LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2004 M. BALANDŽIO 26 D. ĮSAKYMO NR. A1-110 „DĖL TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo 30 d. Nr. A1-267

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. A1-110 „Dėl Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu,

t v i r t i n u Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).“

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Į g a l i o j u Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktorių pasirašyti Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus ir atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su jų užregistravimu Juridinių asmenų registre.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2021 m. birželio 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                            Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2004 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. A1-110

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. kovo 30 d. įsakymo

Nr. A1-267   redakcija)

 

TECHNINĖS PAGALBOS NEĮGALIESIEMS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Techninės pagalbos neįgaliesiems centras prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Centras) yra įstaiga, kuri organizuoja fizinių asmenų, kuriems nustatytas techninės pagalbos priemonių poreikis, aprūpinimą (ir (ar) juos aprūpina) techninės pagalbos priemonėmis – perduoda šiems asmenims reikalingas techninės pagalbos priemones jų nuosavybėn ir (ar) panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti ir (arba) kompensuoja jiems reikalingų techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidas arba perduoda techninės pagalbos priemones panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti savivaldybėms, kurios perduoda fiziniams asmenims reikalingas techninės pagalbos priemones jų nuosavybėn ir (ar) panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti.

2. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais ir šiais nuostatais.

3. Centras yra viešasis juridinis asmuo (juridinio asmens kodas – 190789945), turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Centro buveinės adresas: Vilnius, Mindaugo g. 42A-1.

4. Centras yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

5. Centro savininkė yra valstybė. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendina (išskyrus sprendimų dėl Centro reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kontroliuoja Centro veiklą, priima sprendimus dėl Centro buveinės pakeitimo, sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Socialinės apsaugos ir darbo ministro valdymo sritis, kurioje veikia Centras, – socialinė integracija ir lygios galimybės.

7. Vieši Centro pranešimai skelbiami Centro interneto svetainėje www.tpnc.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse, socialinio tinklo „Facebook“ Centro paskyroje. Centras, skelbdamas viešus pranešimus, turi laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo.

8. Centro veiklos laikotarpis neribojamas.

9. Centro nuostatai keičiami Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

II skyrius

CENTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

10. Centro veiklos tikslai yra šie:

10.1. užtikrinti fizinių asmenų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis, kad būtų patenkinti specialieji šių asmenų poreikiai;

10.2. skatinti aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis sistemos plėtrą, įgyvendinant įvairias socialinės integracijos priemones, projektus ir kitas veiklas, skirtas neįgaliųjų socialinei integracijai užtikrinti.

11. Centras, įgyvendindamas jam nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

11.1. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pasiūlymus dėl aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis sistemos tobulinimo, rengia išvadas, pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis tvarką;

11.2. organizuoja ir vykdo aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis:

11.2.1. atlieka techninės pagalbos priemonių poreikio planavimo skaičiavimus pagal Centro patvirtintą Techninės pagalbos priemonių poreikio planavimo metodiką;

11.2.2. vykdo techninės pagalbos priemonių įsigijimą;

11.2.3. perduoda fiziniams asmenims nuosavybėn ir (ar) panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti techninės pagalbos priemones ir (ar) kompensuoja jiems reikalingų techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidas;

11.2.4. perduoda panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti techninės pagalbos priemones savivaldybėms, kurios šias priemones perduoda asmenims;

11.2.5. organizuoja techninės pagalbos priemonių pritaikymą pagal individualius neįgaliųjų poreikius;

11.2.6. organizuoja judėjimo techninės pagalbos priemonių remonto paslaugas;

11.2.7. teikia judėjimo techninės pagalbos priemonių smulkaus remonto paslaugas;

11.2.8. organizuoja asmenims, kuriems nustatyti funkciniai sutrikimai, tam tikrų techninės pagalbos priemonių parinkimą, vadovaudamasis kriterijais, pagal kuriuos nustatomas asmens poreikis įsigyti techninės pagalbos priemones (negalios priežastis ir pobūdis, liga ar fizinė būklė);

11.3. kaupia, sistemina, analizuoja ir teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai duomenis apie Centro įsigytų techninės pagalbos priemonių kokybę, tinkamumą, panaudojimo efektyvumą, asmenų atsiliepimus, laikydamasis Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų;

