herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL Informacijos, kurios Lietuvos bankas gali reikalauti iš įstaigų pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti, sąrašo ir jos gavimo taisyklių patvirtinimo

 

2015 m. gruodžio 29 d. Nr. 03-211

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 8 punktu bei šio straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindama 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/59/ES, kuria nustatoma kredito įstaigų ir investicinių įmonių gaivinimo ir pertvarkymo sistema ir iš dalies keičiamos Tarybos direktyva 82/891/EEB, direktyvos 2001/24/EB, 2002/47/EB, 2004/25/EB, 2005/56/EB, 2007/36/EB, 2011/35/ES, 2012/30/ES bei 2013/36/ES ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (ES) Nr. 1093/2010 bei (ES) Nr. 648/2012, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Informacijos, kurios Lietuvos bankas gali reikalauti iš įstaigų pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti, sąrašą ir jos gavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininko pavaduotojas,

pavaduojantis Valdybos pirmininką                                                         Raimondas Kuodis

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2015 m. gruodžio 29 d.

nutarimu Nr. 03-211

 

 

Informacijos, kurios Lietuvos bankas gali reikalauti iš įstaigų pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti, sąrašas IR JOS GAVIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Informacijos, kurios Lietuvos bankas gali reikalauti iš įstaigų pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti, sąrašo ir jos gavimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – detalizuoti Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 15 straipsnio nuostatas, reglamentuojančias informacijos, reikalingos pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti, gavimo tvarką.

2Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatyme ir Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme.

3Taisyklėse vartojama kompensacinio (angl. back-to-back) sandorio sąvoka apibrėžiama kaip dviejų grupės subjektų sudaromas sandoris dėl perdavimo visos arba dalies rizikos, kylančios dėl kito sandorio, sudaryto vieno iš tų grupės subjektų ir trečiojo asmens.

 

II SKYRIUS

INFORMACIJOS SĄRAŠAS

 

4.  Lietuvos bankas gali reikalauti, kad pertvarkymo planams rengti ir atnaujinti Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytos įstaigos pateiktų:

4.1. išsamų įstaigos organizacinės struktūros aprašą, įskaitant visų juridinių asmenų sąrašą;

4.2. informaciją apie kiekvieno juridinio asmens tiesioginius savininkus, balsavimo teises suteikiančias ir balsavimo teisės nesuteikiančias nuosavybės dalis;

4.3. informaciją apie kiekvieno juridinio asmens vietą, įsisteigimo jurisdikciją, licencijavimą ir aukščiausiąją vadovybę;

4.4. informaciją apie konkrečių juridinių asmenų ypatingos svarbos funkcijas ir pagrindines verslo linijas, įtraukiant reikšmingą turtą ir įsipareigojimus, susijusius su tokiomis funkcijomis ir verslo linijomis;

4.5. išsamų įstaigos ir visų jos juridinių asmenų įsipareigojimų struktūros aprašą, išskiriant bent trumpalaikių ir ilgalaikių skolų, užtikrintųjų, neužtikrintųjų ir subordinuotųjų įsipareigojimų rūšis ir sumas;

4.6. išsamų įstaigos nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų aprašą;

4.7. informaciją apie procesus, būtinus siekiant nustatyti, kam įstaiga įkeitė įkaitą, įkaitą turintį asmenį ir jurisdikciją, kurioje yra įkaitas;

4.8. įstaigos ir jos juridinių asmenų nebalansinių pozicijų aprašą, susiejant su ypatingos svarbos funkcijomis ir pagrindinėmis verslo linijomis;

4.9. informaciją apie reikšmingas įstaigos apsidraudimo pozicijas, susiejant su konkrečiais juridiniais asmenimis;

4.10. informaciją apie didžiausias arba svarbiausias įstaigos sandorio šalis, taip pat didžiausių sandorio šalių žlugimo poveikio įstaigos finansinei būklei analizę;

4.11. informaciją apie visas sistemas, kuriose įstaiga vykdo daug arba didelės vertės prekybos sandorius, susiejant su įstaigos juridiniais asmenimis, ypatingos svarbos funkcijomis ir pagrindinėmis verslo linijomis;

4.12. informaciją apie kiekvieną mokėjimo, tarpuskaitos arba atsiskaitymo sistemą, kurioje įstaiga tiesiogiai arba netiesiogiai dalyvauja, susiejant su įstaigos juridiniais asmenimis, ypatingos svarbos funkcijomis ir pagrindinėmis verslo linijomis;

