PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „GINTARĖLIS“ IR LOPŠELIO-DARŽELIO „PASAKA“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. lapkričio 25 d. Nr. T3-240

Prienai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ 2021-11-11 prašymą Nr. (2.5)-V6-76 ir Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ 2021-11-10 prašymą Nr. (4.4.)-D2-43, Prienų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ nuostatus;

1.2. Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ nuostatus.

2. Įpareigoti Prienų lopšelių-darželių „Gintarėlis“ ir „Pasaka“ vadovus nuostatus pasirašyti ir įregistruoti VĮ Registrų centre.

3. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T3-73 „Dėl kai kurių Prienų rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja įregistravus sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus VĮ Registrų centre.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Alvydas Vaicekauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. lapkričio 25 d.

sprendimu Nr. T3-240

 

PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „GINTARĖLIS“

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ (toliau – lopšelis-darželis, mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, grupę, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, lopšelio-darželio teises ir pareigas, lopšelio-darželio veiklos organizavimą ir valdymą, lopšelio-darželio savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lopšelio-darželio turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą.

2. Oficialusis lopšelio-darželio pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Gintarėlis“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Gintarėlis“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1995 m. birželio 14 d., kodas – 190213141.

3. Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1988 m. lapkričio 9 d.

4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Lopšelio-darželio savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas – 111107225, adresas: Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai.

7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba. Ji tvirtina lopšelio-darželio nuostatus; priima sprendimą dėl lopšelio-darželio buveinės pakeitimo; tvirtina didžiausią leistiną pareigybių skaičių; priima sprendimą dėl lopšelio-darželio reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo; dėl lopšelio-darželio filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo; skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus; sprendžia kitus įstatymuose ir mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Lopšelio-darželio buveinė – Statybininkų g. 17, LT-59136 Prienai.

9. Lopšelio-darželio grupė– ikimokyklinio ugdymo mokykla.

10. Pagrindinė lopšelio-darželio paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

11. Mokymo(si) kalba – lietuvių.

12. Mokymo(si) forma – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma.

13. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, nuotolinis (mišrus, hibridinis);

14. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo. Mokymo pasiekimus įteisinantys dokumentai neišduodami.

15. Prienų lopšelis-darželis „Gintarėlis“ turi padalinį (skyrių), esantį kitoje vietovėje:

15.1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ Strielčių ikimokyklinio ugdymo skyrius (toliau – skyrius):

15.1.1. skyriaus buveinė – Darželio g. 1, Strielčių kaimas, Prienų seniūnija, LT-59104 Prienų rajono savivaldybė.

15.1.2. mokymo(si) kalba – lietuvių;

15.1.3. mokymo(si) forma – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma;

15.1.4. mokymo proceso organizavimo būdas – kasdienis, nuotolinis (mišrus, hibridinis);

15.1.5. vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo.

16. Mokymo pasiekimus įteisinantys dokumentai neišduodami.

17. Lopšelis-darželis turi sąskaitą banke, antspaudą su savivaldybės herbu ir mokyklos pavadinimu. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS,

UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

18. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

19. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

19.1. pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

19.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

19.2.2. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.3.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.3.2. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

19.3.3. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

19.3.4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.

20. Lopšelio-darželio tikslas – teikti kokybišką, vaikų poreikius atitinkantį ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą(si), pritaikyti jį specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolimesniam sėkmingam mokymui(si) mokykloje.

21. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

21.1. teikti ugdytiniams kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

21.2. teikti vaikui būtiną pedagoginę, psichologinę, informacinę, specialiąją ir kitokią pagalbą;

21.3. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, veiklos, fizines), vedančias į asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

21.4. sukurti ir užtikrinti sveiką, saugią ir modernią ugdymo(si) aplinką ir palankų psichologinį klimatą bei edukacinę erdvę;

21.5. skatinti vaikų savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti jų gebėjimus, puoselėti individualybę;

21.6. saugoti ir puoselėti vaiko tautinės ir etninės kultūros pagrindus;

21.7. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo(si) tęstinumą orientuojantis į darnią vaiko raidą bei pagalbą vaikui ir jo šeimai;

21.8. kurti partneriškus lopšelio-darželio ir vaiko tėvų (globėjų) santykius, padėti gerinti vaiko ugdymosi šeimoje kokybę;

21.9. palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;

21.10. užtikrinti rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą.

