VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMO NEPINIGINE FORMA PRIĖMIMO IR ŠIŲ PAŠALPŲ IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 13 d.   Nr.  30-2619/20

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 15 d. sprendimu Nr. 1-2366 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, 246 punktu:

1Tvirtinu Sprendimų dėl socialinės pašalpos skyrimo nepinigine forma priėmimo ir šių pašalpų išmokėjimo procedūrų vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2P a v e d u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, kuruojančiam socialinių išmokų sritį, kontroliuoti, kaip vykdomos šio įsakymo 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatos.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti Administracijos direktorių                                                              Danuta Narbut

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 13 d.

įsakymu Nr. 30-2619/20

 

 

SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMO NEPINIGINE FORMA PRIĖMIMO IR ŠIŲ PAŠALPŲ IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Sprendimų dėl socialinės pašalpos skyrimo nepinigine forma priėmimo ir šių pašalpų išmokėjimo procedūrų vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sprendimų dėl socialinės pašalpos ar tam tikros jos dalies skyrimo nepinigine forma priėmimo, socialinės pašalpos ar tam tikros jos dalies išmokėjimo procedūrų vykdymo Vilniaus miesto savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) tvarką.

2.  Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir Savivaldybės tarybos tvirtinamu Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašu.

3.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Įstatyme.

4Aprašu privalo vadovautis Savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinių išmokų skyrius (toliau – Socialinių išmokų skyrius), biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto socialinės paramos centras (toliau – Socialinės paramos centras), nevyriausybinės organizacijos, teikiančios socialinės priežiūros paslaugas šeimoms, patiriančioms socialinės rizikos veiksnius, su kuriomis Administracija yra sudariusi biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – NVO), Savivaldybės įmonė „Vilniaus miesto būstas“ (toliau – SĮ „Vilniaus miesto būstas“) ir Administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius).

 

II SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMO NEPINIGINE FORMA PRIĖMIMO PROCEDŪROS

 

5.    Sprendimus dėl socialines pašalpos ar jos dalies skyrimo nepinigine forma priima Socialinių išmokų skyrius, vadovaudamasis Įstatymo, Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo ir šio Aprašo nuostatomis.

6.    Socialinių išmokų skyrius dėl rekomendacijos teikti socialinę pašalpą ar jos dalį nepinigine forma ar pinigais gavimo kreipiasi į:

6.1. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus miesto vaiko teisių apsaugos skyrių ir NVO elektroniniu paštu;

6.2. Socialinės paramos centrą elektroniniu paštu, taip pat Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktų surašymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

7Socialinių išmokų skyrius, nagrinėdamas asmens pateiktą prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti (toliau – prašymas), per mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos:

7.1. patikrina prašyme ir pateiktuose dokumentuose nurodytų duomenų tikrumą Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS), socialinės paramos apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“ (toliau – sistema „Parama“) ir kituose turimuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose, patikrina SPIS ir sistemoje „Parama“ duomenis dėl atvejo vadybos ir (ar) socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų asmenims taikymo, dėl socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma;

7.2. vadovaudamasis Įstatymo 6 straipsnio nuostatomis nustato bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens (toliau kartu – asmenys) teisę į socialinę pašalpą:

7.2.1. sistemoje „Parama“ apskaičiuoja asmenų pajamas;

7.2.2. turimų dokumentų ir registrų bei valstybės informacinių sistemų duomenų pagrindu įvertina asmenų atitiktį bent vienai iš Įstatymo 8 straipsnyje nurodytai sąlygai;

7.2.3. sistemoje „Parama“ nustato socialinės pašalpos teikimo laikotarpį ir dydį;

