LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „INFORMACINĖS VISUOMENĖS SKATINIMAS“ J06-CPVA-V PRIEMONĖS „IRT INFRASTRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS IR SAUGA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2016 m. lapkričio 11 d. Nr. 3- 379
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ J06-CPVA-V priemonės „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 3-379(1.5E)
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „INFORMACINĖS VISUOMENĖS SKATINIMAS“ J06-CPVA-V PRIEMONĖS „IRT INFRASTRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS IR SAUGA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ J06-CPVA-V priemonės „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ J06-CPVA-V priemonės „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, kurios atlieka paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Priemonė jungia priemonę Nr. 02.1.2-CPVA-V-522 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ ir priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“.
2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
2.1. Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programą „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 244 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ patvirtinimo“ (toliau – Programa);
2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 13 d. nutarimą Nr. 498 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo“ (toliau – Nutarimas Nr. 498);
2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2015 m. gruodžio
30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);
2.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.5. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 3-285(1.5 E) „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų patvirtinimo“;
2.6. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Apraše:
4.1. Debesijos (angl. Cloud computing) paslaugos suprantamos kaip informacinėmis ir ryšių technologijomis grindžiamos paslaugos, kurias teikiant šių paslaugų gavėjai nuotoliniu būdu pagal poreikį naudojasi šių paslaugų teikėjų valdoma informacinių technologijų infrastruktūra.
4.2. Informacinės ir ryšių technologijos (toliau – IRT) suprantamos kaip skaitmeninės informacijos (duomenų) valdymo ir apdorojimo technologijos, apimančios kompiuterių techniką, programinę, elektroninių tinklų, duomenų perdavimo įrangą ir komunikacijas.
4.3. Pagrindiniai viešieji pirkimai suprantami kaip viešieji pirkimai, skirti šioms projekto veikloms įgyvendinti: duomenų centro įrangos specifikavimo paslaugoms įsigyti ir duomenų centro įrangai įsigyti; debesijos paslaugoms teikti skirtos techninės ir (arba) programinės įrangos specifikavimo ir techninės priežiūros paslaugoms įsigyti, debesijos paslaugoms teikti skirtai techninei ir (arba) programinei įrangai įsigyti ir (arba) įdiegti; pagrindiniais viešaisiais pirkimais nelaikomi viešieji pirkimai, skirti projekto administravimo, viešinimo, turto draudimo, tik techninės priežiūros ir kitoms paslaugoms įsigyti.
4.4. Projekto savininkas – asmuo, paskirtas projekto vykdytojo, kuriam tiesiogiai atsiskaitoma už pagrindinius projekto sprendimus ir rezultatą, einantis aukštas pareigas institucijoje ir darantis įtaką organizacijos sprendimams dėl prioriteto suteikimo projektui.
4.5. Valstybės debesijos paslaugų teikėjai – Lietuvos Respublikos finansų ministerija (paskirta finansų ministro 2016 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. 1K-223 „Dėl valstybės informacinių technologijų paslaugų teikėjo paskyrimo“), Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (paskirtas vidaus reikalų ministro 2016 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 1V-479 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. 1V-4 „Dėl Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos paskyrimo valstybės informacinių technologijų paslaugų teikėju“ pakeitimo“).
5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 250 000 (dviejų šimtų penkiasdešimt tūkstančių) eurų, iš kurių iki 212 500 (dviejų šimtų dvylikos tūkstančių penkių šimtų) eurų – Europos Sąjungos (toliau – ES) Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 37 500 (trisdešimt septynių tūkstančių penkių šimtų) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (taikoma Aprašo 10.1 papunktyje numatytai veiklai); iki 2 546 990 (dviejų milijonų penkių šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimties) eurų, iš kurių iki 2 164 941 (dviejų milijonų vieno šimto šešiasdešimt keturių tūkstančių devynių šimtų keturiasdešimt vieno) euro – ES Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 382 049 (trijų šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių keturiasdešimt devynių) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (taikoma Aprašo 10.2 papunktyje numatytai veiklai); iki 27 438 506 (dvidešimt septynių milijonų keturių šimtų trisdešimt aštuonių tūkstančių penkių šimtų šešių) eurų, iš kurių iki 23 322 730 (dvidešimt trijų milijonų trijų šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių septynių šimtų trisdešimties) eurų – ES Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 4 115 776 (keturių milijonų vieno šimto penkiolikos tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimt šešių) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (taikoma Aprašo 10.3 papunktyje numatytai veiklai). Iš jų iki 25 700 171 (dvidešimt penkių milijonų septynių šimtų tūkstančių vieno šimto septyniasdešimt vieno) euro ES Europos regioninės plėtros fondo lėšos ir iki 4 535 325 (keturių milijonų penkių šimtų trisdešimt penkių tūkstančių trijų šimtų dvidešimt penkių) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“.
