PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS BIUDŽETO IŠLAIDŲ VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS FUNKCIJOMS ATLIKTI PLANAVIMO IR APSKAITOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 27 d. Nr. A-83

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29  straipsnio 8 dalies  2 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“,  4 punktu:

1. T v i r t i n u Panevėžio rajono savivaldybės administracijos biudžeto išlaidų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planavimo ir apskaitos tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 20 d. įsakymą Nr. A-69 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės administracijos biudžeto išlaidų valstybės (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti planavimo ir apskaitos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Vitalijus Žiurlys


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. A-83

 

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS BIUDŽETO IŠLAIDŲ VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS FUNKCIJOMS ATLIKTI PLANAVIMO IR APSKAITOS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės administracija  (toliau – savivaldybės administracija) biudžeto išlaidas valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planuoja ir į apskaitą įtraukia šiame apraše nustatyta tvarka.

2. Lėšų poreikis valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planuojamas pagal atskiras valstybines funkcijas, vadovaujantis apskaičiavimo metodikomis, patvirtintomis tam įgaliotų Lietuvos Respublikos ministerijų ir valstybės institucijų, suderinus su Finansų ministerija. Lėšų poreikio skaičiavimą savivaldybės administracijoje atlieka seniūnai, skyrių, vykdančių valstybės perduotas savivaldybėms funkcijas, vedėjai, vyriausieji specialistai. Planuojant darbo užmokesčio fondą, asignavimų darbo užmokesčiui suma nustatoma atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų išlaidoms maksimalius dydžius, užtikrinant kitų išlaidų finansavimą. Priemokoms mokėti skirtos sumos neturi viršyti 5 procentų valstybės tarnautojų pareiginės algos ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlyginimams mokėti sumų.

3. Savivaldybės administracija kiekvienai funkcijai vykdyti išlaidas planuoja ir apskaitą tvarko atskirai nuo savarankiškųjų savivaldybės funkcijų lėšų. Gautoms lėšoms apskaityti naudojama atskira atsiskaitomoji sąskaita banke. Lėšoms gauti iš Finansų skyriaus teikiama atskira paraiška. Visi pirminiai dokumentai, pateisinantys padarytas išlaidas, saugomi archyvinėse bylose pagal savivaldybės administracijos patvirtintą dokumentacijos planą.

4. Lėšos, skirtos valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“ (su pakeitimais).

 

II. IŠLAIDŲ NAUDOJIMAS

 

5. Socialinė parama mokiniams (nemokamas mokinių maitinimas ir aprūpinimas mokinio reikmenimis):

5.1. Nemokamą mokinių maitinimą ir aprūpinimą mokinio reikmenimis administruoja Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Socialinės paramos mokiniams įstatymu, Kreipimosi socialinei paramai mokiniams gauti tvarka (su vėlesniais pakeitimais), patvirtinta  Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu  Nr. T-148 „Dėl Kreipimosi socialinei paramai mokiniams gauti tvarkos patvirtinimo“. Socialinės paramos skyrius priima dokumentus nemokamam mokinių maitinimui ir aprūpinimui mokinio reikmenimis, teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja pajamas, suveda duomenis į Paramos  kompiuterinę programą. Sprendimą dėl nemokamo maitinimo ir aprūpinimo mokinio reikmenimis skyrimo priima  savivaldybės administracijos direktorius. Nemokamą maitinimą mokyklose administruoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme yra numatyta socialinės paramos mokiniams administravimo funkcija. Socialinės paramos mokiniams administravimo išlaidos negali viršyti 4 procentų šiai funkcijai atlikti skirtų ir panaudotų lėšų.

5.2. Apskaitos skyrius veda apskaitą socialinės paramos mokinius  aprūpinant mokinio reikmenimis  ir apskaito darbuotojų, atliekančių socialinės paramos mokiniams administravimo funkciją, išlaidas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių su socialinės paramos mokiniams administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

5.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos priskaitomi Socialinės paramos skyriaus darbuotojo 0,5 etato, dirbančio pagal darbo sutartį, kurio pareigybės aprašyme yra numatytas šios funkcijos administravimas, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės karjeros tarnautojo 0,5 etato, kurio pareigybės aprašyme yra numatyta šios funkcijos administravimas;

5.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

5.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys socialinės paramos mokiniams administravimo funkciją, plotą;

5.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

5.3.2.3. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

5.3.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

5.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

5.3.2.6. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

5.3.2.7. kvalifikacijos kėlimo išlaidos  ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti;

5.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu;

5.3.2.9. transporto išlaikymui;

5.3.2.10. ilgalaikio turto įsigijimui (kitos mašinos ir įrenginiai, kompiuterinė programinė įranga, kompiuterinės programinės įrangos licencijos).