11.4. teikia pasiūlymus techninės pagalbos priemonių tiekėjams ir (ar) gamintojams dėl techninės pagalbos priemonių, jų kokybės bei standartų tobulinimo;

11.5. teikia savivaldybėms pasiūlymus, kaip efektyviai naudoti techninės pagalbos priemones;

11.6. rengia metodinę asmenų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis medžiagą, teikia savivaldybėms metodinę pagalbą ir rekomendacijas aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis klausimais;

11.7. analizuoja Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių patirtį aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis srityje;

11.8. tikrina techninės pagalbos priemonių remonto ir individualaus pritaikymo paslaugų kokybę;

11.9. dalyvauja rengiant techninės pagalbos priemonių standartus;

11.10. teisės aktų nustatyta tvarka kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie asmenis, aprūpintus techninės pagalbos priemonėmis, taip pat asmenis, laukiančius techninės pagalbos priemonių, grąžintas techninės pagalbos priemones, jų remontą ir individualų pritaikymą;

11.11. rengia ir teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka ketvirtines ir metines Centro veiklos ataskaitas – Centro įgyvendinamų neįgaliųjų socialinės integracijos priemonių, projektų ir kitos veiklos rezultatų ataskaitas;

11.12. nagrinėja prašymus, pareiškimus bei skundus Centro kompetencijai priskirtais klausimais ir imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

11.13. užtikrina duomenų, tvarkomų Centre, saugumą ir tvarkymą laikantis asmens duomenų bei kitų duomenų apsaugą ir tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

11.14. atlieka kitas funkcijas, nustatytas kitų norminių teisės aktų.

12. Centras taip pat atlieka šias funkcijas:

12.1. patikėjimo teise valdo, naudoja valstybės turtą ir juo disponuoja;

12.2. užtikrina valstybės biudžeto ir kitų lėšų efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, tvarko materialinių vertybių apskaitą;

12.3. tvarko buhalterinę apskaitą ir rengia statistines ataskaitas;

12.4. administruoja informacines sistemas (registrus), susijusias su gyventojų aprūpinimu techninės pagalbos priemonėmis;

12.5. visuomenę informuoja apie gyventojų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis;

12.6. konsultuoja aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis klausimais;

12.7. įgyvendina įstaigos veiklos kokybės gerinimo priemones;

12.8. įgyvendina antikorupcines priemones.

 

III skyrius

CENTRO TEISĖS

 

13. Centras, įgyvendindamas jam nustatytus veiklos tikslus ir atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

13.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, nevyriausybinių organizacijų informaciją ir duomenis, susijusius su aprūpinimu techninės pagalbos priemonėmis;

13.2. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų specialistus ir nevyriausybinių organizacijų atstovus, nepriklausomus ekspertus, galinčius pateikti išvadas techninės pagalbos priemonių aprūpinimo klausimais. Aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis klausimams spręsti prie Centro veikia Ekspertų komisija, kurios sudėtį ir nuostatus tvirtina Centro direktorius;

13.3. pagal kompetenciją organizuoti konferencijas, seminarus, mokymus ir kitus renginius;

13.4. inicijuoti projektus, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai gerinti, ir juose dalyvauti;

13.5. bendradarbiauti ir sudaryti susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių institucijomis, įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, tarptautinėmis organizacijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

13.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka ir lėšų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų;

13.7. dalyvauti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų komisijų (darbo grupių) veikloje;

13.8. Centras gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais jam suteiktų teisių.

 

IV skyrius

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

14. Centro veikla organizuojama vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, kurie turi būti skelbiami Centro interneto svetainėje.

15. Centro administracijos struktūrą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

16. Centro veikla reguliuojama šiais Centro direktoriaus tvirtinamais Centro dokumentais: Centro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, teritorinių padalinių nuostatais, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.

