LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2016 M. KOVO 21 D. ĮSAKYMO NR. 1V-207 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 10 PRIORITETO „VISUOMENĖS POREIKIUS ATITINKANTIS IR PAŽANGUS VIEŠASIS VALDYMAS“ NR. 10.1.3-ESFA-V-918 PRIEMONĖS „VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ INICIATYVOS, SKIRTOS PASLAUGŲ IR ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS GERINIMUI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2017 m. vasario 23 d. Nr. 1V-140
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. kovo 21 d. įsakymą Nr. 1V-207 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ Nr. 10.1.3-ESFA-V-918 priemonės „Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu:“.
2. Nurodytu įsakymu patvirtintame 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ Nr. 10.1.3-ESFA-V-918 priemonės „Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimui“ projektų finansavimo sąlygų apraše:
2.1. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai:
14.1. valstybės institucijos ir įstaigos, t. y. biudžetinės įstaigos, kurių savininkė – valstybė ir kurios yra įtrauktos į Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. X-1511 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento institucijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, į kurias atsižvelgiant nustatomos valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijos, patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 358 „Dėl ministerijų, Vyriausybės kanceliarijos, Vyriausybės įstaigų ir įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes patvirtinimo ir kai kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ (toliau – valstybės institucijos ir įstaigos), ir kitos biudžetinės įstaigos, kurių savininkė – valstybė ir kurios dalyvauja formuojant arba įgyvendina valstybės politiką atskirose valdymo srityse;
2.2. Papildau 141 punktu:
2.3. Pakeičiu 161 punktą ir jį išdėstau taip:
2.4. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Pagal Aprašą įgyvendinamo projekto trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Ši nuostata netaikoma projektams, įgyvendinantiems Aprašo 10.5 papunktyje nurodytą remiamą veiklą, kurių veiklos turi būti baigtos, ir galutinis mokėjimo prašymas įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateiktas iki Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nurodytų terminų.“
2.5. Pakeičiu 24.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„24.4. rezultato rodiklio – „Viešojo valdymo institucijos, ESF lėšomis pagerinusios visuomenės patenkinimo teikiamomis paslaugomis indeksą“ (rodiklio kodas – R.N. 907); šis Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklis netaikomas projektams, kurie apima Aprašo 10.1 ir (arba) 10.3 papunkčiuose nurodytas veiklas ir yra skirti pagerinti viešųjų paslaugų administravimą (toliau – paslaugų administravimo gerinimo projektai), ir (arba) projektams, kurie apima Aprašo 10.5 papunktyje nurodytą veiklą (toliau – koordinavimo projektai);“.
2.7. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
„38. Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti
|
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti
|
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti gali būti: projekto veikloms vykdyti ir (ar) projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti reikalingų patalpų, kurias projekto vykdytojas ar partneris valdo nuosavybės ar patikėjimo teise, paprastojo remonto darbų išlaidos – kryžminis finansavimas; išlaidos tinkamos tuo atveju, kai projekto vykdytojas ar partneris veiklas (ar dalį jų) įgyvendina pats (taikoma, kai remontuojamos projekto veikloms vykdyti reikalingos patalpos) arba remontuojamos patalpos, siekiant patalpas pritaikyti asmenų aptarnavimui ar siekiant pagerinti patalpų, kuriose aptarnaujami asmenys, savybes (pvz., funkcines, estetines) taip, kad šios patalpos geriau atitiktų paslaugų vartotojų poreikius (taikoma, kai remontuojamos asmenims aptarnauti reikalingos patalpos); kryžminio finansavimo išlaidos gali sudaryti iki 10 proc. visų projektui finansuoti skirtų išlaidų. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti gali būti: 4.1. taikomosios programinės įrangos (t. y. programinės įrangos kompiuterinei darbo vietai įrengti ar pagerinti ir (ar) institucijos funkcijoms atlikti skirtos programinės įrangos), kurios neužtikrina pagal Nutarimą Nr. 498 valstybės informacinių technologijų (toliau – IT) paslaugas valstybės institucijoms ir įstaigoms teikiantys valstybės IT paslaugų teikėjai ir (ar) kuri yra susijusi su pagal Nutarimą Nr. 498 savarankiškai valstybės institucijų ir įstaigų tvarkoma valstybės informacinių išteklių infrastruktūra, kūrimo, pritaikymo, įsigijimo išlaidos; 4.2. IS ir (arba) registro kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant projektavimo, išbandymo, techninės priežiūros, apmokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas); 4.3. projekto veikloms vykdyti ir (ar) projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti reikalingų baldų, kompiuterinės ir biuro įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas); kompiuterinės įrangos, kuri reikalinga projekto metu sukurtų ar modernizuotų IS ir (arba) registro funkcionavimui užtikrinti, įsigijimo išlaidos; projekto veikloms vykdyti reikalingų tarnybinių stočių ir kitos kompiuterinės įrangos, kuri nėra susijusi su kompiuterinės darbo vietos įrengimu ar pagerinimu, taip pat joms skirtos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, kai ši technika yra susijusi su pagal Nutarimą Nr. 498 savarankiškai valstybės institucijų ir įstaigų tvarkoma valstybės informacinių išteklių infrastruktūra; kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto, kuris reikalingas projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti, įsigijimo išlaidos; (šiame papunktyje nurodytos išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. projektui finansuoti skirtų išlaidų); 4.4. projekto veikloms vykdyti reikalingų licencijų, autorinių ir gretutinių teisių įsigijimo ir nuomos išlaidos.
