IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016–2020 METŲ BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO

 

2016 m. liepos 8 d. Nr. T-95

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje tarnybos 2016 m. birželio 1 d. reikalavimą Nr. 10-129 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalies nuostatų įgyvendinimo bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011-06-29 nutarimo Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 376 redakcija) 2 punkto, 2.2 papunkčio nuostatų vykdymo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą (pridedama).

2. Nustatyti, kad esant būtinybei kiekvienais kalendoriniais metais Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrasis planas gali būti koreguojamas atsižvelgiant į rajono demografinę, ekonominę ir socialinę situaciją.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Henrikas Šiaudinis

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. liepos 8 d.

sprendimu Nr. T-95

 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016–2020 METŲ BENDRASIS PLANAS

 

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

Pirmasis Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos planas buvo parengtas ir patvirtintas Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2005 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-588 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės ugdymo įstaigų tinklo pertvarkos iki 2012 m. bendrojo plano patvirtinimo“. Besikeičianti situacija diktavo poreikį šį planą koreguoti. Tai buvo daryta kelis kartus, o paskutinysis planas buvo parengtas 2012 m. ir patvirtintas Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 24 d. sprendimu Nr. T-77 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 m. bendrojo plano patvirtinimo“. Šiame plane numatyti pertvarkymai įgyvendinti. Tikslinga parengti ir pradėti įgyvendinti naują planą.

Atsižvelgiant į Ignalinos rajono savivaldybės 2016–2018 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. T-163, prioritetus, mokyklų tinklas turi tenkinti savivaldybės gyventojų poreikius ir užtikrinti švietimo kokybę, prieinamumą (t. y. sudaryti sąlygas visiems mokiniams įgyti kokybišką išsilavinimą, atitinkantį išsilavinimo standartus) ir lygias galimybes. Bendrajame savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. plane pateikta Ignalinos savivaldybės švietimo situacijos analizė, Ignalinos rajono savivaldybės ugdymo įstaigų tinklo pertvarkos iki 2015 metų bendrojo plano įgyvendinimo įvertinimas, numatytos demografinės, mokinių kaitos tendencijos, derinami valstybinės ir savivaldybės švietimo politikos siekiai. Siūlymai pateikiami vadovaujantis valstybės švietimo politikos nuostatomis, objektyviais veiksniais, formuojančiais rajono savivaldybės švietimo kaitą.

 

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO BŪKLĖS ANALIZĖ IR PROGNOZĖS

 

1. Demografinis kontekstas

Ignalinos rajono savivaldybės švietimo įstaigų tinklui didžiausią įtaką turi ir turės demografinė padėtis. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2016 m. pradžioje rajone gyveno 16334 gyventojai. Nuo 2006 m. gyventojų skaičius sumažėjo 4776 asmenimis, kas sudaro 22,6 procento.

 

Lietuvos statistikos departamento duomenys

 

Nors bendras rajono gyventojų skaičius nuolat mažėja, 2016 m. jau trečius metus iš eilės didėjo vaikų nuo 0 iki 6 m. amžiaus skaičius ir dalis nuo bendro gyventojų skaičiaus (2013 m. rajone buvo 781 vaikas nuo 0 iki 6 m. amžiaus, 2014 m. – 816 vaikų, 2015 m. – 839 vaikai, 2016 m. – 827 vaikai; dalis atitinkamai nuo 4,4 procento didėjo iki 4,8 procento, 5,0 procentų, 5,1 procento). Tai reiškia, kad per praėjusius trejus metus rajonas truputį pajaunėjo.

 

 

2013 m.

2014 m.

2015 m.

2016 m.

Skai-čius

Dalis

Skai-čius

Dalis

Skai-čius

Dalis

Skai-ius

Dalis

Savivaldybės gyventojų skaičius metų pradžioje. Iš jų:

17568

100 %

17141

100 %

16806

100 %

16334

100 %

0–6 m.

781

4,4%

816

4,8 %

839

5,0 %

827

5,1 %

7–16 m.

1577

9,0%

1496

8,7 %

1382

8,2 %

1340

8,2 %

17–21 m.

1163

6,6%

1085

6,3 %

1017

6,1 %

931

5,7 %

22–35 m.

2353

13,4%

2269

13,2 %

2294

13,6 %

2262

13,8 %

36–64 m.

7108

40,5%

6964

40,6 %

6832

40,7 %

6603

40,4 %

65 m. ir vyresni

4586

26,1%

4511

26,3 %

4442

26,4 %

4371

26,8 %

 

Lietuvos statistikos departamento duomenys

 

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, iš 0–14 m. amžiaus vaikų 2015 m. pradžioje rajone daugiausiai – 178 – buvo keturiolikmečių (2014 m. – trylikamečių), o mažiausiai – 89 – aštuonmečių (2014 m. – septynmečių).

2016 m. pradžioje iš 0–14 m. amžiaus vaikų rajone daugiausiai – 158 – buvo trylikamečių, o mažiausiai – po 89 – aštuonmečių ir devynmečių.

 

 

Vaikų skaičius metų pradžioje

 

 

0 m.

1 m.

2 m.

3 m.

4 m.

5 m.

6 m.

7 m.

8 m.

9 m.

10 m.

11 m.

12 m.

13 m.

14 m.

Iš viso

2012

145

112

108

135

99

96

122

132

147

164

155

174

161

176

198

2124

2013

125

130

104

102

134

96

90

118

127

146

165

151

178

159

172

1997

2014

133

127

125

104

100

132

95

93

119

126

146

161

151

178

155

1945

2015

111

133

123

129

106

99

138

93

89

124

127

145

160

147

178

1902

2016

146

111

127

118

125

101

99

138

89

89

123

125

146

158

145

1840

Lietuvos statistikos departamento duomenys

 

Kaip matyti iš pateiktų duomenų, vaikų skaičius mažėja ne tik dėl mažėjančio gimstamumo, bet ir dėl to, kad mokiniai kartu su tėvais išvyksta gyventi į kitas savivaldybes ar – dar dažniau – į kitas šalis.

