Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 m. SPALIO 2 d. sprendimo nr. t-144 „dėl PAGĖGIŲ savivaldybės tarybos VEIKLOS REGLAMENTO patvirtinimo“ pakeitimo

 

2018 m. sausio 25 d. Nr. T-1

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1  punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Pakeisti Pagėgių savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos 2017 m. spalio 2 d. sprendimu Nr. T-144 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19.  Šiam posėdžiui pirmininkauja savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys (toliau- posėdžio pirmininkas). Jis skelbia naujai išrinktų tarybos narių registraciją. Posėdis tęsiamas, jeigu užsiregistravo daugiau kaip pusė išrinktų tarybos narių. Jeigu nedalyvauja daugiau kaip pusė išrinktų tarybos narių, posėdžio pirmininkas paskelbia kito posėdžio datą. Kitas posėdis turi būti sušauktas ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas.“;

1.2. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Pirmajam ir kitiems išrinktos naujos Tarybos posėdžiams, iki prisieks Tarybos nariai, pirmininkauja Reglamento 16 ir 19 punktuose nustatyti asmenys.“;

1.3. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip: 

37. Jeigu meras ar mero pavaduotojas, reikalaujant ne mažiau kaip 1/3 visų tarybos narių, per dvi savaites tarybos posėdžio nešaukia, jį gali sušaukti ne mažiau kaip 1/3 visų tarybos narių. Tokiu atveju posėdžio sušaukimo iniciatoriai iš savo tarpo paskiria savivaldybės tarybos narį (toliau – paskirtas atstovas), kuris atlieka šio Reglamento 38 ir 39 punktuose numatytus veiksmus. Jeigu meras ar jo pavaduotojas posėdyje nedalyvauja, posėdžiui pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo Tarybos paskirtas Tarybos narys“;

1.4. Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip: 

41. Iš anksto žinodamas, kad tarybos narys negalės atvykti į posėdį, apie tai jis raštu arba kitais būdais praneša posėdžio organizatoriui ne vėliau kaip prieš 2 dienas, nurodydamas priežastį. Jeigu paaiškėja, kad nebus kvorumo, posėdžio organizatorius numato kitą posėdžio datą ir apie tai praneša tarybos nariams bei paskelbia savivaldybės interneto.“;

1.5. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Į posėdžio darbotvarkę įrašomi tik tie klausimai, kuriems pagal Reglamento 162-165, 167-169 punktų nustatytus reikalavimus yra tinkamai parengti sprendimų projektai. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jeigu dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku, pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.“;

1.6. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Užsiregistravusiam Tarybos nariui, kalbėti diskusijoje skiriama 2 minutės. Registracijai skiriama 1 minutė. Tarybos nariai negali perduoti vienas kitam pasisakymui skirto laiko. Diskusijos laiką kontroliuoja elektroninė sistema. Diskusijoje svarstomu klausimu Tarybos narys gali kalbėti vieną kartą. Diskusijoje galima kalbėti tik šiais klausimais: pareiškiama nuomonė dėl sprendimo projekto, pateiktų jo pataisų ar alternatyvaus sprendimo projekto, siūlomas vienas iš Reglamento 57 punkte išvardytų sprendimo variantų, teikiami siūlymai dėl balsavimo procedūros.“;

1.7. Pakeisti 54 punktą ir jį išdėstyti taip: 

54. Tarybos posėdžio pirmininkas, svarstomu klausimu iki 3 minučių turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Tik tarybos posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbėtoją.“;

1.8. Pakeisti 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Sprendimai gali būti tokie: pritarti pateiktam sprendimo projektui ir priimti Tarybos sprendimą svarstytu klausimu, atmesti Tarybos sprendimo projektą, atidėti Tarybos sprendimo projekto svarstymą (redaguoti jį arba surinkti papildomos informacijos), priimti Tarybos sprendimą su posėdžio metu pateiktomis pataisomis.;

