ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. BALANDŽIO 30 D. SPRENDIMO NR. 1-TS-110 „DĖL ANYKŠČIŲ R. DEBEIKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO, REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ IR ANYKŠČIŲ R. SVĖDASŲ JUOZO TUMO-VAIŽGANTO GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO “ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 28 d. Nr. 1-TS-341
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V – 1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Anykščių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos nuostatus, patvirtintus Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. 1-TS-110 „Dėl Anykščių r. Debeikių pagrindinės mokyklos reorganizavimo, reorganizavimo sąlygų ir Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ 3.2. papunkčiu, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioti Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos direktorių teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti pakeistus nuostatus Juridinių asmenų registre. Pakeisti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 30 d. sprendimu
Nr. 1-TS-110 (Anykščių rajono savivaldybės
tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimo
Nr. 1-TS-341 redakcija)
PRITARTA
Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto
gimnazijos tarybos 2021 m. gruodžio 1 d.
posėdžio protokoliniu nutarimu Nr. P-1-5
ANYKŠČIŲ R. SVĖDASŲ JUOZO TUMO-VAIŽGANTO GIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokinių priėmimą, išvykimą ar perėjimą į kitas mokyklas, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, Gimnazijos bendruomenės narių teises, pareigas ir atsakomybę, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Gimnazijos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Gimnazijos veiklos priežiūrą, informacijos viešo paskelbimo ir visuomenės informavimo, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialus pavadinimas – Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija, trumpasis pavadinimas – Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190048540.
3. Mokyklos įsteigimo data – 1865 m. (remiantis rašytiniais šaltiniais, patvirtinta Lietuvos Respublikos Anykščių rajono valdybos 1994-12-29 potvarkiu Nr. 377 p-v):
3.1. 1989 m. mokyklai suteiktas Juozo Tumo-Vaižganto vardas (Anykščių rajono Liaudies deputatų tarybos Vykdomojo komiteto 1989-09-15 sprendimas Nr. 99);
4. Gimnazijos teisinė forma ir priklausomybė – Gimnazija yra biudžetinė, nesiekianti pelno, švietimo įstaiga, turinti viešojo juridinio asmens statusą, antspaudą su valstybės herbu ir Gimnazijos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais; priklausomybė – savivaldybės įstaiga.
6. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Anykščių rajono savivaldybės taryba, kodas 188774637, kuri tvirtina Gimnazijos nuostatus, nustato mokinių priėmimo į Gimnaziją tvarką, priima sprendimus dėl Gimnazijos reorganizavimo, pertvarkymo, gimnazijos struktūros pertvarkos ar likvidavimo, dėl Gimnazijos skyriaus steigimo ir jo veiklos nutraukimo, sprendžia kitus teisės aktais nustatytus ir jos kompetencijai priskirtus klausimus.
10. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams (kitos paskirtys – pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla, pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis).
12. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi:
12.1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu;
13. Gimnazija vykdo švietimo programas: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir kitas, kurias vykdyti įpareigoja švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymai.
14. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
15. Gimnazija turi:
15.1. ikimokyklinio ugdymo skyrių, kurio:
15.2. Debeikių skyrių, kurio:
15.2.1. oficialus pavadinimas – Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos Debeikių skyrius;
15.2.6. pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla;
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“):
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
18.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
19. Gimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
20. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
20.1. ikimokyklinio ugdymo programos uždaviniai:
20.1.2. padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius;
20.2. priešmokyklinio ugdymo programos uždaviniai:
20.2.2. padėti vaikui įgyti kasdieniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymui (-si) mokykloje būtinų kompetencijų: socialinės, sveikatos saugojimo, pažinimo, komunikavimo, meninės;
20.2.3. turtinti vaikų patirtį, sukuriant tyrinėjimo, informacijos paieškos, problemų sprendimo situacijas;
20.3. pradinio ugdymo programos uždaviniai:
20.3.2. derinti ugdymo procesą prie mokinių ugdymosi galimybių, poreikių ir ugdymo sričių, teorinį mokymą siejant su praktinėmis užduotimis, ugdant mokinius per asmeninį patyrimą;
20.3.3. taikyti ugdymo metodus, atitinkančius ugdymo srities specifiką, atsižvelgiant į vaiko amžiaus tarpsnį bei individualius ypatumus;
20.4. pagrindinio ugdymo programos uždaviniai:
20.4.1. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėti jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą;
20.4.2. siekti mokinių asmeninės pažangos, gebėjimo atsakingai mokytis ir aktyviai, savarankiškai veikti įgyjant žinių ir išsiugdant bendruosius gebėjimus bei kompetencijas;
20.4.3. sudaryti mokiniams sąlygas įgyti sociokultūrinio raštingumo pagrindus, padėti išsiugdyti asmeninę, socialinę, pažinimo ir kultūrinę kompetenciją, reikalingą sėkmingai spręsti iškylančius asmeninio ir socialinio gyvenimo klausimus;
20.4.4. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus, atitinkančius šiandienio gyvenimo ir ateities poreikius, atskleidžiant ir plėtojant kūrybines mokinių galias;
20.4.5. ugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, padėti įsitraukti į kultūrinį bendruomenės gyvenimą;
20.4.7. ugdyti ir stiprinti mokinių pagarbą valstybei ir įstatymams, taip pat bendrojo visuomenės gėrio siekį;
20.5. vidurinio ugdymo programos:
20.5.1. sudaryti sąlygas, padedančias mokiniui išsiugdyti atsakomybės, humanizmo ir demokratijos principais ir vertybėmis pagrįstą dorovinę ir pilietinę savimonę ir nuostatą vadovautis šiomis vertybėmis savo gyvenime ir veikloje;
20.5.2. plėtoti pagrindines asmens galias ir ypač žinių visuomenės nariui svarbius aukšto lygmens kritinio mąstymo, problemų sprendimo ir kt. gebėjimus;
20.5.3. plėtoti dabarties gyvenime svarbius komunikacinius gebėjimus ir informacinę kultūrą (gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, kompiuterinį raštingumą);
20.5.4. ugdyti gyvenimo poreikius atliepiančią socialinę kultūrą – bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, kompetenciją, būtiną darniam sugyvenimui įvairių socialinių kultūrinių tradicijų visuomenėje;
21. Gimnazija atlieka šias funkcijas:
21.1. formuoja ugdymo turinį ir organizuoja darbą pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas bendrąsias ugdymo programas ir išsilavinimo standartus, bendrojo ugdymo mokyklų bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, užtikrina ugdymo planų įgyvendinimą;
21.4. sudaro formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius programų modulius;
21.8. vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams, organizuoja specialiųjų poreikių mokinių integruotą, įtraukųjį mokymą;
21.14. organizuoja mokinių maitinimą Gimnazijoje, organizuoja ir vykdo mokinių pavėžėjimą į Gimnaziją ir iš jos į namus;
21.18. sudaro sąlygas mokiniams ugdyti pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;
21.23. nuolat kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, gimnazijos valdymo ir pedagoginės psichologinės pagalbos funkcijas atliekantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir gimnazijos partneriai;
21.24. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, steigia gimnazijos Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymo aplinkos kūrimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
21.25. mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikia mokamas papildomas paslaugas (studijos, būreliai, stovyklos, ekskursijos, klubai ir kt.);
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
22. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi:
22.1. teises:
22.2. pareigas:
22.2.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką – sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo, mokslo ir sporto ministro rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;
22.2.2. sudaryti mokymo sutartis; užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo programų vykdymą;
22.2.3. sudaryti palankias veiklos sąlygas Gimnazijoje veikiančioms mokinių ir jaunimo organizacijoms;
22.2.4. užtikrinti Gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veiklą įgyvendinant teisės aktų nustatytus reikalavimus;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Gimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