7.3. SPIS ir sistemoje „Parama“ patikrina duomenis dėl atvejo vadybos ir (ar) socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų asmenims taikymo; ar asmeniui socialinė pašalpa anksčiau buvo teikiama nepinigine forma; socialinės pašalpos gavėjo asmens byloje patikrina anksčiau gautus duomenis –  atvejo vadybininkų, socialinių darbuotojų rekomendacijas, surašytus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus, informaciją apie asmenų įsiskolinimus už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas, asmenų rašytinius argumentuotus prašymus, kad išnyko konkrečios aplinkybės, lėmusios jo patiriamą socialinę riziką, ir (arba) kad pradėjo vykdyti ar įvykdė Įstatyme nustatytas pareigas, arba atvejo vadybininkų ar socialinių darbuotojų pateiktą informaciją, kad socialinės rizikos veiksniai yra išnykę;

7.4. nustatęs atvejo vadybos ir (ar) socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų asmenims taikymą, Aprašo 6 punkte nustatyta tvarka kreipiasi į atvejo vadybininką ar socialinį darbuotoją, prašydamas pateikti rekomendaciją dėl socialinės pašalpos ar jos dalies teikimo asmeniui nepinigine forma;

7.5. nustatęs toliau išvardintus atvejus, inicijuoja Aprašo 6.2 papunktyje nustatyta tvarka asmens buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimą ir rekomendacijos dėl socialinės pašalpos teikimo formos – pinigais ir (ar) nepinigine forma teikimą, kai:

7.5.1.     gauta iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų informacija apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas pajamas ir (ar) nelegalų darbą;

7.5.2.     asmenys nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 7 punkte nustatytos pareigos;

7.5.3.     asmenys nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų;

7.5.4.     su asmeniu, kuriam socialinė pašalpa vadovaujantis Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5 punktu turi būti teikiama nepinigine forma, nepavyksta susisiekti dėl socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdų parinkimo;

7.5.5.     asmuo pateikia Socialinių išmokų skyriui rašytinį argumentuotą prašymą, kad išnyko konkrečios aplinkybės, lėmusios jo patiriamą socialinę riziką ir (arba), kad pradėjo vykdyti ar įvykdė Įstatyme nustatytas pareigas.

7.6. nustatęs, kad asmenys turi įsiskolinimų už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas, elektroniniu paštu kreipiasi į SĮ „Vilniaus miesto būstas“ ir tikslina asmenų turimų įsiskolinimų dydžius;

7.7. esant       poreikiui, teisės aktų nustatyta tvarka inicijuoja informacijos, reikiamos tinkamai nustatyti, ar socialinė pašalpa arba jos dalis asmenims turi būti teikiama nepinigine forma, rinkimą;

7.8. gavęs atvejo vadybininko ar socialinio darbuotojo rekomendaciją ar buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kuriame įrašyta rekomendacija teikti socialinę pašalpą nepinigine forma:

7.8.1. elektroniniu paštu arba telefonu suderina su prašymą pateikusiu asmeniu socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus, išskyrus asmenis, patiriančius socialinę riziką. Jeigu asmuo atsisako pasirinkti socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdą arba su asmeniu nepavyksta susisiekti telefonu ar elektroniniu paštu, nustato asmeniui socialinės pašalpos teikimą į prekybos tinklo, parinkto atsižvelgiant į gavėjo faktinę gyvenamąją vietą, socialinę kortelę;

7.8.2. įrašo į sistemą „Parama“ duomenis apie siūlomą taikyti socialinės pašalpos ar jos dalies teikimo formą, socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdą (-us), nustatytą (-us) Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo 24 punkte, bei dydžius procentais;

7.8.3. sistemoje „Parama“ priima sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo (neskyrimo, nutraukimo) ir jos teikimo formos bei būdo; 

7.8.4. prašymą pateikusį asmenį per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja apie priimtą sprendimą, socialinės pašalpos teikimo formą ir būdą, teikimo laikotarpį, aktualią informaciją apie socialinės pašalpos teikimą nustatytu būdu;

7.8.5. elektroniniu paštu informuoja atvejo vadybininką ar socialinį darbuotoją, pateikusius rekomendacijas ar buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, apie asmeniui nustatytą socialinės pašalpos teikimo formą, būdus ir laikotarpį.