5.4. Kas ketvirtį Socialinės paramos skyrius kartu su Apskaitos skyriumi, vadovaudamiesi savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A1-669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia ataskaitas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai apie šios funkcijos vykdymą užpildant šiuo įsakymu patvirtintus priedus.

6. Socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimas:

6.1. Socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia funkciją atlieka Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Socialinių paslaugų įstatymu ir Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

6.2. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su pakeitimais). Šios išlaidos negali viršyti 3 procentų visų minėtai funkcijai atlikti skirtų ir panaudotų lėšų.

6.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių su socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

6.3.1. darbo užmokestis ir įmokos socialiniam draudimui priskaitomi Socialinės paramos skyriaus valstybės karjeros tarnautojo 0,35 etato, kurio pareigybės aprašyme numatyta socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimo administravimo funkcija;

6.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį sunaudojimą  ir poreikį, iš jų:

6.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia administravimo funkciją, plotą;

6.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojo etatui pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

6.3.2.3. transporto išlaikymui ̶ išlaidos degalams;

6.3.2.4. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

6.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietai išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

6.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

6.3.2.7. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

6.3.2.8. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

6.3.2.9. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu;

6.3.2.10. ilgalaikio turto įsigijimui (kitos mašinos ir įrenginiai, kompiuterinė programinė įranga, kompiuterinės programinės įrangos licencijos).

7. Socialinių pašalpų mokėjimas mirusiojo artimiesiems:

7.1. Socialinių pašalpų mokėjimo mirusiojo artimiesiems funkciją atlieka Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

7.2.  Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta  socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Šios išlaidos negali viršyti 2,5 procentų visų minėtai funkcijai atlikti skirtų ir panaudotų lėšų.

7.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių  su socialinių pašalpų mokėjimo mirusiojo artimiesiems administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

7.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos priskaitomi Socialinės paramos skyriaus darbuotojo 0,2 etato, dirbančio pagal darbo sutartį, kurio pareigybės aprašyme numatyta socialinių pašalpų mokėjimo mirusiojo artimiesiems administravimo funkcija;

7.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį  sunaudojimą ir poreikį, iš jų spaudiniai  ̶  banko čekių knygelių įsigijimas.

7.4. Kas ketvirtį Socialinės paramos skyrius kartu su Apskaitos skyriumi, vadovaudamiesi Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A1-669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia ataskaitas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai apie šios funkcijos vykdymą užpildant šiuo įsakymu patvirtintus priedus.

8. Socialinė priežiūra socialinės rizikos šeimoms:

8.1. Socialinių paslaugų planavimą ir jų teikimo socialinės rizikos šeimoms (asmenims) organizavimą koordinuoja Socialinės paramos skyrius, o vykdo seniūnijų socialiniai darbuotojai, vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymu. Atsižvelgiant į Valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (su pakeitimais), seniūnijose šiai funkcijai vykdyti planuojama 16,5 etato.

8.2. Savivaldybės administracijos seniūnijų socialinių darbuotojų, susijusių  su socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimoms funkcija, išlaidoms priskiriama darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos.

8.3. Kas ketvirtį Socialinės paramos skyrius kartu su Apskaitos skyriumi, vadovaudamiesi Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A1-669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia ataskaitas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai apie šios funkcijos vykdymą užpildant šiuo įsakymu patvirtintus priedus.

9. Būsto nuomos ar išperkamosios nuomos mokesčių daliai kompensuoti vykdymo funkcija:

9.1. Būsto nuomos ar išperkamosios nuomos mokesčių daliai kompensuoti funkciją savivaldybės administracijoje atlieka Ekonomikos ir turto valdymo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 472 „Dėl Valstybės ir savivaldybių gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su  pakeitimais).

9.2. Išlaidas kompensacijoms ir jų administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su pakeitimais). Administravimo išlaidos negali viršyti 4 procentų visų minėtai funkcijai atlikti skirtų ir panaudotų lėšų.

