Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 m. kovo 1 d. įsakymO

Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“

pakeitimo

 

2024 m. balandžio 9 d. Nr. V-388

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,

pakeičiu  2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas

(įrašomas požymis: VS, MPP)

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

 

 

Finansavimo forma

 

 

Finansavimo suma(tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

 

 

Įgyvendi-nimo pradžia (metai)

 

 

Adminis-truojančioji institucija

 

 

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1. Sukurti teisines prielaidas įtraukiojo švietimo įgyvendinimui

M (A, R)

Taip

 

 

 

 

 

P – Parengti ir patvirtinti teisės aktai ar jų pakeitimai

5

2023

ŠMSM

SADM

R – Mokinių, tenkančių vienam švietimo pagalbos specialistui bendrojo ugdymo mokyklose, skaičius

12,5

2023

ŠMSM

-

2. Sukurti ir įdiegti inovatyvius įtraukiojo ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir reikalingos pagalbos teikimo būdus, sudarant tinkamas sąlygas įtraukties būdu ugdytis įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

I

Lietuvos įtraukties švietime centras,

Nacionalinė švietimo agentūra

 

P

Taip

Ne

D

SR: 4 240 (ES – 2 120, BF – 2 120)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

 

 

-

2023

CPVA

VVL: 29 035 (ES – 24 680, BF – 4 355)

2021–2027 IP

 

 

 

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

 

 

 

 

-

2023

CPVA

2.1. Pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimas, kaip dirbti su konkrečių SUP vaikais (įskaitant gabius vaikus), įtraukiojo ugdymo modelių ir universalaus dizaino gairių diegimas bei komunikacinė kompanija vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Nacionalinė švietimo agentūra

P

Taip

Ne

D

VVL:10 275 (ES – 8 734, BF – 1 541)

2021–2027 IP

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

1730

2023

CPVA

-

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

2.2. Regioninių centrų įveiklinimas ir jų darbuotojų bei pedagoginių ir psichologinių tarnybų specialistų kvalifikacijos kėlimas, vertinimo ir ugdymo metodikų kūrimas ir apmokymas jomis dirbti sostinės regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

SR: 4 240 (ES – 2 120, BF – 2 120)

2021–2027 IP

 

 

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

 

 

 

54

2023

CPVA

-

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

2.3. Regioninių centrų įveiklinimas ir jų darbuotojų bei pedagoginių ir psichologinių tarnybų specialistų kvalifikacijos kėlimas, vertinimo ir ugdymo metodikų kūrimas ir apmokymas jomis dirbti vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

VVL: 18 760 (ES - 15 946, BF – 2 814)

2021–2027 IP

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

300

2023

CPVA

-

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

 

270

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

3.Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

P, K

Taip

Ne

D

SR: 6 000 (ES – 3 000, BF 3 000)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2024

CPVA

 

VVL: 26 627 (ES – 22 633, BF – 3 994)

2021–2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2024

CPVA

 

3.1. Didinti švietimo įtrauktį gerinant ugdymo sąlygas SUP turintiems vaikams

I

Lietuvos įtraukties švietime centras,

LKNUC,

LASUC,

Vilniaus kolegija

 

 

P

Taip

Ne

D

VVL: 2 000 (ES – 1 700, BF – 300)

2021–2027 IP

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

50

2024

CPVA

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

3.2. Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus sostinės regione

I

Savivaldybės

 

 

K

Taip

Ne

D

SR: 6 000 (ES –

3 000, BF 3 000)

 

 

2021–2027 IP

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

650

2024

 

CPVA

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

3.3. Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus vidurio ir vakarų Lietuvos regione.