1.9. Pakeisti 76 punktą ir jį išdėstyti taip:

76. Valstybės ir savivaldybės švenčių progomis ir kitais atvejais gali būti organizuojami iškilmingi tarybos posėdžiai. Šių posėdžių organizavimui ir vedimui netaikomos Reglamento 35-75 punktų nuostatos.“;

1.10. Pakeisti 79.15 papunktį ir jį išdėstyti taip:

79.15. sprendimų dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimas, reglamento nustatyta tvarka įvertinus išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus;“;

1.11. Pakeisti 93 punktą ir jį išdėstyti taip:

93. Už pasiūlytą Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą tame pačiame Tarybos posėdyje balsuojama tik vieną kartą. Jeigu pasiūlyta Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūra Taryboje nepatvirtinama, tame pačiame Tarybos posėdyje gali būti siūloma kita kandidatūra.“;

1.12. Pakeisti 95 punktą ir jį išdėstyti taip:

95. Komitetų veiklą koordinuoja Meras.“;

1.13. Pakeisti 122 punktą ir jį išdėstyti taip:

122. Komitetų darbe komiteto sprendimu  patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, ekspertai, valstybės tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“;

1.14. Pakeisti 125.8. papunktį ir jį išdėstyti taip:

125.8. dirba pagal tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito savivaldybės tarybai.“;

1.15. Pakeisti 131 punktą ir jį išdėstyti taip:

131. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Etikos ir Antikorupcinę komisijas. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš tarybos narių. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcinės komisijos pirmininkų kandidatūras meras teikia savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu, kuris merui pateikiamas raštu prieš 3 darbo dienas iki Tarybos komiteto posėdžio dienos. Jeigu savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras, Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus taryba skiria mero teikimu. Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai laikomi paskirtais, jei už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvavusių tarybos narių dauguma. Jei Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai nepaskiriami, meras (jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) – jos siūlymu) privalo teikti kitas kandidatūras.”;

1.16. Pakeisti 136 punktą ir jį išdėstyti taip:

136. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“;

1.17. Papildyti 148 punktą 1481 ir 1482 punktais ir juos išdėstyti taip:

1481. Kolegijos posėdžio sušaukimą taip pat gali inicijuoti dauguma visų savivaldybės tarybos kolegijos narių. Jeigu dauguma visų savivaldybės tarybos kolegijos narių nusprendžia šaukti kolegijos posėdį, jie rašo merui, o jo nesant − mero pavaduotojui, pateikdami svarstytinus klausimus. Pareiškimą pasirašo visi savivaldybės tarybos kolegijos nariai, inicijuojantys kolegijos posėdžio sušaukimą. Tokiu atveju savivaldybės tarybos kolegijos posėdis privalo būti sušauktas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kolegijos narių reikalavimo gavimo.

1482Jeigu meras ar mero pavaduotojas, reikalaujant daugumai visų savivaldybės tarybos kolegijos narių, per 5 darbo dienas kolegijos posėdžio nešaukia, jį gali sušaukti dauguma savivaldybės tarybos kolegijos narių. Tokiu atveju posėdžio sušaukimo iniciatoriai iš savo tarpo paskiria savivaldybės tarybos narį (toliau – paskirtas atstovas), kuris atlieka šio Reglamento XI skirsnyje numatytus kolegijos posėdžiui pirmininkaujančiojo veiksmus. Jeigu meras ar jo pavaduotojas posėdyje nedalyvauja, posėdžiui pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo paskirtas atstovas.“;

1.18. Papildyti 159 punktą 1591 punktu ir jį išdėstyti taip:

1591. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai ir turi būti įvertinti atitinkamos savivaldybės institucijos:

1591.1. jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra tarybos kompetencija, šie sprendimai vertinami rengiant tarybos sprendimo projektą dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo ir teikiant jį svarstyti tarybai bendra tvarka. Šiuo atveju išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimas turi būti įvertintas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi;

1591.2. jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, direktorius juos įvertina raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimo lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.“.