9.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių  su būsto nuomos ar išperkamosios nuomos mokesčių daliai kompensuoti administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

9.3.1. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

9.3.1.1. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatui ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

9.3.1.2. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės iš dalies darbo vietai išlaikyti, atnaujinti.

9.4. Kas ketvirtį Ekonomikos ir turto valdymo skyrius kartu su Apskaitos skyriumi, vadovaudamiesi Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A1-669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia ataskaitas  apie šios funkcijos vykdymą.

10. Valstybės registrų ir archyvų išlaikymas bei saugojimas:

10.1. Archyvinių dokumentų, perduotų savivaldybėms likviduotų nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų veiklos, tvarkymo funkciją savivaldybės administracijoje atlieka Archyvų skyrius.

10.2. Archyvų skyrius lėšų poreikį šiai funkcijai atlikti planuoja, vadovaudamasis Lėšų apskaičiavimo valstybės perduotai savivaldybėms archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro tarnybos 2011 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-56 „Dėl Lėšų apskaičiavimo valstybės perduotai Savivaldybėms priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti metodikos patvirtinimo“, ir atsiskaito kartu su Apskaitos skyriumi, vadovaudamiesi Atsiskaitymo už Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos kuruojamos valstybės perduotos savivaldybėms priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijos atlikimą ir lėšų naudojimą tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos archyvo departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2012 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-61 „Dėl Savivaldybių atsiskaitymo už Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos kuruojamos valstybės perduotos savivaldybėms priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijos atlikimą ir lėšų naudojimą tvarkos aprašo patvirtinimo“.

10.3. Archyvo skyriaus darbuotojų, atliekančių perduotų dokumentų saugojimo, tvarkymo ir naudojimo funkciją, susijusios išlaidos:

10.3.1. darbo užmokestis ir įnašai socialiniam draudimui dviejų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis;

10.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

10.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys archyvinių dokumentų, perduotų savivaldybėms likviduotų nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų veiklos tvarkymo funkciją savivaldybės administracijoje, plotą;

10.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

10.3.2.3. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

10.3.2.4. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

10.3.2.5. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio materialiojo turto techninė priežiūra ir remontas;

10.3.2.6. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

10.3.2.7. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

11. Duomenų teikimas valstybės suteiktos pagalbos registrui:

11.1. Duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui valstybės perduotą savivaldybėms funkciją vykdo Ekonomikos ir turto valdymo skyrius.

11.2. Lėšų poreikis Duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui funkcijai atlikti apskaičiuojamas vadovaujantis Duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2006 birželio 15  d. nutarimu Nr. 1S-63 „Dėl Valstybinei (perduotai savivaldybėms)  duomenų apie suteiktą valstybės pagalbą teikimo suteiktos valstybės pagalbos registrui funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ ir 2008 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 1S-85 „Dėl Valstybinei (perduotai savivaldybėms) informacijos apie savivaldybės institucijų ir savivaldybės kontroliuojamų įmonių, kurios atitinka Vyriausybės nustatytus kriterijus, finansinius santykius ir apie įmones, privalančias tvarkyti atskiras sąskaitas, kaupimo, saugojimo ir teikimo Europos Komisijai funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (su pakeitimais).

11.3. Skirtos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti.

12. Vaikų teisių apsauga:

12.1. Vaikų teisių apsaugos funkciją savivaldybės administracijoje atlieka Vaikų teisių apsaugos skyrius.

12.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti apskaičiuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro   2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (su pakeitimais).

12.3. Vaikų teisių apsaugos skyriaus darbuotojų, atliekančių vaikų teisių apsaugos funkciją, išlaikymo išlaidos:

12.3.1. darbo užmokestis ̶ 5 pareigybės valstybės tarnautojų, atliekančių šią funkciją, ir įmokos socialiniam draudimui;

12.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

12.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys vaikų teisių apsaugos funkciją, plotą;

12.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

12.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos, automobilio remonto, techninės priežiūros, draudimo išlaidos ir kitos susijusios su transporto išlaikymu išlaidos;

12.3.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

12.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

12.3.2.6. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

12.3.2.7. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 1,5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

12.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, pašto ir banko paslaugos, blankų gamybos, leidybos, informacinių leidinių gamybos, atsiskaitymui su VĮ Registrų centras už suteiktą informaciją ir kitos panašios.

