LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009M. VASARIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 3D-132 „DĖL ŽEMĖS, MIŠKŲ, ŽUVININKYSTĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS SEKTORIAUS DALYVIŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO” PAKEITIMO
2021 m. birželio 22 d. Nr. 3D-408
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 3D-132 „Dėl Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklių patvirtinimo”, ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS, MIŠKŲ, ŽUVININKYSTĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS SEKTORIAUS DALYVIŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO ir suaugusiųjų švietimo mokymo PROGRAMŲ RENGIMO BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 4 ir 16 straipsniais, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsniu, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 4 straipsnio 7 ir 8 dalimis,
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-132
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2021 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. 3D-408
redakcija)
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO IR SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO MOKYMO PROGRAMŲ rengimo BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų apraše (toliau – aprašas) reglamentuojama žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių mokymo programų struktūra, jų rengimo ir įteisinimo tvarka.
2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame nuosekliai išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi tam tikroms žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių ir suaugusiųjų švietimo mokymo dalyvių profesinėms žinioms įgyti.
2.2. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių praktinis mokymas (toliau – praktinis mokymas) – žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyviams reikalingų žinių teikimas, praktinių gebėjimų bei įgūdžių ugdymas ir lavinimas atsižvelgiant į mokymo programos reikalavimus.
2.3. Kitos apraše vartojamos sąvokos yra suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
5. Mokymo programas gali rengti ir teikti aukštosios mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, darbdaviai, kaimo bendruomenės, vietos veiklos grupių nariai, žemdirbių savivaldos organizacijos, valstybės ir savivaldybių įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.
6. Mokymo programos rengėjas Agentūrai oficialiu raštu teikia naujos arba atnaujinamos mokymo programos projektą (pagal aprašo priede nustatytą formą) ir vieną mokymo programos projekto vertinimą (recenziją), pasirašytą recenzento. Recenzentais gali būti asmenys, turintys ne žemesnį kaip mokslų daktaro laipsnį su mokymo programos turiniu susijusioje srityje. Parengti dokumentai teikiami Agentūrai el. paštu.
7. Rengiant žemės, miškų, žuvininkystės ir kaimo plėtros sektorių mokymo programas, kurios nesusijusios konkrečiai su aplinkosaugos ir (arba) klimato kaitos tema, dalis valandų turi būti numatyta mokymui aplinkosaugos ir (arba) klimato kaitos tematika. Rengiant žemės ūkio sektoriaus mokymo programas, kurios konkrečiai nesusijusios su rizikos priemonių valdymu, dalis valandų turi būti numatyta šia tematika.
8. Atsižvelgdama į mokymo programos tematiką, parengtą mokymo programos projektą Agentūra raštu ir (arba) el. paštu derina su Žemės ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerijos valdymo srities įstaigomis, socialiniais partneriais, o prireikus – ir su kitomis institucijomis (toliau – derinančiosios institucijos).
9. Derinančiosios institucijos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokymo programos projekto gavimo dienos (į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimo ir atsakymo į paklausimą terminas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų) raštu ir (arba) arba el. paštu teikia Agentūrai argumentuotą išvadą dėl mokymo programos projekto suderinimo, pataisymo arba atmetimo. Prireikus papildyti ir (arba) pakeisti mokymo programos projektą, jo dokumentus Agentūra grąžina mokymo programos rengėjui, kuris, atsižvelgdamas į pateiktas pastabas ir siūlymus, per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos mokymo programos projektą pataiso arba pagrindžia, kodėl nebuvo į juos atsižvelgta, ir pakartotinai teikia Agentūrai. Papildytas ir (arba) pakeistas mokymo programos projektas laikomas suderintu ir tinkamu neformaliajam tęstiniam profesiniam mokymui ar suaugusiųjų švietimui vykdyti, kai Agentūra, pakartotinai išsiuntusi mokymo programos projektą derinančiosioms institucijoms, per 5 darbo dienas gauna oficialiu raštu patvirtintą atsakymą, jog derinančiosios institucijos dėl mokymo programos projekto pastabų neturi.
10. Suderinta nauja mokymo programa įrašoma į Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų sąvadą, atnaujinus mokymo programą - sąvade pakeičiama mokymo programos parengimo data.
12. Mokymo programos turi būti atnaujinamos atsižvelgiant į aktualijas, nacionalinių ir Europos Sąjungos teisės aktų bei strateginių dokumentų, nagrinėjamų pagal atitinkamas mokymo programų temas, pasikeitimus:
12.1. Jeigu mokymo programa per paskutiniuosius trejus metus nebuvo atnaujinama, privalo būti atnaujinta iki mokymo kursų pradžios.
