KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 22 d. Nr. T2-171

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 8 punktu ir 7 straipsnio 1 dalies 22 punktu, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo 8 straipsniu ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2V-107 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Klaipėdos miesto atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vytautas Grubliauskas

 


 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos

2022 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. T2-171

 

 

KLAIPĖDOS MIESTO ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos miesto atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos planavimą, išteklių valdymą, darbo organizavimą, atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vietą bei patalpas, finansinių išteklių valdymą, veiklos viešinimą ir pristatymą, bendradarbiavimą ir atstovavimą.

2. Klaipėdoje veikiantys atvirieji jaunimo centrai ir atvirosios jaunimo erdvės, vykdydami savo veiklą, turi vadovautis Aprašu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 patvirtintu Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašu.

3.  Aprašas yra taikomos bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių atviriesiems jaunimo centrams ir atvirosioms jaunimo erdvėms.

4.  Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.

4.2. Atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.3. Atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.4. Atvirojo darbo su jaunimu krypties atvirasis jaunimo centras ir atviroji jaunimo erdvė – tai atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

4.5. Bendrosios darbo su jaunimu krypties atvirasis jaunimo centras ir atviroji jaunimo erdvė – tai atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nė vienai jaunimo grupei.

4.6. Jaunimas – du ir (ar) daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

4.7. Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

4.8. Lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmuo, lankantis atvirąjį jaunimo centrą arba atvirąją jaunimo erdvę.

5.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme ir Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

II SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS

 

6Centro ir Erdvės veiklos planavimas vykdomas pagal šias nuostatas:

6.1. Veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais.

6.2. Siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas.

6.3. Centro ir Erdvės veiklos planas (Aprašo priedas) yra rengiamas kasmet, numatant veiklą ateinantiems trejiems metams. Centras ir Erdvė iki einamųjų metų vasario 14 dienos pateikia veiklos planą Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo grupei.

6.4. Pirmiausia atliekamas Centro ir Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro ir Erdvės veiklos rodikliai (pateikti Aprašo 7–8 ir arba 9–10 punktuose), išanalizuojami Centro ir Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro ir Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro ar Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro ir Erdvės atlikta savianalizė bei su Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo grupe (toliau –Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo grupė) derinami numatyti uždaviniai bei tikslas. Esant poreikiui, Centras ir Erdvė gali nusimatyti veiklos kryptis (pvz., tiesioginis darbas su jaunimu, darbas su komanda, patalpų ir infrastruktūros palaikymas, finansinių išteklių valdymas, veiklos viešinimas, bendradarbiavimas ir atstovavimas, kita).

6.5. Atvirajam darbui su jaunimu vykdyti turi būti planuojami šie uždaviniai:

6.5.1. ugdyti socialinius jauno žmogaus įgūdžius, suteikti erdvę jaunam žmogui ugdytis ir individualiai augti, skatinti jį prisiimti atsakomybę įvairiose situacijose įvairiomis priemonėmis (pavyzdžiui, įsitraukiant į veiklas, savanoriaujant ir pan.);

6.5.2. užtikrinti sąlygas jaunimui socializuotis, bendrauti, atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir tai, kas jam svarbu (atsipalaidavimas, kalbėjimasis svarbiais klausimais, buvimas bendraamžių grupėje); jaunimo kasdienybę aptarti jam priimtiniausiu būdu;

6.5.3. sudaryti galimybes prasmingai praleisti laisvalaikį;

6.5.4. vykdyti pirminę tabako, alkoholio, kitų psichotropinių medžiagų vartojimo, nusikalstamumo prevenciją;

6.5.5. padėti jaunimui atrasti ir įsivardyti savo privalumus ir gebėjimus;

6.5.6. skatinti jaunimo savarankiškumą, kūrybiškumą, padėti jam įgyvendinti savo idėjas ir tikslus;

6.5.7. individualiai konsultuoti ir informuoti į įvairias problemines situacijas patekusį jaunimą, padėti jam spręsti problemas;

6.5.8. įtraukti į veiklas socialinę atskirtį patiriančius ir mažiau galimybių turinčius jaunus žmones;

6.5.9. trimečiame Veiklos plane numatyti rezultatus, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimą, rezultatų pasiekimo rodiklius ir jų reikšmes kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmus, padėsiančius pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminą, žmogiškuosius ir finansinius išteklius, reikalingus įgyvendinti konkrečias veiklas.

6.6. Centras ir Erdvė iki einamųjų metų gruodžio 20 d. pateikia laisvos formos ataskaitą už einamaisiais metais įvykdytas veiklas ir pasiektus rodiklius

6.7. Organizuojami reguliarūs susirinkimai, Centrai ir Erdvės turi ne rečiau kaip vieną kartą per savaitę organizuoti darbuotojų, vykdančių atvirąjį darbą su jaunimu, susirinkimus.