9. Priemonės tikslas – užtikrinti valstybės institucijų bendro naudojimo IRT infrastruktūros sukūrimą, optimizavimą ir saugą.
10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
10.1. Pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ – pažangioms elektroninėms paslaugoms kurti ir teikti reikalingų priemonių ir sprendimų kūrimui ir diegimui (viešojo sektoriaus bendro naudojimo IRT infrastruktūros optimizavimo, sąveikumo ir saugumo priemonių kūrimui, diegiant IRT sprendimus, leidžiančius kuo efektyviau panaudoti turimą valstybės IRT bazę, jau sukurtus IT įrankius ir sukauptus informacinius išteklius) reikalingo investicijų projekto, kuris rengiamas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (2016 m. gegužės 30 d. įsakymo Nr. 2016/8-101 redakcija) (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir kurio reikalavimai nustatyti Aprašo 37.1 ir 37.2 papunkčiuose ir Aprašo 39 punkte, parengimas (toliau – I veiklų grupė; galimi veiklos vykdytojai yra Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija).
10.2. .Pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ – pažangioms elektroninėms paslaugoms kurti ir teikti reikalingų priemonių ir sprendimų kūrimas ir diegimas (Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) 1 etapo posistemių infrastruktūros, kuri bus integruota į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kaip debesijos paslaugų teikėjos, infrastruktūrą, sukūrimas) (toliau – II veiklų grupė; galima veiklos vykdytoja – Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos).
10.3. Pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ – pažangioms elektroninėms paslaugoms kurti ir teikti reikalingų priemonių ir sprendimų kūrimas ir diegimas (viešojo sektoriaus bendro naudojimo IRT infrastruktūros optimizavimo, sąveikumo ir saugumo priemonių kūrimas, diegiant IRT sprendimus, leidžiančius kuo efektyviau panaudoti turimą valstybės IRT bazę, jau sukurtus IT įrankius ir sukauptus informacinius išteklius) (toliau – III veiklų grupė; galimos veiklos vykdytojos yra Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija).
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, galimas partneris vykdant III veiklų grupėje nurodytas veiklas yra Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
14. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. balandžio 21 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-14.1 (16):
14.1. Projektas turi atitikti Programos 6 tikslo „Užtikrinti saugios, patikimos, sąveikios IRT infrastruktūros plėtrą“ (toliau – 6 tikslas) 1 uždavinį „Skatinti gyventojus naudoti asmens tapatybės nustatymo skaitmeninėje erdvėje priemones, plėtoti asmens duomenų apsaugos skaitmeninėje erdvėje sprendinius“ arba 2 uždavinį „Užtikrinti valstybės institucijų bendro naudojimo IRT infrastruktūros optimizavimą, valstybės informacinių sistemų ir registrų automatinę sąveiką“ (toliau – 2 uždavinys) ir (arba) 3 uždavinį „Užtikrinti ypač didelės svarbos informacinės infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių apsaugą“; laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu kreipiantis finansavimo pagal priemonės Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas prisideda prie Programos 6 tikslo 2 uždavinio įgyvendinimo.
14.2. Projektas turi atitikti Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. balandžio 27 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimo Nr. 1281 „Dėl Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ (toliau – Tarpinstitucinis veiklos planas), 6.1.1 priemonę „Sukurti bendro naudojimo valstybės informacinių išteklių infrastruktūrą, reikalingą nuotolinės kompiuterijos paslaugoms teikti“ (toliau – 6.1.1 priemonė) (taikoma I ir III veiklų grupėms) arba 6.1.2 priemonę „Sukurti išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) posistemių infrastruktūrą, kuri bus integruota į Finansų ministerijos paskirto IT paslaugų teikėjo infrastruktūrą“ (toliau – 6.1.2 priemonė) (taikoma II veiklų grupei) ir (arba) 6.2.2 priemonę „Stiprinti ypatingos svarbos valstybės informacinių išteklių infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių kibernetinį saugumą“; laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu kreipiantis finansavimo pagal priemonės Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas, jo veiklos ir projektų vykdytojas atitinka Tarpinstitucinio veiklos plano 1 priedo „Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai ir įgyvendinančios institucijos“ 6.1.1 priemonėje arba 6.1.2 priemonėje nurodytą projektą, jo veiklas ir projekto vykdytoją.
16. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė:
16.1. Pagal I veiklų grupę projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei iki 2017 m. gruodžio 31 d.
16.2. Pagal II veiklų grupę projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei iki 2018 m. birželio 29 d.
17. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d.
19. Projektu turi būti siekiama stebėsenos rodiklio „Įgyvendinti sprendimai, skirti viešojo sektoriaus bendro naudojimo informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūros optimizavimui, sąveikumo ir saugos užtikrinimui“, kodas P.S.311, kurio skaičiavimo aprašas numatytas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše ir (arba) nacionalinio stebėsenos rodiklio „Parengtas investicijų projektas“, kodas P.N.530, kurio skaičiavimo aprašas numatytas Priemonės įgyvendinimo plane, paskelbtame ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (minimali projektu siektina reikšmė – 1 vnt; įgyvendinus priemonę turi būti įgyvendinti ne mažiau kaip 7 sprendimai, skirti viešojo sektoriaus bendro naudojimo IRT infrastruktūrai optimizuoti, sąveikumui ir saugai užtikrinti).
20. Pagal II veiklų grupę Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) 1 etapo posistemių infrastruktūra turi būti sukurta taip, kad vėliau būtų integruota į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kaip debesijos paslaugų teikėjos, infrastruktūrą Valstybės informacinių išteklių infrastruktūros naudojimo ir veiklos tęstinumo laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1051 „Dėl valstybės informacinių išteklių infrastruktūros konsolidavimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas), nustatyta tvarka.
21. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai (taikoma II ir III veiklų grupėms):
21.1. Pareiškėjas iki projektinio pasiūlymo įtraukti projektą į valstybės projektų sąrašą (toliau – projektinis pasiūlymas) pateikimo Ministerijai turi parengti investicijų projektą, kurio reikalavimai nustatyti Aprašo V skyriuje.
21.2. Iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti:
21.2.1. pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) parengti projekto administravimo paslaugų viešojo pirkimo dokumentai (netaikoma, jeigu pareiškėjas informuoja, kad minėtos paslaugos nebus įsigyjamos, ir pateikia argumentuotą pagrindimą, kad projekto administravimo veiklas tinkamai atliks pats);
21.2.2. parengti vieno pagrindinio viešojo pirkimo dokumentai (pareiškėjas pats pasirenka, kurį pagrindinį viešąjį pirkimą turi pradėti anksčiausiai);
21.2.3. sudaryta projekto įgyvendinimo komanda (numatytas projekto savininkas, projekto vadovas, veiklos specialistai, IT specialistas), įvardyti numatomi skirti asmenys ir jiems paskirtos funkcijos ir parengtas įstaigos vadovo įsakymo dėl šių asmenų skyrimo projektui įgyvendinti projektas; jeigu numatoma įsigyti išorės ekspertą (-us) projekto valdymo paslaugoms atlikti, turi būti parengtas viešojo pirkimo minimalių kvalifikacinių reikalavimų tiekėjui projektas; projekto įgyvendinimo komanda suprantama kaip asmenų grupė, skirta visam projektui įgyvendinti, sudaryta iš įvairios paskirties ir kiekio projektą administruojančių, projektą valdančių, projektą vykdančių asmenų, kurie įtraukiami į projektą arba jų atsisakoma priklausomai nuo projekto įgyvendinimo etapo ir su juo susijusių veiklų; projekto valdymo komanda suprantama kaip asmuo ar asmenų grupė, vykdanti, pvz., projekto planavimą, veiklų vykdymą pagal planą, apimties ir biudžeto priežiūrą, projekto komandos ir suinteresuotų šalių veiklų integravimą, projekto pokyčių valdymą ir pan. Projekto administravimo komanda suprantama kaip asmuo ar asmenų grupė, pvz., rengianti pirkimo dokumentus (kvalifikacinius ir (arba) techninius reikalavimus), teikianti konsultacijas, rengianti mokėjimo prašymus ir pan.