8Socialinė pašalpa, teikiama Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo 24.3 ir 24.4 papunkčiuose nustatytais būdais, skiriama visam sprendimu nustatomam socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PAŠALPŲ NEPINIGINE FORMA IŠMOKĖJIMO PROCEDŪROS

 

9.  Socialinių išmokų skyrius, priėmęs sprendimą dėl socialinės pašalpos ar jos dalies skyrimo nepinigine forma ir (ar) pinigais:

9.1.    suformuoja gavėjų, kuriems dalis socialinės pašalpos mokama piniginėmis lėšomis, sąrašą, parengia mokėjimo į gavėjų sąskaitas dokumentus ir mokėjimo dokumentų rinkmenas, kuriuos užšifruotus tarnybiniu pranešimu perduoda per Vilniaus miesto savivaldybės dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) Apskaitos skyriui;

9.2.    suformuoja gavėjų, kuriems socialinė pašalpa ar jos dalis mokama nepinigine forma, sąrašus, kuriuos užšifruotus su tarnybiniu pranešimu perduoda per DVS „Avilys“ Apskaitos skyriui;

10.     Apskaitos skyrius:

10.1.  gavęs duomenis, nurodytus Aprašo 9.1 papunktyje, iki einamojo mėnesio 25 dienos socialinę pašalpą perveda į gavėjo nurodytą asmeninę sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje arba išmoka pašto paslaugas teikiančiose įmonėse;

10.2.  gavęs duomenis, nurodytus 9.2 papunktyje, per 5 darbo dienas perveda lėšas, skirtas socialinei pašalpai teikti nepinigine forma, į:

10.2.1. prekybos tinklo, teikiančio socialinių kortelių administravimo paslaugas, atsiskaitomąją sąskaitą banke;

10.2.2. socialinio būsto nuomos paslaugas, energiją, geriamąjį bei karštą vandenį ir kitas paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

10.2.3. formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo paslaugas teikiančių įstaigų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose arba apmoka minėtų įstaigų pateiktas sąskaitas faktūras;

10.2.4. gydymo nuo priklausomybių ligų paslaugas teikiančių įstaigų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose arba apmoka minėtų įstaigų pateiktas sąskaitas faktūras.

11.     Apskaitos skyrius kontroliuoja mokėjimų, nurodytų Tvarkos aprašo 9 punkte, įvykdymą. Gavęs informaciją apie neįskaitytas į gavėjo sąskaitą lėšas, nedelsdamas elektroniniu paštu sis@vilnius.lt informuoja Socialinių išmokų skyrių.

12.     Socialinių išmokų skyrius, gavęs iš Apskaitos skyriaus informaciją apie neįskaitytas į gavėjo sąskaitą lėšas, per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos informuoja gavėją paštu, elektroniniu paštu arba telefonu apie neįskaitytas į jo sąskaitą lėšas, nurodydamas neįskaitymo priežastį.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13.     Sprendimas dėl socialinės pašalpos ar jos dalies teikimo nepinigine forma gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

14.     Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už šio Aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15.     Socialinės paramos centras ir NVO, nustatę asmenis, kurie jiems skirtą socialinę pašalpą naudoja ne pagal paskirtį, apie tai raštu informuoja Socialinių išmokų skyrių per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių nustatymo.

16.     SĮ „Vilniaus miesto būstas“ informaciją apie asmenis, turinčius įsiskolinimų už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas, teikia Socialinių išmokų skyriui raštu per 5 darbo dienas nuo aplinkybių apie įsiskolinimą nustatymo.

17.     Socialinių išmokų skyrius, gavęs Aprašo 15 ir 16 punktuose nustatyta tvarka informaciją apie socialinės pašalpos naudojimą ne pagal paskirtį ar turimus įsiskolinimus už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas, Aprašo 5–8 punktuose nustatyta tvarka priima sprendimą dėl socialinės paramos teikimo nepinigine forma.

18.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, vykdydami Aprašo nuostatas, privalo asmens duomenis tvarkyti vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis bei Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis.

__________________________________