Kaunor-m

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

9 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

Dėl KAUNO R. ZAPYŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 21 d. Nr. TS-391

Kaunas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 5 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2Įgalioti Kauno rajono savivaldybės merą pasirašyti šiuo sprendimu patvirtintus Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos nuostatus.

3Įpareigoti Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos direktorių įregistruoti šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus iki 2024 m. lapkričio 29 d. teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

4Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

5Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 21 d. sprendimą Nr. TS-380 „Dėl Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“, įregistravus šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus Juridinių asmenų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

Savivaldybės meras                                                                                    Valerijus Makūnas

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 21 d. sprendimu

Nr. TS-391

 

Kauno r. ZAPYŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1.    Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, jos kompetenciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.    Mokyklos oficialusis pavadinimas – Kauno r. Zapyškio pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Zapyškio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191092511.

3.    Mokykla įsteigta 1677 m. kaip parapijinė mokykla.

4.    Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.    Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6.    Savininkė – Kauno rajono savivaldybė.

7.    Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba ir meras, kurie:

1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

2. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

3. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

4. priima sprendimą dėl Mokyklos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8.    Mokyklos buveinė – Bažnyčios g. 4, Kluoniškių k., Zapyškio sen., LT-53417 Kauno r. sav.

9.     Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10.   Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

11.   Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

12.   Kitos paskirtys:

1. pagrindinės mokyklos tipo sanatorijos mokykla;

2. ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla sveikatos problemų turintiems vaikams.

13.   Mokymo kalba – lietuvių.

14.   Mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai:

1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir (ar) nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu;

2. pavienio mokymosi forma įgyvendinama individualiu, savarankišku, nuotoliniu, ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdu.

15.   Mokykloje vykdomos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programos.

16.   Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, pradinio, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.

17.   Mokykla turi skyrių:

1. pavadinimas – Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos Kačerginės vaikų sanatorijos „Žibutė“ skyrius;

2. įsteigimo data – 2021 m. rugsėjo 1 d.;

3. buveinė – J. Zikaro g. 14, Kačerginės mstl., LT-53448 Kauno r. sav.

4. mokymo kalba – lietuvių;

5. mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai: grupinio mokymosi forma – kasdienis ir nuotolinis mokymo proceso organizavimo būdai; pavienio mokymosi forma – savarankiškas ir nuotolinis mokymo proceso organizavimo būdai;

6. skyriuje vykdomos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programos, vidurinio ugdymo programa vykdoma pagal trišalę sutartį su VšĮ Vytauto Didžiojo universiteto Ugnės Karvelis gimnazija ir Kauno rajono savivaldybe.

18.   Mokykla yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, turi savarankišką atsiskaitomąją sąskaitą, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

 

 

 

II SKYRIUS

Mokyklos VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, tIKSLAS, uŽdaviniai, funkcijos, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19.   Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20.   Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

1. Pagrindinės veiklos rūšys:

1.    ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

2.    priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

3.    pradinis ugdymas, kodas 85.20;

4.    pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

2. Kitos švietimo veiklos rūšys:

1.    sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

2.    kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

3.    kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

4.    švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

21.   Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

1. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

3. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

6. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

7. kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.

22.   Mokyklos veiklos tikslas – teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ugdymą ir neformalųjį vaikų švietimą, suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.

23.   Mokyklos veiklos uždaviniai:

1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį, pagrindinį išsilavinimą;

2. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programų tęstinumą;

3. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

4. teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą;

5. užtikrinti sveiką ir saugią mokymosi aplinką;

6. vykdyti ugdymo tęstinumą Kačerginės vaikų sanatorijos „Žibutė“ skyriuje besigydantiems mokiniams.

24.   Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla atlieka šias funkcijas:

1. įgyvendina ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ugdymą, individualizuotą pradinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių mokymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos informaciją, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

2. rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, jas pritaiko specialiųjų poreikių turintiems vaikams;

3. sudaro mokymosi sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;

4. vykdo vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

5. vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

6. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programą pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

7. užtikrina privalomąjį mokinių mokymą, tenkina jų saviugdos ir saviraiškos poreikius;

8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, specialiąją pagalbą, vykdo vaikų ir mokinių sveikatos priežiūrą, minimalios priežiūros priemones;

10.    įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia švietimo pagalbą ir organizuoja ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

11.    sudaro galimybes mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose;

12.    organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) (toliau – tėvai) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

