KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO Klaipėdos RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 9 d. Nr. AV-395

Gargždai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 61 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu ir 16 ir 23 punktais:

1. T v i r t i n u Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. vasario 7 d. įsakymą Nr. AV-365 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Šį įsakymą skelbti Teisės aktų registre ir Klaipėdos rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Direktorius                                                                                                           Sigitas Karbauskas

 


 

PATVIRTINTA

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus

2023 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. AV-395

 

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO Klaipėdos RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.       Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Klaipėdos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.  

2.       Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims (šeimoms, bendruomenėms), siekiant stiprinti asmens (šeimos) gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį.

3.       Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

4.       Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslauga, kompleksinės paslaugos šeimai, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

5.       Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2.2 papunktyje vartojamas sąvokas.

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

6. Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):

6.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

6.2. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Savivaldybės administracijos skyrių (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.

6.3. Gargždų socialinių paslaugų centro, Priekulės socialinių paslaugų centro, Klaipėdos rajono paramos šeimai centro, teikiančių ar organizuojančių prevencines socialines paslaugas, iniciatyva, kai:

6.3.1. gauta informacija ar nustatoma, kad asmuo (šeima) patiria sunkumų, negeba savarankiškai spręsti iškilusių problemų;

6.3.2. bendradarbiaujant su bendruomenėmis, seniūnijomis, seniūnaitijomis ir įvairiomis socialinio darbo įgyvendinimo srityse veikiančiomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis gauta informacija, kad asmenys (šeimos) patiria įvairių sunkumų ir jiems reikia pagalbos;

6.3.3. gauta informacija iš specialistų, dirbančių su jaunimu, kad jaunam žmogui kyla problemų įveikti sunkumus ir reikia pagalbos;

6.3.4. gauta informacija iš švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojų, kurie turi duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą.

7.       Suinteresuoti asmenys dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo asmeniui (šeimai) kreipiasi į įstaigą, teikiančią prevencines socialines paslaugas ir pateikia laisvos formos raštą (paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma), jeigu kreipiamasi dėl asmens ar vieno iš suaugusių šeimos narių interesų, nurodo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats.

 

III SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

8. Atsižvelgdamas į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo, suinteresuoto asmens nurodytą problemą ar priežastį, dėl kurios kreipiamasi dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo, socialinių paslaugų įstaigos darbuotojas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas (pavyzdžiui: socialinis darbuotojas, psichologas) (toliau – specialistas), iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos (jei asmuo kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kreipiasi suinteresuotas asmuo), susisiekęs su asmeniu (šeima), aptaria asmens (šeimos) situaciją, galimos (-ų) prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (‑ų) turinį, labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), siekiamus rezultatus ir, esant asmens (šeimos) poreikiui, pasiūlo jam (jai) labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), teikiamą (-as) šios įstaigos, ir (ar) pasiūlo kreiptis jam (jai) į konkrečią prevencinę socialinę paslaugą teikiančią socialinių paslaugų įstaigą (nurodo jos pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą). Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su asmeniu (šeima) nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (pavyzdžiui: asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kt.), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) iš karto išnykus šioms aplinkybėms.

9. Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

10. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, mato, kad asmeniui (šeimai) reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (pavyzdžiui, sveikatos, švietimo paslaugų), jis informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas (ne socialines) paslaugas ir pasiūlo jam (jai) kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas.

11. Įstaigos, teikiančios prevencines paslaugas, prevencines socialines paslaugas organizuoja ir teikia vadovaudamosi Tvarkos aprašo 8−10 punktais.        

12. Įstaigos, teikiančios prevencines paslaugas, Savivaldybės administracijos Sveikatos ir socialinės apsaugos skyriui kartą per metus privalomai ir pagal poreikį, jeigu prašoma, teikia informaciją apie asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas.

13. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje teikiami šie duomenys apie suteiktas prevencines socialines paslaugas:

13.1. duomenys apie asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičių, renkami teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

13.2. duomenys apie konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi į bendruomeninius šeimos namus, skaičių renkami organizuojant kompleksines paslaugas šeimai;

13.3. duomenys apie kompleksinių paslaugų šeimai gavėjus (unikalių fizinių asmenų bendrą skaičių ir unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičių);

13.4. duomenys apie suteiktų darbo su bendruomene paslaugų skaičių renkami teikiant darbo su bendruomene paslaugą;

13.5. duomenys apie šeimų (gavėjų) skaičių renkami teikiant šeimos konferencijos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

13.6. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių renkami teikiant atvirojo darbo su jaunimu paslaugą;

13.7. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių renkami teikiant mobiliojo darbo su jaunimu paslaugą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14.     Įstaiga, teikianti prevencines paslaugas, vadovaujasi Tvarkos aprašo 13 punktu ir iki kiekvieno mėnesio 10 dienos Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje suveda duomenis apie suteiktas prevencines socialines paslaugas.

15.     Įstaigą, teikiančią prevencines paslaugas, dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

16.     Įstaiga, teikianti prevencines paslaugas ir Savivaldybės administracija viešai interneto svetainėje www.klaipedos-r.lt, taip pat kitomis informavimo priemonėmis (pavyzdžiui, per visuomenės informavimo priemones, renginius ir pan.) skelbia informaciją apie Savivaldybės teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą, prevencinių socialinių paslaugų teikėjus (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

17. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų aktų nuostatos.

18. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d. reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

_____________________________

part_e7661498be9a4c79ac3d4ea69d6e40df_end