23.1. Gimnazijos strateginis planas, patvirtintas gimnazijos direktoriaus ir kuriam yra pritarę Gimnazijos taryba ir Anykščių rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
23.2. Gimnazijos metinis veiklos planas, patvirtintas gimnazijos direktoriaus, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
23.3. Gimnazijos ugdymo planas, patvirtintas gimnazijos direktoriaus, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir kuris yra suderintas su Anykščių rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
23.4. Ikimokyklinio ugdymo programa, patvirtinta Gimnazijos direktoriaus, kuriai yra pritarusi Anykščių rajono savivaldybės taryba;
23.5. Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro;
24. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu (konkursas Gimnazijos direktoriaus pareigoms eiti organizuojamas ir vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka) į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia – savivaldybės meras, teisės aktų numatyta tvarka. Švietimo įstaigos vadovu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo, kuriam atliktas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimas, atitinkantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus, arba, jeigu asmuo vienoje švietimo įstaigoje vadovo pareigas ėjo ne mažiau kaip 10 metų, jam prilygintas vertinimas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Asmuo priimamas į švietimo įstaigos vadovo pareigas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, patikrinus jo kompetencijas atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Direktorius tiesiogiai pavaldus savivaldybės merui, atskaitingas − savivaldybės merui ir Anykščių rajono savivaldybės tarybai. Direktorius gali būti atšaukiamas iš pareigų šiais atvejais: Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai nepritarus Gimnazijos veiklos ataskaitai, du kartus iš eilės nepritarus vadovo veiklos ataskaitai, Gimnazijos direktoriui pažeidus darbuotojo veiklos etiką ar nesuderinus privačių ir viešųjų interesų, Gimnazijos direktoriui praradus nepriekaištingą reputaciją; dėl kitų Gimnazijos direktoriaus veiksmų, kuriais daroma žala Gimnazijai ir (ar) jos veiklai. Pasibaigus švietimo įstaigos vadovo pirmajai penkerių metų kadencijai, jis gali būti skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu jo metų veikla kiekvienais metais buvo vertinama labai gerai arba gerai. Pasibaigus švietimo įstaigos vadovo kadencijai, jam sutikus, jo įgaliojimai pratęsiami, iki įvyks viešas konkursas švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti ir bus paskirtas švietimo įstaigos vadovas. Švietimo įstaigos vadovas, baigęs penkerių metų kadenciją, turi teisę dalyvauti tos pačios švietimo įstaigos viešame konkurse vadovo pareigoms eiti. Likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki švietimo įstaigos vadovo kadencijos pabaigos, savivaldybės meras skelbia viešą konkursą švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti, išskyrus atvejus, kai vadovas paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai. Direktorius iš pareigų gali būti atšaukiamas mero potvarkiu. Direktoriaus atšaukimas lemia darbo santykių pabaigą.
25. Gimnazijos direktorius:
25.1. vadovauja Gimnazijos strateginio plano ir metinių veiklos planų, Gimnazijos švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių Gimnazijoje įgyvendinimui. Tvirtina Gimnazijos strateginį planą, metinį veiklos planą, pasirenkamųjų dalykų ir neformaliojo švietimo programas, smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos vykdymo gimnazijoje tvarką ir kt., koordinuoja patvirtintų dokumentų įgyvendinimą, kiekvienais metais rengia savo metų veiklos ataskaitą ir teikia gimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai ją paskelbia. Ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras;
25.2. telkia Gimnazijos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Gimnazijos veiklos programai vykdyti;
25.3. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, skatina juos, skiria drausmines nuobaudas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
25.4. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
25.6. nustato Gimnazijos direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis, sudaro galimybes jam savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
25.9. užtikrina ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, geros kokybės švietimą;
25.10. organizuoja Gimnazijos darbo tvarkos taisyklių projekto rengimą, svarstymą ir, suderinęs su Gimnazijos taryba, jas tvirtina;
25.11. kartu su Gimnazijos taryba nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemą; rūpinasi Gimnazijos palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinius Gimnazijos bendruomenės santykius, užtikrina sprendimų priėmimo skaidrumą;
25.13. kuria saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
25.19. organizuoja Gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka; teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingos Gimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
25.20. organizuoja biudžetinės įstaigos buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą;
