JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 2V-275(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2.3 papunktyje nurodytą priemonę bei atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyresniajai patarėjai teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu
Nr. 2V-275(1.4 E)
MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų mobilųjį darbą su jaunimu ir darbą su jaunimu gatvėje vykdančių įstaigų veikloms finansuoti bei įstaigos darbuotojų (komandos) palaikymui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 ir (ar) 16.2 ir (ar) 16.3 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė mobilųjį darbą su jaunimu vykdančioms įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 13.1 papunktyje konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 19.1–19.7, 20.1–20.2 ir 21.1 ir papunktyje nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 23.1 papunktyje nustatyti įsipareigojimai;
2.2. B priemonė – Nuostatų 16.1 ir (ar) 16.2 ir (ar) 16.3 ir (ar) 16.4 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė darbą su jaunimu gatvėje vykdančioms įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 13.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 19.1–19.6 ir 19.8, 20.1–20.2 ir 21.2 papunktyje nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 24.1 papunktyje nustatyti įsipareigojimai;
2.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekto numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas). Dalyviu nelaikomas projekto vadovas, projekto veiklų įgyvendintojas;
2.4. darbas su bendruomene – mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje vykdančios organizacijos kryptinga veikla, kuria siekiama stiprinti gyvenamosios vietos bendruomenės (toliau – bendruomenė) narių tarpusavio bendradarbiavimą, sprendžiant su jaunimu susijusias problemas, ir kuri apima tarpžinybinį ir tarpinstitucinį bendradarbiavimą, jaunimo interesų atstovavimą, bendrų projektų ir renginių rengimą, jaunimo iniciatyvų palaikymą, darbą su vaikais iki 14 m., jaunuolių tėvais ir kt.;
2.5. darbas su jaunimu gatvėje – darbo su jaunimu forma, kurią vykdant dirbantys su jaunimu asmenys mezga santykius su atskirais jaunais žmonėmis ar jų grupėmis jų susibūrimo vietose (žaidimų aikštelėse, gatvėse, kiemuose, parkuose, prekybos centruose, kavinėse ir pan.). Asmenys, dirbantys su jaunimu, jaunimui įvairiomis formomis teikia asmeninę, socialinę bei ugdomąją pagalbą arba siunčia, palydi į jau egzistuojančias institucijas, organizacijas;
2.6. darbas su jaunimo grupėmis – kryptinga darbą su jaunimu gatvėje vykdančios organizacijos veikla, kuri padeda stiprinti jaunimo tarpusavio ryšius ir įgyvendinti jaunimo ugdymo tikslus;
2.7. darbuotojas, vykdantis darbą su jaunimu gatvėje (vykdytojas) – su jaunais žmonėmis neformaliose susibūrimo vietose dirbantis asmuo, skatinantis jaunų žmonių asmeninį ir socialinį tobulėjimą, stiprinantis žmogaus prisitaikymo prie aplinkos gebėjimus bei turintis šiam darbui reikalingą išsilavinimą (socialinio darbo, socialinės pedagogikos, psichologijos studijos) ar įgytą jaunimo darbuotojo sertifikatą ir kompetenciją;
2.8. darbuotojas, vykdantis mobilųjį darbą su jaunimu (vykdytojas) – su jaunimu mobilių išvykų metu dirbantis asmuo, skatinantis asmeninį ir socialinį jaunimo tobulėjimą, stiprinantis jauno žmogaus prisitaikymo prie aplinkos gebėjimus bei turintis šiam darbui reikalingą kompetenciją;
2.9. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;
2.10. individualus darbas su jaunimu – trumpalaikės konsultacijos arba tęstinė pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas;
2.11. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login
2.14. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
2.15. mobilusis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu nuvykus į gyvenamąją teritoriją, kurioje nėra atvirojo jaunimo centro arba atvirosios jaunimo erdvės, atsižvelgiant į šioje teritorijoje gyvenančių jaunų žmonių individualius poreikius;
2.16. paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie projektą pateikimo formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas Jaunimo reikalų agentūrai (toliau – Agentūra) siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.17. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų ir biudžetinių įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
2.18. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai). Pareiškėjas, teikdamas paraišką projektui įgyvendinti su partneriu, kartu turi pateikti sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;
2.19. projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti;
2.21. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su SPPD (toliau – Sutartis);
2.22. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.23. tarpsektorinis bendradarbiavimas – bendra valstybės ir savivaldybių institucijų, visuomenės, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir žiniasklaidos sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;
2.24. tarpžinybinis bendradarbiavimas – bendra valstybinio, verslo ir nevyriausybinio sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;
2.25. veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, nustatyti strateginiai tikslai, uždaviniai, aprašytas vykdomas projektas, siekiami rezultatai, nurodytos konkrečios veiklos ir kt.;
2.26. unikalus mobiliojo darbo su jaunimu lankytojas – nesikartojantis mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo metu paslaugas gaunantis lankytojas;