Per metus rajone gimusių vaikų skaičius

 

Metai

2012

2013

2014

2015

Per metus rajone gimusių vaikų skaičius

96

113

74

93

Seniūnijų pateikti duomenys

 

Ignalinos rajone yra gana didelė vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis. 2015 m. jų buvo 21,7 procento (2013 m. – 22,1 procento, 2014 m. – 21,5 procento). Šis skaičius nėra toks didelis, kaip gali pasirodyti, nes į jį patenka ir mokiniai, turintys nedidelių specialiųjų poreikių (besilankantys pas logopedą ir kt.), o tokių vaikų, ypač pradinėse klasėse, tikrai daug. Specialiųjų poreikių turinčių mokinių procentinė dalis kinta nežymiai.

 

Duomenys apie specialiųjų poreikių mokinius

 

 

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

1–12 klasių mokinių skaičius rugsėjo 1 d.

2545

2381

2242

2068

1903

1779

1663

1518

1461

Iš jų specialiųjų poreikių mokinių, ugdomų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse, skaičius

433

454

414

260

371

325

357

319

307

Iš jų mokinių, ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių klasėse, skaičius

10

8

10

11

14

14

11

8

10

Bendras specialiųjų poreikių turinčių mokinių skaičius

453

462

424

271

385

339

368

327

317

Specialiųjų poreikių turinčių mokinių dalis savivaldybėje

17,80%

19,4 %

18,9 %

13,1 %

20,2 %

19,1 %

22,1 %

21,50%

21,7 %

Mokinių registro duomenys

 

Ignalinos rajono savivaldybė išsiskiria iš kitų šalies savivaldybių dideliu nedarbo lygiu, mažais gyventojų atlyginimais. Todėl didelė mokinių dalis gauna nemokamą maitinimą. Gerai tai, kad nemokamai maitinamų mokinių dalis nuolat mažėja nuo 2012 m.: 2012 m. rajone nemokamą maitinimą gavo 51,4 procento mokinių, 2013 m. – 44,7 procento, 2014 m. – 40,5 procento, 2015 m. – 38,5 procento.

Duomenys apie nemokamai maitinamus mokinius

 

 

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

1–12 klasių mokinių ir priešmokyklinukų skaičius rugsėjo 1 d.

2445

2287

2121

1979

1851

1746

1628

1548

Nemokamai maitinamų priešmokyklinukų ir 1–12 kl. mokinių skaičius lapkričio 2 d.

1323

995

977

945

951

780

660

596

Nemokamai maitinamų mokinių dalis

54,1%

43,5%

46,1%

47,8%

51,4%

44,7%

40,5%

38,5%

SPIS informacinės sistemos duomenys

 

 

 

2. Ugdymosi poreikių tenkinimo būklės kontekstas

2015 m. rugsėjo 1 d. rajone veikė 10 savivaldybės pavaldumo švietimo įstaigų: 7 bendrojo ugdymo mokyklos (3 gimnazijos: Ignalinos gimnazija, Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija ir Ignalinos r. Vidiškių gimnazija; 3 pagrindinės mokyklos: Ignalinos r. Dūkšto mokykla, Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykla-daugiafunkcis centras ir Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla; 1 progimnazija: Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija), 2 neformaliojo vaikų švietimo mokyklos (Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykla, Ignalinos kultūros ir sporto centras) ir 1 švietimo pagalbos įstaiga (Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras). Švietimo įstaigų skaičius buvo toks pat, kaip ir praėjusiais metais.

Įstaigų skyrių skaičius taip pat nesikeitė. Švietimo veiklą vykdančių skyrių buvo 9: du vidurinio ugdymo skyriai Dūkšte ir Naujajame Daugėliškyje, du pradinio ugdymo skyriai Ceikiniuose ir Mielagėnuose, du ikimokyklinio ugdymo skyriai Didžiasalyje ir Vidiškėse, muzikos mokyklos skyrius Didžiasalyje, du Ignalinos kultūros ir sporto centro skyriai Ignalinoje. Dar vienas skyrius Ignalinos kultūros ir sporto centre vykdė kultūros veiklą, vienas Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje teikė socialines paslaugas.

Šiuo metu dviem pamainomis dirbančių mokyklų rajone nėra. Neliko ir suaugusiųjų mokymo klasių (dėl nepakankamo norinčių mokytis mokinių skaičiaus). Kelerius metus rajone veikęs Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro Ignalinos skyrius, nesusirinkus pakankamam mokinių skaičiui, 2015 m. buvo uždarytas.

Siekiant kuo optimaliau tenkinti savivaldybės gyventojų poreikius ir taupyti lėšas, kaimo mokyklose buvo įsteigtos mišrios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės. Tokia 4 val. trukmės ugdymo grupė veikia ir Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijoje, nes Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje 4 val. trukmės ugdymo grupių nėra.

Nuo 2015 m. spalio 1 d. rajone švietimo veiklą dar vykdė 4 kiti švietimo teikėjai (ŠMIR registruotos turinčios teisę švietimą vykdyti įstaigos, įmonės ar organizacijos, kurių pagrindinė veikla – ne švietimas), kurių steigėja ne savivaldybė, ir 4 laisvieji mokytojai.

2016 m. kovo 1 d. švietimo veiklą vykdančių kitų švietimo teikėjų buvo jau 5, o laisvųjų mokytojų, teikusių neformaliojo vaikų švietimo paslaugą – 10.

 

3. Dalyvavimas švietimo procese

Mokyklų skaičiaus kaitai ir jų įgyvendinamoms programoms tiesioginės įtakos turi mokinių skaičius. O jis kasmet mažėja. Ir ne tik dėl mažėjančio gimstamumo, bet ir dėl to, kad mokiniai kartu su tėvais išvyksta gyventi į kitas savivaldybes ar – dar dažniau – į kitas šalis.

2015 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, Ignalinos rajono bendrojo ugdymo mokyklų 1–12 klasėse mokėsi 1461 mokinys (praėjusiais metais – 1518). Tai sudaro tik 45 procentus mokinių skaičiaus, kuris rajono mokyklose buvo 2002 m.

 

Mokyklų pateikti duomenys

 

Išlikus šioms tendencijoms, prognozuojama, kad mokinių skaičius ir toliau mažės. Visi šie ir anksčiau pateikti duomenys rodo, kad Ignalinos rajono savivaldybės visų mokyklų reorganizavimo ar skyrių likvidavimo priežastis yra mažas moksleivių skaičius.