25.21. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams, užtikrina galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25.23. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), organizuoja tėvų švietimą, bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui, Gimnazijai teikiančiomis įstaigomis;
25.25. palaiko ryšius su švietimo, sporto, kultūros, mokslo įstaigomis, Gimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene, Anykščių švietimo pagalbos tarnyba, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigomis ir kt., inicijuoja socialinės partnerystės tinklo kūrimą;
25.28. organizuoja informacijos apie Gimnaziją (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, Gimnazijos veiklos įsivertinimo rezultatus, Gimnazijos išorės vertinimo rezultatus, Gimnazijos pasiekimus, tradicijas ir pan.) rengimą ir viešą skelbimą;
25.29. užtikrina, kad Gimnazijos teritorijoje nebūtų vartojama tabakas, alkoholis, narkotinės, psichotropinės ir kitos psichoaktyvios medžiagos, nebūtų jomis prekiaujama bei platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kiti leidiniai;
25.31. kartu su Gimnazijos taryba sprendžia, ar leisti ant Gimnazijos pastatų statyti radijo stotis įstatymų numatyta tvarka;
25.32. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kuris patyrė smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
25.33. gali skirti mokiniui už elgesio normų pažeidimą drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
25.34. gali kreiptis Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatyta tvarka į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
26. Gimnazijos direktorius atsako už:
26.2. demokratinį Gimnazijos valdymą, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus ir Gimnazijos bendruomenės narių informavimą;
26.3. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus;
26.6. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.7. gimnazijos buhalterinės apskaitos organizavimą, teisingą tikslios ir išsamios informacijos apie ūkinius įvykius ir ūkines operacijas teikimo laiku buhalterinės apskaitos tvarkytojui užtikrinimą;
27. Direktoriui nesant Gimnazijoje, sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu, ar kitais atvejais, jo funkcijas, kurios įrašomos į jo pareigybės aprašymą atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Direktoriaus atostogų metu, sergant, išvykus į komandiruotę ar kitais atvejais, nesant direktoriaus pavaduotojo ugdymui, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ūkiui.
29. Metodinė taryba:
29.2. Metodinės tarybos pirmininkas, kuris vadovauja Metodinės tarybos veiklai, išrenkamas pirmame mokslo metų Metodinės tarybos posėdyje, balsų dauguma, atviru balsavimu, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Metodinės tarybos pirmininko kadencija – dveji metai. Posėdžiai, kurie rengiami ne rečiau kaip kartą per trimestrą, yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 Metodinės tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Metodinės tarybos pirmininko balsas. Metodinės tarybos sudėtį ir nuostatus įsakymu tvirtina Gimnazijos direktorius.
30. Metodinės tarybos funkcijos:
30.1. teikia siūlymus ir dalyvauja rengiant Gimnazijos strateginį planą, metinį veiklos planą ir ugdymo planą;
30.3. koordinuoja ilgalaikių planų, klasių auklėtojų planų, pasirenkamųjų dalykų programų parengimą ir pritarimą Metodinėse grupėse;
30.5. sistemina, analizuoja surinktą informaciją, nagrinėjančią ugdymo procesą, ir teikia siūlymus kitoms savivaldos institucijoms;
31. Metodinė grupė – Gimnazijos institucija, kurią sudaro to paties ar giminingų mokomųjų dalykų mokytojai. Mokytojo dalyvavimas savo dalyko metodinės grupės veikloje yra privalomas. Klasių auklėtojai turi atskirą metodinę grupę, kurios veikloje dalyvauja kiekvienas klasės auklėtojas.
32. Metodinei grupei vadovauja metodinės grupės pirmininkas (ne mažesnės kaip vyresniojo mokytojo kategorijos), kurį dvejiems metams renka metodinės grupės nariai. Posėdžius metodinės grupės pirmininkas šaukia ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė metodinės grupės narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Metodinės grupės pirmininko balsas.
33. Metodinės grupės funkcijos:
33.3. rūpinasi grupės narių kvalifikacijos tobulinimu, teikia rekomendacijas mokytojui dėl atestacijos;
33.4. pritaria mokytojų parengtoms pasirenkamųjų dalykų, dalykų modulių ir neformaliojo švietimo programoms, mokomųjų dalykų ilgalaikiams planams;
33.6. atlieka išsamią Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano ir ugdymo plano įgyvendinimo analizę;
33.8. analizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, mokyklinių ir valstybinių brandos egzaminų rezultatus, teikia siūlymus jų gerinimui;
33.12. bendradarbiauja su Gimnazijos biblioteka užsakant vadovėlius, komplektuojant bibliotekos fondą, organizuojant mokinių ir mokytojų informacinių gebėjimų ugdymą, planuojant ir vykdant mokinių projektinę veiklą;
33.15. teikia siūlymus Metodinei tarybai, Mokytojų tarybai, Gimnazijos tarybai, direktoriui ugdymo proceso tobulinimo klausimais ir atsiskaito už atliktą darbą Metodinei tarybai;
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
34. Gimnazijos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Gimnazijoje vykdomomis švietimo programomis ir Gimnazijos tradicijomis.
35. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, Klasių tėvų komitetas.
36. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei, telkianti mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), kitų Gimnazijos bendruomenės narių atstovus bei Gimnazijos rėmėjus svarbiausiems Gimnazijos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti:
36.1. Taryba sudaroma Gimnazijos nuostatuose patvirtinta rinkimų procedūra, laikantis demokratinių rinkimų principų – procedūros aiškumo ir skaidrumo, visuotinumo, konkurencijos, periodiškumo – trejų metų kadencijai, kurios metu gali būti pakeičiami mokinių atstovai, kurie baigė Gimnaziją, ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko Gimnazijoje. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Gimnazijos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją.
36.2. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybos sudėtyje 12 asmenų (3 mokiniai, 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 vietos bendruomenės atstovai). Gimnazijos tarybos nuostatus, suderinęs su Taryba, tvirtina Gimnazijos direktorius;
36.3. mokinius į Gimnazijos tarybą iš 5–8, I–IV Gimnazijos klasių renka mokinių susirinkimas iš klasių deleguotų mokinių, mokinių susirinkime dalyvaujant 2/3 visų 5–8, I–IV Gimnazijos klasių mokinių, balsų dauguma, slaptu balsavimu. Kiekviena klasė klasės susirinkime, kuriame dalyvauja daugiau kaip 2/3, klasės mokinių, balsų dauguma, slaptu balsavimu išrenka po 2 mokinius;
36.4. mokytojai į Tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų mokytojų;
36.5. tėvus (globėjus, rūpintojus), nedirbančius gimnazijoje, išrenka klasių tėvų komitetų pirmininkų susirinkimas iš klasių deleguotų tėvų, (tėvai išrenkami klasės susirinkime po 2 iš kiekvienos klasės atviru balsavimu, balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip pusė klasės mokinių tėvų − mokinį atstovauja vienas iš tėvų), kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasių tėvų komitetų pirmininkų balsų dauguma, slaptu balsavimu;
36.6. vietos bendruomenės atstovus deleguoja seniūnaičių sueiga, bendruomenės atstovai už praėjusius metus atsiskaito seniūnaičių sueigai;
36.7. Tarybos pirmininką atviru balsavimu, balsų dauguma pirmajame posėdyje renka Gimnazijos tarybos nariai. Posėdyje turi dalyvauti ne mažiau kaip 2/3 narių.
36.8. pavaduotojas ir sekretorius išrenkami pirmame Tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Pirmą Tarybos posėdį šaukia Gimnazijos direktorius, kitus – Gimnazijos tarybos pirmininkas. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų jos narių. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip 3 kartus per metus, prireikus, gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis;
36.9. nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
36.10. Gimnazijos direktorius, negali būti Tarybos nariu, bet turi teisę dalyvauti Tarybos posėdžiuose be teisės balsuoti;
36.11. Tarybos nariu negali būti valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai;
36.12. Gimnazijos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija (į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas). Taryba renkama trejų metų kadencijai. Tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Kadencijos eigoje nelikus vieno ar kelių tarybos narių (mokytojo, mokinio, ugdytinio tėvų (globėjų, rūpintojų) ar bendruomenės atstovo į jų vietą renkami nauji nariai vadovaujantis šiuose nuostatuose numatyta rinkimų į Tarybą procedūra.
