LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA

 

SPRENDIMAS

DĖL politinės kampanijos finansavimo aTASKAITOS PILDYMO IR PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO IR ATASKAITOS FORMŲ

patvirtinimo

 

2022 m. lapkričio 29 d. Nr. Sp-114

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso 119 straipsniu, 122 straipsnio 1 dalies 6 ir 7 punktais ir Lietuvos Respublikos referendumo konstitucinio įstatymo 19 ir 22 straipsniais, nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Politinės kampanijos finansavimo ataskaitos pildymo ir pateikimo tvarkos aprašą;

1.2. Politinės kampanijos finansavimo ataskaitos formą, suderintą su Lietuvos auditorių rūmais;

1.3. Politinės kampanijos finansavimo ataskaitos priedo – Aukų ir aukotojų sąrašo formą.

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2016 m. birželio 9 d. sprendimą Nr. Sp-82 „Dėl Politinės kampanijos finansavimo ataskaitos ir jos priedų formų bei pildymo ir pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                           Jolanta Petkevičienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

vyriausiosios rinkimų komisijos

2022 m. lapkričio 29 d. sprendimu Nr. Sp-114

 

 

POLITINĖS KAMPANIJOS FINANSAVIMO ATASKAITOS

PILDYMO IR PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Politinės kampanijos finansavimo ataskaitos pildymo ir pateikimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatomi pagrindiniai politinės kampanijos finansavimo ataskaitos ir jos priedo (aukų ir aukotojų sąrašo) pildymo, politinės kampanijos finansavimo ataskaitos ir su ja teikiamų dokumentų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai tvarka, dokumentų tvarkymo ir įforminimo bendrieji reikalavimai rašytiniams ir jiems prilygintiems dokumentams, susijusiems su politinių kampanijų veikla.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos rinkimų kodeksu, Lietuvos Respublikos referendumo konstituciniu įstatymu ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

3. Apraše vartojama sąvokos:

3.1. Auditorius – fizinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos audito įstatymo nustatyta tvarka suteiktą atestuoto auditoriaus vardą, atliekantis politinės kampanijos dalyvio patikrinimą pagal savarankiško politinės kampanijos dalyvio arba Vyriausiosios rinkimų komisijos sutartį su audito įmone arba auditoriumi.

3.2. Byla – pagal tam tikrus požymius susistemintų dokumentų ir (ar) su jais susijusios informacijos rinkinys.

3.3. Fizinio asmens maža auka – aukotojo paaukotų piniginių aukų suma, per rinkimų politinę kampaniją vienam savarankiškam dalyviui neviršijanti 0,03 rinkimuose taikomo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) dydžio, suapvalinto iki artimiausios dešimties. Rinkimuose taikomas VMDU dydis yra lygus praėjusių kalendorinių metų trečio ketvirčio šalies ūkio VMDU, suapvalintam iki sveikojo skaičiaus.

3.4. Politinės kampanijos finansavimo apskaitos žiniaraštis (toliau – žiniaraštis) – politinės kampanijos pajamų ir išlaidų apskaitos registras. Žiniaraštyje registruojamos visos politinei kampanijai gautos aukos, taip pat ir nepriimtinos, politinei kampanijai panaudotos nuosavos (asmeninės) lėšos, politinės kampanijos išlaidos ir prisiimti finansiniai įsipareigojimai.

3.5. Politinės kampanijos finansavimo ataskaita (toliau – ataskaita, finansavimo ataskaita) – dokumentas, kuriame savarankiškas dalyvis, vadovaudamasis Vyriausiosios rinkimų komisijos tvirtinamu finansavimo ataskaitos pildymo ir pateikimo tvarkos aprašu, nurodo politinei kampanijai gautas aukas ar jų sumas pagal aukotojų grupes, kitas politinei kampanijai panaudotas lėšas, taip pat turėtas išlaidas ir prisiimtus įsipareigojimus (pagal išlaidų grupes).