13.    vykdo Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą, darbuotojų veiklos vertinimą;

14.    sudaro sąlygas darbuotojų profesiniam tobulėjimui;

15.    užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

16.    kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą edukacinę aplinką ir materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

17.    Kačerginės vaikų sanatorijos „Žibutė“ skyriuje organizuoja laisvu nuo gydymo ir mokymo laiku mokinių užimtumą, lavinantį jų gebėjimus, poreikius, sveikos gyvensenos įgūdžius;

18.    organizuoja mokinių ir ugdytinių maitinimą Mokykloje;

19.    organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

20.    planuoja ir organizuoja veiklas bendradarbiaudama su seniūnijos ir kitomis švietimo, kultūros ir sporto įstaigomis ir organizacijomis;

21.    organizuoja valstybinių švenčių, atmintinų datų, kalendorinių švenčių paminėjimą;

22.    viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

23.    atlieka kitas teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MokYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25.   Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:

1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

4. rengti ir įgyvendinti šalies, tarptautinius projektus ir programas;

5. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

7. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Mokyklos teikiamų paslaugų klausimus;

8. kreiptis į savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją dėl Mokyklos nuostatų pildymo ir keitimo;

9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

26.   Mokyklos pareigos:

1. vykdyti Nuostatuose reglamentuojamą veiklą;

2. užtikrinti kokybišką švietimą, ugdymo programų ir planų įgyvendinimą;

3. užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, patyčių, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

4. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos tobulinimu;

5. informuoti tėvus apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

6. informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie atvejus, kai mokinio tėvai neužtikrina vaiko pareigos mokytis iki 16 metų;

7. vykdyti kitas teisės aktais nustatytas pareigas.

 

iv SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27.   Mokyklos veikla organizuojama pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus planus:

1. Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija, ir kuris suderintas su Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėju;

2. Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

3. Mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo.

28.   Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

29.   Direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, gali būti atšaukiamas iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka tik dėl šių priežasčių:

1. asmuo prarado nepriekaištingą reputaciją;

2. paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse direktoriaus pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į direktoriaus pareigas.

30.   Direktorius:

1. organizuoja Mokyklos veiklą, įgyvendindamas strateginį Mokyklos valdymą;

2. vadovauja rengiant Mokyklos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą;

3. organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus. Teikia Mokyklos bendruomenei ir Tarybai svarstyti Mokyklos metų veiklos ataskaitą;

4. nustato Mokyklos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą;

5. tvirtina Mokyklos mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;

6. nustato Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jei Mokykloje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

7. suderinęs su Mokyklos taryba ir darbuotojų atstovais tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles, jose nustato vaikų ir kitų lankytojų teises, pareigas ir atsakomybę;

8. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;

9. kreipiasi dėl minimalios priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatytą tvarką;

10.    priima mokinius į mokyklą Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

11.    leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Nuostatų;

12.    sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes;

13.    Mokyklos vardu sudaro sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

14.    siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo užtikrina Mokyklos bendradarbiavimą su kitomis vietovėje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;

15.    atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

16.    inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir kartu sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus;

17.    organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

18.    teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų vykdymą ir naudojimą;

19.    rengia Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai skelbia Mokyklos interneto svetainėje;

20.    bendradarbiauja su mokinių tėvais, pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorine policija, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje, seniūnijoje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;

21.    vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

31.   Mokyklos direktoriaus komandiruočių, atostogų, laikino nedarbingumo ir kitais nebuvimo darbe atvejais jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas darbuotojas.

32.   Mokykloje metodinei veiklai organizuoti sudaroma Metodinė taryba ir metodinės grupės, kurių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

33.   Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai.

34.   Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, kuris renkamas trejiems metams atviru balsavimu balsų dauguma.

35.   Metodinės tarybos sudėtis atnaujinama, jei keičiasi metodinių grupių pirmininkai.

36.   Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia metodinės tarybos pirmininko balsas.

37.   Į Metodinės tarybos pasitarimus gali būti kviečiami Mokyklos pagalbos vaikui, sveikatos priežiūros specialistai, Mokyklos savivaldos institucijų atstovai.

38.   Metodinės tarybos funkcijos:

1. aptaria mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

2. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, svarsto ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus;

3. teikia siūlymus Mokytojų tarybai, Mokyklos direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo;

4. inicijuoja bei skatina pedagoginių ir metodinių naujovių bei gerosios patirties sklaidą, mokytojų bendradarbiavimą;

5. vertina mokytojų metodinius darbus.