1.19. Pakeisti 170.5. papunktį ir jį išdėstyti taip:

170.5. posėdžio sekretorius Tarybos nariams pateikia į posėdžio darbotvarkę įtrauktus sprendimų projektus kartu su aiškinamaisiais raštas bei kitais papildomais informaciniais dokumentais elektronine forma ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio pradžios.“;

1.20. Pakeisti 171 punktą ir jį išdėstyti taip:

171. Galutinai suredaguoti ir užregistruoti sprendimų projektai teikiami Tarybai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje (www.pagegiai.lt).“;

1.21. Pakeisti 208.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

208.6.  nesant Reglamento 41 punkte nurodytų sąlygų, posėdžio dieną informuoti posėdžių sekretorių apie nedalyvavimą posėdyje ne vėliau kaip 1 val. iki posėdžio ir nurodyti nedalyvavimo priežastis.“;

1.22. Pakeisti 208.7. papunktį ir jį išdėstyti taip:

208.7. iki einamųjų metų gegužės 1 d. pateikti praėjusių metų veiklos ataskaitą, o kartą per metus – pateikti informaciją komitetui, kurio narys jis yra, apie savo veiklą Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, viešųjų įstaigų renkamuose valdymo organuose ar kitose institucijose bei tarybose, jei ten buvo deleguotas Tarybos sprendimu.“.

1.23. Pakeisti 222 punktą ir jį išdėstyti taip:

222. Į tuos pačius pareigūnus ir vadovus su paklausimu Tarybos narys arba jų grupė gali raštu kreiptis ir ne posėdžio metu. Šie raštai – paklausimai įteikiami Reglamento 224 punkte nustatyta tvarka. Paklausimu gali būti laikomas ir toks klausimas, kurio reikšmingumą balsuodama pripažįsta taryba.“;

1.24. Pakeisti 224 punktą ir jį išdėstyti taip:

224.  Paklausimus pateiktus raštu, užregistruoja posėdžio sekretorius, jų kopijas perduoda Merui, kuris pačius paklausimus perduoda atitinkamam Savivaldybės institucijos, Savivaldybės administracijos, Savivaldybės kontroliuojamos įmonės, įstaigos, taip pat valstybės institucijos, kuri veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovui.“;

1.25. Pakeisti 324 punktą ir jį išdėstyti taip:

324.   Meras, Administracijos direktorius, pristatydami metinę veiklos ataskaitą, kiekvieno Tarybos posėdžio metu skiria iki pusės valandos atsakymams į užsiregistravusių Tarybos narių klausimus ar paklausimus.“;

1.26. Pakeisti 325 punktą ir jį išdėstyti taip:

325.  Atsakius į klausimus ar paklausimus, jei lieka laiko, Merui, Administracijos direktoriui Tarybos nariai gali užduoti kitų klausimų ar paklausimų raštu ir/ar žodžiu.“;

1.27. Pakeisti 326 punktą ir jį išdėstyti taip:

326.  Tarybos posėdžio metu į Tarybos narių pateiktus klausimus ar paklausimus turi atsakyti Savivaldybės kontrolierius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), kontroliuojamų įmonių bei administravimo subjektų, kuriuos skiria Taryba, vadovai.“.

1.28. Pakeisti 355 punktą ir jį išdėstyti taip:

355. Tarybos veiklos reglamento pataisoms rengti Taryba sprendimu sudaro nuolatinę komisiją į kurios sudėtį įeina po vieną kiekvienos įregistruotos frakcijos atstovą ir Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus deleguotas (-i) valstybės tarnautojas (-ai). Komisijos nuostatus tvirtinta savivaldybės taryba.“.

2.   Apie sprendimo priėmimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje  www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Virginijus Komskis

part_62533c5f670c4f9bb4b16da3d34a4a24_end