37. Gimnazijos tarybos funkcijos:
37.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines veiklos kryptis, ugdymo ir mokymo organizavimo tvarką;
37.2. pritaria gimnazijos metiniam veiklos planui, strateginiam planui, gimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui;
37.3. inicijuoja gimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia gimnazijos bendruomenę gimnazijos uždaviniams spręsti, ugdo ir plėtoja gimnazijos kultūrą;
37.5. teikia pasiūlymus dėl gimnazijos darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant gimnazijos materialinius ir intelektinius išteklius;
37.7. svarsto nebiudžetinių lėšų kaupimo gimnazijos sąskaitoje galimybes, teikia pasiūlymus dėl jų paskirstymo ir panaudojimo;
37.8. nagrinėja ir vertina gimnazijos psichologinio mikroklimato, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja gimnazijos, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį, inicijuoja naujas jo formas, teikia pasiūlymus gimnazijos vadovybei;
37.9. sprendžia kitus klausimus, kurie nepriskiriami kitų gimnazijos savivaldos institucijų ar administracijos kompetencijai;
37.10. kiekvienais metais vertina Gimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Anykščių rajono savivaldybės tarybai;
39. Į Gimnazijos tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti su Gimnazijos veikla susiję asmenys.
41. Gimnazijos taryba gali sustabdyti kitų Gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokytojų savivaldos institucija atstovaujanti mokytojus (ugdantys mokinius pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas) sprendžiant mokytojų profesinius ir bendruosius mokinių ugdymo klausimus. Mokytojų tarybos nariu negali būti Gimnazijos Direktorius.
45. Mokytojų tarybą sudaro devyni Direktoriaus inicijuotame visuotiniame mokytojų susirinkime išrinkti atstovai. Visuotinis susirinkimas teisėtas jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų. Atstovai į Mokytojų tarybą renkami atviru balsavimu, balsų dauguma, trejų metų kadencijai. Atstovas į Mokytojų tarybą gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokytojų tarybos pirmasis posėdis šaukiamas Direktoriaus iniciatyva. Pirmojo posėdžio metu atviru balsavimu, balsų dauguma renkamas Mokytojų tarybos pirmininkas (toliau Pirmininkas), kuris vadovauja Mokytojų tarybai. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma pirmame posėdyje.
46. Kiti Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami Pirmininko iniciatyva ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Pirmininko balsas. Posėdžiai protokoluojami. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, Direktorius. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius renkamas trejiems metams. Mokytojų tarybos nario įgaliojimams nutrūkus pirma laiko naujo nario rinkimai organizuojami šių Nuostatų 45 punkte nustatyta tvarka.
47. Mokytojų taryba:
47.1. atviru balsavimu renka mokytojus į Gimnazijos tarybą, į Gimnazijos mokytojų atestacijos komisiją;
47.6. analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
47.11. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagogines ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
47.12. teikia siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo Gimnazijos vadovybei, Mokytojų atestacijos komisijai;
48. Mokytojų tarybos teisės:
49. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios veiklą reglamentuoja direktoriaus patvirtinti Gimnazijos mokinių tarybos nuostatai:
49.1. Mokinių tarybą sudaro 5–8, I–IV klasių deleguoti atstovai, po 1 iš kiekvienos klasės (išrenkami klasės susirinkime atviru balsavimu balsų dauguma, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių). Mokinių tarybos nario kadencijų skaičius − trys. Kadencijos eigoje nelikus vieno ar kelių narių į jų vietą renkami nauji nariai vadovaujantis šiuose nuostatuose numatyta rinkimų į tarybą procedūra;
49.3. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas, kuris išrenkamas Mokinių tarybos posėdyje, slaptu balsavimu, balsų dauguma, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė Mokinių tarybos narių. Galimas kadencijų skaičius – trys. Nutrūkus Gimnazijos mokinių tarybos pirmininko įgaliojimams pirma laiko per mėnesį išrenkamas naujas pirmininkas. Kol išrenkamas naujas pirmininkas tarybai vadovauja laikinasis pirmininkas, kurį posėdžio metu išsirenka taryba atviro balsavimo būdu balsų dauguma. Posėdis yra teisėtas kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė tarybos narių;
50. Mokinių tarybos funkcijos:
50.1. svarsto ir, suderinę su Gimnazijos administracija, tvirtina renginių planus, scenarijus; kuria ir puoselėja Gimnazijos tradicijas;
50.2. tiria mokinių interesus ir poreikius, sprendžia iškilusias problemas, teikia pasiūlymus Gimnazijos administracijai, neformaliojo švietimo organizavimo tobulinimui ir Gimnazijos veiklos planui;