|
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti gali būti: 5.1. projekto veiklas vykdančių projekto vykdytojo ir partnerio darbuotojų (toliau – projektą vykdantis personalas) darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos; šiame papunktyje nurodytų asmenų darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijų už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidos finansuojamos pagal kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, nustatytas Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita); 5.2. projektą vykdančio personalo komandiruočių (įskaitant stažuotes), kelionių, dalyvavimo renginiuose, mokymuose išlaidos; projektą vykdančio personalo komandiruočių ir kelionių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose; 5.3. investicijų projektų, galimybių studijų, leidinių rengimo, tyrimų, vertinimų, viešųjų konsultacijų su visuomene vykdymo, renginių dalyvių maitinimo, mokymų, renginių organizavimo ir vykdymo, leidybos ir panašios išlaidos; renginių organizavimo ir renginių dalyvių maitinimo išlaidos finansuojamos pagal fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 421 ir 43 punktuose; 5.4. mokymo ir ugdymo priemonių bei kito projekto veikloms vykdyti reikalingo trumpalaikio turto, išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius, įsigijimo ir nuomos išlaidos; šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį), nepirkdamas paslaugų; 5.5. projekto veikloms vykdyti reikalingos biuro, kompiuterinės ir programinės įrangos nuomos išlaidos; 5.6. projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų nuomos išlaidos, jei projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį); 5.7. projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių, kelionių, dalyvavimo renginiuose ir pan. išlaidos; projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose; 5.8. projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, apskaičiuoto ir išmokėto už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos, išskyrus darbo užmokesčio išlaidas tų projekto veiklose dalyvaujančių asmenų, kurie gauna darbo užmokestį ar jo dalį iš ES struktūrinės, kitos ES finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos; šios išlaidos yra tinkamos tik kaip projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas įnašas. Projekto veiklose dalyvaujančių viešojo valdymo institucijų darbuotojų, t. y. projekto dalyvių, darbo užmokesčio ir su juo susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt; 5.9. kokybės vadybos sistemų / metodų sertifikavimo išlaidos; 5.10. kitos projekto veikloms vykdyti būtinos ir pagrįstos išlaidos.
|
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti gali būti: privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.2 ir 450.6 papunkčiuose, rengimo išlaidos, su projekto pristatymu susijusios reprezentacinės išlaidos (išskyrus išlaidas alkoholiui ir tabakui) ir išlaidos kitiems informavimo apie projektą veiksmams (įskaitant susijusias projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų, taip pat atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų, autorines ar kitas sutartis ir projektą vykdančių asmenų ir projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių, kelionių, dalyvavimo renginiuose, renginių organizavimo ir renginių dalyvių maitinimo ir pan. išlaidas). Su informavimu apie projektą susijusios projektą vykdančio personalo ir projekto dalyvių komandiruočių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose; su informavimu apie projektą susijusios renginių organizavimo ir renginių dalyvių maitinimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 421 ir 43 punktuose. Išlaidos informavimui apie projektą gali sudaryti ne daugiau kaip 3 proc. projektui finansuoti skirtų išlaidų. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkamomis finansuoti gali būti išlaidos, susijusios su projekto administravimu. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 priedo 3 punkte nustatytų didžiausių ribų.“ |
2.8. Papildau 421 punktu:
„421. Aprašo 38 punkto lentelės 5 išlaidų kategorijos „Projekto vykdymas“ 5.3 papunktyje ir Aprašo 38 punkto lentelės 6 išlaidų kategorijoje „Informavimas apie projektą“ numatytos renginių organizavimo ir renginių dalyvių maitinimo išlaidos finansuojamos pagal fiksuotuosius įkainius, nustatytus Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).“
2.9. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:
2.11. Pakeičiu 1 priedo 7.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai. |
Projektui taikoma fiksuotoji norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 37 punkte, Aprašo 38 punkto 5 išlaidų kategorijoje „Projekto vykdymas“ ir Aprašo 42, 421 ir 43 punktuose.“ |
|
|