3.6. Politinės kampanijos iždininkas (toliau – iždininkas) – fizinis asmuo, veikiantis savarankiško politinės kampanijos dalyvio vardu ir interesais turto patikėjimo sutarties pagrindu ir turintis Rinkimų kodekso nustatytas teises ir pareigas.

3.7. Politinės kampanijos dalyvis (toliau – dalyvis) – asmuo arba politinė organizacija, kurie dalyvauja politinėje kampanijoje ir asmuo, asmenų grupė, kurie siekia dalyvauti referendumo politinėje kampanijoje ir yra Vyriausiosios rinkimų komisijos įregistruoti Rinkimų kodekso nustatyta tvarka.

4. Ataskaitos forma suderinta su Lietuvos auditorių rūmais ir patvirtinta Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu.

5. Kiekvienas savarankiškas dalyvis, taip pat ir asmuo, praradęs rinkimų politinės kampanijos dalyvio statusą, finansavimo ataskaitą, jos priedą – aukų ir aukotojų sąrašą kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais Vyriausiajai rinkimų komisijai teikia:

5.1. ne vėliau kaip per 25 dienas nuo galutinių rinkimų rezultatų paskelbimo dienos, jeigu savarankiškas dalyvis per politinę kampaniją gavo 70 rinkimuose taikomų VMDU dydžių arba mažesnę pajamų sumą. Šių dalyvių nepriklausomą patikrinimą organizuoja Vyriausioji rinkimų komisija. Savarankiškų dalyvių nepriklausomam patikrinimui atlikti Vyriausioji rinkimų komisija turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka pirkti audito įmonių arba auditorių paslaugas;

5.2. ne vėliau kaip per 85 dienas nuo galutinių rinkimų rezultatų paskelbimo dienos, jeigu savarankiškas dalyvis per politinę kampaniją gavo didesnę kaip 70 rinkimuose taikomų VMDU dydžių pajamų sumą. Tokiu atveju savarankiškas dalyvis privalo su audito įmone arba auditoriumi sudaryti savarankiško dalyvio nepriklausomo patikrinimo sutartį. Iždininkas šios sutarties nuorašą pateikia Vyriausiajai rinkimų komisijai ne vėliau kaip per 25 dienas nuo galutinių rinkimų rezultatų paskelbimo dienos.

6. Savarankiškų dalyvių, per rinkimų politinę kampaniją gavusių 70 rinkimuose taikomų VMDU dydžių arba mažesnę pajamų sumą, nepriklausomą patikrinimą organizuoja Vyriausioji rinkimų komisija. Savarankiškų dalyvių nepriklausomam patikrinimui atlikti Vyriausioji rinkimų komisija turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka pirkti audito įmonių arba auditorių paslaugas.

7. Atstovaujamasis dalyvis ataskaitos neteikia, jo interesais gautos aukos, politinės kampanijos išlaidos ir prisiimti finansiniai įsipareigojimai nurodomi savarankiško dalyvio žiniaraščio priede – atstovaujamųjų dalyvių finansavimo ataskaitoje.

8. Vyriausioji rinkimų komisija suteikia programinę įrangą žiniaraščio duomenims perkelti, ataskaitai ir aukų ir aukotojų sąrašui pagal perkeltus žiniaraščio duomenis spausdinti.

9. Vyriausiosios rinkimų komisijos Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės posistemė (toliau – informacinė sistema) finansavimo ataskaitą ir jos priedą suformuoja pagal iždininko įvestus ir patikrintus žiniaraščio duomenis.

10. Už ataskaitoje ir jos priede nurodytų duomenų teisingumą ir išsamumą atsako dalyvis ir jo iždininkas. Iždininkas, patikrinęs, ar ataskaita bei aukų ir aukotojų sąrašas užpildyti teisingai, juos pasirašo. Ataskaitą bei jos priedą pasirašo ir politinės kampanijos dalyvis.