6.8. Centrai ir Erdvės turi vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams, vykdantiems atvirąjį darbą su jaunimu, gauti individualias ar komandines supervizijas, sudaryti sąlygas jiems nuolat mokytis.

6.9. Centro ir Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro ir Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu.

6.10.  Jaunimo ir bendruomenių koordinavimo grupė, vertindama Centro ir Erdvės esamą situaciją, analizuoja, ar Centras ir Erdvė vadovaujasi Aprašu.

6.11.  Siekiant užtikrinti, kad Centro ir Erdvės veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro ir Erdvės finansavimui numatyti.

7.  Centras ir Erdvė privalo vadovautis šiais veiklos kiekybiniais rodikliais:

7.1. bendras lankytojų skaičius;

7.2. unikalių lankytojų skaičius;

7.3. mažiau galimybių turinčių jaunų žmonių dalis nuo unikalių lankytojų skaičiaus.

8.  Centras ir Erdvė privalo papildomai vadovautis pasirinktinai bent 3 kiekybiniais veiklos rodikliais:

8.1. individualių konsultacijų skaičius;

8.2. unikalių lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir (ar) lytį;

8.3. susitikimų su jaunų žmonių tėvais, rūpintojais, globėjais, kitais atstovais skaičius;

8.4. jaunimo inicijuotų ir (ar) suorganizuotų veiklų skaičius;

8.5. organizacijos vykdomų viešinimo veiklų, skirtų lankytojams pritraukti, skaičius;

8.6. įgyvendintų projektų, į kuriuos buvo įtrauktas jaunimas, skaičius;

8.7. numatomų gauti ir (ar) gautų lėšų veikloms vykdyti suma ir šaltiniai;

8.8. padedant Centrui arba Erdvei įdarbintų jaunų žmonių skaičius.

9.  Centras ir Erdvė privalo vadovautis šiais veiklos kokybiniais rodikliais:

9.1. taikomų darbo su jaunimu metodų įvairovė;

9.2. veiklos vykdomos atsižvelgiant į jaunimo poreikius, jo padėtį, jaunimo pasiūlytas įgyvendinti veiklas, remiantis jaunimo padėties tyrimais;

9.3. jaunas žmogus motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdytis verslumo bei darbo rinkai reikalingus įgūdžius;

9.4. sudarytos sąlygos jaunam žmogui įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties;

9.5. sudarytos sąlygos į veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančiam ar mažiau galimybių turinčiam jaunimui ir skatinti socialinę jo integraciją;

9.6. teikiamų paslaugų, padėsiančių socialinę atskirtį patiriančiam jaunimui reintegruotis ar integruotis į darbo rinką ir (ar) švietimo sistemą, visuomeninį gyvenimą, įvairovė.

10.  Rodiklių pasiekimas vertinamas remiantis šiais kriterijais:

10.1.  išsamumo – rodikliai turi būti išsamūs, aiškiai aprašytas jų skaičiavimo būdas;

10.2.  konkretumo – rodikliai turi būti kiekybiniai ir kokybiniai;

10.3.  nuoseklumo – visi siekiami rodikliai turi atitikti veiklos plano veiklas bei iškeltus metinius prioritetus.

 

III SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

11.  Centro ir Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiais kriterijais:

11.1.  Centro ir Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo).

11.2.  Centro ir Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro ar Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208.

11.3.  Centre turi dirbti ne mažiau nei 2 darbuotojai, dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto atvirajam darbui su jaunimu vykdyti. Erdvėje turi dirbti ne mažiau nei 1 darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip puse etato, skirto atvirajam darbui su jaunimu vykdyti.

11.4.  Bent vienas darbuotojas, vykdantis atvirąjį darbą su jaunimu Centre, turi būti įgijęs socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo, pedagogo, edukologo arba psichologo išsilavinimą.

11.5.  Lyčių lygybei užtikrinti Centre turi dirbti abiejų lyčių jaunimo darbuotojai.

11.6.  Kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan., skirtuose Centro ir Erdvės veiklai gerinti.

11.7.  Administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro ir Erdvės darbuotojas.

11.8.  Finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro ir Erdvės darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

12Centro ir Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:

12.1Savanorišką veiklą Centre ir Erdvėje vykdantys asmenys gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti laikomi jaunimo darbuotojais.

12.2.  Darbe su savanoriais Centras ir Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13.  Centro ir Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiais kriterijais:

13.1.  Darbas su jaunimu atitinka Centro ir Erdvės darbo kryptį:

13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre ir Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro ir Erdvės vykdomų veiklų apimties;

13.1.2. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre ir Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro ir Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.2.  Darbas su jaunimu atitinka Centro ir Erdvės veiklos planą.

