ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. vasario 10 d. Nr. T-20
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Integralios pagalbos plėtros veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-435 „Dėl Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti:
2. Nustatyti, kad šis sprendimas galioja iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 08.4.1-ESFA-V-418-01-0015 „Integrali pagalba į namus Šiaulių mieste“ vykdymo laikotarpiu.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. T-107 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro teikiamos dienos socialinės globos asmenims su sunkia negalia asmens namuose kainos“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2017 m. vasario 10 d. sprendimu Nr. T-20
INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Integralios pagalbos paslaugų Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato dienos socialinės globos ir slaugos asmens namuose (toliau – integrali pagalba) paslaugų organizavimo, skyrimo ir teikimo tvarką ir sąlygas, paslaugų trukmę, finansavimą.
2. Integralios pagalbos paslaugų teikimo tikslas – suteikti integralios (dienos socialinės globos ir slaugos paslaugos) pagalbos paslaugas namuose vaikams su negalia, darbingo amžiaus neįgaliems ir senyvo amžiaus asmenims su sunkia negalia ir teikti konsultacinę pagalbą šeimos nariams, siekiant padėti jiems derinti šeimos ir darbo įsipareigojimus.
3. Integralios pagalbos paslaugos – tai visuma slaugos ir dienos socialinės globos paslaugų, kurias teikiant asmeniui tenkinami slaugos ir socialinių paslaugų poreikiai, teikiama nuolatinė kompleksinė specialistų pagalba ir priežiūra.
II SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
5. Integrali pagalba teikiama komandos principu. Integralią pagalbą teikia komanda, kurios tikslas – išsiaiškinti socialinės globos ir slaugos namuose paslaugų poreikį, organizuoti ir teikti šias paslaugas, taikant efektyvias slaugos, priežiūros (pagalbos) priemones ir socialines paslaugas.
6. Komandą sudaro šie specialistai: socialinis darbuotojas ir socialinio darbuotojo padėjėjai, slaugytojas ir jo padėjėjai, kineziterapeutai ir (ar) masažuotojai.
7. Socialinės globos asmens namuose paslaugas organizuoja ir kontroliuoja socialiniai darbuotojai, tiesiogiai asmeniui teikia socialinio darbuotojo padėjėjai.
8. Slaugos asmens namuose paslaugas organizuoja socialinis darbuotojai ir kontroliuoja slaugytojai, slaugos paslaugas tiesiogiai asmeniui teikia slaugytojo padėjėjai, kineziterapeutai ir (ar) masažuotojai.
9. Kiekvienas specialistų komandos narys pagal nustatytą kompetenciją teikia socialinės globos ir (ar) slaugos asmens namuose paslaugas ir asmeniškai atsako už suteiktų paslaugų kokybę.
10. Įstaigos darbuotojai negali tiesiogiai teikti integralią pagalbą tiems paslaugų gavėjams, su kuriais juos sieja giminystės ar svainystės ryšiai.
11. Už integralios pagalbos planavimą ir administravimą atsakingas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius (toliau – Socialinių paslaugų skyrius), už integralios pagalbos paslaugų teikimą atsakingi Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centras, Šiaulių miesto savivaldybės globos namai, Šiaulių vyskupijos Caritas (toliau – Įstaiga).
III SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ SKYRIMAS IR TEIKIMAS
12. Asmuo, pageidaujantis gauti integralios pagalbos paslaugas, ar vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas (toliau – asmuo) dėl šių paslaugų skyrimo kreipiasi į Socialinių paslaugų skyrių ir pateikia nustatytos formos prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (SP-8 formą) bei kitus būtinus dokumentus:
12.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą nuolat gyventi Lietuvoje);
12.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);
12.4. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotos pažymos dėl specialiųjų poreikių nustatymo kopiją;
12.5. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas, išskyrus atvejus, kai duomenys gaunami iš valstybės, žinybinių registrų ir valstybės informacinių sistemų;
12.6. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą – šeimos gydytojo (gydančio gydytojo) užpildytą medicinos dokumentų išrašą (F027/a);
13. Esant poreikiui, gali būti pareikalauta dokumentų, susijusių su integralios pagalbos paslaugų skyrimu asmeniui iš kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų.
14. Asmenys, norintys gauti integralios pagalbos paslaugas, pateikus visus reikalingus dokumentus, nesant laisvų vietų, gali būti įrašomi į eilę.
15. Socialinių paslaugų skyrius, gavęs asmens prašymą dėl integralios pagalbos skyrimo, organizuoja socialinės globos ir slaugos paslaugų poreikio nustatymą. Socialinės globos ir slaugos paslaugų poreikio nustatymą vykdo Įstaigos socialinis darbuotojas.
