LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. BIRŽELIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 1V-498 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ IR 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ PRIEMONIŲ VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. kovo 22 d. Nr. 1V-224
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ ir 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonių valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1V-498 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ ir 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonių valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Papildau 2.5 papunkčiu:
2. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Ministerija, atsižvelgdama į projektų finansavimo sąlygų apraše numatytą valstybės projektų sąrašo sudarymo terminą, projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems galimiems pareiškėjams, kurių veiksmai įtraukti į atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą, raštu siunčia kvietimą teikti projektinius pasiūlymus dėl valstybės projektų įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas), į kuriuos atsižvelgiant valstybės projektai įtraukiami į valstybės projektų sąrašą. Projektinis pasiūlymas rengiamas pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą.“
3. Pakeičiu 10.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.5. valstybės projektas yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje ir strateginio planavimo dokumentuose nustatytiems ir valstybės projekto tikslams įgyvendinti; atitiktis vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt; šiam aspektui vertinti pildomas Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedas; šis vertinimo aspektas netaikomas, kai tokios išimtys nustatytos Kokybės metodikoje;“.
4. Papildau nauju III1 skyriumi:
„III1 SKYRIUS
PAKARTOTINIS PROJEKTINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
25. Projektinis pasiūlymas vertinamas pakartotinai esant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1222 punkte nurodytiems esminiams paraiškos pakeitimams.
26. Ministerija, gavusi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1221 punkte nurodytą įgyvendinančiosios institucijos kreipimąsi su informacija apie nustatytus esminius paraiškos pakeitimus (toliau ‒ kreipimasis), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo Ministerijoje dienos kreipiasi raštu į pareiškėją ar elektroniniu paštu į projektiniame pasiūlyme nurodytą kontaktinį asmenį su prašymu pateikti patikslintą atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus projektinį pasiūlymą (kartu turi būti pateiktas ir patikslintas investicijų projektas), ir nustato terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 25 darbo dienos, prašomiems dokumentams pateikti.
27. Pareiškėjo pateiktas projektinis pasiūlymas, patikslintas atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, vertinamas Aprašo 10–17 punktuose nustatyta tvarka.
28. Ministerija, užregistravus DVS Išvadą dėl projektinio pasiūlymo, patikslinto atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka, apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir atlieka kitus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriuje nustatytus veiksmus.
29. Jei, įvertinus projektinį pasiūlymą, patikslintą atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, nustatoma, kad valstybės projektas atitinka visus Aprašo 2 priedo 2 punkte nustatytus reikalavimus ir valstybės projektų sąraše esančio valstybės projekto pavadinimą reikia tikslinti, atsakingi darbuotojai inicijuoja valstybės projektų sąrašo keitimą Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ ir 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonių valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo
2 priedas
(Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvados forma)
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS REGIONINĖS POLITIKOS DEPARTAMENTAS |
|
PROJEKTINIO PASIŪLYMO DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO IŠVADA
_________________ Nr. ___________________
(išvados tvirtinimo data) (registracijos numeris)
1. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo duomenys
1.1. Preliminarus valstybės projekto pavadinimas |
|
1.2. Pareiškėjo pavadinimas |
|
1.3. Preliminari valstybės projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (eurais) |
|
1.4. Veiksmų programos 5 arba 7 prioriteto įgyvendinimo priemonės pavadinimas ir numeris |
|
1.5. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo gavimo data ir registravimo numeris |
(Įrašoma raštu gauto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo ar projektinio pasiūlymo, patikslinto atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, data, kuri turi būti vėlesnė nei projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo data. Registravimo numeris įrašomas ministerijos vidaus procedūrose nustatyta tvarka.) |
2. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo įvertinimas
Nr. |
Vertinimo aspektas |
Taip / Ne / Netaikoma |
Pastabos / paaiškinimai (nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip / Ne / Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą) |
2.1. |
Valstybės projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos 5 arba 7 prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą |
|
|
2.2. |
Valstybės projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto (-ų) strateginio planavimo dokumento (-ų) nuostatas |
|
|
2.3. |
Valstybės projektas atitinka specialiuosius projektų atrankos kriterijus |
|
|
2.4. |
Valstybės projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus arba gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui |
|
(Jei valstybės projekto parengtumas neatitinka nurodyto reikalavimo, bet gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui, papildomai nurodoma, kokia sąlyga turi būti nurodyta valstybės projektų sąraše, jei projektą rekomenduojama įtraukti į sąrašą. Šis vertinimo aspektas netaikomas vertinant projektinį pasiūlymą Aprašo III1 skyriuje nurodytais atvejais.) |
2.5. |
Valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Šis vertinimo aspektas netaikomas projektams, kai tokios išimtys nustatytos Kokybės metodikoje. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, vertinama atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos.) |
|
Vertinant atitiktį šiam aspektui perkeliama informacija iš vertinimo metu užpildyto Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedo „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“ skyriaus „Vertinimo išvados“. |
2.5.1. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
|
|
2.5.2. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
|
|
2.5.3. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
|
|
2.5.4. optimali valstybės projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
(Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (kuri turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1), bei ekonominę vidinę grąžos normą (kurios reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už naudojamą socialinę diskonto normą). Jei analizuojama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei naudojama socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1) |
|
2.5.5. pasirinktai valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų |
|
|
|
2.6. |
Valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. (Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika, kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Šis vertinimo aspektas netaikomas projektams, kai tokios išimtys nustatytos Kokybės metodikoje. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, vertinama atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos.) |
|
Vertinant atitiktį šiam aspektui perkeliama informacija iš vertinimo metu užpildyto Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedo „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“ skyriaus „Vertinimo išvados“. |
2.7. |
Projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo numatytos finansuoti valstybės projekto veiklos nebuvo finansuotos iš 2007–2013 m. veiksmų programų priemonių, neplanuojamos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, nebuvo finansuotos ir neplanuojamos finansuoti iš kitos tarptautinės finansinės paramos priemonių ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. |
|
|
2.8. |
Projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo nurodytos valstybės projekto veiklos atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas. |
|
|
2.9. |
Pateikti visi projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše. |
|
|
3. Išvada dėl projektinio pasiūlymo atitikties 2 punkte nustatytiems reikalavimams
Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir valstybės projektas gali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________(nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka), ir valstybės projektas negali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
Projektinis pasiūlymas, patikslintas atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, dėl valstybės projekto įgyvendinimo atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 punkto nuostatas.
Projektinis pasiūlymas, patikslintas atsižvelgus į esminius paraiškos pakeitimus, dėl valstybės projekto įgyvendinimo neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________(nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka).
_________________________________________ ____________________
(vertinimą atlikusio atsakingo darbuotojo vardas, pavardė) (parašas)
________________________________________ ____________________
(vertinimą atlikusio atsakingo darbuotojo vardas, pavardė) (parašas)