17. Centrui vadovauja direktorius, kurį priima į pareigas ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

18. Centro direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

19. Centro direktorius:

19.1. vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo jam nustatytas pareigas;

19.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kitus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

19.3. vadovauja Centrui, sprendžia jo kompetencijai priskirtus klausimus, asmeniškai atsako už tai, kad Centras įgyvendintų jam nustatytus veiklos tikslus ir funkcijas, korupcijos prevencijos priemones;

19.4. atsako už buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų buhalterinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus rengimą, jų teisingumą bei pateikimą nustatytu laiku;

19.5. pagal kompetenciją sudaro sutartis, reikalingas Centro tikslams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

19.6. sudaro komisijas ir darbo grupes užduotims ir iniciatyvoms vykdyti;

19.7. užtikrina, kad lėšos ir turtas būtų naudojami racionaliai ir taupiai, kad būtų sukurta ir tobulinama veiksminga Centro vidaus kontrolės sistema;

19.8. komandiruoja Centro darbuotojus atlikti tarnybinių užduočių;

19.9. tvirtina:

19.9.1. darbuotojų pareigybių sąrašą, prieš tai jį suderinęs su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir atsižvelgęs į turimas lėšas darbo užmokesčiui;

19.9.2. darbuotojų pareiginių algų pastoviosios dalies koeficientus, pareiginių algų kintamosios dalies dydžius, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

19.9.3. Centro darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles, teritorinių padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus ir kitus bendrosios ir specialiosios veiklos sričių dokumentus;

19.9.4. Ekspertų komisijos prie Centro sudėtį ir nuostatus;

19.9.5. Techninės pagalbos priemonių poreikio planavimo metodiką, prieš tai ją raštu suderinęs su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

19.10. formuoja Centro personalo valdymo politiką, teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Centro personalą, skatina ir skiria įspėjimus už darbo pareigų pažeidimus, taip pat skiria priedus, priemokas, pašalpas ir (ar) kitas išmokas Centro darbuotojams, atlieka kitas įstatymų ir kitų tesės aktų jam nustatytas personalo valdymo funkcijas;

19.11. disponuoja Centrui skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo sutartis, banko čekius, įgaliojimus ir kitus dokumentus;

19.12. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Centrui valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, taip pat atstovauja bendradarbiaujant su kitais šalies ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

19.13. užtikrina, kad būtų parengtas Centro metinio veiklos plano projektas, ir teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui jį tvirtinti;

19.14. kontroliuoja Centro metinio veiklos plano įgyvendinimą;

19.15. organizuoja Centro darbuotojų mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą;

19.16. nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus bei skundus dėl Centro personalo veiksmų ir priimtų sprendimų teisėtumo;

19.17. organizuoja Centro dokumentų valdymą ir informacinės sistemos veiklos kontrolę;

19.18. įstatymų nustatyta tvarka ir terminais deklaruoja (tikslina) privačius interesus, dėl užimamų pareigų galimų interesų konfliktų atveju teikia nusišalinimus socialinės apsaugos ir darbo ministrui, užtikrina Korupcijos prevencijos įstatymo ir Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatų įgyvendinimą; užtikrina, kad darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka deklaruotų privačius interesus;

19.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas, vykdo kitus su įstaigos funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus, kad būtų pasiekti Centro tikslai.

20. Centro direktorius gali turėti pavaduotoją (-us), kurį (kuriuos) jis, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, priima į pareigas ir iš jų atleidžia. Centro direktoriaus pavaduotojas (-ai) yra tiesiogiai pavaldus (-ūs) ir atskaitingas (-i) Centro direktoriui.

21. Centro direktoriaus pavaduotojas (-ai):

21.1. koordinuoja ir kontroliuoja Centrui pavestų tikslų Centro direktoriaus nustatytose administravimo srityse įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, direktoriaus pavedimu vykdo jų kontrolę bei kitas funkcijas;

21.2. padeda Centro direktoriui įgyvendinti Centro tikslus ir uždavinius;

21.3. atlieka kitas Centro direktoriaus įsakymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

22. Centro direktoriaus laikinai nesant (ligos, atostogų, komandiruotės ir kitais atvejais), jį laikinai pavaduoja direktoriaus pavaduotojas arba kitas Centro darbuotojas, paskirtas Centro direktoriaus įsakymu.

23. Centro personalo darbo apmokėjimo tvarką, sąlygas ir darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas, kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

V skyrius

CENTRO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

24. Centro vidaus auditą atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

25. Centro valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

26. Metinio veiklos plano vykdymą kontroliuoja Centro direktorius.

27. Metinio veiklos plano vykdymą vertina Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

VI skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Centras pertvarkomas, reorganizuojamas arba likviduojamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________