Valstybė mokymo lėšas mokykloms skiria vadovaudamasi Moksleivių krepšelio (toliau – MK) ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodika. Lėšų dydis, skiriamas mokyklai, priklauso nuo sutartinių moksleivių skaičiaus mokykloje. Sutartinių moksleivių skaičius mokykloje nustatomas atsižvelgiant į realų mokyklą lankančių moksleivių skaičių ir taikant papildomus koeficientus. Todėl, savaime suprantama, kad esant mažam mokinių skaičiui mokyklai neužtenka skiriamų MK lėšų. O trūkstatnt lėšų, mokyklos negali organizuoti optimalaus ugdymo proceso. Tuomet tėvai, norėdami savo vaikui suteikti geresnį išsilavinimą, renkasi kitas mokyklas. Likusi su dar mažesniu vaikų skaičiumi, mokykla gauna dar mažesnį MK, kol galų gale ją tenka uždaryti.

Dalies mokyklų arba jų skyrių reorganizavimas ar likvidavimas nebuvo numatytas mokyklų tinklo bendrajame plane. Bet prasidėjus mokslo metams dažnai paaiškėdavo, kad mokiniai nesusirinko, patys tėvai apsisprendė ir išleido vaikus į didesnes mokyklas. Teliko įteisinti įvykusį faktą.

Mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas


Mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas (skaičius)

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Bendrojo ugdymo mokyklose ugdomų mokinių skaičius (visi MR esantys vaikai) rugsėjo 1 d.

2611

2410

2267

2137

2024

1902

1822

Ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programas skaičius

250

235

252

273

278

274

274

Ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programas skaičius

119

107

112

85

83

110

87

Ugdomų pagal pradinio ugdymo programas (1–4 kl.) skaičius

605

567

535

510

465

416

407

Ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas (5–10 kl.) skaičius

1171

1079

1008

918

897

849

792

Ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas (11–12 kl.) ir pagal Socialinių įgūdžių ugdymo programą skaičius

466

422

360

351

301

253

262

Mokinių registro duomenys

 

 

Mokinių registro duomenys

 

Ugdomų vaikų skaičius 2015-09-01

Bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimas

Iš viso 1-12 klasėse

PUG

IUG

Iš viso mokykloje

Iš viso mokykloje su skyriais

Ignalinos gimnazija

320

320

320

Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija

167

167

195

Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos Naujojo Daugėliškio skyrius

28

28

Ignalinos r. Vidiškių gimnazija

209

209

246

Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos Dūkšto skyrius

19

19

Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos Mielagėnų skyrius

7

4

7

18

Ignalinos r. Dūkšto mokykla

109

2

10

121

121

Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykla-daugiafunkcis centras

85

4

10

99

99

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla

10

48

175

233

316

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius

0

6

26

32

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos Vidiškių skyrius

0

13

38

51

Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija

495

9

4

508

525

Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos Ceikinių skyrius

12

1

4

17

Iš viso:

1461

87

274

1822

1822

 

Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte, palyginti su 2014 m., sumažėjo nuo 15,9 iki 15,0, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas – nuo 19,2 iki 18,3, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas padidėjo nuo 17,9 iki 18,5.

 

Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas, skaičius

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Mokinių, ugdomų pagal Pradinio ugdymo programą, Pradinio ugdymo individualizuotą programą bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse skaičius rugsėjo 1 d.

564

530

505

462

414

405

1–4 bendrojo ugdymo mokyklų bendrųjų klasių komplektų skaičius rugsėjo 1 d.

36

36

31

28

26

27

Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte

15,7

14,7

16,3

16,5

15,9

15,0

Mokinių registro duomenys

 

Mokinių, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas, skaičius

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Mokinių, ugdomų pagal Pagrindinio ugdymo programą, Pagrindinio ugdymo individualizuotą programą bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse skaičius rugsėjo 1 d.

1051

993

914

892

845

787

5–10 bendrojo ugdymo mokyklų bendrųjų klasių komplektų skaičius rugsėjo 1 d.

52

52

44

44

44

43

Mokinių, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte

20,2

19,1

20,8

20,3

19,2

18,3

Mokinių registro duomenys

 

 

 

 

 

Mokinių, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas, skaičius

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Mokinių, ugdomų pagal Vidurinio ugdymo programą, skaičius rugsėjo 1 d.

388

330

333

298

251

259

11–12 bendrojo ugdymo mokyklų bendrųjų klasių komplektų skaičius rugsėjo 1 d.

19

17

17

16

14

14

Mokinių, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte

20,4

19,4

19,6

18,6

17,9

18,5

Mokinių registro duomenys

 

 

 

Mokinių skaičiaus prognozavimas 2016–2020 metams

Kaip rodo pateikti preliminarūs duomenys, visose mokyklose prognozuojamas mokinių skaičiaus mažėjimas. Per penkerius metus kiekvienoje mokykloje mokinių turėtų sumažėti maždaug nuo 30 iki 50, t. y. apytiksliai po 6–10 mokinių per metus. Manome, kad tai neturės esminio poveikio mokyklų veiklai, išskyrus tai, kad gali sumažėti klasių komplektų, padaugėti jungtinių klasių mažų mokyklų pradinio ugdymo koncentre ir atsirasti jungtinių klasių pagrindinio ugdymo koncentre. Pavežamų mokinių gyvenamoji vieta nutolusi nuo mokyklų kelių ar keliasdešimties kilometrų spinduliu, todėl būtų svarbu išlaikyti esamą mokyklų tinklą, kad vaikas kuo greičiau pasiektų ugdymo įstaigą. Juo labiau, kad mokyklų paslaugomis naudojasi vis jaunesnio amžiaus vaikai: nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. tampa privalomas priešmokyklinis ugdymas, vis daugiau vaikų lanko mišrias priešmokyklinio ugdymo grupes.

Rajono mokiniams yra prieinamos neformaliojo vaikų švietimo paslaugos. 2015 m. 366 mokiniai Ignalinos kultūros ir sporto centre ir 177 Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykloje buvo ugdomi pagal neformaliojo vaikų švietimo programas. 2015 m. spalio mėn. neformaliojo švietimo mokyklas lankė 35,6 procento visų mokinių (2012 m. – 27,4 procento), būrelius savo mokyklose – 47,0 procentai (2012 m. – 51,9 procento). Iš viso neformaliajame ugdyme dalyvaujančių mokinių dalis 2015 m. sudarė 68,2 procento (2012 m. ji buvo 60,2 procento). Skaičiuojant šiuos rodiklius, mokinys, lankantis kelis būrelius ar kelias neformaliojo švietimo mokyklas, skaičiuojamas vieną kartą.

