ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. sausio 24 d. Nr. A-139
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1- 622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ ir Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1 – 492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“:
1. Tvirtinu pridedamas (-us):
1.1. Šiaulių miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir teikimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).
2. P a s k i r i u Šiaulių miesto savivaldybės Socialinių paslaugų skyrių atsakingą už Apraše numatytų procedūrų atlikimą.
3. Pavedu Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, kurios teikia akredituotas socialinės priežiūros paslaugas, atlikti asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už jam teikiamas socialines paslaugas vertinimus ir jų pakeitimus pagal šiuo įsakymu patvirtintą formą.
4. Pripažįstu netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 3 d. įsakymą Nr. A-1959 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2023 m. sausio 24 d. įsakymu
Nr. A-139
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų ir dokumentų, reikalingų akredituotoms socialinės priežiūros paslaugoms teikti, pateikimą, jų vertinimą, akreditavimo procedūrą, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimą, prašymų dėl paslaugos gavimo pateikimo, nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo tvarką, akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimą ir finansavimą , akreditacijos sustabdymo ar panaikinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1 – 492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ (toliau - Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimai), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas).
3. Šio aprašo reikalavimai taikomi socialinių paslaugų įstaigai teikiančiai socialines paslaugas Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, arba kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsisteigęs juridinis asmuo ar kita organizacija, jų padalinys, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatyme nustatytus reikalavimus (toliau – Įstaiga). Įstaigos steigimo dokumentuose turi būti nurodyta, pagal ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, veikla susijusi su socialiniu darbu.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ DĖL AKREDITACIJOS PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS
5. Įstaiga, pageidaujanti teikti akredituotą socialinę priežiūrą Šiaulių mieste (toliau – Pareiškėjas), turi atitikti Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus ir (ar) VDC reikalavimus ir rekomendacijas.
6. Pareiškėjas pateikia Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinių paslaugų skyriui (toliau – Socialinių paslaugų skyrius) nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (Akreditavimo tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – Prašymas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Jei pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu, jis turi atitikti 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.
7. Pareiškėjas kartu su Prašymu privalo pateikti Akreditavimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus ir lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas. Jei Pareiškėjas Prašyme pažymi kelias planuojamas teikti socialinės priežiūros paslaugas Akreditavimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus turi pateikti, atskiriant prie kurios paslaugos šie dokumentai pridedami.
8. Pareiškėjas, teikdamas Prašymą dėl socialinės priežiūros paslaugų akreditacijos, prašymo priede turi nurodyti ne mažiau, paslaugų nei numato Socialinių paslaugų katalogas ar kiti atitinkamos socialinės priežiūros teikimą reglamentuojantys teisės aktai, o socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugos teikėjai turi nurodyti 2 pagrindines teikiamas paslaugas.
9. Pareiškėjo, kurių steigėja yra Savivaldybė, Akreditavimo tvarkos aprašo 6.1, 6.4–6.5 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Socialinių paslaugų skyrius šią informaciją turi ar gali gauti pats.
10. Socialinių paslaugų skyriui Prašymas ir dokumentai gali būti pateikiami:
10.2. vienu elektroniniu laišku adresu socialines.paslaugos@siauliai.lt PDF formatu. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas;
11. Pareiškėjų atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo procedūras atlieka Socialinių paslaugų skyriaus darbuotojas (-ai) (toliau – atsakingas darbuotojas), vadovaudamasis (-iesi) šiuo aprašu, Akreditavimo tvarkos aprašu, VDC reikalavimais ir rekomendacijomis ir Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais. Sprendimus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo arba panaikinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, Socialinių paslaugų skyriaus teikimu.
12. Gavus prašymą, atsakingas darbuotojas, vertindamas prašymo ir dokumentų atitiktį Akreditavimo tvarkos aprašo 9 punkte keliamiems reikalavimams, užpildo nustatytos formos Atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo anketą ) (Aprašo priedas Nr. 1) (toliau – Anketa), joje pateikia savo išvadą ir pasiūlymą, ir Anketą pasirašęs, išskyrus Aprašo 13 punkte nustatytus atvejus, perduoda Socialinių paslaugų skyriaus vedėjui.
13. Nustačius, kad Pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus Akreditavimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus, ar dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos, atsakingas darbuotojas rengia Socialinių paslaugų skyriaus raštą, kuriuo prašymą pateikusio Pareiškėjo paprašo per 3 darbo dienas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją. Jei per nustatytą terminą Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), pareiškėjas per 3 darbo dienas raštu informuojamas dėl pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo, nurodant procedūros nutraukimo priežastį.
III SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS
15. Socialinių paslaugų skyriui nustačius, kad Pareiškėjas Prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus Akreditavimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus ir tinkamai įformintus dokumentus, rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektas (toliau - Įsakymas) dėl Pareiškėjo teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą.
16. Įsakyme nurodomas įstaigos (padalinio ar filialo (jeigu įsteigtas), kuriai suteikiama teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pavadinimas, kodas, teisinė forma, buveinės adresas, teikimo vietos adresas (jeigu akredituota socialinė priežiūra teikiama ne įstaigos buveinės adresu) ir akredituotos socialinės priežiūros paslaugos gavėjų skaičius / vietų skaičius (jei prašymo priede teikiama tokia informacija). Apie priimtą sprendimą Pareiškėjas per 3 darbo dienas informuojamas raštu, pateikiant Įsakymo kopiją.
17. Atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis Akreditavimo tvarkos aprašo 15 punkte nurodytais reikalavimais, įveda informaciją apie Pareiškėją, kuriam suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (įstaigos), į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
18. Įstaigos, teikiančios akredituotą socialinę priežiūrą, finansuojamos Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
19. Savivaldybės vykdomoji institucija įvertinusi savo finansines galimybes ir akredituotos socialinės priežiūros paslaugų poreikį Savivaldybės gyventojams, su Įstaiga, kuriai buvo suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, sudaro akredituotos socialinės priežiūros paslaugų finansavimo arba biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – finansavimo sutartis). Einamaisiais metais Įstaigai skirtos lėšos akredituotai paslaugai teikti naudojamos iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
20. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos bus apmokomos nuo Savivaldybės vykdomosios institucijos ir Įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinės priežiūros paslaugą (as), finansavimo sutarties pasirašymo dienos.
21. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, Įstaiga iš naujo kreipiasi į Socialinių paslaugų skyrių Apraše ir Akreditavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta Aprašo 42.1 papunkčiuose numatytais atvejais, 3 metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.