12.2. Kai yra priimami tam tikri nacionaliniai sprendimai, keičiasi arba patvirtinamos strategijos ir kiti dokumentai, susiję su bendros žemės ūkio politikos įgyvendinimu, ir jų nuostatų, reikalavimų įgyvendinimas susijęs su mokymo programos tema, mokymo programa turi būti atnaujinta per du mėnesius:
12.2.1. jeigu mokymo programos dėstymo turinys koreguojamas iki 20 proc., nekeičiant mokymo programos tikslų ir uždavinių, atnaujinus mokymo programą apie tai informuojama Agentūra (užpildant Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų sąvado sudarymo taisyklių priedo eilutę Pakeitimai atnaujinus mokymo programą iki 20 proc.);
III SKYRIUS
MOKYMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
14. Mokymo programos struktūrą sudaro:
14.2. turinys:
14.2.1. mokymo programos aprašymas: mokymo programos aktualumas (mokymo temos poreikio pagrindimas, nurodant pagrindinius probleminius klausimus, numatomi mokymo pagal programą rezultatai (ne daugiau kaip vienas puslapis), tikslai ir uždaviniai, tikslinė grupė, reikalavimai lektoriams, mokymo vietos reikalavimai ir mokymo metodai, mokymo ištekliai ir priemonės, baigiamasis žinių vertinimas (jei taikoma);
14.2.3. mokymo planas (jei programos trukmė ilgesnė nei 40 akad. val., nurodomas mokymo planas ir atskirų mokymo dalykų planas);
IV SKYRIUS
MOKYMO PROGRAMOS TURINIO REIKALAVIMAI
15. Mokymo programos turinį sudaro teorinis ir praktinis mokymas. Praktiniam mokymui skiriama ne mažiau kaip 40 proc. bendros mokymo programos trukmės, išskyrus ne ilgesnes kaip 8 akad. val. trukmės mokymo programas.
16. Mokymo programa vertinama atsižvelgiant į tai, ar:
V SKYRIUS
KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PAŽYMĖJIMŲ BLANKŲ, PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS ir mokymo kursų dalyvių registravimas
17. Agentūra yra atsakinga už kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų blankų parengimą, aprūpinimą bei jų apskaitos tvarkymą.
18. Baigusiesiems mokytis pagal mokymo programą, išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
19. Mokymus vykdančios įstaigos ne vėliau kaip kiekvieno mėnesio 20 d. į Žemdirbių mokymo ir konsultavimo informacinę sistemą (toliau – ŽMIKIS) privalo paskelbti kito mėnesio organizuojamų kursų grafiką. Apie mokymo kursų grafiko pasikeitimus privaloma paskelbti į ŽMIKIS ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki mokymo kursų pradžios.
20. Mokymus vykdančios įstaigos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažymėjimo išdavimo privalo į ŽMIKIS suvesti informaciją apie mokymo (išskyrus mokymo programų, kurių kodai: 596185003, 596082103, 596052004, 596162011, 596134405, 596041301, 596052005, 596162009, 596162010, 296081073) kursų dalyvius (nurodydamos fizinio asmens vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą (jeigu yra), išklausytos programos pavadinimą ir kodą, pažymėjimo išdavimo datą ir numerį).
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Agentūros sprendimai arba veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka tam pačiam viešojo administravimo subjektui arba aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui, arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai, arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos.
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir
kaimo plėtros sektoriaus dalyvių
neformaliojo tęstinio profesinio mokymo
ir suaugusiųjų švietimo mokymo
programų rengimo bendrųjų reikalavimų
aprašo
priedas
(Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programos forma)
....................................................................................................................
(mokymo programos pavadinimas)
Kodas – ..............................................................
Mokymosi trukmė – ............. akad. val.
Mokymo programa suderinta:
............................................................... 20... m...... d. raštas Nr. .......
............................................................... 20... m. ..... d. raštas Nr. .......
............................................................... 20... m. ..... d. raštas Nr. .......
Mokymo programą teikia
.........................................................................................................................
(institucijos pavadinimas)
.........................................................................................................................
(pareigos, vardas ir pavardė)
Mokymo programą rengė
......................................…………………………………………...........................……………………...
......................................…………………………………………...........................……………………...
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė)
Mokymo programą recenzavo
......................................…………………………………………...........................…………………
......................................…………………………………………...........................……………………
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė)
1. MOKYMO PROGRAMOS APRAŠYMAS
Mokymo programos aktualumas .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo programos tikslai ir uždaviniai
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Tikslinė grupė
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Reikalavimai lektoriams (kvalifikacija, darbo patirtis)
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo vietos reikalavimai ir mokymo metodai (teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vieta, mokymo turinio pateikimo būdai)
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo ištekliai ir priemonės
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
Baigiamasis žinių vertinimas (vertinimo forma – testas, pokalbis, praktinio darbo pristatymas ir kt.) (jei taikoma)
....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
2. ĮGYJAMI GEBĖJIMAI (KOMPETENCIJOS)
Mokymo programa numato, ką turi žinoti ir gebėti mokymo programą baigę dalyviai. Įgyjami gebėjimai (kompetencijos) suformuluojami atsižvelgiant į mokymo turinį, jo sudėtingumą, mokymo trukmę ir turi atitikti mokymo programoje nustatytus tikslus ir uždavinius.