I

Savivaldybės

 

 

K

Taip

Ne

D

VVL: 24 627 (ES – 20 933, BF – 3 694)

2021–2027 IP

 

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

2 770

2024

 

CPVA

-

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis

85

4. Kompleksinių švietimo pagalbos paslaugų įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams plėtra, koncentruojant turimus išteklius ir pritaikant infrastruktūrą bei aprūpinant trūkstama įranga

 

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

P

Taip

Ne

D

SR: 2 000 (ES 1 000, BF – 1 000)

2021-2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2023

CPVA

-

VVL: 10 406 (ES – 8 845, BF – 1 561)

2021-2027 IP

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

2023

CPVA

-

4.1. Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan. sostinės regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

SR: 1 000 (ES –500,

BF –500)

2021-2027 IP

P – Išvystytų regioninių specialiojo ugdymo centrų skaičius

1

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

21

4.2. Sukurti Lietuvos įtraukties švietime centrą įvairiapusių raidos ir kitų sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinant jį reikalinga įranga, baldais, specialiosiomis priemonėmis ir pan. vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

Lietuvos įtraukties švietime centras

P

Taip

Ne

D

VVL:

6 000 (ES –5 100, BF –900)

2021–2027 IP

P – Išvystytų regioninių specialiojo ugdymo centrų skaičius

1*

2023

CPVA

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

129

4.3. Modernizuoti regioninius specialiojo ugdymo centrus, pritaikant juos teikti stacionarią ir mobilią metodinę, konsultacinę pagalbą sostinės regione.

I

Regioniniai specialiojo ugdymo centrai

P

Taip

Ne

D

SR: 1 000 (ES – 500, BF – 500)

2021-2027 IP

P – Išvystytų regioninių specialiojo ugdymo centrų skaičius

1

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

150

4.4. Modernizuoti regioninius specialiojo ugdymo centrus, pritaikant juos teikti stacionarią ir mobilią metodinę, konsultacinę pagalbą vidurio ir vakarų Lietuvos

I

Regioniniai specialiojo ugdymo centrai

P

Taip

Ne

D

VVL: 4 406 (ES – 3 745, BF – 661

2021–2027 IP

 

P – Išvystytų regioninių specialiojo ugdymo centrų skaičius

7

2023

CPVA

-

R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

1050

5. Užtikrinant vienodas starto švietime galimybes, padidinti ikimokyklinio ugdymo ir visos dienos mokyklos prieinamas paslaugas asmenims, patiriantiems atskirtį

I

Poveiklėse nurodyti galimi pareiškėjai

K

Taip

Ne

D

VVL: 30 226 (ES – 25 692, BF – 4534)

2021–2027 IP

 

Poveiklėse nurodyti rodikliai ir jų siektinos reikšmės

-

2023

CPVA

-

5.1. Sukurti ir įdiegti priemonių įtraukiajam ugdymui ir švietimo pagalbai mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, paketą, užtikrinantį švietimo didesnį prieinamumą, visos dienos mokyklos paslaugas, aprūpinimą reikalingomis specialiojo ugdymo priemonėmis, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

I

Savivaldybės, mokyklos, PMĮ

K

Taip

Ne

D

VVL: 14 401 (ES – 12 241, BF – 2160)

2021–2027 IP

 

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

880

2023

CPVA

 

 

 

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų, dalis

85

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

1 540

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

5.2. Sukurti ir įdiegti priemonių įtraukiajam ugdymui ir švietimo pagalbai bendrojo ugdymo mokyklose paketą, užtikrinantį švietimo didesnį prieinamumą, visos dienos mokyklos paslaugas, aprūpinimą reikalingomis specialiojo ugdymo priemonėmis, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

I

Savivaldybės, mokyklos, PMĮ

K

Taip

Ne

D

VVL: 15 825 (ES – 13 451, BF – 2 374)

2021–2027 IP

 

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

690

2023

CPVA

 

R – Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų, dalis

85

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

2 260

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

6. Sukurti ir įdiegti įtraukiojo ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ar labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose

I

Savi-valdy-bės

 

K

-

Taip

Ne

D

6 552

Val-

stybės biudže-tas

P – Įsteigtų įtraukiųjų klasių skaičius

100

2023

Lietuvos

įtraukties

švietime

centras“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* 4.1 ir 4.2 poveiklėse nurodytas tas pats centras, o projekte produkto rodiklio minimali siektina reikšmė – 1 (aptarnaujantis visą Lietuvos teritoriją).“

2.   Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

3.   Pakeičiu 4 priedą:

3.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Galimi pareiškėjai – savivaldybių administracijos (toliau – pareiškėjas).