22. Pasikeitus Prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, Įstaiga nedelsiant, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Socialinių paslaugų skyrių, nurodydamas kokius duomenis prašo patikslinti ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdamas iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Socialinių paslaugų skyriaus atsakingas darbuotojas per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos patikslina šiuos duomenis SPIS.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ DĖL PASLAUGOS GAVIMO PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
23. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys (toliau – Asmuo), veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, dėl socialinės priežiūros paslaugų gavimo asmeniui ar šeimai, kurio (ios) deklaruota gyvenamoji vieta Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje (išskyrus laikino apnakvindinimo paslaugai gauti) ir (ar) faktiškai gyvena Šiaulių miesto teritorijoje, kreipiasi į Savivaldybėje veikiančias Įstaigas, kurios turi teisę teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas, tiesiogiai arba pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtindamas savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais teisės aktuose.
24. Asmuo turi pateikti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nurodytus dokumentus ir kitus papildomus dokumentus, reikalingus asmens socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, jeigu nėra duomenų Lietuvos Respublikos gyventojų registre.
25. Aprašo 23-24 punktų reikalavimai netaikomi asmenims, kurio vaikui pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta vaiko laikinoji priežiūra.
26. Įstaiga, gavusi reikiamus dokumentus, nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, vadovaudamasi Socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis ir laikydamasi Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatytos tvarkos ir terminų (įskaitant reikiamų dokumentų ir formų pildymą), ir užpildo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.
27. Įstaiga asmens bylą su Aprašo 24 ir 26 punktuose nurodytais dokumentais perduoda Socialinių paslaugų skyriui, išskyrus 31 punkte numatytus atvejus.
28. Atsakingas darbuotojas patikrina gautus dokumentus, ir esant visiems reikiamiems dokumentams, pateikia juos Socialinių paslaugų skyriaus vedėjo įsakymu sudarytai komisijai, kuri priima sprendimą dėl socialinės priežiūros paslaugų Asmeniui skyrimo.
Socialinių paslaugų skyriaus vedėjo sudaryta komisija nesvarsto pateikto prašymo intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugai gauti, jei vaikas ir vienas iš tėvų apgyvendinti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriui Šiaulių miesto savivaldybėje vaikui pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustačius vaiko laikinąją priežiūrą su vienu iš tėvų socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje.
29. Sprendimas priimamas, vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių paslaugų vertinimo išvadų Socialinių paslaugų skyriui pateikimo dienos (dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos – Socialinių paslaugų skyriui gavus visus reikiamus dokumentus). Sprendimo originalas kartu su asmens byla ir su užpildyta Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialinę priežiūrą vertinimo forma, patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, perduodamas Įstaigai. Asmeniui pasirašius sprendimą, jis grąžinamas Socialinių paslaugų skyriui per 5 darbo dienas.
30. Įstaiga, gavusi sprendimą iš Socialinių paslaugų skyriaus, sudaro akredituotos socialinės priežiūros paslaugos teikimo sutartį su asmeniu ar jo atstovu pagal įstatymą.
31. Asmens pateiktą prašymą svarsto ir sprendimą teikti laikino apnakvindinimo, laikino apgyvendinimo ir pagalbos į namus paslaugas priima Savivaldybės įstaiga, kuriai suteikta teisė teikti minėtas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas. Sprendimai priimamai minėtos įstaigos nustatyta tvarka.
32. Socialinės priežiūros šeimoms paslauga, taikant atvejo vadybą, teikiama vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141.
33. Pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti paslauga teikiama vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28.
V SKYRIUS
AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR SOCIALINĖS REABILITACIJOS NEĮGALIESIEMS BENDRUOMENĖJE PASLAUGŲ TEIKIMAS IR FINANSAVIMAS
35. Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos gavėjai – nuo 6 metų iki 18 metų vaikai, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas (paslauga gali būti teikiama ir toliau, iki jie baigs bendrojo ugdymo programą, bet ne ilgiau nei iki tų metų, kuriais jie baigia mokytis pagal šias programas, rugpjūčio 31 d.), vaikai su negalia – iki mokslo metų, kuriais jiems sukanka 21 metai ir kuriais jie mokosi pagal šias programas, pabaigos, kurių deklaruota ir (ar) faktinė gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje: iš socialinę riziką patiriančių ir (ar) nepasiturinčių (gaunančių socialinę pašalpą ar kompensacijas komunalinėms paslaugoms ar paramą iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų ar socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą) Šiaulių miesto gyventojų šeimų, taip pat jų šeimos nariai, neįgalūs vaikai ir jų šeimos nariai, likę be tėvų globos vaikai ir jų globėjai (rūpintojai), vaikai, kuriems Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos ar Šiaulių miesto ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisija (toliau – VGK) rekomenduoja lankyti vaikų dienos centrą. Esant poreikiui ir galimybei, vaikų dienos centro paslaugos gali būti teikiamos ir kitiems vaikams bei jų šeimos nariams.
36. Akredituotos socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje gavėjai – suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys su negalia ir vaikai su negalia, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje.
37. Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros ir socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugos yra finansuojamos valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšomis ir skiriamos, vadovaujantis Savivaldybių administracijoms skirtų valstybės biudžeto lėšų akredituotai vaikų dienos socialinei priežiūrai organizuoti, teikti ir administruoti paskirstymo, pervedimo, tikslinimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu bei Socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais dėl maksimalaus vietų skaičiaus finansuotino iš savivaldybės biudžeto lėšų.
38. Įstaigai, kuriai pirmą kartą suteikiama teisė teikti akredituotą vaikų dienos socialinės priežiūros ar akredituotą socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugą, lėšos pradedamos skirti nuo finansavimo sutarties sudarymo su Savivaldybės vykdomąja institucija dienos. Įstaiga skirtas lėšas naudoja iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
39. Valstybės biudžeto lėšos pervedamos:
39.1. už vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugas - dalimis kas ketvirtį ir skirtos padengti savivaldybių administracijoms skirtų valstybės biudžeto lėšų akredituotai vaikų dienos socialinei priežiūrai organizuoti, teikti ir administruoti paskirstymo, pervedimo, tikslinimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos apraše išvardytų išlaidų rūšims.
39.2. už akredituotos socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugų organizavimą, teikimą ir administravimą - Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto „Socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo“ nustatyta tvarka.