50.3. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, dalyvauja planuojant ir organizuojant mokinių laisvalaikį;
50.4. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Gimnazijoje, padeda organizuoti rūkymo, alkoholio ir narkotinių medžiagų vartojimo prevenciją;
50.7. priima sprendimus dėl visos Gimnazijos savivaldos institucijų ar mokinių pasitarimų, susirinkimų, konferencijų ar kitokių sambūrių sušaukimo;
50.10. mokinių tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui ar kitas paskirtas asmuo, veiklai vadovauja mokinių tarybos pirmininkas;
50.11. inicijuoja ir organizuoja Gimnazijos mokinių, pirmininko, kandidatų į Anykščių rajono savivaldybės Jaunimo reikalų tarybą rinkimus, vadovaujantis nustatyta rinkimų tvarka;
51. Gimnazijos mokinių tarybos pirmininko funkcijos:
51.1. atstovauja visoms Gimnazijos mokinių interesų grupėms, reiškia ir gina jų interesus ir teises;
52. Tėvų komitetai:
52.1. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka atviru balsavimu balsų dauguma klasės susirinkime, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/4 klasės mokinių tėvų (mokinį atstovauja vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Tėvų komiteto nario kadencijų skaičius – viena. Naujas narys, nutrūkus nario įgaliojimams pirma laiko, išrenkamas klasės mokinių tėvų atviru balsavimu balsų dauguma klasės susirinkime, kai susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/4 klasės mokinių tėvų;
52.2. klasės tėvų komitetą sudaro 5 tėvai; kurie atviru balsavimu, balsų dauguma išrenka pirmininką. Posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą / pusmetį. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė tėvų komiteto narių, pirmininko dalyvavimas būtinas. Nutarimai priimami balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (dalyvaujant 3 nariams ir pirmininkui) – lemia tėvų komiteto pirmininko balsas. Posėdžius kviečia pirmininkas arba klasių auklėtojai;
52.3. klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus, sudaro veiklos planą, svarsto mokinių poreikių tenkinimą, aptaria su klasių auklėtojais klasės mokinių lankomumo, elgesio pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Gimnazijos tarybai ir direktoriui;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
53. Darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius. Informacijos apie laisvą mokytojo pareigybę paskelbimas, asmenų priėmimas dirbti mokytoju ir atleidimas iš darbo vykdomas, vadovaujantis Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu.
54. Direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, pedagoginius ir kitus darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos direktorius. Gimnazijos direktoriaus, pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo kasmetinis veiklos vertinimas vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
55. Darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
57. Gimnazija valdo, naudojasi ir disponuoja Savivaldybės tarybos patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą: priskirtą žemę, savivaldybės pastatus, inventorių, transportą bei mokymo priemones ir kitą, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų bei Anykščių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
58. Gimnazijos lėšos: valstybės ir Savivaldybės biudžeto asignavimai, kuriais disponuojama pagal patvirtintą sąmatą teisės aktų nustatyta tvarka:
58.1. kitos lėšos: įstaigos pajamos (lėšos, gautos už teikiamas papildomas paslaugas, už sporto salės, kabinetų nuomą, valgyklos paslaugų teikimo ir kita), tikslinės lėšos (parama, programoms ir projektams finansuoti skirtos lėšos) ir kitos teisėtai gautos lėšos. Gimnazija yra paramos gavėja ir gali gauti lėšų iš įvairių fondų, programų, fizinių ar juridinių asmenų;
61. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro ir teikia vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu ir kitais buhalterinę apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais.
62. Gimnazijos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Gimnazijos veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolierius. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiai teisės aktais.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Gimnazija turi interneto svetainę www.svedasai.anyksciai.lm.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
65. Gimnazija skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Gimnazijos veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, Gimnazijos interneto svetainėje, vietinėje spaudoje ir kituose informacijos šaltiniuose.
66. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Gimnazijos tarybai, tvirtina Savivaldybės Taryba, pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Gimnazijos reorganizavimo, pertvarkymo, Gimnazijos struktūros pertvarkos ar likvidavimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Gimnazijos interneto svetainėse teisės aktų nustatyta tvarka.