CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ORO UOSTO ATRIBOTOSIOS ZONOS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2014 m. vasario 25 d. Nr. 4R-33

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1613–7 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos patvirtinimo“ 5.1.27 punkto nuostatomis ir atsižvelgdamas į 2009 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1254/2009, kuriuo nustatomi kriterijai, kurių laikydamosi valstybės narės gali netaikyti bendrųjų pagrindinių civilinės aviacijos saugumo standartų ir imtis alternatyvių saugumo priemonių (OL 2009 L 338, p. 17),

t v i r t i n u Oro uosto atribotosios zonos nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                Kęstutis Auryla

 


 

PATVIRTINTA Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 

2014 m. vasario 25 d.

įsakymu Nr. 4R-33

 

ORO UOSTO ATRIBOTOSIOS ZONOS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Oro uosto atribotosios zonos nustatymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas atsižvelgiant į 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 1 priedo 1.2.4 punkto (OL 2008 L 97, p. 72) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3; toliau – Reglamentas (EB) Nr.300/2008), 2009 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1254/2009, kuriuo nustatomi kriterijai, kurių laikydamosi valstybės narės gali netaikyti bendrųjų pagrindinių civilinės aviacijos saugumo standartų ir imtis alternatyvių saugumo priemonių (OL 2009 L 338, p. 17), 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti (OL 2010 L 55, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 30 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 173/2012 (OL 2012 L 59, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 185/2010) nuostatas ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1613-7 patvirtintą Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programą (toliau – NCASP).

2. Aprašo tikslas yra nustatyti Lietuvos Respublikos tarptautinių oro uosto atribotosios zonos nustatymo tvarką ir sąlygas bei apibrėžti kokios aviacijos saugumo priemonės turi būti taikomos nustačius šią zoną.

3. Atribotąją zoną oro uosto riboto patekimo zonoje nustato Lietuvos Respublikos tarptautinio oro uosto valdytojas arba jo įgaliotas asmuo (toliau – oro uosto valdytojas).

4. Apraše vartojamos sąvokos ir apibrėžtys atitinka Reglamente (EB) Nr. 300/2008, vartojamas sąvokas ir apibrėžtis.

 

II SKYRIUS

atribotosios zonos nustatymaS

 

5. Atribotoji zona oro uosto riboto patekimo zonoje gali būti nustatyta tik tais atvejais, kai vadovaujantis Teroro akto grėsmės lygio nustatymo, skelbimo ir parengties tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1614-8, nustatyta tvarka ir sąlygomis visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje ar atskirame oro uoste yra nustatytas žemiausias ar žemas teroro akto grėsmės lygis.

6. Jeigu Lietuvos Respublikos teritorijoje ar atskirame oro uoste yra nustatomas vidutinis, aukštas ar aukščiausias teroro akto grėsmės lygis, oro uosto riboto patekimo zonoje draudžiama nustatyti atribotąją zoną, o jei ji nustatyta – ji nedelsiant turi būti panaikinta.

7. Atribotoji zona oro uosto gali būti nustatyta tik tais atvejais, kai iš oro uosto vykdomi skrydžiai, kurie priskiriami:

7.1. bent vienai Reglamento Nr. 1254/2009 1 straipsnio 1–10 punktuose nurodytai kategorijai;

7.2. valstybės orlaivių skrydžiai, kuriems Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų (toliau – LK KOP) vadas arba kito Krašto apsaugos ministro įgalioto asmens teikimu Užsienio reikalų ministerija yra suteikusi leidimą, o ypač skubiais atvejais – kurie turi LK KOP vado arba kito Krašto apsaugos ministro įgalioto asmens išduotą leidimą;

7.3. orlaivių skrydžiai, kuriems Skrydžių, kuriais vežami labai svarbūs asmenys, vykdymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimu Nr. 1592 nustatyta tvarka ir sąlygomis yra suteiktas specialusis statusas.

8. Atribotąją zoną, kai vykdomi skrydžiai nurodyti šio aprašo 7.1 punkte, oro uosto valdytojas, šiuos skrydžius vykdančio subjekto prašymu arba savo iniciatyva, gali nustatyti tik raštu arba elektroniniu paštu suderinęs su Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA), Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VSAT), Muitinės departamentu prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas) ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija (toliau – KAM).

9. Atribotąją zoną, kai vykdomi skrydžiai nurodyti šio aprašo 7.2 ir 7.3 punktuose, oro uosto valdytojas, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos (toliau – URM) arba LK KOP prašymu, gali nustatyti tik raštu arba elektroniniu paštu suderinęs su CAA, VSAT, Muitinės departamentu ir KAM.

10. Oro uosto valdytojas ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas nuo šio aprašo 7 punkte nurodytos skrydžio dienos raštu arba elektroniniu paštu CAA, VSAT, Muitinės departamentui ir KAM pateikia prašymą suderinti oro uosto atribotąją zoną (toliau – prašymas).