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. Nr. A1-614 įsakyme „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo patvirtinimo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo“ (toliau – Mobiliojo darbo su jaunimu ir (ar) Darbo su jaunimu gatvėje aprašas), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. A1-581 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ redakcija) (toliau – taisyklės), kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti mobilųjį darbą su jaunimu vykdančių organizacijų projektus, skirtus A priemonei įgyvendinti, siekiant užtikrinti turiningą jaunimo laisvalaikį, ugdymą (-si) ir socialinę integraciją, įgalinti jį aktyviai veikti savo gyvenamojoje teritorijoje, bei atrinkti ir finansuoti darbą su jaunimu gatvėje vykdančių organizacijų projektus, skirtus B priemonei įgyvendinti, siekiant mažinti jaunimo, leidžiančio laiką gatvėje, socialinę atskirtį ir didinti jo galimybes visaverčiai dalyvauti visuomenės gyvenime.
9. Siektinas konkurso rezultatas – prisidėti prie jaunimo politikos įgyvendinimo ir užtikrinti darbo su jaunimu formų paslaugų teikimą Lietuvoje, stiprinant su jaunimu dirbančias organizacijas, kad būtų užtikrinama jų veiklos kokybė.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė ar kita situacija Lietuvoje.
13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 482 000 (keturi šimtai aštuoniasdešimt du tūkstančiai) Eur, iš kurių:
13.1. A priemonei įgyvendinti – 340 000 (trys šimtai keturiasdešimt tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų, pagal A priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti. Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 22 000 (dvidešimt du tūkstančiai) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur;
13.2. B priemonei įgyvendinti – 142 000 (šimtas keturiasdešimt du tūkstančiai) Eur valstybės biudžeto lėšų, pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 22 000 (dvidešimt du tūkstančiai) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur;
15. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS
16. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
16.1. pateikus paraišką pagal A priemonę:
16.1.1 jaunų žmonių turiningo laisvalaikio užtikrinimas, ugdymas (-is) ir socialinė integracija bei jaunimo įgalinimas jaunų žmonių gyvenamojoje teritorijoje (veiklos vykdomos vadovaujantis Mobiliojo darbo su jaunimu aprašu);
16.1.2. veiklų organizavimas vykdytojams – planavimo, savo darbo, atliekamų funkcijų pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;
16.2. pateikus paraišką pagal B priemonę:
16.2.1. jaunų žmonių, leidžiančių laiką gatvėje, socialinės atskirties mažinimas ir jų galimybių visavertiškai dalyvauti visuomenės gyvenime didinimas (veiklos vykdomos vadovaujantis Darbo su jaunimu gatvėje aprašu);
16.2.2. veiklų organizavimas vykdytojams – planavimo, savo darbo, atliekamų funkcijų pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias privalomąsias sąlygas:
17.1. pateikus paraišką pagal A priemonę:
17.1.1. turi būti užtikrintas mobiliojo darbo su jaunimu principų, aprašytų Mobiliojo darbo su jaunimu apraše, įgyvendinimas;
17.2. pateikus paraišką pagal B priemonę:
17.2.1. turi būti užtikrintas darbo su jaunimu gatvėje principų, aprašytų Darbo su jaunimu gatvėje apraše, įgyvendinimas;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatuose 2.17 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, paraiškos teikimo dieną turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu, įtvirtintas pareiškėjo steigimo dokumentuose (nuostatuose, įstatuose ir pan.) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.1 papunktį);
19.2. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.4 papunktį);
19.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.5 papunktį);
19.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, pareiškėjas paraiškos teikimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.6 papunktį);
19.5. jei pareiškėjas ir (ar) partneris veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, paraiškos teikimo dieną privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 8 punktą);
19.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13.1 papunktyje (teikiant paraišką į A priemonę) ir 13.2 (teikiant paraišką į B priemonę) nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtuose Nuostatų papunkčiuose numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.11 papunktį);
19.7. teikiant paraišką pagal A priemonę, pareiškėjas turi ne mažesnę nei vienerių metų darbo su jaunimu patirtį;
20. Pareiškėjas, kuris atitinka nevyriausybinės organizacijos sąvoką (apibrėžimą), turi atitikti šias sąlygas:
20.1. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.13 papunktį);
20.2. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje (jei ją turi), yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.14 papunktį);
21. Vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i) atlyginimas (-ai) iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų (paraiškos teikimo metu, o gavus finansavimą ir viso projekto vykdymo metu), turi atitikti bent vieną iš šių reikalavimų (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.8 papunktį):
21.1. bent vieną iš šių A priemonei įgyvendinti keliamų reikalavimų:
21.1.1. per 2023–2024 metus ir (ar) einamaisiais metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI IR (AR) KRITERIJAI
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą A priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
23.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 55 punkte nustatytos sankcijos:
23.1.1. užtikrinti projekto įgyvendinimo laikotarpiu darbą su bendruomene, suorganizuojant ne mažiau nei 5 susitikimus;