39.   Metodinės grupės sudaromos iš mokomųjų dalykų mokytojų pagal ugdymo sritis, švietimo pagalbos specialistų, klasių vadovų.

40.   Metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami iš metodinės grupės narių atviru balsavimu trejiems metams balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris narys; pirmininkas atstovauja metodinei grupei, organizuoja metodinės grupės veiklą, pirmininkauja posėdžiuose, telkia narius metodinės grupės tikslams siekti ir uždaviniams įgyvendinti.

41.   Dalyvavimas metodinės grupės veikloje yra privalomas.

42.   Posėdžiai vyksta pagal metodinės grupės veiklos planą arba esant reikalui. Darbą organizuoja, posėdžius kviečia grupės pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas.

43.   Posėdžiuose mokytojai, švietimo pagalbos specialistai aptaria metodinės veiklos prioritetus, planuoja ugdymo turinį (aptaria programas, mokymo(si) metodus, kontekstą, vadovėlius mokymo(si) priemones bei jų naudojimą; įvertina ugdymo(si) procese sukauptą patyrimą, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms), nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, siekia mokinių ir Mokyklos pažangos.

44.   Metodinės grupės teikia siūlymus Mokyklos tarybai, Mokyklos direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo.

45.   Į metodinių grupių pasitarimus gali būti kviečiami sveikatos priežiūros specialistas, Mokyklos savivaldos institucijų atstovai.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

46.   Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima nutarimus, sprendimus, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.

47.   Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia mokinius, mokinių tėvus, mokytojus ir vietos bendruomenės atstovus demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, atstovauja teisėtiems Mokyklos interesams.

48.   Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

49.   Taryba renkama trejiems metams. Tarybą sudaro 2 mokiniai, išrinkti Mokinių taryboje, 2 tėvai, išrinkti visuotiniame tėvų susirinkime, 2 mokytojai – Mokytojų taryboje. Vieną vietos bendruomenės atstovą dalyvauti Tarybos darbe pakviečia Mokyklos direktorius. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas atitinkamos bendruomenės grupės narių susirinkime.

50.   Tarybos sudėtį įsakymu tvirtina Mokyklos direktorius.

51.   Tarybos nariai atviru balsavimu Tarybos posėdyje išrenka pirmininką, sekretorių. Pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą.

52.   Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Teisę sušaukti neeilinį Tarybos posėdį turi Mokyklos direktorius arba ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių. Mokyklos Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tarybos pirmininkas. Tarybos nutarimai įteisinami Mokyklos direktoriaus įsakymais.

53.   Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Mokyklos bendruomenės nariai, organizacijų ir įstaigų atstovai be balso teisės.

54.   Tarybos funkcijos:

1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos ugdymo planui, Mokyklos metų veiklos planui, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;

3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ir papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

5. išklauso Mokyklos metų veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

6. įvertinusi Mokyklos vadovo metų veiklos užduočių įgyvendinimo ataskaitą ir Mokyklos bendruomenės narių siūlymus, priima sprendimą dėl Mokyklos vadovo metų veiklos užduočių įvertinimo ir pateikia jį Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

7. teikia siūlymus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

8. svarsto Metodinės tarybos, tėvų savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

9. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;

10.    talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

11.    svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

12.    sprendžia kitus su Mokyklos veikla susijusius klausimus;

13.    už savo veiklą atsiskaito Mokyklos bendruomenės nariams ne rečiau kaip kartą per metus.

55.   Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro 7 Mokykloje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, renkami trejiems metams. Mokyklos direktorius negali būti mokytojų tarybos nariu. Mokyklos mokytojų tarybos sudėtį tvirtina Mokyklos direktorius.

56.   Mokytojų tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

57.   Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma trejiems metams renka mokytojų tarybos pirmininką ir sekretorių.

58.   Mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jie atsistatydina arba kai jie savo elgesiu pažeidžia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinto pedagogų etikos kodekso reikalavimus. Nutrūkus pirmininko, sekretoriaus ar nario įgaliojimams pirma laiko, naujas mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys renkamas bendra tvarka esamos kadencijos likusiam laikotarpiui.