 

II SKYRIUS

ATASKAITOS LAUKŲ PILDYMAS

 

11. Ataskaitos pirmojo lapo viršutiniame dešiniajame kampe nurodoma „Ataskaitos statusas“:

11.1. Vyriausiajai rinkimų komisijai arba auditoriui teikiamai ataskaitai suteikiamas statusas „Pateikta“ arba „Patikslinta“, jeigu po ataskaitos pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ataskaita tikslinama;

11.2. tais atvejais, kai auditorius, atlikęs politinės kampanijos dalyvio patikrinimą, nenustatė neatitikimų, ataskaitai suteikiamas statusas „Patikrinta. Pastabų nėra“;

11.3. tais atvejais, kai auditorius nustatė neatitikimų, ataskaitai suteikiamas statusas „Patikrinta. Yra pastabų“;

11.4. tais atvejais, kai Vyriausioji rinkimų komisija sprendimais pripažįsta politinės kampanijos pajamas ar išlaidas ir tai nurodoma ataskaitoje, ataskaitos statusas papildomas „Koreguota VRK“.

12. Ataskaitą sudaro 8 dalys.

13. Ataskaitos I dalis „Savarankiško politinės kampanijos dalyvio duomenys“ užpildoma pagal Vyriausiajai rinkimų komisijai dalyvio registravimo metu pateiktus duomenis. Šiuos duomenis gali pataisyti tik Vyriausiosios rinkimų komisijos sekretoriato darbuotojai. Pastebėjus netikslumų, reikia kreiptis į Vyriausiąją rinkimų komisiją.

14. Ataskaitos II dalis „Politinės kampanijos finansavimo šaltiniai“ suformuojama pagal pajamų registre iždininko nurodytus duomenis apie politinės kampanijos metu gautas pajamas:

14.1. šioje ataskaitos dalyje nurodomos visos dalyvio politinės kampanijos laikotarpiu gautos piniginės ir nepiniginės aukos (įvertintos eurais) bei kitos pajamos pagal žiniaraštyje pateiktą finansavimo šaltinių klasifikatorių;

14.2. eilutėje „Juridinių asmenų aukos“ nurodoma „Nuo 2012-01-01 draudžiamos“;

14.3. jeigu šioje ataskaitos dalyje nurodyti duomenys neatitinka tikrovės, reikia patikrinti, ar teisingai užpildytas pajamų registras informacinėje sistemoje: ar nurodytos visos pajamos, ar teisingai parinktos žiniaraščio klasifikatoriaus reikšmės;

14.4. nurodoma bendra pajamų suma ir įvertinama, ar dalyvis per politinę kampaniją gavo didesnę kaip 70 VMDU dydžio pajamų, įskaitant nepinigines aukas, sumą.

15. Ataskaitos III dalyje „Politinės kampanijos išlaidos“ nurodomos visos dalyvio piniginės ir nepiniginės išlaidos (įvertintos eurais) pagal žiniaraštyje pateiktą išlaidų klasifikatorių. Ši dalis sudaroma pagal išlaidų registre nurodytus duomenis:

15.1. skiltyje „Apmokėtos išlaidos, EUR“ nurodomos dalyvio politinės kampanijos laikotarpiu apmokėtos politinės kampanijos išlaidos (piniginės). Šios skilties reikšmės apskaičiuojamos pagal išlaidų registre nurodytas išlaidas, kurios buvo susietos su banko išrašo įrašais arba nurodyta, kad apmokėtos ne iš politinės kampanijos sąskaitos;

15.2. skiltyje „Panaudotos nepiniginės lėšos, EUR“ nurodomos išlaidų registre nurodytų politinės kampanijos išlaidų (nepiniginių) sumos pagal išlaidų grupes;

15.3. skiltyje „Skolos įsipareigojimai, EUR“ nurodomos išlaidų registre nurodytų išlaidų, nesusietų su banko išrašu ar prie kurių nenurodyta, kad apmokėtos ne iš politinės kampanijos sąskaitos, suma pagal išlaidų grupes;