2.2. Galimi projekto partneriai – mokyklos, esančios pareiškėjo arba partnerio savivaldybės teritorijoje, neformaliojo švietimo paslaugų teikėjai, savivaldybių švietimo centrai, kultūros paslaugų teikėjai (teikiantys paslaugas, susijusias su emocinės arba fizinės sveikatos stiprinimu), sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai, socialinių paslaugų teikėjai, kiti viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje, kitos savivaldybės, nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO).

2.3. Pagal Aprašą remiamos veiklos: koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų (koordinuotai teikiamos paslaugos arba KTP) mokykloje ar už mokyklos ribų teikimas, kuriant tinkamas sąlygas bendrosios paskirties mokyklose įgyvendinančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, ugdytis specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims, švietimo pagalbai teikti, taip pat pasitelkiant ir NVO.

2.4. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.

2.5. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 30 627 247 Eur (trisdešimt milijonų šešių šimtų dvidešimt septynių tūkstančių dviejų šimtų keturiasdešimt septynių eurų), iš kurių:

2.5.1. investicijos pagal intervencinės priemonės sritį 148 „Parama ikimokykliniam ugdymui ir priežiūrai (išskyrus infrastruktūrą)“ sudaro:

- iki 8 078 398 Eur (aštuonių milijonų septyniasdešimt aštuonių tūkstančių trijų šimtų devyniasdešimt aštuonių eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų, iš kurių iki 900 000 Eur (devynių šimtų tūkstančių eurų) Sostinės regionui ir iki 7 178 398 Eur (septynių milijonų vieno šimto septyniasdešimt aštuonių tūkstančių trijų šimtų devyniasdešimt aštuonių eurų) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui;

- iki 2 166 776 Eur (dviejų milijonų vieno šimto šešiasdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimt šešių eurų) Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšų, iš kurių iki 900 000 Eur (devynių šimtų tūkstančių eurų) Sostinės regionui ir iki 1 266 776 Eur (vieno milijono dviejų šimtų šešiasdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimt šešių eurų) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui;

2.5.2. investicijos pagal intervencinės priemonės sritį 149 „Parama pradiniam ir pagrindiniam ugdymui (išskyrus infrastruktūrą)“ sudaro:

- iki 15 854 762 Eur (penkiolikos milijonų aštuonių šimtų penkiasdešimt keturių tūkstančių septynių šimtų šešiasdešimt dviejų eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų, iš kurių iki 2 100 000 Eur (dviejų milijonų vieno šimto tūkstančių eurų) Sostinės regionui ir iki 13 754 762 Eur (trylikos milijonų septynių šimtų penkiasdešimt keturių tūkstančių septynių šimtų šešiasdešimt dviejų eurų) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui;

- iki 4 527 311 Eur (keturių milijonų penkių šimtų dvidešimt septynių tūkstančių trijų šimtų vienuolikos eurų) Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšų, iš kurių iki 2 100 000 Eur (dviejų milijonų vieno šimto tūkstančių eurų) Sostinės regionui ir iki 2 427 311 Eur (dviejų milijonų keturių šimtų dvidešimt septynių tūkstančių trijų šimtų vienuolikos eurų) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui.