 

 

 

Duomenys apie mokinius, dalyvaujančius neformaliajame vaikų švietime

 

2015

Mokinių registre esančių 1–12 klasių mokinių skaičius rugsėjo 1 d.

1461

Iš jų gaunančių NVŠ tikslinį finansavimą skaičius spalio 1 d.

349

Mokinių, dalyvaujančių neformaliajame vaikų švietime, dalis

23,9 %

Mokinių registro ir mokyklų pateikti duomenys

 

Per praėjusius 2014–2015 m. m. vienas rajono mokinys vidutiniškai praleido 91,7 pamokas (2014 m. – 80,2 2012 m. – 67,5). Nors praleistų pamokų skaičius, vidutiniškai tenkantis mokiniui, padidėjo, nepateisintų pamokų dalis sumažėjo nuo 23,1 procento 2012 m. iki 13,9 procento 2015 m. 2014–2015 m. m. mokyklos nelankiusių mokinių (t. y. be pateisinamos priežasties per mėnesį praleidusių daugiau kaip pusę pamokų pagal privalomojo švietimo programas) buvo 3 (2014 m. – 7, 2012 m. – 10).

 

Duomenys apie lankomumą

 

2012

2013

2014

2015

1–12 klasių mokinių skaičius praėjusių mokslo metų pradžioje (rugsėjo 1 d.)

1903

1779

1663

1518

Bendras per mokslo metus praleistų pamokų skaičius (skaičiuojamas mokslo metų pabaigoje).

128440

152259

133427

139251

Iš jų be pateisinamos priežasties praleistų pamokų skaičius

29677

33013

24828

19310

Bendras praleistų pamokų skaičius, tenkantis vienam mokiniui

67,5

85,6

80,2

91,7

Be pateisinamos priežasties praleistų pamokų skaičius, tenkantis vienam mokiniui

15,6

18,6

14,9

12,7

Praleistų nepateisintų pamokų dalis

23,1 %

21,7 %

18,6 %

13,9 %

Praleistų pateisintų pamokų skaičius, tenkantis vienam mokiniui

51,9

67,0

65,3

79,0

Praleistų pateisintų pamokų dalis

76,9 %

78,3 %

81,4 %

86,1 %

Mokyklų pateikti duomenys

 

 

2015 m. lapkričio mėn. NEMIS sistemoje (Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema) kaip nesimokantys buvo registruoti 58 vaikai iki 18 metų (praėjusiais metais – 49, dar ankstesniais – 40). Iš jų, pagal seniūnijų pateiktą informaciją, 56 gyveno užsienyje, 1 (jau turintis 16 m.) faktiškai gyveno deklaruotu adresu Ignalinos rajone, dar 1 (irgi jau turintis 16 m.) faktiškai gyveno kitoje savivaldybėje ir nesimokė dėl to, kad nuo 16 m. mokslas neprivalomas. Taigi nebuvo nei vieno į NEMIS įtraukto rajone faktiškai gyvenančio ir nesimokančio vaiko iki 16 m.

Iš viso 2015–2016 m. m. rajono mokyklose buvo 1 mokyklos nelankantis (t. y. per mėnesį praleidęs daugiau kaip pusę pamokų pagal privalomo švietimo programas be pateisinamos priežasties) mokinys (praėjusiais metais – 3, dar ankstesniais – 7). Jis į mokyklos nelankančiųjų sąrašus pateko du kartus.

 

Mokyklos nelankiusių mokinių skaičius

 

2012

2013

2014

2015

2016

Per praėjusius mokslo metus mokyklos nelankiusių mokinių skaičius

(mokinį skaičiuojant tik vieną kartą, nesvarbu, kiek mėnesių nelankė mokyklos)

10

7

7

3

1

Mokyklų pateikti duomenys

 

Vaikų apskaita vykdoma vadovaujantis Vaikų apskaitos Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašu (Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 17 d. įsakymas Nr. V2-1007). Siekiant išsiaiškinti vaikų nesimokymo priežastis, bendradarbiaujama ne tik su rajono bendrojo ugdymo mokyklomis, seniūnijomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi, Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriumi, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija, bet ir su Ignalinos rajono policijos komisariatu, sveikatos priežiūros įstaigomis, pagal poreikį – su kitomis šalies savivaldybėmis.

 

 

4. Pedagogai

2015 m. spalio 1 d. duomenimis, rajone bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklose dirbo 163 mokytojai (2014 m. – 173, 2012 m. – 185).

 

Informacija apie mokytojus

 

2012

2013

2014

2015

Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų mokytojų skaičius spalio 1 d.

185

176

173

163

Iš jų tinkamą kvalifikaciją turinčių skaičius

185

174

169

161

Tinkamą kvalifikaciją turinčių bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų mokytojų dalis

100 %

98,9 %

97,7 %

98,8 %

Pedagogų registro duomenys

 

Bendras rajono pedagogų (mokytojų, auklėtojų, būrelių vadovų, trenerių, mokyklų vadovų, pagalbos mokiniui specialistų) skaičius 2015 m. – 269 (2013 m. – 292). Iš jų nuo 25 iki 60 m. – 244, nuo 60 iki 65 m. – 25.

51,7 procento pedagogų (2012 m. – 45,5 procento) turėjo vyresniojo mokytojo (pedagogo), 26,0 procento (2012 m. – 25,5 procento) – mokytojo (pedagogo) metodininko, 0,7 procento (2012 m. – 1,0 procentas) – mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją; 21,6 procento (2012 m. – 28,1 procento) buvo neatestuoti.

 

Mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas

Mokyklų pedagogų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas

2012

2014

2015

Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų pedagogų skaičius spalio 1 d.

310

100 %

283

100 %

269

100 %

Iš jų neatestuotų

87

28,1 %

71

25,1 %

58

21,6 %

Iš jų vyresniųjų mokytojų (pedagogų)

141

45,5 %

137

48,4 %

139

51,7 %

Iš jų mokytojų (pedagogų) metodininkų

79

25,5 %

73

25,8 %

70

26,0 %

Iš jų mokytojų (pedagogų) ekspertų

3

1,0 %

2

0,7 %

2

0,7 %

Pedagogų registro duomenys

 

 

Tobulinama ne tik pedagogų, bet ir mokyklų vadovų kvalifikacija. 2015 m. 52,5 procento mokyklų vadovų (2012 m. – 33,3 procento) turėjo II vadybinę, 26,1 procento (2012 m. – 20,8 procento) – III vadybinę kvalifikacinę kategoriją; 21,7 procento (2012 m. – 45,8 procento) buvo neatestuoti.