15.4. skiltyje „Iš viso, EUR“ nurodomos išlaidų registre nurodytos visos išlaidos, nevertinant, ar jos apmokėtos;

15.5. jeigu šioje ataskaitos dalyje nurodyti duomenys neatitinka tikrovės, reikia patikrinti, ar informacinėje sistemoje teisingai užpildytas išlaidų registras ir banko išrašas: ar nurodytos visos išlaidos (taip pat ir panaudotos nepiniginės aukos), ar visiems išlaidų registro įrašams nurodyta išlaidų paskirtis, ar nurodant išlaidų paskirtį teisingai parinktos žiniaraščio klasifikatoriaus reikšmės, ar susieti visi banko išrašo ir išlaidų registro duomenys;

15.6. šioje ataskaitos dalyje taip pat nurodomos ne politinės kampanijos laikotarpiu turėtos išlaidos, jeigu įsigyti daiktai ir kitas turtas yra skirti politinei kampanijai arba jeigu paslaugos yra gautos politinės kampanijos laikotarpiu (skaičiuojamos išlaidos, kurioms nurodyta paskirtis „NPK“);

15.7. sumuojamos ir atitinkamuose laukuose rodomos trijų grupių bendros išlaidos: išlaidos politinės kampanijos metu, kurioms taikomas limitas, iš viso išlaidos, kurioms taikomas limitas (politinės kampanijos metu ir ne politinės kampanijos metu) ir visos dalyvio politinės kampanijos išlaidos, nepriklausomai nuo laikotarpio ar grupės (taikomas limitas ar netaikomas);

15.8. šioje ataskaitos dalyje įvertinama, ar visos politinės kampanijos laikotarpiu apmokėtos išlaidos, nepriklausomai nuo to, ar joms taikomas išlaidų limitas, neviršijo registruotų pajamų. Jeigu išlaidos viršija pajamas, nurodomas skirtumas. Iždininkas turėtų patikrinti pajamų ir išlaidų registrų bei banko išrašo duomenis;

15.9. šioje ataskaitos dalyje taip pat įvertinama, ar dalyvis neviršijo nustatyto politinės kampanijos išlaidų limito (vertinamos tik tos išlaidos, kurioms taikomas limitas). Viršijus limitą, nurodoma, kokia suma viršyta.

16. IV dalis „Nepriimtinos aukos“ suformuojama pagal pajamų registre iždininko nurodytus duomenis apie gautas ir grąžintas aukotojui ar pervestas į valstybės biudžetą nepriimtinas aukas:

16.1. eilutėje „Nepriimtinų aukų likutis, EUR“ įvertinama, ar politinės kampanijos dalyvis visas nepriimtinas aukas grąžino aukotojui arba pervedė į valstybės biudžetą.

17. V dalis „Politinės kampanijos lėšų likutis“ suformuojama pagal žiniaraštyje iždininko nurodytus duomenis apie dalyvio pajamas, išlaidas ir lėšų likutį, pervestą (perduotą) į valstybės biudžetą ar politinės organizacijos einamąją sąskaitą politinės organizacijos veiklai finansuoti:

17.1. eilutėje „Neperduotas politinės kampanijos lėšų likutis pagal nurodytas pajamas, išlaidas ir pervestą (perduotą) lėšų likutį įvertinama, ar neliko gautų, nepanaudotų ir pagal Rinkimų kodekso reikalavimus neperduotų politinės kampanijos lėšų.

18. Ataskaitos VI dalis „Politinės kampanijos sąskaitos panaudojimas“ suformuojama pagal žiniaraštyje iždininko nurodytus politinės kampanijos sąskaitos banko išrašo duomenis, išskyrus klaidingai gautus (ar padarytus) pavedimus ir jų grąžinimą.

19. Ataskaitos VII dalyje „Aukų ir aukotojų sąrašas“ nurodoma, kad pridedamas ataskaitos priedas. Nurodomas pridedamų lapų skaičius.