12.4. administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius ir teikia duomenis Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai vadovaudamasis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr.669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

13. Jaunimo teisių apsauga:

13.1. Jaunimo teisių apsaugos funkciją savivaldybės administracijoje atlieka valstybės tarnautojas jaunimo reikalų koordinatorius (vyriausiasis specialistas).

13.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (su pakeitimais).

13.3. Jaunimo teisių apsaugos valstybės tarnautojo, atliekančio jaunimo teisių apsaugos funkciją, išlaikymo išlaidos:

13.3.1. darbo užmokestis ir įnašai socialiniam draudimui;

13.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

13.3.2.1. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatui ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

13.3.2.2. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos;

13.3.2.3. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti;

13.3.2.4. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo, dienpinigiai;

13.3.2.5. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ ilgalaikio materialiojo turto techninė priežiūra ir remontas;

13.3.2.6. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 1,5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

13.3.2.7. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis jaunimo teisių apsaugos funkciją, plotą;

13.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, pašto ir banko paslaugos, blankų gamybos, leidybos, informacinių leidinių gamybos, atsiskaitymui su VĮ Registrų centras už suteiktą informaciją ir kitos panašios.

13.4. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius ir teikia duomenis apie panaudotas lėšas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai vadovaudamasis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

14. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolė:

14.1.  Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkciją atlieka Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės karjeros tarnautojas vyriausiasis specialistas  ̶  kalbos tvarkytojas.

14.2. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkciją atliekančio darbuotojo išlaikymo išlaidos ̶ darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos vyriausiojo specialisto iki 0,7 etato, atsižvelgiant į skiriamų lėšų sumą.

14.3. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijos išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtintu 2006 m. birželio 9 d. Valstybinės kalbos inspekcijos viršininko 2006 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. T-8 „Dėl Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikos“.

14.4. Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Atsiskaitymo už valstybės perduotos savivaldybėms valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijos atlikimo ir gautų lėšų aprašu, patvirtintu Valstybinės kalbos inspekcijos viršininko 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr.  V-4 „Dėl Atsiskaitymo už valstybės perduotos savivaldybėms valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijos atlikimą ir gautas lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su pakeitimais), teikia ataskaitas Valstybinės kalbos inspekcijai už ataskaitinių metų pusmetį ir ataskaitinius kalendorinius metus.

15. Civilinės būklės aktų registravimas:

15.1. Civilinės būklės aktų registravimo funkciją atlieka Civilinės metrikacijos skyriaus 2 valstybės karjeros specialistai.

15.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta teisingumo ministro 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1R-215 „Dėl Civilinės būklės aktų registravimo funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

15.3. Civilinės būklės aktų registravimo funkcijos išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, jų paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu teisingumo ministro 2012 m. liepos 13 d.  įsakymu Nr. 1R-189 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų, skirtų Teisingumo ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

15.4. Civilinės būklės aktų registravimo funkcijai atlikti išlaidos: darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos.

16. Valstybės garantuojamos pirminės teisinės pagalbos teikimas:

16.1. Valstybės garantuojamos pirminės teisinės pagalbos teikimo funkciją atlieka valstybės tarnautojas Juridinio skyriaus vyriausiasis specialistas (teisininkas ).

16.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 1R-185 „Dėl Pirminės teisinės pagalbos teikimo funkcijai atlikti skirtų lėšų apskaitos metodikos patvirtinimo“.

16.3. Valstybės garantuojamos pirminės teisinės pagalbos teikimo funkcijos išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, jų paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu teisingumo ministro 2012 m. liepos 13 d.  įsakymu Nr. 1R-189 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų, skirtų Teisingumo ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

16.4. Valstybės garantuojamos pirminės teisinės pagalbos funkcijai atlikti išlaidos: darbo užmokestis 1 etato vyriausiojo specialisto (valstybės tarnautojo) ir socialinio draudimo įmokos.

17. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimas:

17.1. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkciją atlieka valstybės tarnautojas vyriausiasis specialistas karo prievolei ir mobilizacijai administruoti.