40. Savivaldybės biudžeto lėšos pervedamos kas mėnesį už faktiškai užimtas vietas, neviršijančias socialinių paslaugų įstaigai patvirtintų vietų skaičiaus:
40.1. už akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą – kai vaiko lankomumas yra ne mažiau kaip 48 valandos per mėnesį, išskyrus atvejus, kai yra pateisinama priežastis (liga, artimojo netektis, krizinė situacija šeimoje (tėvų skyrybos, vaiko laikinoji priežiūra, apgyvendinimas krizių centre), dalyvavimas vaikų užimtumo stovykloje), pagal pateiktą ataskaitą už suteiktas akredituotas paslaugas vaikams. Finansavimo sąlygos apibrėžiamos biudžeto lėšų naudojimo sutartyje.
40.2. už akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje – kai paslaugos gavėjo apsilankymų skaičius yra ne mažiau kaip 4 kartai per mėnesį, išskyrus atvejus, kai asmuo dėl objektyvių priežasčių (liga, artimojo netektis, krizinė situacija šeimoje) negalėjo gauti visų jam tą mėnesį skirtų pagrindinių socialinės reabilitacijos paslaugų, pagal pateiktą ataskaitą už suteiktas akredituotas paslaugas. Finansavimo sąlygos apibrėžiamos biudžeto lėšų naudojimo sutartyje.
41. Aprašo 40.1 punkte numatytas finansavimas netaikomas vaikams, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių mieste, tačiau faktiškai jie gyvena, ugdymo įstaigą lanko ir vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugas pageidauja gauti kitoje savivaldybėje. Su kitomis savivaldybėmis ar kitose savivaldybėse veikiančiais vaikų dienos centrais biudžeto lėšų naudojimo sutartys nėra sudaromos.
VI SKYRIUS
AKREDITACIJOS SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS
42. Įstaigos teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti sustabdoma ar panaikinama vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo 252 straipsnyje nustatytais atvejais:
42.1. Sustabdoma ne ilgiau kaip 6 mėnesiams šiais atvejais:
42.2. Panaikinama šiais atvejais:
43. Sprendimą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
44. Apie teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą Socialinių paslaugų skyrius raštu informuoja įstaigą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo kopiją. Socialinių paslaugų skyriaus atsakingas darbuotojas įveda sprendimo sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datas į SPIS per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės priežiūra vykdoma vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos įsakymu.
46. Socialinių paslaugų skyrius viešina informaciją Savivaldybės interneto svetainėje: www.siauliai.lt:
46.1. apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialinių paslaugų rūšis): nurodomas įstaigos pavadinimas, veiklos adresas, telefono ryšio Nr., elektroninio pašto adresas, numatytas (planinis) vietų skaičius įstaigoje (jei toks yra);
47. Įstaiga informaciją apie teikiamą socialinės priežiūros paslaugą turi viešai skelbti ir nuolat atnaujinti savo interneto tinklalapyje ir (ar) ar kitose viešose erdvėse.
48. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.
49. Ginčai dėl Savivaldybės institucijų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Forma patvirtinta
Šiaulių miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2023 m. sausio 24 d. įsakymu
Nr. A-139
AKREDITUOTŲ SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ
FINANSAVIMO SUTARTIS
20____ m. __________________________d. Nr. ___________
Šiauliai
Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė), atstovaujama ____________________________________________________________, veikiančio (-ios) pagal
(atstovaujančio asmens pareigos, vardas ir pavardė)
Šiaulių miesto savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarkos aprašą, patvirtintą 2020 m. kovo 5 d. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-59, ir ____________________________________ (toliau – Paslaugos teikėjas), atstovaujama (-as)
(įstaigos ar organizacijos pavadinimas)
_____________________________________, veikiančio (-ios) pagal _____________________ ,
(atstovaujančio asmens pareigos, vardas ir pavardė) (atstovavimo pagrindas)
toliau kartu šioje Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje vadinami „Šalimis“, o kiekviena atskirai – „Šalimi“, sudarė šią sutartį, toliau vadinamą „Sutartimi“ ir susitarė dėl išvardintų sąlygų.
I SKYRIUS
SUTARTIES TIKSLAS
1. Sutarties tikslas ______________________________________________________________
(trumpai aprašomas paslaugos teikimo tikslas ir nurodomos teikiamos paslaugos)
2. Vadovaudamasis Šiaulių miesto savivaldybės _______________________________________________________________________________,
(įrašomas Savivaldybės teisės aktas, kuriuo reglamentuojama akreditavimo tvarka)
Šiaulių miesto savivaldybės _________________________________________________________,
(įrašomas individualus Savivaldybės teisės aktas, kuriuo vadovaujantis suteikta teisė teikti akredituotas paslaugas konkrečiai įstaigai)
Savivaldybė Paslaugos teikėjui šioje Sutartyje nustatyta tvarka už faktiškai suteiktas akredituotos socialinės priežiūros – ________________________________________________________________________________
(socialinės priežiūros paslaugos (-ų) pavadinimas, nurodyti paslaugų gavėjų kategorija)
paslaugas asmeniui (šeimai) (toliau – akredituotos paslaugos) apmoka vadovaudamasi Įsakymu ir atsižvelgdama į Paslaugos teikėjo patvirtintą akredituotos paslaugos kainą, bet ne daugiau nei Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) nustatytas maksimalus išlaidų finansavimo už socialinės priežiūros paslaugas Šiaulių miesto gyventojams dydis (toliau – finansavimo dydis).
II SKYRIUS
MOKĖJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ SUTEIKTAS AKREDITUOTAS PASLAUGAS TVARKA
4. Paslaugos teikėjo patvirtinta akredituotos socialinės priežiūros paslaugos kaina turi atitikti realius konkrečios paslaugos teikimo ir administravimo kaštus.
5. Akredituotos paslaugos finansavimo dydis, kurią apmoka Savivaldybė Paslaugos teikėjui:
5.1. ___________________________________________________________________ ;
(socialinės priežiūros paslaugos pavadinimas ir kaina valandos / dienos / paros / mėnesio)
5.2. ____________________________________________________________________ ;
(socialinės priežiūros paslaugos pavadinimas ir kaina valandos / dienos / paros / mėnesio)
6. Asmens (šeimos) mokėjimo dydis už teikiamas socialinės priežiūros paslaugas apskaičiuojamas, vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.
7. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už jam teikiamas socialines paslaugas vertina ir konkretų mokėjimo dydį pinigine išraiška nustato atsakingas Savivaldybės Socialinių paslaugų skyriui (toliau – Socialinių paslaugų skyrius) specialistas, užpildydamas Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialinę priežiūrą vertinimo formą, kuri patvirtinta Savivaldybės ________________________________________________________________________________
(įrašomas Savivaldybės teisės aktas)
8. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms, Socialinių paslaugų skyriaus specialistas iš naujo įvertina asmens finansines galimybes ir Įstaigai pateikia asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas perskaičiavimą. Įstaiga gavusi perskaičiavimą, informuoja paslaugos gavėją ir pasirašo sutarties su paslaugos gavėju pakeitimą. Perskaičiuotą asmens mokėjimo už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas dydį, asmuo moka už einamąjį mėnesį, nepriklausomai nuo to, kurią dieną buvo atliktas perskaičiavimas.
9. Paslaugos teikėjas iki kiekvieno mėnesio 10 dienos, o už gruodžio mėnesį – iki einamųjų metų gruodžio 20 d. pateikia Socialinių paslaugų skyriui pateikia:
9.1. ataskaitą apie faktiškai suteiktas Sutartyje nurodytas paslaugas asmeniui (šeimai) (Sutarties 1 priedas) (toliau – ataskaita) ir sąskaitą – faktūrą arba paraišką gauti lėšų už praėjusį mėnesį suteiktas akredituotas paslaugas.
9.2. Paslaugos teikėjas sąskaitą – faktūrą arba paraišką gauti lėšas ir ataskaitą gali pateikti naudojantis VĮ Registrų centro administruojama elektronine paslauga „E. sąskaita“. Elektroninės paslaugos „E. sąskaita“ svetainė pasiekiama adresu www.esaskaita.eu arba pasirašytus dokumentus pristatyti į Socialinių paslaugų skyrių Tilžės g. 170, Šiauliai. Ataskaitos gavimo diena laikoma jos registravimo Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ diena.
10. Paslaugos teikėjo 9.1 punkte pateiktus dokumentus tikrina Socialinių paslaugų skyrius. Nustačius pateiktuose dokumentuose neteisingus duomenis, per 5 (penkias) darbo dienas, informuoja Paslaugos teikėją ir grąžina dokumentus koreguoti. Paslaugos teikėjas per 2 (dvi) darbo dienas nuo grąžintų dokumentų gavimo dienos privalo pakoreguoti dokumentus ir pakartotinai pateikti Socialinių paslaugų skyriui 9 punkte nustatytais būdais.
11. Socialinių paslaugų skyrius apmoka už per praėjusį mėnesį faktiškai suteiktas Paslaugas, pagal Paslaugos teikėjo pateiktą sąskaitą – faktūrą arba paraišką gauti lėšų ir ataskaitą, per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų nuo jų gavimo dienos. Tinkamos finansuoti išlaidos gali būti patirtos nuo einamųjų metų pradžios iki Sutarties sudarymo momento, ir turi būti įtrauktos į pirmą kartą pateikiamą ataskaitą (Sutarties 1 priedas), jei akredituotos socialinės priežiūros paslaugos asmeniui buvo pradėtos teikti praeitais metais.
III SKYRIUS
ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
12. Savivaldybė įsipareigoja:
12.1. teikti Paslaugos teikėjui visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, informaciją, susijusią su Sutarties įgyvendinimu, kad būtų tinkamai vykdomi Paslaugos teikėjo pagal Sutartį prisiimti įsipareigojimai;
12.2. skirti finansavimą už faktiškai suteiktas akredituotas paslaugas, tačiau ne daugiau nei nustatytas maksimalus paslaugos gavėjų / vietų skaičius:
12.2.1. _____________________________________________________________________
(socialinės priežiūros paslaugos pavadinimas, gavėjų / vietų skaičius)
12.2.2. _____________________________________________________________________
(socialinės priežiūros paslaugos pavadinimas, gavėjų / vietų skaičius)
12.2.3. _____________________________________________________________________
(socialinės priežiūros paslaugos pavadinimas, gavėjų / vietų skaičius)
13. vykdyti akredituotos paslaugos kokybės kontrolės priežiūrą vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės ____________________________________________________________________.
(įrašomas Savivaldybės teisės aktas)
14. Paslaugos teikėjas įsipareigoja:
14.1. teikti akredituotas paslaugas, atitinkančias Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu;
14.2. vadovautis Socialiniu paslaugų katalogu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Socialinių paslaugų priežiūros departamento rekomendacijomis, Įsakymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais akredituotų paslaugų teikimą.
14.3. sudaryti akredituotos paslaugos teikimo sutartį su paslaugos gavėju ar jo atstovais pagal įstatymą, ne vėliau kaip pirmąją paslaugų teikimo dieną;
14.4. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas raštu informuoti Socialinių paslaugų skyrių apie visus su Sutarties įgyvendinimu susijusius pakeitimus: apie pasikeitusius darbuotojus, patalpas, adresą, telefono ir banko sąskaitos rekvizitų pakeitimus;
14.5. lėšas, skirtas darbuotojų darbo užmokesčiui, apskaičiuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
14.6. pasibaigus kalendoriams metams, bet ne vėliau kaip iki sausio 15 d., Socialinių paslaugų skyriui pateikti metinę Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos (-ų) veiklų įvykdymo ataskaitą (Sutarties 2 priedas);
14.8. su Sutarties įgyvendinimu susijusius dokumentus saugoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu;
14.9. bendradarbiauti su Savivaldybės atsakingais darbuotojais ir sudaryti sąlygas Savivaldybei, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atstovams patikrinti, kaip vykdant Sutartį naudojamos savivaldybės ir (ar) valstybės biudžeto lėšos ir vykdomos numatytos veiklos, pateikti visus prašomus dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu, tikrinančių institucijų atstovų nustatytais terminais, būdu ir forma;
14.10. skleisti informaciją apie teikiamas akredituotas paslaugas (savo interneto tinklalapyje ir (ar) ar kitose viešose erdvėse), Paslaugos teikėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad akredituotos paslaugos teikimui lėšų skyrė Šiaulių miesto savivaldybė ir naudoti Šiaulių miesto savivaldybės logotipą;
14.11. užtikrinti, kad teikiant akredituotas paslaugas, asmens duomenys būtų tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimų.