22. Negali būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
23. Neturi būti numatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Pasirenkant priemones, susijusias su darnaus vystymosi politikos nuostatų įgyvendinimu, rekomenduojama įvertinti aplinkai naudingų gaminių, pavyzdžiui, perdirbto popieriaus ar veiksmingai energiją vartojančios techninės įrangos, naudojimo administruojant projektą galimybes. Taip pat tais atvejais, kai galima prekių, paslaugų ar darbų viešuosius pirkimus atlikti taikant žaliesiems pirkimams nustatytus aplinkosaugos kriterijus, pareiškėjui rekomenduojama atliekant bent dalį projekte numatytų prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų nustatyti aplinkosaugos kriterijus.
24. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
25. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, išskyrus Projektų taisyklių 405.2 papunkčio nustatytą reikalavimą išankstinėms sąskaitoms, ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
26. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra:
26.2. iki 2 546 990 (dviejų milijonų penkių šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimt) eurų (taikoma II veiklų grupei);
27. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
28. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
29. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos, kurių nepadengia projektui skiriamas finansavimas, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) lėšų.
30. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti išlaidų kategorija visoms veiklų grupėms. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti išlaidų kategorija visoms veiklų grupėms. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Šiai kategorijai priskiriamos tinkamos finansuoti išlaidos, skirtos debesijos paslaugų teikėjų duomenų centrų inžinerinėms sistemoms (pvz., aušinimo, gesinimo, nepertraukiamos elektros tiekimo sistemos) atnaujinti. Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Šiai kategorijai priskiriamos tinkamos finansuoti išlaidos yra: 1. Techninės ir programinės įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas), skirtos debesijos paslaugoms teikti galimo pareiškėjo reguliavimo srities valstybės institucijoms ir įstaigoms, taip pat ir pagal Laikinosios tvarkos aprašą). Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei. 2. Techninės ir programinės įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas), skirtos Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) 1 etapo posistemių infrastruktūrai. Ši išlaidų kategorija taikoma II veiklų grupei. 3. Materialiojo turto draudimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Ši išlaidų kategorija taikoma II ir III veiklų grupėms. 4. Projekto valdymo (IT projekto vadovo ir (arba) eksperto) paslaugų įsigijimo išlaidos (iš fizinių ar juridinių asmenų). Ši išlaidų kategorija taikoma II ir III veiklų grupei. 5. Su šioje kategorijoje nurodytų veiklų vykdymu susijusios projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms. 6. Techninės priežiūros paslaugų teikimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Ši išlaidų kategorija taikoma II ir III veiklų grupei. 7. Pareiškėjo ir (arba) partnerio institucijos veiklos modelių, veiklos procesų ir procedūrų, susijusių su debesijos paslaugų teikimu, parengimo išlaidos, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei. 8. Sukurtos valstybės debesijos paslaugų teikėjų infrastruktūros sertifikavimo informacijos saugos (ISO 27001) ir IT paslaugų valdymo (ISO 20000) sertifikatais išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei. 9. Techninės ir programinės įrangos, kuri būtina užtikrinti duomenų perdavimą į debesijos paslaugų teikėjo infrastruktūrą, įsigijimo išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma II ir III veiklų grupei.
Šiai kategorijai priskiriamos netinkamos finansuoti išlaidos yra:
1. Pareiškėjo ir (arba) partnerio institucijos veiklos modelių, veiklos procesų ir procedūrų, nesusijusių su debesijos paslaugų teikimu, parengimo išlaidos.
2. Apmokėjimo už debesijos paslaugų teikėjų teikiamas IT paslaugas, numatytas Nutarime Nr. 498, išlaidos. |
5. |
Projekto vykdymas |
Šiai kategorijai priskiriamos tinkamos finansuoti išlaidos yra investicijų projekto parengimo / pirkimo išlaidos, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d.