11. Prašyme turi būti nurodyti šie duomenys:

11.1. kas prašo (inicijuoja) nustatyti atribotąją zoną;

11.2. kokiam skrydžiui pagal šio aprašo 7 punkte išvardytas skrydžių kategorijas ketinama nustatyti atribotąją zoną;

11.3. kokiam laikotarpiui ši zona bus nustatyta (data ir laikas). Tais atvejais, kai atribotąją zoną oro uosto riboto patekimo zonoje prašoma nustatyti neribotam laikotarpiui, apie tai pažymima prašyme ir nurodoma tik data, nuo kurios pašoma nustatyti šią zoną.   

12. Prašymo derinti su KAM nereikia, jeigu:

12.1. LK KOP prašo oro uosto valdytojo nustatyti atribotąją zoną;

12.2. URM prašo nustatyti atribotąją zoną ir šis prašymas raštu suderintas su LK KOP.

13. Kai dėl objektyvių priežasčių prašymo neįmanoma pateikti prieš 3 (tris) darbo dienas, toks prašymas turi būti teikiamas, kaip įmanoma, greičiau, bet ne vėliau kaip likus 12 val. (darbo dienomis) iki šio aprašo 7 punkte numatomo skrydžio.

14. Jeigu likus 2 val. iki šio aprašo 7 punkte nurodyto skrydžio šiame apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis nurodytos institucijos raštu arba elektroniniu paštu nesuderino iš oro uosto valdytojo gauto prašymo, atribotoji zona nenustatoma.

15. Oro uosto valdytojas nustatyti atribotąją zoną gali tik tuomet, kai prašymas šiame apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis yra suderintas (gautas sutikimas) su visomis atitinkamomis institucijomis.

16. Šiame apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis suderinus prašymą, oro uosto valdytojo vadovas arba jo įgaliotas asmuo parengia ir patvirtina oro uosto teritorijos schemą, kurioje aiškiai nurodytos atribotosios zonos ribos ir patekimo vietos į (iš) šią zoną. Šios schemos kopija pasirašytinai yra pateikiama atribotosios zonos prašančiam subjektui.

 

 

II SKYRIUS

AVIACIJOS SAUGUMO PRIEMONĖS TAIKOMOS

NUSTAČIUS ATRIBOTĄJĄ ZONĄ

 

17. Orlaiviams, asmenims ir jų daiktams, transporto priemonėms, kroviniams ir paštui, oro uosto atsargoms bei orlaivio atsargoms, esančioms oro uosto atribotoje zonoje netaikomos visos aviacijos saugumo priemonės nustatytos NCASP.

18. Už įvykius ir incidentus oro uosto atribotoje zonoje atsako šios zonos nustatymo prašantis subjektas. 

19. Oro uosto valdytojas užtikrina, kad iš atribotosios zonos į oro uosto riboto patekimo zoną nepatektų asmenys ir transporto priemonės, kurie neturi NCASP nustatyta tvarka išduoto asmens ir (arba) transporto priemonės leidimo.

20. Oro uosto valdytojas užtikrina, kad iš atribotosios zonos į oro uosto riboto patekimo zoną patenkantys asmenys ir jų daiktai, transporto priemonės, kroviniai ir paštas, oro uosto atsargos ir orlaivio atsargos būtų patikrintos NCASP nustatyta tvarka ir sąlygomis.

21. Laikinai iš riboto patekimo zonos į atribotąją zoną išėję patikrinti asmenys ir grįžę į riboto patekimo zoną gali būti netikrinami, jei juos nuolat stebėjo oro uosto įgaliotieji asmenys ir to stebėjimo pakanka pagrįstai užtikrinti, kad tie asmenys į riboto patekimo zoną neįsinešė draudžiamų daiktų.

22. Laikinai iš riboto patekimo zonos į atribotąją zoną įvažiavusios transporto priemonės, grįžusios į riboto patekimo zoną gali būti netikrinamos, jei jas nuolat stebėjo oro uosto įgaliotieji asmenys ir to stebėjimo pakanka pagrįstai užtikrinti, kad į šias transporto priemones nebuvo įdėta draudžiamų daiktų.

23. Panaikinus atribotąją zoną, oro uosto valdytojas kuo skubiau atlieka nuodugnų šios zonos saugumo patikrinimą, siekiant pagrįstai užtikrinti, kad joje nebūtų palikta draudžiamų daiktų.

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Oro uosto valdytojas oro uosto atribotoje zonoje gali taikyti visas arba dalį NCASP nustatytų aviacijos saugumo priemonių, jeigu to pageidauja prašymą pateikęs subjektas.

25. Oro uosto valdytojas oro uosto aviacijos saugumo programoje detaliai aprašo metodus ir procedūras, kurias vykdydamas jis užtikrina, kad atitiktų šiame apraše nustatytus reikalavimus.

26. Oro uosto valdytojas, nesilaikantis šio aprašo reikalavimų, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

______________