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, dalyvis turi žinoti:
– .............................................................................................................................................................,
– .............................................................................................................................................................,
– ..............................................................................................................................................................
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, dalyvis turi gebėti:
– .............................................................................................................................................................,
– .............................................................................................................................................................,
– ..............................................................................................................................................................
3. MOKYMO PLANAS
Eil. Nr.
|
Temos pavadinimas / Mokymo dalyko pavadinimas*
|
Skiriama akad. valandų
|
||
Iš viso
|
Teoriniam mokymui
|
Praktiniam mokymui |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Temos pavadinimas – pildoma iki 40 akad. val. trukmės mokymo programai
Mokymo dalyko pavadinimas – pildomas ilgesnei kaip 40 akad. val. mokymo programai.
3.1. ATSKIRŲ MOKYMO DALYKŲ PLANAS
(pildomas ilgesnei kaip 40 akad. val. mokymo programai)
Eil. Nr.
|
Temos pavadinimas
|
Skiriama akad. valandų
|
||
Iš viso
|
Teoriniam mokymui
|
Praktiniam mokymui |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. MOKOMOJI LITERATŪRA IR ŠALTINIAI
1........................................................................................................................................................
2........................................................................................................................................................
3........................................................................................................................................................
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-132
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2021 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. 3D-408
redakcija)
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO ir suaugusiųjų švietimo mokymo PROGRAMŲ SĄVADO SUDARYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų sąvado sudarymo taisyklėse reglamentuojama Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programų sąvado (toliau – sąvadas) sudarymo ir duomenų naudojimo tvarka.
2. Sąvade registruojamos žemės, miškų ir žuvininkystės technologijų taikymo, ūkio valdymo, augalininkystės, agrarinės aplinkosaugos, kraštovaizdžio gerinimo, ekologinio ūkininkavimo, klimato kaitos švelninimas ir ūkininkavimo sistemų prisitaikymas prie jos, tvarumo, gyvulininkystės, sodininkystės ir uogininkystės, daržininkystės, miškų ūkio sektoriaus, darbo saugos, bioekonomikos, ekonomikos, žiedinės ekonomikos, skaitmeninimo, inovacijų diegimo, žalinimo, rizikos valdymo, teisės, apskaitos, kooperacijos, žemės ūkio mechanizavimo, melioracijos, žemės ūkio produkcijos perdirbimo, žemės ūkio ir kaimo plėtros politikos, LEADER priemonės įgyvendinimo, kaimo verslų ir amatų plėtros mokymo, trumpųjų maisto tiekimo grandinių, aukštos pridėtinės vertės žemės ūkio ir maisto žaliavų gamybos ir perdirbimo, ir kitos programos (toliau – mokymo programos), skirtos žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių žinioms atnaujinti ir profesinei kvalifikacijai tobulinti.
II SKYRIUS
SĄVADO TVARKYMAS
4. Sąvadą sudaro ir tvarko viešoji įstaiga VŠĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra). Ji konsultuoja mokymo programų rengėjus, organizuoja mokymo programų vertinimą ir derinimą, vykdo jų kontrolę, stebėseną, jas įregistruoja ir teikia informaciją.
5. Parengtos naujos ar atnaujintos mokymo programos, suderintos su derinančiomis institucijomis, įtraukiamos į sąvadą.
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir
kaimo plėtros sektoriaus dalyvių
neformaliojo tęstinio profesinio
mokymo ir suaugusiųjų švietimo
mokymo programų sąvado sudarymo
taisyklių
priedas
(Duomenų apie žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo mokymo programą pateikimo forma)
DUOMENYS APIE MOKYMO PROGRAMĄ
Duomenys apie mokymo programą
|
Mokymo programos dalių aprašas
|
Mokymo programos pavadinimas
|
|
Mokymo programos kodas
|
|
Mokymosi trukmė (akad. val.)
|
|
Mokymo programos suderinimo data
|
|
Mokymo programos rengėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, pareigos)
|
|
Mokymo programos paskirtis (tikslas, reikalavimai dalyviams, specialieji reikalavimai, apribojimai ir kt.)
|
|
Įgyjami gebėjimai (kompetencijos)
|
|
Mokymo ištekliai ir priemonės
|
|
Baigiamojo tikrinimo (žinių vertinimo) forma
|
|
Mokymo planas (mokymo temų pavadinimai)
|
Akad. val. skaičius pagal mokymo temas
|
Pakeitimai atnaujinus mokymo programą iki 20 proc. |
|