23.1.2. užtikrinti, kad darbą su jaunimu vykdytų ne mažiau nei 2 darbuotojai, pagal darbo sutartį projekto įgyvendinimo metu tuo pačiu metu dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto tiesioginiam darbui su jaunimu vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;
23.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
23.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 80 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai), su kuriais palaikomas reguliarus kontaktas (du ir daugiau kartų per veiklos plano įgyvendinimo laikotarpį);
23.3. šiuos kokybinius rodiklius:
23.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;
23.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorįnį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
24. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą B priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
24.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 55 punkte nustatytos sankcijos:
24.1.1. užtikrinti projekto įgyvendinimo laikotarpiu darbą su bendruomene, suorganizuojant ne mažiau nei 5 susitikimus;
24.1.2. užtikrinti ne mažiau kaip vieno su jaunimu dirbančio asmens tiesioginį darbą su jaunimu, pagal darbo sutartį projekto įgyvendinimo metu ne mažiau kaip pusę etato, skirto tiesioginiam darbui su jaunimu vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;
24.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
24.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 70 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys jauni žmonės), su kuriais palaikomas reguliarus kontaktas (du ir daugiau kartų per veiklos plano įgyvendinimo laikotarpį);
24.3. šiuos kokybinius rodiklius:
24.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;
24.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
25. Jeigu pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data ir projekto dalyviai bei vykdytojai.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
27. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, renginiuose ar konsultacijose dalyvavusių asmenų registracijos sąrašais, renginių, mokymų, seminarų darbotvarkėmis, mokymų ir (ar) seminarų medžiaga, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
28. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
28.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo projektui įgyvendinti Agentūros skirtų valstybės biudžeto lėšų):
28.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį). Nustatant projekto vadovo atlyginimą rekomenduojama remtis nurodomomis projekto vadovo atlyginimo reikšmėmis (https://www.manoalga.lt/atlyginimu-informacija/rinkodara-reklamavimas-viesieji-rysiai/projektu-vadovas), nustatant atlyginimą ne didesnį nei nurodytos pareigybės atlyginimo vidurkis, ir atsižvelgiant į vadovo kvalifikaciją, darbo patirtį, pareigų specifiškumą ir su tuo susijusį darbo krūvį;
28.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį;
28.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
28.2.1. darbuotojų, tiesiogiai įgyvendinančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis; prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
28.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
28.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti ;
28.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, ar lėktuvo ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju, o tuo atveju, jei vykdoma B priemonei įgyvendinti Nuostatų 16.2.4 papunktyje nurodyta veikla – autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju tiek Lietuvos Respublikoje, tiek užsienyje, įskaitant lėktuvo bilietus) skirtos išlaidos;);
28.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), projekto veikloms vykdyti nuoma);
28.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų ar autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, psichologų, teisininkų paslaugos);
28.2.2.5. materialiojo turto (tik projektui įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (prekės ir (ar) paslaugos, reikalingos einamojo remonto darbams atlikti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos) (pvz., sienų dažymo ir (ar) su paprastojo remonto darbų atlikimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos);
28.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projektui vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
28.2.2.7. viešinimo paslaugų išlaidos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti);
28.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
28.2.2.8.1. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, (skirtoms seminarų ar mokymų kavos pertraukų metu arba veiklų plane numatytoms edukacinio pobūdžio veikloms, skirtoms jaunuolių praktiniams įgūdžiams ugdyti, laikantis šios veiklos vykdymą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų);
28.2.2.8.2. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
28.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos) Lietuvos Respublikos teritorijoje (A ir B priemonei), o jei vykdoma B priemonei įgyvendinti 16.2.4 papunktyje nurodyta veikla – ir maitinimo paslaugos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, vadovaujantis dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo tvarką reguliuojančių teisės aktų reikalavimais, dėl maksimalių dienpinigių dydžio nustatymo, skiriant ne daugiau nei leidžiama įstatymu atitnkamoje valstybėje 1 asmeniui per parą užsienyje);
28.2.2.8.2.2. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (A ir B priemonei), o jei vykdoma B priemonei įgyvendinti Nuostatų 16.2.4 papunktyje nurodyta veikla – ir apgyvendinimo paslaugos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, skiriant ne daugiau kaip 44 Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);
29. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
29.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė įsigijimo išlaidos;
29.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos (išskyrus Nuostatų 28.2.2.5 papunktyje nurodytas išlaidas, skirtas materialiojo turto paprastojo remonto (tik projektui įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) prekėms ir paslaugoms įsigyti);
29.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2025 m. gruodžio 31 d.;
29.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
29.5. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje, išskyrus B priemonei įgyvendinti Nuostatų 16.2.4 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti būtinas išlaidas, nurodytas Nuostatų 28.2.2.2., 28.2.2.8.2.1. ir 28.2.2.8.2.2. papunkčiuose;
29.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
29.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo parneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
29.9. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
30. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas1.sppd.lt/login lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas atskirai į A ir į B priemones. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba pateikta į netinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 17 punktą).
31. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į pasirinktą priemonę, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas turi daugiau nei vieną komandą, kuri vykdo mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje, tuomet vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 3 paraiškas į pasirinktą priemonę. Jeigu pareiškėjas šiame punkte nustatyta tvarka teikia daugiau nei vieną paraišką, jo teikiamose paraiškose nurodytos veiklų vykdymo teritorijos ir vykdytojai negali sutapti (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 19 punktą).
32. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
33. Paraiška turi būti pateikta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 18 punktą).
34. Paraiškoje pateikiama (taikoma A ir B priemonėms) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.3 papunktį):
34.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
34.6. problemos iškėlimas ir pagrindimas (keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);
34.13. detalizuota, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų), pagrindžiant ir detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;
34.14. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;
34.15. kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23 ir (ar) 24 punkte;
34.16. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys, informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;
34.18. informacija apie mažiau galimybių ir (ar) Ukrainos pilietybę turinčio, atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančio jaunimo įtraukimo būdus projekto įgyvendinimo metu (nurodant tikslinę grupę (grupes) ir šios grupės (grupių) įtraukimo būdus);
34.19. informacija apie projekto dalyvius, planuojamą individualų darbą su lankytojais ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais;
34.22. informacija apie tai, kaip projekto įgyvendinimo metu bus keliama vykdytojų kvalifikacija ir (ar) kompetencijos, užtikrinama psichohigiena;
34.23. teritorijų, kuriose planuojama vykdyti mobilųjį darbą su jaunimu ir (ar) darbą su jaunimu gatvėje, aprašymas;
34.26. informacija apie projekto tikslo, uždavinių ir veiklų atitikimą Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašui;
34.27. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Agentūros organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš konkursą organizuojančios įstaigos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones) (ne anksčiau nei prieš 24 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos);
34.28. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;
35. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punktuose) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu bei šių, kartu su paraiška, privalomų pateikti dokumentų kopijas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.7 papunktį):
35.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
35.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nuomos, panaudos sutarčių);
35.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
35.4. bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, jei yra (jei projektas bus vykdomas su partneriu) kopiją;
35.5. dokumentų, pagrindžiančių projekto vykdytojų turimą išsilavinimą ir (arba) įrodančius projekto vykdytojų dalyvavimą 2023–2024 metais ir (ar) einamaisiais metais ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims arba turimą jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 21.1. ir (ar) 21.2 punkto reikalavimus);
35.6. užpildytą Mobiliojo darbo su jaunimu identifikavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Jaunimo reikalų departamento direktoriaus 2024 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. 2V-98(1.4E) „Dėl Mobiliojo darbo su jaunimu identifikavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, užpildyto 1 priedo kopiją (galiojančio nuo 2024 m. kovo 28 d.), jeigu pareiškėjas pretenduoja į paramą pagal A priemonę. Užpildyto 1 priedo kopiją turi pasirašyti savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius ir (ar) Jaunimo reikalų agentūros darbuotojas ir įstaigos vadovas ir (ar) su jaunimu dirbantis darbuotojas su jaunimu;