15. Savivaldybė turi teisę:
15.2. reikalauti, kad Paslaugos teikėjas per Savivaldybės nustatytą terminą pateiktų dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu. Prireikus prašyti Paslaugos teikėją pateikti papildomą informaciją ar dokumentus, jeigu Savivaldybės nuomone, pateiktos informacijos nepakanka;
15.3. laiku nepateikus mėnesio ataskaitų, nurodytų 9 punkte, sustabdyti lėšų pervedimą. Paslaugos teikėjui pateikus ataskaitas, lėšas pervesti 11 punkte nustatytais terminais.
15.5. atsiradus pagrįstų įtarimų, kad Paslaugos teikėjas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus ir (arba) pažeidžia teisės aktus, turinčius esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, apie tai raštu informuoti Paslaugos teikėją ir sustabdyti Sutarties vykdymą tol, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju Savivaldybė nustato Paslaugos teikėjui protingą terminą pažeidimams pašalinti ir sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, o Paslaugos teikėjas, pašalinęs pažeidimus, privalo raštu informuoti Savivaldybę, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, kartu pateikdamas tai patvirtinančius įrodymus. Savivaldybė, įvertinusi iš Paslaugos teikėjo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei Paslaugos teikėjo per nustatytą terminą pažeidimų nepašalina, neinformuoja Savivaldybės, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir įsipareigojimus, Savivaldybė vienašališkai nutraukia Sutartį 19 – 21 punktuose nustatyta tvarka ir terminais.
16. Paslaugos teikėjas turi teisę:
IV SKYRIUS
SUTARTIES GALIOJIMAS IR NUTRAUKIMAS
17. Sutarties įsigaliojimo diena laikoma data, kai Sutartį pasirašo paskutinė Sutarties Šalis, todėl Šalys, pasirašydamos Sutartį, privalo nurodyti jos pasirašymo datą ir galioja iki sutartinių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
18. Sutartis gali būti nutraukta:
19. Savivaldybė nutraukia Sutartį su Paslaugos teikėju per 5 (penkias) darbo dienas, kai panaikinama teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą.
20. Savivaldybė, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad Paslaugos teikėjas netinkamai vykdo Sutarties reikalavimus arba Paslaugos teikėjui teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, per 5 (penkias) darbo dienas apie tai raštu informuoja Paslaugos teikėją ir sustabdo Sutartį.
21. Paslaugos teikėjui raštu informavus Savivaldybę, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje nustatytus reikalavimus, ar turi teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kartu turi pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Jei Paslaugos teikėjas neinformuoja Savivaldybės per 10 (dešimt) kalendorinių dienų, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje nustatytus reikalavimus, Savivaldybė vienašališkai nutraukia Sutartį apie tai Paslaugos teikėją įspėjusi prieš 10 (dešimt) darbo dienų.
22. Jei Savivaldybė nesilaiko Sutartyje numatytų sąlygų, Paslaugos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų raštiškai įspėjęs Savivaldybę apie Sutarties nutraukimą.
V SKYRIUS
ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
25. Paslaugos teikėjas privalo nedelsdamas raštu pranešti Savivaldybei, jei negali teikti akredituotų paslaugų.
26. Už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą Sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Sutarties Šalys susirašinėja valstybine kalba. Visi pranešimai, informacija ar bet kokia kita medžiaga (toliau – pranešimai), perduodami vienos Šalies kitai pagal šią Sutartį, turi būti parengti raštu ir pasirašyti įgaliotų asmenų, išskyrus atvejus, kai pranešimai siunčiami elektroniniu paštu.
29. Savivaldybė neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Paslaugos teikėjo rekvizitų ir kitų duomenų. Pasikeitus Šalių kontaktiniams duomenims ir (ar) rekvizitams, Šalys nedelsdamos turi raštu apie tai informuoti vieną kitą.
30. Sutarties šalys dėl Sutarties kylančius ginčus ar nesutarimus sprendžia konsultacijų ir derybų būdu.
VI SKYRIUS
NENUGALIMOS JĖGOS (FORCE MAJEURE) APLINKYBĖS
32. Šalys neatsako už visišką ar dalinį savo įsipareigojimų pagal Sutartį nevykdymą, jei tai įvyksta dėl nenugalimos jėgos aplinkybių poveikio.
33. Šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsniu ir Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis, patvirtinimo“.
34. Šalis, kuri dėl nenugalimos jėgos aplinkybių veikimo negali vykdyti savo įsipareigojimų pagal Sutartį, privalo apie tai pranešti kitai Šaliai ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo dienos, pateikdama įrodymus, taip pat kad ėmėsi visų pagrįstų atsargumo priemonių ir dėjo visas pastangas, kad sumažintų išlaidas ar neigiamas pasekmes bei pranešdama apie aplinkybių pobūdį, galimą trukmę ir tikėtiną poveikį.
VII SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
35. Vykdydamos Sutartį Šalys įsipareigoja asmens duomenų tvarkymą vykdyti teisėtai, laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą.
36. Abi Šalys yra asmens duomenų valdytojai, kurie tvarko savo darbuotojų asmens duomenis teisėto intereso ir sudarytos darbo sutarties pagrindu. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus jos darbuotojų, įgaliotų asmenų, subrangovų darbuotojų ar kitų atstovų, taip pat kitų asmenų duomenis tvarkys šios Sutarties vykdymo, teisėto intereso, siekiant pareikšti ar apsiginti nuo ieškinių ar kitų reikalavimų, o taip pat siekiant įvykdyti Šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas teisines prievoles, tikslais bei juos atitinkančiais teisiniais pagrindais.
37. Šalys įsipareigoja įgyvendinti tinkamas organizacines ir technines priemones užtikrinančias tvarkomų asmens duomenų apsaugą. Šalys užtikrina gautų asmens duomenų apsaugą nuo neteisėtos prieigos prie jų, nuo neteisėto atskleidimo, sunaikinimo, pakeitimo nuo kitokio neteisėto asmens duomenų tvarkymo. Nurodytos priemonės turi užtikrinti iškilusią riziką atitinkantį saugumo lygį.
38. Šalys asmens duomenis saugo ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai ar numato teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimas. Asmens duomenys turi būti saugomi tol, kol iš sutartinių santykių gali kilti pagrįstų reikalavimų arba kiek tai reikalinga Šalių teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami.