2.6. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma pagal Aprašo remiamą veiklą nustatoma atsižvelgiant į mokinių skaičių pareiškėjo savivaldybėje (2023–2024 m. m.) arba, jei kelios savivaldybės vykdo bendrą projektą, jų mokinių skaičius sumuojamas:

 

 

Mokinių skaičius savivaldybėje (-ėse)

 

Maksimali projekto vertė

 

Daugiau nei 100 001

 

Iki 3 mln. Eur

 

Nuo 50 001 iki 100 000

 

Iki 1,5 mln. Eur

 

Nuo 10 001 iki 50 000

 

Iki 1 mln. Eur

 

Mažiau nei 10 000

 

Iki 500 tūkst. Eur

 

2.7. Viena savivaldybė ar mokykla gali dalyvauti tik viename projekte pagal šiame PFSA numatytas veiklas.

2.8. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurios, joms finansuoti skyrus ES fondų lėšų, būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už kurias būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą.

2.9. Projektuose siekiama stebėsenos rodiklių, kurių minimalios reikšmės nustatomos atsižvelgiant į mokinių skaičių pareiškėjo savivaldybėje (2023–2024 m. m.) arba, jei kelios savivaldybės vykdo bendrą projektą, jų mokinių skaičius sumuojamas:

 

Mokinių skaičius savivaldybėje (-ėse)

Produkto rodiklio „Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius“ (asmenys) minimali siektina reikšmė vienam projektui

Rezultato rodiklio „Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėnesius gavusių vaikų dalis“ (procentai) minimali siektina reikšmė vienam projektui

Daugiau nei 100 001

360

85

Nuo 50 001 iki 100 000

180

85

Nuo 10 001 iki 50 000

120

85

Mažiau nei 10 000

60

85

 

2.10. Taikant Reglamento (ES) 63 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl ESF+ projektų, tinkama tikslinė grupė ar jos dalis ir su veiksmais susijusios išlaidos, esant pagrįstam poreikiui, gali būti priskiriamos vienam iš regionų, neatsižvelgiant į tai, kuriame regione asmenys gyvena ar dirba, su sąlyga, kad veiksmas padeda siekti konkrečių programos tikslų.

2.11. Planuojant projektą, lėšos ir rodikliai turi būti aiškiai atskirti į atskiras projekto veiklas pagal regioną ir intervencinę priemonės sritį.

2.12. Projektas turi atitikti projektų bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede.

2.13. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 36 mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo. Prireikus projekto veiklos gali būti pratęstos ne ilgiau kaip 1 metų laikotarpiui.

2.14. Projekto vykdytojas privalo įgyvendinti privalomas matomumo ir informavimo apie projektą veiksmų priemones, nustatytas PAFT.

2.15. Projektai gali būti įgyvendinami Sostinės regione ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Prireikus dalis veiklų gali būti įgyvendinamos ES, Europos ekonominės erdvės šalių ir Jungtinės Karalystės (Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos) teritorijoje.

2.16. Kartu su PĮP turi būti pateikti:

2.16.1. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai siūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas), išlaidų skaičiavimai;

2.16.2. projekto atitiktį bendriesiems projektų atrankos kriterijams, nurodytiems PAFT 2 priede, patvirtinantys dokumentai;

2.16.3. projekto atitiktį specialiesiems ir prioritetiniams projektų atrankos kriterijams, nurodytiems PFSA 9 punkte, patvirtinantys dokumentai;

2.16.4. pažyma darbo užmokesčiui vertinti (aktuali forma pateikiama su kvietimo informacija), patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2024 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 2024/8-2 „Dėl 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos bei Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo veiklos vadovo projekto įgyvendinimo plano vertinimo procedūros (3.1.2) pakeitimo.“

 

3.2. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Projektų atrankos kriterijai

Kiekvienas projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.

Jeigu taikoma, nurodomi projektų specialieji ir (arba) prioritetiniai atrankos kriterijai bei jų vertinimo metodika.