Šiuo metu rajono mokyklose dirba 9 pensinio amžiaus mokytojai, iš jų 5 bendrojo ugdymo mokyklose. 2016 m. pensinio amžiaus sulauks dar 7 pedagogai, 2017 m. – 8 pedagogai. Pedagogų stygius neturėtų būti jaučiamas per artimiausius penkerius metus, kadangi šiuo metu dalis pedagogų dirba nedideliu krūviu ir prireikus galėtų dirbti didesniu krūviu. Taip pat, kaip rodo pastarųjų metų mokyklų skelbti konkursai laisvoms mokytojų darbo vietoms užimti, visuomet yra didesnė pasiūla nei poreikis.

 

Mokyklų vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas

Mokyklų vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas

2012

2013

2014

2015

Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų vadovų skaičius spalio 1 d.

24

100 %

24

100 %

24

100 %

23

100 %

Iš jų neatestuotų

11

45,8 %

9

37,5 %

5

20,8 %

5

21,7%

Iš jų turinčių 3 vadybinę kategorija

5

20,8 %

6

25,0 %

7

29,2 %

6

26,1%

Iš jų turinčių 2 vadybinę kategorija

8

33,3 %

9

37,5 %

12

50,0 %

12

52,2%

Iš jų turinčių 1 vadybinę kategorija

0

0,0 %

0

0,0 %

0

0,0 %

0

0,0%

Pedagogų registro duomenys

 

 

5. Švietimo materialinis aprūpinimas

Kompiuterių, naudojamų mokinių ugdymui, skaičius mokiniui mūsų savivaldybėje kasmet išlieka vienas didžiausių šalyje.

Kompiuterių skaičius mokyklose

Mokyklų pateikti duomenys

2015-10-01 rajono bendrojo ugdymo mokyklose buvo 562 kompiuteriai. Iš jų 339 naudojami mokinių mokymui, 61 – mokyklų administracijų darbui, 113 – kompiuterizuotos mokytojų darbo vietos. 520 kompiuterių prijungti prie interneto, 116 kompiuterių – nešiojamieji, 58 – planšetiniai. Per praėjusius mokslo metus mokyklos įsigijo 126 naujus kompiuterius.

2015–2016 mokslo metų pradžioje rajono bendrojo ugdymo mokyklose 100 1–12 klasių mokinių vidutiniškai teko 23,2 kompiuterio, naudojamo mokinių ugdymui.

 

 


 

 

Mokiniams skirtų kompiuterių skaičius

 

Mokyklose taip pat naudojamos 22 interaktyvios lentos, esamų daugialypės terpės projektorių skaičius – 115. Klasių komplektų aprūpinimas interaktyviomis lentomis ir kompiuteriniais projektoriais atitinkamai 25,6 procento (2008 m. – 3,9 procento, 2012 m. – 15,8 procento) ir 134 procentai (2004 m. – 3 procentai, 2008 m. – 28 procentai, 2012 m. – 98 procentai).

Elektroninį dienyną naudoja visos rajono mokyklos, išskyrus Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos Ceikinių skyrių ir Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklą.

Kitose rajono švietimo įstaigose naudojamas dar 71 kompiuteris, 1 interaktyvi lenta, 8 daugialypės terpės projektoriai.

Rajono mokyklos yra renovuotos, vaikai mokosi jaukioje aplinkoje. Mokyklų tvarkymui kasmet panaudojama daug ES ir kitų lėšų. Rūpinamasi ir mokyklų vidaus aplinka, ugdymo priemonėmis. Pvz., dalyvauta įvairiuose Mokyklų tobulinimo programos plius (MTP+) projektuose, skirtuose aprūpinti mokyklas.

Dalyvaujama ir projektuose, investuojančiuose į žmogiškuosius išteklius, siekiančiuose pagerinti vaikų ugdymo kokybę.

Iš viso 2015 m. Ignalinos rajono švietimo įstaigos dalyvavo 116 projektų veikloje (jei tame pačiame projekte dalyvavo kelios švietimo įstaigos, projektas suskaičiuotas kelis kartus).

 

Informacija apie dalyvavimą projektuose

 

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Projektų, kuriuose dalyvavo švietimo įstaigos per kalendorinius metus, skaičius

96

87

64

92

114

106

111

116

Mokyklų pateikti duomenys

 

Projektų finansavimui 2015 m. panaudota 837 207,34 Eur, iš jų 22 443,01 Eur – savivaldybės ar pačių įstaigų lėšos, 814 764,33 Eur – projektų finansavimui gautos lėšos ne iš savivaldybės biudžeto: įvairių ES fondų, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, Švietimo mainų paramos fondo, Ugdymo plėtotės centro, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo ir Kaimo rėmimo programos, Kūno kultūros ir sporto departamento, Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo, Jaunimo reikalų departamento, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, Lietuvos kultūros tarybos, Lietuvos tautinio olimpinio komiteto, VšĮ „Paramos vaikams centras“, VšĮ LIONS QUEST LIETUVA, Labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“.

2015 m. projektinėje veikloje dalyvavo visos rajono švietimo įstaigos. Aktyviausiai projektuose dalyvavo Ignalinos gimnazija (20), Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija (20), Ignalinos r. Vidiškių gimnazija (19) ir Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija (16).


 

 

Lėšos bendrojo ugdymo mokykloms

 

2012

2013

2014

2015

Iš viso lėšų bendrojo ugdymo mokykloms (Eur)

3568709

3371664

3267828

3327682

Lėšos ugdymo aplinkai (Eur)

1119164

1116045

1069187

1124539

Iš viso lėšų dydis 1 mokiniui

1969

1924

2010

2179

Lėšų ugdymo aplinkai dydis 1 mokiniui

829

637

658

736

Mokyklų pateikti duomenys

 

 

 

 

 

Santykinai daugiausiai lėšų skirti vienam mokiniui tenka Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykloje-daugiafunkciame centre, bet šios ugdymo įstaigos aplinka naudojasi dar apie 30 mokinių, besimokančių Naujojo Daugėliškio vidurinio ugdymo skyriuje, priklausančiame Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijai.

