PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2021 M. GRUODŽIO 31 D. ĮSAKYMO NR. A-1124 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2024 m. vasario 7 d. Nr. M-89
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. A-1124 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų kokybės vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. N u s t a t a u, kad šis potvarkis:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės mero
2024 m. vasario 7 d. potvarkiu Nr. M-89
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų (toliau – paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, privačiuose ar kituose paslaugų teikimo subjektuose, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) savivaldybės biudžeto (toliau – paslaugų teikimo subjektai).
2. Vertinimą vykdo Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus (toliau – Socialinių reikalų skyrius) Socialinių paslaugų poskyris (toliau – Socialinių paslaugų poskyris), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
3. Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti paslaugų teikimo subjektų veiklos ir teikiamų paslaugų kokybę.
4. Vertinimo uždaviniai:
5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Socialinių paslaugų poskyris rengia metinį paslaugų teikimo subjektų vertinimų planą, kuriame nurodoma paslaugų rūšis, paslaugos teikėjas, planinio vertinimo data ir vertinimą vykdantys valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, ir jį iki vasario 15 d. teikia Socialinių reikalų skyriaus vedėjui tvirtinti.
8. Socialinių paslaugų poskyris paslaugų teikimo subjektus vertina atlikdamas planinius ir neplaninius patikrinimus paslaugų teikimo subjekto buveinėje, paslaugų teikimo vietoje ir (ar) nuotoliniu būdu.
9. Socialinių paslaugų poskyris, prieš pradėdamas planinį paslaugų teikimo subjekto vertinimą, ne mažiau kaip prieš 10 darbo dienų informuoja paslaugų teikimo subjektą raštu ar elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kurių kopijas paslaugų teikimo subjektas turi pateikti Socialinių paslaugų poskyriui, sąrašą (1 priedas).
10. Socialinių paslaugų poskyris turi teisę iš anksto su paslaugų teikimo subjektu nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikimo subjekto vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
10.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
10.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie paslaugų teikimo subjekto galimai neteisėtą veiklą ar netinkamai teikiamas paslaugas;
10.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti paslaugų teikimo subjekto ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;
12. Socialinių paslaugų poskyris, atlikdamas paslaugų teikimo subjekto vertinimą, esant poreikiui, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie paslaugų teikimo subjekto teikiamas paslaugas gavimo.
13. Paslaugų teikimo subjektų vertinimas apima:
13.1. paslaugų teikimo subjektų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
13.2. paslaugų teikimo subjektų teikiamų paslaugų stebėseną ir vertinimą (vertinant paslaugų teikimo subjektų pateiktą informaciją, metines veiklos ataskaitas, paslaugų gavėjų bylose esančių dokumentų atitiktį teisės aktams);
13.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimų – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;
III SKYRIUS
VERTINIMO VYKDYMAS
14. Socialinių paslaugų poskyris, atlikdamas paslaugų teikimo subjekto vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikimo subjektas laikosi teisės aktų nustatytų paslaugų teikimo reikalavimų ir rekomendacijų.
15. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.). Vertinimo akto išvadose privalo būti nurodyta veiksmų ir priimtų sprendimų apskundimo tvarka, terminai ir paslaugų teikimo subjekto konsultavimosi galimybės.
16. Socialinių paslaugų poskyris, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia vertinimo aktą, su juo supažindinami Socialinių reikalų skyriaus ir Socialinių paslaugų poskyrio vedėjai, vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti užpildytą vertinimo aktą.
17. Paslaugų teikimo subjektas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos Socialinių paslaugų poskyriui teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis, vykdydamas pateiktas rekomendacijas, nurodydamas konkrečius rekomendacijų įgyvendinimo terminus.
IV SKYRIUS
PASLAUGŲ TEIKIMO SUBJEKTŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS
19. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas Socialinių paslaugų poskyrio reguliavimo sričiai priskirtose biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti paslaugų teikimo subjektams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) savivaldybės biudžeto.
20. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, analizuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
21. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikimo subjektas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus paslaugų teikimo subjekto vadovo nustatyta tvarka. Kai paslaugų teikimo subjektas teikia keletą paslaugų, vertinimas atliekamas ne mažiau kaip dviem paslaugoms per metus.
22. Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:
22.1. socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas;
22.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas;
22.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;
22.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Socialinių paslaugų poskyris turi teisę gauti iš paslaugų teikimo subjektų visą vertinimui reikalingą informaciją.
26. Paslaugų teikimo subjektai ir Socialinių paslaugų poskyris, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų subjektai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinių paslaugų poskyris – Tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.
Panevėžio miesto savivaldybės
bendrųjų socialinių paslaugų kokybės
vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Įstaigos vertinimo metu pateiktų / nepateiktų dokumentų sąrašo forma)
ĮSTAIGOS VERTINIMO METU PATEIKTŲ / NEPATEIKTŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS
________________________________
(Įstaigos pavadinimas)
_____________________
(data)
___________________
(vieta)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Dokumentas pateiktas / dokumentą atsisakyta pateikti / dokumento neturi |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
___________________________________________
(Įstaigos atstovo pareigos, vardas pavardė, parašas)
_____________________________________________________________
(Skyriaus atstovo pareigos, vardas pavardė, parašas)
Panevėžio miesto savivaldybės
bendrųjų socialinių paslaugų kokybės
vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Vertinimo akto forma)
VERTINIMO AKTAS
Paslaugos teikimo subjekto pavadinimas _____________________________________________________
Patikros rūšis (planinė / neplaninė) ___________________________________________________
Apsilankymo tikslas _______________________________________________________________
Paslaugos teikimo subjekto vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis reikalavimams / rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių |
|
|
Paslaugos gavėjų atitiktis pagal Socialinių paslaugų kataloge nurodytą kriterijų – gavėjai |
|
|
||
Formuojamos paslaugos gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija, susijusi su teikiama paslauga |
|
|
||
Vertinamas individualus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis |
|
|
||
2. |
Paslaugų teikimas |
Paslauga atitinka Socialinių paslaugų katalogo kriterijus (apibrėžimas, tikslas, teikimo vieta, paslaugos teikimo trukmė / dažnumas, paslaugos sudėtis, paslaugas teikiantys specialistai) |
|
|
Paslauga teikiama, vadovaujantis bendrųjų paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais |
|
|
||
Vykdoma vidinė kontrolė |
|
|
||
Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą (SPIS) |
|
|
||
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugos gavėjo ir paslaugos teikimo subjekto |
|
|
||
3. |
Asmenų mokėjimas už paslaugas |
Mokėjimas vykdomas vadovaujantis mokėjimą už bendrąsias socialines paslaugas reglamentuojančiais teisės aktais |
|
|
4. |
Personalas |
Paslaugą teikiantis personalas atitinka Socialinių paslaugų katalogo kriterijų – paslaugas teikiantys specialistai |
|
|
Darbuotojų pareigybių struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis reikalavimams / rekomendacijoms |
|
|
||
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
||
5. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia, atitinka higienos normas |
|
|
6. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
7. |
Bendradar-biavimas |
Paslaugos teikiamos kompleksiškai – derinamos su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene ir pan. |
|
|
8. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
Išvados: _________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ___________________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________ _________________ __________________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________________________