17.2. Lėšų poreikis karo prievolės ir mobilizacijos administravimo savivaldybėse funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų poreikio apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2010 m. balandžio  1 d. įsakymu Nr. V-322 „Dėl Lėšų, skirtų valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai „Dalyvavimas rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą“ atlikti, poreikio apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

17.3. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimo savivaldybėse funkcijos vykdymo išlaidos:

17.3.1. darbo užmokestis 0,5 etato valstybės tarnautojo vyriausiojo specialisto ir socialinio draudimo įmokos;

17.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

17.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkciją, plotą;

17.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatai pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis darbo vietai per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

17.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos;

17.3.2.4. spaudiniai ̶ knygų, ir kitų spaudinių įsigijimas;

17.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

17.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

17.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojo kvalifikacijai kelti iki 5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

17.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos ir kitos nenumatytos išlaidos.

17.4. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkcijos vykdymo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu Krašto apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1043 „Dėl savivaldybių atsiskaitymo krašto apsaugos ministerijai už joms perduotos valstybinės funkcijos „Dalyvavimas rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą“ įvykdymą ir lėšų jai vykdyti panaudojimą tvarkos aprašo patvirtinimo“.

18. Civilinės saugos organizavimas:

18.1. Civilinės saugos organizavimo funkciją atlieka valstybės tarnautojas vyriausiasis specialistas civilinei saugai.

18.2. Lėšų poreikis civilinės saugos organizavimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta vidaus reikalų ministro 2012 m. liepos 26 d. įsakymu Nr.1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. 1V-218 „Dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“.

18.3. Civilinės saugos organizavimo funkcijos vykdymo išlaidos:

18.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

18.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

18.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo) išlaidos apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis civilinės saugos organizavimo funkciją, plotą;

18.3.2.2. ryšių paslaugos ̶ tenkančios darbuotojo 0,75 etatui pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugų pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis darbo vietai per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

18.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos;

18.3.2.4.  kitos prekės  ̶  kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietai išlaikyti, atnaujinti;

18.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

18.3.2.6. perspėjimo sistemos eksploatavimo ir techninės priežiūros išlaidos;

18.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojo kvalifikacijai kelti iki 1,5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

18.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos ir kitos nenumatytos išlaidos.

18.4. Civilinės saugos organizavimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Duomenų, reikalingų civilinės saugos uždaviniams vykdyti, savivaldybės administracijoje kaupimo, tvarkymo ir teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašu, patvirtintu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1-266 „Dėl Duomenų, reikalingų civilinės saugos uždaviniams savivaldybės administracijoje, kaupimo, tvarkymo ir teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

19. Žemės ūkio administravimas:

19.1. Žemės ūkio administravimo funkciją atlieka Žemės ūkio skyriaus 7 valstybės karjeros tarnautojai, 12 valstybės karjeros tarnautojų seniūnijose po 0,85 etato.

19.2 Lėšų poreikis žemės ūkio administravimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta žemės ūkio ministro 2008 m. liepos 25 d. įsakymu Nr.  3D-423 „Dėl žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. 3D-240 „Dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ pakeitimo“.

19.3. Žemės ūkio administravimo funkcijos vykdymo išlaidos:

19.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;     

19.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

19.3.2.1. komunalinės paslaugos ̶ (šildymas, elektros energija, vandentiekis ir kanalizacija, šiukšlių išvežimo išlaidos), paskirstytos pagal Žemės ūkio skyriaus patalpų, kuriose dirba Žemės ūkio skyriaus valstybės tarnautojai, plotą;

19.3.2.2. transporto išlaidos ̶ degalų sąnaudos pagal nuvažiuotus kilometrus, trijų automobilių remonto, eksploatacinės bei draudimo išlaidos;

19.3.2.3. ryšių paslaugos – fiksuoto ir mobilaus ryšio telefonų išlaidos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą, abonentinis mokestis  fiksuoto ryšio telefono, interneto paslaugų abonentinis mokestis, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

19.3.2.4. spaudiniai ̶ įvairūs numeruoti blankai, periodiniai leidiniai;

19.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės prekės, prekės darbo vietai palaikyti, atnaujinti; biuro baldai ir kitas inventorius, valstybiniai numeriai žemės ūkio technikai registruoti, kitos nenumatytos prekės;

19.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, nakvynės išlaidos (Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

19.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojų kvalifikacijai kelti iki 1,5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

19.3.2.8. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ Žemės ūkio skyriaus patalpų remonto darbai, kito ilgalaikio materialiojo turto remontas, techninė priežiūra;

19.3.2.9. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, pagal pateiktas sąskaitas faktūras nenumatytos išlaidos, reprezentacinės išlaidos, pirkimai pagal pasirašytas sutartis.

