JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONAVOS RAJONO UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO 2017 METŲ II PUSMEČIUI
2017 m. birželio 29 d. Nr. 1TS-154
Jonava
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo 28 straipsniu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. A1-499 patvirtinto Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo 67 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257, Jonavos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Jonavos rajono savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 29 d.
sprendimo Nr. 1TS-154
priedas
JONAVOS RAJONO UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA 2017 METŲ
II PUSMEČIUI
I. ĮVADAS
Jonavos rajono Užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257. Savivaldybė, vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkte numatytą valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją, rengia Savivaldybės užimtumo didinimo programą „Laikinieji darbai“ (Programa), skirtą jos teritorijoje gyvenantiems Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodytiems asmenims, siekianti padėti jiems spręsti užimtumo problemas.
II. BŪKLĖS ANALIZĖ
2017-01-01 Jonavos rajone gyveno 26014 darbingo amžiaus gyventojai, iš jų vyrų-13022, moterų- 12992. Kauno teritorinės darbo biržos Jonavos skyriuje buvo įregistruota 2652 bedarbiai, iš jų:
§ilgalaikiai bedarbiai ( asmenys iki 25 metų amžiaus, kurių nedarbo trukmė viršija 6 mėnesius ir asmenys virš 25 metų amžiaus, kurių nedarbo trukmė viršija 12 mėnesių) – 741 (t. y. 27,9 proc. nuo visų registruotų).
§asmenys iki įregistravimo darbo biržoje nedirbę 2 ir daugiau metų – 715 (t. y. 27 proc. nuo visų registruotų);
§piniginės socialinės paramos gavėjai - 674 (t. y. 25,4 proc. nuo visų registruotų);
§nėščios moterys, vaikų motinos (įmotės) arba tėvai (įtėviai), vaiko globėjai, rūpintojai ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalus šeimos narius – 116 (t. y. 4,4 proc. nuo visų registruotų).
§grįžę iš įkalinimo įstaigų, kai bausmės laikas ilgesnis kaip 6 mėnesiai – 11 (t. y. 0,4 proc. nuo visų registruotų).;
§vyresni nei 50 metų amžiaus darbingi asmenys – 1086 (t. y. 41 proc. nuo visų registruotų).
Bedarbių procentas nuo darbingų amžiaus gyventojų 2017-01-01 dienai – 10 proc. Lyginant su šalies rodikliais, nedarbas Lietuvos darbo biržos duomenimis Jonavos rajone yra didesnis 1,23 karto nei šalies vidurkis (8,1 proc.). Analizuojant Jonavos rajono nedarbo lygį - Upninkų, Ruklos, Šilų, Žeimių ir Kulvos seniūnijose bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų viršija Jonavos rajono.
Jonavos rajono bedarbių procentas nuo darbingų amžiaus gyventojų 2017-01-01 duomenimis:
Seniūnijos pavadinimas |
Bedarbių skaičius |
% nuo darbingo amžiaus gyventojų |
Bukonių |
92 |
9,1 |
Šveicarijos |
135 |
9,8 |
Jonavos miesto |
1498 |
7,8 |
Kulvos |
134 |
10,1 |
Ruklos |
211 |
16,0 |
Šilų |
149 |
14,1 |
Upninkų |
136 |
17,4 |
Užusalių |
114 |
8,0 |
Žeimių |
183 |
13,3 |
III. PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS
2017 m. II - ojo pusmečio Programos įgyvendinimo laikotarpiu, numatoma padėti bedarbiams greičiau integruotis į darbo rinką bei sudaryti jiems sąlygas užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įdarbinant juos ir atliekant laikino pobūdžio darbus, teikiančius socialinę naudą vietos bendruomenei, padedančius palaikyti (ar) plėtoti vietos bendruomenės socialinę infrastruktūrą.