13.3.  Darbas Centre ar Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu.

13.4.  Atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centro ir Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos.

13.5.  Tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro ir Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko.

13.6.  Centro ir Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro ir Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais.

13.7.  Atvirosios krypties Centro ir Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre ir Erdvėje organizavimu ir koordinavimu.

13.8.  Centro ir Erdvės lankytojai – 14–29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra siunčiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims.

13.9.  Centras ir Erdvė yra pasitvirtinę ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką.

13.10. Kartu su Centro ir Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės.

13.11. Centro ir Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą.

13.12. Centro ir Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centras ar Erdvė dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio imtinai.

13.13. Centras ir Erdvė gali būti uždaryti ne daugiau nei 12 savaičių per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto ar paskelbtų ekstremalių situacijų šalyje šis laikas gali būti pratęsiamas.

13.14. Vasaros sezono metu Centro ir Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro ar Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro ir Erdvės patalpose.

13.15. Centras ir Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.

13.16. Centro ir Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams.

13.17. Pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras ir Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose.

13.18. Darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570, ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).

 

V SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS

 

14.  Centro ir Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus:

14.1Centras privalo turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė – bent vieną patalpą darbui su jaunimu.

14.2. Centras privalo turėti atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti.

14.3. Centras ir Erdvė privalo turėti ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams.

14.4.  Centro ir Erdvės patalpų išorėje turi būti lengvai įskaitoma iškaba su Centro ir Erdvės pavadinimu bei darbo laiku.

14.5.  Centro ir Erdvės patalpose turi būti įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

14.6.  Centras ir Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro ir Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų – įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms.

14.7.  Centras turi turėti atskirą įėjimą.

14.8.  Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis  ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui. 

14.9.  Centras ir Erdvė turi būti įsikūrę vietos jaunimui patrauklioje vietoje, netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų.

14.10.  Centras ir Erdvė turi būti lengvai surandami.

14.11.  Centras ir Erdvė negali būti įkurti daugiabučiame gyvenamajame name.

15.  Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą bei jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje, analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

VI SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

16.  Centro ir Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiais kriterijais:

16.1.  Centras ir Erdvė daugiausia gali būti išlaikomi iš vietos savivaldos biudžeto (savivaldybės biudžetinėms įstaigoms finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro ir Erdvės darbuotojų darbo užmokestis).

16.2.  Dalis lėšų, reikalingų Centro ir Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.

16.3.  Dalis lėšų, reikalingų Centro ir Erdvės veikloms, gaunamos iš mokamų Centro ir Erdvės veiklų.

 

VII SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

17.  Centro ir Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiais kriterijais:

17.1.  Centras ir Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms.

17.2.  Centras ir Erdvė yra pasiekiami el. paštu, per socialinius tinklus, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu.

17.3.  Viešinant ir pristatant Centro ir Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir, esant poreikiui, yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas.

17.4.  Centro ir Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti viešinant ir pristatant Centro ir Erdvės veiklą.

17.5.  Bendravimui su jaunimu Centras ir Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro ir Erdvės veiklą skelbimo būdas.

17.6.  Jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro ir Erdvės veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešosiose erdvėse, renginiai, susitikimai mokyklose, per kitas darbo su jaunimu formas ir kt.

17.7.  Tėvai supažindinami su Centro ir Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

18.  Centrų ir Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiais kriterijais:

18.1.  Pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras ar Erdvė.

18.2. Siekdami geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų, Centras ir Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (pavyzdžiui, mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi, Savivaldybės administracijos Tarpinstitucinio bendradarbiavimo grupe, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klientų aptarnavimo departamentų Jaunimo užimtumo skyriais, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriais ir kt.).

18.3.  Bent kartą per metus Centro ir Erdvės darbuotojas (-ai) dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose.

18.4.  Siekdami kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras ir Erdvė bendradarbiauja su kitomis su jaunimu dirbančiomis organizacijomis.

18.5.  Centras ir Erdvė dalijasi patirtimi su kitais Centrais ir Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje.

18.6.  Siekdami pritraukti jaunimą į Centrą ar Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau galimybių turintį jaunimą, Centras ir Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis.

18.7.  Siekdami keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir, esant poreikiui, vykdyti bendras veiklas, Centras ir Erdvė bendradarbiauja su užsienio šalių organizacijomis.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19.  Už Aprašo įgyvendinimą atsakinga Jaunimo ir bendruomenių reikalų koordinavimo grupė.

20. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________

part_75d09afadfc041e5bebf44aa69c806f6_end