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus svorio koeficientas

(jei taikoma)

Didžiausias galimas kriterijaus balas, kai nustatomas svorio koeficientas

(jei nustatomas svorio koeficientas, šioje skiltyje nurodomas didžiausias galimas kriterijaus balas, padaugintas iš svorio koeficiento)

1.

Specialusis

Projektai turi atitikti savivaldybės koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų plėtros planą.

Būtina įsitikinti, kad numatytos projekto veiklos atitinka konkrečios savivaldybės koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų plėtros planą (toliau – Planas), apibrėžtą Švietimo įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 2 punkte: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.1480/asr.

-

Netaikoma

Netaikoma

2.

Prioritetinis

Projekto metu planuojamo diegti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų modelio aktualumas.

Projektuose turi būti numatyta diegti inovatyvius ugdymo ir koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo modelius, skirtus vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiesiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų, o jei asmuo dėl ligos mokėsi su pertraukomis – iki 23 metų) ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) (toliau – Modelis), kuriuos įgyvendinus bus plėtojama įtrauktis švietime, mažinama socialinė atskirtis dėl asmens specialiųjų ugdymosi poreikių, neigiamos nepalankios (kultūrinės, kalbinės, pedagoginės, socialinės-ekonominės ir kt.) aplinkos įtakos. Tikslinė grupė apibrėžta Švietimo įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.1480/asr Vertinant PĮP, atsižvelgiama į šiuos aspektus ir skiriami balai atsižvelgiant į numatomas priemones:

2.1. 15 balų skiriama projektams, kuriais numatoma plėtoti įtrauktį švietime, t. y. skatinti ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo formų įvairovę, atsižvelgiant į Plane identifikuotų trūkstamų ir savivaldybės teritorijoje neteikiamų / neprieinamų, tačiau reikalingų paslaugų numatytą įtraukimą.

2.2. Už kiekvieną papunktį skiriama projektams:

2.2.1. kurie įgyvendina moksliniais tyrimais, šalies ir užsienio patirtimi grįstus Modelius – 5 balai;

2.2.2. veiklose taikantiems meno, judesio, gyvūnų, sensorinės integracijos ar kitas terapijas, kai paslaugos teikėjai turi didesnę nei 1 metų patirtį ir / arba turi licenciją teikti paslaugas – 10 balų; paslaugų teikėjų patirtis skaičiuojama imant laikotarpį iki PĮP pateikimo datos;

2.2.3. už veiklas, kurios anksčiau pareiškėjo ar partnerio savivaldybėje nebuvo teiktos – 10 balų.

Vertinama ar PĮP yra numatyta koordinuotai teikiamos pagalbos veiklų, kurios nebuvo teiktos pareiškėjo ar partnerio savivaldybėje nuo Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašo patvirtinimo (2017 m. rugpjūčio 28 d.).

40

 

 

3.

Prioritetinis

Projekto veiklų įgyvendinimo partnerystė.

Vertinant PĮP, atsižvelgiama į sudarytas jungtinės veiklos sutartis tarp visų projekto partnerių, kurios viena iš šalių yra savivaldybė, o bent viena kita šalis yra iš pedagoginių psichologinių ar švietimo pagalbos tarnybų, mokytojų švietimo centrų, ugdymo įstaigų, neformaliojo švietimo teikėjų, NVO, ne savivaldybės pavaldumo švietimo įstaigų, jei tokios yra savivaldybėje, kultūros paslaugų teikėjų ir kt. Rekomenduojamas didžiausias projekto partnerių skaičius – 10.

3.1. 10 balų gauna projektai, kuriuose įtraukiami NVO.