39. Gali būti tvarkomi šie Šalių vadovų, kitų darbuotojų, atsakingų asmenų ar atstovų, atstovaujančių Šalims, duomenys (I) vardas ir pavardė; (II) kontaktiniai duomenys (darbo telefono numeris, darbo elektroninis paštas, darbovietės adresas; (III) užimamos pareigos; (IV) įgaliojimų (atstovavimo) duomenys, įskaitant atstovų asmens kodus, adresus; (V) Šalių vardu ir interesais vykdomas susirašinėjimas, ar kiti duomenys suformuojami Sutarties vykdymo metu.
40. Tvarkomus duomenis gali gauti: (I) Šalių darbuotojai, atsakingi už Šalių tarpusavio bendradarbiavimą ir ryšių palaikymą, taip pat vykdantys buhalterinės apskaitos, informacinių sistemų priežiūros funkcijas; (II) informacinių sistemų, kurias Šalys naudoja tarpusavio santykių valdymui, teikėjai ir prižiūrėtojai; (III) mokesčių inspekcija; (IV) bankai; (V) Šalių pasitelkiami kiti asmenys, susiję su Sutarties vykdymu.
41. Jei Šalys ketina pasinaudoti kitų tolesnių duomenų tvarkytojų paslaugomis, Šalys perduos kitai Šaliai informaciją apie tolesnį duomenų tvarkytoją. Tokiu atveju, Šalys privalo užtikrinti, kad tolesnis duomenų tvarkytojas vykdys bent tuos pačius įsipareigojimus ir įgaliojimus, kuriuos ši Sutartis nustato. Taip pat Šalys supranta, kad jos pačios atsakys už tolesnių duomenų tvarkytojų veiksmus ir neveikimą.
42. Kiekviena šalis įsipareigoja tinkamai informuoti savo darbuotojus ir kitus asmenis, kurie bus pasitelkti Sutarčiai su Šalimis vykdyti, apie jų asmens duomenų tvarkymą, vykdomą kitos Šalies šios Sutarties sudarymo ir vykdymo tikslias, pateikdama visą Reglamento 13 ar 14 straipsnyje nurodytą informaciją. Informuojančioji šalis su aukščiau nurodyta informacija privalo supažindinti pasirašytinai arba el. paštu (jei pagal elektroninio pašto adresą įmanoma identifikuoti gavėją), išsaugoti su tuo susijusią informaciją, ir kitai šaliai pareikalavus, ją nedelsiant pateikti.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštišku Šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios Sutarties dalis.
46. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai. Abu egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Jei sudaroma elektroninė sutartis, ji pasirašoma saugiu kvalifikuotu elektroniniu parašu.
48. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis.
49. Prie Sutarties pridedama:
49.1. 1 priedas „Akredituotos socialinės priežiūros – ________________________ paslaugų gavėjų, kuriems 20.... m. ......................................... mėn. suteiktos paslaugos, ataskaita;
IX SKYRIUS
Šalių rekvizitai IR PARAŠAI
|
|
Sutarties kuratorė Socialinių paslaugų skyriaus vyr. specialistė .................................................. (atsakinga už Sutarties įsipareigojimų vykdymą), tel. (8 41) ........... , el. p. ......................@siauliai.lt
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2023 m. sausio 24 d. įsakymu
Nr. A-139
BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS DĖL socialinės priežiūros ŠEIMOMS paslaugų
20___ m. ___________________d. Nr. __________
Šiauliai
Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė), atstovaujama ____________________________________________________________, veikiančio (-ios) pagal
(atstovaujančio asmens pareigos, vardas ir pavardė)
_________________________________________, ir ____________________________________
(atstovavimo pagrindas) (įstaigos ar organizacijos pavadinimas)
(toliau – Paslaugos teikėjas), atstovaujama (-as) ______________________________________________,
(atstovaujančio asmens pareigos, vardas ir pavardė)
veikiančio (-ios) pagal ______________________________________, sudarė šią biudžeto lėšų
(atstovavimo pagrindas)
naudojimo sutartį dėl socialinės priežiūros šeimoms paslaugų (toliau – Sutartis).
I SKYRIUS
SUTARTIES DALYKAS IR TIKSLAS
1. Sutarties tikslas yra finansuoti akredituotos socialinės priežiūros šeimoms, gyvenančioms Šiaulių mieste, paslaugos teikimą, Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis (pažymėti reikiamą):
1.1. □ socialinę riziką patiriančioms šeimoms ir jų vaikams, taikant atvejo vadybą (toliau – paslauga šeimoms);
2. Paslaugos teikėjas finansuojamas vadovaujantis
____
(nurodomas individualus Savivaldybės teisės aktas, kuriuo vadovaujantis suteikta teisė teikti akredituotas paslaugas konkrečiai įstaigai)
2.1. _______ (_____________________) eurų iš valstybės biudžeto socialinių darbuotojų, teikiančių paslaugas šeimai darbo užmokesčiui, priedams ir priemokoms bei kvalifikacijai pagal prie Sutarties pridėtą valstybės biudžeto išlaidų sąmatą (forma B-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206, toliau Sutartyje (forma B-1), kuri yra neatskiriama Sutarties dalis;
2.2. _______ (_____________________) eurų iš valstybės biudžeto individualios priežiūros darbuotojų, teikiančių socialinę priežiūrą šeimoms, darbo užmokesčiui pagal prie Sutarties pridėtą forma B-1, kuri yra neatskiriama Sutarties dalis;
2.3. _______ (_____________________) eurų iš savivaldybės biudžeto kitoms išlaidoms, susijusioms su socialinės priežiūros paslaugų šeimoms teikimu, pagal prie Sutarties pridėtą savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatą – forma B-1, ir detalią savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatą (Sutarties 2 priedas), kuri yra neatskiria Sutarties dalis.
kuri yra neatskiriamos Sutarties dalis.
II SKYRIUS
ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3. Savivaldybė įsipareigoja:
3.1. pervesti lėšas (įskaitant lėšas už išlaidas, patirtas nuo einamųjų metų pradžios iki Sutarties sudarymo momento, kurios įtrauktos į išlaidų sąmatą bei pirmą kartą pateikiamas finansines ataskaitas, jei akredituotos socialinės priežiūros paslaugos asmeniui buvo pradėtos teikti praeitais metais) dalimis kas ketvirtį arba pagal poreikį Šalių susitarimu į Paslaugos teikėjo atsiskaitomąją sąskaitą banke, nurodytą Sutarties VIII skyriuje, vadovaujantis sąmata – forma B-1 „Programos sąmata“ (patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206), kuri yra neatskiriama Sutarties dalis;
3.2. jeigu finansavimo laikotarpiu lėšų dydis keičiasi, raštu informuoti Paslaugos teikėją ir prašyti pateikti patikslintą programos sąmatą bei Šalių raštišku susitarimu atitinkamai pakeisti Sutarties 2 punkte nurodytą skirtų lėšų sumą;
3.3. teikti Paslaugos teikėjui metodinę paramą akredituotos paslaugos teikimo ir apskaitos tvarkymo klausimais;
3.4. vykdyti akredituotos paslaugos kokybės kontrolės priežiūrą vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu _______________________________________________________________________________.