22. Lopšelio-darželio funkcijos:

22.1. įgyvendina ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas;

22.2. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei jų tėvų (globėjų) poreikius;

22.3. sudaro mokymosi sutartis su tėvais (globėjais) ir vykdo sutartus įsipareigojimus;

22.4. vaikui ir jo tėvams (globėjams) koordinuotai teikia švietimo pagalbą, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugas švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka;

22.5. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.6. įvertina vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, siunčia į Prienų švietimo pagalbos tarnybą dėl specialiosios pagalbos skyrimo ir organizuoja specialųjį ugdymą teisės aktų numatyta tvarka;

22.7. tėvų (globėjų) pageidavimu organizuoja mokamas papildomas paslaugas (būrelius ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.8. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;

22.9. atlieka lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;

22.10. organizuoja vaikų maitinimą lopšelyje-darželyje;

22.11. viešai skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.12. bendradarbiauja su visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis sudarant sąlygas lopšelyje-darželyje organizuoti vaikų sveikatos priežiūrą;

22.13. skatina mokinių sveiką gyvenseną ir, esant poreikiui, bendradarbiaudamas su tėvais vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją;

22.14. telkia vietos bendruomenę ir dalyvauja įvairiuose vietos bendruomenės ar / ir rajono metodiniuose bei kultūriniuose renginiuose;

22.15. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikalingą materialinę bazę;

22.16. organizuoja prekių, paslaugų ir darbų pirkimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

22.17. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

22.18. tvarko lopšelio-darželio ugdytinių ir darbuotojų asmens duomenis;

22.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

23. Lopšelis-darželis turi teisę:

23.1. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba mokyklos nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

23.2. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas;

23.3. vykdyti šalies bei tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas;

23.4. pasirinkti ugdymo metodus ir ugdymo veiklos būdus;

23.5. bendradarbiauti su lopšelio-darželio veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

23.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

23.7. plėtoti savanoriškumo ir savitarpio pagalbos idėjas;

23.8. turėti kitų nustatytų teisių, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

24. Lopšelio-darželio pareigos:

24.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą, geros kokybės švietimą;

24.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

24.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

24.4. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

24.5. individualizuoti ir diferencijuoti ugdymą skirtingų gebėjimų vaikams;

24.6. atlikti kitas teisės aktuose numatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

25. Lopšelio-darželio veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

25.1. direktoriaus patvirtintas lopšelio-darželio strateginis planas, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

25.2. direktoriaus patvirtintas lopšelio-darželio metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba;

25.3. direktoriaus patvirtinta ikimokyklinio ugdymo programa, kuriai yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

25.4. kiti lopšelio-darželio veiklą reguliuojantys, teisės aktų nustatyta tvarka parengti, suderinti ir patvirtinti dokumentai.

26. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kuris viešo konkurso būdu penkeriems metams į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Lopšelio-darželio direktorius:

27.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo lopšelyje-darželyje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

27.2. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

27.3. atsako už informacijos apie lopšelyje-darželyje vykdomas švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio išorinio vertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus skelbimą, demokratinį lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, lopšelio-darželio bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.4. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už lopšelio-darželio veiklos rezultatus;

27.5. kartu su lopšelio-darželio taryba sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;

27.6. kiekvienais metais teikia mokyklos bendruomenei ir mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, parengtą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;

27.7. atsako už lopšelio-darželio finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

27.8. atlieka kitas funkcijas, nustatytas lopšelio-darželio nuostatuose ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

28. Lopšelio-darželio savivaldos institucijų veikla grindžiama švietimo tikslais, lopšelio-darželio vykdomomis švietimo programomis ir susiformavusiomis tradicijomis.

29. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos kolegialiai svarsto lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą lopšelio-darželio nuostatuose, priima sprendimus, atlieka visuomeninę lopšelio-darželio valdymo priežiūrą.

30. Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš lopšelyje-darželyje nedirbančių ugdytinių tėvų (globėjų), pedagogų ir kitų darbuotojų: 3 ugdytinių tėvai (globėjai), 3 pedagogai, 3 kiti darbuotojai.

31. Į lopšelio-darželio tarybą lygiomis dalimis pedagogus deleguoja mokytojų taryba, kitus darbuotojus – šių darbuotojų susirinkimas; tėvus (globėjus) deleguoja lopšelio-darželio grupių tėvai (globėjai): kiekvienoje grupėje išrenkamas tėvų atstovas, tėvų atstovų susirinkime išrenkami nariai į tarybą. Lopšelio-darželio taryba renkama mokslo metų pradžioje 3 metų kadencijai. Tas pats asmuo į lopšelio-darželio tarybą gali būti renkamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

32. Lopšelio-darželio tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti lopšelio-darželio misiją. Lopšelio-darželio tarybos nariu negali būti to paties lopšelio-darželio vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

33. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas 3 metams atviru balsavimu pirmajame lopšelio-darželio tarybos posėdyje.

34. Jeigu lopšelio-darželio tarybos nario įgaliojimai nutrūksta iki kadencijos pabaigos, naują tarybos narį likusiam kadencijos laikotarpiui skiria grupė, skyrusi tarybos narį, kurio įgaliojimai nutrūko. Naujas lopšelio-darželio tarybos narys pareigas pradeda eiti tada, kai apie jo paskyrimą paskelbia lopšelio-darželio tarybos pirmininkas.

35. Jeigu lopšelio-darželio tarybos narys netinkamai vykdo tarybos nuostatuose numatytas pareigas arba jų nevykdo, lopšelio-darželio tarybos pirmininkas, gavęs daugiau nei pusės tarybos narių pritarimą, turi teisę kreiptis į narį delegavusią grupę ir prašyti atšaukti paskirtą tarybos narį.

36. Lopšelio-darželio tarybos kompetencija:

36.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

36.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui, lopšelio-darželio metiniam veiklos planui;

36.3. svarsto ir teikia pasiūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklių, kitų lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančių dokumentų;

36.4. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;

36.5. svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus, teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

36.6. vertina lopšelio-darželio vadovo metinės veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl vadovo metų veiklos įvertinimo lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

36.7. svarsto kitus lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

37. Lopšelio-darželio tarybos veiklos organizavimo, sprendimų priėmimo tvarka:

37.1. lopšelio-darželio tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus;

37.2. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

37.3. lopšelio-darželio taryba veikia pagal savo pasitvirtintus nuostatus. Lopšelio-darželio direktorius ir kitų savivaldos institucijų atstovai, mokyklos bendruomenės nariai lopšelio-darželio tarybos posėdyje gali dalyvauti kviestojo nario teisėmis.

38. Lopšelio-darželio taryba už veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

39. Lopšelyje-darželyje sudaromos sąlygos veikti įvairioms mokyklos savivaldos institucijoms.

40. Mokytojų taryba – lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti, kurią sudaro lopšelyje-darželyje ir jo skyriuje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys, pareiškę norą dalyvauti šios tarybos veikloje. Tarybos narių skaičius neribojamas.

41. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas 3 metams atviru balsavimu pirmajame mokytojų tarybos posėdyje.

42. Posėdžius šaukia mokytojų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios. Į mokytojų tarybos posėdžius pagal poreikį gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

43. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Norminio pobūdžio nutarimai įforminami lopšelio-darželio direktoriaus įsakymu.

44. Mokytojų tarybos kompetencija:

44.1. deleguoja atstovus į lopšelio-darželio tarybą, lopšelio-darželio mokytojų atestacijos komisiją;

44.2. svarsto lopšelio-darželio metinį veiklos planą ir jo įgyvendinimo klausimus;

44.3. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.