20. Ataskaitos VIII dalyje nurodomos Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimais nustatytos politinės kampanijos pajamos ir išlaidos (ar jų dalis), kurias Vyriausioji rinkimų komisija nurodė žiniaraštyje, ir nurodoma, ar visos dalyvio politinės kampanijos išlaidos, kurioms taikomas limitas, (iki politinės kampanijos pradžios, per politinę kampaniją ir pripažintos Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimais) neviršija nustatyto didžiausio leistino politinės kampanijos išlaidų dydžio.

 

III SKYRIUS

ATASKAITOS PRIEDAS „AUKŲ IR AUKOTOJŲ SĄRAŠAS“

 

21. Ataskaitos priedas „Aukų ir aukotojų sąrašas“ formuojamas pagal informacinėje sistemoje pajamų registre įvestus duomenis.

22. Šiame priede nurodomos visos gautos aukos ir aukotojai, kandidato (-ų) ar politinės organizacijos nuosavos lėšos, panaudotos politinei kampanijai finansuoti ar paaukotos referendumo politinei kampanijai, bei politinės partijos gauti valstybės biudžeto asignavimai, panaudoti politinei kampanijai finansuoti.

23. Priedą sudaro 2 dalys: „Gautos ir priimtos aukos“ ir „Nepriimtos aukos“:

23.1. dalyje „Gautos ir priimtos aukos“ pateikiami duomenys apie gautas ir priimtas aukas ir aukotojus (nurodoma fizinio asmens vardas ir pavardė arba juridinio asmens (politinės organizacijos) pavadinimas, aukos data, aukos suma):

23.1.1. fizinių asmenų mažos aukos skelbiamos neišskiriant aukotojų. Skiltyje „Aukotojas“ nurodoma: „Fizinių asmenų mažos aukos. Aukotojų skaičius – “ ir konkretus skirtingų aukotojų skaičius pagal iždininko įvestus duomenis. Skiltyje „Suma“ nurodoma bendra mažų aukų suma;

23.1.2. pastabų skiltyje nurodoma, kad gauta nepiniginė auka, savanoriški darbai, atstovaujamasis politinės kampanijos dalyvis, jei aukotojas nurodė, kuriam skiria auką;

23.1.3. gautos ir priimtos aukos susumuojamos pagal aukotojus (fiziniai asmenys, fiziniai asmenys, paaukoję mažas aukas, kandidato ar politinės organizacijos nuosavos lėšos, valstybės biudžeto asignavimai) ir aukų rūšis (piniginės, nepiniginės aukos);

23.2. dalyje „Nepriimtinos aukos“ nurodomos gautos, bet nepriimtos aukos.

23.3. Nepriimtinos aukos susumuojamos pagal aukotojus (fiziniai, juridiniai asmenys) ir pagal tai, ar aukos grąžintos aukotojams, ar pervestos į valstybės biudžetą.

24. Vyriausioji rinkimų komisija, sprendimu nustačiusi, kad dalyvis nenurodė politinės kampanijos pajamų (ar jų dalies), arba pripažinusi, kad dalyviui buvo perduoti daiktai, suteiktos paslaugos, laikytini politinės kampanijos pajamomis, papildo Aukų ir aukotojų sąrašą, nurodydama jame Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu pripažintas politinės kampanijas pajamas.

 

IV SKYRIUS

BYLŲ SUDARYMAS

 

25. Iždininkas, laikydamasis Aprašo reikalavimų, Vyriausiajai rinkimų komisijai pateikia šiuos dokumentus:

25.1. finansavimo ataskaitą ir jos priedą – aukų ir aukotojų sąrašą;

25.2. žiniaraštį ir, jeigu turi atstovaujamųjų dalyvių, jo priedą – atstovaujamųjų dalyvių finansavimo ataskaitą;

25.3. politinės reklamos ataskaitą;

25.4. politinės kampanijos sąskaitos išrašą (chronologine tvarka) nuo dalyvio registravimo iki ataskaitos pateikimo (pasirašytą dalyvio ar jo įgalioto asmens ir iždininko arba patvirtintą banko darbuotojo);

25.5. elektroninėmis mokėjimo priemonėmis, jeigu tokios naudotos, surinktų aukų sąskaitos išrašą (pasirašytą dalyvio ar jo įgalioto asmens ir iždininko arba patvirtintą paslaugų teikėjo darbuotojo);

25.6. pagal sutartį surinktų mažų aukų, jeigu tokios aukos buvo rinktos, paaukojusių asmenų sąrašą su duomenimis, pagal kuriuos galima nustatyti aukotojų tapatybę;

25.7. sudarytas sutartis, taip pat ir turto patikėjimo sutarties su iždininku (jeigu iždininkas keitėsi, – su iždininkais) ar dalyvio patikrinimo sutarties su audito įmone arba auditoriumi, jeigu ji buvo sudaryta, kopijos);

25.8. pajamas (tik nepiniginėms aukoms rinkti aukų lapai, darbų atlikimo aktai) ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, sąskaitos, darbų atlikimo aktai, gautų nepiniginių aukų panaudojimo aktai, kelionės lapai (juose turėtų būti nurodyta, kas ir kokiu maršrutu važiavo, kad būtų galima atskirti transporto išlaidas nuo kandidato kelionių į apygardą išlaidų ir kt.), politinės reklamos pavyzdžiai, maketai ir kt.). Tais atvejais, kai dalyvio ataskaitoje nurodytos ne politinės kampanijos laikotarpiu turėtos išlaidos, pateikiami visų išlaidas pagrindžiančių ir mokėjimo dokumentų kopijos;

25.9. žemės, statinių ar kitų objektų, ant kurių ar kuriuose įrengiama išorinė politinė reklama, savininko rašytinius sutikimus;

25.10. auditoriaus ataskaitą dėl pastebėtų faktų, jeigu savarankiškam dalyviui atsiranda Aprašo 14.4 papunktyje nustatyta prievolė sudaryti sutartį dėl nepriklausomo patikrinimo. Auditoriaus ataskaitą dėl pastebėtų faktų pakanka auditoriui pateikti informacinėje sistemoje, dalyvis turi pasirūpinti, kad ji būtų pateikta iki finansavimo ataskaitos pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai.

26. Aprašo 25.1–25.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai formuojami ir spausdinami informacinėje sistemoje, Vyriausiajai rinkimų komisijai teikiami pasirašyti dalyvio ar jo įgalioto asmens ir iždininko.

27. Dalyviai pateikia du ataskaitos egzempliorius:

27.1. pirmas egzempliorius – finansavimo ataskaita ir jos priedas – aukų ir aukotojų sąrašas, politinės reklamos ataskaita (įsegta į bylą be apyrašo, lapai nenumeruojami). Jeigu vienas asmuo (iždininkas, politinė organizacija) teikia kelių dalyvių ataskaitas, visų dalyvių ataskaitų pirmi egzemplioriai gali būti teikiami įsegti į vieną bylą;

27.2. antras egzempliorius – visi Aprašo 25 punkte nurodyti vieno savarankiško dalyvio dokumentai (byla (-os), sudaryta (-os) pagal Aprašo 28–30 punktuose nustatytą tvarką ir įrišta (-os) į archyvinę bylą (-as) su raišteliais).

28. Į bylą dokumentai dedami tokia seka:

28.1. bylos vidaus apyrašas (Aprašo 2 priedas):

28.1.1. apyrašo 1-oje skiltyje nurodomas dokumento eilės numeris byloje;

28.1.2. apyrašo 5-oje skiltyje nurodoma dokumento vieta byloje, nurodant konkrečius bylos lapus (pvz., 5–11);

28.1.3. vidaus apyrašą pasirašo politinės kampanijos iždininkas ar kitas jį rengęs asmuo;

28.2. Aprašo 25 punkte nurodyti dokumentai tame punkte nurodyta tvarka;

28.3. kiti oficialūs dokumentai, įskaitant Vyriausiosios rinkimų komisijos sekretoriato darbuotojo išduotą pažymą (-as) apie įregistruoto savarankiško politinės kampanijos dalyvio duomenis (pažymą galima atsispausdinti informacinėje sistemoje, meniu „Kampanijos dalyviai“ pasirinkus VRK sprendimai ir pažymos;

28.4. bylos baigiamasis įrašas (Aprašo 3 priedas), kurį pasirašo politinės kampanijos iždininkas ar kitas jį rengęs asmuo.