Pagrindiniai programos tikslai yra nedarbo mažinimas, pašalpos gavėjų skaičiaus mažinimas, užimtumo didinimas, darbo įgūdžių, kurie galės būti panaudojami ieškant darbo ateityje, formavimas, asmenų socializacijos procesas, savivertės kėlimas. Įvertinus rajono bendrą socialinę ekonominę ir demografinę situaciją, padėtį darbo rinkoje, bedarbių poreikį dalyvauti Programoje numatoma, kad Programoje dalyvaus 40 bedarbių. Savivaldybė vietos spaudoje skelbia informaciją apie vykdomą Programą. Programos vykdytojus parenka savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija. Bedarbius dalyvauti Programoje siunčia Kauno teritorinės darbo biržos Jonavos skyrius, atsižvelgdamas į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę). Pirmenybė teikiama socialinių pašalpų gavėjams. Darbdaviai su Kauno teritorinės darbo biržos Jonavos skyriaus atsiųstais ieškančiais darbo asmenimis sudaro terminuotas darbo sutartis.
IV. FINANSAVIMO PLANAS
Užimtumo didinimo programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai –dalyvavimui rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas vykdyti. Programos įgyvendinimo būdai (darbų pobūdis, darbų apimtys, vykdymo laikas ir trukmė, įdarbintų socialiai remtinų asmenų skaičius), numatomos lėšos ir finansavimo šaltiniai pateikti pridedamoje lentelėje „Jonavos rajono savivaldybės 2017 metų II pusmečio užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo struktūra“.
V. TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ
Pasibaigus 2017 m. Jonavos užimtumo didinimo programai, planuojama, kad 2018 metais, bus įdarbinti tikslinės grupės atstovai, atitinkantys Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 str. 2 dalies reikalavimus. Įgyta patirtis taip pat sudarys sąlygas ir patiems darbuotojams savarankiškai ieškotis darbo. Planuojama, kad konkrečios priemonės kasmet bus įvardintos tvirtinamose 2018 m., 2019 m, 2020 m. programose, įvardijant tikslines grupes bei darbdavių atranką.
VI. UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
Programos priežiūra bus vykdoma atliekant Programos įgyvendinimo ir bedarbių atitikimo nustatytiems kriterijams bei jų siuntimo dalyvauti Programoje, lėšų panaudojimo stebėseną, sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei efektyvumo analizes. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys (asmuo) nuolat vykdys:
§lėšų įsisavinimo pagal planą stebėjimą. Apie turimas problemas nedelsiant informuos vadovybę;
§sutartinių įsipareigojimų su darbdaviais stebėjimą apsilankant pas darbdavius, surašant patikrinimo aktus;
§analizuos ir vertins pasiektus rezultatus ir Programos efektyvumą.
Kauno teritorinės darbo biržos Jonavos skyriaus atsakingas už Programos įgyvendinimą asmuo nuolat vykdys nusiųstų bedarbių pagal tikslinių grupių analizę.
VII. VIEŠINIMAS
Informacija apie Programą, jos įgyvendinimo pasiektus rezultatus, gerosios patirties pavyzdžius bus skelbiama savivaldybės interneto svetainėje, darbo biržos atviro informavimo zonose bei aptariama susitikimų su darbdaviais ir socialiniais partneriais metu.
JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017 METŲ II PUSMEČIO
UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO STRUKTŪRA
Užimtumo rėmimo programos priemonės |
Darbų vykdymo laikas, (ketv.) |
Laikinų darbo vietų skaičius |
Vidutinė darbų trukmė, mėn. |
Lėšos darbo užmokesčio kompensacijai (su SODRA ir kompensacija už nepanaudotas atostogas), eurais |
Administra- vimo išlaidos
|
Bendras lėšų poreikis programos vykdymui, eurais |
|
1 asmeniui |
Iš viso |
||||||
Viešųjų erdvių tvarkymas ir socialinės paslaugos |
III-IV |
40 |
4,5 |
2480 |
99200 |
2810 |
102010 |
PASTABOS: |
||||||||||
1. Į asignavimus administravimo išlaidoms įtrauktas priedų (priemokų) mokėjimas užimtumo didinimo programą administruojantiems darbuotojams. |
||||||||||
2. Dirbantiems pagal užimtumo didinimo programą asmenims mokama už faktiškai dirbtą laiką pagal galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį.
_______________________________________ |
||||||||||