(įrašomas Savivaldybės teisės aktas)
4. Paslaugos teikėjas įsipareigoja:
4.2. gautas lėšas naudoti tik einamaisiais metais pagal detalią išlaidų sąmatą (1 priedas, 2 priedas), akredituotai paslaugai teikti;
4.3. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybės Socialinių paslaugų skyriui (toliau – Socialinių paslaugų skyrius) pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą Nr. 2 ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę (3 priedas);
4.4. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 10 d. Socialinių paslaugų skyriui pateikti Socialinės priežiūros šeimoms teikimo savivaldybėje ataskaitą, patvirtintą Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu;
4.5. pasibaigus kalendoriniams metams, iki sausio 15 d., Socialinių paslaugų skyriui pateikti akredituotos socialinės priežiūros šeimoms paslaugos veiklų įvykdymo ataskaitą (4 priedas);
4.6. Savivaldybei pareikalavus per 5 (penkias) darbo dienas pateikti išlaidas pateisinančių dokumentų ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas;
4.8. nustačius, kad lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, per 5 (penkias) darbo dienas gautas lėšas grąžinti į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta šios Sutarties VIII skyriuje;
4.9. nepanaudotas gautas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 27 d. grąžinti į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta šios Sutarties VIII skyriuje;
4.10. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas pranešti Socialinių paslaugų skyriui apie adreso, telefono, banko sąskaitos rekvizitų pakeitimus;
4.11. raštu informuoti Socialinių paslaugų skyrių apie visus su Sutarties įgyvendinimu susijusius pakeitimus ir jų priežastis, t. y. apie pasikeitusius darbuotojus, patalpas ir kt.;
4.12. užtikrinti, kad perkant prekes, paslaugas biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, kitų įstatymų ir teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų. Išlaidos įsigyjant prekes, inventorių negali viršyti 500 Eur už vienetą;
4.13. su Sutarties įgyvendinimu susijusius dokumentus saugoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu;
4.14. bendradarbiauti su Savivaldybės atsakingais darbuotojais ir sudaryti sąlygas Savivaldybei, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atstovams patikrinti, kaip vykdant Sutartį naudojamos savivaldybės ir (ar) valstybės biudžeto lėšos ir vykdomos numatytos veiklos, pateikti visus prašomus dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu, tikrinančių institucijų atstovų nustatytais terminais, būdu ir forma;
4.15. skleisti informaciją apie teikiamas akredituotas paslaugas (savo interneto tinklalapyje ir (ar) ar kitose viešose erdvėse), Paslaugos teikėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad akredituotos paslaugos teikimui lėšų skyrė Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir (ar) Šiaulių miesto savivaldybė bei naudoti Šiaulių miesto savivaldybės logotipą;
4.16. užtikrinti, kad teikiant akredituotą paslaugą, asmens duomenys būtų tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimų.
5. Savivaldybė turi teisę:
5.2. prireikus reikalauti iš Paslaugos teikėjo papildomos informacijos ar dokumentų, jeigu Savivaldybės nuomone, pateiktos informacijos nepakanka;
5.5. paaiškėjus, kad Paslaugos teikėjui skirtos lėšos panaudotos ne pagal šios Sutarties I skyriuje nurodytą tikslinę paskirtį ar nesilaikant Sutarties sąlygų – reikalauti, kad Paslaugos teikėjas nedelsdamas grąžintų gautas lėšas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą banke;
6. Paslaugos teikėjas turi teisę:
6.2. dėl iš anksto nenumatytų priežasčių ar dėl atsiradusių aplinkybių, kurioms esant Sutarties tikslo įgyvendinimas būtų neįmanomas, atsisakyti vykdyti Sutartį. Tokiu atveju turi būti pateiktas oficialus raštas Savivaldybei, o į Paslaugos teikėjo sąskaitą pervestos lėšos turi būti grąžintos ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas po oficialaus rašto pateikimo;
6.3. tikslinti prie Sutarties pridėtą detalią išlaidų sąmatą, jei lėšų skirtumas detalioje išlaidų sąmatoje (1 ir 2 priedas) tarp nurodytų išlaidų grupių (eilučių) viršija 100 Eur. Norėdamas patikslinti sąmatą, Paslaugos teikėjas Socialinių paslaugų skyriui raštu turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti išlaidų sąmatą ir lyginamąją tikslinamų išlaidų sąmatą. Paslaugos teikėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų. Prašymai tikslinti sąmatą gali būti teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 15 (penkiolika) darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Gavus prašymą, Socialinių paslaugų skyriaus atsakingas asmuo Paslaugos teikėją el. paštu informuoja apie pritarimą ar motyvuotą nepritarimą patikslintai sąmatai.
III SKYRIUS
SUTARTIES GALIOJIMAS IR NUTRAUKIMAS
7. Sutarties įsigaliojimo diena laikoma data, kai Sutartį pasirašo paskutinė Sutarties Šalis, todėl Šalys, pasirašydamos Sutartį, privalo nurodyti jos pasirašymo datą ir galioja iki sutartinių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
8. Sutartis gali būti nutraukta:
9. Savivaldybė nutraukia Sutartį su Paslaugos teikėju, kai:
10. Savivaldybė, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad Paslaugos teikėjas netinkamai vykdo Sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja Paslaugos teikėją ir sustabdo Sutartį. Paslaugos teikėjas raštu informuoja Savivaldybę, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei Paslaugos teikėjas neinformuoja Savivaldybės, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje nustatytus reikalavimus, Savivaldybė vienašališkai nutraukia Sutartį apie tai Paslaugos teikėją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.
11. Jei Savivaldybė nesilaiko Sutartyje numatytų sąlygų, Paslaugos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų raštiškai įspėjęs Savivaldybę apie Sutarties nutraukimą.