19.4.  Žemės ūkio administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašu, patvirtintu žemės ūkio ministro 2012 m birželio 21 d. įsakymu Nr. 3D-486 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo Žemės ūkio ministerijai tvarkos aprašo patvirtinimo“.

20. Valstybės nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymas ir naudojimas patikėjimo teise:

20.1. Lėšų poreikis melioracijos statinių ir hidrotechnikos statinių eksploatavimo išlaidoms apskaičiuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. liepos 25 d. įsakymu Nr.3D-423 „Dėl žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. 3D-240 „Dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ pakeitimo“.

20.2. Melioracijos ir hidrotechnikos statinių eksploatavimo išlaidos:

20.2.1. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ melioracijos įrenginių remonto darbų ir techninio aptarnavimo išlaidos;

20.2.2. kitos paslaugos ̶ melioruotos žemės ir melioracijos statinių būklės įvertinimo darbai, kartografinės medžiagos atnaujinimas ir kadastro sudarymas;

20.2.3. komunalinės paslaugos – elektros energijos tiekimas melioracijos statinių siurblinėms.

20.3. Apskaitos skyrius apskaito melioracijos ir hidrotechnikos statinių eksploatavimo išlaidas ir atsiskaito Žemės ūkio ministerijai už lėšų panaudojimą pagal paskirtį, vadovaudamasis Valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašu, patvirtintu žemės ūkio ministro 2012 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 3D-486 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo Žemės ūkio ministerijai tvarkos aprašo patvirtinimo“.

21. Savivaldybių dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas:

21.1. Lėšų poreikis  šiai  valstybinei (perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (su pakeitimais).

21.2. Viešųjų darbų administravimui skiriama iki 3 procentų šiai funkcijai atlikti skirtų lėšų.

21.3. Viešųjų darbų administravimo išlaidos:

21.3.1. ryšių paslaugos  ̶  mobilaus ir fiksuoto telefono ryšių paslaugos, abonentinis mokestis;

21.3.2. kitos prekės ̶ kanceliarinės prekės;

21.3.3. transporto paslaugos – degalų sąnaudoms.

21.4. Savivaldybių dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas išlaidas savivaldybės apskaito Apskaitos skyrius ir duomenis apie lėšų, skirtų šiai funkcijai atlikti, panaudojimą teikia Finansų skyriui, vadovaudamasis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr.  A1-669 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

22. Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymas:

22.1. Lėšų poreikis gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymo funkcijai atlikti  planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2012 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. 1V-218 „Dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“.

22.2. Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymo išlaidos:

22.2.1. darbo užmokestis – priemokoms mokėti darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis seniūnijose, ir pareigybių aprašymuose pavesta atlikti šią funkciją, bei socialinio draudimo įmokos;

22.2.2. kompiuterinių tinklų nuomos mokesčio išlaidos pagal sudarytas sutartis su VĮ „Infostruktūra“ ir pateiktas sąskaitas faktūras.

23. Gyventojų registro tvarkymas ir duomenų teikimas valstybės registrams:

23.1. Lėšų poreikis gyventojų registro tvarkymo ir duomenų teikimo valstybės registrams funkcijai atlikti apskaičiuojamas vadovaujantis Valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta vidaus reikalų ministro 2012 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. 1V- 218 „Dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“.

23.2. Civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojų, atliekančių gyventojų registro tvarkymo ir duomenų teikimo valstybės registrams funkciją, susijusios išlaidos:

23.2.1. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

23.2.1.1. ryšių paslaugos;

23.2.1.2. kitos prekės – kanceliarinės prekės.

24. Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Savivaldybių atsiskaitymo už Vidaus reikalų ministerijos kuruojamų valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų atlikimą ir lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu vidaus reikalų ministro 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr.  1V-209 „Dėl Savivaldybių atsiskaitymo už Vidaus reikalų ministerijos kuruojamų valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų atlikimą ir lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia ataskaitas Vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentui už einamųjų metų 6 mėnesius ir už einamuosius kalendorinius metus.

_________________________