29. Dokumentai į bylas dedami laikantis šių reikalavimų:

29.1. Į bylą dedamas vienas dokumento egzempliorius. Jeigu faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gautą dokumentą ar jo skaitmeninę kopiją užregistravus ir, jeigu reikia, parašius rezoliuciją vėliau gaunamas pasirašytas dokumento originalas, į bylą dedamas dokumento originalas ir anksčiau gauto dokumento ar dokumento skaitmeninės kopijos pirmas lapas su jį gavusios įstaigos padarytais įrašais (jeigu jie neperrašomi ant gauto dokumento originalo).

29.2. Priedai ir pridedami dokumentai dedami prie tų dokumentų, kuriems jie priklauso. Jeigu priedų ar pridedamų dokumentų yra daug, jie gali būti dedami į atskirą bylą.

29.3. Popierinių dokumentų byla sudaroma iš ne daugiau kaip 150–200 lapų. Jeigu lapų yra daugiau, sudaroma kita byla.

30. Ant bylos klijuojamas bylos antraštinis lapas (Aprašo 1 priedas). Bylų antraštės turi būti konkrečios ir aiškios, nurodančios byloje esančių dokumentų turinį ir rūšį:

30.1. bylos antraštėje nurodomas politinės kampanijos pavadinimas ir politinės kampanijos dalyvio pavadinimas, kuris atitinka ataskaitoje esantį dalyvio pavadinimą. Bylų antraštėse pavadinimai netrumpinami;

30.2. bylos antraštiniame lape nurodoma: antraštė, įsegtų dokumentų chronologinės ribos (anksčiausio ir vėliausio dokumento datos), bylos saugojimo terminas („10 metų“);

30.3. pagal iždininko įvestus duomenis informacinėje sistemoje formuojami bylų antraštiniai lapai.

 

V SKYRIUS

BYLŲ TVARKYMAS

 

31. Bylos tvarkomos politinės kampanijos laikotarpiu ir Vyriausiajai rinkimų komisijai turi būti pateiktos Aprašo VI skyriuje nurodyta tvarka.

32. Dokumentai į bylą dedami chronologine tvarka (byla pradedama anksčiausiu dokumentu, baigiama – vėliausiu), jeigu netaikoma kita sisteminimo tvarka.

33. Bylos lapų numeravimo tvarka:

33.1. Bylos lapai numeruojami grafito pieštuku.

33.2. Lapo numeris rašomas arabiškais skaitmenimis viršutiniame dešiniajame kampe, neliečiant teksto.

33.3. Numeruojami iš eilės visi byloje esančių dokumentų lapai. Bylos antraštinis lapas ir baigiamojo įrašo lapas nenumeruojami.

34. Jeigu, tikrinant bylos lapų numerius, randama klaidų, bylos lapų numeriai ištaisomi:

34.1. Nesunumeruoti bylos lapai numeruojami prieš juos sunumeruoto lapo numeriu, prirašius mažąsias raides abėcėlės tvarka, pvz., 14a, 14b, 14c ir t. t.

34.2. Jeigu keli bylos lapai sunumeruoti tuo pačiu numeriu, šalia numerio parašomos mažosios raidės abėcėlės tvarka.

34.3. Praleisti bylos lapų numeriai įrašomi bylos baigiamajame įraše.

34.4. Jeigu klaidų yra daug, bylos lapai pernumeruojami iš naujo: buvęs lapo numeris perbraukiamas ir šalia rašomas naujas numeris.