Šiai kategorijai priskiriamos netinkamos finansuoti išlaidos yra projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Šiai kategorijai priskiriamos privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450 punkte, rengimo išlaidos, su projekto pristatymu susijusios reprezentacinės išlaidos (išskyrus išlaidas alkoholiui ir tabakui). Ši išlaidų kategorija taikoma II ir III veiklų grupėms. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Šiai kategorijai priskiriamos išlaidos, susijusios su projekto priežiūra ir administravimu. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 priedo 4 punkte nustatytų didžiausių ribų. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms. |
Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios skelbiamos adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikt
ies-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.
31. Išlaidos, nustatytos Projektų taisyklių 34 skirsnyje ir neišvardytos Aprašo 30 punkte kaip tinkamos finansuoti, yra priskiriamos prie netinkamų finansuoti išlaidų. Projektinio pasiūlymo investicinio projekto parengimo atveju tinkamoms išlaidoms priskiriamos tik išlaidos, skirtos investicijų projektui parengti.
33. Aprašo 30 punkte numatytoms projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. pateikta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
34. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 30 ir 33 punktuose nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.
35. Jeigu pareiškėjas pradeda projekto viešuosius pirkimus vykdyti iki projekto sutarties įsigaliojimo dienos, pareiškėjo patirtos išlaidos galės būti kompensuojamos projekto finansavimo lėšomis, jeigu jos atitiks tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms nustatytus reikalavimus. Išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos vadovaujantis Projektų taisyklių 403.1 papunkčiu.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
37. Galimi pareiškėjai, vadovaudamiesi Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų valstybės projektų atrankos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 3-266 „Dėl Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, ne vėliau kaip per 20 dienų nuo Ministerijos prašymo pateikti projektinį pasiūlymą dienos turi Ministerijai raštu ir elektroninėje laikmenoje pateikti projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Aprašo 2 priede. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:
37.1. investicijų projektą, jeigu projektu siekiama investuoti į turtą arba infrastruktūrą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti, ir jeigu projektui įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 (tris šimtus tūkstančių) eurų; kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelės MS Excel formatu:
37.1.1. pareiškėjai, rengdami investicijų projektą, turi vadovautis Nutarimo Nr. 498 (taikoma visoms veiklų grupėms) ir Laikinosios tvarkos aprašo nuostatomis (taikoma I ir III veiklų grupėms) ir parengti investicijų projektus, skirtus valstybės debesijos paslaugų teikėjų veiklai ir debesijos paslaugoms (techninei įrangai kaip paslaugai (angl. Infrastructure as a Service – IaaS) ir programinės įrangos platformai kaip paslaugai (angl. Platform as a Service – PaaS) teikti reikalingai infrastruktūrai sukurti (taikoma III veiklų grupei);
37.2. atsižvelgdami į pasirinktą projekto investavimo objekto tipą pagal kiekvieną Aprašo remiamą veiklą, projekto įgyvendinimo alternatyvų, išnagrinėtų vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika (investavimo objektų tipai nustatyti Investicijų projektų rengimo metodikos 4 priede – naujų įrenginių įsigijimas arba esamų įrenginių pakeitimas arba esamų įrenginių tobulinimas) ir skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, nustatytais reikalavimais, analizės rezultatus, kuriuose:
37.2.1. vertinant projekto investavimo objekto tipą – naujų įrenginių įsigijimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:
37.2.2. vertinant projekto investavimo objekto tipą – esamų įrenginių pakeitimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:
38. Kokybės metodika yra taikoma projektui ir atliekama, jeigu projekto, kuriam įgyvendinti suplanuotų investicijų į investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) jam tenkantį pridėtinės vertės mokestį ir išlaidas, kurios yra apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 (tris šimtus tūkstančių) eurų.
39. Optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirenkama atsižvelgiant į sąnaudų ir naudos analizės rekomendacijų nuostatas ir taikoma visiems projekto investavimo objektų tipams.
40. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.
41. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt. skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.
42. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 46.2–46.9 papunkčiuose nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše teikti paraiškas nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją Įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu, jeigu nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės, Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.
43. Jeigu vadovaujantis Aprašo 42 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:
43.1. Įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;
43.2. Įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (arba) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.