16. Socialinės globos poreikis nustatomas pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – socialinės apsaugos ir darbo ministras) įsakymu patvirtintas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei Suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos nuostatas ne ilgiau kaip per 14 darbo dienų nuo asmens raštiško prašymo gavimo dienos, užpildžius socialinės globos poreikio vertinimo anketą.
17. Įstaiga, nustačiusi integralios pagalbos paslaugų poreikį, išvadas dėl sprendimo priėmimo skiriant integralios pagalbos paslaugas (Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma) pateikia Socialinių paslaugų skyriui.
18. Sprendimą per 5 darbo dienas nuo integralios pagalbos paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo dienos dėl integralios pagalbos paslaugų skyrimo ar jų pakeitimo, sustabdymo ir nutraukimo priima ir sprendimą pasirašo Socialinių paslaugų skyriaus vedėjas.
19. Priėmus sprendimą dėl integralios pagalbos paslaugų, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
21. Asmens ir integralios pagalbos paslaugas teikiančios Įstaigos tarpusavio teisės ir pareigos nustatomos rašytine asmens ir paslaugas teikiančios įstaigos sutartimi.
22. Integralios pagalbos paslaugų teikimo laikotarpiu pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, socialinių paslaugų globos ir slaugos poreikį iš naujo vertina asmeniui paslaugas teikiančios komandos darbuotojai.
23. Integralios pagalbos paslaugos neskiriamos, jeigu:
23.1. asmens pageidavimai prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms šių paslaugų teikimo sąlygoms;
23.2. socialinės globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad asmeniui šios paslaugos nėra būtinos;
23.3. įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams – socialinio darbuotojo padėjėjui, slaugytojo padėjėjui, reabilitacijos specialistui užsikrėsti;
23.4. asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integralios pagalbos paslaugoms teikti (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinės rizikos asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė integralios pagalbos paslaugų teikėjų saugumui; namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.);
25. Integralios pagalbos paslaugų teikimo tvarką, kiekį ir trukmę konkrečiam asmeniui nustato Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į socialinės globos ir slaugos poreikį, asmens savarankiškumo lygį, sveikatos būklę.
26. Integrali pagalba gali būti teikiama tik tiems asmenims, kuriems yra nustatytas integralios pagalbos paslaugų poreikis ir priimtas sprendimas dėl jų skyrimo.
27. Informacija apie asmenį, gaunantį integralios pagalbos paslaugas, kaupiama ir saugoma asmens byloje.
IV SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
31. Integralios pagalbos paslaugų teikimas sustabdomas ir nutraukiamas šiais atvejais:
31.3. pasikeitus aplinkybėms, turinčioms tiesioginės įtakos asmens socialinės globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų poreikiui tenkinti;
31.8. asmeniui, nesilaikančiam integralios pagalbos namuose paslaugų teikimo sutarties įsipareigojimų;
31.9. asmeniui ar jo šeimos nariams, globėjui, rūpintojui pageidaujant paslaugų, kurios prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams, integralios pagalbos paslaugų teikimo sutarties sąlygoms;
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGAS
33. Integrali pagalba susideda iš dviejų dalių: dienos socialinės globos asmens namuose ir slaugos paslaugų asmens namuose.
34. Slaugos paslaugos asmens namuose Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-435 „Dėl Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano patvirtinimo“ įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos socialinio fondo lėšomis, teikiamos nemokamai.
35. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų, teikiant integralią pagalbą, kaina apskaičiuojama vadovaujantis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, įvertinus socialinės globos paslaugų organizavimo išlaidas, prekių ir paslaugų kainas rinkoje ir šių paslaugų teikimo ypatumus.
37. Mokėjimo už dienos socialinės globos asmens namuose paslaugas, teikiant integralią pagalbą, dydis asmeniui nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.
VI SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS
39. Integralios pagalbos paslaugų finansavimo šaltiniai:
39.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti;
40. Lėšų panaudojimo kontrolę vykdo:
40.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitos valstybinės kontrolės teisę turinčios institucijos, kontroliuojančiosvalstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti lėšų panaudojimą;
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
42. Sprendimą dėl integralios pagalbos paslaugų skyrimo (neskyrimo), mokėjimo už paslaugas asmuo ar vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas gali apskųsti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius).
43. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri įvertina integralios pagalbos paslaugų skyrimo (neskyrimo), mokėjimo už socialinės globos namuose paslaugas pagrįstumą. Nustačiusi, kad integrali pagalba namuose asmeniui skirta (neskirta) ar mokėjimo už socialinės globos namuose paslaugas dydis nustatytas neteisingai, komisija teikia išvadas Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris priima atitinkamą sprendimą.