 

6. Mokinių pavėžėjimo organizavimas

Ignalinos rajono savivaldybėje mokinių pavėžėjimas į mokyklą organizuojamas vadovaujantis Mokinių neatlygintino pavėžėjimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-114. Į bendrojo ugdymo mokyklas mokiniai, gyvenantys nuo mokyklos 3 km ir toliau, yra pavežami geltonaisiais autobusais, maršrutiniais autobusais ar privačiu transportu. Ši tvarka numato ir mokinių pavėžėjimą į neformaliojo vaikų švietimo mokyklas.

Bendrojo ugdymo mokyklos, atsižvelgdamos į vaikų vežimo poreikį bei mokyklinių autobusų maršrutus, kiekvienais mokslo metais sudaro sutartis su vežėjais dėl mokinių pavėžėjimo maršrutiniu transportu. Nesant galimybės vežti mokinių mokykliniu ar maršrutiniu transportu, tėvams yra kompensuojamos išlaidos už pavėžėjimą privačiu transportu.

 

Lėšos mokinių pavėžėjimui

 

2012

2013

2014

2015

Iš viso lėšų mokinių pavėžėjimui (Eur).

Iš jų:

199946

200680

180109

172014

Pavėžėjimui geltonaisiais autobusais

89834

90671

86383

91166

Pavėžėjimui maršrutiniais autobusais

110112

110009

93603

80436

Pavėžėjimui privačiu transportu

-

-

123

412

 

 

Pavežamų iš namų į mokyklą mokinių dalis 2015 m. sudarė 33,4 procento (2012 m. – 34,9 procento, 2008 m. – 31,6 procento). Jei skaičiuotume ne dalį, o mokinių skaičių, tai 2008 m. buvo pavežami 772 mokiniai, 2012 m. – 646, 2015 m. – 517.

 

Duomenys apie pavežamus mokinius

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

1–12 klasių mokinių ir priešmokyklinukų skaičius rugsėjo 1 d.

2121

1979

1851

1746

1628

1548

Iš jų pavežamų iš namų į mokyklą skaičius

719

669

646

571

535

517

Pavežamų iš namų į mokyklą mokinių dalis

33,90%

33,80%

34,90 %

32,70%

32,86%

33,40%

Mokinių registro duomenys

 

 

Mokinių pavėžėjimui naudojami mokykliniai geltonieji autobusai. Nors jų yra tikrai nemažai – 13, ir turimas skaičius tenkina poreikį, nerimą kelia prasta autobusų būklė. Dalį turimų mokyklinių autobusų reikia nedelsiant pakeisti naujais. 2016 m. Švietimo ir mokslo ministerijai pateikta paraiška dėl 4 naujų geltonųjų autobusų, į kurią atsižvelgiant skirti du nauji geltonieji autobusai Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokyklai-daugiafunkciam centrui ir Ignalinos r. Vidiškių gimnazijai.

 

 

7. Švietimo rezultatai, poveikis ir pasekmės

Analizuojant dvejų paskutiniųjų mokslo metų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo duomenis, matyti, kad tiek visos savivaldybės, tiek atskirų mokyklų geresni lietuvių kalbos (gimtosios) nei matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai.           

 

 

2016 m. PUPP rezultatai

 

 

 

2016 m. PUPP rezultatų palyginimas su 2015 m.

 

 

Įgijusių pagrindinį išsilavinimą ir tais pačiais metais tęsiančių mokslą toje pačioje ar kitoje mokykloje mokinių dalis 2015 m. sudarė 98,6 procento.

 

Duomenys apie dešimtokus

 

2012

2013

2014

2015

10 klasės mokinių, gavusių išsilavinimo pažymėjimus, skaičius mokslo metų pabaigoje

182

137

144

144

Iš jų tęsiančių mokslą savo ar kitoje mokykloje skaičius

182

135

144

142

Iš jų tais pačiais metais tęsiančių mokslą dalis

100 %

98,5 %

100 %

98,6 %

Mokyklų pateikti duomenys

 

Kartojančių kursą mokinių dalis 2015 m. sudarė 0,1 procento – kartoti kurso liko tik 1 mokinys. 2012 m. tokių mokinių buvo 9 (tai sudarė 0,5 procento), 2006 m. – 30 (1,1 procento).

 

Duomenys apie mokinius, paliktus kartoti kurso

 

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

1–12 klasių mokinių skaičius mokslo metų pabaigoje

2654

2498

2429

2054

2102

1995

1820

1715

1546

1465

Iš jų paliktų kartoti kurso skaičius

30

22

14

7

8

12

9

4

4

1

Paliktų kartoti kurso mokinių dalis

1,1 %

0,9 %

0,6 %

0,3 %

0,4 %

0,6 %

0,5 %

0,2 %

0,3 %

0,1 %

Mokinių registro duomenys

 

Pastaraisiais metais brandos atestatui gauti abiturientai privalėjo išlaikyti privalomąjį lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą (mokyklinį arba valstybinį) ir dar vieną pasirinktą egzaminą (mokyklinį arba valstybinį). 2015 m. Ignalinos rajone mažesnis nei Lietuvoje neišlaikiusiųjų procentas yra trijų valstybinių brandos egzaminų – biologijos, geografijos, informacinių technologijų, o septynių egzaminų – didesnis nei Lietuvoje, vieno – užsienio kalbos (vokiečių) – toks pats.

Įstojusiųjų į universitetus abiturientų dalis 2015 m. sudarė 33,0 procentus (2014 m. – 35,7 procento, 2012 m. – 31,7 procento, 2008 m. – 50,0 procento), įstojusiųjų į aukštąsias neuniversitetines mokyklas (kolegijas) – 34,8 procento (2014 m. – 30,4 procento, 2012 m. – 34,7 procento, 2008 m. – 25,7 procento).

 

Abiturientų veikla po mokyklos baigimo

 

Ugdymo srityje prioritetinis dėmesys skiriamas mokinių pasiekimų gerinimui. Šiais metais pirmąkart Ignalinos rajono savivaldybė dalyvavo Nacionalinio egzaminų centro organizuojamame veiksmo tyrime „Standartizuotų testų taikymas savivaldybėse / mokyklose 2015–2016 m. m.“, kurio tikslas – ir savivaldybės, ir mokyklos lygmeniu surinktų duomenų panaudojimas ugdymo kokybei gerinti, skatinant kiekvieno mokinio individualią pažangą. Taip pat skiriamas svarbus dėmesys pagrindinio ugdymo pasiekimams, mokyklos skatinamos išsamiai išanalizuoti kiekvieno mokinio PUPP rezultatų profilius. Šiuo metu kuriamas mokinių pasiekimų gerinimo modelis turėtų padėti mokykloms siekti ugdymo kokybės ir užtikrinti kiekvieno mokinio pažangą.