3.2. Už kiekvieną papunktį skiriama projektams:

3.2.1. kurie jungia daugiausiai skirtingų veiklos sričių (švietimo, socialines, sveikatos apsaugos ir kultūros) paslaugas teikiančių įstaigų / organizacijų į bendradarbiaujančių įstaigų tinklus, teikiančius ugdymą ir švietimo pagalbą mokiniams (įtraukiamos: švietimo įstaigos, neformaliojo švietimo teikėjai, nacionaliniai specialiojo ugdymo centrai, kultūros, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai). Projektai suranguojami nuo daugiausiai skirtingų veiklos sričių partnerių turinčių iki mažiausiai. Projektui skiriama iki 6 balų (pirmas ketvirtis projektų gauna 6 balus, antras – 4 balus, trečias – 2 balus, ketvirtas – 0 balų);

3.2.2. į kuriuos įtraukiami tarptautiniai partneriai – 5 balus;

3.2.3. į kuriuos įtraukiamos valstybinės mokyklos – 8 balus;

3.2.4. kurie apima kelių savivaldybių teritoriją ar kelios savivaldybės įgyvendina bendrą projektą – 6 balus.

35

 

 

4.

Prioritetinis

Mokinių, kurie projekto įgyvendinimo metu įvairiomis formomis gaus koordinuotai teikiamas paslaugas, skaičius.

Vertinamas planuojamų įtraukti mokinių skaičius. Pagal savivaldybės išduotą laisvos formos pažymą vertinama planuojamų įtraukti mokinių grupės sudėtis.

4.1. Balai skiriami projektams, kurie padėtų pasiekti didžiausią patiriančių socialinę riziką šeimų vaikų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tikslinę grupę, apskaičiuotą proporcingai nuo turinčių teisę gauti paslaugas konkrečioje savivaldybėje vaikų skaičiaus. Projektai suranguojami nuo didžiausią aprėptį savivaldybėje užtikrinančių projektų iki mažiausią aprėptį savivaldybėje užtikrinančių projektų.

·      1–10 eilėje esantys projektai gauna po 10 balų;

·      11–20 eilėje esantys projektai gauna po 7 balus;

·      20–30 eilėje esantys projektai gauna po 4 balus;

·      likusiems balai neskiriami.

4.2. Papildomi balai skiriama projektams:

4.2.1. kuriais planuojama paslaugas teikti mokiniams, turintiems elgesio ir emocinių sunkumų, – 2 balai;

4.2.2. kurių pareiškėjai planuoja veiklas mokiniams, patiriantiems nepalankios (kultūrinės / kalbinės, pedagoginės, socialinės-ekonominės) aplinkos įtaką (iki 2 balų (po vieną balą už kiekvieną papunktį):

4.2.2.1. jei bent dalis į projektą įtrauktų mokinių gauna nemokamą maitinimą, kitą socialinę paramą; 4.2.2.2. jei mokiniai turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai arba yra užsieniečiai ar Lietuvos Respublikos piliečiai, atvykę gyventi į Lietuvos Respubliką (pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 priedo 1.2.4 papunkčio reikalavimus): https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/acd82c9188fa11e8aa33fe8f0fea665f;

4.2.3. jei į projekto veiklas įtraukti ikimokyklinio amžiaus vaikai, nelankantys mokyklos, kaip tai apibrėžta Švietimo įstatymo 2 straipsnio 12 punkte – 1 balas.

15

 

 

5.

Prioritetinis

Pareiškėjo ir (arba) partnerio nuosavo įnašo dydis.

Didesnis balų skaičius suteikiamas projektams, kurių pareiškėjas ir (arba) partneris įsipareigoja nuosavomis lėšomis finansuoti projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį. Vertinamas pareiškėjo ir (arba) partnerio tinkamų finansuoti išlaidų nuosavo įnašo santykis su visa projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma.

 

Pareiškėjo ir (arba) partnerio nuosavo įnašo santykis su visa projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma

Ski-riami balai

2–5 proc.

3

5,1–10 proc.

6

10,1 proc. ir daugiau

10

10

 

 

 

Minimali privaloma surinkti balų suma – 50 balų.

Maksimali galima balų suma (apvalinama iki sveiko skaičiaus) – 100 balų.“

 

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                          Gintautas Jakštas