45. Mokytojų tarybos veiklos organizavimas, sprendimų priėmimo tvarka:

45.1. mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami tris kartus per mokslo metus: prasidedant mokslo metams, pirmojo pusmečio pabaigoje ir baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tą dieną dirbančių mokytojų tarybos narių;

45.2. mokytojų taryba veikia pagal nuostatus, kuriems pritaria lopšelio-darželio taryba ir tvirtina lopšelio-darželio direktorius.

46. Lopšelyje-darželyje veikia metodinės grupės. Metodinė grupė –lopšelyje-darželyje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.

47. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir ugdymo kokybės užtikrinimo.

48. Metodinių grupių veikla skirta padėti lopšelio-darželio auklėtojoms pasirengti ugdyti vaikus: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su lopšelio-darželio strateginiais tikslais, ir kartu siekti vaikų ir lopšelio-darželio pažangos.

49. Metodinės grupės veiklos funkcijos:

49.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;

49.2. nagrinėja ir pritaria ugdymo programoms ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;

49.3. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir vaikų pasiekimus;

49.4. konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

49.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

49.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;

49.7. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jų prioritetus;

49.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia lopšelio-darželio auklėtojus tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

49.9. vertina lopšelio-darželio mokytojų metodinius darbus bei lopšelio-darželio mokytojų praktinę veiklą.

50. Metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

51. Lopšelio-darželio darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Lopšelio-darželio darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas ir kiti teisės aktai.

53. Lopšelio-darželio darbuotojai kvalifikaciją tobulina teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Mokytojai ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys asmenys atestuojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

55. Lopšelio-darželio darbuotojų veikla vertinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

56. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Prienų rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

57. Lopšelio-darželio lėšos:

57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Prienų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas programas ir sąmatas;

57.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

57.3. parama iš fizinių ir juridinių asmenų;

57.4. vykdomų ES projektų lėšos;

57.5.kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

58. Valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto asignavimai ir kitos lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Lopšelio-darželio veiklos priežiūra atliekama Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

63. Informaciją apie savo veiklą lopšelis-darželis skelbia viešai lopšelio-darželio interneto svetainėje https://gintarelis.prienai.lm.lt/ Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

64. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas, vykdoma struktūros pertvarka ar likviduojamas Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus inicijuoja Prienų rajono savivaldybės taryba, lopšelio-darželio taryba ar lopšelio-darželio direktorius, tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

 

__________________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. lapkričio 25 d.

sprendimu Nr. T3-240

 

PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „PASAKA“

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ (toliau – lopšelis-darželis, mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, grupę, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, lopšelio-darželio teises ir pareigas, lopšelio-darželio veiklos organizavimą ir valdymą, lopšelio-darželio savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lopšelio-darželio turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą.

2. Oficialusis lopšelio-darželio pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Pasaka“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Pasaka“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1994 m. spalio 19 d., kodas 290213480.

3. Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1973 m. vasario 16 d.

4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Lopšelio-darželio savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas – 111107225, adresas: Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai.

7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba. Ji tvirtina lopšelio-darželio nuostatus; priima sprendimą dėl lopšelio-darželio buveinės pakeitimo; tvirtina didžiausią leistiną pareigybių skaičių; priima sprendimą dėl lopšelio-darželio reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo; dėl lopšelio-darželio filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo; skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus; sprendžia kitus įstatymuose ir mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Lopšelio-darželio buveinė – F. Vaitkaus g.4, LT-59113 Prienai.

9. Lopšelio-darželio grupė– ikimokyklinio ugdymo mokykla.

10. Pagrindinė lopšelio-darželio paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

11. Mokymo(si) kalba – lietuvių.

12. Mokymo(si) forma – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma.

13. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, nuotolinis (mišrus, hibridinis);

14. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, specialiojo ugdymo. Mokymo pasiekimus įteisinantys dokumentai neišduodami.

15. Lopšelis-darželis turi sąskaitą banke, antspaudą su savivaldybės herbu ir mokyklos pavadinimu. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS,

UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

16. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

17. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

17.1. pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2.2. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

17.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:

17.3.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

17.3.2. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

17.3.3. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

17.3.4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.

18. Lopšelio-darželio tikslas – teikti kokybišką, vaikų poreikius atitinkantį ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą(si), pritaikyti jį specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolimesniam sėkmingam mokymui(si) mokykloje.

19. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

19.1. teikti ugdytiniams kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

19.2. teikti vaikui būtiną pedagoginę, psichologinę, informacinę, specialiąją ir kitokią pagalbą;

19.3. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, veiklos, fizines), vedančias į asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

19.4. sukurti ir užtikrinti sveiką, saugią ir modernią ugdymo(si) aplinką ir palankų psichologinį klimatą bei edukacinę erdvę;

19.5. skatinti vaikų savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti jų gebėjimus, puoselėti individualybę;

19.6. saugoti ir puoselėti vaiko tautinės ir etninės kultūros pagrindus;

19.7. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo(si) tęstinumą orientuojantis į darnią vaiko raidą bei pagalbą vaikui ir jo šeimai;

19.8. kurti partneriškus lopšelio-darželio ir vaiko tėvų (globėjų) santykius, padėti gerinti vaiko ugdymosi šeimoje kokybę;

19.9. palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;

19.10. užtikrinti rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą.

20. Lopšelio-darželio funkcijos:

20.1. įgyvendina ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas;

20.2. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei jų tėvų (globėjų) poreikius;

20.3. sudaro mokymosi sutartis su tėvais (globėjais) ir vykdo sutartus įsipareigojimus;

20.4. vaikui ir jo tėvams (globėjams) koordinuotai teikia švietimo pagalbą, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugas švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka;

20.5. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

20.6. įvertina vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, siunčia į Prienų švietimo pagalbos tarnybą dėl specialiosios pagalbos skyrimo ir organizuoja specialųjį ugdymą teisės aktų numatyta tvarka;

20.7. tėvų (globėjų) pageidavimu organizuoja mokamas papildomas paslaugas (būrelius ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

20.8. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;

20.9. atlieka lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;

20.10. organizuoja vaikų maitinimą lopšelyje-darželyje;

20.11. viešai skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

20.12. bendradarbiauja su visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis sudarant sąlygas lopšelyje-darželyje organizuoti vaikų sveikatos priežiūrą;

20.13. skatina mokinių sveiką gyvenseną ir, esant poreikiui, bendradarbiaudamas su tėvais vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją;

20.14. telkia vietos bendruomenę ir dalyvauja įvairiuose vietos bendruomenės ar / ir rajono metodiniuose bei kultūriniuose renginiuose;

20.15. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikalingą materialinę bazę;

20.16. organizuoja prekių, paslaugų ir darbų pirkimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

20.17. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

20.18. tvarko lopšelio-darželio ugdytinių ir darbuotojų asmens duomenis;

20.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

21. Lopšelis-darželis turi teisę:

21.1. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba mokyklos nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

21.2. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas;

21.3. vykdyti šalies bei tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas;

21.4. pasirinkti ugdymo metodus ir ugdymo veiklos būdus;

21.5. bendradarbiauti su lopšelio-darželio veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

21.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

21.7. plėtoti savanoriškumo ir savitarpio pagalbos idėjas;

21.8. turėti kitų nustatytų teisių, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

22. Lopšelio-darželio pareigos:

22.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą, geros kokybės švietimą;

22.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

22.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

22.4. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

22.5. individualizuoti ir diferencijuoti ugdymą skirtingų gebėjimų vaikams;

22.6. atlikti kitas teisės aktuose numatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23. Lopšelio-darželio veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

23.1. direktoriaus patvirtintas lopšelio-darželio strateginis planas, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

23.2. direktoriaus patvirtintas lopšelio-darželio metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba;

23.3. direktoriaus patvirtinta ikimokyklinio ugdymo programa, kuriai yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

23.4. kiti lopšelio-darželio veiklą reguliuojantys, teisės aktų nustatyta tvarka parengti, suderinti ir patvirtinti dokumentai.

24. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kuris viešo konkurso būdu penkeriems metams į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Lopšelio-darželio direktorius:

25.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo lopšelyje-darželyje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

25.2. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

25.3. atsako už informacijos apie lopšelyje-darželyje vykdomas švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio išorinio vertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus skelbimą, demokratinį lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, lopšelio-darželio bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.4. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už lopšelio-darželio veiklos rezultatus;

25.5. kartu su lopšelio-darželio taryba sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;

25.6. kiekvienais metais teikia mokyklos bendruomenei ir mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, parengtą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;

25.7. atsako už lopšelio-darželio finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

25.8. atlieka kitas funkcijas, nustatytas lopšelio-darželio nuostatuose ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

26. Lopšelio-darželio savivaldos institucijų veikla grindžiama švietimo tikslais, lopšelio-darželio vykdomomis švietimo programomis ir susiformavusiomis tradicijomis.

27. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos kolegialiai svarsto lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą lopšelio-darželio nuostatuose, priima sprendimus, atlieka visuomeninę lopšelio-darželio valdymo priežiūrą.

28. Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš lopšelyje-darželyje nedirbančių tėvų (globėjų), mokytojų ar kitų darbuotojų.

29. Lopšelio-darželio tarybą sudaro 6 nariai (3 lopšelyje-darželyje nedirbantys tėvai, 3 mokytojai ar kiti darbuotojai).

30. Lopšelio-darželio taryba renkama mokslo metų pradžioje 3 metų kadencijai.

31. Tėvus į lopšelio-darželio tarybą renka grupių tėvų susirinkimas, mokytojus renka mokytojų taryba. Tas pats asmuo į lopšelio-darželio tarybą gali būti renkamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

32. Lopšelio-darželio tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti lopšelio-darželio misiją. Lopšelio-darželio tarybos nariu negali būti to paties lopšelio-darželio vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

33. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas 3 metams atviru balsavimu pirmajame lopšelio-darželio tarybos posėdyje.

34. Jeigu lopšelio-darželio tarybos nario įgaliojimai nutrūksta iki kadencijos pabaigos, naują tarybos narį likusiam kadencijos laikotarpiui skiria grupė, skyrusi tarybos narį, kurio įgaliojimai nutrūko. Naujas lopšelio-darželio tarybos narys pareigas pradeda eiti tada, kai apie jo paskyrimą paskelbia lopšelio-darželio tarybos pirmininkas.

35. Jeigu lopšelio-darželio tarybos narys netinkamai vykdo tarybos nuostatuose numatytas pareigas arba jų nevykdo, lopšelio-darželio tarybos pirmininkas, gavęs daugiau nei pusės tarybos narių pritarimą, turi teisę kreiptis į narį delegavusią grupę ir prašyti atšaukti paskirtą tarybos narį.

36. Lopšelio-darželio tarybos kompetencija:

36.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

36.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui, lopšelio-darželio metiniam veiklos planui;

36.3. svarsto ir teikia pasiūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklių, kitų lopšelio-darželio veiklą reglamentuojančių dokumentų;

36.4. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;

36.5. svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus, teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

36.6. vertina lopšelio-darželio vadovo metinės veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl vadovo metų veiklos įvertinimo lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

36.7. svarsto kitus lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

37. Lopšelio-darželio tarybos veiklos organizavimo, sprendimų priėmimo tvarka:

37.1. lopšelio-darželio tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus;

37.2. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

37.3. lopšelio-darželio taryba veikia pagal savo pasitvirtintus nuostatus. Lopšelio-darželio direktorius ir kitų savivaldos institucijų atstovai, mokyklos bendruomenės nariai lopšelio-darželio tarybos posėdyje gali dalyvauti kviestojo nario teisėmis.