Registruotų darbo biržoje 16–21 m. amžiaus asmenų dalis nuo bendro to amžiaus savivaldybės gyventojų skaičiaus 2015 m. sudarė 3,29 procento (2013 m. – 4,08 procento).

 

16–21 m. asmenys, registruoti darbo biržoje

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

16–21 m. amžiaus asmenų, registruotų Utenos teritorinės darbo biržos Ignalinos skyriuje, skaičius sausio 1 d.

68

78

51

54

52

39

30

Bendras 16–21 m. amžiaus savivaldybės gyventojų skaičius sausio 1 d.

1712

1436

1424

1325

1282

1185

1081

Registruotų darbo biržoje 16–21 m. amžiaus asmenų dalis

3,97 %

5,47 %

3,58 %

4,08 %

4,06 %

3,29 %

2,78 %

Utenos teritorinės darbo biržos Ignalinos skyriaus pateikti duomenys

 

 

8. Mokyklų tinklo efektyvumas

Mokyklų tinklo efektyvumas susijęs su rajono gyventojų ugdymosi poreikių tenkinimu, susisiekimu su mokykla, mokyklų patalpų užpildymu, klasių komplektų dydžiais, vidutinėmis išlaidomis vieno mokinio ugdymui.

Mokinių skaičiaus vidurkis klasėse pagal klasių grupes ne visur atitinka MK metodikoje nustatytą mokinių skaičių klasėse, pagal kurį yra apskaičiuojamas mokinio krepšelis. Mokinių, ugdomų pagal pradinio ugdymo programas, skaičiaus vidurkis klasės komplekte, palyginti su 2014 m., sumažėjo nuo 15,9 iki 15,0, ugdomų pagal pagrindinio ugdymo programas – nuo 19,2 iki 18,3, ugdomų pagal vidurinio ugdymo programas padidėjo nuo 17,9 iki 18,5.

Galima daryti išvadą, kad pertvarkant mokyklų tinklą, didelis dėmesys buvo skiriamas sąlygų sudarymui, kad visi mokiniai įgytų kokybišką išsilavinimą ir turėtų lygias galimybes ugdytis, taip pat mokinių pavėžėjimo užtikrinimui, jų savirealizacijos sąlygų sudarymui.

Šiuo metu sukurtas mokyklų tinklas iš esmės tenkina rajono gyventojų ugdymosi poreikius. Ignalinos rajono savivaldybės plotas yra didelis, o gyventojų tankumas mažas, todėl į esamas mokyklas vaikus reikia atsivežti iš atokiausių kampelių. Dar labiau retinant mokyklų tinklą, žymiai padidėtų pavėžėjimo išlaidos bei mokyklinio transporto poreikis. Be to, dalis vaikų būtų atvežami į mokyklą labai anksti, o tai sukeltų neigiamų pasekmių. Atsižvelgiant į šias sąlygas, palankiau išlaikyti esamas nedideles ir nevisiškai užpildytas mokyklas. Juo labiau, kad ir mokinių skaičiaus prognozė ypatingai didelio sumažėjimo nežada.

 

 

9. Esamos švietimo būklės privalumai ir trūkumai, galimybės ir grėsmės

 

Privalumai

1. Nuosekliai įgyvendinus Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2005–2012 metų ir 2012–2015 metų bendruosius planus, Ignalinos rajone sukurtas optimalus savivaldybės pavaldumo mokyklų tinklas.

2. Užtikrintas visų mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 km nuo mokyklos, pavėžėjimas iš namų į mokyklą ir iš mokyklos į namus. Visos mokyklos turi mokyklinius autobusus.

3. Panaudojant Europos Sąjungos, Valstybės investicijų programos, valstybės tikslines dotacijas ir savivaldybės lėšas atnaujintos visos rajono mokyklos.

4. Aktyvus mokyklų dalyvavimas šalies, ES finansuojamuose projektuose sudarė galimybes stiprinti ugdymosi aplinką, gerinti mokinių ugdymo bei mokytojų darbo sąlygas, kurti naujas, modernias edukacines aplinkas.

5. Užtikrintas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo prieinamumas. Ikimokyklinis ugdymas teikiamas Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje ir šios mokyklos Vidiškių ir Didžiasalio skyriuose. Dūkšte, Naujajame Daugėliškyje, Ceikiniuose, Mielagėnuose esančiose mokyklose ar skyriuose veikia mišrios priešmokyklinio ugdymo grupės, kuriose ugdomi ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai.

6. Ignalinos rajone veikia dvi neformaliojo vaikų švietimo mokyklos: Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykla su skyriumi Didžiasalyje ir Ignalinos kultūros ir sporto centras. Jas lanko ne tik mieste gyvenantys, bet ir kitų rajono gyvenviečių mokiniai, kuriems važinėjimo išlaidos kompensuojamos.

7. Savivaldybės mokyklose dirba aukštos kvalifikacijos mokyklų vadovai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai.

8. Ignalinos r. pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai pagalbos centro specialistai sėkmingai sprendžia pedagogų kvalifikacijos tobulinimo klausimus, teikia kvalifikuotą specialiąją pedagoginę bei psichologinę pagalbą rajono švietimo bendruomenei.

9. Savivaldybės mokyklos palaiko glaudžius bendradarbiavimo ryšius su socialiniais partneriais.

10. Mokyklose užtikrintas racionalus MK ir aplinkos (savivaldybės biudžeto) lėšų panaudojimas.

11. Prireikus sudarytos sąlygos suaugusiųjų mokymuisi Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijoje ir Ignalinos gimnazijoje.

 

Trūkumai

1. Bendro mokinių skaičiaus mažėjimas dėl mažėjančio gimstamumo bei emigracijos į kitas savivaldybes bei kitas šalis.

2. Mažėja klasių komplektų skaičius.

3. Yra jungtinių klasių komplektų pradinio ugdymo koncentre.

4. Pagal MK panaudojimo rekomendacijas, savivaldybės mokyklų mokinių skaičius klasių komplektuose yra nepakankamas, t. y. jose yra „tuščių vietų“.

