojama į socialinėms paslaugoms teikti naudojamą infrastruktūrą ir socialinių paslaugų kūrimą ar tobulinimą; 2) 25 procentus projekto vertės, jeigu investuojama į kitas veiklas, nei socialinėms paslaugoms teikti naudojamą infrastruktūrą ir socialinių paslaugų kūrimą ar tobulinimą. |
9.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 9.1.1. projekto įgyvendinimo pradžios data (t. y. anksčiausiai pradėtos vykdyti projekto veiklos vykdymo pradžios data arba tuo atveju, kai projekto veiklos pradėtos vykdyti iki regiono plėtros tarybos sprendimo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priėmimo – regiono plėtros tarybos sprendimo priėmimo data); 9.1.2. projektui ir su projektu susijusiai projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veiklai (t. y. pagal projektą sukurtos infrastruktūros būklės palaikymui, įrangos atnaujinimui, gamybos vykdymui, paslaugos teikimui ir kitai projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veiklai, kurią vykdyti sudaro sąlygas įgyvendintas projektas) skirtų investicijų dydis, iš jų privačių tiesioginių investicijų dydis; 9.1.3. su projektu susijusi projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veikla ir apibūdinamas šios veiklos ryšys su projektu (taikoma, kai nurodytos investicijos skirtos ne tik projektui, bet ir su projektu susijusiai projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veiklai įgyvendinti); 9.1.4. objektas (-ai), į kurį (-iuos) investuota įgyvendinant projektą ir su projektu susijusią projekto vykdytojo ar partnerio (-ių) veiklą.
|
|
10. |
Įgyvendinus projektą bus sukurta ir ne trumpiau kaip 3 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos išlaikyta ne mažiau kaip: 1) 10 darbo vietų, kuriose mokamas vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis – didesnis negu Valstybės duomenų agentūros paskelbtas paskutinis savivaldybės, kurioje numatyta įgyvendinti projektą, vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis, jeigu projektą numatoma įgyvendinti savivaldybėje, kurioje yra mažiau kaip 15 000 gyventojų; 2) 15 darbo vietų, kuriose mokamas vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis – didesnis negu Valstybės duomenų agentūros paskelbtas paskutinis savivaldybės, kurioje numatyta įgyvendinti projektą, vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis, jeigu projektą numatoma įgyvendinti savivaldybėje, kurioje yra 15 000 ir daugiau gyventojų. |
10.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 10.1.1. savivaldybė, kurioje įgyvendintas projektas; 10.1.2. projekto įgyvendinimo pabaigos data (t. y. data, kada baigta vykdyti paskutinė projekto veikla); 10.1.3. įmonės, kuriose, įgyvendinus projektą, sukurtos darbo vietos; 10.1.4. įgyvendinus projektą sukurtų darbo vietų skaičius; 10.1.5. darbo vietų skaičius per kalendorinius metus; 10.1.6. sukurtoms darbo vietoms nuo projekto įgyvendinimo pabaigos kiekvienais kalendoriniais metais skirtas mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkis per metus ir jo palyginimas su Valstybės duomenų agentūros paskelbtu savivaldybės, kurioje įgyvendintas projektas, vidutiniu mėnesiniu bruto darbo užmokesčiu atitinkamu laikotarpiu; 10.1.7. sukurtoms darbo vietoms skirto vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkis per 3 metų laikotarpį nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir jo palyginimas su Valstybės duomenų agentūros paskelbtų savivaldybės, kurioje įgyvendintas projektas, vidutinių mėnesinių bruto darbo užmokesčių vidurkiu per atitinkamą laikotarpį. |
|
11. |
Per 3 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ne mažiau kaip 33 procentai sukuriamos produkcijos arba paslaugų bus eksportuojama. |
11.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 11.1.1. projekto įgyvendinimo pabaigos data (t. y. data, kada baigta vykdyti paskutinė projekto veikla); 11.1.2. nuo projekto įgyvendinimo pabaigos sukurtos produkcijos ir (arba) suteiktų paslaugų, susijusių su projektu, vertė (tūkst. eurų), iš jų – eksportuotos produkcijos ir eksportuotų paslaugų vertė (tūkst. eurų), arba nuo projekto įgyvendinimo pabaigos sukurtos produkcijos ir (arba) suteiktų paslaugų, susijusių su projektu, skaičius (vienetais), iš jų – eksportuotos produkcijos ir (ar) eksportuotų paslaugų skaičius (vienetais). |
|
12. |
Pagal projektą kuriamų ar tobulinamų socialinių ar viešųjų paslaugų nauda ir rezultatai tenka ne mažiau kaip pusei konkrečiame regione esančių savivaldybių; tiesioginių naudos gavėjų (paslaugos gavėjų) dalis, kurią sudaro vienos savivaldybės gyventojai, neturi būti didesnė kaip 70 procentų projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir 3 metus nuo jo įgyvendinimo pabaigos.
|
12.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 12.1.1. projekto įgyvendinimo pradžios data (t. y. anksčiausiai pradėtos vykdyti projekto veiklos vykdymo pradžios data arba tuo atveju, kai projekto veiklos pradėtos vykdyti iki regiono plėtros tarybos sprendimo dėl projekto pripažinimo regioninės svarbos projektu priėmimo – regiono plėtros tarybos sprendimo priėmimo data); 12.1.2. projekto įgyvendinimo pabaigos data (t. y. data, kada baigta vykdyti paskutinė projekto veikla); 12.1.3. savivaldybės, kurioms tenka įgyvendinant projektą sukurtų ar patobulintų viešųjų paslaugų nauda ir rezultatai, taip pat konkreti nauda ir rezultatai, tenkantys kiekvienai iš nurodytų savivaldybių; 12.1.4. bendras visų viešųjų paslaugų, kurios patobulintos ar sukurtos įgyvendinant projektą, gavėjų skaičius per kalendorinius metus, iš jų – kiekvienos savivaldybės gyventojų, buvusių paslaugų gavėjais, skaičius. |
|
13. |
Pagal projektą kuriamų ar tobulinamų socialinių ar viešųjų paslaugų tiesioginių naudos gavėjų (paslaugos gavėjų) projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir 3 metus nuo jo įgyvendinimo pabaigos – ne mažiau kaip 100 asmenų. |
13.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodoma: 13.1.1. projekto įgyvendinimo pradžios data (t. y. anksčiausiai pradėtos vykdyti projekto veiklos vykdymo pradžios data arba tuo atveju, kai projekto veiklos pradėtos vykdyti iki regiono plėtros tarybos sprendimo, kuriuo projektas pripažintas regioninės svarbos projektu, priėmimo – regiono plėtros tarybos sprendimo priėmimo data); 13.1.2. projekto įgyvendinimo pabaigos data (t. y. data, kada baigta vykdyti paskutinė projekto veikla); 13.1.3. bendras visų viešųjų paslaugų, kurios patobulintos ar sukurtos įgyvendinant projektą, gavėjų skaičius per kalendorinius metus. |
|
* Privačios kapitalo investicijos – Lietuvos Respublikos ir užsienio privačios nuosavybės teisės subjektais esančių projekto vykdytojo ir, kai taikoma, partnerių investicijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti.
** Laikoma, kad sukurta darbo vieta išlaikyta ne trumpiau kaip 5 metus, jeigu ji kiekvienais metais (per 12 mėnesių) per 5 metų laikotarpį buvo laisva ne ilgiau kaip 90 kalendorinių dienų.