44. Jeigu paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
45. Jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai informuoja pareiškėjus raštu ir (arba) per DMS.
46. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (taikoma II ir III veiklų grupėms) (Aprašo 46.2, 46.3 ir 46.5 papunkčiuose nurodytos paraiškos priedo formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
46.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as) (partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą paraiškos formą ir taikoma, jeigu projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais);
46.2. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;
46.3. informaciją, apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas, kai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma viršija 1 000 000 (vieną milijoną) eurų;
46.4. pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtus projekto administravimo paslaugų viešojo pirkimo dokumentus (netaikoma, jeigu pareiškėjas informuoja, kad minėtos paslaugos nebus įsigyjamos, ir pateikia argumentuotą pagrindimą, kad projekto administravimo veiklas tinkamai atliks pats);
46.7. įstaigos vadovo įsakymą ar įsakymo, kuriuo tvirtinama būsima projekto įgyvendinimo komanda, projektą; viešojo pirkimo minimalių kvalifikacinių reikalavimų tiekėjui projektą, jeigu projekto valdymo paslaugoms atlikti numatoma įsigyti išorės eksperto (-ų) paslaugas;
46.8. projekto biudžete numatytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus; išsamų veiklų sąrašą, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas; jeigu išlaidos grindžiamos tiekėjų pasiūlymais, paklausimus tiekėjams; komercinius pasiūlymus techninės įrangos įsigijimui pagrįsti, kurie turi apimti siūlomos įrangos pagrindinius techninius parametrus, įrangos vieneto kainą, bendrą sumą; komercinius pasiūlymus, skirtus programinei įrangai kurti, modernizuoti, kuriuose turi būti pateikta detali informacija: kaina, kūrimo laikas, būtini specialistai, jų įkainiai, išorinių sąsajų skaičių, sistemos sudėtingumas, kompleksiškumas, įvertintos numatomos naudoti programinės įrangos licencijos, jų kaina ir pan. (komerciniai pasiūlymai dėl paslaugų pagrindimo turi apimti kainos skaičiavimo sudedamąsias dalis, pvz., specialistų įkainius, paslaugų teikimo trukmę ir pan.);
47. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
48. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.
49. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
50. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
51. Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu gali nustatyti pirkimus, kuriuos pareiškėjas turi įvykdyti iki projekto tinkamumo finansuoti vertinimo pabaigos.
52. Jeigu pareiškėjas įvykdo viešuosius pirkimus iki paraiškos pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos arba jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu įgyvendinančioji institucija nurodo, pagal Įgyvendinančios institucijos vidaus procedūrų apraše nustatytą tvarką ir apimtį paraiškos vertinimo metu vertinamas įvykdyto pirkimo tinkamumas. Nustačius, kad pareiškėjas nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, vadovaujantis Projektų taisyklių 138 punktu, gali būti sumažinta didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma arba paraiška atmesta.
54. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje, įgyvendinančiajai institucijai nusprendus paraiškos vertinimo metu įpareigoti pareiškėją atlikti viešąjį pirkimą), vertinimo terminas gali būti pratęstas Įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas.
55. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
56. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus Įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
57. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
58. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
59. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės sutartys tarp pareiškėjų ir Įgyvendinančiosios institucijos.
60. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
62. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
63. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).
64. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi:
64.1. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu bus tinkamai ir laiku vykdomos projekto veiklos; tinkamam projekto įgyvendinimui turi būti įsigyjamos projekto valdymo paslaugos, projekto administravimo paslaugos ir projekto techninės priežiūros paslaugos; šio papunkčio reikalavimai netaikomi, jeigu pareiškėjas informuoja, kad minėtos paslaugos nebus įsigyjamos, ir pateikia argumentuotą pagrindimą, kad minėtas veiklas tinkamai atliks pats;
64.2. ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos pradėti numatytą vykdyti pirmąjį pagrindinį viešąjį pirkimą, jeigu šie pirkimai nėra pradėti iki projekto sutarties įsigaliojimo dienos; viešasis pirkimas laikomas pradėtu, kai skelbimas apie viešąjį pirkimą yra paskelbiamas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;
64.3. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu projekto finansavimo lėšomis įgytas turtas nebūtų sugadintas, sunaikintas ar prarastas projekto veiklų įgyvendinimo metu ir 5 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka; šis reikalavimas taikomas II ir III veiklų grupėms;
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA