ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 25 d. Nr. T1-222
Šilalė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 5 dalimis, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimą Nr. T1-12 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo dienos Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda).
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. spalio 25 d. sprendimu
Nr. T1-222
ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos), skiriamų Savivaldybei mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, NVŠ lėšų skyrimo principus ir jų naudojimą, reikalavimus NVŠ teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimą, NVŠ programose dalyvaujančių vaikų apskaitą, NVŠ programų kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra skiriamos Savivaldybei neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas).
II SKYRIUS
NVŠ lėšų SKYRIMo principai IR jų NAUDOJIMAS
4. Visos Savivaldybei skirtos tikslinės lėšos NVŠ programoms finansuoti skiriamos Savivaldybės administracijai. Aprašo vykdymą koordinuoja Savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo koordinavimo grupė (toliau – Koordinavimo grupė), kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
5. Lėšas NVŠ teikėjams, Koordinavimo grupės siūlymu, skiria Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas NVŠ programose dalyvaujančių mokinių skaičių (toliau – Mokinių skaičius), programos trukmę mėnesiais.
6. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis per mėnesį apskaičiuojamas visas Savivaldybei skirtas NVŠ lėšas padalinus iš 9 mėn. ir mokinių skaičiaus du kartus per metus sausio–vasario ir rugsėjo–spalio mėn. Šis dydis negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų per mėnesį. NVŠ lėšos visiems švietimo teikėjams paskirstomos proporcingai pagal NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičių einamųjų metų sausio 20 d. ir rugsėjo 15 d. duomenimis. Jeigu NVŠ mokinių skaičius bus didesnis ir nepakaks Savivaldybei skirtų NVŠ lėšų (skiriant vienam mokiniui 15 eurų per mėn.), tai minėtas dydis bus mažinamas. Jeigu mokinių skaičius bus mažesnis, tai minėtas dydis atitinkamai bus didinamas, jei Savivaldybės vaikų dalyvavimo NVŠ veiklose procentas yra didesnis nei 75 proc. nuo visų Savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus.
7. Tuo atveju, kai Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis per mėn. yra mažesnis nei 15 Eur NVŠ lėšos švietimo teikėjams paskirstomos:
7.1. 15 Eur per mėn. vienam mokiniui skiriama prioritetinėms sporto (tik mokymas plaukti), techninės kūrybos ir informacinių technologijų (išskyrus informacinių technologijų pradmenis) ugdymo krypties NVŠ programas vykdantiems NVŠ teikėjams;
7.2. Kitiems NVŠ teikėjams lėšos paskirstomos proporcingai pagal NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičių. Tuo atveju, kai trūksta NVŠ lėšų užtikrinti, kad vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam mokiniui būtų skirta 10 eurų per mėnesį, pirmumo teisę naudotis NVŠ lėšomis turi:
8. Tuo atveju, kai Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis per mėn. yra didesnis nei 15 Eur ir Savivaldybės vaikų dalyvavimo NVŠ veiklose procentas yra didesnis nei 75 proc. nuo visų Savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus, nustatoma kita NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam mokiniui, bet ne daugiau kaip 20 Eur per mėnesį. NVŠ lėšos švietimo teikėjams paskirstomos proporcingai pagal NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičių.
9. Skirstant NVŠ lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
10. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą. Jei vaikas yra pasirinkęs kelias NVŠ programas, galutinį sprendimą, kuriai programai bus skiriamos NVŠ lėšos, priima tėvai, sudarydami Neformaliojo vaikų švietimo teikimo sutartį su NVŠ teikėju.
11. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti ir naudojamos Įsakymo nustatyta tvarka.
12. NVŠ lėšų negalima naudoti:
13. NVŠ teikėjai, kuriems pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą paskirtos lėšos NVŠ programoms įgyvendinti, sudaro su Savivaldybės administracijos direktoriumi Neformaliojo vaikų švietimo lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos.
14. Sutarties ir prie Sutarties pridedamą programos sąmatos formas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Programos sąmata yra neatsiejama Sutarties dalis. Lėšos turi būti panaudojamos tik tai NVŠ programai, kuri numatyta Sutartyje, ir toms išlaidoms, kurios numatytos prie Sutarties pridedamoje programos sąmatoje.
15. Sutartyje turi būti numatyti:
15.1. NVŠ teikėjo įsipareigojimai dėl programos vykdymo pagal joje numatytus tikslus ir veiklas bei nurodytas vaikų skaičius;
15.2. įsipareigojimai dėl lėšų panaudojimo pagal paskirtį, nurodytą Įsakymu, ir gautų NVŠ programai įgyvendinti lėšų laikymą atskiroje biudžeto lėšų sąskaitoje, iš kurios vykdomi atsiskaitymai;
15.3. NVŠ teikėjo įsipareigojimas sumažinti NVŠ teikėjo nustatytą mokestį už neformalųjį vaikų švietimą visa skiriama suma vienam vaikui;
16. Programos sąmatoje turi būti nurodyti tik tie išlaidų straipsniai, kurie atitinka Įsakymu nustatytą lėšų panaudojimą. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus atsakingas specialistas prieš Sutarties pasirašymą įvertina, ar programos sąmatoje nurodytos lėšos atitinka NVŠ programoje numatytus tikslus ir veiklas, ar programos sąmatoje nurodyta suma sutampa su Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtomis lėšomis NVŠ programai.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
18. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
18.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720. pdf);
18.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti NVŠ mokytojais: pedagogus, asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienus metus nuo darbo mokytoju pradžios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą, asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą, asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
19. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
21. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
22. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
23. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip po 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Programos trukmė per metus – 9 mėnesiai.
V SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS
25. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 18 punkte numatytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos direktoriui teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
26. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija) vertina pateiktas NVŠ programas ir nustato, ar jos atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojamos NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
27. Naujų NVŠ programų atitikties vertinimas ir NVŠ programų atitikties galiojimo pratęsimas vykdomas gruodžio – sausio ir liepos – rugpjūčio mėn.
29. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams. Nustačius pažeidimus dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
30. Jei NVŠ programa atitinka reikalavimus, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus atsakingas specialistas tai pažymi KTPRR ir visas NVŠ programas, atitinkančias reikalavimus, skelbia Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMOSE DALYVAUJANČIŲ VAIKŲ APSKAITA, NVŠ PROGRAMŲ KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
31. NVŠ teikėjas sudaro Neformaliojo vaikų švietimo teikimo sutartį (toliau – NVŠ teikimo sutartis) (3 priedas) su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) užpildydami ją elektroniniu būdu. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį.
32. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus atsakingas specialistas fiksuoja Mokinių registro sistemoje NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų skaičius einamųjų metų sausio 20 d. ir rugsėjo 15 d. duomenimis. Savivaldybės administracija turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus.
33. NVŠ teikėjas tvarko vaikų, dalyvaujančių NVŠ programose, lankomumo apskaitą elektroninėje laikmenoje arba NVŠ programos lankomumo žurnale, kuriuose privalomos šios skiltys:
34. Vaikams baigus programą ar nutraukus NVŠ teikimo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje. Jeigu vaikas nelankė užsiėmimų visą mėnesį ir apie tai neinformavo NVŠ teikėjo, NVŠ teikėjas, prieš 5 dienas raštu ar elektroniniu paštu įspėjęs vaiko tėvus (globėjus, rūpintojus), nutraukia NVŠ teikimo sutartį ir Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
35. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai. Koordinavimo grupė svarsto nustatytus pažeidimus dėl programos vykdymo proceso ar vaikų lankomumo (jei du kartus iš eilės nustatoma, kad užsiėmimus lanko mažiau kaip 50 proc. mokinių) ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl tolimesnio NVŠ programos finansavimo, NVŠ programos atitikties panaikinimo. Programa, kurios atitiktis panaikinama, naujam vertinimui gali būti teikiama ne anksčiau kaip po 2 metų.
36. NVŠ programos teikėjas užtikrina akredituotos NVŠ programos vykdymo kokybę ir jos įgyvendinimui skirtų lėšų panaudojimą pagal Sutartyje numatytą tikslinę paskirtį.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
38. NVŠ teikėjai atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas Sutartis.
39. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas Savivaldybės NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus nurodytą sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 27 d. NVŠ teikėjui negrąžinus lėšų, Savivaldybės administracija turi teisę tokias lėšas išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Savivaldybė už panaudotas bei skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas atsiskaito Įsakymo nustatyta tvarka.
42. NVŠ teikėjai už panaudotas lėšas per 5 darbo dienas pasibaigus ketvirčiui Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20__ m. ___ d. ataskaitą, pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“.
43. Pasibaigus kalendoriniams metams Savivaldybė už panaudotas NVŠ lėšas per 20 dienų pateikia Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaitą, pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. NVŠ teikėjai atsako už NVŠ lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, naudoja NVŠ lėšas Aprašo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina NVŠ programų kokybę bei prieinamumą.
46. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
47. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitos lėšos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
48. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko NVŠ užsiėmimų po pamokų. NVŠ programų teikėjai gali įgyvendinti NVŠ programas bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
Šilalės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
2) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
Iš viso val.: |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
||||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
Šilalės rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra. |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais. |
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. |
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas). |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį. |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą. |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime. |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui. |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
|||
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ. |
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų. |
||
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
__________________________
Šilalės rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKIMO SUTARTIS
Sutarties sudarymo data:.........................................
|
Registracijos data: .......................... |
Sutarties sudarymo vieta: ........................................ |
Registracijos numeris: ................. |
Paslaugos gavėjas (mokinys) [vardas, pavardė], asmens kodas [.............], [„atstovaujamas [Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė],“ arba „turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) [Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė] sutikimą,“ arba ištrinti visą tekstą, jeigu pasirašo mokinys nuo 18 m.]
toliau vadinamas Paslaugos gavėju, ir [Paslaugos teikėjo pavadinimas], teikėjo kodas [...........], atstovaujamas (-a) [Pareigos] [vardas ir pavardė], veikiančio pagal [...............................................................................], toliau vadinamas Paslaugos teikėju, sudarė šią paslaugų teikimo sutartį (toliau vadinama Sutartimi):
I. Sutarties objektas
II. Paslaugos kaina ir atsiskaitymo tvarka
3. NVŠ tikslinių valstybės / Europos Sąjungos lėšų suma (krepšelis) vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui: ..... Eur per mėnesį.
4. Paslaugų kaina pritaikius NVŠ tikslines Europos Sąjungos fondų / valstybės lėšas: Click or tap here to enter text. Eur už vieną paslaugų teikimo mėnesį.
5. NVŠ programos finansavimas tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis skiriamas savivaldybės sprendime (-uose) nustatytais terminais.
6. Paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjo (mokinio) dalyvavimui Paslaugos teikėjo vykdomoje NVŠ programoje tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos neskirtos dėl to, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos taikomos kito NVŠ teikėjo programai vykdyti, NVŠ programos vykdymo kainos skirtumą Paslaugos gavėjas turi grąžinti Paslaugos teikėjui.
III. Įsipareigojimai
8. Paslaugų gavėjas patvirtina, kad:
8.1. NVŠ programoje dalyvaujantis vaikas yra besimokantis bendrojo ugdymo mokykloje (pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą);
8.2. pasirenka tik šią vieną Paslaugos teikėjo vykdomą NVŠ programą, kuriai bus skiriamos tikslinės NVŠ valstybės / Europos Sąjungos lėšos;
9. Paslaugos teikėjas įsipareigoja:
9.1. teikti paslaugas Paslaugos gavėjui, kaip tai apibrėžta Sutartyje pagal pasirinktą NVŠ programą;
9.2. užtikrinti, kad NVŠ programa būtų įgyvendinama tam pritaikytose patalpose, taikant tam būtiną įrangą ir priemones;
9.4. užtikrinti, kad Paslaugų gavėją ugdys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatytus reikalavimus atitinkantys neformaliojo švietimo mokytojai;
9.5. pateikti [Savivaldybės pavadinimas] savivaldybei ir Mokinių registrui NVŠ programoje dalyvaujančio Paslaugos gavėjo (mokinio) vardą ir pavardę, asmens kodą ir kontaktus, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) būtų suteiktos tikslinės valstybės / Europos Sąjungos NVŠ lėšos dalyvauti NVŠ programoje;
10. Paslaugos gavėjas įsipareigoja:
10.1. užtikrinti Mokinio punktualų ir reguliarų užsiėmimų lankymą, informuoti Paslaugos teikėją apie Mokinio nedalyvavimo užsiėmimuose priežastis;
10.4. raštu informuoti apie Mokinio sveikatos sutrikimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti Paslaugos teikėjas;
IV. Sutarties galiojimas ir nutraukimo tvarka
11. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki NVŠ programos pabaigos, o finansinių įsipareigojimų atžvilgiu – iki galutinio tarpusavio atsiskaitymo.
12. Paslaugos teikėjui nebegalint užtikrinti NVŠ programos finansavimo tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis, Sutartis gali būti nutraukiama šalių susitarimu. Sutarties šalims priėmus sprendimą nenutraukti Sutarties, Paslaugos gavėjas įsipareigoja mokėti Sutarties 2 punkte nurodytą paslaugos kainą likusį laikotarpį.
13. Paslaugos gavėjas turi teisę nutraukti šią Sutartį apie tai įspėjęs Paslaugos teikėją prieš X dienų ir visiškai atsiskaitęs su Paslaugos teikėju už iki Sutarties nutraukimo suteiktas paslaugas.
V. Baigiamosios nuostatos
16. Bet kokie papildomi susitarimai tarp Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo gali būti sudaromi atskiru susitarimu.
18. Pasikeitus adresams, telefonų ir faksų numeriams, banko rekvizitams, Sutarties šalys įsipareigoja apie tai nedelsdamos raštu informuoti viena kitą.
19. Visi su šia Sutartimi susiję ginčai sprendžiami derybų keliu. Nesusitarus, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Sutarties šalių rekvizitai ir parašai:
Paslaugos gavėjas |
Paslaugos teikėjas |
[Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė, kai sutartį pasirašo tėvas / globėjas arba Mokinio vardas, pavardė, kai sutartį pasirašo mokinys nuo 14 m.] |
[Pavadinimas] |
______________________ |
________________________ |
Parašas
|
Parašas [Pareigos] [vardas ir pavardė] |
[Gyvenamosios vietos adresas] |
[Buveinės adresas] |
[Telefonas] [El. paštas] |
[Telefonas, faksas] [El. paštas] |
|
|
Jeigu sutartį pasirašė mokinys nuo 14 iki 18 metų: |
|
Sutinku, kad mano sūnus / dukra / globotinis (-ė) dalyvautų Paslaugos teikėjo vykdomoje neformaliojo vaikų švietimo programoje ir pasirašytų Sutartį. |
|
[Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė] |
|
_________________ |
|
Parašas |
Sutartis nutraukta: [data, nuo kada sutartis nutraukiama]
[Nutraukimo priežastis, pagrindas]
Paslaugos gavėjas Paslaugos teikėjas
[vardas, pavardė] [Pareigos] [vardas ir pavardė]
_______________ _______________
Parašas Parašas