4.13. išsamų pagrindinių valdymo informacinių sistemų sąrašą su jų aprašymu, įtraukiant rizikos valdymo, apskaitos, finansų ir reguliavimo ataskaitų teikimo sistemas, kuriomis naudojasi įstaiga, susiejant su įstaigos juridiniais asmenimis, ypatingos svarbos funkcijomis ir pagrindinėmis verslo linijomis;

4.14. informaciją apie Taisyklių 4.13 papunktyje nurodytų sistemų savininkus, susijusius paslaugų susitarimus, programinę įrangą ir sistemas arba licencijas, susiejant su įstaigos juridiniais asmenimis, ypatingos svarbos funkcijomis ir pagrindinėmis verslo linijomis;

4.15. juridinių asmenų sąrašą ir schemą, parodant šių juridinių asmenų tarpusavio sąsajas ir priklausomumą, kaip antai:

4.15.1.   bendras arba pasidalijamasis personalas, įrenginiai ir sistemos;

4.15.2.   susitarimai dėl kapitalo, finansavimo ar likvidumo;

4.15.3.   esamos ir sąlyginės kredito pozicijos arba balansinės ir nebalansinės kredito pozicijos;

4.15.4.   susitarimai dėl priešpriešinių garantijų, priešpriešinių įkaitų, priešpriešinių įsipareigojimų neįvykdymo nuostatos ir susitarimai dėl susijusių įmonių užskaitos;

4.15.5.   rizikos perdavimas ir kompensaciniai susitarimai; paslaugų lygio susitarimai;

4.16. informaciją apie kiekvieno juridinio asmens kompetentingą ir pertvarkymo instituciją;

4.17. informaciją apie valdymo organo narį, atsakingą už informacijos, būtinos įstaigos pertvarkymo planui parengti, teikimą, ir asmenis, atsakingus už skirtingus juridinius asmenis, ypatingos svarbos funkcijas ir pagrindines verslo linijas (jeigu tai ne tas pats asmuo);

4.18. informaciją apie įstaigoje įdiegtas priemones, kuriomis pertvarkymo atveju užtikrinama, kad pertvarkymo institucija turėtų visą būtiną informaciją, nusistatytą jos pačios, kad galėtų įgyvendinti pertvarkymo priemones ir įgaliojimus;

4.19. informaciją apie visus susitarimus, kuriuos įstaiga ir jos juridiniai asmenys yra sudarę su trečiaisiais asmenimis ir kurie gali būti nutraukti institucijoms priėmus sprendimą taikyti pertvarkymo priemonę, ir tai, ar nutraukimo padariniai gali turėti įtakos pertvarkymo priemonės taikymui;

4.20. likvidumo šaltinių, kurie gali būti panaudoti pertvarkymui remti, aprašą;

4.21. informaciją apie turto suvaržymus, likvidų turtą, nebalansinę veiklą, apsidraudimo strategijas ir registravimo praktiką;

4.22. kitą svarbią informaciją.

 

III SKYRIUS

INFORMACIJOS GAVIMO TVARKA

 

5.  Lietuvos banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnyba (toliau – Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnyba), prieš kreipdamasi į įstaigą dėl informacijos, nurodytos Taisyklių II skyriuje pateikimo, patikrina, ar Lietuvos banko Priežiūros tarnyba (toliau – Priežiūros tarnyba) jau nėra gavusi visos arba dalies šios informacijos. Šiuo tikslu Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnyba kreipiasi į Priežiūros tarnybą, privalančią į paklausimą atsakyti per 10 darbo dienų arba per kitą Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos nustatytą terminą, ir kartu pateikia informaciją, kurią turi pati. Priežiūros tarnybos prašymu šis terminas Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos sprendimu gali būti pratęstas.

6.  Jeigu Priežiūros tarnyba per Taisyklių 5 punkte nurodytą terminą atsakymo nepateikia arba pateikia tik dalį informacijos, dėl likusios informacijos Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnyba kreipiasi į susijusią įstaigą.

7.  Įstaiga, gavusi Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos prašymą pateikti informaciją, ją turi pateikti per 10 darbo dienų arba per kitą Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos nustatytą terminą. Įstaigos prašymu šis terminas Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos sprendimu gali būti pratęstas.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

8Lietuvos bankas, reikalaudamas informacijos iš įstaigų, kurioms pagal Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatas taikomi supaprastinti reikalavimai dėl reikalaujamos pateikti informacijos, ir šios įstaigos, spręsdamos dėl reikiamos pateikti informacijos išsamumo, vadovaujasi proporcingumo principu.

_______________________