35. Sunumeravus bylos lapus, bylos pabaigoje įdedamas bylos baigiamojo įrašo lapas, kuriame įrašomas byloje sunumeruotų lapų skaičius, lapų su defektais (išblukęs tekstas, sulieti, suplyšę lapai ir t. t.) numeriai.

36. Jeigu bylos lapų numeriai taisomi, užpildomas naujas baigiamasis įrašas, kuriame įrašomi bylos duomenys po pataisytų lapų numeravimo.

37. Naujasis bylos baigiamojo įrašo lapas į bylą įrišamas, jeigu byla sudaryta aplanke su raišteliais, arba įklijuojamas, jeigu byla įrišta į kietus viršelius.

38. Kiekvienos bylos lapai numeruojami atskirai (kiekvienos bylos dokumentai pradedami numeruoti nuo pirmo lapo).

39. Bylos tvarkymas baigiamas jos įforminimu: užpildomi bylos antraštinis lapas (Aprašo 1 priedas) ir bylos baigiamasis įrašas (Aprašo 3 priedas).

 

VI SKYRIUS

ATASKAITOS PATEIKIMAS VYRIAUSIAJAI RINKIMŲ KOMISIJAI AR AUDITORIUI

 

40. Ataskaitos Vyriausiajai rinkimų komisijai teikiamos Aprašo 5 punkte nurodytais terminais. Politinės organizacijos kelti kandidatai, kandidatų sąrašai, registruoti savarankiškais politinės kampanijos dalyviais, ataskaitas Apraše nustatyta tvarka ir Aprašo 5.2 papunktyje nurodytų dalyvio patikrinimo sutarčių su audito įmone arba auditoriumi nuorašus teikia juos iškėlusiai politinei organizacijai. Politinė organizacija savo ir iš savo keltų politinės kampanijos dalyvių gautus dokumentus Aprašo 5 punkte nurodytais terminais, atsižvelgdama į dalyvio per politinę kampaniją gautų pajamų sumą, perduoda Vyriausiajai rinkimų komisijai.

41. Išsikėlę kandidatai, referendumo iniciatoriai ir oponentai, dalyviai ataskaitas teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai.

42. Bylų (dokumentų) perdavimas–priėmimas iš jas sudariusių iždininkų ar kitų perdavusių asmenų įforminamas bylų (dokumentų) perdavimo–priėmimo aktu (Aprašo 4 priedas).

43. Ataskaita laikoma pateikta, kai Vyriausiajai rinkimų komisijai pateikti visi Aprašo 25 punkte nurodyti dokumentai. Ataskaitos pateikimo data yra laikoma jos gavimo data Vyriausiojoje rinkimų komisijoje arba išsiuntimo data (nustatoma pagal pašto spaudą), jeigu ataskaita su dokumentais buvo siųsta pašto siunta.

44. Vyriausioji rinkimų komisija rinkimų politinės kampanijos finansavimo apskaitos žiniaraščius, sutartis, sudarytas su paslaugų teikėjais, reklamos gamintojais, taip pat finansavimo ataskaitas kartu su auditorių ataskaitomis dėl pastebėtų faktų, jeigu jos privalomos, politinės reklamos ataskaitas paskelbia savo interneto svetainėje ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.

45. Rinkimų užstatas grąžinamas, jeigu įvykdomos visos Rinkimų kodekso 89 straipsnyje nustatytos sąlygos, iš kurių viena – finansavimo ataskaitos, jos priedų bei išlaidas ir pajamas pagrindžiančių dokumentų pateikimas Vyriausiajai rinkimų komisijai Aprašo 5 punkte nurodytais terminais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Vyriausioji rinkimų komisija kontroliuoja, kaip laikomasi Aprašo reikalavimų.

47. Asmenys, pažeidę Aprašą, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Kylantys ginčai dėl Aprašo nuostatų taikymo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

___________________

 

part_b03db1f698fd41aa94b713a712c09833_end