35.7. dokumentų pagrindžiančių pareiškėjo ne mažesnę nei vienerių metų darbo patirtį darbo su jaunimu srityje teikiant projektą į A priemonę arba ne mažesnę nei vienerių metų darbo patirtį su socialinę atskirtį patiriančiu jaunimu teikiant projektą į B priemonę (pvz., veiklos ataskaitos išrašas, veiklų planas);
36. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 17 ir 18 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu sppd@sppd.lt adresu.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
38. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
39. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19-20 punktuose, 21 punkto papunkčiuose (jeigu pretenduoja atitikti šiuose papunkčiuose nurodytas sąlygas) 30-35 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
40. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.
42. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito projekto turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
43. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
43.1. projekto veiklų atitiktį Nuostatų 14 ir 17 punktuose nurodytoms privalomosioms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
43.2. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.3. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.4. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
43.5. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.6. projekto vykdytojų kvalifikacijos kėlimo, psichohigienos užtikrinimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – neatitinka, 1–2 – iš dalies atitinka, 3 – atitinka;
43.7. atskirtį patiriančio jaunimo pritraukimo būdų tinkamumą ir įvairovę projekto vykdymo metu, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.8. projekto veiklų, tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei atitikimą Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos apraše numatytoms funkcijoms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
43.9. projekto veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
43.10. projekto metu vykdomo individualaus darbo su jaunais žmonėmis ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.11. projekto metu vykdomo darbo su bendruomene nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.12. projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.13. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.14. projekto numatomų pasiekti esminių rodiklių ir (ar) kokybinių ir kiekybinių projekto rezultatų, nustatytų atsižvelgiant į konkurso nuostatuose nustatytus projekto įgyvendinimo rodiklius, aiškumą ir konkretumą laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.
44. Didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
45. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.
46. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kuris paraiškos vertinimo metu, konsoliduotame ekspertų vertinime surinko daugiau balų už 43.8 p. išsikelto ir aprašyto projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei atitikimą Mobiliojo darbo su jaunimu ir Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos apraše numatytoms funkcijoms ir (ar) 43.14. p. numatytų laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą.
47. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai.
48. Jei komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti (nurodomas komisijos nario vardas ir pavardė). Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Projektų administravimo taisyklių 56-57 punktais bei Nuostatų 43 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais, paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai ir pateikti komisijai konsoliduotą paraiškos vertinimą (joje nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame komisijos narių vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą).
49. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąrašą gali sudaryti projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
53. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų, taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.
54. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
54.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
54.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
54.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
54.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
54.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;
54.4.2. informacija apie Nuostatų 23 ir (ar) 24 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
55. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
55.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų;
55.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų.
56. Projekto vykdytojas privalo informuoti el. paštu Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius komandos narius per 20 d. d., kurie projekte numatyti vykdytojais ir kuriems prašomas darbo užmokestis iš Valstybės biudžeto lėšų, vadovaujantis Nuostatų 21.1. ir (ar) 21.2. papunkčiuose nustatytais reikalavimais. Gavus Agentūros patvirtinimą el. paštu apie vykdytojo (-ų) tinkamumą, projekto vykdytojas, informacinės sistemos priemonėmis pateikia raštą, kuriuo patvirtinamas vykdytojo atitikimas Nuostatų 21.1 ir (ar) 21.2 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams ir pažymima apie Agentūros pritarimą šiam pakeitimui.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.
58. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.
59. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų duomenų kontaktams (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.