5. Dėl MK lėšų mokiniui trūkumo atskirose mokyklose susidaro prielaidos mokinių mokymosi lygių galimybių užtikrinimo pažeidimams.

6. Mažas mokinių skaičius vidurinio ugdymo klasėse įvairių mokymosi poreikių ir polinkių turintiems mokiniams riboja ugdymo turinio pasirinkimo bei individualizavimo galimybes.

7. Dėl nepakankamo mokinių skaičiaus klasėse (mažesnis negu nustatytas MK lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje) reikia skirti papildomas lėšas pedagogų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms.

8. Mažėja mokytojų darbo krūviai.

 

Grėsmės

1. Mažės vidutinis mokinių skaičius klasėje bei daugės mokyklų, kuriose jis neatitiks nurodyto MK apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje. Tokioms mokykloms reikės papildomo finansavimo iš savivaldybės biudžeto.

2. Dėl lėšų trūkumo gali mažėti mokyklų galimybės ugdymo proceso individualizavimui, diferencijavimui, pagalbos mokiniams organizavimui.

3. Kai kurie mokytojai gali netekti darbo, todėl galimos papildomos lėšos išeitinėms kompensacijoms, galima psichologinė įtampa dėl įsidarbinimo.

4. Didės konkurencija tarp mokyklų dėl mokinių, skatinanti mokyklų bendruomenių susipriešinimą.

 

Galimybės

1. Mažės mokyklų išlaikymo kaštai, jei bus įvestas klasės krepšelis.

2. Žymiai sumažėjus mokinių skaičiui, bus jungiami klasių komplektai arba reorganizuojamos mokyklos ar jų skyriai.

 

 

III SKYRIUS

MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS STRATEGINIS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRIORITETAI

 

10. Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos tikslas

Sudaryti sąlygas savivaldybės gyventojams gauti kokybiškas švietimo paslaugas ir užtikrinti veiksmingą finansinių išteklių paskirstymą.

 

 

11. Uždaviniai:

1. Veiksmingiau panaudoti MK ir Ignalinos rajono savivaldybės mokyklų aplinkai išlaikyti skirtas lėšas

2. Pagerinti materialinę mokinių mokymosi bazę ir toliau užtikrinti saugų jų pavėžėjimą.

 

12. Mokyklų tinklo pertvarkos prioritetai iki 2020 metų

Efektyvus lėšų panaudojimas ugdymo kokybei gerinti, aplinkai modernizuoti, išlaikant esamą mokyklų tinklą.

Sąlygų sudarymas visiems norintiems mokytis artimiausioje mokykloje arba gimnazijoje.

 

13. Laukiami rezultatai iki 2020 metų

Pagerėja ugdymo kokybė ir mokymo bazė, racionaliai naudojamos Ignalinos rajono savivaldybės lėšos, skirtos švietimui.

Pagerėja mokinių mokymosi sąlygos užtikrinant programų pasirinkimo įvairovę. Išlaikomas esamas mokyklų tinklas.

 

 

IV SKYRIUS

PAGRINDINIŲ REZULTATŲ RODIKLIAI IR NUMATOMAS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS VERTINIMAS

 

 

Eil.

Nr.

Rodiklis

Minimalus rezultatas

Maksimalus rezultatas

1.

Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių dalis proc.

97 proc. baigusių vidurinio ugdymo programą gauna brandos atestatus

99 proc. baigusių vidurinio ugdymo programą gauna brandos atestatus

2.

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatų vidurkis

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatų vidurkis nekinta

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatų vidurkis didėja

3.

Mokinių skaičius vienam psichologinę, socialinę ir specialiąją pagalbą teikiančiam specialistui

Pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis stabilus

 

 

Pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis gerėja

4.

Vaikų užimtumas neformaliojo ugdymo srityje

Stabilus vaikų užimtumas

Nuolat gerėjantis vaikų užimtumas

5.

Švietimui skiriamų lėšų dalis savivaldybės biudžete

Švietimui skiriamų lėšų dalis savivaldybės biudžete nekinta

Švietimui skiriamų lėšų dalis savivaldybės biudžete didėja

 

Pastabos

1. Plano priedas „Mokytojų kvalifikacijų atnaujinimo ir įdarbinimo planas“ neteikiamas, kadangi visi dirbantys mokytojai liks dirbti savo darbo vietose.

2. Plano priedas „Mokinių vežiojimo užtikrinimo planas“ neteikiamas, nes savivaldybėje mokinių pavėžėjimo klausimas išspręstas, visi mokiniai, gyvenantys toliau nei 3 km nuo mokyklos, yra pavežami vadovaujantis Mokinių neatlygintino pavėžėjimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-114.

3. 2016 m. birželio mėnesį vyko mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano projekto derinimas su mokyklų bendruomenėmis, prieštaravimų nebuvo.

 

 

Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo

mokyklų tinklo pertvarkos iki 2020 m.

bendrojo plano

priedas

 

 

MOKYKLŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO, VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKOS IKI 2020 METŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos ir mokyklos steigėjas

Numatomos reorganizuoti, steigti, likviduoti ar pertvarkyti vidaus struktūrą mokyklos pavadinimas

Reorgani-

zavimo ar pertvarkos būdai

Planuojama reorganiza-vimo ar pertvarkos pabaigos, likvidavimo, steigimo data

Mokyklos pavadinimas po reorganizacijos ar vidaus struktūros pertvarkos

Mokyklos tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos po reorganiza-vimo

1.

Ignalinos gimnazija; pagrindinio ugdymo (II dalies) ir vidurinio ugdymo programos (savivaldybė)

 

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

2.

Ignalinos r. Vidiškių gimnazija;

ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos (savivaldybė)

 

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

3.

Ignalinos r. Dūkšto mokykla; ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos (savivaldybė)

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

4.

Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija; pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos (savivaldybė)

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

5.

Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio mokykla-daugiafunkcis;

ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos (savivaldybė)

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

6.

Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija; priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir suaugusių pradinio ir pagrindinio ugdymo (I dalies) programos (savivaldybė)

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

7.

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla;

ikimokyklinio,

priešmokyklinio, pritaikyta

pradinio, pritaikyta pagrindinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo programos (savivaldybė)

 

Reorganizuoti ar pertvarkyti neplanuojama

 

 

 

____________________________