IV SKYRIUS
ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
14. Paslaugos teikėjas privalo nedelsdamas raštu pranešti Savivaldybei, jei negali vykdyti veiklų ir grąžinti visas skirtas lėšas į Savivaldybės sąskaitą. Nustačius, kad Paslaugos teikėjas skirtas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Paslaugos teikėjas privalo jas grąžinti per nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą Sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Sutarties Šalys susirašinėja valstybine kalba. Visi pranešimai, informacija ar bet kokia kita medžiaga (toliau – pranešimai), perduodami vienos Šalies kitai pagal šią Sutartį, turi būti parengti raštu ir pasirašyti įgaliotų asmenų, išskyrus atvejus, kai pranešimai siunčiami elektroniniu paštu.
18. Savivaldybė neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Paslaugos teikėjo rekvizitų ir kitų duomenų. Pasikeitus Šalių kontaktiniams duomenims ir (ar) rekvizitams, Šalys nedelsdamos turi raštu apie tai informuoti vieną kitą.
19. Sutarties šalys dėl Sutarties kylančius ginčus ar nesutarimus sprendžia konsultacijų ir derybų būdu.
V SKYRIUS
NENUGALIMOS JĖGOS (FORCE MAJEURE) APLINKYBĖS
21. Šalys neatsako už visišką ar dalinį savo įsipareigojimų pagal Sutartį nevykdymą, jei tai įvyksta dėl nenugalimos jėgos aplinkybių poveikio.
22. Šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsniu ir Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis, patvirtinimo“.
23. Šalis, kuri dėl nenugalimos jėgos aplinkybių veikimo negali vykdyti savo įsipareigojimų pagal Sutartį, privalo apie tai pranešti kitai Šaliai ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo dienos, pateikdama įrodymus, taip pat kad ėmėsi visų pagrįstų atsargumo priemonių ir dėjo visas pastangas, kad sumažintų išlaidas ar neigiamas pasekmes bei pranešdama apie aplinkybių pobūdį, galimą trukmę ir tikėtiną poveikį.
VI SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
24. Vykdydamos Sutartį Šalys įsipareigoja asmens duomenų tvarkymą vykdyti teisėtai, laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą.
25. Abi Šalys yra asmens duomenų valdytojai, kurie tvarko savo darbuotojų asmens duomenis teisėto intereso ir sudarytos darbo sutarties pagrindu. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus jos darbuotojų, įgaliotų asmenų, subrangovų darbuotojų ar kitų atstovų, taip pat kitų asmenų duomenis tvarkys šios Sutarties vykdymo, teisėto intereso, siekiant pareikšti ar apsiginti nuo ieškinių ar kitų reikalavimų, o taip pat siekiant įvykdyti Šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas teisines prievoles, tikslais bei juos atitinkančiais teisiniais pagrindais.
26. Šalys įsipareigoja įgyvendinti tinkamas organizacines ir technines priemones užtikrinančias tvarkomų asmens duomenų apsaugą. Šalys užtikrina gautų asmens duomenų apsaugą nuo neteisėtos prieigos prie jų, nuo neteisėto atskleidimo, sunaikinimo, pakeitimo nuo kitokio neteisėto asmens duomenų tvarkymo. Nurodytos priemonės turi užtikrinti iškilusią riziką atitinkantį saugumo lygį.
27. Šalys asmens duomenis saugo ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai ar numato teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimas. Asmens duomenys turi būti saugomi tol, kol iš sutartinių santykių gali kilti pagrįstų reikalavimų arba kiek tai reikalinga Šalių teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami.
28. Gali būti tvarkomi šie Šalių vadovų, kitų darbuotojų, atsakingų asmenų ar atstovų, atstovaujančių Šalims, duomenys (I) vardas ir pavardė; (II) kontaktiniai duomenys (darbo telefono numeris, darbo elektroninis paštas, darbovietės adresas; (III) užimamos pareigos; (IV) įgaliojimų (atstovavimo) duomenys, įskaitant atstovų asmens kodus, adresus; (V) Šalių vardu ir interesais vykdomas susirašinėjimas, ar kiti duomenys suformuojami Sutarties vykdymo metu.
29. Tvarkomus duomenis gali gauti: (I) Šalių darbuotojai, atsakingi už Šalių tarpusavio bendradarbiavimą ir ryšių palaikymą, taip pat vykdantys buhalterinės apskaitos, informacinių sistemų priežiūros funkcijas; (II) informacinių sistemų, kurias Šalys naudoja tarpusavio santykių valdymui, teikėjai ir prižiūrėtojai; (III) mokesčių inspekcija; (IV) bankai; (V) Šalių pasitelkiami kiti asmenys, susiję su Sutarties vykdymu.
30. Jei Šalys ketina pasinaudoti kitų tolesnių duomenų tvarkytojų paslaugomis, Šalys perduos kitai Šaliai informaciją apie tolesnį duomenų tvarkytoją. Tokiu atveju, Šalys privalo užtikrinti, kad tolesnis duomenų tvarkytojas vykdys bent tuos pačius įsipareigojimus ir įgaliojimus, kuriuos ši Sutartis nustato. Taip pat Šalys supranta, kad jos pačios atsakys už tolesnių duomenų tvarkytojų veiksmus ir neveikimą.
31. Kiekviena šalis įsipareigoja tinkamai informuoti savo darbuotojus ir kitus asmenis, kurie bus pasitelkti Sutarčiai su Šalimis vykdyti, apie jų asmens duomenų tvarkymą, vykdomą kitos Šalies šios Sutarties sudarymo ir vykdymo tikslias, pateikdama visą Reglamento 13 ar 14 straipsnyje nurodytą informaciją. Informuojančioji šalis su aukščiau nurodyta informacija privalo supažindinti pasirašytinai arba el. paštu (jei pagal elektroninio pašto adresą įmanoma identifikuoti gavėją), išsaugoti su tuo susijusią informaciją, ir kitai šaliai pareikalavus, ją nedelsiant pateikti.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai. Abu egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Jei sudaroma elektroninė sutartis, ji pasirašoma saugiu kvalifikuotu elektroniniu parašu.
35. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis.
36. Prie Sutarties pridedama:
36.3. 3 priedas „Buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą 20___ m. ________ ketvirtį, suvestinė“;
VIII SKYRIUS
Šalių rekvizitai IR PARAŠAI
|
|
Sutarties kuratorius
__________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė, telefono Nr.)