38. Lopšelio-darželio taryba už veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

39. Lopšelyje-darželyje sudaromos sąlygos veikti įvairioms mokyklos savivaldos institucijoms.

40. Mokytojų taryba – lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti, kurią sudaro lopšelyje-darželyje ugdymo procese dalyvaujantys bei švietimo ir korekcijos paslaugas teikiantys  asmenys, pareiškę norą dalyvauti šios tarybos veikloje. Tarybos narių skaičius neribojamas.

41. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas 3 metams atviru balsavimu pirmajame mokytojų tarybos posėdyje. Pirmininku gali būti renkamas tas pats asmuo ne daugiau kaip 2 kadencijas iš eilės. 

42. Posėdžius šaukia mokytojų tarybos pirmininkas. Į mokytojų tarybos posėdžius pagal poreikį gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

43. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma.

44. Mokytojų tarybos kompetencija:

44.1. deleguoja atstovus į lopšelio-darželio tarybą, lopšelio-darželio mokytojų atestacijos komisiją;

44.2. svarsto lopšelio-darželio metinį veiklos planą ir jo įgyvendinimo klausimus;

44.3. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.

45. Mokytojų tarybos veiklos organizavimas, sprendimų priėmimo tvarka:

45.1. mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami tris kartus per mokslo metus: prasidedant mokslo metams, pirmojo pusmečio pabaigoje ir baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tą dieną dirbančių mokytojų tarybos narių;

45.2. mokytojų taryba veikia pagal nuostatus, kuriems pritaria lopšelio-darželio taryba ir tvirtina lopšelio-darželio direktorius.

46. Lopšelyje-darželyje veikia metodinės grupės. Metodinė grupė –lopšelyje-darželyje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.

47. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir ugdymo kokybės užtikrinimo.

48. Metodinės grupės veikla skirta padėti lopšelio-darželio auklėtojoms pasirengti ugdyti vaikus: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su lopšelio-darželio strateginiais tikslais, ir kartu siekti vaikų ir lopšelio-darželio pažangos.

49. Metodinei grupei vadovauja grupės narių balsų dauguma išrinktas pirmininkas. Metodinės grupės pirmininkas renkamas 3 metams. Pirmininko kadencijų skaičius neribojamas.

50. Metodinė grupė renkasi pagal poreikį, bet ne rečiau, kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai metodinės grupės narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma

51. Metodinė grupė veikia pagal metodinių grupių nuostatus, kuriems pritaria mokytojų taryba ir tvirtina lopšelio-darželio direktorius.

52. Metodinės grupės veiklos funkcijos:

52.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;

52.2. nagrinėja ir pritaria ugdymo programoms ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;

52.3. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir vaikų pasiekimus;

52.4. konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

52.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

52.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;

52.7. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jų prioritetus;

52.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia lopšelio-darželio auklėtojus tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

52.9. vertina lopšelio-darželio mokytojų metodinius darbus bei lopšelio-darželio auklėtojų praktinę veiklą.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

53. Lopšelio-darželio darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Lopšelio-darželio darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas ir kiti teisės aktai.

55. Lopšelio-darželio darbuotojai kvalifikaciją tobulina teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Mokytojai ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys asmenys atestuojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

57. Lopšelio-darželio darbuotojų veikla vertinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

58. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Prienų rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

59. Lopšelio-darželio lėšos:

59.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Prienų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas programas ir sąmatas;

59.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

59.3. parama iš fizinių ir juridinių asmenų;

59.4. vykdomų ES projektų lėšos;

59.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

60. Valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto asignavimai ir kitos lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Lopšelio-darželio veiklos priežiūra atliekama Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

64. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

65. Informaciją apie savo veiklą lopšelis-darželis skelbia viešai lopšelio-darželio interneto svetainėje https://www.prienupasaka.lt/ Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

66. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas, vykdoma struktūros pertvarka ar likviduojamas Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus inicijuoja Prienų rajono savivaldybės taryba, lopšelio-darželio taryba ar lopšelio-darželio direktorius, tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

 

__________________________