59.   Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis. Posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi mokytojų tarybos pirmininkas Mokyklos mokytojų tarybos nutarimu, Mokyklos direktorius, Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

60.   Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas. Į posėdžius stebėtojo teisėmis gali būti kviečiami vietos savivaldos ir vietos bendruomenės atstovai.

61.   Mokytojų tarybos funkcijos:

1. aptaria švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, praktinius pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojo profesijos kompetencijos tobulinimo galimybes;

2. svarsto veiklos ir ugdymo planų įgyvendinimą ir ugdymo(-si) rezultatus;

3. inicijuoja kaitos procesus, formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

4. aptaria vaikų sveikatos, socialinės paramos, ugdymo(-si), prevencinės veiklos, poilsio, mitybos, saugumo klausimus;

5. teikia siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;

6. nustato mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo būdus, ryšių palaikymo ir tėvų informavimo principus;

7. nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo tvarką, atsiskaitymo formas;

8. sprendžia kitus pedagogų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus;

9. renka atstovus į Tarybą;

10.    svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

62.   Mokytojų tarybos pirmininkas informuoja mokytojų tarybą apie posėdžiuose priimtų sprendimų vykdymą.

63.   Mokinių taryba – nuolat veikianti aukščiausia mokinių savivaldos institucija. Jos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai – klasių susirinkimų deleguoti atstovai, išrinkti 5–10 klasių mokinių susirinkimuose atviru balsavimu. Išvykus Mokinių tarybos nariui, naujas narys renkamas laikantis tos pačios tvarkos. Vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas.

64.   Mokinių taryba:

1. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, neformaliojo vaikų švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

2. inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, projektus, rūpinasi drausme ir tvarka Mokykloje, kuria teigiamą Mokyklos įvaizdį;

3. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

4. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

5. renka atstovus į Tarybą;

6. renka atstovus į rajono Mokinių tarybą.

65.   Klasėse renkami klasių seniūnai. Jie renkami vieneriems mokslo metams klasės mokinių susirinkime atviru balsavimu.

66.   Tėvų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti tėvų interesams ir sprendžianti tėvams aktualias problemas. Ją sudaro klasių / grupių tėvų komitetų (toliau –Komitetas) vadovai. Tėvų taryba renkama vieniems metams.

67.   Tėvų tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Tėvų tarybos nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų tarybos nariai ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų tarybos nariai. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas atstovas iš to Komiteto, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko.

68.   Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma pirmajame posėdyje renka Tėvų tarybos pirmininką ir sekretorių.

69.   Tėvų tarybos posėdžius kviečia pirmininkas. Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami Tėvų tarybos posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tėvų tarybos pirmininkas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

70.   Tėvų taryba aptaria aktualius klausimus, padeda Mokyklos administracijai spręsti iškilusias problemas, teikia siūlymus Tarybai ir direktoriui.

71.   Klasėse / grupėse veikia tėvų savivaldos institucijos – Komitetai. Komitetą sudaro visų tos klasės / grupės mokinių / ugdytinių tėvai. Komitetui vadovauja susirinkime balsų dauguma išrinktas vadovas. Komiteto vadovo kadencija – vieni mokslo metai. Komitetas aptaria su klasės / grupės vadovu lankomumo, elgesio, pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie mokinius / ugdytinius klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Tėvų tarybai.

72.   Mokinių / ugdytinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais tėvams aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti Tėvų tarybos pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

73.   Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

74.   Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

75.   Mokyklos mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

76.   Mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas ir kvalifikacijos tobulinimas vykdomas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

77.   Mokykla valdo Savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.

78.   Mokyklos lėšos:

1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

2. pajamos už teikiamas paslaugas;

3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

79.   Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

80.   Mokykla finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

81.   Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

82.   Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83.   Informacija apie Mokyklos veiklą ir rezultatus skelbiama Mokyklos interneto svetainėje, atitinkančioje teisės aktų nustatytus reikalavimus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ar Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.

84.   Mokyklos interneto svetainėje skelbiama informacija apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, pasiekimus, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas. Šioje svetainėje ir kituose informacijos šaltiniuose skelbiami pranešimai, kuriuos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir / ar šiais Nuostatais reikia skelbti viešai.

85.   Nuostatai keičiami ir papildomi savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.

86.   Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

87.   Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar teisės aktams atitinkamus klausimus reglamentuojant kitaip nei šiuose Nuostatuose, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Valerijus Makūnas